CORRECCIÓ d'errades del Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana [2023/13078]
(DOGV núm. 9755 de 29.12.2023) Ref. Base de dades 012492/2023
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 29.12.2023 Aquesta disposició afecta: Corregeix: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Justícia i Interior;Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori Grup temàtic: Legislació Matèries: Recursos forestals Descriptors: Temàtics: legislació forestal, política forestal, forest de l'Estat, sanció administrativa, reforestació, malaltia vegetal, pesticida, lluita contra incendis, vehicle de motor , registre, òrgan col.legiat, zona d'actuació urgent, monografies
CORRECCIÓ d'errades del Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana [2023/13078]
Advertits errors en la publicació del Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual saprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 9634, de data 07.07.2023), es procedeix a efectuar les correccions següents:
En la versió en castellà i valencià, en el preàmbul,
On diu:
Per tot lanterior, resulta completament necessari comptar amb una nova disposició que acabe i homogeneïtzar la dispersió i la gran quantitat de normativa existent,
Ha de dir:
Per tot lanterior, resulta completament necessari comptar amb una nova disposició que acabe i homogeneïtze la dispersió i la gran quantitat de normativa existent,
En la versió en castellà i valencià, en el preàmbul,
On diu:
El nou reglament sestructura en un preàmbul, un article únic, sis disposicions addicionals, sis disposicions transitòries, una disposición derogatòria, cinc disposicions finals i tretze annexos.
Ha de dir:
El nou reglament sestructura en un preàmbul, un article únic, sis disposicions addicionals, cinc disposicions transitòries, una disposición derogatòria, quatre disposicions finals i dotze annexos.
En la versió en castellà i valencià, en el preàmbul,
On diu:
Vist linforme emés per lAdvocacia de la Generalitat, dacord amb el que sestableix en els articles 18.f, 33 i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera dAgricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, conforme/oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i prèvia deliberació del Consell en la reunió del 22 de juny de 2023
Ha de dir:
Vist linforme emés per lAdvocacia de la Generalitat, dacord amb el que sestableix en els articles 18.f, 33 i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera dAgricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i prèvia deliberació del Consell en la reunió del 22 de juny de 2023.
En la versió en castellà i valencià, en el punt 5 de larticle 26 de lAnnex I,
On diu:
5. Així mateix, posaran en coneixement de la de la conselleria competent en matèria forestal, aquells fets i actuacions que puguen menyscabar o deteriorar els béns i drets de naturalesa forestal.
Ha de dir:
5. Així mateix, posaran en coneixement de la conselleria competent en matèria forestal, aquells fets i actuacions que puguen menyscabar o deteriorar els béns i drets de naturalesa forestal.
En la versió en castellà i valencià, en lapartat c) del punt 2 de larticle 37 de lAnnex I,
On diu:
c) Ús privatiu: és aquell ús que suposa una utilització individualitzada i excloent del domini públic forestal, que limita o exclou la seua utilització pels altres. Lús privatiu exigeix, bé autorització docupació temporal, concessió administrativa. Només podran autoritzar-se usos privatius que, o bé no afecten els valors de la forest pública, o permeten i garantisquen la seua reversió a la condició anterior a lautorització docupació o concessió administrativa.
Ha de dir:
c) Ús privatiu: és aquell ús que suposa una utilització individualitzada i excloent del domini públic forestal, que limita o exclou la seua utilització pels altres. Lús privatiu exigeix o bé autorització docupació temporal, o bé concessió administrativa. Només podran autoritzar-se usos privatius que o bé no afecten els valors de la forest pública, o que permeten i garantisquen la seua reversió a la condició anterior a lautorització docupació o concessió administrativa.
En la versió en castellà i valencià, en el punt 4 de larticle 66 de lannex I,
On diu:
4. Les sol·licituds dadhesió seran resoltes la persona titular de la direcció territorial de la conselleria competent en matèria forestal de la província on radiquen els terrenys forestals objecte dadhesió.
Ha de dir:
4. Les sol·licituds dadhesió seran resoltes per la persona titular de la direcció territorial de la conselleria competent en matèria forestal de la província on radiquen els terrenys forestals objecte dadhesió.
En la versió en castellà i valencià, en el punt 4 de larticle 110 de lAnnex I,
On diu:
4. En el cas dacampades itinerants, sols es podrà pernoctar en el mateix lloc una nit. En cap cas el nombre de persones pernoctant en cada lloc podrà ser superior a 9, amb un màxim de 3 botigues.
Ha de dir:
4. En el cas dacampades itinerants, sols es podrà pernoctar en el mateix lloc una nit. En cap cas el nombre de persones pernoctant en cada lloc podrà ser superior a 9, amb un màxim de 3 tendes.
En la versió en castellà i valencià, en lapartat b) del punt 2 de larticle 144 de lannex I,
On diu:
b) Declaració que shan recollit dins dels plecs de prescripcions tècniques en del projecte dobra el plec general de normes de seguretat en prevenció dincendis forestals, com es disposa en lArticle 143.
Ha de dir:
b) Declaració que sha recollit dins dels plecs de prescripcions tècniques del projecte dobra el plec general de normes de seguretat en prevenció dincendis forestals, com es disposa en larticle 143.
En la versió en castellà i valencià, en els apartats a) i b) del punt 3 de larticle 4 de lAnnex VI,
On diu:
a) Per a la inscripció en el Registre demplaçaments lajuntament haurà de presentar la sol·licitud dautorització de lemplaçament a la direcció territorial de la conselleria amb competències en prevenció dincendis forestals per via telemàtica, subscrita per la persona que ostente la representació legal de lentitat, de conformitat amb el que sestableix en els apartats 1 i 2 de larticle 2 daquest annex.
b) Realitzada la sol·licitud telemàticament, una vegada shaja atorgat lautorització en els termes previstos en larticle 2 daquest annex, es produirà la inscripció automàtica en el Registre.
Ha de dir:
a) Per a la inscripció en el Registre demplaçaments lajuntament haurà de presentar la sol·licitud dautorització de lemplaçament a la direcció territorial de la conselleria amb competències en prevenció dincendis forestals per via telemàtica, subscrita per la persona que ostente la representació legal de lentitat, de conformitat amb el que sestableix en larticle 1 daquest annex.
b) Realitzada la sol·licitud telemàticament, una vegada shaja atorgat lautorització en els termes previstos en larticle 1 daquest annex, es produirà la inscripció automàtica en el Registre.
En la versió en castellà i valencià, en el punt 6 de larticle 4 de lAnnex VI,
On diu:
6. Contingut. El Registre demplaçaments contindrà totes les dades consignades en la sol·licitud dautorització regulada en larticle 2 daquest decret, i seran públiques les següents:
Ha de dir:
6. Contingut. El Registre demplaçaments contindrà totes les dades consignades en la sol·licitud dautorització regulada en larticle 1 daquest decret, i seran públiques les següents
En la versió en castellà i valencià, en lapartat e) del punt 1 de larticle 7 de lAnnex VII,
On diu:
e) Que es compromet a complir amb les condicions mínimes establides en lAnnex VI, així com aquelles disposicions addicionals que es dicten expressament per a reduir el risc dincendi durant lús de foc o lexecució de lacció o activitat per a la qual realitza la declaració responsable.
Ha de dir:
e) Que es compromet a complir amb les condicions mínimes establides en lAnnex VIII, així com aquelles disposicions addicionals que es dicten expressament per a reduir el risc dincendi durant lús de foc o lexecució de lacció o activitat per a la qual realitza la declaració responsable.
En la versió en castellà i valencià, en lapartat a) del punt 1 de larticle 1 de lAnnex IX,
On diu:
a) Maquinària tipus A: tots els aparells o màquines de motor que no generen espurna, no contemplats en els tipus B o C. En aquest grup es trobarien les taladores de cisalla, arrossegadora, autocarregador, estelladora, retroaranya o maquinària similar, motoanivelladora, buldòzer, compactadora, trituradora de sòl, estabilitzadora, retroexcavadora, excavadora giratòria, dúmper, formigoneres, tragella automotor, equips daplicació dasfalt o maquinària similar. També tractors de cadenes i de rodes forestals i agrícoles, i equips de perforació i sondeig. Sinclouran en aquest grup els grups electrògens, motors, equips elèctrics o dexplosió, que no disposen delements de tall.
Ha de dir:
a) Maquinària tipus A: tots els aparells o màquines de motor que no generen espurna, no contemplats en els tipus B o C. En aquest grup es trobarien les taladores de cisalla, arrossegadora (skidder), autocarregadora, estelladora, retroaranya o maquinària similar, motoanivelladora, buldòzer, compactadora, trituradora de sòl, estabilitzadora, retroexcavadora, excavadora giratòria, dúmper, formigoneres, tragella automotor, equips daplicació dasfalt o maquinària similar. També tractors de cadenes i de rodes forestals i agrícoles, i equips de perforació i sondeig. Sinclouran en aquest grup els grups electrògens, motors, equips elèctrics o dexplosió, que no disposen delements de tall.
En la versió en valencià, en lindex,
On diu:
Secció 4a. Registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana
Article 111. Registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana
Annex V. Senyalització de sendes inscrites en el registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana
Ha de dir:
Secció 4a. Registre públic de senders de la Comunitat Valenciana
Article 111. Registre públic de senders de la Comunitat Valenciana
Annex V. Senyalització de sendes inscrites en el registre públic de senders de la Comunitat Valenciana
En la versió en valencià, en la disposició transitòrie primera,
On diu:
, els plans de prevenció dincendis forestals de parcs naturals estaran vigents i seran aplicable en làmbit territorial contemplat en aquests,
Ha de dir:
, els plans de prevenció dincendis forestals de parcs naturals estaran vigents i seran daplicació en làmbit territorial contemplat en aquests,
En la versió en valencià, en lapartat f) de la disposició derogatòria única,
On diu:
f) Decret 179/2004, de 24 de setembre, del Consell de la Generalitat, de regulació del senderisme i esports de forest de manera compatible amb la conservació de medi natural.
Ha de dir:
f) Decret 179/2004, de 24 de setembre, del Consell de la Generalitat, de regulació del senderisme i esports de muntanya de manera compatible amb la conservació de medi natural.
En la versió en valencià, en el punt 2 de larticle 2 de lAnnex I,
On diu:
2. Als terrenys de condició mixta agrosilvopastoral, i en particular als terrenys aquintanats,
Ha de dir:
2. Als terrenys de condició mixta agrosilvopastoral, i en particular als terrenys adevesats,
En la versió en valencià, en lapartat f) del punt 1 de larticle 8 de lAnnex I,
On diu:
f) Registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana
Ha de dir:
f) Registre públic de senders de la Comunitat Valenciana
En la versió en valencià, en el punt 2 de larticle 10 de lAnnex I,
On diu:
2. La cartografia té caràcter informatiu, excepte per a aquelles forests que compten amb delimitació ferma i amollonament, per a les quals tindrà caràcter vinculant, sempre que aquesta cartografia shaja elaborat a partir de la georeferenciació de fites o fites, fet que es farà constar en la informació continguda en la mateixa cartografia.
Ha de dir:
2. La cartografia té caràcter informatiu, excepte per a aquelles forests que compten amb delimitació ferma i amollonament, per a les quals tindrà caràcter vinculant, sempre que aquesta cartografia shaja elaborat a partir de la georeferenciació de fites o mollons, fet que es farà constar en la informació continguda en la mateixa cartografia.
En la versió en valencià, en el punt 2 de larticle 36 de lAnnex I,
On diu:
2. El pla de lamollonament representarà la situació, classe i numeració correlativa de les fites, fites i senyals. Aquest pla serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana obrint un termini dun mes per a al·legacions dels interessats adjacents.
Ha de dir:
2. El pla de lamollonament representarà la situació, classe i numeració correlativa de les fites, mollons i senyals. Aquest pla serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana obrint un termini dun mes per a al·legacions dels interessats adjacents.
En la versió en valencià, en lapartat f) del punt 4 de larticle 106 de lAnnex I,
On diu:
f) Sendes inscrites en el Registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana.
Ha de dir:
f) Senders inscrits en el Registre públic de senders de la Comunitat Valenciana.
En la versió en valencià, en la secció quarta del capítol II del títol IV de lAnnex I,
On diu:
Registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana
Ha de dir:
Registre públic de senders de la Comunitat Valenciana
En la versió en valencià, en el punt 1 de larticle 111 de lAnnex I,
On diu:
1. Es consideren sendes aquells itineraris senyalitzats que, localitzantse durant la major part del seu recorregut en el medi natural i seguint en la mesura del possible sendes, camins, vies pecuàries, pistes forestals i altres vies tradicionals, es troben inscrits en el Registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana.
Ha de dir:
1. Es consideren senders aquells itineraris senyalitzats que, localitzantse durant la major part del seu recorregut en el medi natural i seguint en la mesura del possible sendes, camins, vies pecuàries, pistes forestals i altres vies tradicionals, es troben inscrits en el Registre públic de senders de la Comunitat Valenciana.
En la versió en valencià, en el punt 2 de larticle 111 de lAnnex I,
On diu:
2. Les sendes hauran de classificar-se i senyalitzar-se conformement a les tipologies i característiques que figuren en lannex V del present reglament.
Ha de dir:
2. Els senders hauran de classificar-se i senyalitzar-se conformement a les tipologies i característiques que figuren en lannex V del present reglament.
En la versió en valencià, en el punt 3 de larticle 111 de lAnnex I,
On diu:
3. A més de la seua utilització per a usos agropecuaris i forestals, es considera compatible amb lús excursionista i muntanyenc de les sendes, lactivitat eqüestre i altres formes de desplaçament no motoritzat, sempre que no estiga expressament prohibida.
Ha de dir:
3. A més de la seua utilització per a usos agropecuaris i forestals, es considera compatible amb lús excursionista i muntanyenc dels senders, lactivitat eqüestre i altres formes de desplaçament no motoritzat, sempre que no estiga expressament prohibida.
En la versió en valencià, en el punt 6 de larticle 111 de lAnnex I,
On diu:
6. Amb la inscripció provisional de la senda, el promotor quedarà habilitat per a realitzar en el termini de dos anys els treballs de condicionament i senyalització contemplats en la memòria explicativa que acompanye la sol·licitud, sempre sota la supervisió del personal de la conselleria competent en matèria forestal.
Ha de dir:
6. Amb la inscripció provisional del sender, el promotor quedarà habilitat per a realitzar en el termini de dos anys els treballs de condicionament i senyalització contemplats en la memòria explicativa que acompanye la sol·licitud, sempre sota la supervisió del personal de la conselleria competent en matèria forestal.
En la versió en valencià, en el punt 1 de lAnnex IV,
On diu:
Senyalització de sendes inscrites en el registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana
Ha de dir:
Senyalització de senders inscrits en el registre públic de senders de la Comunitat Valenciana
En la versió en valencià, en lAnnex V,
On diu:
ANNEX V
Senyalització de sendes inscrites en el registre públic
de sendes de la Comunitat Valenciana
1. Les sendes que poden accedir al Registre públic de sendes de la Comunitat Valenciana es classificaran dacord amb les tipologies que sexposen a continuació. En cas que es requerisca la seua senyalització, satendrà les següents característiques:
a) Senda de gran recorregut, amb abreviatura genèrica GR. Longitud igual o superior a 50 quilòmetres, amb una duració estimada a peu superior a dues jornades. Color de la senyalització: blanc i roig.
Tipologia de la numeració: GR (espai) número. Particularitats: pot tindre variants i derivacions.
b) Senda de xicotet recorregut, amb abreviatura genèrica PR. Longitud compresa entre 10 i 50 quilòmetres, amb una duració estimada a peu entre una i dues jornades. Color de la senyalització: blanc i groc.
Tipologia de la numeració: PR-CV número. Particularitats: pot tindre variants i derivacions. Així mateix, poden tindre menys de 10 km i continuar sent un PR, depenent de la dificultat o desnivell.
c) Senda local, amb abreviatura genèrica SL. Longitud inferior a 10 km, amb una duració per al seu recorregut inferior a una jornada. Color de la senyalització: blanc i verd. Tipologia de la numeració: SL-CV número. Particularitats: pot tindre variants.
2. En cas que es requerisca la seua senyalització, únicament es podran utilitzar les marques registrades per la Federació dEsports de Muntanya i Escalada per a les sendes GR, PR i SL; així com aquelles altres que puguen registrar-se en un futur per aquesta mateixa entitat.
3. Les sendes al seu torn poden incloure, en funció de la seua tipologia, variants i derivacions, que tindran les següents característiques:
a) Derivacions: són aquells recorreguts que ixen duna senda per a aconseguir un punt determinat (cim de muntanya, poble, estació, refugi, etc.).
b) Variants: són aquells recorreguts que ixen duna senda per a tornar a ell en un altre punt diferent.
Ha de dir:
ANNEX V
Senyalització de senders inscrits en el registre públic
de senders de la Comunitat Valenciana
1. Els senders que poden accedir al Registre públic de senders de la Comunitat Valenciana es classificaran dacord amb les tipologies que sexposen a continuació. En cas que es requerisca la seua senyalització, satendrà les següents característiques:
a) Sender de gran recorregut, amb abreviatura genèrica GR. Longitud igual o superior a 50 quilòmetres, amb una duració estimada a peu superior a dues jornades. Color de la senyalització: blanc i roig.
Tipologia de la numeració: GR (espai) número.
Particularitats: pot tindre variants i derivacions.
b) Sender de xicotet recorregut, amb abreviatura genèrica PR. Longitud compresa entre 10 i 50 quilòmetres, amb una duració estimada a peu entre una i dues jornades. Color de la senyalització: blanc i groc.
Tipologia de la numeració: PR-CV número. Particularitats: pot tindre variants i derivacions. Així mateix, poden tindre menys de 10 km i continuar sent un PR, depenent de la dificultat o desnivell.
c) Sender local, amb abreviatura genèrica SL. Longitud inferior a 10 km, amb una duració per al seu recorregut inferior a una jornada. Color de la senyalització: blanc i verd. Tipologia de la numeració: SL-CV número. Particularitats: pot tindre variants.
2. En cas que es requerisca la seua senyalització, únicament es podran utilitzar les marques registrades per la Federació dEsports de Muntanya i Escalada per a els senders GR, PR i SL; així com aquelles altres que puguen registrar-se en un futur per aquesta mateixa entitat.
3. Els senders al seu torn poden incloure, en funció de la seua tipologia, variants i derivacions, que tindran les següents característiques:
a) Derivacions: són aquells recorreguts que ixen dun sender per a aconseguir un punt determinat (cim de muntanya, poble, estació, refugi, etc.).
b) Variants: són aquells recorreguts que ixen dun sender per a tornar a ell en un altre punt diferent.
En la versió en valencià, en els punts 4 i 9 de larticle 9 de lannex I; lapartat c) del punt 5 i el punt 7 de larticle 30 de lannex I; els punts 1, 2, i 3 de larticle 31 de lannex I; el punt 1 de larticle 33 de lannex I; el punt 3 de larticle 34 de lannex I; els punts 1, 2, 3 i 4 de larticle 36 de lannex I, lapartat b) del punt 8 de larticle 100 de lannex I; el punt 3 de larticle 104 de lannex I; el punt 2 de larticle 105 de lannex I; el punt 3 de larticle 110 de lannex I; lapartat b) del punt 4 de larticle 111 de lannex I; apartat a) del punt 5 de larticle 3 de lAnnex XII,
On diu:
Pla
Ha de dir:
Plànol
València, 27 de novembre de 2023. La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures y Territori: Salomé Pradas Ten
València, 27 de novembre de 2023. La consellera de Justícia i Interior: Elisa María Núñez Sánchez