Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 211/2001, de 18 de desembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Innovació i Competitivitat. [2001/X12704]

(DOGV núm. 4165 de 10.01.2002) Ref. Base de dades 0111/2002

DECRET 211/2001, de 18 de desembre, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Innovació i Competitivitat. [2001/X12704]
Mitjançant Decret 88/1999, del Govern Valencià, de 30 de juny, s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Indústria i Comerç.
Pel Decret 160/2001, de 30 d'octubre, del Govern Valencià, s'estableix un canvi de la denominació de la Conselleria d'Indústria i Comerç, que passa a denominar-se Conselleria d'Innovació i Competitivitat.
Pel Decret 15/2001, de 30 d'octubre, del president de la Generalitat Valenciana, s'assignen a la Conselleria d'Innovació i Competitivitat les competències en matèria d'indústria i energia, comerç i consum, política científica i tecnològica, innovació i competitivitat, I+D+I, modernització i racionalització.
Aixi mateix, pel Decret 161/2001, de 30 d'octubre, del Govern Valencià, es crea en la Conselleria d'Innovació i Competitivitat, la Sotssecretaria d'Energia i Indústria, de la qual dependrá la Direcció General d'Indústria i Energia, coma òrgan a què correspon l'execució, el control y la supervisió de les competències de caràcter industrial i energètic de la Generalitat Valenciana.
Pel que s'ha exposat, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 35 f) i 70 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, a proposta del conseller d'Innovació i Competitivitat i després de la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 18 de desembre de 2001,
DECRETE
Títol I
Dels òrgans de la Conselleria
Article 1
La Conselleria d'Innovació i Competitivitat és el màxim òrgan encarregat de la direcció i l'execució de la política del Govern Valencià en les matèries d'indústria i energia, comerç i consum, política científica i tecnològica, innovació i competitivitat, I+D+I, modernització i racionalització i exerceix les competències que legalment té atribuïdes a aquests efectes.
Article 2
1. El conseller és la superior autoritat de la Conselleria i el seu màxim òrgan executiu.
2. El nivell directiu de la Conselleria d'Innovació i Competitivitat està integrat per:
a) La Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia.
b) La Sotssecretaria d'Energia i Indústria.
c) La Secretaria General.
d) La Direcció General de Telecomunicacions i Modernització.
e) La Direcció General d'Indústria i Energia.
f) La Direcció General de Comerç i Consum.
3. Adscrites a la Conselleria d'Innovació i Competitivitat, i sota la directa autoritat del conseller, s'emmarquen les entitats de dret públic Institut de la Petita i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA) i Agència Valenciana de l'Energia.
Article 3
El nivell administratiu de la Conselleria està integrat per la resta d'unitats dependents dels centres directius a què fa referència l'article anterior.
Article 4
Territorialment, la Conselleria d'Innovació i Competitivitat s'organitza en serveis centrals i serveis territorials. Els serveis centrals tenen competència sobre tot el territori de la Comunitat Valenciana.
Els serveis territorials, d'àmbit provincial, són l'expressió organitzativa del principi de desconcentració que regeix l'activitat administrativa de la Conselleria. Al front dels serveis territorials de cada província hi haurà un director territorial de la Conselleria d'Innovació i Competitivitat, amb dependència orgànica del secretari general.
Títol II
Dels serveis centrals
Capítol I
Del conseller
Article 5
1. El conseller, en la seua condició de màxima autoritat de la Conselleria, té totes les competències inherents al seu càrrec i, expressament, té atribuïdes les següents funcions:
a) Proposar al Govern Valencià el nomenament i cessament d'alts càrrecs del departament.
b) Preparar i presentar al Govern Valencià els avantprojectes de llei, les propostes d'acord i els projectes de decret relatius a les qüestions pròpies del departament, i ratificar aquests últims una vegada aprovats.
c) Formular motivadament els avantprojectes de pressupost de la Conselleria.
d) Exercir la potestat reglamentària en les matèries pròpies de la Conselleria, en forma d'ordres d'aquesta.
e) Proposar al Govern Valencià, per a la seua aprovació, l'estructura i organització de la Conselleria.
f) Executar els acords del Govern Valencià en el marc de les seues competències.
g) Resoldre els recursos que s'interposen contra resolucions dels organismes o les autoritats de la Conselleria, llevat de les excepcions establides en les lleis.
h) Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgisquen entre distints òrgans i autoritats de la Conselleria.
i) Exercir la direcció, iniciativa, inspecció i la resta de funcions que li corresponguen respecte dels organismes, entitats i societats adscrits a la Conselleria.
j) Disposar de les despeses pròpies dels serveis de la Conselleria dins dels límits legals i pressupostaris i disposar del crèdit exigible i fer la corresponent proposta de pagament.
k) Exercir les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa dins dels límits legals i pressupostaris.
l) Atorgar o proposar, si és el cas, les recompenses que siguen procedents i exercir les potestats disciplinàries i correctives, de conformitat amb les disposicions vigents.
m) Qualssevol altres facultats que li atribuïsquen les lleis, els reglaments, el Govern Valencià o el president de la Generalitat Valenciana.
2. En cas de vacant, absència o malaltia del conseller, serà substituït en les seues funcions executives pel secretari general, llevat que el conseller decidisca explícitament en un altre sentit. Tot això, sense perjudici del que s'estableix en l'article 16.i) de la Llei 5/1983, de 3 de desembre, de Govern Valencià.
Article 6
1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat assessor del conseller en l'elaboració, la coordinació i el seguiment dels programes d'actuació de la Conselleria.
2. El Consell de Direcció, sota la presidència del conseller, estarà integrat pels sotssecretaris, el secretari general, els directors generals i el cap del Gabinet del conseller, que actuarà com a secretari.
3. Quan el conseller ho considere convenient, podran ser convocats al Consell de Direcció els responsables de les entitats i societats dependents de la Conselleria.
Article 7
Directament adscrit al conseller hi haurà un Gabinet, com a òrgan d'assistència i suport a aquest, que realitzarà les funcions que aquell li encomane.
Capítol II
De la Secretaria General
Article 8
1. Al secretari general corresponen les següents atribucions:
a) Exercir la coordinació general dels centres directius de la Conselleria i dels organismes, entitats i societats adscrits a aquesta.
b) Tramitar els ascensos, destinacions, excedències, jubilacions i permisos del personal de la Conselleria i resoldre tots els assumptes que es referisquen a aquest, sense perjudici de les facultats que li puguen ser delegades en aquesta matèria.
c) L'establiment i el control del règim intern de tots els serveis dependents de la Conselleria.
d) Prestar assistència i assessorament tècnic i jurídic al conseller i a la resta de centres directius.
e) Realitzar estudis i recopilar documentació sobre matèries pròpies de la Conselleria.
f) Conformar la proposta de l'avantprojecte del pressupost global de la Conselleria.
g) Elaborar projectes o plans d'actuació i programes de necessitats de la Conselleria.
h) Informar el personal directiu de la Conselleria de la procedència legal i la viabilitat econòmica dels seus programes d'actuacions.
i) Emetre informe sobre els assumptes que el conseller ha de sotmetre al Govern Valencià o al president de la Generalitat Valenciana.
j) Emetre informe sobre qualsevol disposició de caràcter general que emane de la Conselleria.
k) Proposar les reformes encaminades a millorar i perfeccionar els serveis dels distints centres de la Conselleria, i preparar allò relatiu a l'organització i el mètode de treball, atenent principalment els seus costos i rendiments.
l) Dictar normes generals sobre adquisició de material i totes les disposicions que afecten el funcionament dels serveis.
m) Preparar compilacions de les disposicions vigents que afecten les competències de la Conselleria i tenir cura de les publicacions tècniques, periòdiques o no, de la Conselleria i dels organismes, les entitats i les societats que en depenen.
n) La resta de funcions que li siguen encomanades pel conseller i les que li assignen les disposicions legals o reglamentàries.
2. En el supòsit de vacant, absència o malaltia del secretari general, i salvant el que expressament hi puga disposar el conseller, serà substituït pels sotssecretaris i directors generals, seguint l'ordre que s'estableix en l'article 2.2.
Article 9
1. Depenen directament del secretari general les següents unitats:
a) La Secretaria General Administrativa.
b) El Gabinet Tècnic.
2. En la Secretaria General Administrativa s'emmarquen les funcions relacionades amb les següents matèries:
a) Direcció i impuls de la informatització dels serveis de la Conselleria.
b) Seguiment, gestió i tramitació de l'execució pressupostària.
c) Tramitació d'expedients de contractació i seguiment de l'execució d'aquests.
d) Personal.
e) Assumptes generals.
f) Registre general, arxiu i oficines d'informació i d'iniciatives i reclamacions.
g) Estudi de processos, estructures i mètodes de treball.
h) Racionalització dels procediments administratius i d'instruments de gestió.
i) Estudi i proposta sobre normalització de material i documentació.
j) Publicacions.
k) Direcció i coordinació de projectes d'obres propis o desenvolupats en virtut de convenis de col·laboració.
3. En el Gabinet Tècnic s'emmarquen les funcions relacionades amb les següents matèries:
a) Estudis i informes tècnics i econòmics.
b) Manteniment, tractament i interpretació de fonts i dades estadístiques.
c) Seguiment i control de l'activitat parlamentària.
d) Biblioteca.
4. La Secretaria General coordinarà la tasca de l'Àrea Jurídica amb els òrgans directius i les unitats administratives de la Conselleria. L'Àrea Jurídica de la Conselleria, amb dependència orgànica i funcional del Gabinet Jurídic de la Generalitat Valenciana, prestarà l'assessorament jurídic a la Conselleria i a les entitats i els ens que en depenen, en els termes previstos en l'article 5 del Decret 27/2001, de 30 de gener, del Govern Valencià, d'Organització i Règim de Funcionament dels Serveis Jurídics de la Comunitat Valenciana.
Capítol III
De la Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia
Article 10
1. Sota l'autoritat del conseller, la Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia és el centre directiu al qual correspon el control i la supervisió de la política de la Conselleria en l'exercici de les competències en matèria d'investigació científica, desenvolupament tecnològic i innovació i de noves tecnologies per a la informació i modernització de l'administració pública:
2. De la Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia depenen:
– La Direcció General de Telecomunicacions i Modernització.
– L'Àrea d'Investigació Científica, Innovació i Tecnologia.
– L'Àrea Tècnica de la Secretaria del PVIDI.
Article 11
A la Direcció General de Telecomunicacions i Modernització correspon l'anàlisi, el desenvolupament i l'execució de les següents actuacions:
– La direcció, l'impuls i l'execució de les polítiques del Govern Valencià dirigides a la modernització i innovació tecnològica de la Comunitat Valenciana i de la seua administració i sector públic, per a aconseguir la plena incorporació a la societat de la informació i del coneixement.
– La planificació, l'ordenació i la coordinació de les telecomunicacions, i també la coordinació del desenvolupament dels sistemes d'informació, en l'àmbit de la Generalitat Valenciana.
– La direcció, l'organització i la gestió de l'Oficina del Pla de Modernització de la Comunitat Valenciana.
Article 12
1. De la Direcció General de Telecomunicacions i Modernització depenen:
– L'Àrea de Telecomunicacions i Societat de la Informació.
– L'Àrea de Modernització i Sistemes d'Informació.
– L'Àrea de Qualitat i Racionalització dels Serveis Públics.
– L'Àrea d'Infocentre.
2. A l'Àrea de Telecomunicacions i Societat de la Informació correspon:
a) La promoció de la incorporació de la Comunitat Valenciana a la societat de la informació, especialment en els àmbits de les relacions socials, econòmiques i de més impacte amb els ciutadans.
b) La planificació, ordenació i coordinació de les telecomunicacions en l'àmbit de la Generalitat Valenciana. En aquest sentit li correspon l'anàlisi, el disseny i la materialització de les xarxes telemàtiques bàsiques i els serveis avançats de telecomunicació, el suport tècnic en matèria de sistemes i telecomunicacions a altres departaments i la gestió i el desenvolupament de la Xarxa Corporativa de Telecomunicacions.
c) La realització d'estudis i informes tècnics de telecomunicacions sobre el desenvolupament, la implantació i la promoció a la Comunitat Valenciana dels serveis de radiodifusió sonora i televisió i, en particular, les actuacions tècniques de la Generalitat per a aconseguir la cobertura integral a la Comunitat Valenciana dels diversos programes de televisió nacionals i autonòmics. Així mateix, li correspon la realització d'estudis, informes i seguiment del desenvolupament, implantació i promoció dels serveis audiovisuals i multimèdia.
d) L'establiment d'un marc de col·laboració de la Generalitat amb els distints operadors de telecomunicacions que fomente la seua participació en els distints projectes de la Generalitat i garantisca la implantació en tot el territori dels serveis de telecomunicacions i l'accés a la societat de la informació.
e) La vicepresidència del Comité Tècnic per al Desenvolupament dels Sistemes de la Informació de l'administració de la Generalitat Valenciana (CODESI).
3. A l'Àrea de Modernització i Sistemes d'Informació correspon:
a) La definició i l'impuls del paper de les noves tecnologies de la informació en els processos de simplificació, racionalització i modernització administrativa.
b) La col·laboració institucional en matèria d'informàtica amb les administracions locals valencianes, les administracions autonòmiques, l'administració general de l'Estat i la Unió Europea.
c) La planificació i coordinació dels projectes de modernització d'interés general i el desenvolupament d'aquells sistemes d'informació de caràcter corporatiu d'ús comú per part de tots els distints departaments de la Generalitat Valenciana. I també, la planificació i la posada en marxa de la política de seguretat dels sistemes d'informació de la Generalitat Valenciana.
4. A l'Àrea de Qualitat i Racionalització dels Serveis Públics correspon:
a) La planificació i coordinació dels programes públics de la Generalitat Valenciana per a la implantació d'una cultura corporativa d'excel·lència en la gestió dels serveis públics.
b) La planificació, organització i control de les activitats relacionades amb l'atenció al ciutadà en les oficines PROP.
c) L'impuls i la coordinació dels processos de racionalització del sector públic de la Generalitat Valenciana.
5. A l'Àrea d'Infocentre correspon proporcionar serveis operatius en matèria de sistemes, telecomunicacions i assistència a usuaris en els distints projectes la gestió dels quals s'assigne a Infocentre. En particular, portarà a cap l'assistència telefònica i presencial als usuaris dels projectes i la gestió dels sistemes informàtics, bases de dades i seguretat física d'aquests.
Article 13
1. A la Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia correspon l'anàlisi, el desenvolupament i l'execució de les següents actuacions:
– La planificació i programació de la política en I+D+I del Govern Valencià.
– La coordinació i el seguiment de les activitats en I+D+I dels distints departaments del Govern Valencià i entitats públiques de la Generalitat Valenciana.
– L'impuls a la cooperació entre els distints organismes de I+D+I de la Comunitat Valenciana i de les seues unitats de transferència de resultats, així com d'aquests amb les empreses, especialment per a l'establiment d'intercanvis sobre informació, disponibilitat de recursos, organització i experiències pràctiques.
– La realització de propostes per al desenvolupament d'unitats i mecanismes de captació de recursos externs destinats al finançament de les activitats de I+D+I que es desenvolupen amb la presència d'administracions, organismes i empreses ubicats a la Comunitat Valenciana.
– Qualsevol altra funció que li atribuïsquen les disposicions vigents.
2. De la Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia depenen:
– L'Àrea d'Investigació Científica, Innovació i Tecnologia.
– L'Àrea Tècnica de la Secretaria del PVIDI.
3. A l'Àrea d'Investigació Científica, Innovació i Tecnologia correspon:
a) El foment de la investigació científica en totes les àrees del coneixement, i també la seua difusió.
b) La promoció dels recursos de la investigació i de les accions d'expansió de la comunitat científica i el desenvolupament de serveis comuns de suport a aquesta.
c) L'impuls al desenvolupament d'actuacions per a la millora del nivell tecnològic i el caràcter innovador de les empreses valencianes.
d) La gestió i l'avaluació dels programes d'ajudes corresponents als seus programes pressupostàries.
e) La potenciació de les estructures d'articulació del Sistema Valencià de Ciència-Tecnologia-Empresa.
f) El disseny i desenvolupament d'una política integral de recursos humans en l'àmbit de la seua competència.
g) La promoció de plans d'actuació, informes, estudis i propostes d'ordenació i reglamentació en matèria d'investigació científica, innovació i tecnologia.
4. A l'Àrea Tècnica de la Secretaria del PVIDI correspon:
a) El suport tecnicoadministratiu als òrgans de gestió del PVIDI establits en la Llei 7/1997, de Foment i Coordinació de la Investigació Científica i del Desenvolupament Tecnològic de la Comunitat Valenciana.
b) La coordinació, avaluació i seguiment tècnic i instrumental del PVIDI, d'acord amb les directrius establides per la Comissió Gestora Interdepartamental.
c) La gestió tècnica i administrativa, i també avaluació contínua i estratègica dels programes i/o actuacions assignats a la Secretaria del PVIDI.
d) L'informe previ i preceptiu de les propostes de les convocatòries de subvencions i la resta de suports a I+D+I gestionats pels distints departaments del Govern Valencià i dels ens públics i els organismes adscrits.
e) L'emissió d'informe previ i preceptiu dels projectes de convenis i acords de col·laboració amb entitats públiques i privades, quan incidisquen en el desenvolupament de les polítiques en I+D+I del Govern Valencià.
f) El foment de la cooperació i l'impuls de plans d'actuació comuns o complementaris de les accions mobilitzadores promogudes en el marc del Pla Nacional d'Investigació Científica, Desenvolupament i Innovació Tecnològica i del projecte de l'espai europeu d'investigació.
Capítol IV
De la Sotssecretaria d'Energia i Indústria
Article 14
1. Sota l'autoritat del conseller, la Sotssecretaria d'Energia i Indústria és el centre directiu al qual correspon el control i la supervisió de la política de la Conselleria en l'exercici de les competències de caràcter industrial i energètic.
2. De la Sotssecretaria d'Energia i Indústria depén la Direcció General d'Indústria i Energia.
Article 15
A la Direcció General d'Indústria i Energia correspon l'anàlisi, el desenvolupament i l'execució de les actuacions en matèria d'indústria, energia, mineria, metrologia i artesania.
Article 16
1. De la Direcció General d'Indústria i Energia depén l'Àrea d'Indústria, Energia i Mines.
2. A l'Àrea d'Indústria, Energia i Mines correspon:
a) L'elaboració de la normativa i els plans d'actuació, coordinació i control en les matèries de normalització, homologació, qualitat i seguretat industrial, metrologia, registre d'establiments industrials, producció, distribució o consum d'energia, investigació i aprofitament de jaciments miners, aigües mineromedicinals i sector artesà.
b) L'elaboració d'estudis, informes i propostes sobre resolució d'expedients, procediments, organització i ordenació en les matèries industrial, energètica, metrològica, minera i artesana.
c) La centralització del Registre d'Establiments Industrials, i també l'actualització i el manteniment d'aquest.
d) La realització d'estudis i elaboració de propostes i plans d'actuació amb vista a la promoció, diversificació, modernització i millora de la competitivitat i de la qualitat del sector industrial.
e) L'anàlisi i el seguiment de les actuacions relatives a la promoció, desenvolupament i foment dels sectors industrial, energètic i miner, i també de les activitats pròpies de promoció tecnològica i d'infraestructures.
f) L'elaboració d'estudis i projectes d'actuacions amb vista a la promoció i el desenvolupament del sector artesà i l'execució dels plans de foment i ordenació de l'artesania.
g) La planificació, programació, seguiment i avaluació d'actuacions administratives relatives a la política industrial desenvolupada per la Direcció General.
h) L'organització, tramitació i gestió administrativa i seguiment pressupostari de plans, programes, projectes i altres actuacions de foment i desenvolupament de política industrial.
i) La coordinació, funcionalment, de les unitats territorials en matèria de la seua competència.
Capítol V
De la Direcció General de Comerç i Consum
Article 17
Sota l'autoritat del conseller, a la Direcció General de Comerç i Consum correspon l'anàlisi, el desenvolupament i l'execució de la política de la Conselleria en matèria de comerç i consum.
Article 18
1. De la Direcció General de Comerç i Consum depenen l'Àrea de Comerç i l'Àrea de Consum.
2. A l'Àrea de Comerç correspon:
a) El desenvolupament d'accions tendents a l'ordenació i la reglamentació de l'activitat comercial i el seu control, i també l'assessorament i la informació en matèria d'establiment i utilització dels espais comercials per a la consecució d'un nivell adequat d'equipaments i la correcta inserció de les noves formes i unitats comercials en el sector.
b) La formació i capacitació dels agents del sector de la distribució, i també l'estudi, coneixement i difusió de les estructures comercials, canals i processos de comercialització existents; difusió i divulgació de la informació relativa a aspectes normatius, com qualsevol altra que puga resultar d'interés.
c) L'adopció i coordinació de mesures encaminades al foment i desenvolupament de la comercialització de productes valencians; concertació, tutela, promoció i impuls de les cambres de Comerç, Indústria i Navegació i de les institucions firals i fires de la Comunitat Valenciana; accés a la informació necessària per a la cooperació comercial i la col·laboració amb altres organismes i institucions en la formulació i el desenvolupament dels programes de suport a l'exportació.
d) L'elaboració de propostes per a la reforma, modernització i millora de les estructures comercials i dels programes de distribució comercial, adaptació de noves tecnologies comercials i creació i millora d'equipaments col·lectius, i també estudi, desenvolupament i execució dels programes d'ajuda al finançament de projectes destinat a aquesta finalitat.
e) El foment de projectes de cooperació econòmica entre empreses del sector, impuls de l'associacionisme comercial i assistència tècnica comercial en col·laboració amb altres institucions i entitats.
f) L'elaboració de propostes de mesures encaminades a l'execució de la política de preus de la Generalitat Valenciana i tramitació, informació i elaboració de propostes de resolució dels expedients en matèria de preus que hagen de sotmetre's al conseller i a la Comissió de Preus de la Generalitat Valenciana.
g) La coordinació, funcionalment, de les unitats territorials en matèria de la seua competència.
3. A l'Àrea de Consum correspon:
a) Promoure les condicions que garantisquen als consumidors i usuaris la lliure elecció i contractació de béns i serveis, la igualtat de tracte, la supressió de discriminacions i el just equilibri de les prestacions.
b) L'elaboració de normes, directrius i programes dirigits a protegir els drets dels consumidors i usuaris, i la coordinació de les activitats públiques de suport i informació al consumidor.
c) El suport i la promoció de les associacions de consumidors i usuaris.
d) L'impuls i el suport tècnic i administratiu de les juntes arbitrals de Consum.
e) La coordinació, funcionalment, de les unitats territorials en matèria de la seua competència.
Títol III
De l'organització territorial
Article 19
1. Les direccions territorials de la Conselleria d'Innovació i Competitivitat assumeixen la representació de la Conselleria en el respectiu àmbit territorial i els correspondrà la direcció i coordinació de les unitats administratives del seu àmbit provincial i, en particular, les funcions que els siguen encomanades o atribuïdes reglamentàriament.
2. Les direccions territorials s'estructuren en les següents unitats:
– El Servei Territorial d'Indústria i Energia.
– El Servei Territorial de Comerç.
– El Servei Territorial de Consum.
A les esmentades unitats els correspondran les funcions que els siguen encomanades o atribuïdes reglamentàriament.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
En els supòsits no previstos en el present decret, els òrgans directius de la Conselleria seran substituïts, en cas d'absència, vacant o malaltia, pel secretari general, llevat que el conseller decidisca explícitament en un altre sentit.
Segona
En els supòsits de vacant en la titularitat d'algun dels òrgans que s'estableixen en aquest decret, podrà acordar-se l'acumulació de les funcions corresponents a aquest o a un altre o uns altres òrgans.
Tercera
Els recursos administratius contra els actes de les direccions generals que depenen de les sotssecretaries previstes en aquest decret seran resolts pel conseller.
Quarta
Els titulars dels centres directius de l'antiga Conselleria d'Indústria i Comerç i de la Presidència de la Generalitat Valenciana passaran a posseir en l'actual Conselleria d'Innovació i Competitivitat, la titularitat dels centres directius amb idèntica denominació.
Així mateix, el titular de la Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia del Govern Valencià de la Presidència de la Generalitat Valenciana passarà a posseir en l'actual Conselleria d'Innovació i Competitivitat, la titularitat de la Sotssecretaria de l'Oficina de Ciència i Tecnologia.
Cinquena
Les referències que en la normativa vigent s'efectuen a la Conselleria d'Indústria i Comerç s'entendran fetes a la Conselleria d'Innovació i Competitivitat.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera
El que s'ha disposat en l'article 9.4 d'aquest decret, s'entén sense perjudici d'allò que s'ha previst en la disposició transitòria segona, 1. del Decret 27/2001, de 30 de gener, del Govern Valencià, d'organització i règim de funcionament dels serveis jurídics de la Comunitat Valenciana, i fins que es concloga el procés d'adaptació previst, l'Àrea Jurídica exercirà les funcions previstes en l'article 11 del Decret 88/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià.
Segona
Els centres directius afectats per la reestructuració de competències produïda mitjançant Decret 15/2001, de 30 d'octubre, del president de la Generalitat Valenciana, continuaran portant a cap la tramitació de tots els assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria fins a l'1 de gener de 2002. A aquest efecte, la Secretaria General de Presidència continuarà donant el suport administratiu corresponent, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans de la Conselleria d'Innovació i Competitivitat corresponents.
Tercera
Les unitats i els llocs de treball en l'àmbit administratiu afectats continuaran subsistents i seran retribuïts a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris mentre no s'adopten les mesures oportunes que facen factible la seua gestió per part de la Conselleria d'Innovació i Competitivitat.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única
Queda derogat, excepte en allò que s'ha previst en la disposició transitòria primera, el Decret 88/1999, de 30 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprovà el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Indústria i Comerç, i totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen a allò que s'ha establit en el present decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el conseller d'Innovació i Competitivitat perquè dicte les disposicions necessàries per al desenvolupament del que s'ha establit en aquest decret.
Segona
El present decret entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2002.
València, 18 de desembre de 2001
El president de la Generalitat Valenciana,
EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO
El conseller d'Innovació i Competitivitat,

linea
Mapa web