Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 30 de setembre de 2003, del conseller de Sanitat, mitjançant la qual determina el nombre de noves oficines de farmàcia necessàries per a oferir una atenció farmacèutica adequada a la població. [2003/11358]

(DOGV núm. 4618 de 29.10.2003) Ref. Base de dades 4738/2003

RESOLUCIÓ de 30 de setembre de 2003, del conseller de Sanitat, mitjançant la qual determina el nombre de noves oficines de farmàcia necessàries per a oferir una atenció farmacèutica adequada a la població. [2003/11358]
Vist l'expedient iniciat d'ofici mitjançant la Resolució del director general per a la Prestació Farmacèutica de 31 de març de 2003, a fi de determinar el nombre de noves oficines de farmàcia necessàries per a oferir una atenció farmacèutica adequada a la població aplicant el mòdul general establit en l'article 21 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, corresponent a l'any 2003, i examinats els antecedents de fet següents.
Antecedents de fet
I. Mitjançant la Resolució del director general per a la Prestació Farmacèutica de 31 de març de 2003, es va iniciar d'ofici un expedient administratiu a fi de determinar el nombre de noves oficines de farmàcia necessàries per a oferir una atenció farmacèutica adequada a la població, segons que estabix l'article 4 del Decret 149/2001, de 5 d'octubre, mitjançant el qual s'establix el procediment per a l'autorització de noves oficines de farmàcia.
II. A l'expedient s'han incorporat els informes, certificats i documents necessaris per a aplicar el mòdul general establit en l'article 21 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, i determinar el nombre de noves oficines de farmàcia necessàries tenint en compte tots els municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana.
III. De conformitat amb el que disposa l'article 5 del Decret 149/2001, de 5 d'octubre, esmentat adés, instruït el procediment i abans de la redacció de la proposta de resolució, es va obrir un tràmit d'audiència pública durant un període de deu dies. En este termini es van formular les al·legacions que han considerat oportunes farmacèutics i organitzacions representatives de farmacèutics.
Als fets anteriors s'apliquen els fonaments jurídics següents.
Fonaments jurídics
I. Esta Conselleria de Sanitat és competent per a resoldre esta sol·licitud fent ús del que disposen el Reial Decret 278/1980, 25 de gener, sobre transferència de competències en matèria de sanitat; la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià; la Llei 6/1998, de 22 de juny, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana; el Decret 149/2001, de 5 d'octubre, mitjançant el qual s'establix el procediment per a l'autorització de noves oficines de farmàcia, i el Decret 116/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat.
II. En el present procediment s'han formulat un total de trenta-set escrits d'al·legacions. No obstant això, les al·legacions que contenen són en la majoria dels casos comunes, i es reduïxen a les següents, que a continuació s'analitzen:
1. Per a efectuar el còmput de les oficines de farmàcia que són necessàries aplicant el mòdul general, és necessari tindre en compte no només les oficines de farmàcia establides i les autoritzades que estan pendents d'obertura, sinó també les sol·licituds formulades a l'empara de la normativa anterior que es troben en tràmit i pendents de resolució tant en via administrativa com en via contenciosa administrativa.
2. De la mateixa manera, han de comptabilitzar-se les oficines de farmàcia autoritzades amb posterioritat a l'inici de l'expedient administratiu que ara es resol.
3. La inclusió en l'expedient de l'aplicació del mòdul turístic en determinats municipis.
II. Quant a la primera de les al·legacions, ha de ser rebutjada per tal com la disposició transitòria primera del Decret 149/2001, de 5 d'octubre, que establix el procediment per a l'autorització de noves oficines de farmàcia, recull expressament la situació esmentada quan establix: «els expedients d'autorització de noves oficines de farmàcia iniciats abans de l'entrada en vigor del Reial Decret Llei 11/1996, de 17 de juny, seguiran regint-se per la normativa vigent en el moment de presentar la sol·licitud, fins i tot en el cas que no hi haguera recaigut cap resolució administrativa, amb independència que es resolguen després dels expedients tramitats d'acord amb la present disposició.»
Així mateix, la disposició transitòria segona establix que les sol·licituds formulades a l'empara del que disposa el Reial Decret-Llei 11/1996, esmentat adés, i del que disposa la Llei 16/1997, de 25 d'abril, hauran d'adequar-se al que disposa el mateix Decret 149/2001, de 5 d'octubre. Ambdues disposicions transitòries gaudixen de plena vigència i per tant s'apliquen ineludiblement.
No pot admetre's que les disposicions transitòries esmentades vulneren els principis de seguretat jurídica i de legalitat per contradir el que disposa l'article 74.2 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, que obliga al despatx per rigorós orde d'incoació en assumptes de naturalesa homogènia, característica que en este supòsit no es dóna, ja que encara que els procediments tinguen el mateix objecte, oferixen varietat en els tràmits d'instrucció, norma que s'aplica, mòduls que s'apliquen, etc., per la qual cosa este precepte no s'aplica en el present supòsit, i resultant ociós incorporar a l'expedient certificats acreditatius dels expedients que puguen existir en tràmit en qualsevol de les possibles instàncies administratives o contencioses administratives.
Al contrari, tant l'interés públic com la seguretat jurídica es veurien afectats en el cas que s'haguera d'esperar, com es pretén, que sol·licituds sense cap dret reconegut aconseguisquen fermesa en via contenciosa administrativa. S'impediria així l'aplicació de la Llei 6/1998, de 22 de juny, sine die.
III. D'altra banda, és molt reiterada la jurisprudència del Tribunal Suprem en el sentit de tindre en compte les circumstàncies existents en el moment de l'inici de l'expedient, sense que puguen tindre's en compte les circumstàncies sobrevingudes en qualsevol dels sentits.
Respecte a això, consten en l'expedient un informe de l'Institut Nacional d'Estadística, referent el padró municipal vigent en el moment d'iniciar-se l'expedient, un certificat acreditatiu de les oficines de farmàcia obertes al públic en la data de l'inici de l'expedient, així com en les entitats locals menors existents a la Comunitat Valenciana, sense que resulte necessari per a un coneixement precís del seu nombre l'expressió del nom i cognoms del titular, i un certificat acreditatiu de les oficines de farmàcia autoritzades pendents de l'obertura al públic. Tot això, a 31 de març de 2003, data que s'adopta com la d'inici de l'expedient i, en conseqüència, la que ha de marcar les circumstàncies que es tenen en compte per a la resolució.
Estes i no altres són les dades que es tenen en compte per a aplicar el mòdul general establit en l'article 21 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica. S'han de descartar les autoritzacions concedides amb posterioritat i les que no han aconseguit fermesa en la via administrativa o contenciosa administrativa i no poden obrir al públic en la data esmentada.
IV. L'aplicació del mòdul turístic no és possible en este procediment, atés que el va iniciar d'ofici esta Conselleria de Sanitat en aplicar el que disposa el primer paràgraf de l'article 4 del Decret 149/2001, esmentat repetidament, que considera exclusivament l'aplicació del mòdul general, i l'aplicació del mòdul turístic queda, segons que establix el paràgraf següent del mateix article, a la sol·licitud de les entitats locals, els col·legis oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana o els farmacèutics interessats.
Finalment, ha d'indicar-se que no és procedent la notificació individualitzada a cada un dels farmacèutics o institucions que han comparegut en l'expedient, perquè n'està prevista la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estabix l'article 5 del Decret 149/2001, de 5 d'octubre, esmentat adés.
En conseqüència, vistos els fets i fonaments jurídics anteriors, resolc autoritzar, aplicant el mòdul general establit en l'article 21 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, d'Ordenació Farmacèutica, l'obertura en l'àmbit de la Comunitat Valenciana d'un total de 121 noves oficines de farmàcia distribuïdes en els municipis i entitats locals menors que figuren en la llista de l'annex d'esta resolució. S'entén que no és procedent l'obertura de noves oficines de farmàcia en els municipis i les entitats locals menors que no figuren en la llista esmentada.
Que es publiquela present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb l'advertiment que exhaurix la via administrativa i que hi poden interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la data de la notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana o, potestativament, un recurs de reposició en els termes previstos en l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Pública i del Procediment Administratiu Comú.
València, 30 de setembre de 2003.– El conseller de Sanitat: Vicente Rambla Momplet.
ANNEX
Municipi / Farmàcies autoritzades /
l'Alfàs del Pi 1
Almoradí 1
Benejúzar 1
Benifallim 1
Benifato 1
Benillup 1
Benimassot 1
Callosa d'En Sarrià 1
Castalla 1
Cocentaina 1
Cox 1
Crevillent 3
Elda 1
Famorca 1
Xàbia 1
Monforte del Cid 1
Mutxamel 3
Novelda 2
la Nucia 1
Petrer 4
Redován 1
Sant Vicent del Raspeig 2
Sax 1
Tollos 1
Torrevieja 1
Villena 2
l'Alcora 1
Benicarló 1
Castell de Cabres 1
Castillo de Villamalefa 1
Xodos 1
Espadilla 1
Fuente la Reina 1
Fuentes de Ayódar 1
Herbés 1
Higueras 1
Olocau del Rey 1
Onda 2
Palanques 1
Pavías 1
la Pobla de Benifassà 1
Sacañet 1
Sarratella 1
Segorbe 1
Todolella 1
Torralba del Pinar 1
Torrechiva 1
Vallat 1
Vallibona 1
Villamalur 1
Villanueva de Viver 1
Vila-real 1
Villores 1
Vinaròs 1
Zorita del Maestrazgo 1
Alaquàs 2
Alboraya 2
Alcàsser 1
Aldaia 1
Alzira 2
Benetússer 1
Benigánim 1
Bétera 1
Burjassot 1
Carrícola 1
Catarroja 1
l'Eliana 2
Gandia 2
Mislata 5
Ontinyent 4
Paiporta 3
Paterna 3
Picanya 1
Picassent 1
Puebla de San Miguel 1
Quart de Poblet 1
Requena 1
Riba-roja de Túria 1
Rocafort 1
Sempere 1
Silla 1
Torrent 5
Vilamarxant 1
Xirivella 3
Entitat local menor
Llosa de Camacho (Alcalalí) 1
Jesús Pobre (Dénia) 1
Ballestar (la Pobla de Benifassà) 1

linea
Mapa web