Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 7 de juny de 2006, del conseller de Sanitat, per la qual constituïx l'Oficina de Gestió d'Abulcassis de l'Agència València de Salut. [2006/7214]

(DOGV núm. 5293 de 03.07.2006) Ref. Base de dades 3633/2006

ORDE de 7 de juny de 2006, del conseller de Sanitat, per la qual constituïx l'Oficina de Gestió d'Abulcassis de l'Agència València de Salut. [2006/7214]
La Llei 3/2003, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Ordenació Sanitària, crea l'Agència Valenciana de Salut com un organisme autònom, de caràcter administratiu, de la Generalitat, adscrit a la Conselleria de Sanitat, dotat de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al compliment dels seus fins
El Decret 25/2005, de 4 de febrer, del Consell de la Generalitat, d'Estatuts reguladors de l'Agència Valenciana de Salut, desplega el que establix la Llei 3/2003, i establix que l'Agència Valenciana de Salut és l'eix de l'organització dels servicis sanitaris públics, que té com a finalitat coordinar totes les entitats administratives amb responsabilitats en el camp de la salut.
L'Agència Valenciana de Salut naix per tant amb el deure de buscar prioritàriament la major eficiència en la gestió dels recursos i la satisfacció dels ciutadans, beneficiaris del sistema. Per a això, l'Agència està capacitada per a proposar criteris d'actuació als servicis i centres adscrits funcionalment a l'Agència Valenciana de Salut, en tot el que es referix a la coordinació amb el dispositiu sanitari públic i fer propostes d'instruccions, circulars i ordes de servici, en les matèries de la seua competència.
En l'Orde de 31 de juliol de 2003, del conseller de Sanitat, per la qual desplega el Decret 116/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat, en l'article 7.1 s'adscrivia l'oficina de Gaia a l'Àrea de Farmàcia i Productes Sanitaris, amb funcions de gestió de la implantació correcta del sistema d'informació Gaia i la gestió i el manteniment de les bases dades administratives i farmacoterapèutiques corresponents.
L'atenció de la salut del segle XXI incorpora com a element substancial dels processos de treball les tecnologies de comunicació i informació. La integració d'estes tecnologies se sustenta en la necessitat d'eliminar els circuits administratius suportats pels ciutadans i professionals, al mateix temps que col·labora en les decisions clíniques i és un element imprescindible en la millora de la qualitat assistencial. En l'entorn ambulatori de l'Agència Valenciana de Salut, el projecte Abulcassis, que consistix en la implantació d'una història clínica electrònica única en tota la xarxa ambulatòria, representa una oportunitat per a la transformació de tres factors claus: les rutines organitzatives més freqüents de l'àmbit ambulatori, la funció d'aprenentatge col·lectiu i la gestió d'accessos al sistema d'informació corporatiu.
A fi de dur a terme una coordinació eficaç dels diferents sistemes que engloben el projecte Abulcassis i a fi a aconseguir una integració dels distints nivells de manteniment de bases de dades de suport a les decisions clíniques i gestores, es fa necessària la consolidació d'una oficina que, respectant la direcció operativa de cada un dels sistemes d'informació corporatius, gestione des d'una visió integral la implantació i el suport funcional d'Abulcassis.
Per això, fent ús de les facultats que m'atribuïxen les disposicions finals dels Decrets 25/2005 i 26/2005 de 4 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana, que aproven els Estatuts Reguladors de l'Agència Valenciana de Salut i el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat, i els articles 35.e i 71 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià:
ORDENE
Article 1
Directament dependent del director gerent de l'Agència Valenciana de Salut s'adscriu l'Oficina de Gestió d'Abulcassis, que fa les funcions següents:
. Coordinació funcional dels sistemes i programes integrats en el projecte d'informatització de l'assistència ambulatòria de l'Agència Valenciana de Salut Abulcassis (SIA i Gaia), gestió de les propostes de millora i coordinació dels grups de treball d'experts.
. Coordinació funcional de la implantació i formació d'Abulcassis en la xarxa ambulatòria.
. Coordinació funcional de la gestió del Catàleg de Recursos Corporatius (CRC) en els aspectes relacionats amb Abulcassis, en particular la tipologia de metaperfils i la valoració de l'activitat del CATS (Centre d'Atenció Telefònica a usuaris).
. Coordinació, gestió i manteniment de les bases de dades clíniques i farmacoterapèutiques de suport al sistema d'informació sanitari ambulatori i de coordinació dels grups de treball d'experts que les desenvolupen.
. Manteniment d'un registre amb la informació donada per a treballs d'investigació o altres tipus de publicacions, així com qualsevol altra funció de suport, informació i assessorament al director gerent de l'Agència Valenciana de Salut en relació amb Abulcassis.
Article 2
El personal de l'Oficina de Gestió d'Abulcassis està constituït per personal estatutari i funcionari de l'Agència Valenciana de Salut que segons els seus coneixements clínics i terapèutics i l'experiència en sistemes d'informació sanitaris, estaran adscrits temporalment a l'Oficina de Gestió d'Abulcassis. El director gerent de l'Agència Valenciana de Salut ha de nomenar un responsable de l'oficina.
Article 3
A fi de maximitzar l'ús dels servicis i prestacions oferits pel sistema Abulcassis, i també de minimitzar els temps de formació i resolució d'incidències, en cada Departament de Salut s'ha de seleccionar un responsable departamental d'Abulcassis, amb dependència funcional de l'Oficina de Gestió d'Abulcassis i orgànica del propi departament. Esta persona responsable, preferentment un facultatiu mèdic en exercici en el Departament de Salut, assumix les funcions següents:
a) Formació en matèria d'aprenentatge coll·lectiu (reenginyeria de processos d'un centre sanitari sobre el suport del sistema d'informació).
b) Reforç de coneixements individuals, informació als usuaris del departament sobre millores i nous desenvolupaments, anàlisi de les incidències i millores sol·licitades en el departament en relació amb el sistema d'informació sanitari.
c) Suport a la gestió clínica (estadístiques sanitàries i productivitat) i tutela de les bases de dades departamentals relacionades amb l'ús d'Abulcassis.
d) Coordinació funcional dels sistemes d'informació sanitaris per a l'assistència ambulatòria del Departament de Salut.
e) Coordinació funcional de la gestió del CRC (Catàleg de Recursos Corporatius) a fi a disposar d'un únic reposador de persones, usuaris, centres i prestacions sanitàries, impulsant la descentralització del manteniment.
f) Explotació i anàlisi de les dades del Sistema d'Informació Ambulatori.
g) Qualsevol altra funció de suport, informació i assessorament del gerent del departament, en especial en matèria del contracte de gestió.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Queden derogades totes les normes del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen o contradiguen el que establix esta norma.
DISPOSICIÓ FINAL
Esta orde entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat.
València, 7 de juny de 2006
El conseller de Sanitat,
RAFAEL BLASCO CASTANY

linea
Mapa web