Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

CIRCULAR 8/98, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en les diferents unitats administratives en matèria d'ordenació farmacèutica. [1998/X6971]

(DOGV núm. 3312 de 20.08.1998) Ref. Base de dades 1852/1998

CIRCULAR 8/98, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en les diferents unitats administratives en matèria d'ordenació farmacèutica. [1998/X6971]
Com a conseqüència de l'assignació de competències en matèria d'ordenació farmacèutica es fa la següent distribució de noves tasques en les distintes unitats administratives, sense perjudici que es continuen portant a terme aquelles que fins al moment es tenien assignades:
Primer
A la Secció d'Inspecció i Ordenació Sanitària de la Direcció Territorial de Sanitat:
1. Canvis de titular d'oficines de farmàcia per traspàs, cessió, successió, etc.
- Sol·licitud firmada per ambdós farmacèutics en cas de transmissió inter vivos.
- Títol de propietat que tinga el nou farmacèutic titular-propietari sobre l'oficina de farmàcia.
- Títol de llicenciat en Farmàcia compulsat
- Document acreditatiu d'estar col·legiat.
- Declaració jurada de no-incompatibilitat per a l'exercici professional en oficines de farmàcia.
- Disponibilitat dels locals, (contracte de lloguer, títol de propietat, etc.).
Si faltara algun dels documents es demanarà a les persones interessades que els aporten amb advertència d'arxiu segons que estableix l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Completada la documentació es trametrà a la Secció d'Ordenació Farmacèutica de la Unitat de Recursos sanitaris per al seu informe i proposta de resolució.
2. Nomenament de farmacèutics regents
- Recepció de sol·licituds i comprovació que s'adjunta la documentació següent:
- Sol·licitud de nomenament formulada pels hereus.
- Títol de llicenciat en farmàcia, compulsat, del farmacèutic proposat.
- Document acreditatiu d'estar col·legiat.
- Declaració jurada de no-incompatibilitat per a l'exercici professional en oficines de farmàcia del farmacèutic proposat.
- Certificat de defunció o, si és el cas, acreditatiu de les circumstàncies previstes en l'article 26 de la Llei d'Ordenació Farmacèutica.
- Certificat, si és el cas, que concórreguen les circumstàncies previstes en l'apartat 4 del citat article 26, així com la declaració expressa de la voluntat d'exercir a l'oficina de farmàcia, finalitzats els estudis.
Si faltara algun dels documents. Es demanarà a les persones interessades que els aporten amb advertència d'arxiu segons que estableix l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Completada la documentació es trametrà a la Secció d'Ordenació Farmacèutica de la Unitat de Recursos Sanitaris per al seu informe i proposta de resolució.
3. Nomenament d'adjunts i substituts
Recepció i anotació de les notificacions dels farmacèutics adjunts en els quals es farà constar la duració del contracte, i l'autorització dels nomenaments de substituts en els casos previstos en l'apartat c) de l'article 11 de la Llei d'Ordenació Farmacèutica, per a la qual cosa s'exigirà en relació amb el farmacèutic proposat, idèntica documentació que en el cas dels farmacèutics regents.
4. Autoritzacions de noves oficines de farmàcia
La seua actuació en aquest camp es limitarà a l'exposició als taulers d'anuncis de les llistes provisionals i definitives previstes en l'esborrany del decret pel qual s'estableix el procediment per a l'autorització de noves oficines de farmàcia.
5. Registre d'establiments i serveis sanitaris d'atenció farmacèutica
Les Direccions territorials han d'establir els mecanismes necessaris perquè totes les modificacions de les dades registrals reflectides en les actes d'inspecció, estiguen a poder de la Secció d'Ordenació Farmacèutica en un termini no superior a 48 hores, per a l'actualització del registre.
6. Requisits tècnics dels locals per a la instal·lació d'oficines de farmàcia
a) Instal·lació de noves oficines de farmàcia
Recepció de les sol·licituds, amb comprovació que s'acompanya la documentació següent:
- Sol·licitud amb descripció exacta de la situació del local proposat per a la instal·lació de l'oficina de farmàcia.
- Plànol municipal en què es marcarà gràficament la ubicació del local proposat, la ubicació de les oficines de farmàcia més pròximes i la ubicació del o dels centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims.
- Plànol del local en què puga percebre's el compliment de l'article 14 de la Llei d'Ordenació Farmacèutica elaborat per un tècnic competent.
- Certificat, emés per un tècnic competent, en què es faça constar:
- Estat de construcció del local.
- Superfície útil construïda.
- Que el local dispose d'accés lliure, directe i permanent a la via pública, amb el compliment de la normativa en matèria de barreres arquitectòniques.
- Plànol a escala de la zona del municipi, sobre el qual se senyala gràficament l'amidament de distàncies a les oficines de farmàcia (amb indicació del nom del titular) i centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims, amb indicació del trajecte seguit i del resultat que tinga cada un dels trams, elaborat per un tècnic competent.
Els amidaments es faran segons que estableix l'Ordre de 21 de novembre de 1979.
- Document acreditatiu de la disponibilitat jurídica del local.
Completada la documentació, es notificarà la sol·licitud als farmacèutics interessats en l'expedient, per raó de proximitat o per haver designat amb anterioritat un local que puga resultar incompatible, atorgant-los un termini de 15 dies perquè formulen totes les al·legacions que estimen convenients i/o aporten tots els documents que consideren del seu interés.
Finalitzat el termini es remetrà l'expedient a la Secció d'Ordenació Farmacèutica de la Unitat de Recursos Sanitaris.
b) Trasllat d'oficines de farmàcia dins del municipi
Quant a la documentació relativa al local designat per al trasllat i a l'acreditació de la distància d'aquest a les oficines de farmàcia (amb indicació dels seus titulars) i centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims, així com quant al tràmit de l'expedient, es procedirà de la mateixa manera que en la designació de locals per a obertura de noves oficines de farmàcia, no obstant això, en la sol·licitud, a més de la descripció de la ubicació exacta del local, s'ha de fer constar:
- l'article de la Llei d'Ordenació Farmacèutica a què s'acull per a exercitar el seu dret al trasllat.
- Descripció, si és procedent, del nucli de població, o zona, per al qual en el seu dia fou autoritzada l'obertura de l'oficina de farmàcia que es pretén traslladar.
En aquest últim cas haurà d'acompanyar-se un plànol que delimite el local.
c) Modificació dels locals de les oficines de farmàcia
c.1) Modificació de locals que no comporte alteració del centre de la façana o dels accessos a l'oficina de farmàcia
A la sol·licitud haurà d'acompanyar-se un plànol elaborat per un tècnic competent en el qual es dibuixe l'estat actual de l'oficina de farmàcia i la modificació que es pretén.
L'autorització es concedirà sense cap més tràmit pel director territorial, després de la comprovació que no es modifiquen els accessos o el centre de façana.
c.2) Modificació de locals que suposen alteració del centre de la façana o dels accessos a les oficines de farmàcia
A la sol·licitud haurà d'acompanyar-se la documentació següent:
- Plànol elaborat per un tècnic competent en què s'indique gràficament la situació actual i la modificació que es pretén.
- Plànol a escala de la zona del municipi sobre la qual s'assenyale gràficament l'amidament de distància a les oficines de farmàcia (amb indicació del nom dels titulars) i centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims, tant referida a la situació actual dels locals, com després de la modificació que es pretén, amb indicació del trajecte seguit en cada cas i del resultat que tinga cada un dels trams, elaborat per un tècnic competent.
Completada la documentació, es notificarà la sol·licitud als farmacèutics interessats en l'expedient, per raó de proximitat o per haver designat amb anterioritat un local que puga resultar incompatible, atorgant-los un termini de 15 dies perquè formulen totes les al·legacions que estimen convenients que i/o aporten tots els documents que consideren del seu interés.
Finalitzat el termini es remetrà l'expedient a la Secció d'Ordenació Farmacèutica de la Unitat de Recursos Sanitaris.
Segon
A la Secció d'Ordenació Farmacèutica de la Unitat de Recursos Sanitaris, correspon:
1. Canvis de titular d'oficines de farmàcia per traspàs, cessió, successió, etc., i nomenaments de farmacèutics regents
Per la Secció d'Ordenació Farmacèutica es procedirà al tràmit, informe i proposta de resolució de les sol·licituds remeses per les direccions territorials.
Una vegada resolts els expedients la Secretaria General procedirà a notificar-los als farmacèutics interessats així com a les direccions territorials i col·legis oficials de farmacèutics de la província.
2. Autorització de noves oficines de farmàcia
La Secció d'Ordenació Farmacèutica realitzarà en la seua totalitat el tràmit previst en l'esborrany del Decret pel qual s'estableix el procediment per a l'autorització de noves oficines de farmàcies.
3. Registre d'establiments i serveis sanitaris d'atenció farmacèutica
La Secció d'Ordenació Farmacèutica procedirà a la creació del registre esmentat, i establirà els mecanismes necessaris per al seu manteniment, gestió i actualització permanent. Així mateix s'impulsarà la creació d'una pàgina web amb tota la informació registral dels establiments i serveis sanitaris d'atenció farmacèutica, periòdicament actualitzada, a fi de donar la major difusió possible dels recursos farmacèutics existents a la Comunitat Valenciana.
4. Requisits tècnics dels locals per a instal·lació de les oficines de farmàcia
La Secció d'Ordenació Farmacèutica de la Unitat de Recursos Sanitaris farà els ulteriors tràmits, comprovació in situ si és necessari, informe i proposta de resolució dels expedients remesos per les direccions territorials de Sanitat.
Una vegada resolts per la Secretaria General els expedients, es notificaran als interessats, a la direcció territorial i al col·legi oficial de farmacèutics, de la província que corresponga.
València, 12 d'agost de 1998.- El secretari general: Roberto J. Roig Oltra.

linea
Mapa web