Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret de 3 de desembre de 1982, pel qual s'aprova el Reglament de Règim Intern de la Presidència del Consell de la Generalitat Valenciana.

(DOGV núm. 85 de 17.12.1982) Ref. Base de dades 0215/1982

Decret de 3 de desembre de 1982, pel qual s'aprova el Reglament de Règim Intern de la Presidència del Consell de la Generalitat Valenciana.
Article 1.r-L'estructura de la Presidència del Consell de la Generalitat Valenciana s'atindrà a les disposicions dels articles següents.
Article 2.n -El President estarà assistit de forma personal i directa pels Assessors i el Gabinet de la Presidència.
Article 3.r-Els Assessors seran designats directament pel President entre persones de rellevant prestigi, per a l'acompliment de les finalitats que li són pròpies.
Article 4.r-Depèndran del President, a efectes orgànics, les relacions del Govern Valencià amb la Comissió Mixta de Transferències.
Article 5.e-El Gabinet de la Presidència està integrat per la Secretaria Particular, el Servei de Protocol i Relacions Públiques i el Gabinet de Premsa.
Article 6.e-Correspon a la Secretaria Particular del President exercir les funcions que li encomane el President en l'àmbit de la seua competència, i les derivades del funcionament de l'organisme en què s'insereix.
Article 7.e-El Servei de Protocol i Relacions Públiques vetlarà per prestar l'atenció deguda a les Autoritats, al Govern i al públic en general, dins les normes de protocol i cortesia que corresponguen a la dignitat dels càrrecs.
Article 8.e-El Gabinet de Premsa facilitarà als mitjans informatius totes les noticies referents a activitats i acords de la Presidència del Consell, del Ple i de les Conselleries.
Article 9.e-Sota la dependència directa del President, es constitueixen la Subsecretaria de Presidència i la Subsecretaria de Programació Econòmica.
Article 10.e-Els Subsceretaris assumiran les competències que els són pròpies, d'acord amb l'article vint-i-dos del Reglament de Règim Intern del Consell de la Generalitat . Valenciana.
Article 11.-Dins la Subsecretaria de Presidència es creen la Direcció General de Relacions Institucionals i el Gabinet Jurídic, que tindrà categoria de Direcció General; la Direcció General de la Funció Pública, la Direcció General de Participació Ciutadana i Qualitat de Vida i la Secretaria General Tècnica.
Article 12.-La Direcció General de Relacions Institucionals és l'òrgan de gestió en matèries que siguen competència del Ple del Consell i, si fos el cas del President.
Article 13.-Dins la Direcció General de Relacions Institucionals es constitueixen la Secretaria del Govern Valencià i el Servei de Cooperació, integrat per tres seccions: per a les relacions i cooperació amb l'Estat i les Comunitats Autònomes.
Article 14.-Correspon a la Secretaria del Govern Valencià:
1. Rebre les comúnicacions de les Conselleries sobre temes que hagen de ser debatudes en el Ple del Consell.
2. Redactar l'Ordre del Dia de les sessions.
3. Tramitar les ordres de convocatòria.
4. Conservar, degudament ordenats i arxivats, còpia dels acords del Ple del Consell.
5. Qualsevol altra comesa que li siga assignada pel Ple del Consell a través del President, o directament pel President.
Article 15.-Correspon al Servei de Cooperació amb l'Estat i amb altres Comunitats Autònomes:
1. La recepció de documents tramesos per aquests Ens i la tramitació davant l'òrgan competent.
2. L'elaboració de propostes de col·laboració dimanants del Consell o del seu President.
3. La redacció dels textos dels acords, en els termes que ordene l'òrgan competent.
4. Qualsevol altra conesa que, en aquest ordre, li siga encomanada pel Ple del Consell, o pel President.
Article 16.-El Gabinet Jurídic és l'òrgan a través del qual serà exercit el dret d'iniciativa legislativa, les accions i la defensa dels drets del Govern Valencià i dels seus Jurídica del Consell i del seu President.
Article 17.-Correspon directament al Cap del Gabinet Jurídic amb categoria de Director General:
1. Informar i proposar, si fos el cas l'exercici de les facultats que corresponen a la Comunitat Valenciana d'acord amb el que disposa l'article 39, 1.r de l'Estatut d'Autonomia.
2. Estudiar i proposar la delimitació de les demarcacions territorials dels òrgans jurisdiccionals, en l'àmbit territorial de la Generalitat Valenciana, i la localització de la capitalitat.
3. Coadjuvar en l'organització dels ordinaris i tradicionals, especialment Aigües de l'Horta de València, i en Jutjats, atenint-se, en tot cas, a les Llei Orgànica del Poder Judicial.
4. Informar i, si fos el cas proposar l'exercici de les facultats previstes als articles 32, 1, i 42 de la Llei Orgànica 5/1982, de 1.r de juliol.
5. Estudiar i proposar les mesures que deriven de l'aplicació del que disposa l'article 41 de l'Estatut d'Autonomia.
Article 18.-Dins el Gabinet Jurídic es crea el servei de Relacions amb les Corts Valencianes i l'Advocacia del Consell.
Article 19.-Correspon al Servei de Relacions amb les Corts Valencianes per encàrrec del Consell o del seu President:
1. La redacció dels textos dels Projectes de Llei que el Consell haja de sotmetre a les Corts Valencianes.
2. Instar l'acció d'aquestes davant el Govern de la Nació.
3. Tramitar les sol·licituds del President de celebració de reunions extraordinàries de les Corts Valencianes.
4. La tramitació de tots els documents relacionats amb la instància legislativa del Consell davant les Corts Valencianes.
5. Les tasques que, en aquest ordre, siguen assignades pel Consell a través del President.
Article 20.-A l'Advocacia del Consell correspon:
1. Intervenir en tota la tramitació dels recursos d'inconstitucionalitat, tant els interposats contra disposicions de la Comunitat Valenciana com els que aquesta formalitze contra normes estatals o d'altres Comunitats Autònomes.
2. Formalitzar i contestar, si fos el cas les qüestions de competència suscitades d'acord amb els articles 60 i següents, de la Llei Orgànica del Tribunal Constitucional.
3. La defensa en juí, i l'exercici de les Accions Judicials procedents, quan siguen afectats els drets de la Comunitat Valenciana.
4. La defensa dels funcionaris públics de la Generalitat Valenciana, i la resta del personal que preste serveis en els. distints organismes, i totes les qüestions sorgides de l'exercici del seu càrrec, i davant qualsevol jurisdicció.
5. L'Assessoria Jurídica de la Presidència, del Ple del Consell, de les Conselleries i dels organismes dependents d'aquestes, en tot allò que li siga requerit.
6. La redacció del text dels Decrets i les Ordres de la Presidència.
7. Qualsevol altra comesa que, en aquest àmbit, li encomane la Presidència.
Article 21.-La Direcció General de la Funció Pública té al seu càrrec tots els assumptes relacionats amb les Plantilles Orgàniques de Funcionaris Públics, el seu règim legal, organització, funcionament i formació i els assumptes relacionats amb el personal que preste serveis en el Consell de la Generalitat Valenciana, en règim administratiu o laboral.
Article 22.-Depenent de la Direcció General de la Funció Pública es creen el Servei de Funcionaris Públics i el Servei de Personal Administratiu i Laboral.
Article 23.-Correspon al Servei de Funcionaris Públics l'exercici de les competències següents:
1. Gestionar les transferències de Funció Pública.
2. Registre de personal.
3. Registre d'Organitzacions Sindicals al si de la Generalitat.
4. Tramitació de les propostes de vacants en les distintes Conselleries i organismes del Consell i de les institucions dependents d'aquest.
5. Regulació del règim de prestació de serveis.
6. Regulació d'havers.
7. Assignació d'honors i recompenses.
8. Qualsevol altra qüestió sorgida en l'exercici de la funció pública.
Article 24.-Correspon al Servei del Personal Administratiu i Laboral l'exercici de les competències següents:
1. Tramitar les propostes de contractació de personal en règim administratiu o laboral, per a ser aprovades pel Director General de la Funció Pública.
2. Redactar els contractes de personal.
3. El Registre de Personal Administratiu i Laboral.
4. Regulació del règim de prestació del servei .
5. Regulació d'havers.
6. Qualsevol altra qüestió sorgida en l'exercici del treball encomanat al personal sotmés a aquest règim.
Article 25.-Sota la dependència directa del Director General de la Funció Pública, es crea l'Escola de l'Administració Pública, amb les finalitats següents, que seran impartides pel sistema més escaient en cada cas concret:
1. Formació i perfeccionament de funcionaris.
2. Tècniques de gestió.
3. Organització i mètodes.
4. Relacions amb les Autoritats i Organismes Públics, i amb els administrats.
5. Qualsevol altra tendent a la millora de la gestió pública.
Article 26.-La Direcció General de Participació Ciutadana i Qualitat de Vida assumirà totes les funcions referents a la participació pública en el Govern Valencià, i les que li corresponguen en matèria referent a la qualitat de vida.
Article-27.-Dins la Direcció General de Participació Ciutadana i Qualitat de Vida, es creen els serveis següents: El Servei d'informació Popular i Reclamacions, el Servei de participació Ciutadana i Iniciatives, el Servei de Consum i el Servei de Protecció del Medi Ambient.
Article 28.- Les funcions dels serveis a què fa referència l'article 27 seran els següents:
a) El Servei d'informació Popular i Reclamacions tindrà com a objectiu informar els ciutadans sobre els seus drets públics i la forma d'exercir-los, i atendre les reclamacions formulades per mancances imputables als serveis de les institucions del Consell.
b) El Servei de Participació Ciutadana i Iniciatives assumirà, si s'escau, les aspiracions dels moviments ciutadans, i rebrà qualsevol suggeriment que s'hi formule sobre la vida política, social i cultural, per tal de transmetre'l immediatament a l'òrgan que siga competent en la matèria.
c) El Servei de Consum promourà la defensa dels consumidors i usuaris, d'acord amb el que determina l'article 51 de la Constitució.
d) El Servei de Protecció del Medi Ambient vetlarà per la utilització racional, protecció i defensa i restauració, si fos el cas dels recursos naturals, sobre la base del dret dels ciutadans a fruir-los, d'acord amb el que determina l'article 45 de la Constitució.
Article 29.-Mentre les Corts Valencianes no regulen el sistema d'iniciativa legislativa popular, els suggeriments que hi facen referència podran ser recollits i tramitats per a ser assumits pel Govern Valencià.
Article 30.-La Secretaria General Tècnica, amb categoria de Direcció General, depén a efectes orgànics de la Subsecretaria de Presidència, i a efectes funcionals, d'aquesta i de la Subsecretaria de Programació Econòmica.
Article 31.-Correspon al Secretari General Tècnic l'exercici de les competències que li atribueix l'article 24 del Reglament de Règim Intern del Consell de la Generalitat Valenciana.
Article 32.-Depèndents de la Secretaria General Tècnica, es creen el serveis següents:
1. La Secretaria General Administrativa.
2. Servei d'Organització i Tècniques de Gestió.
3. Servei d'Estudis, Programes i Coordinació.
4. Servei de Publicacions i «Diari Oficial de la Generalitat Valenciana».
Article 33.- A la Secretaria General Administrativa correspon el control dels centres de treball següents:
1. Oficina Pressupostària de la Presidència.
2. Oficina del Registre d'entrada i Eixida de Documents.
3. El Control del Personal de la Presidència, el rendiment, permisos i informe de trasllat.
4. Servei de Manteniment.
5. La coordinació dels serveis administratius.
6. El parc mòbil.
7. Qualsevol altra que li siga encomanada pel Secretari General Tècnic.
Article 34.-Els serveis susdits exerciran les funcions pròpies de la matèria esmentada en l'enunciat corresponent.
Article 35.-El Servei de Publicacions exercirà la iniciativa respecte de l'edició de textos sobre matèries que, per ser - d'especial interés, calga publicar.
Article 36.-La Subsecretaria de Programació Econòmica assumirà les funcions tendents a l'elaboració de programes econòmics dins el mare de la solidaritat col·lectiva; vetlarà per l'acompliment de les activitats econòmiques que dimanen dels plans i programes del Govern Valencià, i atendrà el correcte funcionament de les empreses públiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, .adoptant-hi les mesures adients amb les competències de la Generalitat Valenciana.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
S'autoritza la Presidència del Consell a promulgar les normes necessàries per al desenvolupament d'aquest Reglament.
DISPOSICIÓ DEROGATORIA
Queden derogades totes les normes del mateix rang, que s'oposen a aquest Reglament.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquest Reglament entrarà en vigor el mateix dia en què siga publicat al «Diari Oficial de la Generalitat Valenciana».
El President de la Generalitat
JOAN LERMA I BLASCO

linea
Mapa web