Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 21 d'abril de 2005, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es desplega el Decret 112/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2005/X4417]

(DOGV núm. 4995 de 28.04.2005) Ref. Base de dades 2208/2005

ORDRE de 21 d'abril de 2005, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es desplega el Decret 112/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2005/X4417]
El Decret 112/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, modificat pel Decret 238/2003, de 5 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'adequa l'estructura de l'administració de la Generalitat per a l'organització i desenvolupament de la Copa d'Amèrica 2007, va reestructurar la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, establint sota la superior direcció del conseller, tres nivells: òrgans superiors, nivell directiu i nivell administratiu, i va atribuir competències als diversos òrgans que la integren.
Este vigent Reglament Orgànic i Funcional ha sigut objecte de noves modificacions: d'una banda, mitjançant Decret 278/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, que constituïx la base normativa per a la creació del Servici Valencià de Defensa de la Competència, integrat en la Direcció General d'Economia, dependent de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos, dins de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, i d'altra banda, mitjançant el Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell de la Generalitat Valenciana, que establix la regulació de la nova estructura orgànica i funcional de la Intervenció General en el capítol II del Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat Valenciana que a través del qual s'aprova.
Correspon ara al conseller, d'acord amb l'article 71 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, el desplegament orgànic de la Conselleria, establint les funcions que han d'exercir les unitats que s'incardinen en els distints òrgans, d'acord amb les competències que els han sigut atribuïdes.
Per tot això, i fent ús de les facultats que m'atribuïx el Decret 112/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, i els articles 35. e) i 71 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, modificada per la Llei 1/2002, de 26 de febrer, de la Generalitat Valenciana
ORDENE
CAPÍTOL I
Del Gabinet del conseller
Article 1
Directament dependent del conseller, es troba el Gabinet que realitzarà les funcions següents:
a) Suport i assistència al conseller i, si és el cas, als altres òrgans de la conselleria.
b) Elaboració d'estudis i informes de naturalesa tècnica i de contingut econòmic.
c) Recopilació i anàlisi de documentació i informació relacionades amb les matèries pròpies de la conselleria.
CAPÍTOL II
De la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos
Article 2
La Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos, sota l'autoritat del conseller, exercirà les funcions que li atribuïx l'article 74 de la Llei de Govern Valencià en matèria de política pressupostària, de despesa pública i tributària, així com de planificació de l'activitat econòmica i tresoreria. Li correspon dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriuen sota la seua dependència així com les unitats administratives integrades en estos.
El nivell directiu de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos es compon dels òrgans següents:
– Direcció General de Pressupostos i Despeses. Exercirà les funcions en matèria de política pressupostària, de despesa pública i tresoreria.
– Direcció General de Tributs. Exercirà les funcions relatives a ingressos, recaptació, gestió i inspecció de tributs i altres matèries d'índole fiscal.
– Direcció General d'Economia. Exercirà les funcions relatives a fons europeus i programació del sector públic valencià.
– Intervenció General. Exercirà les funcions establides en el títol III del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.
Article 3. De la Direcció General de Pressupostos i Despeses
La Direcció General de Pressupostos i Despeses, sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos, és el centre directiu al qual corresponen les funcions en matèria de política pressupostària i de despesa pública de la Generalitat Valenciana, en concret la tramitació i resolució de tots els afers que les disposicions vigents atribuïxen a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en matèria de pressupostos de la Generalitat Valenciana.
Igualment, li correspon la direcció de les nòmines de la Generalitat Valenciana, així com l'exercici de les funcions que el text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana assigna a la Tresoreria. A este efecte serà competent per a la gestió i administració de tots els recursos de la Generalitat Valenciana i les seues entitats autònomes, i per a la gestió de les seues disponibilitats líquides, que es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència en la gestió, estabilitat del finançament i minimització de costos.
Depenent de la Direcció General de Pressupostos i Despeses s'integren les àrees següents:
· Àrea de Tresoreria.
· Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública..
· Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària.
La Direcció General de Pressupostos i Despeses exercirà les competències següents:
I En el marc funcional de l'Àrea de Tresoreria:
a) L'obtenció de finançament a curt termini per a assegurar liquiditat suficient en el marc del que preveu l'article 39 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.
b) L'optimització dels recursos i excedents de la Tresoreria de la Generalitat Valenciana, així com la coordinació dels recursos pressupostaris transferits al Sector Públic.
c) La coordinació i execució de les relacions juridicoadministratives que la Tresoreria, per raó de la gestió de les seues competències, puga realitzar amb les entitats de crèdit.
d) Aplicar el principi de la unitat de caixa, a través de la centralització de tots els fons i valors generats per operacions pressupostàries i extrapressupostàries.
II. En el marc funcional de l'Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública:
a) Seguiment de l'evolució de la despesa pública, per a proposar les mesures necessàries perquè l'execució es realitze d'acord amb els principis d'eficiència i economia.
b) Planificar i coordinar els distints aspectes de caràcter pressupostari, comuns al sector públic.
c) Coordinació i controls dels processos de nòmines del personal al servici de la Generalitat Valenciana i altres òrgans de l'administració autonòmica, així com dels costos socials vinculats a estos.
III. En el marc funcional de l'Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària
a) El desenvolupament i la coordinació de totes les actuacions dirigides a l'elaboració del pressupost.
b) Anàlisi i seguiment dels ingressos i coordinació financera i pressupostària amb l'administració de l'Estat i altres administracions públiques, i en particular, en matèria de finançament de les comunitats autònomes.
c) Tramitació de les modificacions pressupostàries.
d) Gestió de les competències financeres que en matèria d'hisendes locals té atribuïdes la Generalitat.
3.1 L'Àrea de Tresoreria, que atén l'objectiu bàsic de gestionar i administrar tots els recursos financers de la Generalitat Valenciana i les seues entitats autònomes, així com les seues disponibilitats líquides, s'estructura a través de les unitats següents:
Servici de Gestió Financera.
Servici de Dipòsits, Fiances i Recaptació.
3.1.1 Servici de Gestió Financera, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Coordinació i seguiment de totes les actuacions necessàries per a assegurar la correcta gestió de pagaments i ingressos de la Tresoreria de la Generalitat Valenciana.
b) Proposta i desenvolupament de la planificació de l'endeutament de la Tresoreria a curt termini, de disposició i consignació de recursos financers entre les entitats de crèdit, així com del funcionament normal dels productes i comptes gestionats per la Tresoreria.
c) Posada en funcionament i coordinació dels projectes informàtics dirigits a la millora de la gestió financera de la Tresoreria.
d) La gestió de totes les actuacions necessàries per a l'obtenció del finançament a curt termini per a assegurar la liquiditat suficient de la Tresoreria i per a cobrir, totalment o parcialment, riscos de tipus d'interés o d'altre tipus inherents a les operacions de Tresoreria.
3.1.2 Servici de Dipòsits, Fiances i Recaptació, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Coordinació i seguiment de totes les actuacions per a assegurar la correcta gestió de la Caixa General de Dipòsits, els avals i les fiances de la Generalitat Valenciana.
b) La gestió de les competències que en matèria de recaptació té assignades la Tresoreria de la Generalitat.
c) Control i seguiment dels embargaments.
d) Actualització i seguiment de la regulació legal existent en la matèria.
3.2 L'Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública, s'estructura a través de les unitats següents:
Servici d'Anàlisi de la Despesa Pública
Servici de Planificació i Coordinació de la Despesa Pública
Servici de Coordinació de Nòmines
3.2.1 Servici d'Anàlisi de la Despesa Pública, que té atribuïdes les funcions següents:
a). Anàlisi i seguiment de les dotacions assignades als centres gestors, per a una eficaç consecució dels objectius assignats a estos, encaminats a propiciar una major racionalització de la despesa pública, en el marc de les directrius establides pel Govern Valencià.
b) Anàlisi, informe i seguiment en l'aplicació de totes aquelles actuacions administratives de les quals es deriven conseqüències econòmiques, en matèria de retribucions i indemnitzacions del personal al servici de la Generalitat Valenciana.
c) Emissió dels informes preceptius per a la modificació de les condicions retributives del personal al servici de la Generalitat Valenciana.
d) L'estudi i la quantificació dels costos del personal actiu, així com l'establiment dels mecanismes d'informació sobre els dits costos.
3.2.2 Servici de Planificació i Coordinació de la Despesa Pública, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Anàlisi i avaluació dels pressupostos de les entitats autònomes i empreses de la Generalitat, per a determinar la seua consistència i impacte econòmic en el pressupost de la Generalitat.
b) Centralització i coordinació de la informació tramesa per les empreses públiques pel que fa a l'execució del pressupost anual, així com els distints informes que es trameten pels òrgans responsables del control financer.
c) Realització d'informes que permeten l'adequat seguiment i l'anàlisi comparativa de polítiques pressupostàries adoptades pel sector públic empresarial.
d) Elaboració de les propostes d'autorització de la massa salarial dels convenis o acords col·lectius del personal laboral, en els termes establits per la legislació vigent.
3.2.3 Servici de Coordinació de Nòmines, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Elaboració de les normes i directrius per a la confecció de la nòmina, així com de les seues incidències i variacions, de tot el personal al servici de la Generalitat Valenciana.
b) Centre d'informació i formació d'usuaris del sistema de nòmina i de coordinació d'estos amb el Centre de Sistemes d'Informació.
c) Coordinació, gestió, control i pagament de les assegurances socials, Muface i drets passius, així com el seguiment dels processos d'incapacitat temporal.
d) Tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal al servici de la Generalitat Valenciana.
3.3 L'Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària, s'estructura a través de les unitats següents:
Servici d'Elaboració Pressupostària.
Servici d'Administració del Pressupost.
Servici de Coordinació Juridicopressupostària
3.3.1 Servici d'Elaboració Pressupostària, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Coordinació del procés d'elaboració de l'avantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana, així com el desenvolupament, l'anàlisi i, si és el cas, la implantació de noves tècniques de processos pressupostaris.
b) Seguiment de l'execució de l'estat d'ingressos, així com coordinar les actuacions competència de la Direcció General de Pressupostos i Despeses durant el procés de tancament de l'exercici.
c) Estudi, anàlisi i seguiment dels recursos del Sector Públic Valencià, i en particular, els relatius al sistema de finançament de les comunitats autònomes i les transferències de recursos procedents d'altres administracions o ens públics.
d) Coordinar les relacions financeres amb altres administracions i ens públics.
3.3.2 Servici d'Administració del Pressupost, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Tramitació de les modificacions pressupostàries.
b) Coordinació de les actuacions competència de la Direcció General de Pressupostos i Despeses durant el procés d'obertura de l'exercici.
c) Seguiment de l'evolució de l'execució dels crèdits pressupostaris.
d) Coordinació amb els òrgans responsables de la gestió econòmica en les distintes conselleries.
3.3.3. Servici de Coordinació Juridicopressupostària, que té atribuïdes les funcions següents:
a) Gestió de les competències que en matèria d'hisendes locals atribuïsquen les lleis a la Generalitat Valenciana.
b) Tramitació dels expedients de compensació d'ofici de deutes contrets per les corporacions locals.
c) Elaboració d'informes, en el marc de la normativa en vigor, de tota actuació administrativa amb transcendència pressupostària pluriennal.
d) Suport jurídic a totes les actuacions realitzades en l'àmbit competencial de la Direcció General de Pressupostos i Despeses.
Article 4. De la Direcció General de Tributs
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i adscrita a esta, la Direcció General de Tributs és el centre directiu al qual corresponen totes aquelles funcions que la Generalitat Valenciana té atribuïdes en matèria de tributs, i exercix, entre altres, les següents:
a) La gestió, la recaptació i la inspecció dels tributs cedits per l'administració de l'Estat a la Generalitat.
b) La direcció de la gestió i el control del nivell d'execució dels ingressos tributaris i no tributaris de la Generalitat.
c) La inspecció i la recaptació executiva dels ingressos de la Generalitat, dels seus organismes autònoms i de les altres entitats públiques de la Generalitat.
d) L'estudi i la preparació de les normes de naturalesa tributària, així com l'emissió d'instruccions i circulars per al seu compliment.
e) Les anàlisis i els estudis d'aquelles qüestions de caràcter fiscal que afecten directament o indirectament la Comunitat Valenciana.
f) Gestió, recaptació i inspecció de les fiances urbanes.
La Direcció General de Tributs s'estructura en les unitats següents:
Servici d'Estudis i Planificació
Servici de Gestió Tributària
Servici de Recaptació
Servici d'Inspecció Tributària
Servici de Valoracions
4.1 El Servici d'Estudis i Planificació té al seu càrrec la realització de les actuacions següents:
a) Realització dels estudis encaminats a l'exercici per la Generalitat Valenciana de les competències normatives que, en el marc de la Llei Orgànica 8/1980, de 22 de setembre, de Finançament de les Comunitats Autònomes, modificada per la Llei Orgànica 7/2001, de 27 de desembre, i altres normes de desplegament corresponguen a la Hisenda Pública Valenciana, així com aquells necessaris per a l'exercici de les competències en matèria de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris.
b) Seguiment de les normes que, en matèria tributària i de fiances d'arrendaments urbans siguen promulgades, per a la compilació i difusió entre els altres servicis de la direcció general.
c) Formulació a la direcció general de propostes d'aprovació de normes en matèria tributària, a instància pròpia o de la resta de servicis d'esta.
d) Formulació a la direcció general de propostes de planificació dels distints programes que s'han de dur a terme en l'àrea de tributs.
e) Formulació a la direcció general de propostes de normalització, racionalització i coordinació de procediments i recursos de l'àrea de tributs.
f) Formulació a la direcció general de propostes d'aprovació dels models de declaració i autoliquidació dels recursos de dret públic de la Hisenda Pública Valenciana.
g) Manteniment del fons documental de la direcció general i formulació, si és el cas, de proposta d'adquisició a la direcció general del fons documental mencionat.
h) Coordinació de les actuacions que han de dur a terme les distintes unitats administratives adscrites a l'àrea de tributs als efectes del compliment de les directrius emanades de la Inspecció General del Ministeri d'Hisenda.
i) Elevació a la superior aprovació de la direcció general, amb l'informe previ del servici corresponent d'esta, de les propostes d'interposició de recursos d'alçada davant del Tribunal Econòmic Administratiu Central, per a la tramesa, si és el cas, a la firma del conseller.
j) Manteniment de les relacions institucionals que, en relació amb les competències mencionades en l'apartat a) anterior, resulten pertinents; en particular, amb la Agència Estatal d'Administració Tributària.
k) Qualssevol altres que, relatives a les competències de la direcció general i no expressament atribuïdes als altres servicis d'esta, la direcció general encarregue al servici.
4.2 El Servici de Gestió Tributària, que té al seu càrrec la realització de les actuacions següents:
a) Fixació de directrius, supervisió i, si és el cas, formulació de propostes de resolució, en relació amb l'exercici de les competències que, en matèria de gestió tributària i de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris, atribuïx la normativa vigent a la Direcció General de Tributs.
b) Prestació d'assistència als Servicis de Gestió Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda per mitjà de l'emissió, si és el cas, d'instruccions i circulars, i la contestació de les consultes que estos servicis formulen.
c) Coordinació del funcionament dels servicis de Gestió Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
d) Manteniment de relacions institucionals amb l'Agència Estatal de l'administració Tributària, i, en general, amb qualssevol altres òrgans amb els quals resulte necessari, per al millor exercici per la Hisenda Pública Valenciana de les seues competències gestores.
e) Elaboració i difusió d'estadístiques i memòries relatives a la gestió tributària.
f) Formulació de proposta de resolució, i, si és el cas, resolució de consultes en matèria de gestió tributària, i de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris.
g) Formulació a la direcció general de proposta de resolució de recursos d'alçada contra actes dictats en via de gestió tributària i en matèria de fiances d'arrendaments urbans de prestació de servicis i subministraments complementaris.
h) Elaboració de les memòries economicofinanceres prèvies a l'establiment o modificació de les quanties dels tributs propis, tributs cedits i preus públics de la Hisenda Pública Valenciana.
i) Tramitació de les queixes que es formulen en matèria de gestió tributària, i de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris, en particular les provinents del Defensor del Pueblo i del Síndic de Greuges, elevant a superior criteri de la Direcció General la contestació que pertoque.
j) Gestió de fiances d'arrendaments urbans i prestació de servicis i subministraments complementaris, elaborant, si és el cas, els esborranys de les normes reguladores d'esta matèria i la tramitació dels expedients de recursos interposats sobre esta.
k) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribuïx, en l'àmbit estatal, al director de Departament de Gestió Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
l) Qualssevol altres que, en el marc de la gestió tributària autonòmica, la direcció general encarregue al servici.
4.3 El Servici de Recaptació té a càrrec seu la realització de les actuacions següents:
a) Fixació de directrius, supervisió i, si és el cas, formulació de propostes de resolució, en relació amb l'exercici de les competències que, en matèria de recaptació, atribuïx la normativa vigent a la Direcció General de Tributs. En particular, les relatives a ajornaments i fraccionaments, expedients de compensació i recaptació executiva.
b) Prestació d'assistència als servicis de Recaptació de Les direccions Territorials d'Economia i Hisenda per mitjà de l'emissió, si és el cas, d'instruccions i circulars, i la contestació de les consultes que estos servicis formulen.
c) Coordinació del funcionament dels servicis de Recaptació de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
d) Manteniment de relacions institucionals amb l'Agència Estatal de l'administració Tributària, i, en general, amb qualssevol altres òrgans amb els quals resulte necessari per al millor exercici per la Hisenda Pública Valenciana de les seues competències de recaptació.
e) Elaboració i difusió d'estadístiques i memòries de recaptació.
f) Formulació de proposta de resolució, i, si és el cas, resolució de consultes en matèria de recaptació.
g) Formulació a la direcció general de propostes de resolució de recursos d'alçada relatius a la procedència d'iniciació de la via de constrenyiment per al cobrament executiu dels ingressos de dret públic de la Generalitat Valenciana.
h) Tramitació de les queixes que es formulen en matèria de recaptació tributària, en particular les provinents del Defensor del Pueblo i del Síndic de Greuges, elevant a superior criteri de la direcció general la contestació que pertoque.
i) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribuïx, en l'àmbit estatal, al director de Departament de Recaptació Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
k) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, encarregue la direcció general al servici.
4.4 El Servici d'Inspecció Tributària té a càrrec seu la realització de les actuacions següents:
a) Elaboració del Pla d'Actuacions Inspectores, per a l'elevació a la superior aprovació de la direcció general, i control de la seua execució pels servicis d'Inspecció Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
b) Realització de les actuacions inspectores que el PAI encarregue al servici.
c) Prestació d'assistència als servicis d'Inspecció Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda, per mitjà de l'emissió si és el cas, d'instruccions i circulars, i la contestació de les consultes que estos servicis formulen.
d) Coordinació del funcionament dels servicis d'Inspecció Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
e) Tramitació, d'ofici o a proposta dels servicis d'Inspecció Tributària de les direccions territorials d'Economia i Hisenda i la resta d'òrgans que tinguen atribuïdes funcions d'Inspecció dels tributs, dels expedients de delicte fiscal, elevant, a la direcció general la proposta que, si és el cas, pertoque.
f) Manteniment de relacions institucionals amb l'Agència Estatal de l'administració Tributària, i, en general, amb qualssevol altres òrgans amb els quals resulte necessari per al millor exercici per la Hisenda Pública Valenciana de les seues competències en matèria d'inspecció tributària.
g) Elaboració i difusió d'estadístiques i memòries d'inspecció tributària.
h) Formulació de proposta de resolució i, si és el cas, resolució de consultes relatives a la inspecció tributària.
i) Inspecció de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris, i la tramitació dels expedients de recursos interposats en esta matèria.
j) Tramitació de les queixes que es formulen amb relació a la inspecció tributària i de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris, en particular les provinents del Defensor del Pueblo i del Síndic de Greuges, elevant a superior criteri de la Direcció General la contestació que pertoque.
k) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribuïx, en l'àmbit estatal, al director de Departament d'Inspecció Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
l) Qualssevol altres que, en el marc de la inspecció tributària o d'inspecció de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris, la direcció general encarregue al servici.
4.5 El Servici de Valoració té a càrrec seu la realització de les actuacions següents:
a) Proposició de criteris tècnics en matèria de valoració de béns a efectes fiscals, especialment de naturalesa immoble, per a la posterior elevació a superior aprovació de la direcció general. Així mateix, una vegada establits, el seu seguiment i impuls, proposant els canvis que s'estimen convenients.
b) Elaboració i seguiment de les instruccions de la direcció general quant a matèries de valoració de béns immobles, a efectes fiscals.
c) Prestació d'assistència als servicis de Valoració de les direccions territorials d'Economia i Hisenda.
d) Coordinació del funcionament dels servicis de Valoració de les direccions territorials.
e) Manteniment de relacions institucionals amb el Centre de Gestió Cadastral i Cooperació Tributària del Ministeri d'Hisenda i, en general, amb qualssevol altres òrgans amb els quals resulte necessari per al millor desenvolupament de les seues competències en matèria de valoració.
f) Qualssevol altres que, en el marc de la valoració de béns, la direcció general encarregue al servici.
Article 5. De la Direcció General d'Economia
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i adscrita a esta, la Direcció General d'Economia és el centre directiu al qual correspon la gestió de les competències previstes en l'Estatut d'Autonomia en matèria de planificació de l'activitat econòmica. En particular té com a funcions:
a) Formular la programació del sector públic valencià, amb especial atenció al programa pluriennal d'inversions, i coordinar els plans sectorials, assegurant-ne la congruència amb els objectius del programa a mig termini.
b) Preparar i presentar els projectes d'inversió susceptibles de ser cofinançats amb fons europeus.
c) Col·laborar amb altres administracions públiques valencianes amb la finalitat que els seus plans i programes, especialment, els d'inversions, siguen congruents amb els de l'administració autonòmica.
d) Establir les vies de relació necessàries amb els sindicats i les organitzacions empresarials, representatius en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat que subministren el seu assessorament i la seua col·laboració en l'elaboració dels programes econòmics del Govern Valencià.
e) Realitzar, promoure i difondre estudis encaminats a un millor coneixement de la realitat econòmica valenciana, tant en els aspectes estructurals com conjunturals.
f) Planificar i aplicar la política regional que acorde el Consell en el marc establit per l'administració central, la Unió Europea i el propi de la Generalitat.
g) Conéixer, difondre, planificar i controlar els fons europeus gestionats pels centres directius de la Generalitat Valenciana.
h) Dur a terme la coordinació i el control de les ajudes públiques concedides per la Generalitat, en el marc de la política de competència de la Unió Europea.
i) Gestionar el programa d'Incentius Regionals a la Inversió.
j) Gestionar el Programa de Desenvolupament Local.
k) Planificar la participació de la Generalitat Valenciana en el Fons Social Europeu i la seua gestió.
l) Les competències que en matèria de mediació d'assegurances privades, corresponen a la Generalitat Valenciana.
m) l'execució de les competències que en matèria de defensa de la competència corresponen a la Generalitat Valenciana.
De la Direcció General d'Economia depén l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris, i s'estructura en les unitats següents:
Servici d'Anàlisi, Avaluació i Programació Econòmica
Servici de Defensa de la Competència
Servici de Política Regional i de la Competència de la Unió Europea
Servici de Promoció del Desenvolupament Regional
Servici del Fons Social Europeu
Servici de Cooperació Interregional
5.1. A l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris li corresponen les funcions següents:
a) Atendre l'objectiu bàsic d'aprofitar al màxim els recursos pressupostaris procedents de la Unió Europea, mitjançant el seu coneixement i difusió, i assegurar el compliment de les polítiques europees en matèria de gestió dels fons, coordinant els corresponents serveis de la direcció general.
b) La coordinació amb altres òrgans de l'administració autonòmica, amb els quals hagen de relacionar-se els servicis en els quals s'estructura esta Àrea d'Economia i Fons Comunitaris, en relació amb les tasques de caràcter horitzontal que esta direcció general té encarregades.
c) Conéixer i estudiar les distintes fonts de finançament comunitari, i la seua difusió als distints òrgans gestors de la Generalitat Valenciana.
d) La supervisió general de les actuacions administratives la competència de les quals estiga atribuïda al a direcció general.
e) El seguiment del compliment de les normes reguladores del funcionament administratiu de la direcció general.
f) Supervisió de les tasques de control sobre les distintes actuacions cofinançades per Fons Estructurals i Fons de Cohesió.
5.1.1 El Servici d'Anàlisi, Avaluació i Programació Econòmica, al qual corresponen les funcions següents:
a) Promoure o formular la programació de la Generalitat Valenciana i coordinar els plans sectorials, assegurant-se la congruència amb els objectius de la programació.
b) Col·laborar amb altres administracions públiques valencianes amb la finalitat que els seus plans i programes, especialment els d'inversions, siguen congruents amb els de l'administració autonòmica.
c) Establir els canals de relació necessaris amb els sindicats i les organitzacions empresarials representatives en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat que aporten el seu assessorament i la seua col·laboració en l'elaboració dels programes econòmics del Govern Valencià.
d) Realitzar, promoure i difondre estudis encaminats a un millor coneixement de la realitat econòmica valenciana, tant en els aspectes estructurals com conjunturals.
e) Planificar i aplicar la política regional que acorde el Govern Valencià en el marc establit per la Generalitat, en especial des de la perspectiva territorial.
f) Dirigir i coordinar les actuacions encaminades a la captació d'inversions foranes, en especial aquelles que tinguen un major efecte multiplicador per a l'economia valenciana i les que afavorisquen la creació de llocs de treball de forma directa o indirecta.
5.1.2 El Servici de Defensa de la Competència assumirà l'exercici de les funcions executives en matèria de defensa de la competència en relació amb les conductes tipificades en la Llei 16/1989, de 17 de juliol de Defensa de la Competència, i en els termes establits en la Llei 1/2002, de 21 de febrer, de Coordinació de les Competències de l'Estat i les Comunitats Autònomes en matèria de Defensa de la Competència, i més concretament:
a) Instrucció dels expedients relatius a les conductes incloses en la normativa reguladora de la defensa de la competència, quan les dites conductes alteren o puguen alterar la lliure competència en l'àmbit de la Comunitat Valenciana sense afectar un àmbit superior a l'autonòmic o al conjunt del mercat nacional, referents a:
1) prohibició d'acords, decisions, pràctiques, recomanacions concertades o conscientment paral·leles que pretenguen falsejar, impedir o restringir la lliure competència,
2) l'abús de la posició dominant per part d'una o diverses empreses i
3) el falsejament de la lliure competència per actes deslleials.
b) Gestió del Registre de Defensa de la Competència.
c) Vigilància de l'execució i compliment de les resolucions que s'adopten en aplicació de la Llei de Defensa de la Competència.
d) Estudi i investigació dels sectors econòmics, analitzant la situació i el grau de competència de cada un d'ells, així com de la possible existència de pràctiques restrictives de la competència.
e) Informació i assessorament en matèria d'acords i pràctiques restrictives: Informar sobre els avantprojectes normatius de la Generalitat Valenciana que afecten la competència.
f) Cooperació i col·laboració amb altres organismes de Defensa de la Competència.
5.1.3 El Servici de Política Regional i de la Competència de la Unió Europea, al qual corresponen les funcions següents:
a) Coordinar la programació econòmica regional, que es concretarà en forma de plans, programes operatius, etc. per a la seua presentació, coordinament amb l'administració central, als organismes europeus per al seu cofinançament, demanant prèviament la informació als distints centres gestors.
b) Administrar els distints Fons Estructurals, especialment el FEDER i els Fons de Cohesió i realitzar el seguiment dels ingressos previstos procedents de la Unió Europea, en coordinació amb el departament corresponent de la conselleria, en matèria d'anàlisi i seguiment d'ingressos.
c) Rendir comptes davant l'administració central i la Comissió Europea, del grau d'execució material i financera dels programes operatius i altres, tramitant les seues modificacions i assegurant el compliment per part dels gestors de les normatives europees.
d) Coordinació prèvia i presentació de projectes de la Generalitat, per al seu finançament mitjançant altres tipus de fons, convocatòries i/o instruments financers que periòdicament posa en marxa l'autoritat europea.
e) Dur a terme la coordinació i el control de les ajudes públiques concedides per la Generalitat, en el marc de la política de competència de la Unió Europea.
f) Coordinar i gestionar el Fons de Compensació Interterritorial assignat per l'Estat a la Comunitat Valenciana.
5.1.4 El Servici de Promoció i Desenvolupament Regional al qual corresponen les funcions següents:
a) Aplicar la política de correcció de desequilibris territorials en la Comunitat Valenciana, mitjançant l'execució de distints programes d'incentius al sector privat i a les corporacions locals.
b) La gestió dels programes d'incentius econòmics a la inversió
c) La gestió del Programa de Desenvolupament Local
5.1.5 Al Servici del Fons Social Europeu li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Planificar les actuacions de la Generalitat Valenciana en matèria de recursos humans susceptibles de rebre finançament del Fons Social Europeu, així com el seguiment, el control i l'avaluació de les polítiques comunitàries en esta matèria, elaborant els programes operatius i projectes.
b) Rendir comptes davant l'administració central i la Comissió Europea del grau d'execució dels programes operatius, incloent-hi els de les Iniciatives Comunitàries, del Fons Social Europeu, tramitant les modificacions oportunes, així com realitzant el control dels ingressos.
c) Foment de la participació de projectes en les Iniciatives Comunitàries de Recursos Humans, finançades pel Fons Social Europeu, establint les vies d'informació necessàries i connectant tots els agents que hi intervenen.
d) Gestió administrativa del finançament dels projectes d'Iniciatives Comunitàries del Fons Social Europeu.
e) Control d'ingressos procedents del Fons Social Europeu i la seua incidència en els pressupostos de la Generalitat Valenciana.
f) Promoció i dinamització de programes europeus en matèria de formació i integració professional, així com la participació en qualsevol convocatòria europea que tinga per finalitat el perfeccionament professional.
g) Direcció del programa Eurodysée de l'Assemblea de Regions d'Europa, com a membre del Comité de Direcció d'este, i la seua gestió en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
h) Participació com a representant de la Generalitat Valenciana en el comité nacional de l'organització del programa Leonardo da Vinci i gestió de les línies de col·laboració que s'adopten.
5.1.6 Al Servici de Cooperació Interregional li corresponen les funcions següents:
a) Estudis i propostes per a millorar els coneixements, mètodes, sistemes i procediments per a la gestió dels projectes en cooperació amb altres regions i institucions europees en el marc del Programa INTERACT.
b) Assegurar la correcta realització de totes les tasques derivades de la condició de la Direcció General d'Economia com a Autoritat de Gestió en el Programa Operatiu INTERREG IIIC Sud.
c) Supervisió dels treballs del Secretariat Tècnic Transnacional d'INTERREG IIIC Sud.
d) Mantindre els contactes necessaris amb l'Autoritat de Pagament i la Comissió Europea en l'àmbit dels treballs d'INTERREG IIIC Sud.
e) Coneixement, difusió i assessorament sobre les diferents iniciatives llançades per la Comissió Europea.
5.1.7 A més i pel seu caràcter singular, i depenent de l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris, existirà un Programa de Verificació i Control dels Fons Comunitaris, amb rang de servici, al qual li correspon les funcions següents:
a) Assegurar el compliment de les normes nacionals i comunitàries aplicables, en particular, sobre la subvencionabilitat de les despeses, la contractació pública, les ajudes estatals (incloses les normes sobre l'acumulació d'ajudes), la protecció del medi ambient i la igualtat d'oportunitats. Tot això sense perjudici de les competències de control financer i comptable atribuïdes a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana.
b) Conéixer els Programes Operatius, projectes individuals, projectes desenvolupats en cooperació, etc, que en cada moment tinguen atorgat finançament comunitari, per a identificar correctament les operacions a seleccionar per a la seua verificació, així com establir els mètodes de selecció.
c) Establir els procediments a emprar en les verificacions i documentar els mètodes i sistemes.
d) Proposar el Pla Anual de Control de Verificacions que s'ha de coordinar amb l'òrgan corresponent de la Direcció General de Fons Comunitaris del Ministeri d'Economia i Hisenda.
e) Portar avant el treball en els terminis convinguts, en els diferents òrgans gestors de la Generalitat Valenciana.
f) Arxivar i conservar degudament tota la documentació relativa a les verificacions, a fi de posar-la a disposició dels òrgans de control de l'administració central i de la Unió Europea quan esta siga recorreguda.
g) Estudi i proposta d'instruccions per a la deguda organització i coordinació de les tasques a realitzar en els centres gestors implicats.
h) Atenció a les visites de control que reba la Generalitat Valenciana per part dels òrgans de control de la Unió Europea, de l'administració central o d'altres instàncies, fins al tancament i arxiu definitiu de cada forma d'intervenció comunitària.
Article 6. De la Intervenció General
Sota la dependència orgànica de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i amb plena autonomia funcional, la Intervenció General, que té reconegut el rang de Sotssecretaria, exercirà les funcions establides en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, i en concret el control de tots els actes de l'administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i empreses públiques, que donen lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que se'n deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels seus cabals amb la finalitat d'assegurar que l'administració de la seua hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas.
La Intervenció General s'estructura en les unitats següents:
Viceintervenció General de la Funció Interventora.
Viceintervenció General d'Auditories
Viceintervenció General de Comptabilitat Pública.
Viceintervenció General per a l'administració sanitària
Intervencions Delegades
Intervencions Delegades Adjuntes
6.1. A la Viceintervenció General de la Funció Interventora li corresponen les funcions següents:
a) La coordinació de l'activitat fiscalitzadora de les intervencions delegades, en els distints òrgans de la Generalitat Valenciana.
b) La tramitació d'expedients sobre discrepàncies.
c) L'estudi i proposta de circulars i instruccions en matèria pròpia de la seua competència.
d) Els assumptes interns i personal, de la Intervenció General.
e) L'elaboració i proposta d'aprovació del pla anual de control financer permanent.
f) L'elaboració de la proposta d'informes d'actuació a elevar al Govern Valencià que es deriven del control financer permanent.
g) L'avaluació, en la forma que es dispose reglamentàriament, del grau d'economia, eficiència i eficàcia en l'execució dels programes de les seccions i servicis de l'administració de la Generalitat Valenciana, i dels seus organismes autònoms administratius.
6.2 A la Viceintervenció General d'Auditories li corresponen les funcions següents:
a) L'elaboració i proposta d'aprovació del pla anual d'auditories d'empreses públiques, ens públics no administratius i universitats.
b) L'elaboració i proposta d'aprovació del pla anual de control de perceptors de Fons Europeus.
c) L'elaboració dels plans específics d'auditories a persones físiques o jurídiques que gaudisquen de subvencions, préstecs, avals i altres ajudes de la Generalitat Valenciana.
d) La direcció i revisió dels treballs d'auditoria realitzats en aplicació dels plans anteriorment exposats.
e) L'aplicació dels controls de qualitat establits per la Intervenció General, tant per als treballs que es realitzen en col·laboració amb firmes privades d'auditoria, com per als que s'efectuen per mitjans propis.
f) L'emissió d'informes especials, dictàmens i certificats relatius al control financer.
g) L'estudi i proposta de circulars i instruccions en l'àmbit de la seua competència.
6.3 A la Viceintervenció General de Comptabilitat Pública li corresponen les funcions següents:
a) L'estudi del Pla General de Comptabilitat de la Generalitat Valenciana per a la seua elevació al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'acord amb el Pla Marc de Comptabilitat de l'administració General de l'Estat.
b) L'estudi dels plans especials per a la seua elevació a la Intervenció General.
c) L'obtenció i l'examen d'aquella documentació que siga necessària per a l'adequada elaboració del Compte General de la Generalitat Valenciana.
d) La preparació i tramesa del Compte General a la Sindicatura de Comptes i al Tribunal de Comptes, així com d'aquells altres documents que siguen sol·licitats per estos òrgans.
e) L'estudi i proposta en l'elaboració de circulars i instruccions en l'àmbit de la seua competència.
f) L'estudi i proposta dels comptes del sector públic de la Generalitat Valenciana de forma homogènia als comptes nacionals.
g) La direcció i coordinació amb els distints departaments implicats, de les aplicacions corporatives que servixen de suport al sistema comptable de la Generalitat Valenciana.
6.4 A la Viceintervenció General per a l'administració Sanitària li corresponen les funcions següents:
a) La coordinació de l'activitat fiscalitzadora de les intervencions delegades en aquells òrgans de la Generalitat Valenciana amb competències en matèria sanitària.
b) La determinació de les directrius a seguir en l'execució dels controls financers permanents per les intervencions delegades en òrgans de l'administració sanitària, i preparació del pla anual corresponent.
c) L'elaboració de la proposta d'informes d'actuació que puguen derivar-se de l'exercici del control financer permanent per les intervencions delegades en òrgans de l'administració sanitària.
d) L'estudi i proposta d'instruccions en l'àmbit de la seua competència.
6.5 A més de l'estructura central anteriorment assenyalada, la Intervenció General tindrà una Intervenció Delegada, i sota la seua dependència una o diverses Intervencions Delegades Adjuntes, en els servicis centrals de les conselleries, en els servicis territorials de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en la Tresoreria de la Generalitat, i en el Servici Valencià d'Ocupació i Formació, així com en les unitats administratives les característiques i el volum pressupostari de les quals ho facen aconsellable. A estes Intervencions Delegades, els correspon l'exercici de les funcions comptables i de control intern sobre les actuacions dels òrgans o organismes que tinguen assignats, i poden estructurar-se administrativament en servicis.
Les Intervencions Delegades en la Conselleria de Cultura, Educació i Esport i en la Conselleria de Sanitat, tenen sota la seua respectiva dependència el Servici de Fiscalització i Comptabilitat de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, i el Servici de Fiscalització i Comptabilitat de la Conselleria de Sanitat, als que els corresponen, en el seu àmbit d'actuació, les funcions següents:
a) El desenvolupament de totes aquelles actuacions preparatòries que necessite el control intern dels actes i documents de contingut econòmic.
b) L'estudi, planificació i desenvolupament de les actuacions preparatòries que siguen necessàries per a l'exercici del control financer permanent.
c) El desenvolupament de les tasques encaminades a l'anotació i registre comptable dels ingressos i despeses.
d) La comprovació dels requisits previs per a la nota d'intervenció de les cessions de crèdit, així com per a l'emissió de certificacions sobre dades i registres comptables.
e) El control i seguiment dels lliuraments a justificar i rendicions de compte de caixa fixa, així com dels crèdits amb abast pluriennal i amb finançament afectat.
Així mateix, per a l'exercici del control financer permanent en l'àmbit de l'administració sanitària, es podran adscriure, sota la dependència directa de la Viceintervenció General per a l'administració Sanitària, Intervencions Delegades en aquells centres hospitalaris les característiques i volum pressupostari dels quals així ho facen aconsellable.
CAPÍTOL III
De la Secretaria Autonòmica d'Ocupació
Article 7
Sota l'autoritat del conseller, el titular de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació –que també té atribuïdes les funcions de la direcció general de l'organisme autònom SERVEF– dirigix i coordina els centres directius adscrits sota la seua dependència així com les unitats administratives integrades en estos i respon davant del conseller de la gestió d'aquelles matèries que té atribuïdes; duu a terme les funcions executives següents:
a) Exercir les facultats inherents al sector o activitat de la competència que té encarregada en matèria de treball, foment d'ocupació, intermediació en el mercat laboral, formació professional tant ocupacional com contínua i seguretat laboral.
b) Impulsar i coordinar la consecució dels programes i l'execució dels projectes que duguen a terme els centres directius sota la seua dependència, controlant i supervisant el compliment dels objectius que fixe el conseller.
c) Resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions dels centres directius sota la seua dependència i els actes de les quals no esgoten la via administrativa.
d) Qualssevol altres que li atribuïsca la vigent legislació, o se'ls assigne reglamentàriament.
Article 8 De la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació i adscrita a esta, a la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral li correspon l'exercici de les funcions de prevenció i protecció de la salut laboral, la regulació de les condicions individuals i col·lectives de treball en els casos en què legalment pertoque, les funcions de mediació, arbitratge i conciliació laboral; així com les competències en l'exercici d'Autoritat Pública, el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana i els registres administratius d'entitats d'economia social, i la inspecció i si és el cas sanció.
De la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral depén l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral, que s'estructura en els servicis següents:
Servici de Condicions de Treball
Servici de Relacions Laborals
Servici de Registre d'Entitats d'Economia Social i de Registres Laborals
Servici d'Assessorament i Assistència Tècnica en Prevenció de Riscos Laborals
Servici de Gestió de Programes
8.1 En l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral s'enquadren les funcions relacionades amb les matèries següents:
a) L'execució de la legislació laboral de l'Estat.
b) Ordenar, en el seu àmbit funcional, l'actuació de la Inspecció de Treball, així com resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.
c) Elaborar i aplicar els plans dirigits a previndre els accidents de treball i les malalties professionals, i la promoció de la salut laboral.
d) Exercir les facultats transferides a la Generalitat Valenciana en matèria de representació col·lectiva i dret de reunió dels treballadors.
e) Fomentar l'increment de la productivitat a través d'estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes organització del treball i relacions humanes en els centres de treball.
f) L'exercici de les competències atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.
g) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions dels servicis territorials i els centres que en depenen, en les matèries de la seua competència.
h) Exercir les competències que comporten l'exercici d'Autoritat Pública, Registre d'entitats cooperatives i d'economia social, així com les d'inspecció i, si és el cas, sanció.
i) L'exercici de les competències que té atribuïdes la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en matèria de foment de l'economia social.
8.1.1 Al Servici de Condicions de Treball, li correspon l'exercici de les funcions següents:
a) Realització d'estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes d'organització del treball i relacions humanes, en els centres de treball.
b) Elaboració, desenvolupament i aplicació de plans d'actuació encaminats a la prevenció d'accidents de treball i a la seguretat i higiene en este, així com el seu control en coordinació amb la Inspecció de Treball.
c) Assistència i coordinació dels Gabinets Tècnics de Seguretat i Higiene en el Treball.
8.1.2 Al Servici de Relacions Laborals, li correspon l'exercici de les funcions següents:
a) Execució de les disposicions i normes legals en matèria de relacions individuals i col·lectives de treball, i proposta de desenvolupament d'estes.
b) Tramitació d'expedients atribuïts a l'Autoritat Laboral en matèria de mobilitat geogràfica, quan no siguen competència de les direccions territorials.
c) Elaboració del calendari de festes laborals en l'àmbit local i de festes pròpies de la Comunitat Valenciana.
d) Tramitació d'expedients de regulació d'ocupació que afecten distints centres de treball d'una mateixa empresa, ubicats en més d'una província dins de l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com aquells que per la seua importància advoque a les direccions territorials.
e) Tramitació d'expedients sancionadors en l'ordre social i en matèria de prevenció de riscos laborals.
f) Exercir les competències administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses de treball temporal que no siguen competència de les direccions territorials.
g) Exercir les facultats de representació col·lectiva atribuïdes a l'Oficina Pública Autonòmica de Registre d'Actes d'Eleccions a òrgans de representació dels treballadors en l'empresa i a òrgans representatius dels funcionaris, i de les dades relatives a la representativitat de les organitzacions sindicals.
h) Exercici de les competències atribuïdes a la Generalitat Valenciana en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.
i) Exercir la coordinació dels Servicis de Mediació, Arbitratge i Conciliació Laboral, en les relacions individuals i col·lectives de treball.
j) Exercir les competències en matèria de sobres, tancaments patronals i conflictes col·lectius que afecten més d'una província, dins de l'àmbit territorial a la Comunitat Valenciana.
k) Realització d'estudis i informes sobre diferents aspectes vinculats a les relacions laborals, a través de la gestió de la informació jurídica i econòmica de les empreses i sectors econòmics presents en l'economia valenciana.
8.1.3 Al Servici de Registre d'Entitats d'Economia Social i de Registres Laborals, li corresponen les funcions següents:
a) Exercir les competències de la Generalitat Valenciana en matèria d'assessorament, inscripció, fiscalització i, si és el cas, intervenció de societats cooperatives.
b) Exercir les funcions registrals atribuïdes a l'Oficina Central del Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, així com les de coordinació dels registres, vigilància, formació, estadística i publicació, també atribuïdes a este.
c) Exercir les competències registrals i les altres administratives no atribuïdes expressament a altres òrgans de la Generalitat Valenciana en relació amb les mutualitats de previsió social no integrades en la Seguretat Social.
d) Exercir les competències en matèria de qualificació administrativa i registre de societats laborals.
e) Gestió, en el seu àmbit funcional, seguiment i control de les mesures de foment de l'economia social.
f) Exercir les competències en matèria de Registre de convenis col·lectius de treball i acords col·lectius, d'àmbit de la Comunitat Valenciana.
g) Exercir les competències inherents a l'Oficina Pública de Depòsit d'Estatuts de les Organitzacions de Treballadors i Funcionaris, així com d'Associacions Empresarials i Professionals, d'àmbit de la Comunitat Valenciana.
h) Tramitació d'expedients sancionadors en matèria de cooperatives, societats laborals i mutualitats de previsió no integrades en la Seguretat Social.
8.1.4. Al Servici d'Assessorament i Assistència Tècnica en Prevenció de Riscos Laborals li correspon l'exercici de les funcions següents:
a) Coordinació d'activitats de prevenció amb institucions, entitats i òrgans de les administracions públiques que intervenen en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals.
b) Assistència tècnica i assessorament en matèria de prevenció de riscos laborals.
c) Realització de la planificació en matèria de riscos laborals i supervisió de projectes d'actuació en la matèria.
d) Direcció d'equips de treball per a la investigació de la sinistralitat a la Comunitat Valenciana.
8.1.5 Al Servici de Gestió de Programes, li correspon les funcions següents:
a) Elaboració de l'avantprojecte de pressupostos de la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral i seguiment i control de la gestió econòmica i pressupostària d'esta.
b) Coordinació en matèria econòmica i pressupostària dels Servicis Territorials de Treball i Gabinets provincials de Seguretat i Higiene en el Treball, i tramitació de les propostes de despesa d'estos que no tinguen delegades els servicis territorials esmentats.
c) Tramitació de les propostes de contractació administrativa de la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral.
d) Gestió, seguiment, avaluació i control dels programes d'ajudes i incentius inclosos en les activitats de foment competència de la direcció general.
e) Coordinació i seguiment dels programes europeus que afecten les competències assignades a la Direcció General de Treball i Seguretat Laboral.
f) Elaboració d'informes i estadístiques de contingut econòmic pressupostari.
CAPÍTOL IV
De la Secretaria Autonòmica d'Esdeveniments i Projectes
Article 9
Sota l'autoritat del conseller, el titular de la Secretaria Autonòmica d'Esdeveniments i Projectes dirigix i coordina els centres directius adscrits sota la seua dependència, així com les unitats administratives integrades en estos i respon davant del conseller de la gestió d'aquelles matèries que té atribuïdes; duu a terme les funcions executives següents:
a) Exercir les facultats inherents al sector o activitat de la competència que té encarregada en matèria de coordinació i seguiment dels plans i esdeveniments estratègics i dels grans projectes tecnològics, culturals, esportius i socials impulsats pel Consell de la Generalitat, bé directament, a través d'empreses públiques o per mitjà d'altres modes de gestió, de cara a la posada en marxa, funcionament, organització i participació en els plans i esdeveniments estratègics de la Generalitat i en matèria de coordinació amb altres nivells institucionals de l'administració de la Generalitat i amb altres administracions públiques o entitats privades en esta matèria.
b) Impulsar i coordinar la consecució dels programes i l'execució dels projectes que exercisquen els centres directius sota la seua dependència, controlant i supervisant el compliment dels objectius que fixe el conseller.
c) Resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions dels centres directius sota la seua dependència i els actes de les quals no esgoten la via administrativa.
d) Qualssevol altres que li atribuïsca la vigent legislació, o se li assigne reglamentàriament.
Article 10. De la Direcció General de Coordinació de Projectes
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Esdeveniments i Projectes i adscrita a esta, a la Direcció General de Coordinació de Projectes li correspon l'exercici de les funcions de seguiment dels grans projectes tecnològics i culturals impulsats pel Consell de la Generalitat, bé a través d'empreses públiques o per mitjà d'altres modes de gestió, de cara a la posada en marxa i funcionament dels projectes emblemàtics de la Generalitat.
De la Direcció General de Coordinació de Projectes depén el Servici de Coordinació Administrativa de Projectes.
Al Servici de Coordinació Administrativa de Projectes li corresponen –respecte de l'àmbit de l'òrgan superior i de l'òrgan directiu a què està adscrit– les funcions relacionades amb les matèries següents:
a) Anàlisi, seguiment i recopilació d'informació en els assumptes de l'àmbit mencionat.
b) Estudis i anàlisi dels assumptes relacionats amb la gestió econòmica i administrativa i proposta per a la seua tramitació als òrgans competents.
c) Elaborar el corresponent avantprojecte de pressupostos.
d) L'elaboració de plecs de prescripcions tècniques i propostes de contractació.
e) Seguiment del compliment de les normes reguladores del funcionament administratiu.
f) Donar suport i informar a l'òrgan superior i a l'òrgan de nivell directiu, en les matèries pròpies del seu àmbit competencial, així com qualsevol altra funció que per estos li siga encarregada expressament.
CAPÍTOL V
De la Sotssecretaria
Article 11
11.1 Sota la directa dependència del conseller, la Sotssecretaria durà a terme la inspecció de tots els servicis del seu àmbit i exercirà la direcció de tot el personal de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
11.2. Així mateix, la Sotssecretaria té competència respecte als servicis comuns, la supervisió i recopilació de documents i l'assistència en les matèries pròpies de la conselleria, especialment per a:
a) Elaborar projectes o plans d'actuació i programes de necessitats de la conselleria.
b) Prestar assistència tècnica al conseller, secretaris autonòmics i directors generals en tot allò que es requerisca.
c) Informar al personal directiu de la conselleria sobre la procedència legal i la viabilitat econòmica del seus programes d'actuacions.
d) Informar sobre els assumptes que el conseller ha de sotmetre al Consell o al president.
e) Proposar la reforma que s'encamine a millorar i perfeccionar els servicis dels distints centres de la conselleria, i preparar allò relatiu a la seua organització i mètode de treball, atenent principalment els seus costos i rendiments.
f) Proposar normes generales sobre adquisició de material i aquelles disposicions que afecten el funcionament dels servicis.
g) Preparar compilacions de les disposicions vigents que afecten el Consell, proposar les refoses i revisions de textos legals que es consideren oportuns i tindre cura de les publicacions tècniques, periòdiques o no, de la conselleria.
h) Dirigir i facilitar la formació d'estadístiques sobre les matèries de competència del Consell, en allò que afecte la conselleria, en col·laboració amb l'Institut Valencià d'Estadística i l'Institut Nacional d'Estadística o altres organismes que es consideren convenients.
i) Qualsevol altra competència que siga inherent als servicis comuns de la conselleria, i les que li siguen atribuïdes per la normativa vigent.
11.3 La Sotssecretaria coordinarà la labor de l'Àrea Jurídica amb els òrgans directius i les unitats administratives d'esta conselleria. L'Àrea Jurídica ha de prestar les seues funcions en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'acord amb l'article 5 del Decret 27/2001, de 30 de gener, del Govern Valencià, d'Organització i Règim de Funcionament dels Serveis Jurídics de la Generalitat Valenciana.
11.4 Sota la directa dependència del conseller, la Sotssecretaria assumix les funcions que la Llei de Patrimoni assigna a la entre altre temps Direcció General de Patrimoni, d'acord amb l'article 14 del Decret 81/2003, de 27 de juny, del Consell de la Generalitat, i per tant li corresponen les competències previstes en la Llei de Patrimoni de la Generalitat Valenciana per a la seua gestió, així com aquelles altres previstes en la normativa reguladora de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana i del Parc Mòbil del Govern Valencià i la seua administració, entre altres exercix les següents:
a) Gestió de les competències que la Llei de Patrimoni de la Generalitat atribuïx a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
b) Dotació d'edificis administratius al Govern Valencià per a cobrir les seues necessitats.
c) Redacció de projectes, direcció d'obres i gestió tècnica dels immobles de la Generalitat Valenciana, així com la proposta de contractació de les obres i assistències tècniques en obres necessàries a esta finalitat.
d) Comparéixer en els documents en què es formalitzen els contractes patrimonials.
e) La representació de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació davant d'altres administracions i organismes públics en les sol·licituds de llicències, autoritzacions, declaracions de ruïna, i totes aquelles actuacions que calga realitzar per a la gestió de les competències patrimonials, inclosa la interposició de recursos administratius.
f) L'organització, el funcionament, la proposta de contractació i la gestió econòmica i pressupostària del Parc Mòbil centralitzat del Govern Valencià i la seua administració i de qualssevol altres immobles patrimonials que presten els seus servicis als distints òrgans de la Generalitat Valenciana, i la gestió dels quals se li encarregue,
g) Classificació, manteniment i gestió del Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades i del Registre Oficial de Contractes de la Generalitat Valenciana.
h) Gestió i proposta de resolució dels expedients de contractació de béns i servicis declarats d'adquisició centralitzada.
i) Les competències que li atribuïx la normativa reguladora de la Junta Superior de Contractació Administrativa i l'exercici de les funcions de la Secretaria d'este òrgan.
j) Les funcions inherents a la Valoració i Informació Urbanística, relativa als béns immobles sobre els quals té competència la Direcció General de Patrimoni.
Article 12. Del nivell administratiu de la Sotssecretaria
La Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació s'estructura en les unitats següents:
A) La Secretaria General Administrativa que atendrà la totalitat dels servicis generals de la conselleria, i depenent-ne s'integren:
El Servici d'Administració i Afers Generals
El Servici de Contractació i Gestió Econòmica
B) Gabinet Tècnic
C) Servici de Joc
D) L'Àrea de d'Organització i Sistemes d'Informació:
Centre de Sistemes d'Informació
Servici de Sistemes
Servici d'Aplicacions Financeres
Servici d'Aplicacions Tributàries
Servici d'Informàtica Departamental d'Economia i Hisenda
Servici d'Organització, Coordinació i Informació d'Economia i Hisenda
E) L'Àrea de Patrimoni està integrada per:
Servici de Patrimoni
Servici de Gestió Immobiliària
Servici de Gestió Econòmica del Patrimoni
Servici Central de Contractació
Servici de Parc Mòbil
12.1. Secretaria General Administrativa
Les unitats dependents de la Secretaria General Administrativa tindran al seu càrrec l'exercici de les funcions generals següents:
12.1.1. Servici d'Administració i Afers Generals, al qual corresponen les funcions de:
a) Tramitació dels afers generals de caràcter administratiu i la tramitació de les reclamacions sobre responsabilitat patrimonial.
b) La gestió i la tramitació d'afers relatius al personal de la conselleria.
c) Preparar les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.
d) Conservar i custodiar els expedients personals dels empleats públics al servici de la conselleria.
e) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal.
f) Registre general.
g) Informació al públic.
h) Coordinar el manteniment de les instal·lacions de la conselleria.
i) Elaboració de plecs de prescripcions tècniques i baremació de pliques en contractacions administratives relatives al règim interior de la conselleria.
j) Coordinar, estudiar i estructurar propostes dels centres directius relatives a normativa sobre funcionament i organització interna d'esta conselleria i, si és el cas, dels organismes adscrits a esta, i la seua tramesa per a informe de l'Àrea Jurídica de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i dels pertinents centres directius quan siga preceptiu.
k) Elaborar informes tecnicojuridícs relatius a l'activitat competencial de la Secretaria General Administrativa.
12.1.2. Servici de Contractació i Gestió Econòmica, al qual correspon:
a) Anàlisi, disseny, determinació i ordenació de criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen.
b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació de subministraments, servicis, consultoria i assistència, sense perjudici del que disposa l'article 12.5 de la present ordre.
c) Dur el seguiment de l'execució dels expedients de contractació.
d) Elaboració d'informes, propostes de resolució i altres incidències que es deriven dels contractes.
e) Gestió del manteniment de les instal·lacions de la conselleria.
f) Control i seguiment de l'execució pressupostària i les seus modificacions, així com la gestió de les despeses i dels ingressos.
g) Elaboració de l'avantprojecte de pressupostos de la conselleria.
h) Supervisió de l'activitat de gestió econòmica i pressupostària que realitzen altres unitats de la conselleria, sense perjudici del que estableix l'esmentat article 12.5 d'esta ordre.
i) Elaboració de la informació econòmica i pressupostària necessària per a la gestió de les distintes unitats administratives.
j) Tramitació d'incidències en nòmines.
k) Gestió d'arrendaments d'immobles destinats a dependències administratives d'esta conselleria.
l) Qualssevol altres funcions relatives a les gestió econòmica i pressupostària.
12.2 El Gabinet Tècnic, al qual corresponen les funcions següents:
a) Coordinació, seguiment i control de l'activitat parlamentària en relació amb les matèries competència de la conselleria.
b) Control i seguiment dels informes que mensualment i trimestralment s'han de trametre a les Corts Valencianes en compliment del que disposa la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana i les lleis de pressupostos.
c) Preparar i informar sobre els assumptes que s'hagen d'elevar al Consell i a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, i el trasllat dels seus acords i la custòdia de les certificacions d'estos.
d) Publicacions de la conselleria.
e) Preparar i tramitar els nomenaments de les persones que en representació de la conselleria han de formar part dels òrgans d'administració de les empreses públiques i institucions i comissions dependents de la Generalitat.
f) Tramitar els convenis de la conselleria i la gestió dels convenis i subvencions corresponents al programa Direcció i Servicis Generals i aquells altres que se li encarreguen.
12.3 El Servici de Joc, al qual corresponen les funcions següents:
a) Programar, promoure i tramitar els expedients administratius en matèria de joc i les normes de desplegament que la Llei de Joc de la Comunitat Valenciana encarrega a la Comissió Tècnica del Joc.
b) Coordinar i impulsar la gestió en matèria de joc dels servicis territorials, així com cooperar en la recaptació i inspecció de la tributació del joc.
c) Exercir les funcions de Secretaria de la Comissió Tècnica del Joc i en especial la d'incoar i tramitar expedients sancionadors en matèria de joc.
12.4 Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació
De l'Àrea d'Organització i Sistemes d'Informació, les funcions de la qual són la direcció de tots els servicis informàtics i aplicacions corporatives del circuit economicofinancer, així com les departamentals de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, la gestió general del Centre de Sistemes d'Informació d'Economia, Hisenda i Ocupació –al davant de la qual hi haurà un director/a tècnic/a, directament depenent de l'Àrea – i l'elaboració i el seguiment del Pla Tecnològic de Sistemes i Aplicacions de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació; així com la coordinació en matèries de la seua competència amb els òrgans paral·lels dels organismes autònoms adscrits a esta conselleria, depenen les unitats següents que exercixen les funcions respectives que es descriuen a continuació:
12.4.1 Centre de Sistemes d'Informació les funcions del qual són la coordinació del disseny, implantació i explotació de tots els sistemes i aplicacions informàtiques, corporatives o departamentals de la Conselleria, i de les entitats i organismes autònoms que empren els servicis, i l'establiment dels elements característics de l'arquitectura i estàndards tècnics, en el marc dels establits per a la Generalitat.
12.4.1.1 Servici de Sistemes les funcions del qual seran l'explotació dels sistemes informàtics i aplicacions dels servicis del Centre de Sistemes d'Informació, la seua seguretat informàtica, l'administració de servidors i de bases de dades, i la gestió de la infraestructura informàtica i de les telecomunicacions.
12.4.1.2 Servici d'Aplicacions Financeres, les funcions del qual seran el desenvolupament, la implantació, el manteniment i la millora contínua de les aplicacions corporatives de l'àmbit pressupostari, sense perjudici de les tasques d'administració informàtica que desitge conservar la Direcció General de Pressupostos i Despeses– de la Comptabilitat, de la Tresoreria inclosa la integració amb els sistemes de gestió de les restants Conselleries, i de la prestació d'estos mateixos servicis a les entitats i organismes de la Generalitat que s'encarreguen al Centre de Sistemes d'Informació.
12.4.1.3 Servici d'Aplicacions Tributàries, les funcions del qual seran el desenvolupament, la implantació i el manteniment i la millora de les aplicacions de l'àmbit de la Gestió, Recaptació i Inspecció de Tributs i altres ingressos, la Teleadministració amb el contribuent i el Quadre de Comandament i Estadístiques per a l'Alta Direcció de la gestió d'ingressos; així com les relacions operatives amb el Departament d'Informàtica Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb les entitats col·laboradores en la gestió d'ingressos.
12.4.1.4 Servici d'Informàtica Departamental d'Economia i Hisenda, les funcions del qual seran el desenvolupament, la implantació i el manteniment i la millora de les aplicacions departamentals, de l'equipament i atenció d'incidències de microinformàtica i ofimàtica i, en general atendre les necessitats d'informàtica de la Conselleria.
12.4.2 Al Servici d'Organització, Coordinació i Informació, li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Estudi dels processos, estructures i mètodes de treball.
b) Racionalització dels procediments administratius i dels corresponents instruments de gestió.
c) Gestió de l'oficina d'informació de la Sotssecretaria i coordinació amb la resta d'oficines d'informació de la conselleria.
d) Estudi i proposta sobre normalització de material i documentació.
12.5 A l'Àrea de Patrimoni li correspon:
a) Assumir el suport de les competències que hui la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació té encarregades –en virtut del Decret 81/2003, de 27 de juny, del Consell de la Generalitat– atribuïdes a l'extingida Direcció General de Patrimoni, per Llei de Patrimoni de la Generalitat Valenciana per a la gestió del mateix, així com el suport en l'exercici de les competències previstes en la normativa reguladora de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana i del Parc Mòbil del Govern Valencià i la seua administració, i en les altres disposicions relatives a estes matèries.
b) La coordinació amb altres ens, organismes, departaments o òrgans de l'administració autonòmica amb què hagen de relacionar-se els servicis en què s'estructura esta Àrea de Patrimoni, en relació amb les tasques de caràcter horitzontal que tenen encarregades, així com la de les relacions institucionals amb altres administracions públiques.
c) Seguiment, estudi i anàlisi dels assumptes relacionats amb la gestió administrativa i econòmica i pressupostària, supervisant el compliment de les disposicions reguladores d'este àmbit.
d) Atendre a l'objectiu d'aprofitar al màxim els recursos de la en altre temps Direcció General de Patrimoni, coordinant la labor dels corresponents servicis que hui integren l'Àrea de Patrimoni.
e) Informar a l'òrgan directiu en les matèries pròpies de l'Àrea de Patrimoni, així com qualssevol altra funció relativa al seu àmbit que este li encarregue.
12.5.1 Al Servici de Patrimoni li correspon:
a) La formació i conservació de l'Inventari General de Béns i Drets de la Generalitat Valenciana.
b) L'administració i liquidació dels béns procedents d'abintestats, en els quals siga declarada hereva la Generalitat Valenciana.
c) La gestió i tramitació dels expedients d'adquisició de béns immobles a títol onerós; herències, llegats, donacions, afectacions i desafectacions, adscripcions i desadscripcions, alienacions de béns immobles, explotació de béns patrimonials, cessions, reversions, permutes, delimitació administrativa i tots aquells que requerisca l'exercici de les competències que corresponen a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en relació amb el domini públic.
d) La gestió i tramitació dels expedients de contractació d'arrendament dels immobles que necessite la Generalitat Valenciana per al compliment dels seus fins, revisions de renda i resolució dels contractes corresponents.
e) L'administració, investigació i defensa dels béns patrimonials de la Generalitat Valenciana.
f) La gestió i tramitació dels expedients relatius a l'adquisició, tinença i alienació per la Generalitat Valenciana dels títols representatius de capital d'empreses mercantils.
12.5.2 Al Servici de Gestió Immobiliària li correspon:
a) La gestió tècnica dels immobles de la Generalitat Valenciana, a este efecte assumirà la supervisió, el vistiplau i, si és el cas, l'elaboració d'informes i la formulació de propostes, així com l'organització i coordinació de la gestió esmentada.
b) Redactar els projectes i dirigir les obres dels edificis administratius de la Generalitat Valenciana, o de qualsevol altra àrea que se li encarregue.
c) Seguiment, recopilació i sistematització de tota la normativa de caràcter tècnic en relació amb els projectes i les obres esmentats.
d) Dirigir l'Oficina de Supervisió de Projectes de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
e) Coordinar i dirigir el manteniment dels immobles patrimonials de la Generalitat Valenciana.
f) Prestar assessorament i suport tècnic en matèria de gestió immobiliària a altres òrgans de la Generalitat Valenciana, així com coordinar i dirigir, si és el cas, actuacions concretes en la matèria.
g) Prestar assessorament i suport tècnic a la Comissió Tècnica del Joc de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en relació amb la normativa específica referent a salons recreatius i de joc, sales de bingo i casinos.
12.5.3 Al Servici de Gestió Econòmica del Patrimoni li correspon:
a) Realitzar les anotacions en el sistema d'informació comptable de la Generalitat Valenciana, com a conseqüència de qualsevol variació produïda en el patrimoni de la Generalitat Valenciana que tinga repercussió comptable, d'acord amb les normes i els principis establits en el Pla General de Comptabilitat Pública i atenent els criteris fixats per la Intervenció General.
b) Elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual dels programes de l'Àrea de Patrimoni. Dur a terme la gestió econòmica de l'àrea, planificant i controlant les inversions patrimonials de la Generalitat i realitzant un seguiment i rendició dels ingressos d'esta naturalesa.
c) Gestió i tramitació de les actualitzacions de les rendes meritades pels immobles que la Generalitat té en règim d'arrendament.
d) Control i gestió econòmica i pressupostària del Parc Mòbil del Govern Valencià i la seua administració, cessió, assegurament, arrendament, adscripció i adquisició centralitzada de tots els vehicles de la Generalitat Valenciana, així com el manteniment i l'actualització de l'Inventari General d'estos.
e) Gestió centralitzada de l'Impost sobre Béns Immobles de la Generalitat, amb el control, comprovació i pagament.
f) Supervisió i gestió econòmica i pressupostària del Complex Logístic i Arxiu de la Generalitat Valenciana, incloent-hi la direcció i gestió del manteniment del complex, assessorament logístic del disseny dels magatzems i coordinació entre les diferents conselleries usuàries per a dur a terme una correcta funcionalitat i seguretat integral de l'edifici.
12.5.4 Al Servici Central de Contractació li correspon:
a) Exercir les funcions de Secretaria de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana i de la Comissió de Classificació i Registres i de la Comissió Central d'Adquisicions, exercint totes les facultats de suport tècnic descrites en el Decret 79/2000, de 30 de maig, del Govern Valencià i disposicions de desplegament.
b) Gestió i tramitació dels expedients d'adquisició de vehicles destinats al Parc Mòbil del Govern Valencià i la seua administració, regulat per Decret 106/2000, de 18 de juliol, del Govern Valencià.
f) Gestió i tramitació dels expedients de contractació administrativa d'obres i assistències tècniques en obres, d'acord amb les competències en matèria de patrimoni de la Generalitat Valenciana.
12.5.5 Al Servici del Parc Mòbil li correspon:
a) La planificació i el seguiment dels torns de treball dels conductors.
b) L'assignació dels servicis automobilístics sol·licitats als conductors i vehicles dependents del Servici de Parc Mòbil.
c) Confirmar o excusar els servicis sol·licitats pels usuaris del Servici de Parc Mòbil d'acord amb els criteris establits.
d) La programació, autorització i supervisió de les revisions i intervencions de taller dutes a terme en els vehicles del Parc Mòbil Centralitzat del Govern Valencià i la seua administració.
e) Autoritzar o prestar la seua conformitat a les despeses associades al funcionament dels servicis automobilístics dispensats amb els recursos del Parc, sense perjudici de les competències d'altres òrgans o autoritats.
f) Vetlar perquè els recursos i mitjans disponibles per al manteniment, la neteja i la conservació i custòdia de les instal·lacions i dels vehicles adscrits al servici, s'utilitzen eficaçment.
g) L'anàlisi de les necessitats del Parc Mòbil Centralitzat en matèria de personal, vehicles, instal·lacions, recursos financers i mitjans informàtics i la formulació de propostes de contractació, adquisició o provisió dels recursos humans, financers i materials que necessite.
h) Proposar instruccions de funcionament del servici.
i) La redacció de memòries, estudis i informes respecte d'assumptes referents a l'organització i el funcionament del servici de Parc Mòbil.
CAPÍTOL VI
De les Direccions Territorials
Article 13. De les Direccions Territorials d'Economia i Hisenda i de les Direccions Territorials d'Ocupació i Treball
Els Servicis Territorials es configuren en les unitats següents:
I Direccions Territorials d'Economia i Hisenda, que s'estructuren en:
Secretaria Territorial
Oficina d'Atenció al Contribuent
Servici de Gestió Tributària
Servici de Recaptació
Servici d'Inspecció Tributària
Servici de Valoració
II Direccions Territorials d'Ocupació i Treball, que s'estructuren en:
Àrea Territorial de Treball, que comprén:
Servici Territorial de Treball i Seguretat Laboral.
Gabinet de Seguretat i Higiene en el Treball.
B) Direcció Territorial d'Ocupació del SERVEF, amb rang d'àrea, sense perjudici del que disposen les disposicions reglamentàries reguladores del SERVEF.
13.1 director/a Territorial d'Economia i Hisenda, que té les competències següent:
a) Coordinació, control i impuls del funcionament de totes les unitats administratives de la direcció territorial, assumint la direcció immediata d'estes.
b) Coordinació de la direcció territorial amb els òrgans centrals de la Conselleria, i, en general, amb qualssevol altres òrgans i institucions.
c) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribuïx, en l'àmbit estatal, als delegats provincials de l'Agència Estatal de l'administració Tributària i delegats provincials del Ministeri d'Hisenda.
d) Totes aquelles relacionades amb les funcions en matèria d'economia i hisenda de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en el seu àmbit territorial, o que, en este àmbit, li encarreguen els òrgans directius superiors de la conselleria mencionada.
13.1.1 Secretaria Territorial, les funcions del qual són les següents:
a) Sota tutela de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, les inherents als assumptes generals de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, i, en particular, en les matèries següents: informàtica, registre general, personal, horaris i conservació i custòdia de documentació general de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
b) En l'àmbit de la direcció territorial, les inherents en matèria de tresoreria i les funcions administratives en matèria de joc, excepte aquelles que la normativa específica atribuïx com pròpies del director/a territorial d'Economia i Hisenda.
c) Prestació d'assistència a la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, i, en general, totes aquelles que esta li encarregue.
13.1.2 Oficina d'Atenció al Contribuent, amb rang de servici, les funcions de la qual són les següents:
a) Admissió i diligenciament, en el seu àmbit territorial, de declaracions, declaracions-liquidacions, sol·licituds i altres documents, en relació amb els tributs la gestió dels quals és competència de la Generalitat Valenciana i en matèria de fiances d'arrendaments urbans i de prestació de servicis i subministraments complementaris.
b) Informació general al ciutadà i informació específica sobre l'estat de tramitació dels expedients en què aquell resulte interessat.
c) Notificació i comunicació d'actuacions administratives, i seguiment dels dits tràmits.
d) Totes aquelles relacionades amb les funcions que té atribuïdes en l'àmbit territorial de la seua direcció, o que, en este àmbit, li encarregue la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
13.1.3 Servici de Gestió Tributària, les funcions del qual són les següents:
a) Gestió i liquidació, en el seu àmbit territorial, dels tributs que la normativa vigent atribuïx a la Direcció General, així com la resolució dels recursos de reposició que es formulen contra els actes de gestió i liquidació relatius a estos tributs. Així mateix, totes aquelles que en l'àmbit estatal atribuïx la normativa tributària vigent a les Dependències Regionals de Gestió de l'Agència Estatal de l'administració Tributària, si bé circumscrites a l'àmbit de la seua província.
b) Formulació de propostes i consultes, en aspectes relatius a les matèries assenyalades en l'apartat a) anterior, per a la seua elevació a la Direcció General de Tributs.
c) Coordinació, control i impuls del funcionament de les Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari de la seua jurisdicció, així com de les seues pròpies unitats administratives.
d) Totes aquelles relacionades amb les funcions de gestió tributària de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial de la seua direcció, o que, en este àmbit, li encarregue la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
13.1.4 Servici de Recaptació, les funcions del qual són les següents:
a) Les inherents, en l'àmbit de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, a la recaptació voluntària dels tributs que la normativa vigent atribuïx a la direcció general, així com, en període executiu, dels ingressos de dret públic de la Generalitat Valenciana, a excepció de la gestió de recaptació del Cànon de Sanejament d'Aigües Residuals de la Generalitat Valenciana tant en període voluntari com executiu. Així mateix, totes aquelles que en l'àmbit estatal atribuïx la normativa tributària vigent a les Dependències Regionals de Recaptació de l'Agència Estatal de l'administració Tributària, si bé circumscrites a l'àmbit de la seua província.
b) Formulació de propostes i consultes, en aspectes relatius a les matèries assenyalades en l'apartat a) anterior, per a la seua elevació a la Direcció General de Tributs.
c) Tramitació de procediments de reembors de cost de les garanties constituïdes per a suspendre l'execució d'un deute tributari, quan este siga declarat improcedent.
d) Expedició de certificats acreditatius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública Autonòmica.
e) Coordinació, control i impuls del funcionament de les seues pròpies unitats administratives.
f) Totes aquelles relacionades amb les funcions de recaptació tributària de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial de la seua direcció, o que, en este àmbit, li encarregue la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
13.1.5 Servici d'Inspecció Tributària, les funcions del qual són les següents:
a) Inspecció, en el seu àmbit territorial, dels tributs que la normativa vigent atribuïx a la direcció general. En particular: 1r) Pràctica de les actuacions inspectores corresponents; 2n) Dictamen dels actes administratius de liquidació tributària derivats de les dites actuacions; 3r) Resolució dels recursos de reposició interposats contra estos actes; i, 4t) Proposició i, si és el cas, imposició, de les sancions tributàries que pertoquen. Així mateix, totes aquelles que en l'àmbit estatal atribuïx la normativa tributària vigent a les Dependències Regionals d'Inspecció de l'Agència Estatal de l'administració Tributària, si bé circumscrites a l'àmbit de la seua província.
b) Formulació de propostes i consultes, en aspectes relatius a les matèries assenyalades en l'apartat a), per a la seua elevació a la Direcció General de Tributs.
c) Coordinació, control i impuls del funcionament de les seues pròpies unitats administratives.
d) Totes aquelles relacionades amb les funcions d'inspecció tributària de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en el seu àmbit territorial o que, en este àmbit, li encarregue la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
13.1.6 Servici de Valoració, les funcions del qual són:
a) L'evacuació dels informes que, en matèria de valoració de béns a efectes tributaris, sol·liciten el Servici de Gestió Tributària de la Direcció Territorial o les Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari.
b) Totes aquelles relacionades amb les atribucions de valoració de béns a efectes tributaris de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en el seu àmbit territorial o que, en este àmbit, li encarregue la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
13.2 Director/a territorial d'Ocupació i Treball que té les funcions següents:
a) Coordinació, control i impuls del funcionament de totes les unitats administratives de la direcció territorial, assumint la direcció immediata d'estes.
b) Coordinació de la direcció territorial amb els òrgans centrals de la conselleria, i en general amb qualsevol altres òrgans i institucions.
c) Si és el cas, el que la normativa en vigor atribuïx, en el seu àmbit territorial, a l'Autoritat Laboral Administrativa.
d) Totes aquelles relacionades amb les competències de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en l'àmbit territorial i competencial de la seua direcció, o que en este àmbit, li encarreguen els òrgans directius superiors de la conselleria mencionada.
L'Àrea Territorial de Treball enquadra les funcions relatives a les matèries de Treball i Seguretat Laboral, i s'estructura en els servicis següents:
Servici Territorial de Treball i Seguretat Laboral
Gabinet de Seguretat i Higiene en el Treball
13.2.2 Al Servici Territorial de Treball i Seguretat Laboral, li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Tramitació, instrucció i proposta de resolució dels expedients relatius a la regulació d'ocupació, infraccions de l'ordre social, modificacions de les condicions de treball, ordenació laboral i en matèria de cooperatives, societats laborals i mutualitats de previsió social no integrades en la seguretat social.
b) Exercici en l'àmbit provincial de les facultats en matèria de vagues, tancaments patronals, conflictes col·lectius i registre de convenis.
c) Dipòsit dels estatuts d'organitzacions sindicals, empresarials i professionals, i de les actes d'eleccions sindicals.
d) Exercici de les funcions de mediació, arbitratge i conciliació prèvia a la via judicial.
e) Exercici en l'àmbit provincial, de les facultats en matèria de prevenció de riscos laborals, en especial la instrucció, tramitació i proposta de resolució dels expedients relatius a l'acreditació d'entitats especialitzades com a servicis de prevenció, a l'autorització per a desenvolupar l'activitat d'auditoria del sistema de prevenció de les empreses i a l'autorització per a dur a terme i certificar activitats formatives en matèria de prevenció de riscos laborals.
f) Exercici de les funcions normativament atribuïdes a l'Oficina Territorial de Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana.
g) Exercir les competències administratives en matèria d'autorització i registre de les empreses de treball temporal.
13.2.3 Al Gabinet de Seguretat i Higiene en el Treball, li correspondrà l'exercici de les funcions següents:
a) Realització d'anàlisi, estudis i investigació de causes i factors determinants dels riscos i danys laborals i els seus possibles efectes sobre la salut dels treballadors, així com l'execució dels plans dirigits a previndre els accidents de treball i malalties professionals i l'elaboració de dades estadístiques de sinistralitat laboral.
b) Prestació d'assessorament, inclosa l'assistència i cooperació tècnica en matèria de prevenció de riscos laborals a empreses i els seus treballadors, organitzacions laborals, entitats, autoritats i organismes oficials, que comprén la vigilància de la salut dels treballadors en funció dels riscos dels seus respectius llocs de treball.
c) Promoció dels coneixement i pràctiques de prevenció de riscos laborals per mitjà del desenvolupament de plans i de cursos de formació.
d) Investigació en matèria preventiva que comprén mètodes, mitjans i tècniques preventives, controls generals i sectorials sobre nivells preventius, realització d'estudis, inclosos els epidemiològics en la població laboral.
e) Seguiment de les actuacions preventives que realitzen les empreses, així com dels servicis de prevenció, entitats formatives i entitats auditores.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Mentre no es procedisca a la provisió dels llocs de treball de cap d'Àrea Territorial de Treball i director territorial d'Ocupació del SERVEF, totes les seues competències seran assumides pel director territorial d'Ocupació i Treball.
DISPOSICIÓ DEROGÀTORIA
Queden derogades l'Ordre de Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, d'11 de setembre de 2001 (DOGV número 4092, de 24 de setembre de 2001) per la qual es desplegà el Decret 90/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià, que aprovà el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i totes aquelles disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen a la present ordre.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordre entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 21 d'abril de 2005
El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

linea
Mapa web