Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret Llei 3/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018. [2018/7094]

(DOGV núm. 8340 de 17.07.2018) Ref. Base de dades 011847/2018

Decret Llei 3/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018. [2018/7094]
PREÀMBUL

Amb data 30 de desembre de 2017 es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici de 2018, el procés d’elaboració de la qual va estar condicionat de forma rellevant per la incertesa que va generar que l’Administració general de l’Estat, per segon any consecutiu, no haguera posat en marxa el procediment d’elaboració dels seus pressupostos.
Aquesta circumstància va determinar que una part important del seu contingut quedara condicionat en origen, tant respecte del mateix marc financer d’elaboració, com de la regulació que en matèria de despeses de personal i oferta d’ocupació pública s’inclou, amb el caràcter de bàsic, en la normativa estatal anual.
En aquest context, i pel que es refereix específicament a les qüestions vinculades a les despeses de personal, l’esmentada Llei 22/2017, de 29 de desembre, va optar per mantindre les retribucions del personal empleat públic en els mateixos termes i condicions que en l’exercici 2017, i, quant a la taxa de reposició d’efectius, per mantindre els criteris, que, amb el caràcter de bàsics, recollia la normativa pressupostària estatal per a 2017.
Publicada la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2018, cal traslladar de forma immediata els criteris i exigències establits per l’Estat quant a les polítiques de personal, a l’àmbit de la nostra Comunitat, per motius de cautela i seguretat jurídica. Amb això es pretén assegurar, d’una banda, l’actualització de les retribucions del personal al servei de la Generalitat, en el marc de les diferents previsions que en matèria de creixement de retribucions i de massa salarial regula la llei esmentada, i d’una altra, l’aplicació i desenvolupament en la nostra Comunitat de les condicions i règim jurídic bàsic que en matèria d’oferta d’ocupació pública, taxa de reposició d’efectius i taxa addicional per a l’estabilització d’ocupació temporal recull la llei esmentada.
Al costat d’aquestes qüestions, el projecte que ens ocupa incorpora qüestions connexes o que guarden una relació directa amb la matèria pressupostària, com ara el règim aplicable al personal de l’Institut Valencià de Finances que com a conseqüència de la reorganització administrativa operada al gener d’enguany, passa a exercir les seues funcions al si de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, la concreció de la destinació de la subvenció nominativa prevista en els pressupostos generals de l’Estat a favor del transport metropolità en l’àrea de València, la correcció de la imputació comptable d’una línia de subvenció de caràcter nominatiu inclosa inicialment, per error, en el capítol IV dels pressupostos de la Generalitat per a 2018, la nova regulació del complement a la prestació econòmica en la situació d’incapacitat temporal del personal al servei del sector públic de la Generalitat, amb subjecció prèvia al procediment corresponent de negociació col·lectiva, i, en tot cas, d’acord amb el que estableix la legislació bàsica de l’Estat, i l’adaptació del règim del permís de paternitat a la modificació operada, a través de l’esmentada Llei 6/2016, de 3 de juliol, en el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre.
Aquestes circumstàncies, especialment les vinculades tant a la necessitat de regularitzar l’increment general de retribucions dels empleats públics com la d’establir les bases per a poder iniciar la posada en marxa de les ofertes d’ocupació pública d’acord amb els requisits i condicions establits per la legislació bàsica, són les que constitueixen el fet habilitant d’extraordinària i urgent necessitat que l’Estatut exigeix en l’article 44 per a l’adopció d’un decret llei.

Per tot això, i a l’empara del que preveuen els articles 44, 49 i 50 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller d’Hisenda i Model Econòmic i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 13 de juliol de 2018,
DECRETE

Article únic. Modificació de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2018

U. Es dóna una nova redacció als apartats 1 i 2 de l’article 28 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1. L’any 2018, les retribucions del personal al servei de les diferents entitats o subjectes a què es refereix l’article 27 d’aquesta llei no podran experimentar un increment global superior a l’1,50 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017, en termes d’homogeneïtat per als dos períodes de comparació, tant pel que fa a efectius de personal com a la seua antiguitat.
2. Durant l’exercici 2018, les persones jurídiques incloses dins de l’àmbit d’aquest títol:
a) Podran realitzar aportacions a plans de pensions, d’ocupació, o contractes d’assegurança col·lectius, sempre que no se supere l’increment global fixat en l’apartat anterior.
b) No podran convocar i/o concedir qualsevol ajuda en concepte d’acció social, així com qualsevol altra que tinga la mateixa naturalesa o finalitat.”

Dos. Es dóna una nova redacció a l’article 29 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“Amb efectes d’1 de gener de 2018, les quanties dels components de les retribucions del personal al servei de les entitats i subjectes inclosos en l’àmbit d’aplicació subjectiu d’aquest títol, sotmés a règim administratiu i estatutari seran les derivades de l’aplicació de les normes següents:
a) El sou i els triennis del mencionat personal experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte dels vigents el 31 de desembre de 2017, d’acord amb el que preveu l’article 28.1, i per les quanties reflectides en l’article 31.1.a) d’aquesta llei.
b) Les retribucions complementàries de caràcter fix i periòdic assignades als llocs de treball que exercisca, experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017.

El que disposa el paràgraf anterior, no impedirà l’adequació d’aquestes retribucions quan siga necessària per a assegurar que les assignades a cada lloc de treball guarden la relació procedent amb el contingut d’especial dificultat tècnica, dedicació, responsabilitat, perillositat o penositat d’aquest.
c) Les pagues extraordinàries del personal inclòs en l’àmbit d’aplicació d’aquest article seran dues a l’any, una al mes de juny i una altra al de desembre. Cadascuna de les esmentades pagues inclourà les quanties de sou i triennis fixades en l’article 31.1.b) d’aquesta llei i del complement de destinació o concepte retributiu equivalent mensual que es perceba.
d) El conjunt de les restants retribucions complementàries experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017, sense perjudici del que disposen els articles 31.1.e), 32 i 40, i les disposicions addicionals vint-i-tres i vint-i-quatre

El que disposa el paràgraf anterior ha d’entendre’s sense perjudici de les adequacions retributives que, amb caràcter singular, resulten imprescindibles pel contingut dels llocs de treball, per la variació del nombre d’efectius assignats a cada programa, o pel grau de consecució dels objectius fixats a aquest.”

Tres. Es dóna una nova redacció als apartats 1, 2 i 3 de l’article 30 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queden redactats de la manera següent:
“1. Durant l’exercici 2018 les retribucions del personal a què es refereix aquest article experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017.
2. A aquest efecte, les retribucions de les persones que componen el Consell i el nivell d’òrgans superiors de les conselleries es fixen en les quanties següents, en euros i referides a dotze mensualitats, sense dret a pagues extraordinàries:

Presidenta o president de la Generalitat 70.009,80
Vicepresidenta o vicepresident 59.638,92
Consellera o conseller 59.638,92
Secretària autonòmica o secretari autonòmic 59.625,36


3. Les retribucions de les persones que integren el nivell directiu de les conselleries i assimilats, es fixen en les quanties següents de sou base, complement de destinació i complement específic, referides a dotze mensualitats:

Sou base
Euros C. Destinació
Euros C. Específic
Euros
Sotssecretari o sotssecretària 12.834,48 11.269,92 32.859,12
Director o directora general 12.975,48 11.393,76 30.820,68


Les pagues extraordinàries seran dues a l’any, una al mes de juny i una altra al de desembre, per un import cadascuna d’elles d’una mensualitat del sou base indicat en el quadre anterior i els triennis que, si és el cas, li corresponguen.”

Quatre. Es dóna una nova redacció a les lletres a), b) c) d), e), f), i) i j) de l’apartat 1 de l’article 31 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queden redactades de la manera següent:
“1. De conformitat amb el que estableix l’article 28 d’aquesta llei, i d’acord amb el que preveu la disposició final tercera de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, les retribucions que han de percebre l’any 2018 pels funcionaris inclosos en l’àmbit d’aplicació d’aquest article, seran les següents:
a) El sou i els triennis, que corresponguen al grup o subgrup de classificació professional de pertinença del personal a què es refereix aquest article, d’acord amb les quanties següents referides a dotze mensualitats, que cal percebre en les nòmines ordinàries de gener a desembre de 2018:

Grup/Subgrup Grup
Llei 30/1984
Sou (euros) Triennis (euros)
A1 A 13.780,08 530,16
A2 B 11.915,28 432,24
B - 10.415,52 379,32
C1 C 8.946,36 327,12
C2 D 7.445,76 222,60
Agrupacions professionals E 6.814,80 167,52


b) Les pagues extraordinàries, que es percebran d’acord amb el que disposa l’article 29.c) d’aquesta llei, s’ajustaran cadascuna a les quanties següents:
– En concepte de sou i triennis:

Grup/Subgrup Grup
Llei 30/1984 Sou (euros) Triennis (euros)
A1 A 708,61 27,26
A2 B 724,16 26,26
B - 750,16 27,33
C1 C 644,35 23,54
C2 D 614,82 18,37
Agrupacions professionals E 567,90 13,96


– En concepte de complement de destinació o concepte retributiu equivalent, la corresponent a una mensualitat.
c) El complement de destinació serà el corresponent al nivell del lloc de treball ocupat, d’acord amb les quanties següents referides a dotze mensualitats:
Nivell Import en euros
30 12.036,72
29 10.796,40
28 10.342,56
27 9.888,36
26 8.675,28
25 7.696,92
24 7.242,72
23 6.789,24
22 6.334,80
21 5.881,56
20 5.463,36
19 5.184,48
18 4.905,36
17 4.626,36
16 4.347,96
15 4.068,60
14 3.789,96
13 3.510,60
12 3.231,48
11 2.952,48
10 2.673,96
9 2.534,52
8 2.394,48
7 2.255,28
6 2.115,72
5 1.976,28
4 1.767,12
3 1.558,44
2 1.349,16
1 1.140,12



d) Els complements específics o conceptes anàlegs assignats als llocs de treball ocupats pel personal a què es refereix aquest article, la quantia anual del qual experimentarà un increment de l’1,50 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2017.
El complement específic anual es percebrà en 14 pagues iguals, de les quals dotze seran de percepció mensual i dues addicionals, del mateix import que una mensual, una al mes de juny i una altra al de desembre, respectivament, sense perjudici del que estableix l’article 40 d’aquesta llei.
e) El complement de carrera professional horitzontal, d’acord amb el que preveu la disposició addicional vint-i-quatre d’aquesta llei i per les quanties recollides en l’annex IV d’aquesta llei.
f) Durant l’exercici 2018 la quantia destinada al complement de productivitat, dins de cada secció pressupostària o equivalent, no podrà experimentar un increment superior a l’1,50 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2017.
El complement de productivitat, s’aplicarà, si és el cas, amb els criteris que establisca el Consell, a proposta de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda, i per a la seua aplicació caldrà ajustar-se, en tot cas, al que preveu l’article 55.2.b) del text refós de la Llei de la funció pública valenciana, aprovat pel Decret legislatiu de 24 d’octubre de 1995, del Consell. A aquest efecte, s’autoritza l’esmentada conselleria per a dotar, si és el cas, els crèdits globals destinats a atendre el mencionat complement, una vegada hagen sigut fixats els criteris pel Consell.
En cap cas, les quanties assignades per complement de productivitat durant un període de temps originaran cap dret individual respecte a les valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

La conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda, podrà modificar la quantia dels crèdits globals destinats a atendre el complement de productivitat per a adequar-la al nombre d’efectius assignats a cada programa i al grau de consecució dels objectius fixats a aquest.”
“i) Els complements personals de garantia i els transitoris es mantindran en les mateixes quanties que el 31 de desembre de 2017 i seran absorbits per les millores que puguen derivar-se del canvi de grup o subgrup, nivell, lloc de treball, la promoció professional, el reconeixement o progressió del grau de carrera professional o desenvolupament professional o qualsevol altre increment retributiu, inclòs, si és el cas, el de caràcter general establit en aquesta llei, que afecte el lloc de treball o grup o subgrup de pertinença. En cap cas, es consideraran els triennis, el complement de productivitat, les gratificacions extraordinàries ni les indemnitzacions per raó de servei.
Únicament es procedirà al reconeixement de nous complements personals, que en tot cas tindran el caràcter de transitoris, per al manteniment de les retribucions calculades en còmput anual, en els supòsits de classificació inicial en la Generalitat com a conseqüència de transferències de competències, així com els que es puguen reconéixer en aplicació d’un pla d’ordenació del personal.
j) No obstant això que disposen els apartats anteriors, i pel que fa als complements de destinació i específic, es mantenen a títol personal les retribucions del personal del grup E/agrupacions professionals de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d’acord amb el que disposa l’article 24.1.B). d) de la Llei 13/2009, de 29 de desembre, incrementades en un 1,50 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017.”


Cinc. Es dóna una nova redacció als apartats 2, 3, 4, 5 i 8 de l’article 32 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2018, que queden redactats de la manera següent:
“2. La quantia anual de les retribucions corresponents als complements específics que estiguen assignats al mencionat personal, experimentarà un increment de l’1,50 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2017, sense perjudici, si és el cas, del que preveuen els articles 31.1.h) i 40 d’aquesta llei.
3. La quantia anual de les retribucions corresponents als complements de carrera professional i desenvolupament professional que tinga reconeguts el personal que té la condició de personal sanitari d’acord amb el que disposa el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, experimentarà un increment de l’1,50 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2017.
4. Les restants retribucions complementàries que, si és el cas, puga percebre el personal a què es refereix aquest article, igualment experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2017.
5. D’acord amb les dotacions pressupostàries que es prevegen anualment, el personal sanitari a què es refereix l’apartat 1, i que preste serveis en els centres i institucions sanitàries dependents de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria de sanitat, podrà percebre una productivitat variable, que respondrà a la ponderació dels paràmetres següents: ús eficient dels recursos, qualitat assistencial, accessibilitat i grau d’implicació en activitats pròpies de l’organització.

En tot cas, les quantitats que perceba cada persona per aquest concepte seran de coneixement públic del personal de la institució sanitària on preste serveis, així com dels qui tinguen la representació sindical del mencionat personal. La quantificació dels paràmetres, fixació dels criteris de distribució i, si és el cas, la seua modificació, s’establiran mitjançant un acord del Consell. La quantia individual del complement de productivitat es fixarà mitjançant resolució de la persona que tinga assignada la titularitat de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.
El crèdit total assignat a aquest concepte retributiu no podrà experimentar un increment superior a l’1,50 per cent, en termes anuals, respecte de la vigent el 31 de desembre de 2017, en els termes i condicions previstos en l’apartat 1.f) de l’article 31 d’aquesta llei.”
“8. Les retribucions del personal en formació, personal de quota i zona i personal de cossos sanitaris locals al servei de les institucions sanitàries, d’acord amb el que disposa l’article 28.1 d’aquesta llei, experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte de les quanties vigents el 31 de desembre de 2017“.

Sis. Es dóna una nova redacció a l’apartat 1 de l’article 33 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1. Durant l’exercici 2018 les retribucions del personal a què es refereix aquest article experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017.”

Set. Es dóna una nova redacció a l’apartat 1 de l’article 34 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1. La massa salarial del personal laboral al servei de les entitats i subjectes inclosos en l’àmbit d’aplicació subjectiu d’aquest títol, que s’incrementarà en el percentatge màxim previst en l’apartat 1 de l’article 28 d’aquesta llei, està integrada, als efectes d’aquesta llei, pel conjunt de les retribucions salarials i extrasalarials meritades durant l’exercici 2017 pel personal esmentat, amb el límit, per al personal de l’administració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, de les quanties que tenen l’informe favorable de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda per a l’esmentat exercici pressupostari.
Se n’exceptuen en tot cas:
a) Les prestacions i indemnitzacions de la Seguretat Social.
b) Les cotitzacions al sistema de la Seguretat Social a càrrec de l’entitat ocupadora.
c) Les indemnitzacions corresponents a trasllats, suspensions o acomiadaments.
d) Les indemnitzacions o bestretes per despeses que haja realitzat la persona empleada.
La limitació de l’increment a què es refereix el paràgraf primer operarà sense perjudici del que puga derivar-se de la modificació dels sistemes d’organització de treball o classificació professional i de la consecució dels objectius assignats en cada conselleria per mitjà de l’increment de la productivitat.”

Huit. Es dóna una nova redacció a l’article 36 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
1. La incorporació de nou personal en el sector públic delimitat en l’article 27 d’aquesta llei, a excepció de les societats mercantils de la Generalitat, entitats públiques empresarials de la Generalitat, les fundacions del sector públic de la Generalitat i consorcis adscrits a la Generalitat sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió d’aquella, que es regiran pel que disposa la disposició addicional vint d’aquesta llei, i de les institucions a què es refereix l’article 20.3 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, estarà subjecta als límits i requisits establits en els apartats següents.
S’exceptua del que disposa el paràgraf anterior la incorporació de personal que puga derivar-se de l’execució de processos selectius corresponents a ofertes d’ocupació pública d’exercicis anteriors.
2. Respectant, en tot cas, les disponibilitats pressupostàries del capítol I dels corresponents pressupostos de despeses, els sectors o àmbits d’actuació que a continuació es detallen tindran una taxa de reposició del 100 per cent:
a) Administració educativa, nivell d’ensenyaments no universitaris, en relació amb la determinació del nombre de places per a l’accés als cossos de funcionaris docents.
b) Administració sanitària, respecte de les places de personal estatutari i equivalent dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut.
c) Llocs de treball les funcions dels quals estiguen vinculades al control i lluita contra el frau fiscal, laboral, de subvencions públiques i del control de l’assignació eficient dels recursos públics.
d) Llocs de treball les funcions dels quals estiguen vinculades a l’assessorament jurídic i a la gestió dels recursos públics.
e) Llocs de treball les funcions dels quals estiguen vinculades als serveis de prevenció i extinció d’incendis.
f) Places de personal investigador doctor adscrites a organismes públics d’investigació definits en la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.
Igualment, amb el límit màxim del 100 per cent de la taxa de reposició, s’autoritza els organismes públics d’investigació per a la contractació de personal investigador doctor que ha superat una avaluació equivalent al certificat I3, en la modalitat d’investigador distingit, com a personal laboral fix en els esmentats organismes, amb l’acreditació prèvia que l’oferta d’ocupació pública d’aquestes places no afecta els límits fixats en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
g) A les places dels cossos de catedràtics d’universitat i de professors titulars d’universitat, de professors contractats doctors d’universitat regulats en l’article 52 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i a les places de personal d’administració i serveis de les universitats públiques de la Generalitat i centres universitaris que en depenen, en els termes i les condicions establits en la legislació bàsica en matèria d’oferta pública d’ocupació.

h) A les places corresponents a la seguretat aèria, respecte del personal que realitza actuacions d’inspecció i supervisió de la seguretat aèria, les operacions de vol i operacions aeroportuàries i actuacions relacionades amb aquestes, i a les places de personal en relació amb la seguretat marítima, que realitza tasques de salvament marítim i prevenció i lluita contra la contaminació marina, així com a les places de personal en relació amb la seguretat ferroviària i les operacions ferroviàries.
i) A les places de personal que presta assistència directa als usuaris de serveis socials.
j) A les places de personal que realitza la gestió de prestacions i polítiques actives en matèria d’ocupació.
k) Places de seguretat i emergències.
l) Places de personal que realitza una prestació directa als usuaris del transport públic.
m) Personal d’atenció als ciutadans en els serveis públics.
n) Personal que preste serveis en l’àrea de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

3. En els sectors no arreplegats en l’apartat anterior, la taxa de reposició serà del 75 per cent.
4. Addicionalment es podrà oferir un nombre de places equivalent al cinc per cent del total de la taxa de reposició, que aniran destinades als sectors o àmbits que, per requerir un reforç addicional d’efectius, establisca el Consell mitjançant un acord, tenint en compte, entre altres, els criteris següents:
– establiment de nous serveis públics,
– increment de l’activitat estacional per l’activitat turística, o
– alt volum de les jubilacions esperades
5. Als efectes del que preveuen els apartats anteriors, tant per al càlcul de la taxa de reposició d’efectius com per a l’aprovació i publicació de l’oferta d’ocupació pública, i de les consegüents convocatòries de places que s’efectuen, caldrà ajustar-se igualment al que estableix la normativa bàsica.
6. A més del que estableix la disposició addicional tercera del Decret llei 2/2017, de 14 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 2017, s’autoritza una taxa addicional per a l’estabilització d’ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estant dotades pressupostàriament, han estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2017 en els sectors i col·lectius següents: personal dels serveis d’administració i serveis generals, d’investigació, de salut pública i inspecció mèdica així com altres serveis públics. En les universitats públiques, només estarà inclòs el personal d’administració i serveis.

Les ofertes d’ocupació que articulen aquests processos d’estabilització, hauran d’aprovar-se i publicar-se en els respectius diaris oficials en els exercicis 2018 a 2020.
La taxa de cobertura temporal de les places incurses en els processos d’estabilització, haurà de situar-se al final del període, en cada àmbit, per davall del 8 per cent.
L’articulació d’aquests processos selectius garantirà el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
De la resolució dels processos realitzats en el marc del present apartat no podrà derivar-se, en cap cas, increment de despesa ni d’efectius, i hauran d’oferir-se en aquests processos, necessàriament, places de naturalesa estructural que es troben ocupades per personal amb vinculació temporal.
7. Durant l’any 2018, no es procedirà a la contractació de personal laboral temporal, ni al nomenament de personal estatutari temporal o de funcionaris interins, en l’àmbit de l’administració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, excepte en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables.
La contractació de personal laboral temporal, el nomenament de personal funcionari interí i de personal estatutari temporal, en les condicions establides en el paràgraf primer, requerirà l’autorització prèvia de les conselleries que tinguen assignades les competències en matèria d’hisenda i en matèria de funció pública.
No obstant això, no es requerirà l’autorització de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria de funció pública i, en conseqüència, únicament serà necessària l’autorització de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda, per a la contractació de personal laboral temporal o el nomenament de personal estatutari temporal o funcionari interí en els supòsits següents:

a) En l’àmbit de les entitats de dret públic de la Generalitat, entitats públiques empresarials de la Generalitat, societats mercantils de la Generalitat, de les fundacions del sector públic de la Generalitat i dels consorcis adscrits a la Generalitat sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió d’aquesta administració.
b) En l’àmbit d’aplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre.
c) Per al personal docent.
d) Per al personal al servei de l’administració de justícia, competència de la comunitat autònoma.
Les condicions, els criteris i les limitacions de l’autorització a què es refereix aquest apartat es realitzaran d’acord amb el que preveu l’Ordre 1/2018, de 23 de març, de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, i de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s’estableixen els procediments d’autorització en matèria de despeses de personal de la Generalitat.
8. La taxa de reposició d’un o diversos dels sectors o col·lectius prioritaris es podrà acumular en altres sectors o col·lectius prioritaris. Igualment, la taxa de reposició dels sectors no prioritaris podrà acumular-se en els sectors prioritaris.
Als efectes del que preveu el paràgraf anterior, les conselleries amb competències en matèria d’hisenda i de funció pública seran els òrgans competents per a proposar aquesta acumulació.
9. En tot cas, el sector públic de la Generalitat podrà cedir part de la seua taxa de reposició a les fundacions públiques i consorcis adscrits que tinguen la condició d’agents d’execució del Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació d’acord amb la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació o que realitzen projectes d’investigació, sempre que la taxa de reposició que se cedisca es dedique als esmentats projectes.
Aquesta cessió haurà de realitzar-se en tot cas en els termes i les condicions establits per la legislació bàsica de l’Estat.
10. La subscripció de contractes de posada a disposició amb empreses de treball temporal només podrà formalitzar-se en les condicions de l’apartat set, i, a aquest efecte, requerirà, en tot cas, l’autorització prèvia de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda.
11. La validesa de la taxa de reposició autoritzada en els diferents apartats d’aquest article, estarà condicionada al fet que les places resultants s’incloguen en una oferta d’ocupació pública que haurà de ser aprovada en els termes i condicions previstos en l’apartat 2 de l’article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana abans de la finalització de l’exercici.
La validesa de l’esmentada autorització estarà igualment condicionada al fet que la convocatòria de les places s’efectue per mitjà de publicació en el mencionat Diari, en el termini improrrogable de tres anys, comptats a partir de la data de la publicació de l’oferta d’ocupació pública en què s’incloguen les esmentades places, amb els requisits establits en el paràgraf anterior, de conformitat amb el que disposa l’apartat 1 del mencionat article 70.

Nou. Es dóna una nova redacció a l’apartat 1 de l’article 41 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1. L’any 2018, d’acord amb el que disposa l’article 28.1 d’aquesta llei, les retribucions del personal al servei de l’administració de justícia, pertanyent als cossos i escales de metges forenses, de secretaris de jutjats de pau, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial, competència de la Generalitat, seran les següents:
a) Les retribucions bàsiques i el complement general del lloc o concepte anàleg seran les establides en la Llei de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2018.
b) Les restants retribucions complementàries que, si és el cas, puga percebre el personal a què es refereix el present article, experimentaran un increment de l’1,50 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017, sense perjudici de les adaptacions que deriven de l’establiment de les noves relacions de llocs de treball d’aquest personal, així com dels programes concrets d’actuació que es puguen implantar al llarg de l’exercici.”

Deu. Es dóna una nova redacció a l’apartat 1 de l’article 42 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1. Durant l’exercici 2018, els crèdits màxims destinats, dins de cada programa pressupostari, a satisfer les despeses de personal que no siguen de caràcter fix i periòdic no podran experimentar un increment global superior al percentatge que s’establisca amb el caràcter de bàsic per la Llei de pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2018, respecte de les vigents el 31 de desembre de 2017, en termes anuals i d’homogeneïtat.”

Onze. Es dóna una nova redacció a la disposició addicional vint de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactada de la manera següent:
“1. Durant 2018 les societats mercantils de la Generalitat, les entitats públiques empresarials de la Generalitat, les fundacions del sector públic de la Generalitat i els consorcis adscrits a la Generalitat sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió de la Generalitat podran procedir a la contractació de nou personal amb els requisits i les limitacions establits en aquesta disposició addicional.
Aquestes limitacions no seran aplicables, en el supòsit de consorcis adscrits a la Generalitat, societats mercantils de la Generalitat, entitats públiques empresarials de la Generalitat i fundacions del sector públic de la Generalitat, quan es tracte de contractació de personal, funcionari o laboral, amb una relació preexistent de caràcter fix i indefinida en el sector públic de la Generalitat. A aquest efecte, els contractes subscrits a l’empara del que estableix aquest apartat generaran dret a continuar percebent, des de la data de la seua celebració, el complement d’antiguitat que es percebera en la mateixa quantia.

2. Les societats mercantils i entitats públiques empresarials que gestionen serveis públics o realitzen activitats de les enumerades en l’article 36.2 d’aquesta llei tindran, com a màxim, la taxa de reposició establida per al respectiu sector en l’esmentat precepte, sempre que quede justificada la necessitat d’aqueixa taxa per a l’adequada prestació del servei o realització de l’activitat.
Així mateix, les societats mercantils de la Generalitat i les entitats públiques empresarials, diferents de les previstes en el paràgraf anterior, que hagen tingut beneficis en dos dels últims tres exercicis podran realitzar contractes indefinits amb un límit del 100 per cent de la seua taxa de reposició, calculada d’acord amb les regles de l’article 36.5 d’aquesta llei.
Les societats mercantils i les entitats públiques empresarials diferents de les previstes en el paràgraf anterior, que no hagen tingut beneficis en dos dels tres últims exercicis, podran realitzar contractes indefinits amb un límit del 75 per cent de la seua taxa de reposició, calculada d’acord amb les regles de l’article 36.5 d’aquesta llei.
Addicionalment, les societats mercantils de la Generalitat i les entitats públiques empresarials podran formalitzar contractes indefinits en un nombre equivalent al 5 per cent del total de la seua taxa de reposició, que aniran destinats a aquells sectors o àmbits que consideren que requereixen un reforç addicional d’efectius. Aquest percentatge addicional s’utilitzarà preferentment en sectors amb la consideració de prioritaris i quan es done, entre altres, alguna de les circumstàncies següents: establiment de nous serveis públics, increment d’activitat estacional per l’activitat turística o alt volum de jubilacions esperades.

A més, tant les societats com les entitats públiques esmentades, podran disposar d’una taxa addicional per a l’estabilització de l’ocupació temporal de les places, dotades pressupostàriament que hagen estat ocupades de forma temporal i interrompuda almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017.
Els processos d’estabilització hauran d’aprovar-se i publicar-se en els exercicis 2018 a 2020. L’articulació d’aquests processos selectius que, en tot cas, garantirà el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, podrà ser objecte de negociació col·lectiva.
De la resolució d’aquests processos no podrà derivar-se, en cap cas, increment de despesa ni d’efectius, i s’hauran d’oferir-hi, necessàriament, places de naturalesa estructural que es troben ocupades per personal amb vinculació temporal.
3. Les fundacions del sector públic de la Generalitat que gestionen serveis públics o realitzen activitats dels enumerats en l’article 36.2 d’aquesta llei tindran, en els mateixos termes establits en aquest precepte, com a màxim, la taxa de reposició establida per al respectiu sector en l’esmentat precepte, sempre que quede justificada la necessitat de la taxa per a l’adequada prestació del servei o per a la realització de l’activitat. D’altra banda, la resta de fundacions del sector públic de la Generalitat podrà realitzar contractes indefinits amb un límit del 75 per cent de la seua taxa de reposició, calculada conforme a les regles de l’article 36.5 d’aquesta llei.
Addicionalment, les fundacions del sector públic de la Generalitat podran formalitzar contractes indefinits en un nombre equivalent al 5 per cent del total de la seua taxa de reposició, que aniran destinats a aquells sectors o àmbits que consideren que requereixen un reforç addicional d’efectius. Aquest percentatge addicional s’utilitzarà preferentment en sectors amb la consideració de prioritaris i quan es done, entre altres, alguna de les circumstàncies següents: establiment de nous serveis públics, increment d’activitat estacional per l’activitat turística o alt volum de jubilacions esperades.
A més del que preveuen els números anteriors, les esmentades fundacions podran disposar d’una taxa addicional per a l’estabilització d’ocupació temporal que inclourà les places, dotades pressupostàriament, que hagen estat ocupades de forma temporal i interrompuda almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017.
Els processos d’estabilització hauran d’aprovar-se i publicar-se en els exercicis 2018 a 2020. L’articulació d’aquests processos selectius que, en tot cas, garantirà el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, podrà ser objecte de negociació col·lectiva.
De la resolució d’aquests processos no podrà derivar-se, en cap cas, increment de despesa ni d’efectius, i s’hauran d’oferir-hi, necessàriament, places de naturalesa estructural que es troben ocupades per personal amb vinculació temporal.
4. Els consorcis adscrits a la Generalitat, sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió de la Generalitat que gestionen serveis públics o realitzen activitats dels enumerats en l’article 36.2 d’aquesta llei tindran, en els mateixos termes establits en aquest precepte, com a màxim, la taxa de reposició establida per al respectiu sector en l’esmentat precepte, sempre que quede justificada la necessitat d’aqueixa taxa per a l’adequada prestació del servei o realització de l’activitat.
Els consorcis, no inclosos en el punt anterior, i que conformement a la legislació aplicable puguen contractar personal propi, podran realitzar contractes indefinits amb un límit del 75 per cent de la seua taxa de reposició, calculada d’acord amb les regles de l’article 36.5 d’aquesta llei.
Addicionalment, els consorcis a què es refereix aquest apartat podran formalitzar contractes indefinits en un nombre equivalent al 5 per cent del total de la seua taxa de reposició, que aniran destinats a aquells sectors o àmbits que consideren que requereixen un reforç addicional d’efectius.
Aquest percentatge addicional s’utilitzarà preferentment en sectors amb la consideració de prioritaris i quan es done, entre altres, alguna de les circumstàncies següents: establiment de nous serveis públics, increment d’activitat estacional per l’activitat turística o alt volum de jubilacions esperades.
A més, els consorcis podran disposar d’una taxa addicional per a l’estabilització d’ocupació temporal de les places, dotades pressupostàriament, que hagen estat ocupades de forma temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2017.
Els processos d’estabilització hauran d’aprovar-se i publicar-se en els exercicis 2018 a 2020. L’articulació d’aquests processos selectius que, en tot cas, garantirà el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, podrà ser objecte de negociació col·lectiva. De la resolució d’aquests processos no podrà derivar-se, en cap cas, increment de despesa ni d’efectius, is s’hauran d’oferir-hi, necessàriament, places de naturalesa estructural que es troben ocupades per personal amb vinculació temporal.
5. Les contractacions de personal de caràcter indefinit, a què es refereixen els apartats anteriors, requeriran, en tot cas, informe favorable de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda i de sector públic.

La conselleria competent en matèria de sector públic podrà establir bases o criteris d’actuacions comunes en els processos selectius, amb la finalitat de fer efectiva l’aplicació dels principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, així com la implantació del procediment electrònic.

6. Les contractacions temporals dels diferents subjectes inclosos en l’àmbit subjectiu d’aquesta disposició només podran realitzar-se en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables o, en el cas que aquestes es realitzen per societats mercantils públiques o entitats públiques empresarials, quan es duguen a terme en els termes de l’article 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual traslladen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.”

Dotze. Es dóna una nova redacció a la disposició addicional vint-i-una de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactada de la manera següent:
“El càlcul de la prestació econòmica en la situació d’incapacitat temporal del personal al servei de la Generalitat, siga funcionari, estatutari o laboral, i siga quin siga el règim de la seguretat social que li siga aplicable, se suportarà sobre les retribucions fixes que es perceberen en el mes d’inici de la incapacitat temporal, i quedaran exclosos, en tot cas, els conceptes retributius que a continuació es detallen: els endarreriments de qualsevol concepte retributiu, les gratificacions o indemnitzacions, la productivitat variable, així com les pagues extraordinàries i el component compensatori del complement específic.”

Tretze. Es dóna una nova redacció a l’apartat primer de la disposició addicional trenta de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1. Durant l’exercici 2018 el control intern dels organismes autònoms Institut Cartogràfic Valencià; Institut Valencià d’Investigacions Agràries; Institut Valencià de la Joventut; Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària; i Autoritat de Transport Metropolità de València s’exercirà exclusivament per mitjà de la modalitat d’auditoria pública.”

Catorze. Es dóna una nova redacció a l’apartat primer de la disposició transitòria sisena de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1. Les quanties del complement autonòmic transitori a percebre pel personal funcionari dels cossos al servei de l’administració de justícia dependents de la Generalitat Valenciana que, a 31 de desembre de 2017, no estiguen inclosos en una relació de llocs de treball i no tinguen adaptada la seua estructura retributiva al nou règim resultant de la implantació de la nova oficina judicial, seran les que es detallen a continuació:


Cos Complement autonòmic transitori anual (€)
Gestió processal i administrativa 6.431,88
Tramitació processal i administrativa 5.979,60
Auxili 5.846,28


Quinze. Es modifica l’annex I “Mòduls econòmics de distribució de fons públics per al sosteniment de centres concertats”, de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, amb el contingut i abast següents:

Setze. Es modifica l’annex III “Imports corresponents al component retributiu relacionat amb la formació permanent dels funcionaris de carrera dels diferents cossos docents”, de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, amb l’abast següent:

Sexenni Import mensual Import acumulat
Primer 106,26 106,26
Segon 112,54 218,80
Tercer 128,74 347,54
Quart 140,13 487,67
Cinqué 81,45 569,12



Dèsset. Es modifica l’annex IV “Imports corresponents als sistemes de carrera professional vigents en la Generalitat”, de la Llei 22/2017, de 29 de desembre amb l’abast següent:
Díhuit. Es modifica l’annex VI “Component singular del complement específic del càrrec INSPECCIÓ EDUCATIVA ANY 2018”, de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, amb el següent abast:

Denominació del lloc Import anual (€)
Inspector general d’educació 6.775,32
Inspector en cap territorial 5.081,16
Inspector adscrit a Inspecció General 4.008,48
Inspector secretari territorial 4.008,48
Inspector coordinador territorial 4.008,48


Dènou. Es modifica l’annex VII “Imports corresponents al component específic per festivitat, nocturnitat i treball per torns del personal al servei de l’Administració de la Generalitat i dels organismes autònoms que en depenen”, de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, amb l’abast següent:
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Única. Del lliurament de les subvencions de capital per a la realització de programes d’interès general.
Durant 2018, i amb efectes un de gener, les subvencions de capital per a la realització de programes d’interès general amb càrrec a l’assignació tributària de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques a la Comunitat Valenciana, articulades a través de la línia S5185, es podran lliurar d’immediat, una vegada concedides, fins al 100 per cent del seu import,


DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. De les transferències a les universitats
S’autoritza les conselleries amb competències en matèria d’hisenda i educació perquè adopten les mesures necessàries perquè l’increment anual de l’1,50 per cent de les retribucions previst en aquest decret llei, tinga el seu corresponent reflex en l’àmbit de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana.

Segona. Dels centres concertats
S’autoritza les conselleries amb competències en matèria d’hisenda i d’educació perquè adopten les mesures necessàries perquè l’increment anual de l’1,50 per cent de les retribucions previst en aquest decret llei, tinga el seu corresponent reflex en l’àmbit del personal docent dels centres concertats. A aquest efecte, i d’acord amb el que preveu l’apartat 15 de l’article únic d’aquest decret llei, s’incorpora com a annex a aquest els mòduls econòmics de distribució de fons públics per al sosteniment de centres concertats degudament actualitzats i adaptats a la normativa bàsica en la matèria.


Tercera. De l’increment salarial addicional
D’acord amb el que disposa l’article 18.dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, si l’increment del producte interior brut (PIB) a preus constants en 2017 arribara o superara el 3,1 per cent, s’afegiria, amb efectes d’1 de juliol de 2018, un altre 0,25 per cent d’increment salarial en les retribucions del personal inclòs en l’àmbit subjectiu del títol III “Despeses de personal”, de la Llei de pressupostos de la Generalitat vigent.

Aquest increment s’estendrà igualment al personal a què es refereixen les disposicions addicionals primera i segona d’aquest decret llei

A aquest efecte, si es produeix l’increment esmentat del producte interior brut, s’autoritza el Consell, perquè, una vegada comunicat l’acord del Consell de Ministres pel qual s’aprove l’aplicació de l’increment salarial del 0,25 per cent addicional, mitjançant un acord, aprove la publicació de totes les taules retributives previstes en la Llei 22/2017, de 29 de desembre, degudament actualitzades, incloent-hi a aquest efecte l’annex corresponent als mòduls econòmics de distribució de fons públics per al sosteniment de centres concertats.

Quarta. De l’increment addicional del 0,2 per cent de la massa salarial
1. D’acord amb el que disposa l’article 18.dos de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, s’aprova un increment addicional de fins a un 0,2 per cent de la massa salarial.
2. A aquest efecte, s’autoritza el Consell perquè, mitjançant un acord procedisca a la distribució de l’increment de 0,2 per cent de massa salarial, amb negociació col·lectiva prèvia.
3. Aquesta distribució haurà d’ajustar-se tant als criteris establits a aquest efecte en la legislació bàsica, per a, entre altres mesures, la implantació de plans o projectes de millora de la productivitat o l’eficiència, la revisió de complements específics entre llocs amb funcions equiparables, l’homologació de complements de destinació o l’aportació a plans de pensions, així com als que determine el mateix acord, entre els quals s’inclourà necessàriament:
a) els vinculats a la desaparició de la bretxa salarial en aquells sectors especialment feminitzats
b) els vinculats a la disparitat de condicions laborals derivades de la coexistència de diferents convenis col·lectius
c) els vinculats a les necessitats del transport col·lectiu.
4. Aquest increment addicional es destinarà prioritàriament a les diferents entitats i subjectes que conformen el sector públic instrumental de la Generalitat, i en tot cas haurà de donar cobertura a tots els acords i pactes subscrits, en l’àmbit del sector públic de la Generalitat, que tinguen per objecte homologacions salarials derivades de qualsevol dels criteris establits en l’apartat anterior.

Cinquena. De la correcta imputació comptable de la línia de subvenció S0713000 “Fundació Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana”
La línia de subvenció de caràcter nominatiu S0713000 “Fundació Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana”, inclosa, per error, en el capítol IV del programa 612.60, Despeses diverses, amb una dotació de 500.000 euros, es modifica amb l’abast següent:
Secció 20
Programa pressupostari 612.60 , Despeses diverses
Denominació línia: Fundació Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana
Beneficiaris previstos: Fundació Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana
Import: 500.000 euros
Capitule: VII “Transferències de capital”
Descripció i finalitat: finançar la despesa de capital de la Fundació Museu Tèxtil de la Comunitat Valenciana

Sisena. De l’Autoritat del Transport Metropolità de València
1. D’acord amb el que disposa l’apartat tres de la disposició addicional cent tretze de la Llei 6/2018, de 3 juliol, una vegada publicat aquest decret llei podrà generar-se crèdit en el pressupost de l’organisme autònom de la Generalitat “Autoritat del Transport Metropolità de València”, per un import màxim de 10.000.000 euros.

A aquest efecte, la subvenció nominativa prevista en l’apartat primer de la disposició addicional esmentada tindrà la consideració de compromís ferm suficient per a poder incrementar, mitjançant la generació corresponent i per un import màxim de 10.000.000 euros, el pressupost de despeses i ingressos de l’Autoritat del Transport Metropolità.

2. L’increment de crèdits en l’estat de despeses del pressupost de l’Autoritat del Transport Metropolità de València, derivat de la generació a què es refereix l’apartat anterior, determinarà la inclusió en el pressupost de despeses de l’organisme esmentat d’una línia de subvenció, de concessió directa, per mitjà de resolució, amb l’abast següent:

Denominació: Subvenció al transport col·lectiu urbà.
Denominació i finalitat: transferències corrents a corporacions locals adherides a l’ATMV per a cofinançar els seus serveis de transport col·lectiu.
Import (euros): 7.954.650
Capítol: IV “Transferències corrents”
Manera de concessió: article 168.1.B) Llei 1/2015
Beneficiaris: municipis adherits a l’ATMV, segons annex.

El detall dels ajuntaments beneficiaris i imports assignats és:

Beneficiaris Imports (milers d’euros)
València 7.546,80
Torrent 96,30
Paterna 55,30
Sagunt/Sagunto 77,56
Manises 15,00
Alboraia/Alboraya 15,00
Pobla de Vallbona, la 16,07
Llíria 18,38
Riba-roja de Túria 39,24
Montcada 15,00
Puçol 15,00
Massamagrell 15,00
Godella 15,00
Pobla de Farnals, la 15,00
3. S’autoritza el Consell perquè mitjançant un acord aprove les modificacions pressupostàries necessàries per a instrumentar la generació de crèdits a què es refereix aquesta disposició addicional.
A aquest efecte, i amb la finalitat de poder complir les condicions i els requisits de l’aportació de l’Administració general de l’Estat, aquesta modificació inclourà els ajustos necessaris en el pressupost dels diferents subjectes que conformen el sector públic instrumental de la Generalitat, que tinguen atribuïdes competències en matèria de transport públic regular de viatgers de la Generalitat.
En tot cas, aquest acord incorporarà com a annex els pressupostos definitius dels diferents subjectes afectats per la modificació.

Setena. De la concertació d’assegurances
Els diferents subjectes que integren el sector públic podran subscriure contractes d’assegurança de responsabilitat civil professional del personal al seu servei i de responsabilitat civil dels membres que formen part dels òrgans col·legiats d’administració i direcció del sector públic instrumental, amb la justificació prèvia de la seua necessitat i sense que en cap cas puguen suposar increment de la massa salarial. No obstant això, sobre la determinació de les contingències concretes a incloure en aquestes assegurances haurà d’informar de manera preceptiva la conselleria que tinga les competències en matèria d’hisenda i, si és el cas, del sector públic, amb caràcter previ a la seua contractació.

Huitena. Règim d’integració del personal laboral de l’Institut Valencià de Finances en l’Administració de la Generalitat
El personal laboral de l’Institut Valencià de Finances que estiga desenvolupant les funcions i competències que d’acord amb els articles 48 i següents de la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d’organització de la Generalitat han passat a ser assumides per la conselleria en matèria d’hisenda i model econòmic, s’integrarà en la conselleria esmentada. Aquesta integració es durà a terme, d’acord amb els procediments de mobilitat establits en la legislació de funció pública o legislació laboral que resulte aplicable.

El personal de l’IVF que s’integre, tindrà els mateixos drets i obligacions que li corresponguen d’acord amb la normativa que els siga aplicable.
La integració, no suposarà per si mateixa, en cap cas, l’atribució de la condició de personal funcionari públic al personal laboral afectat per aquesta integració.
La integració del personal laboral de l’IVF que fins a aqueix moment estiguera exercint funcions reservades a personal funcionari públic sense ser-ho, es realitzarà amb la condició d’“a extingir”, i resultarà aplicable, en tot cas, d’acord amb el que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, gestió administrativa i financera, i d’organització de la Generalitat, l’article 44 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.


Novena. De l’homogeneïtzació de les retribucions en l’àmbit del sector públic instrumental
1. En el cas que una vegada aprovades, en el marc del procés de reestructuració i reordenació del sector públic instrumental, les relacions de llocs de treball de les diferents entitats afectades pel procés esmentat, es detecten disfuncions o diferències entre les retribucions assignades als diferents llocs de treball inclosos en les relacions esmentades, i les retribucions efectives de les persones que els estaven ocupant, aquestes hauran de quedar compensades mitjançant l’establiment d’un complement personal de garantia, de caràcter transitori i absorbible a càrrec de futurs increments retributius, per al càlcul dels quals caldrà ajustar-se al que disposa l’article 31.1.i de la Llei 22/2017, de 29 de desembre.

2. En cap cas, l’assignació d’aquests complements podrà afectar la massa salarial que, si és el cas, tinga autoritzada l’entitat corresponent.



Deu. Prestació econòmica en la situació d’incapacitat temporal del personal al servei del sector públic de la Generalitat
1. La Generalitat complementarà la prestació econòmica de la situació d’incapacitat temporal del personal al servei del seu sector públic, inclòs en el règim general de la Seguretat Social, funcionari, estatutari o laboral, des del primer dia fins a arribar al cent per cent de les retribucions fixes que percebera aquest personal en el mes d’inici de la incapacitat temporal.
2. Respecte al personal funcionari al servei del sector públic de la Generalitat inclòs en el règim de mutualisme administratiu, d’acord amb el règim retributiu establit en la seua normativa, es complementarà la percepció de fins al cent per cent de les retribucions bàsiques i complementàries, corresponents a les seues retribucions fixes del mes d’inici de la incapacitat temporal.
Per al període de temps en què s’aplique el subsidi per incapacitat temporal, caldrà ajustar-se al que preveu la normativa reguladora vigent.

3. La forma de justificació de les absències per causa de malaltia o que donen lloc a una incapacitat temporal, mitjançant l’exigència del corresponent comunicat de baixa o documentació acreditativa, segons siga procedent, des del primer dia d’absència, s’haurà de realitzar d’acord amb la normativa de desenvolupament de cada sector del personal al servei del sector públic de la Generalitat.
4. La Generalitat adaptarà el pla de control de l’absentisme, d’acord amb el que estableix l’apartat quatre de la disposició addicional cinquanta-quatre de la Llei de pressupostos generals de l’Estat per a 2018, que serà objecte de difusió pública, a través del respectiu Portal de Transparència. En aquest portal seran igualment objecte de publicació les dades d’absentisme, classificades per la seua causa, amb una periodicitat almenys semestral.
5. Per al càlcul del complement retributiu en els supòsits d’incapacitat laboral regulat en els apartats primer i segon d’aquesta disposició addicional, caldrà ajustar-se al que disposa la disposició addicional vint-i-una de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2018
6. Reglamentàriament es podran desenvolupar els aspectes que es consideren necessaris per al compliment adequat del que preveu aquesta disposició addicional, per a cada sector de personal al servei de la Generalitat.
7. El que preveu aquesta disposició resulta aplicable al personal al servei de les institucions a què es refereix l’article 20.3 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana.

Onze. Del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat
Els màxims responsables de les entitats, empreses, fundacions i consorcis que integren el sector públic instrumental de la Generalitat, el nomenament dels quals l’efectue el Consell amb rang mínim de director general, percebran els mateixos complements i indemnitzacions que els alts càrrecs de l’Administració de la Generalitat.
A aquells nomenats abans de l’entrada en vigor d’aquest decret llei els serà aplicable aquesta disposició des del moment del seu nomenament.

Dotze. Règim jurídic de gaudi del permís de paternitat
1. Mentre no s’aprove un nou decret que regule les condicions de treball del personal de l’Administració de la Generalitat, el règim jurídic de gaudi del permís de paternitat serà el que es determina a continuació, i quedaran sense efecte les previsions de l’article 29 del Decret 175/2006, de 24 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les condicions de treball del personal al servei de l’Administració del Consell.

2. El permís de paternitat el gaudirà el pare o l’altre progenitor a partir de la data del naixement, de la decisió administrativa de guarda amb finalitats d’adopció o acolliment, o de la resolució judicial per la qual es constituïsca l’adopció.
El gaudi del permís serà ininterromput excepte l’última setmana, que podrà gaudir-se de forma independent en un altre moment dins dels nous mesos següents a la data de naixement de la filla o fill, la resolució judicial o la decisió administrativa, quan així ho sol·licite, a l’inici del permís, el progenitor que l’haja de gaudir.
3. Igualment l’òrgan competent en matèria de personal de la conselleria o organisme en el qual preste els serveis, podrà autoritzar, quan així se sol·licite prèviament, que l’inici del permís tinga lloc en una data posterior a la del naixement de la filla o fill, la resolució judicial o la decisió administrativa abans indicades, sempre que siga abans de la finalització del permís corresponent o de la suspensió del contracte per part, adopció o acolliment de l’altre progenitor, o immediatament després de la seua finalització.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queden derogats l’article 6 del Decret llei 6/2012, de 28 de setembre, del Consell, de desplegament i aplicació de les disposicions incloses en el títol I i disposicions concordants del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol; i l’Ordre 12/2014, de 9 de juliol, de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, per a la determinació del procediment i criteris d’aplicació de la millora voluntària de l’acció protectora de la Seguretat Social, en tot allò que s’opose al que estableix la disposició addicional deu, així com totes les disposicions del mateix rang o inferior que s’oposen al que estableix aquest decret llei.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Modificació del Decret llei 1/2017, de 9 de juny, del Consell, pel qual s’estableixen les normes per a fer efectiva l’adhesió de la Generalitat a l’Acord de novació del contracte marc de reestructuració de riscos i deute de la Societat de Garantia Recíproca de la Comunitat Valenciana
Amb efectes de la data de publicació d’aquest decret llei, es dóna una nova redacció a l’apartat primer de l’article 4 del Decret llei 1/2017, que queda redactat de la manera següent:
“1. El crèdit generat a favor de la Generalitat Valenciana per la part de l’import del venciment anticipat dels avals atorgats en el seu moment per aquesta en virtut del contracte marc de refinançament de 26 de juliol de 2013, no destinat al que es preveu en l’apartat 1 de l’article 3 anterior, i que es deriva de l’amortització parcial del finançament sènior concedit per les entitats financeres, serà satisfet per la SGR en la seua integritat mitjançant dació en pagament de l’entitat o entitats del sector públic instrumental de la Generalitat la titularitat del qual siga 100% de la Generalitat que aquesta designe (amb els negocis jurídics previs necessaris entre l’entitat i la Generalitat) de manera que SGR cedisca i transmeta en paga d’aquest deute, a favor de l’entitat o entitats, el ple domini d’una cartera composta per una sèrie d’actius i drets de la seua titularitat, o el seu equivalent en efectiu.”

Segona. . Modificació de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d’Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.
Amb efectes de la data de publicació d’aquest Decret llei, es fa una nova redacció de la lletra c) de l’apartat 3 de l’article 69 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, que queda redactat així :

«C) Permís de paternitat pel naixement, guarda amb fins d’adopció, acolliment o adopció d’un fill o filla, amb una durada de sis setmanes ampliables en els supòsits de part, adopció, guarda amb fins d’adopció o acolliment múltiples en dos dies més per cada fill a partir del segon. «

Tercera. Habilitació per al desplegament reglamentari
Es faculta el Consell per a dictar les disposicions que siguen necessàries per al desplegament i aplicació d’aquest decret llei.

Quarta. Entrada en vigor
Aquest decret llei entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 13 de juliol de 2018

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller d’Hisenda i Model Econòmic,
VICENT SOLER I MARCO

linea
Mapa web