Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 4/2021, de 3 de setembre, de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la modernització i transparència del planejament urbanístic vigent i es convoca la concessió d'ajudes per a l'exercici 2021. [2021/9079]

(DOGV núm. 9180 de 23.09.2021) Ref. Base de dades 008732/2021






L'article 49.1.9a de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, atribueix competència exclusiva a la Generalitat en matèria d'ordenació del territori i del litoral, urbanisme i habitatge.

Un dels objectius prioritaris de la Generalitat, a través de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, és fomentar la transparència del planejament urbanístic vigent. A aquest efecte, l'administració ha de vetlar per l'actualització de la informació urbanística municipal als principals paràmetres i característiques urbanístiques vigents i, amb això, augmentar la transparència i facilitar l'accés a la informació pública en la matèria.

A la transparència de la informació urbanística i d'ordenació del territori es refereixen tant la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern com, en l'àmbit autonòmic, la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i el seu reglament de desenvolupament, Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell.

En l'àmbit urbanístic, el Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de sòl i rehabilitació urbana estableix en l'article 5, entre els drets dels ciutadans, l'accés a la informació de què disposen les administracions públiques sobre l'ordenació urbanística, i en l'article 25.4 al·ludeix a «la publicitat telemàtica del contingut dels instruments d'ordenació territorial i urbanística en vigor».

Per part seua, la Llei 1/2019, de 5 de febrer, de modificació de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge introdueix la disposició addicional desena relativa a la Plataforma Urbanística Digital, que es constitueix com l'entorn virtual en el qual es deposita la informació urbanística de la Comunitat Valenciana en format digital, per al seu accés lliure i gratuït.

El text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, aprovat pel Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny estableix, en la seua disposició transitòria quarta, la no necessitat d'adaptació del planejament general a aquesta quan assenyala que: «1. Els municipis no estaran obligats a promoure un expedient d'adaptació del seu planejament urbanístic al present text refós.» I afig que: «2. Els plans generals, les normes subsidiàries de planejament i els projectes de delimitació de sòl urbà aprovats abans del 20 d'agost de 2014 s'assimilaran, a l'efecte de la seua aplicació, al pla general estructural».



D'altra banda, l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local estableix que «les administracions públiques amb competències urbanístiques hauran de tindre, a la disposició dels ciutadans que ho sol·liciten, còpies completes del planejament vigent en el seu àmbit territorial». La posada a la disposició dels ciutadans d'una versió consolidada del planejament general és una forma efectiva de complir aquesta obligació legal.

La Direcció General d'Urbanisme ha constatat que la majoria de municipis de la Comunitat Valenciana tenen un planejament que ha sigut modificat i desenvolupat en diversos instruments. Això dificulta el coneixement i comprensió d'aquest planejament tant pel públic en general com pels operadors urbanístics, i especialment la seua publicació en un visor.

Per això, és necessari que els ajuntaments amb planejament anterior a l'entrada en vigor de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge escometen una modernització dels seus instruments de planejament que permeta dotar l'urbanisme amb la màxima transparència.

Amb aquesta ordre de bases es pretén fomentar que aquells ajuntaments els instruments urbanístics dels quals no estiguen adaptats a la Llei 5/2014, de 25 de juliol, modernitzen el seu planejament a través de l'elaboració d'un text consolidat del planejament general que reculla l'instrument urbanístic originari – siga delimitació del sòl urbà, normes subsidiàries o pla general –, i incorpore les seues modificacions posteriors i el planejament de desenvolupament. Tot això amb una base cartogràfica actualitzada sobre la qual es digitalitzarà aqueixa versió consolidada, però sense possibilitat d'efectuar cap modificació quant a la regulació material.

Així, el text consolidat tindrà com a finalitat la transparència i comprensió de la informació urbanística. Per a fins jurídics, el seu contingut pot contrastar-se amb els textos diligenciats, aprovats i publicats. La redacció de versions consolidades de planejament no té cap tramitació específica, ja que es tracta d'un mer treball tècnic editorial i de composició.

Als efectes del que es preceptua en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, en data 7 de juny de 2021 ha sigut remesa a la Direcció General de Fons Europeus comunicació de la Direcció General d'Urbanisme, sobre la no subjecció de les presents ajudes a la política de competència de la Unió Europea en matèria de subvencions públiques, per no complir els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.



Per tot això, amb l'informe previ de l'Advocacia de la Generalitat i de la Intervenció Delegada, d'acord amb els articles 160.2.b, 160.4.a i b i 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, sector públic instrumental i subvencions, i el Decret 177/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat,





ORDENE



Primer

Aprovar les bases reguladores de les ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la modernització i transparència del planejament urbanístic vigent, així com el model de sol·licitud i els documents complementaris.



Segon

Convocar per a l'exercici 2021 les subvencions per a la modernització i transparència del planejament urbanístic vigent, mitjançant l'elaboració d'un text consolidat de planejament general i la seua digitalització, destinades als ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb població de fins a 20.000 habitants, el planejament dels quals haja sigut desenvolupat almenys per 5 instruments urbanístics i el planejament dels quals haja sigut modificat almenys en 5 ocasions.



Tercer

Aprovar la despesa corresponent a les referides ajudes. La quantia de l'import global màxim destinat a finançar aquestes subvencions ascendeix a 250.000 euros, amb càrrec al capítol VII línia de subvenció S6241000 del programa 08.03.02.432.20, d'Urbanisme, del pressupost de la Generalitat per a 2021, amb la següent distribució:



Consignació inicial

250.000 € (2021) Previsions despesa Concepte

2021 75.000 € 30 % bestreta

2022 175.000 € 70 % pagament subvenció





La quantia de l'exercici 2022 queda supeditada als crèdits que, per a aquest exercici, es consignen a aquest efecte en el pressupost de la Generalitat.



Quart

Remetre a la Base de dades nacional de subvencions aquesta convocatòria juntament amb tota la informació requerida per aquesta base de dades perquè s'hi publiquen els textos íntegres.

Cinqué

Habilitar a la Direcció General d'Urbanisme per a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació i execució de la present ordre i de la corresponent convocatòria.



Contra la present ordre, que esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la possible interposició de qualsevol altre recurs que les persones interessades consideren oportú.



València, 3 de setembre de 2021



El conseller de Política Territorial

Obres Públiques i Mobilitat,

ARCADI ESPAÑA GARCÍA





ANNEX ÚNIC

Bases reguladores i convocatòria, per a l'any 2021, de les subvencions destinades als ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la modernització i transparència del planejament urbanístic vigent



Primera. Objecte

1. La present ordre estableix les bases per a la concessió d'ajudes destinades a ajuntaments de la Comunitat Valenciana per al finançament de la modernització i transparència del seu planejament urbanístic vigent, mitjançant l'elaboració d'un text consolidat del planejament general i la seua digitalització.

2. Les ajudes contemplades en aquestes bases reguladores pretenen fomentar la modernització i digitalització del planejament urbanístic municipal.

3. La concessió de subvencions es portarà a efecte en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb l'article 163 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Segona. Finançament de les ajudes

La quantia de l'import global màxim destinat a finançar les subvencions objecte de la present convocatòria, segons la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, ascendeix a dos-cents cinquanta mil euros (250.000 €) amb càrrec al capítol VII, línia de subvenció S6241000, del programa 08.03.02.432.20, Urbanisme, del pressupost de la Conselleria de Política territorial, Obres Públiques i Mobilitat.





Tercera. Principis

Les subvencions regulades en les presents bases, quant a la seua concessió i execució, es basaran en els principis establits en l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'Administració concedent, i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics, així com els establits en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



Quarta. Règim jurídic

1. La present ordre té el caràcter de bases reguladores de les subvencions per al finançament d'actuacions en matèria d'urbanisme, sense perjudici que aquesta no tinga naturalesa de disposició de caràcter general, d'acord amb l'article 160.2, lletra b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en la nova redacció donada pel Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19:

«Les persones titulars de les conselleries, tant en l'àmbit dels seus departaments com en el dels organismes públics vinculats o dependents, són els òrgans competents per a: (…)

b) Aprovar mitjançant ordre les oportunes bases reguladores de la concessió de les subvencions, que no tindran la consideració de disposicions de caràcter general.»

2. Aquesta ordre se sotmetrà a la normativa bàsica de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006 de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el que resulte aplicable, i a les normes de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



Quinta. Compatibilitat de les subvencions

Aquestes subvencions seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o entitats públiques o privades, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, tenint en compte que l'import total de les subvencions rebudes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada. En aquest cas, serà procedent el reintegrament de l'excés.





Sisena. Quantia de les subvencions

1. L'import màxim de la subvenció és de 18.000 euros, IVA inclòs, sempre que el cost de l'actuació siga igual o superior a aquesta quantia. Si el cost de l'actuació és inferior, l'import de la subvenció es correspondrà amb aquest.

2. L'import de les subvencions regulades en aquestes bases en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat a desenvolupar per l'entitat beneficiària i a per a aquesta finalitat, l'entitat sol·licitant haurà de presentar davant l'òrgan gestor declaració responsable en aqueix sentit.



Setena. Beneficiaris i requisits per a obtenir la condició d'entitat beneficiària

1. Poden ser beneficiaris els ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb població de fins a 20.000 habitants, el planejament dels quals haja sigut desenvolupat, almenys, per cinc instruments urbanístics i haja sigut modificat, almenys, en cinc ocasions.

2. No podran obtenir la condició de beneficiaris aquells ajuntaments en els quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Els ajuntaments sol·licitants justificaran que no es troben incursos en cap de les circumstàncies descrites en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, mitjançant declaració responsable de l'entitat sol·licitant.



Octava. Activitat subvencionable

1. Té la consideració d'activitat subvencionable els treballs consistents en l'elaboració del text consolidat del planejament general. L'elaboració del text consolidat s'ajustarà a les següents condicions:



a) El contingut del text consolidat inclourà el planejament general, les seues modificacions i homologacions posteriors i el planejament de desenvolupament.

b) S'utilitzarà la base cartogràfica que servisca de base per a la representació gràfica de les determinacions del document consolidat de planejament municipal.

2. Únicament serà subvencionable el treball elaborat per equips externs al personal del mateix ajuntament. El text consolidat ha de ser redactat per titulats superiors competents per a la redacció de planejament urbanístic, que acrediten almenys haver participat en dos treballs de consolidació d'instruments urbanístics.

3. El text consolidat s'elaborarà complint les prescripcions establides en la instrucció que als efectes s'aprove per la direcció general d'Urbanisme. En concret, el text consolidat es compondrà de la següent documentació:

a) Document tècnic complet en format PDF signat digitalment. Aquest document contindrà les normes urbanístiques consolidades així com, almenys, els plans d'ordenació de classificació i qualificació urbanística de l'ordenació urbanística vigent, una vegada integrades les modificacions i homologacions, i l'ordenació detallada amb el planejament de desenvolupament en el planejament general.

b) Plans d'ordenació de classificació i qualificació del sòl en format SHP, amb la informació i format requerits en la instrucció que, als efectes, aprove la Direcció General d'Urbanisme.

c) Text consolidat de les normes urbanístiques en format Word, amb la informació i format requerits en la instrucció que, a aquest efecte, s'aprove per la Direcció General d'Urbanisme.

d) S'aportarà un document de síntesi en el qual s'enumeren els documents que integren la consolidació, es descriga la problemàtica sorgida durant l'elaboració del text consolidat i els criteris adoptats per a la seua solució.

4. Són despeses subvencionables els honoraris derivats de la contractació dels serveis professionals i tècnics derivats de l'elaboració del text consolidat objecte de subvenció, conforme a la normativa que regeix la contractació del sector públic, particularment la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, en relació amb el que s'estableix en la Llei 7/1985, de 2 d'abril.



Únicament serà subvencionable el treball elaborat per equips externs al personal del mateix ajuntament.

5. L'IVA de l'actuació podrà formar part del cost subvencionable sempre que siga suportat efectivament pel beneficiari i no siga compensable o recuperable, segons el que es disposa en l'article 31.8 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer. A aquest efecte, si escau, l'entitat beneficiària haurà de fer l'oportuna declaració.



Novena. Obligacions dels ajuntaments beneficiaris

1. A més de les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, són obligacions dels ajuntaments beneficiaris de l'ajuda les següents:

a) Denominar el document com a text consolidat del planejament general.

b) Publicar en la pàgina web municipal el contingut íntegre del text consolidat. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, es complirà amb aquesta obligació a través de la Plataforma Urbanística Digital de la Generalitat Valenciana.

c) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat. A aquest efecte hauran d'incorporar en tot el material que es derive de les activitats objecte de la present ordre el logotip de la conselleria concedent, que serà facilitat a les entitats beneficiàries per aquesta conselleria.

d) Declarar l'import de l'IVA que siga, si escau, compensable o recuperable per l'entitat beneficiària.

2. L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent, i de manera especial, amb el que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



Desena. Procediment de concessió

1. Les subvencions seran concedides, respectant els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, en règim de concurrència competitiva a què es refereix l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer i l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. Les convocatòries es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i a través de la Base de dades nacional de subvencions (BDNS).

3. Els ajuntaments sol·licitants estan obligats a la realització de qualsevol tràmit que es derive d'aquest procediment a través de mitjans electrònics.



Onzena. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds es presentaran en el model de formulari i termini que s'estableix en aquesta convocatòria, acompanyada de la documentació acreditativa dels requisits per a obtenir la subvenció. La sol·licitud es presentarà signada per la persona titular de l'alcaldia o per qui tinga la representació de l'ajuntament.

2. Les sol·licituds es presentaren en el termini de quinze dies hàbils comptats des de l'endemà a la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a la inadmissió de la sol·licitud.

3. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present Ordre es realitzarà mitjançant tràmit electrònic a través de la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es), apartat «serveis en línia», seleccionant el tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a aquest efecte en l'adreça:

https://www.gva.es/va/web/portal/inicio/procedimientos?id_proc=21664

S'inadmetrà qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del que ací s'ha descrit.

4. En la sol·licitud constarà la següent informació:

a) Cost total de l'actuació, IVA inclòs.

b) Declaració de no haver-se obtingut ni sol·licitat qualssevol altres ajudes per al finançament de l'activitat a subvencionar o, en cas contrari, indicació de l'ajuda obtinguda o sol·licitada, amb expressió del seu import i de l'entitat concedent.

c) Declaració responsable de no trobar-se incurs en cap de les circumstàncies descrites en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

d) Dades de domiciliació bancària, sempre que el compte bancari no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o calguera modificar-ne les dades.

e) D'acord amb normativa aplicable, el sol·licitant haurà d'autoritzar a l'òrgan gestor l'obtenció de la informació relativa al compliment de l'obligació d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En cas de no autoritzar-se, o d'oposició, el sol·licitant haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

5. A la sol·licitud descrita en l'apartat anterior s'adjuntarà un imprés tipus associat a aquesta amb la següent informació annexa:

a) Certificació emesa per la secretària o el secretari de l'ajuntament, comprensiva de l'acord de l'òrgan municipal competent que aprove la formulació de la sol·licitud d'ajuda per a la redacció del text consolidat objecte de la convocatòria, inclòs el cost de l'actuació.



b) Compromisos de l'ajuntament sol·licitant de l'ajuda respecte al compliment de les condicions i obligacions establides en aquestes bases reguladores.

6. A la sol·licitud s'adjuntarà un informe subscrit pel tècnic municipal competent, segons el model que s'incorpora a la convocatòria, relatiu al planejament urbanístic vigent, el contingut del qual serà el següent:

a) Data d'aprovació del planejament general vigent per la Comissió Territorial d'Urbanisme.

b) Tipus de planejament general, amb les següents possibilitats:

i) Delimitació de sòl urbà o normes subsidiàries, amb aprovació anterior a l'any 1990.

ii) Delimitació de sòl urbà o normes subsidiàries, amb aprovació l'any 1990 o posterior.

iii) Pla general no homologat a la Llei 6/1994, de 15 de novembre, de la Generalitat Valenciana, reguladora de l'activitat urbanística (LRAU).

iv) Pla general tramitat de conformitat amb la LRAU però no adaptat a la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat Valenciana, urbanística valenciana (LUV).

v) Pla general tramitat de conformitat amb la LUV però no adaptat a la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.

c) Nombre i relació de modificacions puntuals del planejament general, fins i tot homologacions a la Llei reguladora de l'activitat urbanística, aprovades definitivament.

d) Nombre i relació d'instruments de planejament de desenvolupament del planejament general aprovats definitivament, inclòs, si escau, les modificacions posteriors.

7. La participació en la convocatòria realitzada d'acord amb aquestes bases reguladores, implica l'acceptació d'aquestes.



Dotzena. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment serà la subdirecció general competent en matèria d'urbanisme que, en qualsevol moment del procediment podrà d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.



2. El seguiment de l'execució i la revisió de la justificació econòmica i tècnica correspon a la subdirecció general competent en matèria d'urbanisme.

3. Si la sol·licitud no acredita els requisits i documents que s'assenyalen en la convocatòria de les subvencions es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se'l tindria per desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia d'acord amb la Llei de procediment vigent. L'esmena de la sol·licitud es realitzarà mitjançant tràmit electrònic a través de la seu electrònica de la Generalitat (https:sede.gva.es).

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

5. L'òrgan instructor, després de l'anàlisi de la documentació presentada, emetrà informe a aquest efecte.

6. Els tràmits a emplenar en el present procediment seran notificats individualment a cada corporació local interessada i, si escau, publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa per la Llei 39/2015 i la Llei 38/2003, de 17 de novembre.





Tretzena. Comissió de valoració

1. Per a l'estudi i valoració de les sol·licituds presentades pels ajuntaments, es constituirà una comissió avaluadora. Aquesta comissió avaluadora estarà integrada per:

a) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'urbanisme, o persona que designe per a la seua substitució, que presidirà la comissió.

b) La persona titular del servei competent en la matèria objecte de subvenció.

c) Tres persones representants de la direcció general competent en matèria d'urbanisme designades per la persona titular de la mencionada direcció seleccionades entre el seu personal funcionari pertanyent als grups A-1 o A-2, una de les quals exercirà de secretari o secretària.



2. El funcionament de la comissió de valoració es regirà per les normes de funcionament dels òrgans col·legiats descrites en la secció tercera del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. En la composició de la comissió de valoració es procurarà observar el principi de presència equilibrada, d'acord amb la disposició addicional primera de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

4. La comissió elaborarà una proposta de totes les sol·licituds admeses formulades pels ajuntaments, atesos els criteris establits per a la valoració d'aquestes, indicant les que puguen rebre subvenció i la seua quantia, fins a esgotar el crèdit de la convocatòria. Igualment es formularà proposta d'inadmissió motivada d'aquelles sol·licituds que no poden ser valorades per no complir els requisits establits en les presents bases.

5. La comissió de valoració elevarà la proposta de resolució a la persona titular de la Direcció General d'Urbanisme, que resoldrà el procediment de concessió.



Catorzena. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

1. La valoració de les sol·licituds de subvenció s'efectuarà atenent els següents criteris:

a) Població del municipi, segons l'última xifra de població oficial publicada, conforme al reial decret regulador de la matèria (màxim 25 punts).

Els punts s'assignaran a cada sol·licitud mitjançant l'atorgament de 25 punts a la proposta amb menor població, i a la resta, els corresponents proporcionalment en funció de la seua diferència amb aquella.

b) Tindran preferència els ajuntaments amb planejament general més antic, segons el següent ordre (màxim 25 punts):



Ajuntaments amb delimitació de sòl urbà o normes subsidiàries, amb aprovació anterior a l'any 1990 25 punts

Ajuntaments amb delimitació de sòl urbà o normes subsidiàries, amb aprovació en l'any 1990 o posterior. 20 punts

Ajuntaments amb pla general no homologat a la Llei 6/1994, de 15 de novembre, de la Generalitat Valenciana, reguladora, LRAU 15 punts

Ajuntaments amb pla general tramitats de conformitat amb la LRAU, però no adaptat a la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, urbanística valenciana, LUV 10 punts

Ajuntaments amb pla general tramitats de conformitat amb la LUV, però no adaptat la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació el territori, urbanisme i paisatge 5 punts





c) Puntuació segons el nombre de modificacions del planejament general aprovades, incloses homologacions a la Llei reguladora de l'activitat urbanística (màxim 25 punts)



De 5 a 10 modificacions incloses homologacions a la LRAU 10 punts

D'11 a 15 modificacions incloses homologacions a la LRAU 15 punts

De 16 a 20 modificacions incloses homologacions a la LRAU 20 punts

Més de 20 modificacions incloses homologacions a la LRAU 25 punts





d) Puntuació segons el nombre d'instruments de planejament de desenvolupament del planejament general aprovats, incloses, si escau, les seues modificacions posteriors (màxim 25 punts).



De 5 a 10 instruments de planejament de desenvolupament incloses les seues modificacions 10 punts

D'11 a 15 instruments de planejament de desenvolupament incloses les seues modificacions 15 punts

De 16 a 20 instruments de planejament de desenvolupament incloses les seues modificacions 20 punts

Més de 20 instruments de planejament de desenvolupament incloses les seues modificacions 25 punts





2. En els casos en què havent obtingut igual puntuació durant el procés d'avaluació, fora necessari resoldre l'empat, s'atendria en primer lloc a la puntuació més gran obtinguda en el criteri de l'apartat b relatiu a l'antiguitat del planejament; en segon lloc caldrà ajustar-se a la puntuació més gran obtinguda en el criteri de l'apartat c referit al nombre de modificacions de planejament general; en tercer lloc a la puntuació més gran obtinguda en el criteri de l'apartat d referit al nombre d'instruments de planejament de desenvolupament; finalment, a la puntuació més gran obtinguda en el criteri de població. Si persistira l'empat, s'atendria a la data i hora de presentació en el registre corresponent.



3. Si un ajuntament beneficiari renúncia a la subvenció, el crèdit pressupostari podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'ajuntament sol·licitant següent per ordre de puntuació.



Quinzena. Resolució de la convocatòria i termini

1. La direcció general que tinga assignada la competència en matèria d'urbanisme és l'òrgan competent per a concedir les subvencions regulades en aquesta ordre.

2. La resolució estarà motivada com cal, amb referències a la present ordre i als informes de l'òrgan instructor, així com al procés d'avaluació. La resolució de concessió inclourà una relació ordenada de les sol·licituds, atesa la puntuació o prioritat aconseguida, en els termes i als efectes establits en l'article 63.3 del Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Així mateix, inclourà, si escau, una llista de reserva amb la puntuació obtinguda.



3. La resolució del procediment serà dictada i notificada als ajuntaments beneficiaris en el termini màxim de tres mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria. El termini mencionat per a la resolució de concessió podrà ser interromput d'acord amb l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. Transcorregut el termini de resolució sense que haja recaigut resolució expressa, les sol·licituds podran entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.



5. La notificació de la resolució a les entitats interessades es realitzarà mitjançant la seua publicació, conformement amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, o normativa reguladora del procediment administratiu comú que la substituïsca. També es realitzarà la notificació individualitzada a les sol·licituds concedides.

6. D'acord amb l'article 9 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, la Generalitat publicarà en el seu portal de transparència (http://www.gvaoberta.gva.es), actualitzada i estructurada, la informació relativa a les subvencions i les ajudes públiques concedides amb indicació del seu import, objectiu i finalitat, i les entitats beneficiàries.

7. La resolució que es dicte posarà fi a la via administrativa. Contra les resolucions, expresses o presumptes, del procediment de concessió de les subvencions, podran interposar-se els recursos que calga conformement amb la legislació vigent.



Setzena. Règim de pagament de les subvencions

1. El pagament de les subvencions concedides es realitzarà l'any 2022, amb justificació prèvia, en aquest any, per part de l'Ajuntament, de la realització de l'activitat per a la qual es va concedir la subvenció, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. Sense perjudici de l'anterior, de conformitat amb l'article 171.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en l'exercici 2021 es realitzaran pagaments anticipats d'un 30 % de l'import de la subvenció concedida.

3. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció i al pagament anticipat, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.



Dissetena. Justificació de les subvencions

1. Els beneficiaris hauran de presentar la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada l'any 2022, en el termini que finalitzarà el 30 de setembre de 2022, havent d'estar els treballs d'elaboració del text consolidat finalitzats amb anterioritat a aquesta data.

2. La justificació de l'ajuda s'efectuarà mitjançant tràmit electrònic a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

3. A l'efecte de justificar les despeses realitzades haurà de presentar-se la següent documentació:

a) Factures reglamentàries segons la normativa vigent, així com qualsevol altra documentació justificativa suficient, si és el cas.

b) Certificació de la secretària o secretari municipal indicant que la factura, o documentació justificativa, responen a la realització de l'activitat subvencionada.

A aquest efecte es considerarà despesa subvencionable la despesa realitzada, encara que no haja sigut pagada a la data de finalització del termini de justificació.

c) Text consolidat, elaborat segons les prescripcions establides en la instrucció que s'aprove per part de la Direcció General d'Urbanisme.



d) Informe subscrit per un tècnic municipal competent respecte a la correcció tècnica dels treballs realitzats i la qualitat i integritat documental del text consolidat.

e) Certificació acreditativa de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

4. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat en la convocatòria donarà lloc a la pèrdua de la subvenció. La justificació incompleta o defectuosa comportarà la minoració o pèrdua de la subvenció i, si escau, l'obligació de reintegrament parcial o total de les quantitats percebudes, més els interessos de demora que corresponguen.

5. En el cas que la despesa realitzada per l'ajuntament beneficiari fora inferior a la quantia de la subvenció concedida, s'aplicarien les reduccions corresponents a l'import subvencionable.

6. L'òrgan concedent comprovarà els justificants que estime oportuns i que permeten obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionada.



Dihuitena. Modificació i reintegrament

1. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats pel mateix concepte determinarà la minoració de l'ajuda concedida en la mesura que siga necessària perquè la suma total de les ajudes no supere el cost de l'activitat desenvolupada.

2. Constitueix un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i, si escau, de reintegrament d'aquesta, el fet que la quantitat concedida en concepte de subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de la Llei 14/2017,de 10 de novembre, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

3. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament, els casos contemplats en l'article 37 de la Llei general de subvencions, de conformitat amb els articles 91, 92 i 93 del seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a l'interessat.

5. El que es disposa en els apartats 1 i 2 serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i de la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

6. La persona titular de la direcció general amb competència en urbanisme és l'òrgan competent per a la resolució dels expedients de reintegrament que siguen pertinents i les resolucions de desistiment.



Dinovena. Pla de control

1. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada es realitzarà mitjançant el corresponent pla de control que desenvolupe la direcció general amb competència en matèria d'urbanisme, de conformitat amb el que es disposa en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

2. El tipus de control serà material i/o administratiu, sobre la totalitat o una mostra de les subvencions concedides, segons s'establisca en el pla de control referit.



Vintena. Protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud d'inici d'aquest procediment implicarà l'acceptació de la cessió, a favor de la Generalitat, de les dades contingudes tant en la sol·licitud presentada com, si escau, en la resolució de concessió, a efectes estadístics, d'avaluació i seguiment, sense perjudici del que s'estableix en la legislació sobre propietat intel·lectual i sobre protecció de dades de caràcter personal.

2. La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals.



3. La informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: Ajudes per a la modernització i transparència del planejament municipal urbanístic vigent.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Finalitat del tractament i tractament/s afectat/s: atendre i tramitar la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre i la seua normativa de desenvolupament i, supletòriament, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (Vegeu Registre de les Activitats del Tractament)

Origen de les dades: Les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

Registre d'Activitats de Tractament:

http://politicaterritorial.gva.es/va/proteccio-de-dades

4. Drets de les persones sol·licitants.

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades de caràcter personal, la rectificació o supressió d'aquests, la limitació del seu tractament, oposició i portabilitat, de manera presencial o telemàtica, a través de l'enllaç següent:

http://www.gva.es/va/proc19970

5. Reclamacions.

Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, si considera que el tractament de dades personals que la concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

6. Delegat/ada de Protecció de Dades. En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el/la delegat/ada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de la següent adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: Passeig Albereda, 16 – 46010 València

7. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informals dels següents extrems:



a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres punts, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) Del dret oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.

8. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_informacion_adicional.pdf

9. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de mínims, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.

Mapa web