Ficha docv

Ficha docv









DECRET 26/2021, de 9 d'agost, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions de suport, de foment i d'implementació de l'Agenda 2030 i de sensibilització dels objectius de desenvolupament sostenible. [2021/8963]

(DOGV núm. 9169 de 08.09.2021) Ref. Base de dades 008345/2021




El 27 de setembre de 2015, l'assemblea general de Nacions Unides va aprovar l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. Aquesta agenda es presenta com la possibilitat de poder establir les bases per a construir un model de desenvolupament sostenible a escala global, que tinga en compte les necessitats de totes les persones i del planeta.

L'Agenda 2030 s'estructura en cinc eixos centrals: planeta, persones, prosperitat, pau i aliances. Està integrada per 17 objectius i 169 metes i aborda i incorpora de manera equilibrada les tres dimensions del desenvolupament sostenible: econòmica, social i mediambiental.

Els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) aborden temes interconnectats del desenvolupament sostenible i s'apliquen a tots els països, amb independència de la seua riquesa o grau de desenvolupament econòmic i implica, per tant, un compromís comú i universal.

No obstant això, ja que cada país s'enfronta a reptes específics en la seua cerca del desenvolupament sostenible, els estats tenen sobirania plena sobre la seua riquesa, recursos i activitat econòmica, i cadascun pot fixar les seues pròpies metes nacionals d'acord amb els ODS.

La Generalitat emprén el compliment dels ODS, en el marc de l'Agenda 2030, mitjançant la implementació de polítiques i mesures basades en tres vectors d'actuació: informar, sensibilitzar i comprometre.

La informació i la sensibilització de la ciutadania amb els ODS són fonamentals per a la seua implementació en la societat civil, i ocupen, en aquest sentit, un lloc rellevant les accions a desenvolupar en el si de les empreses.

En aquesta línia, la difusió dels ODS entre el personal de les empreses genera per a aquests una major identificació amb els valors intangibles d'aquelles i afavoreix la integració dels ODS en la gestió empresarial. Així mateix, els estudis sobre la contribució de les empreses a l'estratègia de desenvolupament sostenible 2030 estableixen 6 eixos d'actuació per a accelerar la contribució empresarial als ODS, i un d'aquests és «la integració dels ODS en les pimes».

Per això, és necessari posar en marxa accions de promoció, foment, divulgació, implementació i sensibilització dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

La Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, crea en la secció 05, servei 02, centre gestor 03, programa pressupostari 112.30, Coordinació del Diàleg Social, la línia pressupostària S0947000 «Accions de suport per al foment i implementació de l'Agenda 2030 en les diferents organitzacions i sensibilització dels ODS» amb una dotació per a 2021 de cent mil euros.



Aquestes subvencions estan incloses en el Pla estratègic de subvencions de la presidència de la Generalitat i els seus organismes públics per al període 2021-2023, aprovat per Resolució de 26 de febrer de 2021, de la presidència de la Generalitat (DOGV 9033, 03.03.2021). En l'annex I d'aquest pla es recull la línia de subvenció per a la realització d'accions de suport per al foment i implementació dels ODS, que se situen en el marc de la generació d'aliances.

Respecte de les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions, si bé estan dirigides a empreses i associacions, s'ha considerat que, en el cas de les empreses, perquè l'activitat puga tindre una major efectivitat i es desenvolupe en un context de major disponibilitat de recursos materials i persones implicades, aquestes hauran de tindre unes dimensions mínimes, que permeten accedir a les pimes d'una certa grandària; en concret, un mínim de 50 persones treballadores i un màxim de 250 persones treballadores. D'acord amb la informació que apareix en els estudis realitzats, un 39 % de les pimes consultades no duen a terme cap mesura d'implantació concreta relacionada amb els ODS, percentatge que a penes supera l'1 % en el cas de les grans empreses.



Aquestes subvencions es regiran pel que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara endavant, Llei 1/2015), en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant, LGS) i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei general de subvencions (d'ara endavant, RLGS), i les restants normes que siguen aplicables.

La seua concessió es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva al que es refereixen l'article 164 de la Llei 1/2015, l'article 22 de l'LGS, i l'article 55 de l'RLGS.

En compliment del que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les subvencions a concedir en el marc de les convocatòries que es regisquen per les bases reguladores aprovades a través del present decret no requereixen notificació a la Comissió Europea, perquè no tenen els requisits recollits en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que s'atorguen a associacions i organitzacions sense ànim de lucre i a empreses instal·lades a la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació dels objectius de desenvolupament sostenible fixats per l'Agenda 2030. Així mateix, les actuacions subvencionables no suposen cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o serveis. La percepció de les citades subvencions no provoca, en cap cas, un falsejament de la competència que puga afectar els intercanvis comercials entre estats membres.



Les bases reguladores de subvencions que s'aproven pel present Decret del president de la Generalitat com a acte administratiu múltiple, per al període 2021, 2022 i 2023, d'acord amb l'esmentat Pla estratègic de subvencions, aprovat per Resolució de 26 de febrer de 2021, de la presidència de la Generalitat.

Per tot el que s'ha exposat, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, i en l'article 34 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i acomplint el que es disposa en l'article 165 de la citada Llei 1/2015,





DECRETE



Primer. Objecte

És objecte del present decret l'aprovació de les bases reguladores per les quals s'han de regir les convocatòries de subvencions de l'exercici 2021 i, si escau, dels exercicis 2022 i 2023, destinades a la promoció, el foment i el desenvolupament d'accions de divulgació, implementació i sensibilització dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana des de la perspectiva dels ODS17, generació d'aliances.



Segon. Incidència pressupostària

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen efectuar-se, d'acord amb la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.



Tercer. Bases reguladores

S'aproven les següents bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions de suport, de foment i d'implementació de l'Agenda 2030 i de sensibilització dels objectius de desenvolupament sostenible:



Base primera. Definició de l'objecte de la subvenció

L'objecte de les subvencions és la realització d'accions de suport, de foment i d'implementació dels ODS en les diferents organitzacions i garantir el seu compliment en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Es promou alinear l'activitat de l'empresa cap al compliment de l'Agenda 2030, així com fomentar els ODS.

Les accions s'abordaran des de la perspectiva de l'ODS 17 relatiu a la generació d'aliances. La consolidació d'aliances publicoprivada és fonamental per a aprofitar la relació entre els ODS, a fi de millorar la seua eficàcia i repercussió, i accelerar els processos en la consecució d'aquests.



Base segona. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries de les subvencions objecte de regulació per aquest decret:

a) Les associacions i organitzacions, sense ànim de lucre, amb domicili social a la Comunitat Valenciana, legalment constituïdes i inscrites, en la data de publicació de la corresponent convocatòria, en el registre que corresponga, en funció de la seua naturalesa jurídica, amb més de quatre anys d'activitat i que disposen de la seu central o d'una delegació permanent al territori de la Comunitat Valenciana.

b) Les empreses, que en la data de la publicació de la convocatòria, posseïsquen entre 50 i 250 persones treballadores d'alta en el règim general de la Seguretat Social, en centres de treball de la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en aquest decret les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de l'LGS i en els articles 18 i concordants de l'RLGS.



Base tercera. Actuacions i despeses subvencionables

1. Les ajudes aniran dirigides a finançar les despeses en els quals incórreguen les entitats beneficiàries, per raó de les activitats de foment, de formació i de difusió, en qualsevol de les modalitats següents:

a) Activitats de formació tendents a iniciar, perfeccionar i qualificar en el coneixement dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030, a través de jornades, trobades, conferències, xarrades o taules redones relacionades amb el desenvolupament i difusió dels indicats objectius, amb la finalitat de generar aliances transformadores que aborden els desafiaments que plantegen els ODS entre les entitats beneficiàries i la societat civil.

b) Activitats de difusió o intercanvi d'experiències, entenent-se per tals aquelles en les quals l'objecte siga donar a conéixer o divulgar entre la població en general, en el cas d'associacions, o entre les seues persones treballadores, en el cas d'empreses, els objectius de desenvolupament sostenible, ja siga mitjançant campanyes d'informació i difusió per qualsevol mitjà de difusió, incloses les noves tecnologies de la informació i l'edició de publicacions relacionades amb l'objecte de la convocatòria.

2. Per a la realització d'aquestes actuacions les entitats beneficiàries podran subcontractar amb terceres persones fins al 100 % de l'import de l'activitat subvencionada, i en aquest cas s'ajustarà al que disposa l'article 29 de l'LGS, en relació amb l'article 68 de l'RLGS i amb l'article 165.2 n) de la Llei 1/2015.

3. No obstant això, l'import de la subvenció regulada en aquestes bases en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions procedents d'altres ens públics o privats, supere el cost real de l'activitat objecte de subvenció.

4. Respecte de les despeses subvencionables s'ajustaran al que es disposa en l'article 31 de l'LGS. En cap cas el cost de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

Queden expressament excloses d'aquestes ajudes les despeses de restauració i el lliurament d'obsequis que pogueren derivar-se de la realització de les activitats assenyalades en els apartats 1 i 2 d'aquesta base.

Les subvencions que puguen concedir-se per a contribuir a finançar les despeses derivades del pagament a persones ponents i moderadores per la seua intervenció en qualsevol de les activitats indicades en aquesta base s'atindran als límits establits per a aquestes categories per la normativa autonòmica sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

Les despeses de funcionament ordinari de l'entitat només seran subvencionables com a màxim fins a un 10 per cent del cost de l'activitat subvencionable, sempre que corresponguen al període en el qual efectivament es realitze l'activitat objecte de la subvenció.



Base quarta. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de l'LGS, així com, en el seu cas, a les exigències que determina la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

2. En concret, són obligacions de cada entitat beneficiària:

a) Realitzar l'actuació o les actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció en el període establit en cada convocatòria.

b) Justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.



c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control i fiscalització competents.



d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, amb indicació expressa de l'import de les subvencions reeixides, a quins conceptes es destinaran i si cobreixen el cent per cent (100 %) del cost total real de l'actuació o actuacions.

La comunicació s'haurà d'efectuar tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Acreditar que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la seguretat social, en la forma determinada reglamentàriament.

f) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per a les persones perceptores de fons públics.

g) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de l'òrgan concedent, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable.

i) Deixar constància expressa del finançament obtingut des de la presidència de la Generalitat, tant en qualsevol acte o mitjà que s'utilitze per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com en qualsevol publicació o relació amb terceres persones el fi de les quals siga divulgar-les.

Així mateix, s'haurà d'incloure, en qualsevol mena de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logotipus de la Generalitat.

j) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en la corresponent convocatòria i d'acord amb les disposicions que es dicten a aquest efecte des de la direcció general amb competències en matèria de diàleg social.

k) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament signada per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, que expresse els resultats obtinguts respecte dels objectius plantejats en el programa inicial i en el pla d'actuacions aportats juntament amb la sol·licitud de la subvenció.

l) Procedir al reintegrament dels fons percebuts, en els supòsits previstos en l'article 37 de l'LGS.

m) De conformitat amb el que estableix l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, si l'entitat beneficiària rebera una ajuda, durant el període d'un any, per un import superior a 10.000 euros, li haurà de donar l'adequada publicitat i indicarà, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de la pàgina web de la corresponent entitat beneficiària. Si no disposa de pàgina web en la qual realitzar aquesta publicitat, podrà complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



n) Facilitar totes les dades i la informació relacionades amb les subvencions concedides que li siguen requerides per l'òrgan gestor de les subvencions, així com comunicar-li les incidències i variacions que es produïsquen en relació amb aquestes.

3. L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de manera especial, amb el que disposa la Llei 1/2015.



Base cinquena. Import màxim de la subvenció

La quantia màxima de la subvenció s'establirà en la convocatòria anual corresponent.



Base sisena. Convocatòria i procediment de concessió

1. El procediment per a la concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que es disposa en l'article 22.1 de l'LGS, i en l'article 164 i següents de la Llei 1/2015.



2. El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació de la corresponent convocatòria aprovada mitjançant resolució de la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Presidència. La convocatòria es publicarà en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 18, 20 i 23 de l'LGS.

3. Les disposicions de la convocatòria detallaran, almenys, el contingut mínim previst en l'article 166 de la Llei 1/2015.

Base setena. Sol·licituds i documentació

1. La sol·licitud de subvenció, signada per la persona a qui corresponga la representació legal de l'entitat, es formalitzarà en els models i terminis que es determinen en la convocatòria, es presentarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i es dirigirà a la direcció general competent en matèria de diàleg social. A aquesta sol·licitud s'adjuntarà la documentació especificada en la convocatòria.



2. El formulari de sol·licitud incorporarà, com a mínim, el següent contingut:

a) Declaració responsable en la qual la persona representant de l'entitat manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns. D'acord amb el que es disposa en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o manifestació, en aquesta declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar la tramitació de la sol·licitud.

b) Declaració responsable que acredite que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de l'LGS, per a ser beneficiària de les subvencions que en aquest decret es regulen i que no té pendent cap pagament per reintegrament de subvencions.

c) Autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del RLGS. En cas que aquesta autorització no s'assenyale, l'entitat sol·licitant haurà d'incloure en la seua sol·licitud aquesta documentació.

3. Rebudes les sol·licituds, s'incoarà d'ofici un expedient per cada sol·licitud i la direcció general competent en diàleg social, com a òrgan instructor, procedirà a verificar que la sol·licitud compleix els requisits exigits i que s'hi adjunta la documentació que siga exigible segons el que s'estableix en la convocatòria corresponent.

4. Seran causes d'exclusió no corregibles les següents:

a) La presentació de la sol·licitud fora del termini establit en la convocatòria corresponent.

b) La petició de subvenció exclusivament per a activitats no previstes en l'objecte de la convocatòria.

5. La gestió de les subvencions regulades en les presents bases requerirà del tractament de dades de caràcter personal, s'hauran d'establir les mesures i garanties que recull la normativa de referència en la matèria, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.







Base huitena. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

1. Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquestes, a partir del programa presentat: fins a tres i mig (3,50) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres:

– L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les diferents actuacions proposades, com la vinculació de cadascuna i del conjunt amb l'objecte de la convocatòria.

– El caràcter innovador i nou del projecte presentat per l'entitat, relacionat amb el foment i divulgació dels objectius de desenvolupament sostenible.

– La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització, així com el cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i en atenció a l'import i al desglossament de despeses que es faça respecte de cadascuna.

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a dos i mig (2,50) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels següents paràmetres:

– Els beneficis que puguen reportar les actuacions programades per a la ciutadania en general i, si escau, per a determinats sectors empresarials.

– La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats similars a curt, mitjà i llarg termini.

– La diversificació de la implantació en el territori de les activitats programades.

c) Experiència, trajectòria i especialització de les entitats i associacions: fins a dos i mig (2,50) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– Compromís de les entitats participants en projectes destinats al compliment dels objectius de desenvolupament sostenible.

– Compromís de les entitats participants en els projectes amb actuacions per a la millora de l'eficiència energètica i la protecció del medi ambient. A aquest efecte, seran tingudes en compte pràctiques de l'entitat que puguen demostrar-se adequadament, així com l'aportació del corresponent certificat ISO, EMAS o equivalent.

– Disposar l'entitat sol·licitant d'un codi ètic i d'òrgans específics responsables per a vetlar per l'adopció i l'aplicació efectiva de programes relacionats amb el compliment dels objectius de l'Agenda 2030.



d) Ús del valencià: fins a un punt i mig (1,50).

Ús del valencià durant el desenvolupament de l'activitat i/o en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats, així com la posada a la disposició de les persones participants d'instruments, eines i materials que permeten la comunicació en valencià durant el seu desenvolupament o l'aprofitament dels seus resultats amb posterioritat.



2. En cas d'empat, seran d'aplicació successiva els criteris següents:

a) El percentatge superior de persones treballadores amb diversitat funcional contractades respecte de la plantilla de l'empresa o l'adopció d'altres mesures alternatives (article 8 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat, i l'article 6 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat).



b) Disposar d'un pla d'igualtat, amb l'abast i el contingut establit en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, quan no li siga exigible per aplicació de la normativa o, si escau, disposar d'un pla d'igualtat dels previstos en l'article 46 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.

c) El percentatge superior de persones en situació d'exclusió social contractades per l'entitat en relació amb la plantilla de l'empresa, de conformitat amb l'article 24 de la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de renda valenciana d'inclusió. A aquest efecte, es consideren persones en situació d'exclusió les descrites en l'article 13 d'aquesta llei.

d) En cas que persistira l'empat, una vegada aplicats els criteris anteriors, aquest es resoldrà mitjançant sorteig.



Base novena. Ordenació i instrucció del procediment i comissió de valoració

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general competent en matèria de diàleg social que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. Es constituirà una comissió de valoració per a l'examen i valoració dels expedients. Aquesta comissió, com a òrgan col·legiat, s'ajustarà en el seu funcionament al règim establit per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



3. La comissió de valoració estarà integrada pel personal funcionari següent de la Generalitat adscrit a la Presidència de la Generalitat:



– La persona titular de la Subdirecció General d'Organització i Coordinació o persona que designe per a la seua substitució, que presidirà la comissió.

– Una persona del Servei de Coordinació pertanyent als grups A1 o A2, designada per la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Presidència, a proposta de la persona titular del Servei.

– Una persona funcionària del grup A1 de la Unitat de Coordinació de la Sotssecretaria de la Presidència.

– Una persona designada per la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Presidència entre el personal funcionari que tinga adscrit, pertanyent als grups A1 o A2, que assumirà la secretaria de la comissió.



En tot cas, la composició de la comissió de valoració, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14.4 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, complirà el principi de participació equilibrada de dones i homes.

4. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que es disposa per als òrgans col·legiats, d'acord amb el que es preveu en la normativa estatal vigent sobre el règim del sector públic que resulte d'aplicació.

5. Per a elaborar la seua proposta motivada de resolució, la comissió de valoració calcularà l'import de les subvencions corresponents, en funció del cost total del pla d'actuacions subvencionables.

6. Des de la comissió de valoració es podrà instar les entitats beneficiàries perquè reformulen les seues sol·licituds, en els termes previstos per l'article 27 de l'LGS, en relació amb l'article 61 de l'RLGS.

7. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent per a resoldre una proposta motivada de resolució, en la qual:

a) Figuraran, per ordre decreixent de puntuació obtinguda, les entitats i organitzacions a les quals podria atorgar-se la subvenció, així com la quantia a atorgar, amb el límit màxim establit en la corresponent convocatòria i sense que en cap cas se supere el crèdit total disponible.



b) Es faran constar, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a les quals haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.



c) S'esmentaran les sol·licituds que hagen de ser denegades, així com les causes de denegació.



Base deu. Resolució

1. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de diàleg social la facultat de dictar la resolució de concessió de les subvencions, a la vista de la proposta motivada de resolució, formulada per la comissió de valoració.

2. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de tres mesos, a comptar des de la data de publicació de la corresponent convocatòria, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior. La resolució tindrà els efectes i el contingut previstos en l'article 25 de l'LGS, i es publicarà en la Base de Dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la citada llei, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació tindrà els efectes de notificació a les entitats interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.



Base onze. Supòsits i criteris de modificació de la resolució



1. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. Si es produeix una variació de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, per les causes de reintegrament que estableix l'article 37 de l'LGS, caldrà exigir el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, amb l'informe previ de l'òrgan competent de control de la subvenció i després del tràmit d'audiència legalment establit.

3. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte, es dictarà, en tot cas, una resolució de minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.



Base dotze. Ordenació del pagament i justificació de les subvencions concedides

1. La justificació de la subvenció anirà dirigida a la direcció general amb competències en matèria de diàleg social i s'efectuarà en el termini que determine la convocatòria, que en cap cas serà ampliable.

2. El compte justificatiu simplificat contindrà la informació següent:



a) Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament signada per la persona que exercisca la representació legal de l'entitat, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.



b) Una relació classificada de les despeses que ha comportat la realització de l'activitat subvencionable, amb identificació de la persona creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament. A aquesta relació s'adjuntaran les factures de les despeses realitzades, degudament formalitzades en els termes establits en la normativa que regula les obligacions de facturació, o altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa.

L'import a justificar serà, com a mínim, el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es procedirà a reduir la quantitat concedida de forma directament proporcional, d'acord amb el procediment establit en la base onze.



c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència.

3. Si s'estima necessari, des de la direcció general que tinga assignades les competències en matèria de diàleg social es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc.) relacionats amb les activitats subvencionades.

En tot cas, si l'actuació subvencionada consistira en un curs o un seminari, s'adjuntarà, a més, una memòria de la seua realització, a la qual s'adjuntarà relació del personal docent que haguera impartit aquest curs o seminari i del nombre de persones assistents, desagregat per gènere, així com justificació documental de la seua assistència o participació en les activitats formatives subvencionades. En el cas de cursos que s'impartisquen, totalment o parcialment mitjançant modalitats no presencials, la participació no presencial de l'alumnat s'acreditarà a través de declaració responsable, lliurada per l'entitat beneficiària, a la qual s'adjuntarà un detall dels registres existents relatius a la participació de cada docent i de l'alumnat, que hauran, com a mínim, de recollir i acreditar els mateixos aspectes que els cursos presencials, als quals s'afegirà l'adreça electrònica de cada una d'aquestes persones.



4. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb el que estableix la Llei de pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici en el qual s'emmarque cada convocatòria, en relació amb el que estableixen els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, amb rendició prèvia del compte justificatiu simplificat a què es refereix l'article 75 de l'RLGS.

5. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran en un únic pagament, una vegada comprovats i aprovats els justificants presentats.

6. La no-presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i, així mateix, l'entitat o organització beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries en anys successius.



Base tretze. Incompliments, reintegraments i sancions

1. L'incompliment total o parcial dels requisits i obligacions establits en les presents bases i en altres normes aplicables comportarà, amb l'audiència prèvia a l'entitat beneficiària, deixar sense efecte la subvenció concedida, o la seua minoració, en cas d'incompliment parcial de l'actuació, o justificació per quantia inferior a la concedida.

2. També procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins al moment en què s'acorde la procedència del reintegrament en els supòsits establits en l'article 37 de l'LGS.

En particular, seran causes d'incompliment les següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació en els termes establits o la justificació insuficient d'aquesta.

b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

c) Quan resulte acreditada, a través del seguiment de les accions subvencionades efectuat pel corresponent òrgan instructor, la inadequació de la despesa efectivament realitzada a l'actuació per la qual s'ha proposat i adjudicat la subvenció.

3. Quan en l'exercici de les funcions d'inspecció o control es deduïsquen indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destinació de l'ajuda percebuda, les unitats administratives encarregades d'aquestes funcions podran acordar la retenció de les factures, documents equivalents o substitutius i de qualsevol altre document relatiu a les operacions en les quals es manifesten aquests indicis.

4. El règim sancionador serà el previst en els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.

5. Els danys i perjudicis que pogueren sobrevindre en les activitats objecte de subvenció seran a càrrec de l'entitat beneficiària de la subvenció.



Base catorze. Seguiment i pla de control

La comprovació material de la realització efectiva de l'activitat subvencionada es farà mitjançant el corresponent pla de control que aprove i execute la direcció general competent en matèria de diàleg social.





Quart. Delegació i facultat de desenvolupament

1. Es delega, en la persona titular de la direcció general competent en matèria de diàleg social, l'adopció de les resolucions o de les mesures necessàries per al desenvolupament i execució d'aquest decret, que inclouen, entre altres, la resolució de concessió de les subvencions, l'aprovació de la despesa corresponent a les subvencions, així com la resolució de minoració de la quantia concedida, si escau, i l'aprovació del compte justificatiu de les subvencions concedides.

2. Així mateix, s'autoritza la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de diàleg social, a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació d'aquest decret i de les corresponents convocatòries.



Cinqué. Efectes

El present decret produirà efectes des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquest decret, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran interposar els recursos següents:

a) Potestativament, un recurs de reposició davant l'òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, tenint en compte que no és possible simultaniejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.

b) Directament, recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 9 d'agost de 2021



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG FERRER

Mapa web