Ficha docv

Ficha docv









Extracte de la Resolució de 7 de setembre de 2021, de la rectora de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen ajudes econòmiques d'emergència de la Universitat d'Alacant. [2021/9094]

(DOGV núm. 9173 de 14.09.2021) Ref. Base de dades 008458/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat d'Alacant
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Universitats



BDNS (identif.): 582798.



De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de dades nacional de subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/582798)



Primer. Beneficiaris

Perquè la persona sol·licitant puga accedir a aquestes ajudes haurà de complir els següents requisits:

1. Requisits generals

– Haurà de ser espanyol o espanyola o posseir la nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea. En el supòsit d'estudiants no comunitaris, hauran de tenir permís de residència en vigor o haver iniciat els tràmits de sol·licitud. No obstant això, si no es complira el requisit anterior, la comissió podrà valorar la situació i temporalment proporcionar ajuda en menú de menjador.

– Presentar la sol·licitud seguint el procediment establit en aquesta convocatòria.

– En el cas d'haver rebut ajudes econòmiques d'emergència anteriorment, haurà d'haver justificat degudament, en manera i termini, l'ús adequat d'aquestes.

2. Requisits acadèmics

– Estar cursant estudis en la Universitat d'Alacant per a l'obtenció d'un títol de grau o màster universitari oficial que habilite o siga condició necessària per a l'exercici d'una professió regulada. En el cas d'estar cursant estudis de màster universitari oficial no habilitant o ser estudiants de mobilitat, només podran optar a l'ajuda de menú de menjador i durant un curs acadèmic, i en el cas d'estudiants de doctorat només, podran optar a l'ajuda de menú de menjador i durant tres cursos acadèmics.

– En relació amb els canvis d'estudis, només es contemplarà un màxim d'un canvi i només per a estudis de grau.

– Per a estudiants de grau que continuen els seus estudis universitaris, hauran d'haver superat en el curs immediatament anterior els següents percentatges: 40 % dels crèdits matriculats en el cas d'ensenyaments tècnics i ciències (Ciències, Enginyeria i Arquitectura); 50 % dels crèdits per al cas d'ensenyaments en ciències de la salut, i 60 % en la resta d'estudis (Ciències Socials i Jurídiques, Arts i Humanitats). En cas de no complir-se el requisit anterior per circumstàncies excepcionals, s'haurà de justificar documentalment el baix rendiment i es valorarà per la comissió.

– No estar en possessió d'un títol oficial del mateix nivell acadèmic o que habilite per a les mateixes competències professionals per a la qual se sol·licita l'ajuda, o no reunir els requisits legals per obtindre'l.

– Donada la situació excepcional provocada per la Covid-19, els resultats acadèmics queden subjectes a la valoració dels tècnics del Centre de Suport a l'Estudiant.

3. Requisits econòmics

Estar en alguna o algunes d'aquestes situacions:

– La renda familiar de l'últim exercici econòmic del sol·licitant no supere en un 10 % els llindars de renda i patrimoni establits en la convocatòria anual de beques de la Generalitat Valenciana.

– Si al llarg del curs acadèmic, per circumstàncies sobrevingudes ha vist reduït els ingressos de la unitat familiar, es demostrarà amb els documents que se li sol·liciten, així com amb el model de declaració jurada que apareix en l'annex I de la convocatòria.

– Estar exempt de realitzar la declaració de la renda, havent d'aportar la documentació justificativa d'aquesta situació.

– En cas d'haver sigut beneficiari d'alguna de les beques esmentades en la fonamentació i una vegada hagen sigut cobrades, no es podran optar a aquestes ajudes en el curs acadèmic actual en relació a la beca del Ministeri d'Educació i Formació Professional o al gener del nou any natural en relació a la beca salari.



Segon. Objecte

Fer front a la difícil situació econòmica de l'estudiantat a conseqüència de situacions sobrevingudes que condicionen la continuïtat en els seus estudis.



Tercer. Bases reguladores

Les bases reguladores i convocatòria estan publicades de manera conjunta en el Butlletí Oficial de la Universitat d'Alacant de dia 8 de setembre de 2021, en la següent URL:

https://www.boua.ua.es/acuerdos/descargaracuerdo/15661



Quarta. Quantia

La dotació econòmica màxima per a aquesta convocatòria és de 46.000 euros.



Cinqué. Termini de presentació de sol·licituds

El termini per a presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 17 de setembre de 2021, i la finalització serà el 15 de juliol de 2022.



Sisé. Altres dades

Obligacions dels sol·licitants:

– Facilitar la documentació que es precise amb la finalitat que el tècnic responsable puga verificar que compleix els requisits que en aquest procediment s'estableix.

– Justificar, dins del termini per al qual van ser concedides, l'ús correcte d'aquestes, segons el que s'estableix en l'apartat de justificació de la present convocatòria. La data límit de justificació de l'última acta serà el 10 de setembre de 2022.

– El cobrament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte que l'estudiantat indique en la documentació presentada.



– Devolució del material prestat en el moment que s'indique i en les mateixes condicions que es va prestar. Si no és així, l'estudiant es faria responsable dels possibles danys causats a aquest.

– En cas que hagen canviat les circumstàncies socioeconòmiques que van motivar la concessió de l'ajuda, sempre s'haurà de comunicar al tècnic de referència.

Les sol·licituds s'hauran de presentar telemàticament a través d'UACloud, utilitzant l'aplicació Suport Estudiants i seleccionant l'apartat d'Assumptes Socials Acció Social/Ajudes Econòmiques d'Emergència.



La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació, que s'ha de pujar a l'aplicació Suport Estudiants d'UACloud, en l'apartat indicat per a tal efecte.

a) DNI/TIE o targeta de residència en vigor.

b) Justificants dels ingressos de la unitat familiar.

c) Beques sol·licitades en el curs actual.

Dins del procediment de les ajudes, és indispensable la realització de l'entrevista personal amb l'àrea de Treball Social del CAE que valorarà la situació i sol·licitarà la documentació específica necessària.

La falta de presentació d'aquesta documentació en el termini d'un mes, a comptar des de la data en què es va mantenir l'entrevista, donarà lloc a la renúncia de la sol·licitud.



Alacant, 7 de setembre de 2021.– La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, p. d. (R 22.12.2020): Rosario Isabel Ferrer Cascales.

Mapa web