Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 5/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials i es convoca la concessió d'ajudes per a l'exercici 2021. [2021/9148]

(DOGV núm. 9180 de 23.09.2021) Ref. Base de dades 008733/2021




El text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, estableix en els articles 228 a 231 la regulació dels procediments de minimització d'impactes territorials. La minimització està formada per una sèrie de procediments que pretenen «minimitzar», és a dir, pal·liar, evitar o disminuir els impactes que sobre el territori i el medi ambient produeixen o han produït els habitatges implantats irregularment en sòl no urbanitzable. Els habitatges que poden acollir-se a aquest procediment hauran d'estar totalment acabats abans del 20 d'agost de 2014.



L'existència d'aquests habitatges té una evident incidència sobre l'entorn. Es dona, així, una deterioració del paisatge, es produeix l'abocament d'aigües residuals sense control ni tractament, amb afecció als aqüífers subterranis, l'eliminació d'espècies vegetals de major o menor valor, el fraccionament d'hàbitats, etc. Els impactes a més d'ambientals, també són econòmics, ja que l'administració, en molts casos, ha de sufragar despeses per a la prestació de serveis a aquestes edificacions.



La figura de la minimització d'impactes territorials pretén implementar una sèrie d'obres mínimes que eviten o disminuïsquen aqueixos efectes perniciosos que sobre el medi ambient i el territori provoquen aquests habitatges, amb especial preocupació sobre els abocaments incontrolats que es produeixen en els aqüífers. El mateix text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i habitatge en l'article 229.3.a, indica les obres de minimització estrictament imprescindibles que s'han d'emprendre en el procediment: «En particular, ha d'incloure, preceptivament, un sistema de depuració d'abocaments de qualsevol tipus, que es pot agrupar per habitatges, uns espais destinats a la recollida regular de residus sòlids, un sistema viari que permeta un accés rodat segur a les edificacions i l'adequada connexió del nucli d'habitatges amb la xarxa viària. Així mateix, si és possible des del punt de vista econòmic, tècnic i ambiental, la disposició d'un sistema de subministrament d'aigua potable i d'energia elèctrica».

La minimització té com a objectiu la regularització d'aquests habitatges a través de la figura dels plans especials de minimització d'impactes territorials (PEMIT), prevista en l'article 229.1 del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge els quals han de ser dissenyats i proposats pels ajuntaments dels municipis on aquests se situen.

Així doncs, considerant que la minimització d'impactes territorials afecta gran part del territori de la Comunitat Valenciana i que, per això, es considera un fi d'interés general, a través de la present ordre es pretén fomentar l'activitat de planejament dels ajuntaments orientada a aquest fi i s'estableixen les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar les despeses de redacció dels instruments de planejament necessaris.



Als efectes del que estableix el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, amb data 7 de juny de 2021, ha sigut tramesa a la Direcció General de Fons Europeus la comunicació de la Direcció General d'Urbanisme sobre la no-subjecció de les presents ajudes a la política de competència de la Unió Europea en matèria de subvencions públiques, perquè no compleixen els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.



Per tot això, amb l'informe previ de l'Advocacia de la Generalitat i de la Intervenció Delegada, d'acord amb els articles 160.2.b, 160.4.a i b i 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, sector públic instrumental i subvencions, i el Decret 177/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat,





ORDENE



Primer

Aprovar les bases reguladores de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials, així com el model de sol·licitud i documents complementaris, que s'incorporen com a annex 1 a aquesta ordre.



Segon

Convocar, per a l'exercici 2021, les subvencions per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials destinades als ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb població de fins a 20.000 habitants.



Tercer

Aprovar la despesa corresponent a les referides ajudes. La quantia de l'import global màxim destinat a finançar aquestes subvencions ascendeix a 500.000 euros, a càrrec del capítol VII línia de subvenció S8547000 del Programa 08.03.02.432.20, d'urbanisme, del pressupost de la Generalitat per a 2021, amb la distribució següent:



Consignació inicial 500.000 Previsions de despesa Conceptes

2021 150.000 € 30 % De bestreta.

2022 350.000 € 70 % Pagament subvenció

Total despesa 500.000 €





La quantia de l'exercici 2022 queda supeditada als crèdits que, per a aquest exercici, es consignen a aquest efecte en el pressupost de la Generalitat.



Quart

Remetre a la Base de dades nacional de subvencions aquesta convocatòria juntament amb tota la informació requerida per aquesta base de dades perquè s'hi publiquen els seus textos íntegres.



Cinqué

Habilitar la Direcció General d'Urbanisme per a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació i execució de la present ordre i de la convocatòria corresponent.



Contra la present ordre que esgota la via administrativa es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seua publicació, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la possible interposició de qualsevol altre recurs que les persones interessades consideren oportú.



València, 3 de setembre de 2021



El conseller de Política Territorial,

Obres Públiques i Mobilitat

ARCADI ESPAÑA GARCÍA





ANNEX I

Bases reguladores i convocatòria per a l'any 2021 de les subvencions destinades als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a l'elaboració d'instruments de planejament de minimització d'impactes territorials



Primera. Objecte i finalitat

1. La present ordre estableix les bases per a la concessió d'ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al finançament de la minimització d'impactes territorials, mitjançant la redacció dels plans especials de minimització d'impactes territorials a què es refereixen els articles 228 a 231 del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny.

2. Les ajudes previstes en aquestes bases reguladores pretenen fomentar els procediments d'aprovació dels plans especials de minimització d'impactes territorials citats en l'apartat anterior per aquells ajuntaments en els termes municipals dels quals hagen sorgit nuclis d'habitatges irregulars en sòl no urbanitzable.

3. La concessió de subvencions es portarà a efecte en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb l'article 163 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Segona. Finançament de les ajudes

La quantia de l'import global màxim destinat a finançar les subvencions objecte de la present convocatòria, segons la llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, ascendeix a cinc-cents mil euros (500.000 €) a càrrec del capítol VII, línia de subvenció S8547000 del programa 08.03.02.432.20, d'urbanisme, del pressupost de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.



Tercera. Principis

Les subvencions regulades en les presents bases, quant a la seua concessió i execució, es basaran en els principis establits en l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'Administració concedent i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics, així com els establits en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



Quarta. Règim jurídic

1. La present ordre té el caràcter de bases reguladores de les subvencions per al finançament d'actuacions en matèria d'urbanisme, sense perjudici que aquesta no tinga naturalesa de disposició de caràcter general, d'acord amb l'article 160.2 lletra b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en la nova redacció donada pel Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19:



«Les persones titulars de les conselleries, tant en l'àmbit dels seus departaments com en el dels organismes públics vinculats o dependents, són els òrgans competents per a: (…)

b) Aprovar mitjançant ordre les oportunes bases reguladores de la concessió de les subvencions, que no tindran la consideració de disposicions de caràcter general.»

2. Aquesta ordre se sotmetrà a la normativa bàsica de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el que siga d'aplicació i a les previsions de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



Cinquena. Compatibilitat de les subvencions

Aquestes subvencions seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o entitats públiques o privades, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, tenint en compte que l'import total de les subvencions rebudes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada. En aquest cas, serà procedent el reintegrament de l'excés.





Sisena. Quantia de les subvencions

1. La Direcció General d'Urbanisme concedirà les ajudes següents, en funció del nombre d'habitatges que hi ha en cada nucli:

a) Es concediran un màxim de 20 ajudes per a nuclis d'entre 3 i 10 habitatges.

b) Es concediran un màxim de 14 ajudes per a nuclis de fins a 30 habitatges.

c) Es concediran un màxim de 5 ajudes per a nuclis de fins a 50 habitatges

En el cas que no hi haguera suficients peticions d'ajuda per a cobrir les previsions en algun dels anteriors apartats, la Comissió Tècnica de Valoració reordenarà la distribució indicada, de manera proporcional, a fi d'esgotar el crèdit existent.

2. L'import màxim de les ajudes d'aquesta convocatòria és el següent (IVA inclòs):

a) Redacció del PEMIT de nuclis irregulars entre 3 i 10 habitatges: 10.000 €.

b) Redacció del PEMIT de nuclis irregulars de fins a 30 habitatges: 15.000 €.

c) Redacció del PEMIT de nuclis irregulars de fins a 50 habitatges: 18.000 €.

Si el cost de l'actuació és inferior, l'import de la subvenció es correspondrà amb aquest, tenint en compte el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

3. Es concedirà 3 ajudes com a màxim per ajuntament.

4. L'import de les subvencions regulades en aquestes bases en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat a desenvolupar per l'entitat beneficiària i amb aquesta finalitat, l'entitat sol·licitant haurà de presentar davant l'òrgan gestor una declaració responsable en aqueix sentit.



Setena. Beneficiaris i requisits per a obtindre la condició d'entitat beneficiària

1. Podran obtindre la condició de beneficiari d'aquesta subvenció els ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb població de fins a 20.000 habitants en el terme municipal dels quals concórreguen totes i cadascuna de les circumstàncies següents:

a) Que hi haja nuclis d'habitatges consolidats en sòl no urbanitzable, entesos com a agrupacions d'habitatges que donen lloc a una densitat igual o superior a tres habitatges per hectàrea, en els termes establits en l'article 228 apartat 2n del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.

b) Que els habitatges als quals es refereix l'apartat anterior complisquen els següents requisits, d'acord amb l'article 228 del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge:

i) Que es troben en sòl no urbanitzable, comú o protegit.

ii) Que les finques on se situen els habitatges conserven una parcel·lació de característiques rurals.

iii) Que les edificacions es troben completament acabades abans del 20 d'agost de 2014.

iv) Que la implantació dels habitatges s'haja realitzat al marge dels procediments formalitzats d'urbanització i edificació.

2. No podran obtindre la condició de beneficiaris aquells ajuntaments en els quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Els ajuntaments sol·licitants justificaran que no es troben incursos en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.





Huitena. Activitat subvencionable

1. Té la consideració d'activitat subvencionable els treballs consistents en la redacció de l'esborrany de pla especial i del document inicial estratègic dels plans especials de minimització d'impactes territorials (PEMIT).

2. Definicions:

a) Esborrany de plans especials de minimització d'impactes territorials: document inicial de l'instrument de planejament que forma el procediment de minimització, en els termes de l'article 52 del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.



b) Document inicial estratègic: document territorial i ambiental que acompanya l'esborrany del pla i que, d'acord amb el que disposa l'article 52.1 del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, recull de manera succinta, preliminar i esquemàtic:



a) Els objectius de la planificació i descripció de la problemàtica sobre la qual actua.

b) L'abast, àmbit i possible contingut de les alternatives del pla que es proposa.

c) El desenvolupament previsible del pla.

d) Un diagnòstic de la situació del medi ambient i del territori abans de l'aplicació del pla en l'àmbit afectat.

e) Els seus efectes previsibles sobre el medi ambient i sobre els elements estratègics del territori, prenent en consideració el canvi climàtic.



f) La seua incardinació en l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana i la seua incidència en altres instruments de la planificació territorial o sectorial.



Novena. Despeses subvencionables

1. Les despeses subvencionables es regiran pel que disposa l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. Són despeses subvencionables els honoraris derivats de la contractació dels serveis professionals i tècnics per a la redacció de l'esborrany de PEMIT i del document inicial estratègic objecte de subvenció, d'acord amb la normativa que regeix la contractació del sector públic, particularment la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en relació amb el que s'estableix en la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

3. Únicament serà subvencionable el treball elaborat per equips externs al personal del mateix ajuntament.

4. L'IVA de l'actuació podrà formar part del cost subvencionable sempre que siga suportat efectivament pel beneficiari i no siga compensable o recuperable, segons el que estableix l'article 31.8 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer. A aquest efecte, en el seu cas, l'entitat beneficiària haurà de fer l'oportuna declaració.



Deu. Obligacions dels ajuntaments beneficiaris

1. A més de les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, són obligacions dels ajuntaments beneficiaris de l'ajuda les següents:

a) Presentar els documents urbanístics objecte de subvenció davant el servei territorial d'urbanisme de la província que corresponga, a través de la plataforma urbanística digital, en el termini d'1 mes des del pagament de la subvenció, per a la seua tramitació administrativa.

b) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat. A aquest efecte hauran d'incorporar en tot el material que es derive de les activitats objecte de la present ordre el logotip de la conselleria concedent, que serà facilitat a les entitats beneficiàries per aquesta conselleria.

c) Declarar l'import de l'IVA que siga, en el seu cas, compensable o recuperable per l'entitat beneficiària.

2. L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i de manera especial amb el que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.



Onze. Procediment de concessió

1. Les subvencions seran concedides, respectant els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, en règim de concurrència competitiva a què es refereix l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, i l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. Les convocatòries es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i a través de la Base de dades nacional de subvencions (BDNS).

3. Els ajuntaments sol·licitants estan obligats a la realització de qualsevol tràmit que es derive d'aquest procediment a través de mitjans electrònics.



Dotze. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds es presentaran en el model de formulari i termini que s'estableix en aquesta convocatòria, acompanyades de la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció. La sol·licitud es presentarà signada per la persona titular de l'alcaldia o per la persona que tinga la representació de l'ajuntament.

2. Les sol·licituds es presentaran en el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a la inadmissió de la sol·licitud.

3. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present ordre es realitzarà mitjançant tràmit electrònic, a través de la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es), apartat «serveis en línia», seleccionant el tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a aquest efecte, la URL del qual s'indica a continuació:

https://www.gva.es/es/web/portal/inicio/procedimientos?id_proc=21586

S'inadmetrà qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del descrit ací.

4. En la sol·licitud constarà la informació següent:

a) Cost total de l'actuació, IVA inclòs.

b) Declaració de no haver-se obtingut ni sol·licitat qualssevol altres ajudes per al finançament de l'activitat a subvencionar o, en cas contrari, indicació de l'ajuda obtinguda o sol·licitada, amb expressió del seu import i de l'entitat concedent.

c) Declaració responsable de no trobar-se incurs en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

d) Dades de domiciliació bancària, sempre que el compte bancari no estiguera donat d'alta en la Generalitat o calguera modificar-ne les dades.

e) D'acord amb la normativa d'aplicació, el sol·licitant haurà d'autoritzar a l'òrgan gestor l'obtenció de la informació relativa al compliment de l'obligació d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En cas que no s'autoritze o d'oposició, el sol·licitant haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

5. A la sol·licitud descrita en l'apartat anterior s'adjuntaran els impresos associats, que estaran disponibles en el mateix tràmit de sol·licitud telemàtica, relatius a la informació annexa següent:

a) Certificat emés per la secretària o secretari de l'ajuntament, que incloga l'acord de l'òrgan municipal competent en què s'acorde la formulació de la sol·licitud d'ajuda per a la redacció de l'instrument de planejament objecte de la convocatòria, incloent el cost de l'actuació.



b) Compromisos de l'ajuntament sol·licitant de l'ajuda respecte de les condicions i obligacions establides en aquestes bases reguladores.

6. Juntament amb la sol·licitud es presentarà la documentació següent, que estarà igualment disponible en els impresos associats del mateix tràmit de sol·licitud telemàtica:

a) Informe subscrit per tècnic municipal competent, segons el model que s'incorpora a la convocatòria, el contingut del qual serà el següent:

i) Justificació del compliment dels requisits perquè els habitatges siguen inclosos en un àmbit de minimització, d'acord amb el que s'estableix en l'article 228 del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge i en la base setena de la present ordre.



ii) Nombre i identificació dels habitatges inclosos en l'àmbit de minimització.

iii) Superfície de l'àmbit de minimització.

iv) Percentatge de nombre d'habitatges en sòl no urbanitzable per quilòmetre quadrat de superfície de terme municipal, segons les estadístiques de la Direcció General d'Urbanisme que figuren en els annexos de la present convocatòria.

v) Superfície de l'àmbit de minimització que incloga sòls crítics per a la recàrrega d'aqüífers, d'acord amb la cartografia disponible en el visor cartogràfic de la Generalitat l'adreça URL del qual és:

https://visor.gva.es/visor/?capes=spa_icv_orde_sertem_cambio_climatico_permeabilidad

b) Ortofoto de 2020 de la Comunitat Valenciana en RGB i 25 cms de resolució, en la qual es delimite l'àmbit objecte de l'ajuda, obtingut de la Infraestructura Valenciana de Dades Espacials (IDEV), l'adreça d'URL de la qual és http://idev.gva.es/es.

c) Mapa en format pdf obtingut en el visor cartogràfic de l'Institut Cartogràfic Valencià, amb la imatge de l'ortofoto vigent en el moment de la sol·licitud i la capa activada de cadastre, amb delimitació de l'àmbit de minimització, a l'escala següent:

De 3 a 10 habitatges: 1:2.000

D'11 a 30 habitatges: 1:5.000

De 30 a 50 habitatges: 1:5.000

7. Cada entitat podrà presentar fins a tres propostes de PEMIT. Per cada proposta de PEMIT es presentarà una sol·licitud diferenciada.

8. La participació en la convocatòria realitzada d'acord amb aquestes bases reguladores implica l'acceptació d'aquestes.



Tretze. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment serà la subdirecció general competent en matèria d'urbanisme que, en qualsevol moment del procediment, podrà d'ofici acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.



2. El seguiment de l'execució i la revisió de la justificació econòmica i tècnica correspon a la subdirecció general competent en matèria d'urbanisme.

3. Si la sol·licitud no compleix els requisits i documents que s'assenyalen en la convocatòria de les subvencions es requerirà l'interessat perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició amb la resolució prèvia, d'acord amb la llei de procediment administratiu vigent. L'esmena de la sol·licitud es realitzarà mitjançant tràmit electrònic a través de la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es).

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

5. L'òrgan instructor, després de l'anàlisi de la documentació presentada, emetrà informe a aquest efecte.

6. Els tràmits a emplenar en el present procediment seran notificats individualment a cada corporació local interessada i, en el seu cas, publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposen la Llei 39/2015 i la Llei 38/2003, de 17 de novembre.





Catorze. Comissió de valoració

1. Per a l'estudi i valoració de les sol·licituds presentades pels ajuntaments, es constituirà una comissió avaluadora. Aquesta comissió avaluadora estarà integrada per:

a) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'urbanisme o persona que designe per a la seua substitució, que presidirà la comissió.

b) La persona titular del servei competent en la matèria objecte de subvenció.

c) Tres persones representants de la direcció general competent en matèria d'urbanisme designades per la persona titular de la citada direcció seleccionades entre el seu personal funcionari pertanyent als grups A-1 o A-2, una de les quals exercirà de secretari o secretària.



2. El funcionament de la comissió de valoració es regirà per les normes de funcionament dels òrgans col·legiats previstes en la secció tercera del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. En la composició de la comissió de valoració es procurarà observar el principi de presència equilibrada, d'acord amb la disposició addicional primera de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

4. La comissió elaborarà una proposta prelada de totes les sol·licituds admeses formulades pels ajuntaments, atesos els criteris establits per a la valoració d'aquestes, indicant les que puguen rebre subvenció i la seua quantia, fins a esgotar el crèdit de la convocatòria. Igualment es formularà proposta d'inadmissió motivada d'aquelles sol·licituds que no poden ser valorades per no complir els requisits establits en les presents bases.

5. La comissió de valoració elevarà la proposta de resolució a la persona titular de la Direcció General d'Urbanisme, la qual resoldrà sobre el procediment de concessió.



Quinze. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

1. La valoració de les sol·licituds de subvenció s'efectuarà atenent els següents criteris (fins a màxim 32 punts):

a) Població del municipi, segons l'última xifra de població oficial publicada, d'acord amb el Reial decret 1147/2020, de 15 de desembre, pel qual es declaren oficials les xifres de població resultants de la revisió del padró municipal referides a l'1 de gener de 2020 (fins a 10 punts).

Els punts s'assignaran a cada sol·licitud mitjançant l'atorgament de 10 punts a la proposta amb menor població, i a la resta els corresponents proporcionalment en funció de la seua diferència amb aquella.

b) Percentatge de nombre d'habitatges en sòl no urbanitzable per quilòmetre quadrat de superfície de terme municipal, segons les estadístiques de la Direcció General d'Urbanisme que es recullen en l'annex adjunt a la present convocatòria (fins a 10 punts).

Els punts s'assignaran a cada sol·licitud mitjançant l'atorgament de 10 punts a la proposta amb major nombre d'habitatges en sòl no urbanitzable, i a la resta els corresponents proporcionalment en funció de la seua diferència amb aquella.

c) Nombre d'habitatges inclosos en l'àmbit de minimització (fins a 10 punts).

Els punts s'assignaran a cada sol·licitud mitjançant l'atorgament de 10 punts a la proposta amb major nombre d'habitatges en l'àmbit, i a la resta els corresponents proporcionalment en funció de la seua diferència amb aquella.

d) Que la superfície de l'àmbit de la minimització incloga, almenys en un 30 per cent, sòls crítics per a la recàrrega d'aqüífers, d'acord amb la cartografia disponible en el visor cartogràfic de la Generalitat, l'adreça URL del qual és: https://visor.gva.es/visor/?capas=spa_icv_orde_sertem_cambio_climatico_permeabilidad.

S'atorgarà dos punts (més 2 punts) a les sol·licituds que complisquen aquest requisit.

2. En els casos en què havent obtingut igual puntuació durant el procés d'avaluació fora necessari resoldre l'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en el criteri de població. Si persistira l'empat, es tindrà en compte la data i hora de presentació en el registre corresponent.

3. Si un ajuntament beneficiari renúncia a la subvenció, el crèdit pressupostari podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'ajuntament sol·licitant següent per ordre de puntuació.



Setze. Resolució de la convocatòria i termini

1. La direcció general que tinga assignada la competència en matèria d'urbanisme és l'òrgan competent per a concedir les subvencions regulades en aquesta ordre.

2. La resolució estarà degudament motivada, amb referències a la present ordre i als informes de l'òrgan instructor, així com al procés d'avaluació. La resolució de concessió inclourà una relació ordenada de les sol·licituds, atesa la puntuació o prioritat aconseguida, en els termes i als efectes establits en l'article 63.3 del Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Així mateix inclourà, en el seu cas, una llista de reserva amb la puntuació obtinguda.



3. La resolució del procediment serà dictada i notificada als ajuntaments beneficiaris en el termini màxim de tres mesos a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria. El citat termini per a la resolució de concessió podrà ser interromput d'acord amb l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Transcorregut el termini de resolució sense que s'haja dictat resolució expressa, les sol·licituds podran considerar-se desestimades, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

5. La notificació de la resolució a les entitats interessades es realitzarà mitjançant publicació, d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, o normativa reguladora del procediment administratiu comú que la substituïsca. També es realitzarà la notificació individualitzada a les sol·licituds concedides.

6. D'acord amb l'article 9 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, la Generalitat publicarà en el seu portal de transparència (http://www.gvaoberta.gva.es), actualitzada i estructurada, la informació relativa a les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, objectiu i finalitat, i les entitats beneficiàries.

7. La resolució que es dicte posarà fi a la via administrativa. Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions podran interposar-se els recursos que procedisquen d'acord amb la legislació vigent.



Dèsset. Règim de pagament de les subvencions

1. El pagament de les subvencions concedides es realitzarà l'any 2022 amb la justificació prèvia, en aquest any, per l'ajuntament, de la realització de l'activitat per a la qual es va concedir la subvenció, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. De conformitat amb l'article 171.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en l'exercici 2021 es realitzaran pagaments anticipats d'un 30 % de l'import de la subvenció concedida.

3. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció i al pagament anticipat, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.



Díhuit. Justificació de les subvencions

1. Els beneficiaris hauran de presentar la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada l'any 2022, en el termini que finalitzarà l'1 de juny de 2022. Els treballs d'elaboració de l'esborrany de pla especial i del document inicial estratègic dels plans especials de minimització d'impactes territorials (PEMIT) hauran d'estar acabats abans d'aquesta data.

2. La justificació de l'ajuda s'efectuarà mitjançant tràmit electrònic a través de la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es).

3. A l'efecte de justificar les despeses realitzades haurà de presentar-se la documentació següent:

a) Factures reglamentàries segons la normativa vigent, així com qualsevol altra documentació justificativa suficient, en el seu cas.

b) Certificat de la secretària o secretari municipal indicant que la factura o documentació justificativa responen a la realització de l'activitat subvencionada.

A aquest efecte es considerarà despesa subvencionable la despesa realitzada, encara que no haja sigut pagada a la data de finalització del termini de justificació.

c) Esborrany de pla especial i del document inicial estratègic dels plans especials de minimització d'impactes territorials (PEMIT).



d) Certificat acreditatiu de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

4. La no-presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat en la convocatòria donarà lloc a la pèrdua de la subvenció. La justificació incompleta o defectuosa comportarà la minoració o pèrdua de la subvenció i, en el seu cas, l'obligació de reintegrament parcial o total de les quantitats percebudes, més els interessos de demora que corresponguen.

5. En el supòsit que la despesa realitzada per l'ajuntament beneficiari fora inferior a la quantia de la subvenció concedida, s'aplicaran les reduccions corresponents a l'import subvencionable.

6. L'òrgan concedent comprovarà els justificants que considere oportuns i que permeten obtindre evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionada.





Dènou. Modificació i reintegrament

1. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats pel mateix concepte determinarà la minoració de l'ajuda concedida en la mesura que siga necessària perquè la suma total de les ajudes no supere el cost de l'activitat desenvolupada.

2. Constitueix un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i, en el seu cas, de reintegrament d'aquesta, el fet que la quantitat concedida en concepte de subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

3. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament els casos previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions, de conformitat amb els articles 91, 92 i 93 del seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a l'interessat.

5. El que es disposa en els apartats 1 i 2 serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i de la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

6. La persona titular de la direcció general amb competència en urbanisme és l'òrgan competent per a la resolució dels expedients de reintegrament que siguen pertinents i les resolucions de desistiment.



Vint. Pla de control

1. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada es realitzarà mitjançant el corresponent pla de control que desenvolupe la direcció general amb competència en matèria d'urbanisme, de conformitat amb el que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

2. El tipus de control serà material i/o administratiu sobre la totalitat o una mostra de les subvencions concedides, segons s'establisca en el referit pla de control.



Vint-i-un. Protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud d'inici d'aquest procediment implicarà l'acceptació de la cessió, a favor de la Generalitat, de les dades contingudes tant en la sol·licitud presentada com, si escau, en la resolució de concessió, a efectes estadístics, d'avaluació i seguiment, sense perjudici del que s'estableix en la legislació sobre propietat intel·lectual i sobre protecció de dades de caràcter personal.

2. La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals.



3. La informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: Ajudes per a la modernització i transparència del planejament municipal urbanístic vigent.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la Sotssecretaria de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Finalitat del tractament i tractament/s afectat/s: atendre i tramitar la sol·licitud presentada segons el que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i la seua normativa de desenvolupament i, supletòriament, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (cal veure el Registre de les Activitats del Tractament)

Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

Registre d'Activitats de Tractament:

http://politicaterritorial.gva.es/es/proteccio-de-dades

4. Drets de les persones sol·licitants

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades de caràcter personal, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament, oposició i portabilitat, de manera presencial o telemàtica, a través de l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

5. Reclamacions

Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si consideren que el tractament de dades personals que la concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

6. Delegat/a de Protecció de Dades En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat/a de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de l'adreça electrònica següent: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

7. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels aspectes següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d'haver demanat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.

8. Més informació de protecció de dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_informacion_adicional.pdf

9. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal i consultar les dades següents que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.







ANNEX II

Percentatge del nombre d'habitatges en sòl no urbanitzable per quilòmetre quadrat de superfície de terme municipal



CONSTRUCCIONS EN SNU A LA PROVÍNCIA D'ALACANT ANTERIORS A 2014

Percentatge

Agost 0,87 %

Agres 0,28 %

Aigües 0,29 %

Alacant / Alicante 3,33 %

Albatera 1,47 %

Alcalalí 0,17 %

Alcocer de Planes 0,19 %

Alcoi / Alcoy 0,70 %

Alcoleja 0,11 %

Alfafara 0,16 %

Algorfa 0,11 %

Algueña 0,29 %

Almoradí 1,21 %

Almudaina 0,05 %

Altea 1,43 %

Aspe 2,65 %

Balones 0,04 %

Banyeres de Mariola 0,74 %

Benasau 0,07 %

Beneixama 0,33 %

Benejúzar 0,25 %

Benferri 0,31 %

Beniarbeig 0,14 %

Beniardá 0,11 %

Beniarrés 0,22 %

Benidoleig 0,24 %

Benidorm 0,55 %

Benifallim 0,05 %

Benifato 0,11 %

Benigembla 0,15 %

Benijófar 0,04 %

Benilloba 0,13 %

Benillup 0,04 %

Benimantell 0,20 %

Benimarfull 0,12 %

Benimassot 0,03 %

Benimeli 0,10 %

Biar 0,73 %

Bigastro 0,08 %

Bolulla 0,18 %

Busot 0,35 %

Callosa d'en Sarrià 1,39 %

Callosa de Segura 0,95 %

Calp 0,21 %

Cañada 0,14 %

Castalla 2,10 %

Castell de Castells 0,25 %

Catral 0,92 %

Cocentaina 1,55 %

Cox 0,18 %

Crevillent 3,47 %

Daya Nueva 0,23 %

Daya Vieja 0,14 %

Dolores 1,04 %

El Camp de Mirra / Campo de Mirra 0,05 %

El Castell de Guadalest 0,14 %

El Fondó de les Neus / Hondón de las Nieves 1,32 %

El Pinós / Pinoso 1,16 %

El Poble Nou de Benitatxell / Benitachell 0,53 %

El Ràfol d'Almúnia 0,13 %

El Verger 0,14 %

El Campello 0,47 %

Elda 1,18 %

Els Poblets 0,11 %

Elx / Elche 13,46 %

Facheca 0,02 %

Famorca 0,01 %

Finestrat 0,97 %

Formentera del Segura 0,20 %

Gaianes 0,26 %

Gata de Gorgos 0,42 %

Gorga 0,10 %

Granja de Rocamora 0,10 %

Guardamar del Segura 0,67 %

Hondón de los Frailes 0,57 %

Ibi 1,06 %

Jacarilla 0,21 %

L'Alfàs del Pi 1,00 %

L'Alqueria d'Asnar 0,02 %

L'Atzúbia 0,19 %

L'Orxa / Lorcha 0,12 %

La Nucia 0,54 %

La Romana 1,07 %

La Torre de les Maçanes / Torremanzanas 0,38 %

La Vall d'Alcalà 0,08 %

La Vall de Laguar 0,34 %

La Vila Joiosa / Villajoyosa 1,46 %

Llíber 0,39 %

Los Montesinos 0,40 %

Millena 0,15 %

Monforte del Cid 1,05 %

Monòver / Monóvar 2,27 %

Murla 0,17 %

Muro de Alcoy 0,84 %

Mutxamel 1,29 %

Novelda 2,45 %

Ondara 0,36 %

Onil 1,03 %

Orba 0,27 %

Orihuela 8,78 %

Orxeta 0,24 %

Parcent 0,18 %

Pedreguer 1,48 %

Pego 1,40 %

Penàguila 0,28 %

Petrer 1,56 %

Pilar de la Horadada 0,76 %

Planes 0,23 %

Polop 0,48 %

Quatretondeta 0,02 %

Rafal 0,14 %

Redován 0,35 %

Relleu 0,59 %

Rojales 0,44 %

Sagra 0,09 %

Salinas 0,48 %

San Fulgencio 0,56 %

San Isidro 0,07 %

Sanet y Negrals 0,15 %

Sant Joan d'Alacant 0,04 %

Sant Vicent del Raspeig / San Vicente del Raspeig 1,19 %

Santa Pola 0,27 %

Sax 1,77 %

Sella 0,42 %

Senija 0,14 %

Teulada 0,96 %

Tibi 0,36 %

Tollos 0,02 %

Tormos 0,05 %

Torrevieja 0,21 %

Tàrbena 0,22 %

La Vall d'Ebo 0,16 %

La Vall de Gallinera 0,24 %

Villena 2,70 %

Xaló 0,49 %

Xixona / Jijona 1,17 %

Xàbia / Jávea 0,98 %

Total resultat







CONSTRUCCIONS EN SNU A LA PROVÍNCIA DE CASTELLÓ ANTERIORS A 2014

Percentatge

Aín 0,16 %

Albocàsser 0,99 %

Alcalà de Xivert 2,02 %

Alcudia de Veo 0,17 %

Alfondeguilla 0,52 %

Algimia de Almonacid 0,06 %

Almassora 2,74 %

Almedíjar 0,11 %

Almenara 0,57 %

Altura 0,58 %

Arañuel 0,19 %

Ares del Maestrat 0,72 %

Argelita 0,12 %

Artana 0,50 %

Atzeneta del Maestrat 1,99 %

Ayódar 0,13 %

Azuébar 0,06 %

Barracas 0,29 %

Bejís 0,54 %

Benafer 0,18 %

Benafigos 0,97 %

Benassal 1,62 %

Benicarló 5,21 %

Benicàssim / Benicásim 0,70 %

Benlloc 0,89 %

Betxí 0,57 %

Borriana / Burriana 4,16 %

Borriol 2,01 %

Cabanes 1,95 %

Càlig 0,66 %

Canet lo Roig 0,50 %

Castell de Cabres 0,05 %

Castellfort 0,28 %

Castellnovo 0,33 %

Castillo de Villamalefa 0,51 %

Catí 0,74 %

Caudiel 0,30 %

Cervera del Maestre 0,41 %

Chóvar 0,14 %

Cinctorres 0,34 %

Cirat 0,11 %

Cortes de Arenoso 0,30 %

Costur 0,37 %

Culla 2,00 %

El Toro 0,38 %

Eslida 0,09 %

Espadilla 0,06 %

Fanzara 0,11 %

Figueroles 0,42 %

Forcall 0,46 %

Fuente la Reina 0,02 %

Fuentes de Ayódar 0,10 %

Gaibiel 0,16 %

Geldo 0,05 %

Herbers 0,14 %

Higueras 0,09 %

Jérica 1,50 %

L'Alcora 4,34 %

La Jana 0,43 %

La Llosa 0,22 %

La Mata 0,05 %

La Pobla de Benifassà 0,60 %

La Pobla Tornesa 0,20 %

La Salzadella 0,36 %

La Serratella 0,19 %

La Torre d'En Besora 0,27 %

La Torre d'en Doménec 0,06 %

La Vall d'Uixó 2,67 %

La Vilavella 0,17 %

Les Alqueries/Alquerías del Niño Perdido 0,84 %

Les Coves de Vinromà 1,01 %

Llucena / Lucena del Cid 1,67 %

Ludiente 0,22 %

Matet 0,06 %

Moncofa 0,66 %

Montán 0,31 %

Montanejos 0,22 %

Morella 1,63 %

Navajas 0,32 %

Nules 1,30 %

Olocau del Rey 0,04 %

Onda 4,30 %

Orpesa / Oropesa del Mar 0,29 %

Palanques 0,14 %

Pavías 0,03 %

Peníscola / Peñíscola 0,86 %

Pina de Montalgrao 0,47 %

Portell de Morella 0,72 %

Puebla de Arenoso 0,25 %

Ribesalbes 0,24 %

Rossell 0,62 %

Sacañet 0,14 %

San Rafael del Río 0,34 %

Sant Joan de Moró 0,96 %

Sant Jordi / San Jorge 0,52 %

Sant Mateu 0,74 %

Santa Magdalena de Pulpis 0,41 %

Segorbe 1,55 %

Sierra Engarcerán 2,41 %

Soneja 0,15 %

Sot de Ferrer 0,16 %

Suera / Sueras 0,22 %

Tales 0,38 %

Teresa 0,19 %

Tírig 0,36 %

Todolella 0,34 %

Toga 0,03 %

Torás 0,16 %

Torralba del Pinar 0,12 %

Torreblanca 3,07 %

Torrechiva 0,04 %

Traiguera 0,93 %

Vall d'Alba 3,48 %

Vall de Almonacid 0,12 %

Vallat 0,06 %

Vallibona 0,14 %

Vila-real 2,92 %

Vilafamés 1,23 %

Vilafranca / Villafranca del Cid 1,91 %

Vilanova d'Alcolea 0,36 %

Vilar de Canes 0,29 %

Villahermosa del Río 0,78 %

Villamalur 0,16 %

Villanueva de Viver 0,07 %

Villores 0,17 %

Vinaròs 3,71 %

Vistabella del Maestrazgo 1,24 %

Viver 0,81 %

Xilxes / Chilches 0,23 %

Xodos / Chodos 0,78 %

Zorita del Maestrazgo 0,28 %

Zucaina 0,96 %

Total 100,00 %







CONSTRUCCIONS EN SNU A LA PROVÍNCIA DE VALÈNCIA ANTERIORS A 2014

Percentatge

Ademuz 0,45 %

Ador 0,17 %

Agullent 0,42 %

Aielo de Malferit 0,44 %

Aielo de Rugat 0,08 %

Alaquàs 0,01 %

Albaida 0,70 %

Albal 0,12 %

Albalat de la Ribera 0,22 %

Albalat dels Sorells 0,08 %

Albalat dels Tarongers 1,26 %

Alberic 0,25 %

Alborache 0,48 %

Alboraia/Alboraya 0,52 %

Albuixech 0,08 %

Alcàntera de Xúquer 0,04 %

Alcàsser 0,12 %

Alcublas 0,43 %

Aldaia 0,39 %

Alfafar 0,11 %

Alfara de la Baronia 0,17 %

Alfara del Patriarca 0,01 %

Alfarp 0,49 %

Alfarrasí 0,11 %

Alfauir 0,10 %

Algar de Palancia 0,14 %

Algemesí 0,50 %

Algímia d'Alfara 0,23 %

Alginet 0,42 %

Almàssera 0,19 %

Almiserà 0,06 %

Almoines 0,07 %

Almussafes 0,10 %

Alpuente 0,63 %

Alzira 2,94 %

Andilla 0,25 %

Anna 0,43 %

Antella 0,16 %

Aras de los Olmos 0,15 %

Atzeneta d'Albaida 0,11 %

Ayora 0,95 %

Barx 0,31 %

Barxeta 0,43 %

Bèlgida 0,13 %

Bellreguard 0,11 %

Bellús 0,06 %

Benagéber 0,21 %

Benaguasil 0,61 %

Benavites 0,03 %

Beneixida 0,03 %

Beniarjó 0,10 %

Beniatjar 0,06 %

Benicolet 0,19 %

Benicull de Xúquer 0,19 %

Benifaió 0,29 %

Benifairó de la Valldigna 0,34 %

Benifairó de les Valls 0,04 %

Beniflá 0,06 %

Benigànim 0,70 %

Benimodo 0,20 %

Benimuslem 0,04 %

Beniparrell 0,03 %

Benirredrà 0,00 %

Benissanó 0,07 %

Benissoda 0,14 %

Benisuera 0,04 %

Bétera 2,16 %

Bicorp 0,19 %

Bocairent 0,88 %

Bolbaite 0,31 %

Bonrepòs i Mirambell 0,01 %

Bufali 0,03 %

Bugarra 0,07 %

Burjassot 0,03 %

Calles 0,15 %

Camporrobles 0,21 %

Canals 1,01 %

Canet d'En Berenguer 0,05 %

Carcaixent 1,24 %

Càrcer 0,13 %

Carlet 1,21 %

Carrícola 0,05 %

Casas Altas 0,07 %

Casas Bajas 0,04 %

Casinos 0,45 %

Castelló 0,45 %

Castelló de Rugat 0,15 %

Castellonet de la Conquesta 0,05 %

Castielfabib 0,25 %

Catadau 0,38 %

Catarroja 0,16 %

Caudete de las Fuentes 0,14 %

Cerdà 0,03 %

Chella 0,52 %

Chelva 0,47 %

Chera 0,13 %

Cheste 1,27 %

Chiva 2,10 %

Chulilla 0,18 %

Cofrentes 0,27 %

Corbera 0,74 %

Cortes de Pallás 0,28 %

Cotes 0,08 %

Cullera 1,39 %

Daimús 0,08 %

Domeño 0,14 %

Dos Aguas 0,23 %

El Palomar 0,12 %

Enguera 1,24 %

Estivella 0,33 %

Estubeny 0,03 %

Faura 0,01 %

Favara 0,12 %

Foios 0,14 %

Fontanars dels Alforins 0,27 %

Fortaleny 0,12 %

Fuenterrobles 0,16 %

Gandia 1,01 %

Gátova 0,11 %

Gavarda 0,22 %

El Genovés 0,33 %

Gestalgar 0,16 %

Gilet 0,15 %

Godella 0,16 %

Godelleta 1,09 %

Guadasséquies 0,05 %

Guadassuar 0,59 %

Guardamar de la Safor 0,04 %

Higueruelas 0,10 %

Jalance 0,24 %

Jarafuel 0,24 %

L'Alcúdia 0,40 %

L'Alcúdia de Crespins 0,18 %

L'Alqueria de la Comtessa 0,05 %

L'Eliana 0,02 %

L'Ènova 0,12 %

L'Olleria 1,13 %

La Font d'En Carròs 0,18 %

La Font de la Figuera 0,26 %

La Granja de la Costera 0,02 %

La Llosa de Ranes 0,18 %

La Pobla de Farnals 0,02 %

La Pobla de Vallbona 0,49 %

La Pobla del Duc 0,23 %

La Pobla Llarga 0,27 %

La Yesa 0,31 %

Llanera de Ranes 0,15 %

Llaurí 0,20 %

Llíria 3,05 %

Llocnou d'En Fenollet 0,08 %

Llocnou de Sant Jeroni 0,08 %

Llombai 0,43 %

Llutxent 0,38 %

Loriguilla 0,12 %

Losa del Obispo 0,08 %

Macastre 0,44 %

Manises 0,46 %

Manuel 0,16 %

Marines 0,26 %

Massalavés 0,12 %

Massalfassar 0,03 %

Massamagrell 0,04 %

Massanassa 0,03 %

Meliana 0,26 %

Millares 0,18 %

Miramar 0,05 %

Mislata 0,01 %

Moixent / Mogente 0,59 %

Moncada 0,30 %

Montaverner 0,10 %

Montesa 0,45 %

Montixelvo / Montichelvo 0,11 %

Montroi / Montroy 1,17 %

Montserrat 2,00 %

Museros 0,23 %

Nàquera/ Náquera 0,99 %

Navarrés 0,58 %

Novetlè / Novelé 0,04 %

Oliva 1,71 %

Olocau 0,78 %

Ontinyent 2,24 %

Otos 0,06 %

Paiporta 0,05 %

Palma de Gandía 0,46 %

Palmera 0,03 %

Paterna 0,22 %

Pedralba 0,97 %

Petrés 0,08 %

Picanya 0,09 %

Picassent 1,76 %

Piles 0,13 %

Pinet 0,08 %

Polinyà de Xúquer 0,17 %

Potries 0,13 %

Puçol 0,21 %

Puebla de San Miguel 0,05 %

El Puig de Santa Maria 0,39 %

Quart de les Valls 0,13 %

Quart de Poblet 0,26 %

Quartell 0,04 %

Quatretonda 0,37 %

Quesa 0,16 %

Rafelbunyol / Rafelbuñol 0,06 %

Rafelcofer 0,06 %

Rafelguaraf 0,35 %

Ráfol de Salem 0,05 %

Real 0,16 %

Real de Gandia 0,16 %

Requena 2,07 %

Riba-roja de Túria 1,29 %

Riola 0,05 %

Rocafort 0,01 %

Rotglà i Corberà 0,20 %

Rótova 0,09 %

Rugat 0,05 %

Sagunt / Sagunto 1,66 %

Salem 0,05 %

San Antonio de Benagéber 0,20 %

Sant Joanet 0,04 %

Sedaví 0,02 %

Segart 0,04 %

Sellent 0,10 %

Sempere 0,02 %

Senyera 0,04 %

Serra 0,24 %

Siete Aguas 0,22 %

Silla 0,28 %

Simat de la Valldigna 0,73 %

Sinarcas 0,17 %

Sollana 0,41 %

Sot de Chera 0,07 %

Sueca 1,45 %

Sumacàrcer 0,15 %

Tavernes Blanques 0,01 %

Tavernes de la Valldigna 0,85 %

Teresa de Cofrentes 0,26 %

Terrateig 0,12 %

Titaguas 0,15 %

Torrebaja 0,08 %

Torrella 0,03 %

Torrent 2,47 %

Torres Torres 0,21 %

Tous 0,14 %

Tuéjar 0,30 %

Turís 1,35 %

Utiel 0,83 %

València 3,37 %

Vallada 0,63 %

Vallanca 0,06 %

Vallés 0,04 %

Venta del Moro 0,23 %

Vilamarxant 2,66 %

Vilallonga / Villalonga 0,86 %

Villar del Arzobispo 0,58 %

Villargordo del Cabriel 0,21 %

Vinalesa 0,02 %

Xàtiva 1,03 %

Xeraco 0,29 %

Xeresa 0,19 %

Xirivella 0,05 %

Yátova 0,67 %

Zarra 0,19 %

Total 100,00 %



Mapa web