Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 4 d'agost de 2021, per la qual es reclassifica la plaça de secretaria de l'Ajuntament del Poble Nou de Benitatxell, i es creen els llocs d'intervenció i tresoreria en aquest ajuntament. [2021/8823]

(DOGV núm. 9163 de 31.08.2021) Ref. Base de dades 008222/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: 000



El Ple de l'Ajuntament del Poble Nou de Benitatxell, en sessió ordinària realitzada el 17 de desembre de 2020, va acordar la reclassificació de la secretaria existent, de classe tercera en classe segona, lloc que està reservat a personal funcionari que pertany a la subescala de secretaria, categoria segona i la creació dels llocs d'intervenció i de tresoreria i les classificacions corresponents d'aquests.

El lloc d'intervenció va ser creat mitjançant l'acord plenari de 16 de juny de 2017, pel qual es va aprovar el pressupost per a l'exercici de 2017, i l'aprovació definitiva d'aquest va ser publicada en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant número 151, de 8 d'agost de 2017.

El lloc de tresoreria va ser creat per l'acord plenari de 25 de febrer de 2021, pel qual es va aprovar inicialment la modificació de la plantilla de personal, que incloïa la creació del lloc de tresoreria, i l'aprovació definitiva es va publicar en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant número 89, de 13 de maig de 2021.

El pressupost de l'Ajuntament del Poble Nou de Benitatxell per a l'exercici 2020 ascendeix a 5.835.818,00 euros, i la seua xifra oficial de població, resultant de la revisió del padró municipal a 1 de gener de 2021, és de 4.412 habitants.

L'article 8 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que els llocs de treball de secretaria de les entitats locals seran classificats per les comunitats autònomes, en alguna de les classes següents:

a) Classe primera: secretaries de diputacions provincials, capítols i consells insulars, ajuntaments de capitals de província i ajuntaments de municipis amb població superior a 20.000 habitants.

b) Classe segona: secretaries d'ajuntament de municipis la població dels quals està compresa entre 5.001 i 20.000 habitants, així com els de població inferior a 5.001 habitants, el pressupost dels quals supere els 3.000.000 d'euros.

c) Classe tercera: secretaries d'ajuntament de municipis de població inferior a 5.001 habitants el pressupost dels quals no excedisca els 3.000.000 d'euros.

L'article 11.1 del Reial decret 128/2018 estableix que en les entitats locals la secretaria de les quals estiga classificada en classe primera o segona, existirà un lloc de treball denominat Intervenció, que tindrà atribuïda la responsabilitat administrativa de les funcions enumerades en l'article 4 d'aquest reial decret.

L'article 14 del mateix Reial decreto, en els apartats 1 i 2, determina que en les corporacions locals la secretaria de les quals estiga classificada en primera o segona classe, existirà un lloc de treball denominat Tresoreria, al qual correspondrà la responsabilitat administrativa de les funcions enumerades en l'article 5 d'aquest reial decret. Aquests llocs estaran reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria.



L'article 164 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, estableix que correspon a la Generalitat la competència de creació, supressió i classificació dels llocs de treball reservats al personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional.



Vistos els antecedents indicats, i en virtut del que es disposa en l'article 164 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, en els articles 8, 13 i 14 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, així com en l'article 2 del Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i de conformitat amb la Resolució de 19 de juliol de 2019, del president de la Generalitat, per la qual delega determinades atribucions en diferents òrgans de la Presidència (DOGV 8596, 22.07.2019), resolc:



Primer

Reclassificar el lloc de secretaria de classe tercera de l'Ajuntament del Poble Nou de Benitatxell com a lloc de secretaria de classe segona, que queda reservat a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria d'entrada.



Segon

Crear el lloc d'interventor de l'Ajuntament del Poble Nou de Benitachell, que es classifica com a intervenció de classe segona, i queda reservat a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada.



Tercer

Crear el lloc de tresoreria de l'Ajuntament del Poble Nou de Benitatxell, que queda reservat a personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran interposar els següents recursos:

a) Directament, un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València o davant el jutjat contenciós administratiu en la circumscripció del qual tinga la persona demandant el seu domicili, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

b) Potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenint en compte que no és possible simultaniejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.



c) En el cas que la persona interessada siga una administració pública, no és possible interposar recurs en via administrativa, i això sense perjudici de la possibilitat d'efectuar el requeriment al qual es refereix l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús de qualsevol altra via que estimen oportuna.



València, 4 d'agost de 2021.– El president de la Generalitat, p. d. (R 19.07.2019, DOGV 22.07.2019), el secretari autonòmic de Promoció Institucional i Cohesió Territorial: Alfred Boix Pastor.

Mapa web