Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 45/1991, del dia 20 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, de cooperació i coordinació administrativa per a la redacció del Pla d'Acció Territorial, de caràcter integrat, sobre el desenvolupament urbanístic de la Comunitat Valenciana, en desplegament de la Llei 6/1989, del dia 7 de juliol, d'Ordenació del Territori de la Comunitat Valenciana.

(DOGV núm. 1533 de 02.05.1991) Ref. Base de dades 1062/1991

Decret 45/1991, del dia 20 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, de cooperació i coordinació administrativa per a la redacció del Pla d'Acció Territorial, de caràcter integrat, sobre el desenvolupament urbanístic de la Comunitat Valenciana, en desplegament de la Llei 6/1989, del dia 7 de juliol, d'Ordenació del Territori de la Comunitat Valenciana.
La Llei de la Generalitat Valenciana 6/1989, del dia 7 de juliol, en la disposició addicional primera, preveu la regulació dels procediments adequats per a la correcta interrelació funcional i administrativa de totes les àrees institucionals, en la formació i control dels instruments d'ordenació del territori que l’esmentada Llei crea.
En virtut d'això, i després d'haver estat acordat pel Govern Valencià la formació d'un Pla d'acció Territorial, de caràcter integrat, referit al desenvolupament urbanístic de la Comunitat Valenciana, a proposta del Conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports i després de la deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 20 de març de 1991,
DECRETE:
TITOL I
Disposicions generals
Article primer
Les Administracions Públiques, de conformitat amb els deures de coordinació i informació interadministrativa, procuraran prestar el seu concurs en la redacció del Pla d'acció Territorial, de caràcter integrat, sobre desenvolupament urbanístic de la Comunitat Valenciana, la formació del qual ha estat acordada pel Govern Valencià en la sessió del dia 20 de març de 1991, i s'ha adequat a les disposicions generals contingudes en la Llei 6/1989, de 7 de juliol, i a les específiques d'aquest decret.
Article segon
En el marc de les obligacions generals d'informació interadministrativa es demanarà a les administracions públiques tots el documents, els plans i els programes que puguen tenir incidència en l'elaboració d'aquest instrument d'ordenació territorial.
Així mateix, es demanarà la seua col·laboració en la definició dels criteris i els objectius corresponents a les polítiques sectorials sobre les quals exercesquen la seua competència, i podran presentar igualment suggeriments o projectes orientatius en tot el procés d'elaboració del Pla de Desenvolupament Urbanístic de la Comunitat Valenciana (PDU).
Article tercer
Correspon a la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports la redacció del Pla de Desplegament Urbanístic, i s'ajustarà en l'elaboració i la tramitació al procediment indicat en l'article 55 de la citada Llei d'Ordenació del Territori de la Comunitat Valenciana.
Article quart
Per tal de garantir l'adequada cooperació i la correcta
coordinació funcional i administrativa de les diferents àrees institucionals en la redacció del dit instrument d'ordenació territorial, es crea la Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació dependent de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Article cinquè
La Direcció General d'Urbanisme i Ordenació del Territori, segons que disposa el Decret de la Generalitat Valenciana 57/1990, de 26 de maig, es l'òrgan directiu de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports al qual correspon la definició, la supervisió i la tutela del desenvolupament i posterior execució d'aquest instrument d'ordenació territorial, i assumirà administrativament les tasques de redacció i coordinació que s'executaran funcionalment a través de la Comissió Tècnica de Redacció i Cooperació.
TITOL II
Composició i funcions de la Comissió
Tècnica de Redacció i Coordinació
Article sisé
La Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació estarà formada per:
1. L'equip de direcció, responsable de la redacció material de Pla de Desenvolupament Urbanístic, informa i coordina la participació de les diferents administracions, institucions i organismes públics i privats que presten la seua col·laboració en la citada redacció. Estarà compost per un director i un secretari tècnic i els tècnics redactors, tots de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
2. L'equip col·laborador, assegura la participació de les diferents àrees institucionals que presten la seua col·laboració en el procés de redacció del Pla de Desenvolupament Urbanístic. Estarà compost per tècnics col·laboradors que pertanyen, almenys, a cada una de les administracions que posteriorment se citen.
3. L'equip assessor presta la seua assisténcia i assessorament tècnic en funció dels coneixements específics en algunes de les matèries relacionades amb el Pla de Desenvolupament Urbanístic. Estarà compost per tècnics que pertanyen a institucions, entitats i empreses, o per professionals en exercici lliure, que intervindran en cada cas per encàrrec exprés de l’equip de direcció.
Article seté
Seran funcions de la Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació:
- La definició d'objectius i criteris generals d'actuació.
- La formalització del plantejament estratègic del PDU.
- L'establiment de les bases metodològiques i el desplegament del pla de treball.
- La definició, selecció i tractament de la informació que es necessite.
- L'anàlisi i el diagnòstic, en l'àmbit sectorial i integrat.
- La definició i l'avaluació d'alternatives.
- La formalització de propostes sectorials i integrades.
- L'elevació de propostes de resolució per a l'aprovació pels òrgans competents.
- La realització dels informes tècnics de suggeriments i al·legacions.
- La preparació de la documentació necessària per a la participació pública i els mitjans de difusió i divulgació.
- L'elaboració d'informes sobre qualsevol qüestió relacionada amb la redacció i tramitació del PDU.
Article vuité
Seran funcions del Director Tècnic:
- La direcció i la coordinació de la comissió tècnica i la disposició de mitjans materials i personals per a la redacció del PDU.
- La definició del pla de treball.
- L'assignació de tasques específiques als membres de la comissió, d’acord amb el citat pla.
- El control i la supervisió dels treballs encomanats.
- Convocar, dirigir, suspendre i alçar les sessions de treball de la comissió, i orientar-ne les deliberacions.
- Donar el vist-i-plau a les actes de les sessions.
- Representar a la Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació davant els òrgans directius, institucions i entitats públiques o privades.
- Proposar al Conseller d'Obres Publiques, Urbanisme i Transports el nomenament o destitució del Secretari Tècnic, i als corresponents òrgans directius de les administracions publiques els dels tècnics redactors i col·laboradors.
Article nové
Seran funcions del secretari tècnic:
- Impulsar la formació i la tramitació dels documents i expedients generats en el procés de redacció del PDU.
- Demanar els informes, els plans, els projectes i qualsevol altra documentació que s'estime necessària per la comissió tècnica.
- Preparar l'ordre del dia de les sessions de treball, d'acord amb les indicacions del director tècnic.
- Convocar les reunions de la comissió tècnica, comunicant-les a tots els membres, de l'equip de direcció i als membres col·laboradors i assessors que, en funció de la matèria, haguen d'assistir.
- Remetre els documents i acords, i efectuar les notificacions que calguen.
- Assistir a totes les sessions de la comissió tècnica, i estendre acta dels assumptes tractats.
- Disposar dels mitjans materials que calguen per al correcte funcionament de la secretaria tècnica.
Article desé
Seran funcions del tècnics redactors:
- Assistir i participar en les sessions de la comissió tècnica.
- Desplegar els treballs que aquesta els assigne.
- Supervisar els treballs que realitzen els tècnics col·laboradors i assessors, segons les matèries que es tracten.
- Representar a la comissió quan així s'acorda pel director tècnic.
Article onze
Seran funcions dels tècnics col·laboradors:
- L'elaboració i subministrament de la informació corresponent a la seua àrea administrativa, que siga necessària en la redacció del PDU.
- La participació en l’establiment de criteris sectorials.
- La realització, si s'escau, dels treballs concrets que sels assignen pel director tècnic.
- La supervisió dels treballs realitzats pels tècnics assessors, segons la seua competència.
- L'assistència a les reunions de la comissió tècnica, quan se'ls requeresca expressament, per raó de la matèria.
Article dotze
tècnic.
. Seran funcions dels tècnics assessors:
- L'elaboració dels treballs que els encarregue el director
- L'assessorament en la determinació de criteris sectorials.
- L'assistència a les reunions de la comissió tècnica, quan sé'ls requeresca expressament, per raó de la matèria.
TITOL III
Participació administrativa en la Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació
Article tretze
El Conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports designarà el director tècnic dels treballs i el secretari tècnic de la comissió d'entre el personal de la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació del Territori, i a proposta del Director General.
Article catorze
Els òrgans directius de la Conselleria d'Obres Públiques Urbanisme i Transports designaran, d'entre el personal adscrit a aquests, els tècnics redactors següents, membres de l'equip de direcció:
- Per la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació del Territori, sis tècnics: un per cada servei territorial, un del Servei de Coordinació Territorial, un del Servei d'Ordenació Territorial i un altre del Servei d'Informació i Divulgació Territorial.
- Per la Direcció General d'Obres Públiques, tres tècnics: un de la divisió de carreteres, un de la divisió de recursos hidràulics i un altre de la divisió de ports i costes.
- Per la Direcció General de Transports, un tècnic del Servei de Planificació.
- Per la Direcció General d'arquitectura i Habitatge, un tècnic del Servei de Suport Tècnic.
Article quinze
Els tècnics col·laboradors es designaran per l’òrgan competent, entre el personal adscrit a cada una de les àrees institucionals següents:
1. Per l'Administració Autonòmica.
1.1. Presidència de la Generalitat Valenciana: un tècnic de la Direcció General de Planificació i Estudis.
1.2. Conselleria d'Economia i Hisenda: un tècnic de la Direcció General d'Economia i Política Financera.
1.3. Conselleria d'administració Pública: un tècnic de la Direcció General d'administració Local, un tècnic de la Agència del Medi Ambient i un tècnic de la Direcció General d'Interior.
1.4. Conselleria de Cultura, Educació i Ciència: un tècnic de la Direcció General de Patrimoni Cultural i un tècnic de la Direcció General de Centres i Promoció Educativa.
1.5. Conselleria de Sanitat i Consum: un tècnic de la Direcció General de Planificació de l'Assistència Sanitària.
1.6. Conselleria de Treball i Seguretat Social: un tècnic de la Direcció General de Serveis Socials.
1.7. Conselleria d’agricultura i Pesca: un tècnic de la Direcció General de Política Forestal i Pesquera i un tècnic de la Direcció General de Desenvolupament Agrari.
1.8. Conselleria d'Indústria, Comerç, i Turisme: un tècnic de la Direcció General d’Indústria i Energia, un tècnic de la Direcció General de Turisme i un tècnic de la Direcció General de Comerç.
2. Per l'Administració Local.
2.1. Un tècnic de la Diputació Provincial d'Alacant.
2.2. Un tècnic de la Diputació Provincial de Castelló.
2.3. Un tècnic de la Diputació Provincial de València.
3. Per l'Administració Central.
3.1. Tres tècnics, designats pel Delegat del Govern, en relació amb les àrees següents: carreteres, ports i costes, i transports i comunicacions.
3.2. Tres tècnics, a proposta del Delegat del Govern, dels organismes autònoms següents: Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Confederació Hidrogràfica del Segura i RENFE.
Article setze
Amb independència dels tècnics col·laboradors assenyalats expressament en l'article anterior, la Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació podrà sol·licitar o admetre de l'òrgan administratiu corresponent, el nomenament de nous membres col·laboradors.
TITOL IV Normes de funcionament
Article disset
Es constitueix com a seu permanent de la Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació, els locals dels serveis centrals de la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació del Territori.
La Secretaria Tècnica custodiarà tots els documents i expedients en aquests locals, i hi constituirà el domicili oficial, a l'efecte de notificacions o qualsevol altre tipus de comunicació.
Article divuit
S'informarà periòdicament als òrgans directius de cada una de les administracions participants, de la marxa dels treballs de redacció del Pla de Desenvolupament Urbanístic, i també de les incidències que pogueren produir-se quant a la interrelació i la coordinació administrativa.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
La interrelació de les distintes administracions públiques en el procés de redacció del Pla de Desenvolupament Urbanístic de la Comunitat Valenciana i el procediment de la seua intervenció, s'ajustarà a les seues pròpies normes d'organització, funcionament i competències.
Segona
Per tal de garantir la continuïtat en la participació i la coordinació administrativa, els canvis que es pogueren produir en la composició dels equips de direcció i col·laboració hauran de tenir caràcter automàtic, i s'hi produiran simultàniament els cessaments i les noves designacions.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el Conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports a establir, mitjançant una ordre, les normes de funcionament intern de la Comissió Tècnica de Redacció i Coordinació.
Segona
En el termini màxim de quinze dies des de l'entrada en vigor d'aquest decret, els òrgans directius de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports efectuaran els nomenaments dels membres de l'equip de direcció.
Tercera
En el termini màxim d'un mes des de l'entrada en vigor d'aquest decret, constituïda la Comissió Tècnica amb els membres de l’equip de direcció, aquesta comunicarà a les diferents àrees institucionals la seua formació i demanarà els nomenaments dels corresponents tècnics col·laboradors, en el termini màxim de quinze dies des de la data de la notificació.
Quarta
Aquest decret entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 20 de març de 1991.
El President de la Generalitat
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, EUGENIO BURRIEL DE ORUETA

linea
Mapa web