Ficha docv

Ficha docv









DECRET 27/2021, d'1 de setembre, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a la promoció i foment de la xarxa de Punts Nets AVANT en els municipis en risc de despoblament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2021/8964]

(DOGV núm. 9169 de 08.09.2021) Ref. Base de dades 008346/2021




La Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament, segons l'article 12 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, exerceix les funcions relatives a l'estudi, disseny, impuls, aplicació i seguiment de totes les mesures que la Generalitat tinga al seu abast en l'àmbit del repte demogràfic i la lluita contra el despoblament.

En l'àmbit d'aquestes competències, i d'acord amb el fòrum de municipis d'interior, la direcció general esmentada pretén fomentar, en col·laboració amb els ajuntaments interessats, la creació d'una xarxa per a impulsar l'activitat econòmica, mediambiental i turística i promocionar els municipis i les comarques d'interior afectats pel fenomen de la despoblació. Aquesta xarxa, que pretén millorar les infraestructures de què disposen aquests municipis, es denominarà «Punts Nets AVANT».



Es tracta d'àrees de servei, com les que existeixen en altres països del nostre entorn, que les persones autocaravanistes localitzen a través de les seues aplicacions mòbils. En aquestes àrees de servei, les persones usuàries podrien repostar aigua potable i buidar les aigües grises i les aigües negres.

La xarxa de Punts Nets AVANT ha de ser la més homogènia possible. En aquest sentit, la citada direcció general va elaborar en l'any 2020 un projecte bàsic d'execució, que es troba a la disposició dels ajuntaments interessats a comptar amb aquestes àrees de servei. L'execució del projecte haurà de dur-se a terme per l'ajuntament interessat i es realitzarà amb càrrec al respectiu pressupost anual.

La xarxa facilitarà, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, la mobilitat de les autocaravanes i estarà dirigida principalment a municipis rurals i a comarques en risc de despoblament.

Amb la creació d'aquesta xarxa de Punts Nets AVANT es persegueix un doble objectiu. D'una banda, complir amb les exigències mediambientals i tractar adequadament els residus que generen les autocaravanes, i, d'una altra, acostar les persones autocaravanistes cap a les comarques de l'interior de la Comunitat, on podran gaudir de la seua gastronomia, patrimoni cultural, parcs naturals, història, festes i tradicions.



La Direcció General de l'Agenda Valenciana Antidespoblament crearà un registre en el qual s'inscriuràn tots els municipis de l'Agenda AVANT que el sol·liciten, que hagen executat el projecte bàsic facilitat per aquesta direcció general i que disposen del referit Punt Net AVANT dins del seu terme municipal.

La Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, estableix en la secció 05, servei 05, centre gestor 03, i programa pressupostari 125.20, Agenda Valenciana Antidespoblament, la línia pressupostària S0891000 «Promoció xarxa Punts Nets AVANT», amb una dotació de seixanta mil euros (60.000 €).

Aquestes subvencions estan incloses en el Pla estratègic de subvencions de la Presidència de la Generalitat i els seus organismes públics per al període 2021-2023, aprovat per Resolució de 26 de febrer de 2021, de la Presidència de la Generalitat (DOGV 9033, 03.03.2021).

Aquestes bases reguladores regulen el marc de la relació jurídica subvencional, amb vocació de permanència, i, per tant, participen de la naturalesa reglamentària, per la qual cosa s'ha seguit el procediment establit per a l'elaboració de disposicions de caràcter general. Les subvencions regulades es regiran pel que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, Llei 1/2015), en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS) i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions (d'ara en avant, RLGS), i les restants normes que siguen aplicables.

La seua concessió es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva al que fan referència l'article 164 de la Llei 1/2015, l'article 22 de la LGS, i l'article 55 del RLGS.

En compliment del que s'ha disposat en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les subvencions a concedir en el marc de les convocatòries que es regiran per les bases reguladores aprovades a través del present decret no requereixen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits recollits en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea; en concret, per no suposar cap avantatge econòmic, ja que les entitats a què va dirigida la subvenció, els ajuntaments, no exerceixen activitats econòmiques amb ànim de lucre. Així mateix, les actuacions subvencionables no suposen cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o serveis. La percepció de les citades subvencions no provoca, en cap cas, un falsejament de la competència que poguera afectar els intercanvis comercials entre Estats membres.



El present decret no comporta càrregues administratives addicionals. Les actuacions seran assumides pel personal i mitjans ja existents, sense que les mesures incloses en el present decret suposen increment de dotacions ni retribucions ni altres despeses de personal.

Les bases reguladores de subvencions que s'aproven pel present decret del president de la Generalitat tenen el caràcter jurídic d'acte administratiu múltiple, per al període 2021, 2022 i 2023, d'acord amb el referit pla estratègic de subvencions aprovat per Resolució de 26 de febrer de 2021, de la Presidència de la Generalitat.



Per tot el que s'hi ha exposat, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.2.b de la Llei 1/2015 i l'article 34 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; i acomplint al fet que es disposa en l'article 165.1 de la Llei 1/2015,





DECRETE



Primer. Objecte

És objecte del present decret establir les bases reguladores per les quals s'han de regir les convocatòries de les subvencions destinades a la promoció i el foment de la xarxa de Punts Nets AVANT en els municipis en risc de despoblament en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, durant l'exercici 2021, i en el seu cas, durant els exercicis 2022 i 2023,



Segon. Incidència pressupostària

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen efectuar-se, d'acord amb la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.



Tercera. Bases reguladores

Bases reguladores de les subvencions destinades a la promoció i foment de la xarxa de Punts Nets AVANT en els municipis en risc de despoblament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana:



Base primera. Definició de l'objecte de la subvenció

L'objecte de les subvencions és la promoció i el foment de la xarxa de Punts Nets AVANT en els municipis en risc de despoblament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



Base segona. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiaris de les subvencions objecte de regulació per aquestes bases, els ajuntaments dels municipis de la Comunitat Valenciana de l'Agenda AVANT, que s'hagen adherit a la xarxa Punts Nets AVANT, que hagen executat el projecte bàsic facilitat per la direcció general competent en matèria de despoblament, i que disposen, per tant, almenys d'un Punt Net AVANT dins del seu terme municipal.



L'entitat beneficiària serà, amb caràcter general, l'executora de les actuacions previstes en la base tercera, excepte en els casos en què, en virtut de la seua facultat d'autoorganització i en el marc de la normativa aplicable, l'entitat beneficiària decidisca que l'actuació l'execute un altre organisme o entitat del sector públic que siga mitjà propi i servei tècnic d'aquesta. En aquest cas, haurà d'indicar aquesta possibilitat en la sol·licitud i presentar la documentació acreditativa sobre la condició de mitjà propi i servei tècnic de l'ajuntament corresponent.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en aquest decret les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la LGS, i en els articles 18 i concordants del RLGS.



Base tercera. Actuacions i despeses subvencionables

1. Les ajudes aniran dirigides a finançar despeses relacionades amb l'execució de les obres de realització de Punt Net o Punts Nets AVANT, d'acord amb el projecte bàsic facilitat per la direcció general competent en matèria de despoblament, i es realitzaran en el període corresponent a l'exercici pressupostari de l'any de la convocatòria, amb l'excepció prevista en l'apartat 2 de la base huitena, independentment que aquestes despeses es troben no pagades, per part de l'entitat beneficiària, en el moment de la justificació.

2. Així mateix, seran susceptibles de ser subvencionades les despeses de reparació i millora dels Punts Nets AVANT existents, per a adaptar-los al projecte bàsic facilitat per la direcció general competent en matèria de despoblament.

3. Respecte de les despeses subvencionables s'estarà al que disposa en l'article 31 de la LGS.

Els tributs seran despeses subvencionables quan l'entitat beneficiària de la subvenció els pague de manera efectiva i es considerarà despesa subvencionable l'IVA, quan no siga deduïble per a l'entitat beneficiària de la subvenció. Així mateix, no seran subvencionables les despeses de conservació, l'execució d'elements merament decoratius o estètics i les despeses de personal dels ajuntaments per a la realització d'aquestes actuacions.

4. Per a la realització de les actuacions referides, les entitats beneficiàries podran subcontractar amb terceres persones fins al 100 % de l'import de l'activitat subvencionada, i en aquest cas s'estarà al que disposa en l'article 29 de la LGS, en relació amb l'article 68 del RLGS i amb l'article 165.2 n) de la Llei 1/2015.

5. No obstant això, l'import de la subvenció regulada en aquestes bases en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions procedents d'altres ens públics o privats, supere el cost real de l'activitat objecte de subvenció.

En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.



Base quarta. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de la LGS, així com, en el seu cas, a les exigències que determina la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern.



2. En concret, són obligacions de cada entitat beneficiària:

a) Realitzar, l'actuació o actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció en el període establit en cada convocatòria.

b) Justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.



c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents.



d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, amb indicació expressa l'import de les subvencions concedides, a quins conceptes es destinaran i si cobreixen el cent per cent (100 %) del cost total real de l'actuació o actuacions.

La comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció, i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



e) Acreditar que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la seguretat social, en la forma determinada reglamentàriament.

f) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.



g) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de l'òrgan concedent, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable.

i) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'apartat 4 de l'article 18 de la LGS, que estableix que els beneficiaris hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats objecte de subvenció. Aquestes mesures podran consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat concedent, així com llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics, o audiovisuals, o bé en esments realitzats en mitjans de comunicació.

En aquest sentit, tot el material gràfic i audiovisual publicitari que es realitze (cartells, fullets, pancartes, DVD, CD, i la resta de documentació i material utilitzat) indicaran que l'activitat subvencionada es realitza en col·laboració amb la Generalitat, i les inclusions o esments que es realitzen en les pàgines web oficials per a donar repercussió a les activitats, incorporaran, si correspon, el logotip que la Generalitat facilite.

Respecte a les campanyes de publicitat que es duguen a terme, s'haurà de respectar el que s'estableix en la Llei 12/2018, de 24 de maig, de la Generalitat, de publicitat institucional per a l'interés ciutadà i la concepció col·lectiva de les infraestructures públiques.

j) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en la corresponent convocatòria.

k) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament signada per la persona representant legal de l'ajuntament.

l) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la LGS.

m) De conformitat amb el que es preveu en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, si l'entitat beneficiària rebera una ajuda, durant el període d'un any, per un import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de la pàgina web de la corresponent entitat beneficiària. En cas que no disposara de pàgina web en què realitzar aquesta publicitat, podrà complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

n) Facilitar totes aquelles dades i informació, relacionades amb les subvencions concedides, que li siguen requerides per la direcció general competent en matèria de despoblament, així com comunicar-li mateix les incidències i variacions que es produïsquen en relació amb aquelles.

3. L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent, i, de manera especial, en el que disposa la Llei 1/2015.





Base cinquena. Import màxim de la subvenció i concurrència amb altres ajudes

1. La quantia màxima de la subvenció s'establirà en la corresponent convocatòria anual.

2. Aquestes subvenciones són compatibles amb qualssevol altres que, per a la mateixa finalitat, siguen atorgades per qualsevol administració o entitat pública o privada, si bé el seu import en cap cas podrà, aïlladament o en concurrència amb subvencions procedents d'altres administracions públiques o altres ens públics o privats, superar el cost de les activitats subvencionades.



Base sisena. Convocatòria i procediment de concessió

1. El procediment per a la concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que es disposa en l'article 22.1 de la LGS, i en l'article 164 i següents de la Llei 1/2015.



2. El procediment s'iniciarà d'ofici amb la publicació de la corresponent convocatòria aprovada mitjançant resolució de la persona titular de la secretària autonòmica competent en matèria de despoblament. La convocatòria s'haurà de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 18, 20 i 23 de la LGS.



3. Les disposicions de la convocatòria indicaran, almenys, el contingut mínim previst en l'article 166 de la Llei 1/2015.



Base setena. Sol·licituds i documentació

1. La sol·licitud de subvenció, signada per la persona representant legal de l'entitat, es formalitzarà en els models i terminis que es determinen en la convocatòria, es presentarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i es dirigirà a la direcció general competent en matèria de despoblament. A aquesta sol·licitud s'acompanyarà la documentació especificada en la convocatòria.

2. El formulari de sol·licitud incorporarà, com a mínim, el contingut següent:

a) Declaració responsable en la qual la persona representant de l'entitat manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud són verídiques, que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i que queda a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que es consideren oportuns. D'acord amb el que es disposa en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o manifestació, en aquesta declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar amb la tramitació de la sol·licitud.

b) Declaració responsable que acredite que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS, per a ser beneficiària de les subvencions que en aquest decret es regulen, i que no té pendent cap pagament per reintegrament de subvencions.

c) Autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del RLGS. En cas que aquesta autorització no s'assenyale, l'entitat sol·licitant haurà d'incloure en la seua sol·licitud aquesta documentació.

3. Rebudes les sol·licituds, s'incoarà d'ofici un expedient per cada sol·licitud, i la direcció general competent en matèria de despoblament, com a òrgan instructor, verificarà que la sol·licitud reuneix els requisits exigits i s'acompanya la documentació que siga exigible segons el que s'estableix en la convocatòria.

4. Seran causes d'exclusió no corregibles:

a) La presentació de la sol·licitud fora del termini establit en la corresponent convocatòria.

b) La petició de subvenció per a activitats no contemplades en l'objecte de la convocatòria.

5. La gestió de les subvencions regulades en aquestes bases requerirà el tractament de dades de caràcter personal i s'haurà de contemplar les mesures i garanties que recull la normativa de referència en la matèria, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.





Base huitena. Criteri d'atorgament de la subvenció

1. Es fixa, com a criteri únic per a determinar l'atorgament de la subvenció, el moment de presentació de la corresponent sol·licitud, i les entitats sol·licitants tindran dret a la subvenció, fins al límit de crèdit disponible pel que fa a la quantia fixada en la convocatòria, sempre que:

– complisquen les condicions establides en la base segona,

– realitzen les activitats subvencionables previstes en la base tercera,

– complisquen les obligacions fixades en la base quarta, i

– aporten la documentació exigida en la base setena i en la convocatòria respectiva.

2. Les entitats sol·licitants que, havent complit els criteris indicats en l'apartat anterior, no obtinguen la condició d'entitats beneficiàries de la subvenció, per haver-se esgotat el crèdit disponible per a la corresponent anualitat, quedaran en reserva per a poder accedir a l'ajuda amb càrrec als crèdits que queden disponibles en aquesta anualitat en cas de renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries.

Així mateix, la resta d'entitats sol·licitants que malgrat complir els criteris exigits en la convocatòria, no hagueren obtingut la condició de beneficiàries per les limitacions de crèdit en la corresponent anualitat, tindran preferència, d'acord amb l'ordre que van obtindre en aquesta, per a accedir a la subvenció amb càrrec, en el seu cas, a la dotació de l'exercici pressupostari de l'anualitat següent.



Base novena. Ordenació i instrucció del procediment i comissió de valoració

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general competent en matèria de despoblament que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. Els serveis administratius de la direcció general indicada efectuaran les comprovacions, de cadascuna de les sol·licituds presentades i de la documentació aportada, per a, posteriorment, i després d'emplenats, en el seu cas, els corresponents requeriments, elaborar una proposta motivada de resolució.



Base décima. Resolució

1. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de despoblament la facultat de dictar la resolució de concessió de les subvencions, a la vista de la proposta motivada de resolució formulada pels serveis tècnics de l'esmentada direcció general.



2. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de tres mesos a comptar des de la data de publicació de la corresponent convocatòria, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior. La resolució tindrà els efectes i el contingut previstos en l'article 25 de la LGS, i es publicarà en la Base de Dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la citada llei, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació produirà els efectes de notificació a les entitats interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.



Base onze. Supòsits i criteris de modificació de la resolució



1. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. Si es produeix una variació de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, per les causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la LGS, serà procedent exigir el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, previ informe de l'òrgan competent de control de la subvenció i després del tràmit d'audiència legalment establit.

3. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte, es dictarà, en tot cas, una resolució de minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.



Base dotze. Ordenació del pagament i justificació de les subvencions concedides

1. La justificació de la subvenció anirà dirigida a la direcció general competent en matèria de despoblament i s'efectuarà en el termini que determine la convocatòria, que en cap cas serà ampliable.

2. El compte justificatiu simplificat contindrà la informació següent:



a) Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament signada per la persona que posseïsca la representació legal de l'entitat beneficiària.

b) Una relació classificada de les despeses que ha comportat la realització de la inversió subvencionable, amb identificació de la persona creditora, i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. A aquesta relació s'acompanyaran les factures de les despeses realitzades o la certificació emesa per la persona titular de la secretaria-intervenció de l'ajuntament.

L'import a justificar serà, com a mínim, el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es reduirà la quantitat concedida de forma directament proporcional a la quantitat justificada, conforme al procediment establit en la base onze.

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

3. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb el que s'estableix per la Llei de pressupostos de la Generalitat de l'exercici corresponent al de la convocatòria, en relació amb el que es preveu en els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, prèvia rendició del compte justificatiu.

4. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran en un únic pagament, quan es presenten i es verifiquen i aproven els justificants corresponents.

5. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció.

6. S'estableix, com a requisit previ al pagament de la subvenció a l'entitat beneficiaria, l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, i també la resta d'obligacions que resulten de l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Base tretze. Incompliments, reintegraments i sancions

1. L'incompliment total o parcial dels requisits i obligacions establides en les presents bases i en altres normes aplicables comportarà, prèvia audiència a l'entitat beneficiària, deixar sense efecte la subvenció concedida o la seua minoració, en cas d'incompliment parcial de l'actuació o de justificació per quantia inferior a la concedida.

2. També correspondrà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins al moment en què s'acorde la procedència del reintegrament en els casos establits com a causa de reintegrament en l'article 37 de la LGS.

En particular, seran causes d'incompliment les següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació en els termes establits o la justificació insuficient d'aquesta.

b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

c) Quan resulte acreditada, a través del seguiment de les accions subvencionades efectuat per l'òrgan instructor, la inadequació de la despesa efectivament realitzada a l'actuació subvencionable.

3. Quan en l'exercici de les funcions d'inspecció o control, es deduïsquen indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destí de l'ajuda percebuda, les unitats administratives encarregades d'aquestes funcions podran acordar la retenció de les factures, documents equivalents o substitutius i de qualsevol altre document relatiu a les operacions en les quals es manifesten aquests indicis.





Base catorze. Seguiment i pla de control

La comprovació material de la realització efectiva de l'activitat subvencionada es farà mitjançant el corresponent pla de control que s'aprova i s'executa per la direcció general competent en matèria de despoblament.



Quarta. Delegació i facultat de desenvolupament

1. Es delega, en la persona titular de la direcció general competent en matèria de despoblament, l'adopció de les resolucions o mesures necessàries per al desenvolupament i execució d'aquest decret, que inclouen, entre altres, la resolució de concessió de les subvencions, l'aprovació de la despesa corresponent a les subvencions, així com la resolució de minoració de la quantia concedida, si escau, i l'aprovació del compte justificatiu de les subvencions concedides.

2. Així mateix, s'autoritza la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de despoblament a dictar totes aquelles instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquest decret i de les corresponents convocatòries.



Quinta. Entrada en vigor

El present decret produirà efectes des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquest decret, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran interposar els recursos següents:

a) Potestativament, recurs de reposició davant la Presidència de la Generalitat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, tenint en compte que no és possible simultaniejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.

b) Directament, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 1 de setembre de 2021



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG FERRER

Mapa web