Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 de setembre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es concedeixen i es dona publicitat a les subvencions per al finançament de projectes en matèria d'inclusió i desenvolupament comunitari per a 2021. [2021/8960]

(DOGV núm. 9168 de 07.09.2021) Ref. Base de dades 008322/2021




Mitjançant l'Ordre 7/2019, de 8 d'agost, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'inclusió i desenvolupament comunitari (DOGV 8612, 13.08.2019).

Posteriorment, la Resolució de 18 de maig de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen per a l'exercici 2021 les subvencions per al finançament de projectes en matèria d'inclusió i desenvolupament comunitari a persones o unitats familiars que es troben en situació de vulnerabilitat.



Una vegada realitzada la fase d'instrucció i de conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores de l'Ordre 7/2019, en relació amb la concessió de les subvencions en règim de concurrència competitiva, s'ha reunit la Comissió d'Avaluació a aquest efecte d'elaborar la proposta de concessió o denegació, en els termes de l'acta que s'ha estés a aquest efecte.

Per això, en ús de les facultats que em confereix article 12.1 de l'esmentada ordre, en la qual es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'inclusió social la resolució de les sol·licituds que es presenten a l'empara de la convocatòria, resolc:



Primer

Concedir una subvenció a les entitats privades sense ànim de lucre que es descriuen en l'annex I, pels imports que figuren en aquest, amb càrrec al programa pressupostari 16.03.02.313.50.4, Inclusió social, línia S1827 del pressupost per al 2021.



Segon

Denegar la subvenció a les entitats que es descriuen en l'annex II, per no aconseguir els 50 punts previstos (havent de superar 20 com a entitat i 30 en el projecte) en l'article 5 de les bases reguladores.



Tercer

Excloure de la convocatòria les entitats que es descriuen en l'annex III, pels motius que s'indiquen.



Quart

El deslliurament de la subvenció es realitzarà, segons el punt huité de la convocatòria, de manera que podrà lliurar-se immediatament, una vegada concedida el 100 % del seu import.

El termini màxim per a la justificació del deslliurament de la primera bestreta de la subvenció finalitzarà necessàriament.

1. En el cas de les entitats beneficiàries que executen projectes que siguen d'àmbit residencial, el termini màxim de justificació de la totalitat de la despesa objecte de la subvenció atorgada i la presentació de la memòria tècnica d'actuació serà el 15 d'octubre del 2021.

2. Les entitats beneficiàries de les subvencions que no presenten projectes d'àmbit residencial hauran de justificar la despesa objecte de la subvenció atorgada i la presentació la memòria tècnica de l'actuació, com a màxim el 31 de gener de 2022.



Cinqué

Les entitats beneficiàries presentaran la justificació de l'activitat subvencionada davant la direcció territorial corresponent. Tot això sense perjudici del que disposa la legislació de procediment administratiu comú.

La justificació constarà de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'acció subvencionada i d'una memòria tècnica relativa a l'actuació subvencionada.

Quan les activitats hagueren sigut finançades, ultra la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se mitjançant documentació de caràcter econòmic l'import, procedència i aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.



La documentació de caràcter econòmic a presentar haurà de justificar les despeses de personal i les despeses corrents ocasionades en les actuacions realitzades amb anterioritat a l'últim dia de l'exercici econòmic subvencionat i contindrà:

a) Una relació detallada de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, amb identificació del creditor i del concepte de despesa, import, data d'emissió, relació amb el projecte subvencionat i percentatge de finançament que s'imputa a la Generalitat, segons model que figura en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'inclusió social.

b) Les factures o documents de valor probatori equivalent acreditatius de les despeses incorporades en la relació anterior, mitjançant la presentació d'originals o còpies compulsades. Aquestes hauran de reunir els requisits recollits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

c) Se subvencionaran els costos salarials bruts, inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponent a l'empresa del personal laboral contractat per les entitats per a l'execució de les activitats objecte de la subvenció. Aquests costos salarials bruts estaran limitats per les quanties anuals recollides en la taula salarial que figura en l'annex A, per al grup o categoria professional en què es trobe el lloc de treball.



La documentació justificativa haurà de marcar-se amb un segell o diligència, el model dels quals figuren en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'inclusió social, indicant en aquests el número d'expedient per a la justificació del qual han sigut presentats i el percentatge de finançament que s'imputa a la Generalitat.

La memòria tècnica o descriptiva de l'execució del projecte subvencionat haurà de permetre conéixer el nombre de beneficiaris del projecte, les actuacions realitzades, el grau de compliment dels objectius proposats, els materials i metodologia emprada i totes les dades que es consideren de rellevància. Aquesta memòria es realitzarà d'acord amb el model que figura en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'inclusió social, havent de ser remesa també en suport informàtic.



Les dades referents a les persones beneficiàries del programa es presentaran sempre desagregades per gènere.

Les despeses a justificar hauran de correspondre's amb els continguts dels projectes objecte de subvenció, i no seran admissibles despeses d'actuacions que no estiguen específicament contemplades en la descripció d'aquestes. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.2 de la Llei 38/2003, es considerarà despesa realitzada, amb caràcter general, la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

En aquelles despeses subjectes a la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, haurà de ser aportada la documentació justificativa de la retenció i ingrés en l'Agència Estatal d'Administració Tributària de les quantitats corresponents per rendiments del treball, rendiments d'activitats econòmiques o per rendiments procedents de l'arrendament o subarrendament d'immobles.



Així mateix, en la justificació de les retribucions de personal laboral contractat, al costat dels corresponents fulls de salaris, hauran d'aportar-se els preceptius documents de cotització a la Seguretat Social, així com l'ingrés de les cotitzacions en la Tresoreria General de la Seguretat Social.

La falta de justificació o la justificació insuficient de la subvenció concedida, dins del termini establit a aquest efecte, així com la concurrència d'altres causes recollides per l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, donarà lloc a la pèrdua de dret al cobrament, total o parcial, de la subvenció, sense perjudici de la realització del tràmit d'audiència legalment establit, conformement amb l'article 17 de les bases reguladores de l'Ordre 7/2019.



Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, o bé podrà interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; tot això sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre que s'estime pertinent.



València, 2 setembre de 2021.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, p. d. (Ordre 7/2019, de 8 d'agost), la directora general d'Acció Comunitària i Barris Inclusius: M.ª José Cortell Simón.

Mapa web