Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIó de 14 d'octubre de 1994 del director general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental.

(DOGV núm. 2410 de 20.12.1994) Ref. Base de dades 2787/1994

RESOLUCIó de 14 d'octubre de 1994 del director general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental.
Els articles 4.3 i 22 del Reial Decret Legislatiu 1302/1986, de 28 de juny, d'Avaluació d'Impacte Ambiental, i el Reial Decret 1131/1988, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de l'anterior decret, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental.
Seguint la mateixa línia, els articles 5.3 i 28 de la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Impacte Ambiental, i el reglament que té, aprovat pel Decret 162/1990, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental i, en particular, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Per tot això, resolc:
Article únic
Publicar al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les declaracions d'impacte ambiental relacionades a l'annex, dictades als expedients que igualment es relacionen.
València, 24 d'octubre de 1994.- El director general de Qualitat Ambiental: Rafael de Juan i Fenollar
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 021/93-AIA, sobre les Normes Subsidiàries de Planejament Municipal de San Juan de Moró (la Plana Alta), promogut per l'Ajuntament de San Juan de Moró.
Vist que el 19 de gener de 1993, l'Ajuntament de San Juan de Moró va presentar a la Conselleria de Medi Ambient el projecte de les Normes Subsidiàries de Planejament Municipal i l'estudi d'impacte ambiental.
Vist que es van realitzar consultes a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, a la Direcció General de Protecció Ciutadana de la Conselleria d'Administració Pública, al Servei de Planificació de Recursos Hidrològics i al Servei Territorial de la Conselleria de Medi Ambient.
Vist que, mitjançant l'escrit de data 26 de marc, es va demanar novament el resultat de la informació pública de l'estudi d'impacte ambiental per completar l'expedient i continuar-ne la tramitació.
Vist que el 14 d'abril es va rebre de l'Ajuntament la documentació sobre el resultat de l'exposició pública de l'estudi d'impacte ambiental.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental, juntament amb les Normes Subsidiàries de Planejament Municipal, ha estat exposat al públic des del dia 24 d'agost fins al dia 3 de novembre de 1992, període de temps obtingut dels anuncis publicats en el Butlletí Oficial de la Província de 22 d'agost, en el DOGV núm. 1853, de 2 de setembre, i en els Castellón Diario i Mediterráneo de 3 d'octubre. Durant aquest termini d'exposició no es va presentar cap al.legació a l'estudi d'impacte ambiental, segons un certificat de l'Ajuntament que consta en l'expedient.
Vist que els informes rebuts de les consultes realitzades es concreten tot seguit en els apartats següents:
A) Direcció General de Patrimoni Artístic:"Al paratge conegut com tossal de Mollet hi ha el jaciment arqueològic del mateix nom datat de l'època preislàmica; es tracta d'un poblat de grans dimensions que presenta un bon estat de conservació. Y, tenint en compte que el tossal de Mollet es veu afectat per una explotació d'àrids, caldria fer la fitxa d'inventari i delimitar el perímetre del jaciment a fi de protegir-ne les estructures i restes".
B) El Servei de Planificació i Recursos Hidrològics:"El proveïment d'aigua fet a partir d'un pou (1 l/seg.) i una font (5-5,8 l/seg.) per a la majoria dels nuclis presenta problemes de subministrament en períodes estivals, per la qual cosa cal buscar fonts alternatives de subministrament. Per al nucli de Mas de Flors no queda especificat l'origen de l'aigua utilitzada, les característiques de potabilitat d'aquesta i si és sotmesa a algun tractament de potabilització. I a les xarxes de proveïment caldrà reduir al màxim la presència de punts cecs.
Actualment els tractaments de les aigües residuals dels diversos nuclis no funcionen adequadament, per la qual cosa cal construir sistemes de depuració que tracten les aigües residuals de tots els nuclis del terme municipal, agrupant-los sempre que siga possible.
Prohibir la utilització de pous cecs i abocaments directes a llits o terrenys, com estableix la Llei 29/1985, de 2 d'agost, d'Aigües, i el Reglament del Domini Públic Hidràulic (Reial Decret 849/1986), i evitar la instal.lació de foses sèptiques fomentant la connexió al clavegueram per al posterior tractament en la depuradora municipal o en sistemes de depuració col.lectius.
El polígon industrial haurà de disposar d'un sistema propi de depuració de les seues aigües residuals, la qual cosa no exclou que en ocasions calga que determinades indústries disposen de sistemes de depuració propis.
Les plantes depuradores que s'instal.len hauran d'atendre's, pel que fa a les característiques de l'efluent, al que estableix el Reglament d'Activitats Molestes, Insalubres i Perilloses, i també adaptar-se a la Directriu 92/271/CEE sobre el tractament de les aigües residuals urbanes.
Eliminar els riscos de contaminació d'aqüífers produïts pels abocaments de residus sòlids incontrolats i mitjançant la incineració que hi ha en l'actualitat amb l'habilitació d'un abocador controlat".
C) Servei Territorial de la Conselleria de Medi Ambient: "La qualificació de sòl no urbanitzable d'especial protecció de la forest de l'ermita de Sant Miquel, forest consorciada i única del terme municipal que presenta una clara estructura forestal, ha de ser aplicada també a aquells terrenys que tenen una clara vocació forestal, com els del sector nord-occidental denominat les Llomes, que després de la repoblació i els treballs silvícoles pertinents representen masses forestals per al municipi.
El sòl no urbanitzable per a la protecció de les vies de comunicació, i fonamentalment el dels camins ramaders, ha de ser cartografiat, delimitat i definit correctament. I igualment el sòl no urbanitzable protegit de domini públic hidràulic corresponent a la rambla de la Viuda, establint el règim de protecció per a marges, riberes i llits públics.
La normativa que s'estableix per al sòl no urbanitzable ha de ser ampliada, i en especial el sòl no urbanitzable especialment protegit, definint l'ús natural d'aquest tipus de sòl i establint les activitats permeses i les prohibides.
La distribució espacial dispersa que presenta el sòl apte per a urbanitzar residencial pot suposar seriosos problemes a nivell urbanístic pel fet de no guardar una correspondència amb les estructures generals del planejament urbanístic".
D) Direcció General de Protecció Ciutadana: "Davant de l'ocupació de sòl urbà industrial per indústries ceràmiques, cal efectuar un estricte control dels residus generats, atès l'alt poder contaminant d'aquests i la proximitat del pantà de Maria Cristina, on desemboquen els barrancs que travessen l'àrea industrial.
Els grans desmunts per a la instal.lació d'aquestes indústries poden generar talussos inestables, per la qual cosa cal efectuar actuacions que asseguren els pendents resultants.
Cal delimitar àrees de seguretat no urbanitzables paral.leles als llits que travessen el sòl urbà i urbanitzable industrial i residencial".
Vist que en data 10 de maig de 1993 es va comunicar a l'Ajuntament que l'estudi d'impacte ambiental havia de ser completat, i també els aspectes indicats en els informes obtinguts de les consultes efectuades, els quals s'adjuntaven:
Ampliació del sòl no urbanitzable protegit i de les mesures protectores a terrenys situats al nord i est del terme que ho requereixen pel seu valor natural i paisatgístic i la descripció dels quals es recull a l'estudi d'impacte ambiental. I delimitar dins d'aquest tipus de sòl protegit aquelles àrees que necessiten ser restaurades per ser coherents amb la qualificació que tenen i per integrar-les en l'entorn, com és el cas de les activitats extractives.
Delimitació del sòl no urbanitzable corresponent a la protecció de les vies de comunicació (camins ramaders, carreteres...) i al domini públic hidràulic dels llits, com també l'aplicació de la legislació vigent respectiva.
Protecció del jaciment arqueològic situat al tossal de Mollet en els termes indicats per l'informe que s'adjunta de la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Correcció dels efectes negatius produïts pels abocaments de residus sòlids i líquids (urbans i industrials), i justificació del cabal disponible i tractament donat a l'aigua de consum.
Grafiar i reservar sòl a un lloc apte, i com a sistema general, amb capacitat suficient per al tractament controlat dels residus sòlids urbans i industrials generats al municipi, en l'horitzó previst a les Normes Subsidiàries.
Vist que en data 4 de juny de 1993 es remet a l'Ajuntament, perquè el tinga en compte, un segon informe del Servei Territorial de la Conselleria de Medi Ambient rebut l'1 de juny, el qual es resumeix en els punts següents:
"Construcció d'una EDAR amb capacitat per a les aigües residuals de tots els nuclis del terme municipal i reserva de sòl per fer-ho, i igualment per a les aigües residuals industrials a la zona destinada a sòl industrial.
Reserva de sòl idoni per a situar abocadors de residus sòlids urbans i industrials.
Incloure en les Normes Subsidiàries els camins ramaders existents al terme municipal de San Juan de Moró, recollides a l'Ordre Ministerial de 20-5-1957, amb la classificació de sòl no urbanitzable protegit, respectar l'ample legal en tota la magnitud i grafiar-los amb una doble línia de punts als plànols".
Vist que el 16 de setembre de 1993 es va rebre de l'Ajuntament documentació en contestació a l'ampliació de l'estudi d'impacte ambiental sol.licitada, i un certificat on:
S'accepten totes les modificacions proposades per la Conselleria de Medi Ambient a les Normes Subsidiàries de Planejament Municipal.
Després d'introduir aquestes modificacions, es va obrir un període d'informació pública mitjançant anuncis inserits en el Butlletí Oficial de la Província núm. 87, de 20 de juliol de 1993, en el DOGV núm. 2077, de la mateixa data, i en els periòdics de Catelló Mediterráneo i Castellón Diario de 6 d'agost.
Considerant que en resposta a l'ampliació sol.licitada es preveuen els punts següents:
1. La reserva de sòl per situar abocadors controlats de residus sòlids a una zona geològicament apta per a aquest ús, situada a terrenys on hi ha activitat extractiva, al NE del terme.
2. Ampliació de la qualificació de sòl no urbanitzable protegit de zones verdes als terrenys forestals situats al nord i est del terme que han de ser conservats per tenir vocació forestal.
3. Protecció del jaciment arqueològic denominat tossal de Mollet amb la delimitació i qualificació de sòl no urbanitzable protegit, jaciments arqueològics.
4. Protecció dels camins ramaders del terme amb la qualificació de sòl no urbanitzable, protecció de camins ramaders.
5. Protecció de tots els llits del terme municipal i del pantà de Maria Cristina amb la delimitació i qualificació del sòl no urbanitzable, protecció de domini hidràulic i barrancs.
6. Instal.lació de cinc depuradores que recolliran i tractaran les aigües residuals urbanes del terme municipal.
Atès que en l'última documentació presentada per l'Ajuntament s'hi adjunta l'informe de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, el qual es favorable a les Normes Subsidiàries de Planejament Municipal de San Juan de Moró en els aspectes que són de la seua competència.
Atès que l'Ajuntament, a sol.licitud d'aquesta Direcció General de Qualitat Ambiental, aporta documentació referent a la disponibilitat d'aigua potable de consum públic suficient per atendre la demanda actual i futura del municipi.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptables a l'efecte ambiental, les Normes Subsidiàries de Planejament Municipal de San Juan de Moró (la Plana Alta), sempre que es complesca el que indica l'estudi d'impacte ambiental, l'ampliació d'aquest i els punts següents:
1. La destinació final dels residus generats (inerts assimilables a urbans, tòxics i perillosos), haurà de ser l'adequada a cadascun d'aquests, d'acord amb les seues característiques físico-químiques.
2. Els abocaments, tant industrials com urbans, no podran superar els valors de la taula 3 de l'annex del títol IV del Reglament de Domini Públic que desplega els títols preliminars I, IV, V, VI i VII de la Llei 29/1985, de 2 d'agost, d'Aigües, i s'hauran d'adaptar a la Directriu 92/271/CEE.
3. Aquestes consideracions hauran de ser inexcusablement tingudes en compte per l'Ajuntament abans de la concessió a cada indústria de la corresponent llicència d'activitat.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 30 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 032/93-AIA, referent a l'extracció d'àrids en exclusiva a les rambles de la Castellana i d'Artaix, al terme municipal de Llíria (el Camp del Túria), promoguda per áridos y Gravas SA (ARGRASA).
Vist que l'indret afectat per aquest projecte és pràcticament coincident amb el sol.licitat per Industrias Graveras Castellana SL, el qual és objecte de l'expedient 33/93-AIA, que ha estat tramès simultàniament amb aquest.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmès a informació pública dins del procediment de concessió d'aprofitament d'àrids dut a terme per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, sense que s'hi presentara cap al.legació dins el termini previst d'un mes, segons consta en el certificat del comissari d'aigües de l'esmentat organisme de conca, rebut en data 11 d'agost de 1993.
Vist que, de les consultes efectuades en data 5 de juliol de 1993 a l'Ajuntament de Llíria, al Servei Territorial de Medi Ambient i a la Direcció General de Patrimoni Artístic, tan sols s'han rebut els informes arqueològic i etnològic d'aquest darrer organisme, en data 11 d'agost de 1993, en els quals es manifesta que no es coneix cap jaciment ni bé d'interès cultural al lloc afectat pel projecte, si bé encara no ha estat completat l'inventari de jaciments arqueològics de la Comunitat Valenciana en aquesta zona.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que es prenga per a l'aprovació definitiva, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, sense perjudici de la prèvia obtenció de les autoritzacions sectorials que hi siguen d'aplicació, i en particular de la preceptiva llicència d'activitat, la realització del projecte d'extracció de graves a la zona de confluència de les rambles de la Castellana i d'Artaix, del terme municipal de Llíria, d'acord amb les previsions i propostes de l'estudi d'impacte ambiental presentat per áridos y Gravas SA, a més de les condicions següents:
1. L'explotació es farà sempre de baix cap a dalt, segons el sentit dels corrents torrencials.
2. No es farà cap amuntegament de materials ni aparcament fix de maquinària al llit de la rambla, en previsió de possibles avingudes d'aigües.
3. Les obres de manteniment i reparació de la maquinària es faran fora del llit de la rambla, en un lloc preparat a l'efecte amb el sòl impermeabilitzat i preparat per a evitar la infiltració de possibles contaminants al subsòl. Els olis dels canvis als motors hauran de ser eliminats a través d'un taller o gestor autoritzats.
4. Si durant l'explotació de la pedrera, es trobaren restes paleontològiques, arqueològiques o etnogràfiques, el titular té l'obligació de posar el fet en coneixement de la Conselleria de Cultura immediatament, i d'adoptar les mesures pertinents per a la seua protecció i conservació.
5. El promotor haurà de presentar al Servei Territorial d'Indústria, abans del 31 de desembre de cada any, un informe anual on es reculla el balanç i l'estat actual de l'explotació, respecte al volum d'extraccions i aprofitament i de l'aplicació de les mesures protectores i correctores previstes, com també qualsevol incidència en el seu desenvolupament.
Segon
Notificar a l'interessat que contra aquesta resolució, per no ser un acte definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puga utilitzar tots els mitjans que estime oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València 16 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 033/93-AIA, referent a l'extracció d'àrids en exclusiva a les rambles Castellana i d'Artaix, al terme municipal de Llíria (El Camp de Túria), promoguda per Industrias Graveras Castellana SL.
Vist que l'indret afectat per aquest projecte és pràcticament coincident amb el sol.licitat per áridos y Gravas SA (ARGRASA), el qual és objecte de l'expedient 32/93-AIA, que ha estat tramès simultàniament amb aquest.
Vist que l'Estudi d'Impacte Ambiental ha estat sotmès a informació pública dins el procediment de concessió d'aprofitament d'àrids dut a terme per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, sense que s'hi presentara cap al.legació dins el termini previst d'un mes, segons consta en el certificat del comissari d'aigües de l'esmentat organisme de conca, rebut en data 11 d'agost de 1993.
Vist que, de les consultes efectuades en data 5 de juliol de 1993 a l'Ajuntament de Llíria, al Servei Territorial de Medi Ambient i a la Direcció General de Patrimoni Artístic, tan sols s'han rebut els informes arqueològic i etnològic d'aquest darrer organisme, en data 11 d'agost de 1993, en els quals es manifesta que no es coneix cap jaciment ni bé d'interès cultural al lloc afectat pel projecte, si bé encara no ha estat completat l'inventari de jaciments arqueològics de la Comunitat Valenciana en aquesta zona.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que es prenga per a l'aprovació definitiva, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, sense perjudici de la prèvia obtenció de les autoritzacions sectorials que hi siguen d'aplicació, i en particular de la preceptiva llicència d'activitat, la realització del projecte d'extracció de graves a la zona de confluència de les rambles de la Castellana i d'Artaix, del terme municipal de Llíria, d'acord amb les previsions i propostes de l'estudi d'impacte ambiental, complementat amb el corresponent projecte i el plec de condicions, presentat per Industrias Graveras Castellana, SL, a més de les condicions següents:
1. L'explotació es farà sempre de baix cap a dalt, segons el sentit dels corrents torrencials.
2. No es farà cap amuntegament de materials ni aparcament fix de maquinària al llit de la rambla, en previsió de possibles avingudes d'aigües.
3. Les obres de manteniment i reparació de la maquinària es farà fora del llit de la rambla, en un lloc preparat a l'efecte amb el sòl impermeabilitzat i preparat per a evitar la infiltració de possibles contaminants al subsòl. Els olis dels canvis en els motors hauran de ser eliminats a través d'un taller o gestor autoritzats.
4. Si durant l'explotació de la pedrera, es trobaren restes paleontològiques, arqueològiques o etnogràfiques, el titular té l'obligació de posar el fet en coneixement de la Conselleria de Cultura immediatament, i d'adoptar les mesures pertinents per a la seua protecció i conservació.
5. El promotor haurà de presentar al Servei Territorial d'Industria, abans del 31 de desembre de cada any, un informe anual on es reculla el balanç i l'estat actual de l'explotació respecte al volum d'extraccions i aprofitament i de l'aplicació de les mesures protectores i correctores previstes, com també qualsevol incidència en el seu desenvolupament.
Segon
Notificar a l'interessat que contra aquesta resolució, per no ser un acte definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puga utilitzar tots els mitjans que estime oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València 16 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 094/93-AIA sobre la variant de Viver (Alt Palància) de la CS-604, clau 51-C-1077 (3), promogut per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Vist que, en data de 30 d'abril de 1993, la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va trametre a la Conselleria de Medi Ambient el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de Viver de la CS-604. La variant, d'una longitud aproximada de 2,5 km, aprofita uns 300 m de la traça actual de la CS-603 a l'altura del km 5 per seguir cap a l'est per una carretera de nova traça fins a la N-234.
Vist que el projecte bàsic i l'estudi d'impacte ambiental han estat exposats al públic mitjançant anunci de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 18 de maig de 1993 i al Butlletí Oficial de l'Estat de 13 de maig de 1993, sense haver estat presentades al.legacions de tipus ambiental, segons certificació de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Vist que s'han fet consultes al Servei Territorial de Castelló de la Conselleria de Medi Ambient i a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura.
Vist que la Direcció General de Patrimoni Artístic va informar, amb data de 10 de juny, que el projecte no afecta, en principi, el patrimoni arqueològic i que la prospecció arqueològica realitzada per l'empresa consultora autora de l'estudi d'impacte és il.legal i va proposar que es notificara a la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports la necessitat de realitzar una prospecció arqueològica que determine la incidència que l'obra puga tenir sobre el patrimoni arqueològic i etnològic i que la prospecció siga sol.licitada per un titulat superior en arqueologia.
Vist que el Servei Territorial de Castelló va informar, amb data d'1 de juliol de 1993, que:
1) El projecte se situa íntegrament sobre una àrea de cultius de secà amb una petita presència de vegetació natural constituïda per matollar d'escàs valor ambiental.
2) El traçat de la variant afecta els camins ramaders següents: camí ramader número 2, de la Olla de la Cruz; camí ramader número 3, del Contador, i camí ramader número 7, del Corral del Calvo.
Atès que la variant afecta, en la major part, terrenys cultivats de cereals, oliveres i fruiters allunyats de zones urbanes.
Atès que només hi ha desmunts i talussos forts al barranc de las Ramblillas i l'entroncament amb la N-234, però que no totes les espècies que s'han d'utilitzar en la revegetació són les adients.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que es prenga per a l'aprovació definitiva, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, la realització de les obres projectades de la variant de Viver amb les mesures correctores i protectores i el pla de vigilància ambiental recollits en l'estudi d'impacte i establir, a més a més, les condicions següents:
1. Si calgués utilitzar algun abocador per a les terres sobrants de l'obra projectada, aquest s'haurà de sotmetre al procediment d'estimació d'impacte ambiental, tenint en compte que en la documentació examinada no figura cap lloc de destinació per a aquests materials.
2. Els materials de manlleu hauran de provenir de llocs d'extracció ambientalment correctes.
3. En el projecte de construcció es realitzarà un projecte de control de l'erosió, revegetació i integració paisatgística que serà supervisat per aquesta Conselleria.
4. Si durant la construcció de les obres es troben restes arqueològiques, es comunicarà la troballa a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, d'acord amb la Llei 16/1985, del Patrimoni Històric Espanyol.
5. Al projecte de construcció s'hauran de considerar les ocupacions i encreuaments amb els camins ramaders d'acord amb l'article 7 de la Llei 22/74, de 27 de juny, de Camins Ramaders i els concordants del reglament que la desenvolupa.
Segon
Notificar a l'interessat que contra la present resolució, per no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puga utilitzar tots els mitjans que estime oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 23 d'agost de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 139/92-AIA, referent al projecte de construcció d'un embassament revestit de làmina de PVC al terme municipal d'Algorfa, el promotor del qual és la comunitat de regants La Iniciativa.
Vist que la documentació, constituïda pel projecte esmentat, en el qual l'estudi d'impacte ambiental figura com a annex núm. 4, va ser remesa pel promotor el dia 3 de setembre de 1992, i que s'hi indicava que la informació pública seria tramitada a l'Ajuntament d'Algorfa.
Vist que el 19 de setembre de 1992 es van efectuar consultes al Servei de Protecció Civil de la Direcció General de Protecció Ciutadana i Coordinació de Comunicacions de la Conselleria d'Administració Pública i a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Vist que el 19 d'octubre de 1992 es va sol.licitar al promotor una ampliació de l'estudi d'impacte ambiental, escrit que va ser tornat pel fet que l'adreça de notificació indicada en la documentació remesa no era correcta.
Vist que l'11 de novembre de 1992 es va sol.licitar informació a:
- Ajuntament d'Algorfa (terme municipal on es projecta la construcció de l'embassament) que va comunicar que el promotor no havia tramitat la llicència del projecte.
- Ajuntament d'Orihuela (on el promotor tenia el domicili), el qual ens va remetre a la policia municipal i al jutjat d'aigües, organismes que ens van indicar que no en tenien cap referència.
Per tot això, es va arxivar l'expedient a l'espera de rebre notícies del promotor.
Vist que el contingut de les contestacions a les consultes realitzades és, en síntesi, el següent:
El Servei de Protecció Civil considera correcta la situació de l'embassament, encara que adverteix que han de ser incorporades al projecte les normes tècniques sobre risc sísmic, ja que la zona està inclosa en alt risc sísmic.
La Direcció General de Patrimoni Cultural remet informes de:
- La Unitat Tècnica d'Arqueologia, la qual indica que no hi ha cap jaciment a l'àrea, encara que seria recomanable la supervisió, durant la fase de moviment de terres, per part d'un tècnic arqueòleg.
- La Unitat d'Etnologia no apunta cap inconvenient sobre el projecte.
Vist que el redactor del projecte es va interessar, mitjançant consulta telefònica, el dia 13 d'abril de 1993, per l'expedient, i se li va informar de l'escrit d'ampliació de l'estudi d'impacte ambiental, la contestació del qual va ser lliurada el dia 28 d'abril de 1993. En ella s'indica que l'exposició pública no s'ha tramitat a l'Ajuntament.
Vist que s'ha efectuat l'exposició pública mitjançant un anunci publicat en el DOGV núm 2053, de 24 de juny de 1993, durant 30 dies hàbils, el resultat de la qual, segons consta en els certificats del cap el Servei de Gestió Administrativa de la Conselleria de Medi Ambient i del secretari de l'Ajuntament d'Algorfa, de 16 d'agost i 20 de setembre de 1993, respectivament, va ser la falta d'al.legacions.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable des del punt de vista ambiental la construcció d'un embassament revestit amb làmina de PVC al terme municipal d'Algorfa, el promotor del qual és la comunitat de regants La Iniciativa, sempre que s'hi apliquen, a més del que es preveu al projecte, les següents condicions:
a) S'incorporen les normes tècniques necessàries en previsió del risc sísmic.
b) Es notifique amb suficient antelació el començament de la fase de moviment de terres a l'efecte de la possible aparició de restes arqueològiques.
c) S'apliquen les següents mesures correctores per reduir al mínim l'impacte visual i aconseguir la integració de l'obra en l'entorn:
c.1) Es retire selectivament l'horitzó superior del sòl, s'emmagatzeme i es mantinga durant la realització de les obres per reutilitzar-lo com a suport de la vegetació dels talussos exteriors de l'embassament.
c.2) Les espècies que s'hi han d'utilitzar en la revegetació se seleccionaran entre les que constitueixen la vegetació potencial de l'àrea. Ex: Chamaerops humilis, Rhamnus lycioides.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 6 d'octubre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 151/93-AIA sobre la modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana de València, a l'àrea NPT-6 de sòl urbanitzable no programat (Ciutat de la Ciència).
Vist que, amb dates de 28 i 29 de juliol de 1993, la Comissió Territorial d'Urbanisme de València va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte i la restant documentació corresponent a la modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana de València consistent a canviar la delimitació de l'àmbit del sòl urbanitzable no programat, a la línia de separació amb el sòl no urbanitzable, situada a la fi de l'àrea NPT-6 del SUNP. La superfície afectada és de 14.000 m2.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic, durant 30 dies, mitjançant un anunci de la Conselleria de Medi Ambient publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 2084, d'11 d'agost de 1993, sense que haja estat presentada cap al.legació.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que es prenga per a l'aprovació definitiva, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, la modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana de València, en l'àrea NPT-6 de sòl urbanitzable no programat (Ciutat de la Ciència).
Segon
Notificar a l'interessat que contra la resolució, per no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puga utilitzar tots els mitjans que estime oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 17 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 170/93-AIA sobre la modificació puntual de les Normes Subsidiàries de Planejament de Montaverner (la Vall d'Albaida), promogut per l'Ajuntament de Montaverner.
Vist que, amb data de 4 de setembre de 1993, l'Ajuntament de Montaverner va trametre, a la Conselleria de Medi Ambient, l'estudi d'impacte ambiental i el document tècnic de la modificació de les Normes Subsidiàries consistent en la reclassificació de 35.690 m2 de sòl urbanitzable industrial al sud de la població.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic, pel termini de 30 dies, mitjançant anunci de l'Ajuntament de Montaverner publicat al Butlletí Oficial de la Província de València número 108, de 10 d'agost de 1993, i al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 2087, de 18 d'agost de 1993, sense que s'haja presentat cap al.legació de tipus ambiental.
Atès que el sòl reclassificat se situa en terrenys adjacents al polígon industrial existent.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que es prenga per tal d'aprovar definitivament, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, la modificació de les Normes Subsidiàries de Planejament a Montaverner corresponent a la reclassificació del sòl industrial, sector número 2.
Segon
Notificar a l'interessat que contra la resolució, per no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no podrà interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puga utilitzar tots els mitjans que estime oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 21 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 176/91-EIA, sobre el projecte d'instal.lació d'una central de comunicacions per ràdio al pic d'Alcola al terme municipal de Jarafuel (València), el promotor del qual és Telefónica SA.
Vist que Telefónica Sa va remetre l'agost de 1991 una breu memòria on s'indicava que per millorar el servei de telefonia mòbil a la zona sud de la província de València calia construir un edifici d'una sola planta de 50 m2 i una antena metàl.lica annexa a aquest de 25 m d'alçària, tot això dins d'una parcel.la de 625 m2, al pic d'Alcola, del terme municipal de Jarafuel. En contestació a aquest escrit, la llavors Agència del Medi Ambient va informar Telefònica de la necessitat de presentar un estudi d'impacte ambiental.
Vist que l'Estudi d'Impacte Ambiental i el projecte de central telefònica van ser presentats pel promotor amb data de registre d'entrada de 9 de juny de 1992, al mateix temps que eren presentats al Servei Territorial d'Indústria i Energia, en considerar aquest òrgan substantiu en la matèria, per ser una de les activitats la instal.lació d'una línia elèctrica.
Vist que segons s'indica en el projecte i en l'estudi d'impacte ambiental, la central telefònica per a comunicacions per ràdio, que ha de formar part de la infraestructura de xarxes de telecomunicació avançada (Programa IRTA) que se situarà al pic d'Alcora, del terme municipal de Jarafuel, inclou les actuacions següents:
- Construcció d'una caseta de 47 m2 i 4,8 m d'alçària dins d'una parcel.la ratllada de 25 x 25.
- Instal.lació d'un pal d'antena de 25 m d'alçària.
- Construcció d'una línia elèctrica a 20 kv de 4.650 m de longitud que des del terme municipal de Cofrentes travessa el de Jalance fins entrar a Jarafuel al pic l'Alcola.
- Millora de l'accés en 900 m de longitud i 2,5 m d'ample.
- Prolongació del camí d'accés d'uns 1.000 m de longitud i 2,5 m d'ample.
Vist que a l'estudi d'impacte ambiental s'ha fet examen de les alternatives tècnicament viables corresponents als traçats de línies elèctriques i camins d'accés. S'hi ha indicat que l'elecció del lloc apropiat per situar la central està condicionat, entre altres coses, per l'emplaçament de la resta de centrals de la xarxa per evitar al màxim les zones d'ombra i la proximitat de les vies de comunicació i poblacions. Pel que fa al camí i a la línia elèctrica, s'hi han estudiat dues alternatives, denominades A i B. L'alternativa A es caracteritza per una prolongació del camí existent en un tram de 1.000 m, adaptant-se al màxim al terreny per salvar uns 110 m de desnivell; i la línia elèctrica partint de l'alt d'Alcola des de la zona on hi ha una emissora local i un repetidor de Retevisió, ja alimentats per una línia d'Iberdrola II de 20 kv, la nova línia passa per la part alta de la mola de Xalans cap al sud amb un recorregut de 4.650 m.
L'alternativa B considera per al camí el mateix traçat que l'alternativa A, i per a la línia elèctrica es proposa un traçat que partint d'un dels pals de la línia que Iberdrola II té en les immediacions de la carretera de Requena a Almansa paral.lela a aquesta per l'oest en el tram de Cofrentes a Jalance amb un recorregut d'uns 6 km, i que hauria d'emprendre la serra de Xalans per tot el vessant a més de travessar abans la carretera i el riu de Xarafull. A l'estudi s'ha elegit l'alternativa A pel fet de considerar que la línia elèctrica és més curta que en l'altra alternativa i afecta a menys zona de forest amb arbrat.
Vist que s'han efectuat consultes a l'Ajuntament de Jarafuel, a la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, i a la Direcció Territorial de Medi Ambient de València. En contestació a aquestes consultes, l'Ajuntament de Jarafuel emet informe favorable a la instal.lació d'una central telefònica al pic d'Alcola, la qual haurà de complir escrupolosament els apartats V i VI del projecte-estudi d'impacte ambiental, referents a l'establiment de mesures protectores i correctores, i el programa de vigilància ambiental.
La Direcció Territorial de Medi Ambient indica que a la comarca hi ha cotes com l'alt d'Alcola (853 m t.m. de Cofrentes), el Puntal (884 m t.m. de Zarra) el Caroche (1.176 m t.m. de Teresa de Cofrentes) la Cortada (820 m t.m. de Cortes de Pallás), el pic del ÑoÑo (1.080 m t.m. de Yátova), etc. que tenen ja impactes a causa d'altres construccions similars i qualsevol intervenció sobre aquestes causaria menys problemes ambientals.
Un tècnic de la Direcció General de Patrimoni Cultural efectua una visita de camp amb un tècnic d'aquesta Direcció General i informa que no hi ha elements del patrimoni cultural que puguen ser afectats.
Vist que s'ha efectuat el tràmit d'informació pública mitjançant un anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província núm. 173, de 22 de juliol de 1992, sense que durant aquest període s'hi hagen presentat reclamacions, segons un escrit del cap del Servei Territorial d'Indústria i Energia.
Vist que en la consulta efectuada al Servei de Protecció d'Espècies d'aquesta Conselleria s'informa que l'àrea elegida està dins de la reserva nacional de caça de la mola de Cortes, creada mitjançant la Llei de 17 de març de 1973, de Caça. A la rodalia del pic d'Alcola hi ha un punt d'aigua permanent que serveix d'abeurador a la cabra salvatge i al mufló. La construcció del camí previst i els possibles trasllats a la caseta per a la revisió dels tècnics de telefònica pertorbarien les esmentades espècies que crien a la zona. Als voltants també hi habiten espècies de diverses rapaces en perill d'extinció.
Tenint en compte l'especial valor de l'àrea i l'existència pròxima al pic d'Alcola (886 m de cota) d'una muntanya denominada alt d'Alcola, de cota 853 m, on hi ha situades, almenys, una emissora local i un repetidor de Retevisió, que disposen d'una línia de 20 kv d'Iberdrola SA. (De fet, a les alternatives estudiades pel promotor, s'adopta com a solució definitiva, pel que fa a la instal.lació de la línia elèctrica, la que ix d'aquesta línia que alimenta les actuacions existents a l'alt d'Alcola), se sol.licita a Telefónica que justifique altres alternatives de situació de la central i l'absoluta necessitat de les obres accessòries (camí d'accés i línia elèctrica en comptes d'altres possibilitats).
Vist que en contestació a aquest requeriment, el promotor remet un document denominat 'Estudi d'implantació de noves instal.lacions base per a telefonia mòbil automàtica', en el qual especifica les característiques de funcionament i l'elecció de l'emplaçament. En aquest estudi s'indica que l'elecció de l'emplaçament es fa amb el criteri d'obtenir la màxima cobertura. La cobertura obtinguda des d'una situació depèn de les condicions orogràfiques del terreny i de la posició dominant que ocupe l'EB, i també de l'alçària del pal suport de les antenes.
Vist que la petició de l'emplaçament de Telefónica és el pic l'Alcola de 800 m de cota, paratge sense cap impacte, davant de la possibilitat d'instal.lar els mateixos serveis a l'alt d'Alcola, de 853 m de cota, on hi ha totes les obres accessòries per a la instal.lació telefònica fetes, quan els dos emplaçaments disten 4,5 km i la diferència de cota és 33 m, no sembla suficientment justificat que no puga fer-se la central a l'Alt d'Alcola, per la qual cosa, ateses les característiques de vegetació, fauna i paisatge de l'àrea elegida per Telefònica, es considera que s'haurien d'estudiar totes les possibilitats tècniques que puguen adequar les necessitats de situació de la central de radiotelefonia mòbil a paratges que ja tinguen impactes. En la documentació aportada pel promotor no hi ha suficients elements de judici que definesquen el pic d'Alcola com a l'únic punt possible de situació de la central.
Vist que en l'expedient ha comparegut el grup ecologista ANAV-FEPAV per tal de manifestar el seu malestar per l'elecció del pic d'Alcola i per instar a Telefónica que aprofite els reemissors ja instal.lats a la comarca.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar no acceptable a l'efecte ambiental el projecte d'instal.lació d'una central de comunicacions per ràdio al pic d'Alcola al terme municipal de Jarafuel (València), el promotor del qual és Telefónica SA, per considerar que no s'han estudiat totes les possibilitats tant de situació de la central com de tècniques en la instal.lació dels diferents elements que composen la central que poden determinar com a lloc més idoni per al projecte el pic d'Alcola en comptes d'altres zones que ja tenen impactes, on es poden assumir i corregir més fàcilment els efectes negatius derivats de l'actuació.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 30 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 192/92-EIA, referent al projecte de línia subterrània de mitja tensió per al transport d'energia elèctrica a 20 kW des del centre de transformació núm. 2 de l'estació de bombament al costat de la gola de Pujol fins a la línia subterrània que hi ha al camí del Palomar, a la partida Anxumara, del terme municipal de València, el promotor del qual és Iberdrola SA.
Vist que el projecte va ser remés pel Servei Territorial d'Indústria i Energia de València el passat mes de març, una vegada conclòs el període d'informació pública. L'anunci ha estat publicat en el Butlletí Oficial de la Província núm. 7, del dia 9 de gener de 1993, sense que durant el període s'hi hagen presentat reclamacions, segons un escrit del cap del Servei Territorial.
Vist que l'objecte del projecte és la instal.lació d'una línia subterrània a una tensió de 20 kW per al transport d'energia elèctrica des del centre de transformació núm. 7 al costat de la gola de Pujol, fins a la connexió amb una línia subterrània de mitja tensió existent. La totalitat del recorregut de la línia es localitza en una zona qualificada de protecció especial integral al Pla Especial del Parc Natural de l'Albufera. Aquesta qualificació suposa la màxima categoria de protecció, i hi estan prohibits, amb caràcter general, aquells usos i actuacions que comporten l'alteració i degradació del medi.
El primer traçat presentat passa paral.lelament a la carretera a una distància de 13 metres aproximadament, travessant zones d'arbrat dins on l'execució de les obres suposarien la tala de peus arboris i el tall d'arrels en l'obertura de la rasa.
Pel que fa a aquest traçat, el director territorial de Medi Ambient informa que la zona elegida presenta, llevat de dos trams curts, una elevada densitat de vegetació (constituïda per un estrat arbustiu de gran port, compost per les espècies més característiques de la Devesa, acompanyat per un estrat arbori de pi blanc, amb exemplars de grans dimensions) que es veuria greument afectada per les obres. Tenint en compte que, a més de la vegetació directament eliminada per l'excavació de la rasa, també patiria importants danys la vegetació limítrof ja que es veurien afectats els seus sistemes radiculars, que en aquesta àrea són molt extensos i superficials com a conseqüència de la proximitat del nivell freàtic. Considerant, d'altra banda, que la zona més pròxima al llac de l'Albufera està totalment exposada als vents de ponent, que poden arribar a bufar amb gran força, i que una disminució de l'ancoratge de la vegetació suposaria un considerable augment del risc de caiguda dels arbres, amb el considerable perill per a les persones i els béns.
Atès, finalment, l'elevat valor paisatgístic de la zona afectada, es resol emetre informe desfavorable sobre el projecte presentat, ja que el traçat proposat es considera que tindria un alt impacte, per la qual cosa cal buscar-hi una solució alternativa.
Després d'haver visitat la zona i vist l'informe desfavorable emès per la Direcció Territorial de Medi Ambient, es va comunicar a Iberdrola SA la necessitat d'estudiar traçats alternatius de menys efecte negatiu.
Vist que el promotor, Iberdrola SA, ha presentat un nou estudi d'impacte ambiental on es proposa un traçat alternatiu als exposats fins ara.
En aquesta nova alternativa el traçat es fa seguint la carretera VP-1041. Els cables aniran siga per la vorera d'emergència de la carretera, siga per la cuneta. En l'estudi d'impacte ambiental s'han distingit tres trams:
- Estació de bombament núm. 2 - encreuament VP-1041: s'inicia en en l'accés a l'estació de bombament, creua la carretera asfaltada que comunica amb l'interior de la Devesa, continua per la vorera d'emergència de la VP-1041 i creua aquesta carretera deu metres abans d'iniciar-se l'estrat arbori, a fi de danyar tan poc com siga possible els sistemes radiculars.
- Estrat arbori de pi blanc: està format per pins blancs de grans dimensions, als dos costats de la carretera. Es tracta del tram més delicat i on la influència de les obres pot ser més important, especialment per la possibilitat d'afectar els sistemes radiculars. Per aquesta raó, s'ha projectat fer la rasa per la vorera d'emergència de la carretera. La ruptura de la capa asfàltica es farà amb una radial, aprofundint uns 5 o 10 cm. A continuació s'acabarà el tall comprovant en tot moment que no es danyen les arrels dels arbres. Seguidament, l'excavació es farà manualment.
- Estrat arbori-embarcador: en aquest tram la rasa es farà per la cuneta de la carretera, al costat mateix de la plataforma. Aquesta cuneta forma una franja d'amplària variable entre un i tres metres i està delimitada per la plataforma i per estrats arbustius molt densos. Tenint en compte que la rasa que s'hi ha de fer té una amplària de 0,60 m, no hi ha necessitat d'eliminar el matoll existent. Segons continua indicant l'estudi d'impacte ambiental, en aquesta franja hi ha uns pocs arbres que per les seues característiques requereixen un tractament especial. Presenten el tronc inclinat i en sentit contrari a la carretera, de manera que aquesta serveix de subjecció a les arrels principals. En aquest cas la rasa s'haurà de fer per darrere de l'arbre ja que, a més, les zones que circumden aquests arbres estan pràcticament lliures de vegetació. Per evitar danyar els sistemes radiculars, les rases es faran manualment al voltant de cada arbre. A fi de danyar tan poc com es puga les arrels en fer la instal.lació de la línia, el pas del cables es pot fer amb tubs o mitjançant el sistema més adequat.
Vist que s'ha efectuat consulta a la Direcció Territorial de Medi Ambient i que aquest ens ha remés un informe on manifesta que "l'actual traçat s'ha determinat en coordinació amb els serveis tècnics del parc, i passa íntegrament per la mateixa carretera VP-1041, en part per la vorera d'emergència i en part per la cuneta d'aquesta, i s'hi han establert, a més, una sèrie de condicions referents a moviment de maquinària, localització i depòsit de runes i terres vegetals, tractament de sistemes radiculars, època d'execució, etc, que es recullen en l'estudi que se sotmet a avaluació d'impacte, mesures totes que, en conjunt, garanteixen una direcció mínima a l'entorn i es pot considerar, per tant, compatible el projecte amb la conservació dels valors ecològics i paisatgístics de la zona".
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable des del punt de vista ambiental el projecte de línia subterrània de mitja tensió per al transport d'energia elèctrica a 20 kW des del centre de transformació núm. 2 de l'estació de bombament al costat de la gola de Pujol fins a la línia subterrània que hi ha al camí del Palmar en l'alternativa que situa la instal.lació de la línia per la zona de domini de la carretera VP-1041 utilitzant la vorera d'emergència i la cuneta (alternativa b) de l'estudi d'impacte ambiental i sempre que es complesquen les mesures correctores allí proposades i que es presente en aquesta Direcció General el resultat del programa de vigilància ambiental. Tot això sense perjudici del preceptiu informe favorable del Consell Directiu del Parc, d'acord amb l'article 14.2 del Pla Especial de Protecció del Parc Natural de l'Albufera.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 30 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 203/91-AIA sobre el projecte de construcció d'un embassament per a aigua de reg situat a la serra de les àguiles del terme municipal de Monforte del Cid (el Vinalopó Mitjà), promogut per la Conselleria d'Agricultura i Pesca de la Generalitat Valenciana.
Vist que, amb dates de 2 de desembre de 1991 i de 17 de gener de 1992, l'Ajuntament de Monforte del Cid i la Direcció General de Desenvolupament Agrari de la Conselleria d'Agricultura i Pesca van trametre a la Conselleria de Medi Ambient el projecte i l'estudi d'impacte ambiental d'un embassament de reg situat al paratge de la serra de les àguiles, d'1 hm3 de capacitat i de 44,80 m d'alçària.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic pel termini de 30 dies mitjançant un edicte de l'Ajuntament de Monforte del Cid publicat al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 1617, de 9 de setembre de 1991, al Butlletí Oficial de la Província d'Alacant i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, sense que hi haja estat presentada cap al.legació o reclamació.
Vist que, amb data de 21 de febrer de 1992, se sol.licità ampliació de l'estudi d'impacte sobre els següents punts:
1) Procedència de l'aigua.
2) Efectes sobre els llits dels vessaments de l'embassament.
3) Impactes causats per la construcció dels camins d'accés.
4) Localització i característiques de les pedreres i llocs de manlleu dels materials i abocadors utilitzats.
Vist que, amb data de 9 d'agost de 1993, la Conselleria d'Agricultura i Pesca va trametre l'ampliació sol.licitada assenyalant que:
1) L'aigua procedeix de la conca alta del riu Vinalopó, dels sondejos gestionats per l'explotació d'aigües subterrànies de la Conselleria d'Agricultura i Pesca.
2) El sobreeixidor i el desguàs estan connectats a la xarxa general de distribució d'aigua de reg del terme municipal de Monforte del Cid i l'embassament només escolarà al llit originant arrossegaments i erosions quan s'hi ha pluges abundants i l'embassament estiga ple, fet que deu d'ocórrer en molt rares ocasions.
3) No es construiran nous camins d'accés.
4) A causa de les característiques singulars d'impermeabilització de l'embassament, les zones de préstecs apareixen clarament definides al projecte aprovat i per a les zones d'abocadors hi ha una general a 1,5 km de l'obra al camí d'Orito a Agost i altres més xicotetes en la vessant d'aigües avall de l'embassament.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que es prenga per a l'aprovació definitiva, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos en el Decreto 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, el projecte de construcció d'un embassament per a aigua de reg, situat a la serra de les àguiles del terme municipal de Monforte del Cid (el Vinalopó Mitjà) amb les mesures correctores de l'estudi d'impacte i les següents condicions:
1) L'escullera i el material de manlleu utilitzat provindrà de les excavacions i, si escau, de pedreres ambientalment correctes.
2) Es revegetaran els talussos de les excavacions amb espècies adients a la zona.
3) Si durant la construcció de les obres es troben restes arqueològiques, es comunicarà la troballa a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, d'acord amb la Llei 16/1985, del Patrimoni Històric Espanyol.
Segon
Notificar a l'interessat que contra aquesta resolució, per no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puga utilitzar tots els mitjans que estime oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 15 de setembre de 1993

linea
Mapa web