Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 84/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia i Hisenda. [1999/7153]

(DOGV núm. 3551 de 02.08.1999) Ref. Base de dades 2484/1999

DECRET 84/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia i Hisenda. [1999/7153]
En data recent, el president del Govern Valencià ha establit una nova adscripció de competències entre els distints departaments.
Fruit d'aquesta nova distribució ha sigut que una part important de les competències que tenia assignada la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, en concret les de modernització de les administracions públiques i les de funció pública, han sigut assignades a la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de nova creació.
L'estructura de la nova Conselleria d'Economia i Hisenda s'orienta a fer efectius els principis rectors de la política econòmica, pressupostària i tributària de la Generalitat Valenciana. És imprescindible aconseguir una òptima distribució dels recursos públics i racionalitzar els procediments de gestió de la despesa, de tal manera que l'administració financera de la Generalitat puga coadjuvar de manera eficaç a la consecució dels objectius de política econòmica, amb especial atenció a les polítiques actives d'ocupació.
Les novetats més ressenyables són la creació de la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor, que assumirà la direcció, la coordinació i l'impuls de la política pressupostària i de despesa pública de la Generalitat Valenciana, orientada a aconseguir una eficient utilització dels recursos públics; i el desdoblament en dos direccions generals de l'actual Direcció General de Tributs i Patrimoni, motivat per l'amplitud de competències que han assumit cadascuna d'aquestes dues àrees.
La creació d'aquesta sotssecretaria ha determinat que se li assignen, així mateix, les competències en matèria de tresoreria que, anteriorment, han sigut exercides per la Sotssecretaria de Política Financera i Tresor, que desapareix en aquesta nova organització.
En conseqüència, amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió realitzada el dia 30 de juliol de 1999, a proposta del conseller d'Economia i Hisenda, i en virtut de les atribucions conferides ens els articles 35.f, 69 i 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià,
DECRETE
TÍTOL I
Dels òrgans de la conselleria
Disposicions generals
Article 1
La Conselleria d'Economia i Hisenda, com a departament responsable del Consell en matèria d'economia i hisenda, exerceix en aquestes àrees les màximes competències que legalment té atribuïdes, sota la superior direcció del conseller, i s'estructura en dos nivells: directiu i administratiu.
Article 2
El conseller o consellera és la superior autoritat de la conselleria. Exerceix les competències inherents al seu càrrec i té atribuïdes les funcions que determina l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià. Correspondrà al conseller resoldre en última instància els recursos administratius que s'interposen contra resolucions de la sotssecretaria, secretaria general o de les direccions generals, llevat de les excepcions establides en les lleis i els reglaments.
Article 3
1. El nivell directiu de la Conselleria d'Economia i Hisenda queda integrat per les unitats següents:
a) La Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor.
b) La Secretaria General.
c) La Direcció General d'Economia.
d) La Direcció General de Tributs
e) La Direcció General de Patrimoni.
f) La Intervenció General.
2. En cas d'absència, vacant o malaltia del conseller, i llevat del que estableix l'article 16.i de la Llei de Govern Valencià, serà substituït en les seues funcions pels sotssecretari, pel secretari general o pels directors generals, segons l'ordre establit en l'apartat anterior.
Article 4
Presidit pel conseller o consellera, es constitueix un Consell de Direcció format pel sotssecretari, el secretari general, els directors generals i l'interventor general. Així mateix podran assistir-hi aquells responsables d'òrgans, serveis o dependències que el conseller estime convenients en cada moment.
Aquest Consell de Direcció tindrà com a funció l'assistència al conseller en l'elaboració del programa d'activitats de la conselleria.
Article 5
Directament dependent del conseller o consellera zzes troba el gabinet, com a òrgan de suport i assistència a aquest.
Article 6
Dins de la Conselleria d'Economia i Hisenda, com a òrgan col·legiat, actuarà la Comissió Tècnica del Joc.
Article 7
El nivell administratiu està integrat per la resta de les unitats dependents dels centres directius o equivalents i, si és el cas, directament del conseller.
TÍTOL II
De l'estructura i de les funcions dels òrgans directius
CAPÍTOL I
De la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor
Article 8
Sota l'autoritat del conseller, la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor és el centre directiu al qual correspon la direcció, la coordinació i l'impuls de la política pressupostària i de despesa pública de la Generalitat Valenciana, en concret la tramitació i resolució de tots els assumptes que les disposicions vigents atribueixen a la Conselleria d'Economia i Hisenda en matèria de pressupostos de la Generalitat Valenciana.
Igualment, li correspondrà a la Sotssecretaria de Política Pressupostària i Tresor, la direcció de les nòmines de la Generalitat Valenciana, així com l'exercici de les funcions establides en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana per a la Tresoreria.
Exercirà, entre altres, les funcions següents:
a) L'obtenció, l'anàlisi i l'agregació, si és el cas, de les dades, dels antecedents, dels informes i de les estadístiques necessaris per a l'elaboració dels pressupostos de despeses, d'ingressos i de beneficis fiscals.
b) La coordinació pressupostària amb l'administració del Govern de la Nació i les administracions públiques.
c) Els estudis, les relacions institucionals necessàries, la gestió i el control dels recursos del sector públic valencià i, en particular, els relatius al sistema de finançament de les comunitats autònomes i les transferències sobre recursos d'altres administracions i ens públics.
d) La recepció, l'informe i la tramitació dels acords sobre modificacions pressupostàries.
e) Les propostes i anàlisis de programes d'actuació, així com de les seues modificacions, i el control de la realització dels objectius assignats a cada programa.
f) Les anàlisis de costos, control i seguiment de la despesa pública de la Generalitat i de les seues entitats autònomes de caràcter administratiu, així com l'anàlisi de les necessitats d'explotació de les entitats autònomes de caràcter mercantil, industrial, financer o anàleg i de les empreses públiques dependents de la Generalitat Valenciana.
g) L'anàlisi i el control de les decisions de les quals es deriven conseqüències econòmiques en matèria de retribucions i efectius de personal, així com l'establiment dels mecanismes d'informació i coordinació que asseguren la implantació d'una política retributiva coherent, col·laborant amb la Direcció General de la Funció Pública en l'exercici de les seues respectives competències.
h) La gestió de les competències que en matèria d'hisendes locals atorguen les lleis a la Generalitat.
i) Gestió de la liquidació de les assegurances socials, Muface i drets passius, establint les normes que en faciliten la correcta gestió.
j) Direcció i elaboració de normes i directrius per a la confecció de les nòmines de tot el personal al servei de la Generalitat Valenciana i altres òrgans de l'administració autonòmica.
k) La gestió dels expedients de compensació d'ofici de deutes contrets per les entitats locals i el personal al servei de la Generalitat Valenciana, a favor d'aquesta.
l) Servir al principi d'unitat de caixa.
m) Respondre dels avals contrets per la Generalitat Valenciana.
n) Distribució dels ingressos i realització dels pagaments que hagen d'efectuar les caixes del tresor.
CAPÍTOL II
De la Secretaria General
Article 9
La Secretaria General exercirà les competències que el conseller li encomane i les que té atribuïdes d'acord amb l'article 75 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i en especial:
a) Elaborar projectes o plans d'actuació i programes de necessitats i l'avantprojecte de pressupostos de la conselleria, també li correspon la gestió econòmica i administrativa d'aquesta.
b) Prestar assistència tècnica i assessorament jurídic al conseller, al sotssecretari i als directors generals, i proposar compilacions de les disposicions vigents que afecten la conselleria, així com les refoses i revisions de textos legals que es consideren oportunes i tenir cura de les publicacions tècniques, periòdiques o no, de la conselleria.
c) Exercir la direcció i coordinació de les direccions generals i dels serveis territorials de la conselleria.
d) Informar al nivell directiu de la conselleria sobre la procedència legal i la viabilitat econòmica dels seus programes d'actuació, i establir els mitjans d'informació necessaris per a mantenir-lo al corrent de totes les activitats de la conselleria.
e) Informar sobre els assumptes que el conseller ha de sotmetre al Consell o al president de la Generalitat.
f) Dirigir i coordinar les relacions institucionals de la conselleria, així com donar suport tècnic i administratiu a les relacions que aquesta mantinga amb les distintes administracions i amb entitats públiques o privades.
g) Dirigir i coordinar la negociació de qualsevol transferència de competències relatives a la conselleria.
h) Dirigir, coordinar i supervisar tots els serveis i dependències d'utilització comuna de la conselleria.
i) El manteniment operatiu i els nous desenvolupaments del suport informàtic dels sistemes d'informació comptable, pressupostari, tributari i de nòmines del Consell.
Article 10
La Secretaria General Administrativa, depenent de la Secretaria General, atendrà la totalitat dels serveis generals de la conselleria.
CAPÍTOL III
De la Direcció General d'Economia
Article 11
La Direcció General d'Economia és el centre directiu al qual correspon la gestió de les competències previstes en l'Estatut d'Autonomia en matèria de planificació de l'activitat econòmica. En particular té com a funcions:
a) Formular la programació del sector públic valencià, amb especial atenció al programa plurianual d'inversions, i coordinar els plans sectorials, assegurant-ne la congruència amb els objectius del programa a mig termini.
b) Preparar i presentar els projectes d'inversió susceptibles de ser cofinançats amb fons europeus.
c) Col·laborar amb altres administracions públiques valencianes amb la finalitat que els seus plans i programes, especialment, els d'inversions, siguen congruents amb els de l'administració autonòmica.
d) Establir els canals de relació necessaris amb els sindicats i les organitzacions empresarials, representatius en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat que subministren el seu assessorament i la seua col·laboració en l'elaboració dels programes econòmics del Govern Valencià.
e) Realitzar, promoure i difondre estudis encaminats a un millor coneixement de la realitat econòmica valenciana, tant en els aspectes estructurals com conjunturals.
f) Planificar i aplicar la política regional que acorde el Consell en el marc establit per l'administració central, la Comunitat Econòmica Europea i el propi de la Generalitat.
g) Planificació i control dels fons europeus gestionats pels centres directius de la Generalitat Valenciana.
h) Dur a terme la coordinació i el control de les ajudes públiques concedides per la Generalitat, en el marc de la política de competència de la Unió Europea.
i) Gestionar el programa d'incentius regionals a la inversió.
j) Gestionar el programa de desenvolupament local.
k) Les competències que en matèria de mediació d'assegurances privades, corresponen a la Generalitat Valenciana.
CAPÍTOL IV
De la Direcció General de Tributs
Article 12
La Direcció General de Tributs és el centre directiu al qual corresponen totes aquelles funcions que corresponguen a la Generalitat Valenciana en matèria de tributs; entre altres exerceix les següents:
a) La gestió, la recaptació i la inspecció dels tributs cedits per l'administració de l'Estat a la Generalitat.
b) La direcció de la gestió i el control del nivell d'execució dels ingressos tributaris i no tributaris de la Generalitat.
c) La inspecció i la recaptació executiva dels ingressos de la Generalitat, dels seus organismes autònoms i de les altres entitats públiques de la Generalitat.
d) L'estudi i la preparació de les normes de naturalesa tributària, així com l'emissió d'instruccions i circulars per al compliment d'aquestes.
e) Efectuar les anàlisis i els estudis d'aquelles qüestions de caràcter fiscal que afecten directament o indirectament la Comunitat Valenciana.
f) Gestió, recaptació i inspecció de les fiances urbanes.
CAPÍTOL V
De la Direcció General de Patrimoni
Article 13
La Direcció General de Patrimoni és el centre directiu al qual corresponen les funcions previstes en la Llei de Patrimoni de la Generalitat Valenciana per a la gestió d'aquest, entre altres exerceix les següents:
a) Gestió de les competències que la Llei de Patrimoni de la Generalitat atribueix a la Conselleria d'Economia i Hisenda.
b) Dotació d'edificis administratius al Consell per a cobrir les seues necessitats.
c) Manteniment del Registre de Fiances Globals de Contractistes i el Registre de Contractistes de la Generalitat Valenciana.
d) Administració i manteniment dels béns patrimonials de la Generalitat.
CAPÍTOL VI
De la Intervenció General
Article 14
Corresponen a la Intervenció General les funcions previstes en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, i en concret el control de tots els actes de l'administració de la Generalitat, els seus organismes autònoms i empreses públiques, que donen lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que se'n deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels seus cabals amb la finalitat d'assegurar que l'administració de la seua hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas. Tindrà el triple caràcter de centre directiu de la comptabilitat pública, centre de control intern i centre de control financer.
CAPÍTOL VII
De la Comissió Tècnica del Joc
Article 15
Correspon a la Comissió Tècnica del Joc la direcció, la coordinació, el control, la gestió i la inspecció del joc en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i especialment:
a) Estudi i proposició al conseller d'Economia i Hisenda de les disposicions de caràcter general.
b) Estudi i proposició de les altes i baixes del Catàleg de Jocs.
c) Proposar al conseller d'Economia i Hisenda les resolucions que siguen de la seua competència.
d) Programar i ordenar les inspeccions en tots els locals on es practiquen jocs de sort, envit o atzar.
e) Tramitar els expedients de sancions la resolució dels quals siguen competència del Consell o del conseller d'Economia i Hisenda, i informar sobre la resta de propostes de sanció en els casos en què així s'establisca reglamentàriament.
f) Establir els estudis a què s'hagen de sotmetre les autoritzacions del joc.
g) Dirigir instruccions als serveis perifèrics i coordinar la seua activitat.
h) Resoldre els expedients de modificació de les llicències d'instal·lació de casinos, autoritzar la transmissió d'accions i participacions, i resoldre els expedients d'autoritzacions de sales de bingo, empreses de serveis, empreses operadores i salons de joc.
i) Emetre els informes en matèria de jocs d'atzar que li siguen sol·licitats pels organismes competents, i elevar les normes i propostes oportunes.
j) La resta de competències que li siguen atribuïdes per norma legal o reglamentària.
Article 16
La Comissió Tècnica del Joc estarà integrada per:
a) El president, que serà el secretari general de la Conselleria d'Economia i Hisenda, quatre vocals nomenats pel conseller d'Economia i Hisenda, i un secretari que hi actuarà amb veu i vot.
b) La preparació, l'impuls i l'execució dels acords de la Comissió Tècnica del Joc corresponen a una secretaria al davant de la qual hi haurà el cap de Servei del Joc, els funcionaris de la qual quedaran adscrits a la Secretaria General de la Conselleria.
CAPÍTOL VIII
De les direccions territorials
Article 17
1. Territorialment, la Conselleria d'Economia i Hisenda s'organitza en serveis centrals i serveis territorials.
2. Els serveis centrals tenen competència sobre tot el territori de la Comunitat Valenciana.
3. Els serveis territorials són l'expressió organitzativa del principi de desconcentració que regeix l'activitat administrativa de la Conselleria i depenen orgànicament de la secretaria general i funcionalment d'aquest i de cada direcció general en les matèries de les respectives competències.
Article 18
Els serveis territorials d'àmbit provincial exerceixen les competències que legalment o reglamentàriament tinguen atribuïdes.
Article 19
1. Al davant de cada servei territorial hi haurà un director nomenat pel conseller que tindrà caràcter de delegat de l'administració financera de la Generalitat i representant permanent de la Conselleria d'Economia i Hisenda en el terme de la seua jurisdicció.
Amb aquest caràcter i representació exercirà la direcció immediata de tots els serveis, programes i activitats desenvolupades pels diversos òrgans integrats en els serveis territorials, així com les funcions de direcció, coordinació i control d'aquells, i serà l'òrgan regular i normal de relació entre els serveis centrals i els òrgans i les dependències territorials.
2. Correspondrà al director territorial exercir i vetlar pel correcte desenvolupament de les competències pròpies de la Conselleria d'Economia i Hisenda en l'àmbit territorial, fins que no es troben específicament atribuïdes a altres òrgans de l'administració. Per a l'exercici correcte de les seues funcions tindrà atribuïdes les competències assenyalades en les normes legals i reglamentàries.
3. Contra els actes emanats dels directors territorials podrà interposar-se recurs davant el secretari general o els directors generals que siguen competents per raó de la matèria, llevat de les especialitats previstes en la legislació tributària.
Disposició transitòria
Primera
Les unitats i llocs de treball del nivell administratiu continuaran subsistents i seran retribuïdes a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris, fins que s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica d'aquest reglament, sense perjudici que, des del moment de l'entrada en vigor es produïsquen determinats canvis d'adscripció d'unitats administratives, d'acord amb la reorganització efectuada.
Segona
A l'efecte del que estableix l'apartat anterior, les unitats la denominació de les quals no haja canviat, passaran a dependre, amb els seus actuals mitjans personals i materials, de les unitats superiors que disposa el reglament
Disposició derogatòria
Es deroga el Decret 28/1997, de 26 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprovà el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública i les altres normes d'igual o inferior rang que s'oposen al que estableix el present decret.
Disposicions finals
Primera
El conseller d'Economia i Hisenda dictarà les disposicions reglamentàries i les altres resolucions que requerisca l'aplicació i el desplegament del que disposa el present decret.
Segona
Aquest decret entrarà en vigor en la data de la seua aprovació.
València, 30 de juliol de 1999
El president de la Generalitat Valenciana
EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO
El conseller d'Economia i Hisenda

linea
Mapa web