Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 129/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2007/9931]

(DOGV núm. 5566 de 30.07.2007) Ref. Base de dades 010103/2007

DECRET 129/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2007/9931]
El Decret 7/2007, de 28 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, manté la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació amb la mateixa denominació i li assigna les competències que ja exercia, en les àrees d'economia i hisenda, i en les matèries de foment d'ocupació i d'economia social, formació professional ocupacional i contínua, i intermediació en el mercat laboral, i en la coordinació dels grans projectes.
D'altra banda, establix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries, i romanen com a òrgans superiors dues secretaries autonòmiques: la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i la Secretaria Autonòmica d'Ocupació.
En el present moment, es considera necessari dictar una nova norma que regule l'estructura orgànica i funcional de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i determine les funcions que s'atribuïxen als òrgans superiors i centres directius que la componen, així com el de les unitats administratives de superior rang que s'adscriuen a cada un d'ells.
Per tot això, d'acord amb el que disposa la Llei del Consell, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació i vicepresident segon del Consell, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 27 de juliol de 2007,
DECRETE
TÍTOL I
Disposicions generals
Article 1
La conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, com a departament responsable del Consell de la Generalitat en matèries d'economia, hisenda, de foment de l'ocupació i l'economia social, formació professional i intermediació en el mercat laboral, i de coordinació dels grans projectes, exercix en estes àrees les màximes competències que legalment té atribuïdes, sota la superior direcció del conseller, i s'estructura en tres nivells: òrgans superiors, nivell directiu i nivell administratiu.
Article 2
Sota l'autoritat del conseller i vicepresident segon del Consell, la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació està integrada pels òrgans superiors i el nivell directiu següent:
Òrgans superiors:
Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos
Secretaria Autonòmica d'Ocupació
Nivell directiu:
Sotssecretaria
Direcció General de Pressupostos i Despeses
Direcció General de Tributs
Direcció General d'Economia
Intervenció General
Direcció General de Coordinació de Projectes
Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social
Article 3
La Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos exercirà les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de política pressupostària, de despesa pública i tributària, planificació de l'activitat econòmica i tresoreria, així com la coordinació d'esdeveniments estratègics i grans projectes culturals, esportius o socials. Li correspon dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen sota la seua dependència així com les unitats administratives integrades en estos.
Article 4
El nivell directiu de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos es compon dels òrgans següents:
a) Direcció General de Pressupostos i Despeses. Exercirà les funcions en matèria de política pressupostària, de despesa pública i tresoreria.
b) Direcció General de Tributs. Exercirà les funcions relatives a ingressos, recaptació, gestió i inspecció de tributs i altres matèries d'índole fiscal.
c) Direcció General d'Economia. Exercirà les funcions relatives a fons europeus, programació del sector públic valencià, intermediació d'assegurances privades, control d'ajudes públiques i defensa de la competència.
d) Intervenció General. Exercirà les funcions establides en el títol III del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.
e) Direcció General de Coordinació de Projectes. Durà a terme la coordinació i el seguiment dels esdeveniments estratègic i grans projectes culturals, esportius o socials.
Article 5
La Secretaria Autonòmica d'Ocupació exercirà les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de treball, seguretat i salut laboral, foment del cooperativisme i de l'economia social, foment de l'ocupació, intermediació en el mercat laboral i formació professional tant ocupacional com contínua. Té atribuïdes les funcions de la direcció general del Servici Valencià d'Ocupació i Formació. Li correspon dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen sota la seua dependència així com les unitats administratives integrades en estos.
Article 6
El nivell directiu de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació està constituït per la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social que exercirà les funcions en matèria de treball, seguretat i salut laboral, conciliació laboral, inspecció de treball, i foment del cooperativisme i de l'economia social.
Article 7
Sota la directa dependència del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació i vicepresident segon del Consell, la Sotssecretaria assumix les funcions establides en l'article 69 de la Llei del Consell, així com les funcions que la Llei de Patrimoni assigna a la Direcció General de Patrimoni.
Article 8
Adscrits a la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, i amb les funcions establides per la seua normativa específica reguladora actuaran:
1. L'Institut Valencià de Finances (IVF) com entitat de dret públic, creat mitjançant la Llei 7/1990, de 28 de desembre, de la Generalitat.
2. L'Institut Valencià d'Estadística (IVE) com entitat autònoma de caràcter administratiu, creat per la Llei 14/1997, de 26 de desembre, de la Generalitat.
3. El Servici Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF) creat com organisme autònom de naturalesa administrativa mitjançant la Llei 3/2000, de 17 d'abril, de la Generalitat.
4. L'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) creat com organisme autònom de caràcter administratiu, per Llei 2/2004, de 28 de maig, de la Generalitat.
5. El Tribunal de Defensa de la Competència de la Comunitat Valenciana, creat per Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat.
TÍTOL II
De l'estructura i funcions dels òrgans superiors, directius
i servicis centrals de la conselleria
Capítol I
Del conseller
Article 9
El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació i vicepresident segon del Consell és la superior autoritat jeràrquica del departament. Exercix les competències inherents al seu càrrec i té atribuïdes les funcions que determina l'article 28 de la Llei del Consell, Correspon al conseller resoldre en última instància els recursos administratius que s'interposen contra resolucions de la Sotssecretaria i de les secretaries autonòmiques, quan no esgoten la via administrativa, llevat de les excepcions establides en les lleis i els reglaments.
Article 10
1. Són òrgans superior de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, el conseller i sota la seua dependència la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i la Secretaria Autonòmica d'Ocupació.
2. El nivell directiu de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació queda integrat per les unitats que s'assenyalen en les lletres que figuren a continuació, adscrites als òrgans superiors de la manera següent:
Sota la directa dependència del conseller:
a) La Sotssecretaria.
Adscrites a la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i sota la seua dependència:
b) La Direcció General de Pressupostos i Despeses.
c) La Direcció General de Tributs.
d) La Direcció General d'Economia.
e) La Intervenció General.
f) La Direcció General de Coordinació de Projectes.
Adscrita a la Secretaria Autonòmica d'Ocupació i sota la seua dependència:
g) La Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social.
3. En els casos d'absència o malaltia del titular del departament s'aplicarà el que disposa l'apartat 1 i) de l'article 12 de la Llei del Consell. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell o d'aquella com a titular del departament seran exercides temporalment pels titulars de les secretaries autonòmiques, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell de la Generalitat, seguint l'ordre de prelació previst en l'article 4 del Decret 7/2007, de 28 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries de l'administració de la Generalitat.
Així mateix, s'aplicarà el dit ordre, a efectes de substitució, per a les secretaries autonòmiques, sotssecretaria i direccions generals.
El que establixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose el conseller mitjançant resolució.
Article 11
1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència al conseller en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Sota la presidència del titular de la conselleria, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de les secretaries autonòmiques, la Sotssecretaria, les direccions generals, la Intervenció General i la direcció del Gabinet del conseller, que exercirà la secretaria del dit consell.
2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, els directors, caps o responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament, quan el conseller ho estime convenient.
3. El Consell de Direcció pot reunir-se en ple o en comissions. Es podran constituir les comissions que acorde el titular del departament, el qual determinarà els membres que han d'integrar-les i designarà les persones que han d'exercir la presidència i la secretaria, sense perjudici que exercisca la facultat de presidir-les personalment.
4. El conseller també pot acordar, sempre que ho estime convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics, amb la composició que en cada cas determine.
Article 12
Directament dependent del conseller es troba el Gabinet, com a òrgan de suport, assessorament i assistència immediata a este, que realitzarà les funcions que aquell li encarregue.
Article 13
Dins de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, com a òrgan col·legiat, actuarà la Junta Superior de Contractació Administrativa.
Article 14
El nivell administratiu està integrat per les unitats dependents dels centres directius i, si és el cas, directament del conseller.
Capítol II
De les secretaries autonòmiques
Secció primera
De la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos
Article 15
Sota l'autoritat del conseller, el titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos dirigix i coordina els centres directius adscrits sota la seua dependència, així com les unitats administratives integrades en estos, respon davant del conseller de la gestió d'aquelles matèries que té atribuïdes, i duu a terme les funcions executives següents:
a) Exercir les facultats inherents al sector o activitat de la competència que té encarregada en matèria de política pressupostària, de despesa pública i tributària, planificació de l'activitat econòmica i de tresoreria, així com coordinació d'esdeveniments estratègics i grans projectes culturals, esportius i socials.
b) Impulsar i coordinar la consecució dels programes i l'execució dels projectes que duguen a terme els centres directius sota la seua dependència, i controlar i supervisar el compliment dels objectius que fixe el conseller.
c) Resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions dels centres directius sota la seua dependència els actes dels quals no esgoten la via administrativa.
d) Qualssevol altres que li atribuïsca la vigent legislació, o se li assigne reglamentàriament.
Article 16
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i adscrita a esta, la Direcció General de Pressupostos i Despeses és el centre directiu al qual corresponen les funcions en matèria de política pressupostària i de despesa pública de la Generalitat, en concret la tramitació i resolució de tots els afers que les disposicions vigents atribuïxen a la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en matèria de pressupostos de la Generalitat.
També li correspon a la Direcció General de Pressupostos i Despeses la direcció de les nòmines de la Generalitat, així com l'exercici de les funcions establides en el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat per a la Tresoreria.
Depenent de la Direcció General de Pressupostos i Despeses s'integren les àrees següents:
Àrea de Tresoreria.
Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública.
Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària.
La Direcció General de Pressupostos i Despeses exercirà les competències següents:
1. En el marc funcional de l'Àrea de Tresoreria:
a) L'obtenció de finançament a curt termini per a assegurar liquiditat suficient, en el marc del que preveu l'article 39 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.
b) L'optimació dels recursos i excedents de la Tresoreria de la Generalitat, així com la coordinació dels recursos pressupostaris transferits al Sector Públic.
c) La coordinació i execució de les relacions juridicoadministratives que la Tresoreria, per raó de la gestió de les seues competències, puga dur a terme amb les entitats de crèdit.
d) Aplicar el principi d'unitat de caixa, a través de la centralització de tots els fons i valors generats per operacions pressupostàries i extrapressupostàries.
2. En el marc funcional de l'Àrea d'Anàlisi i Avaluació de la Despesa Pública:
a) Seguiment de l'evolució de la despesa pública, per a proposar les mesures necessàries perquè l'execució es duga a terme d'acord amb els principis d'eficiència i economia.
b) Planificar i coordinar els distints aspectes de caràcter pressupostari, comuns al sector públic.
c) Coordinació i control dels processos de nòmines del personal al servici de la Generalitat i altres òrgans de l'administració autonòmica, així com dels costos socials vinculats a estos.
3. En el marc funcional de l'Àrea d'Elaboració i Programació Pressupostària:
a) El desplegament i la coordinació de totes les actuacions dirigides a l'elaboració del pressupost.
b) Anàlisi i seguiment dels ingressos i coordinació financera i pressupostària amb l'administració de l'Estat i altres administracions públiques, i en particular, en matèria de finançament de les comunitats autònomes,
c) Anàlisi i tramitació de les modificacions pressupostàries.
d) Gestió de les competències financeres que en matèria d'hisendes locals té atribuïdes la Generalitat, incloent-hi entre altres l'autorització d'operacions de crèdit a llarg termini, en els termes i les condicions establits en els articles 51 de l'Estatut d'Autonomia i 53 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
Article 17
1. Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i adscrita a esta, la Direcció General de Tributs és el centre directiu al qual corresponen totes aquelles funcions que corresponguen a la Generalitat té atribuïdes en matèria de tributs; entre altres exercix les següents:
a) La gestió, la recaptació i la inspecció dels tributs cedits per l'administració de l'Estat a la Generalitat.
b) La direcció de la gestió i el control del nivell d'execució dels ingressos de dret públic de la Generalitat.
c) La inspecció i la recaptació executiva dels ingressos de dret públic de la Generalitat, dels seus organismes autònoms i de les entitats de dret públic de la Generalitat.
d) L'estudi i la preparació de les normes de naturalesa tributària, així com l'emissió d'instruccions i circulars per al seu compliment.
e) Efectuar les anàlisis i els estudis d'aquelles qüestions de caràcter fiscal que afecten directament o indirectament la Comunitat Valenciana.
f) Gestió, recaptació i inspecció de les fiances urbanes.
2. Dins d'esta direcció general s'integra l'Àrea d'Organització i Suport a la Direcció.
A l'Àrea d'Organització i Suport a la Direcció li corresponen les funcions següents:
a) Suport i assessorament a l'òrgan superior per a l'adequat exercici de les funcions directives.
b) Organització, supervisió i impuls de tots els servicis i unitats administratives dependents funcionalment de la Direcció General de Tributs.
c) Les relacions amb altres òrgans de l'administració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades.
Article 18
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i adscrita a esta, la Direcció General d'Economia és el centre directiu al qual correspon la gestió de les competències previstes en l'Estatut d'Autonomia en matèria de planificació de l'activitat econòmica. En particular té com a funcions:
a) Formular la programació del sector públic valencià, amb especial atenció al programa pluriennal d'inversions, i coordinar els plans sectorials, assegurant-ne la congruència amb els objectius del programa a mig termini.
b) Establir les vies de relació necessàries amb els sindicats i les organitzacions empresarials, representatius en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat que subministren el seu assessorament i la seua col·laboració en l'elaboració dels programes econòmics del Consell de la Generalitat.
c) Realitzar, promoure i difondre estudis encaminats a un millor coneixement de la realitat econòmica valenciana, tant en els aspectes estructurals com conjunturals.
d) Col·laborar amb altres administracions públiques valencianes amb la finalitat que els seus plans i programes, especialment els d'inversions, siguen congruents amb els de l'administració autonòmica.
e) Planificar i aplicar la política regional que acorde el Consell de la Generalitat en el marc establit per l'administració central, la Unió Europea i el propi de la Generalitat.
f) Preparar i presentar els projectes d'inversió susceptibles de ser cofinançats amb fons europeus.
g) Conéixer, difondre, planificar i controlar els fons europeus gestionats pels centres directius de la Generalitat.
h) Gestionar el programa d'Incentius Regionals a la Inversió.
i) Gestionar el Programa de Desenvolupament Local.
j) Planificar la participació de la Generalitat en el Fons Social Europeu i la seua gestió.
k) Gestionar el programa comunitari Eurodissea.
l) Dur a terme la coordinació i el control de les ajudes públiques concedides per la Generalitat, en el marc de la política de competència de la Unió Europea.
m) Les competències que en matèria de mediació d'assegurances privades, corresponen a la Generalitat.
n) L'execució de les funcions que en matèria de defensa de la lliure competència en l'àmbit intracomunitari i dins del territori de la Comunitat Valenciana corresponen a la Generalitat. Quan l'exercici d'estes funcions faça referència a matèries competència d'un altre departament del Consell de la Generalitat, s'haurà de demanar informe de la conselleria o conselleries afectades.
De la Direcció General d'Economia depén l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris.
Article 19
A l'Àrea d'Economia i Fons Comunitaris li corresponen les funcions següents.
a) Atendre l'objectiu bàsic d'aprofitar al màxim els recursos pressupostaris procedents de la Unió Europea, mitjançant el seu coneixement i difusió, i assegurar el compliment de les polítiques europees en matèria de gestió dels fons, coordinant els corresponents servicis de la direcció general.
b) La coordinació amb altres òrgans de l'administració autonòmica, amb els quals hagen de relacionar-se els servicis en què s'estructura esta Àrea d'Economia i Fons Comunitaris, en relació amb les tasques de caràcter horitzontal que esta direcció general té encarregades.
c) Conéixer i estudiar les distintes fonts de finançament comunitari, i la seua difusió als distints òrgans gestors de la Generalitat.
d) El seguiment del compliment de les normes reguladores del funcionament administratiu de la direcció general.
Article 20
Sota la dependència orgànica de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i amb plena autonomia funcional, la Intervenció General, que té reconegut el rang de sotssecretaria, exercirà les funcions establides en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, i en concret el control de tots els actes de l'administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i empreses públiques, que donen lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que se'n deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels seus cabals amb la finalitat d'assegurar que l'administració de la seua hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas.
Article 21
L'estructura orgànica i funcional de la Intervenció General s'ajustarà al que disposa el capítol II del Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, aprovat mitjançant el Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell.
Article 22
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos i adscrita a esta, a la Direcció General de Coordinació de Projectes li correspon la coordinació i el seguiment dels esdeveniments estratègics i grans projectes culturals, esportius o socials impulsats pel Consell, bé directament, a través d'empreses públiques o per mitjà d'altres modes de gestió, de cara a la posada en marxa i funcionament dels projectes emblemàtics de la Generalitat. Així mateix, té atribuïda la coordinació amb altres nivells institucionals de l'administració de la Generalitat i amb altres administracions públiques o entitats privades en esta matèria.
Secció Segona
De la Secretaria Autonòmica d'Ocupació
Article 23
Sota l'autoritat del conseller, el titular de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació –que també té atribuïdes les funcions de la direcció general de l'organisme autònom SERVEF– dirigix i coordina els centres directius adscrits sota la seua dependència així com les unitats administratives integrades en estos, respon davant del conseller de la gestió d'aquelles matèries que té atribuïdes, i duu a terme les funcions executives següents:
a) Exercir les facultats inherents al sector o activitat de la competència que té encarregada en matèria de treball, seguretat i salut laboral, foment del cooperativisme i de l'economia social, foment de l'ocupació, intermediació en el mercat laboral i formació professional tant ocupacional com contínua.
b) Impulsar i coordinar la consecució dels programes i l'execució dels projectes que realitzen els centres directius sota la seua dependència, i controlar i supervisar el compliment dels objectius que fixe el conseller.
c) Resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions dels centres directius sota la seua dependència els actes dels quals no esgoten la via administrativa.
d) Qualssevol altres que li atribuïsca la vigent legislació, o se li assigne reglamentàriament.
Article 24
Sota la direcció i coordinació del titular de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació i adscrita a esta, a la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social li correspon l'exercici de les funcions de prevenció i protecció de la seguretat i salut laboral, la regulació de les condicions individuals i col·lectives de treball en els casos en què legalment siga procedent, les funcions de mediació, arbitratge i conciliació laboral; així com les competències en l'exercici d'Autoritat Pública, i la Inspecció i, si és el cas, sanció, així com el foment del cooperativisme i l'economia social.
De la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social depén l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral.
Article 25
En l'Àrea de Relacions Laborals i Seguretat Laboral s'enquadren les funcions relacionades amb les matèries següents:
a) L'execució de la legislació laboral de l'Estat.
b) Ordenar, en el seu àmbit funcional, l'actuació de la Inspecció de treball, així com resoldre els expedients sancionadors de l'ordre social i de prevenció de riscos laborals.
c) Elaborar i aplicar els plans dirigits a prevenir els accidents de treball i les malalties professionals, i la promoció de la salut laboral.
d) Exercir les facultats transferides a la Generalitat en matèria de representació col·lectiva i dret de reunió dels treballadors.
e) Fomentar l'increment de la productivitat a través d'estudis, assessoraments i resolucions sobre sistemes d'organització del treball i relacions humanes en els centres de treball.
f) L'exercici de les competències atribuïdes a la Generalitat en matèria d'oci i temps lliure dels treballadors.
g) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions dels servicis territorials i els centres que en depenen, en les matèries de la seua competència.
h) L'exercici de les competències que té atribuïdes la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en matèria de Foment de l'Economia Social.
i) Exercir les competències que comporten l'exercici d'Autoritat Pública, el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana i els registres administratius d'entitats d'Economia Social, així com les d'Inspecció i, si és el cas, sanció
Capítol III
De la Sotssecretaria
Article 26
1. Sota la directa dependència del conseller, la Sotssecretaria duu a terme la inspecció de tots els servicis del seu àmbit i exercix la direcció de tot el personal d'esta.
2. Així mateix, la Sotssecretaria té competència respecte als servicis comuns, la supervisió i recopilació de documents i l'assistència en les matèries pròpies de cada conselleria, especialment per a:
a) Elaborar projectes o plans d'actuació i programes de necessitats de la conselleria.
b) Prestar assistència tècnica al conseller, secretaris autonòmics i directors generals en tot allò que es requerisca.
c) Informar al personal directiu de la conselleria sobre la procedència legal i la viabilitat econòmica del seus programes d'actuacions.
d) Informar sobre els assumptes que el conseller ha de sotmetre al Consell de la Generalitat o al president.
e) Proposar la reforma que s'encamine a millorar i perfeccionar els servicis dels distints centres de la conselleria, i preparar allò relatiu a la seua organització i mètode de treball, tenint en compte principalment els seus costos i rendiments.
f) Proposar normes generales sobre adquisició de material i aquelles disposicions que afecten el funcionament dels servicis.
g) Preparar compilacions de les disposicions vigents que afecten al Consell, proposar les refoses i revisions de textos legals que es consideren oportuns i tindre cura de les publicacions tècniques, periòdiques o no, de cada conselleria.
h) Dirigir i facilitar la formació d'estadístiques sobre les matèries de competència del Consell, en allò que afecte la conselleria, en col·laboració amb l'Institut Valencià d'Estadística i l'Institut Nacional d'Estadística o altres organismes que es consideren convenients.
i) Dirigir i supervisar la gestió de la secretaria general administrativa.
j) Qualsevol altra competència que siga inherent als servicis comuns de la conselleria, i les que li siguen atribuïdes per la normativa vigent.
3. Sota la directa dependència del conseller, la Sotssecretaria assumix les funcions que la Llei de Patrimoni assigna a la Direcció General de Patrimoni, així com aquelles altres previstes en la normativa reguladora de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat i del Parc Mòbil del Consell de la Generalitat i la seua administració, entre altres exercix les següents:
a) La gestió de les competències que la Llei de Patrimoni de la Generalitat atribuïx a la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, i l'inici, la tramitació i la proposta de resolució dels afers competència de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació segons la Llei de Patrimoni de la Generalitat.
b) Dotació d'edificis administratius al Consell per a cobrir les seues necessitats.
c) Redacció de projectes, direcció d'obres i gestió tècnica dels immobles de la Generalitat, així com la proposta de contractació de les obres i assistències o consultories en obres necessàries a esta finalitat.
d) Comparéixer en els documents en què es formalitzen els contractes patrimonials.
e) La representació de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació davant d'altres administracions i organismes públics en les sol·licituds de llicències, autoritzacions, declaracions de ruïna, i totes aquelles actuacions que calga realitzar per a la gestió de les competències patrimonials, inclosa la interposició de recursos administratius.
f) L'organització, el funcionament, la proposta de contractació i la gestió econòmica i pressupostària de qualssevol altres immobles patrimonials que presten els seus servicis als distints òrgans de la Generalitat, i la gestió dels quals se li encarregue,
g) Les funcions inherents a la valoració i informació urbanística, relativa als béns immobles sobres els quals exercix competència la Direcció General de Patrimoni.
h) Les competències que li atribuïx la normativa reguladora de la Junta Superior de Contractació Administrativa.
i) Promoure la coordinació de la contractació pública en el marc de la legislació bàsica en l'administració de la Generalitat i el seu sector públic.
j) Promoure la coordinació en matèria de contractació pública amb l'administració general de l'Estat, comunitats autònomes i administració local de la Comunitat Valenciana.
k) Promoure l'e-contractació en l'administració de la Generalitat i el seu sector públic.
l) La declaració d'adquisició centralitzada de subministraments i servicis d'interés comú per a l'administració de la Generalitat, així com la gestió i proposta de resolució d'estos expedients.
m) Les funcions que la normativa legal o reglamentària atribuïsca en relació amb el Parc Mòbil centralitzat del Consell de la Generalitat i la seua administració a la Direcció General de Patrimoni, així com aquelles altres funcions que estiguen assignades a la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació i no estiguen atribuïdes a altres òrgans per norma legal o reglamentària.
4. Sota la directa dependència del conseller, la Sotssecretaria assumix les competències que la Llei 4/1988, de 3 de juny, del Joc de la Comunitat Valenciana, i la resta de normes específiques en matèria de joc assignen a la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació que no estiguen atribuïdes expressament a altres òrgans per norma legal o reglamentària.
Article 27
De la Sotssecretaria depenen les unitats següents:
1. La Secretaria General Administrativa que atendrà la totalitat dels servicis generals de la conselleria.
2. El Centre de Sistemes d'Informació, amb rang d'àrea, les funcions del qual són la direcció de tots els servicis informàtics i aplicacions corporatives del circuit economicofinancer i de les departamentals de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, l'establiment de normes i estàndards en matèria de tecnologies de la informació i de les comunicacions, així com la millora, racionalització, modernització i incorporació de l'administració electrònica en els processos dels distints centres de la conselleria. També li correspon la coordinació, en matèries de la seua competència, amb els òrgans paral·lels dels organismes autònoms adscrits a esta conselleria.
Article 28
Corresponen a la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat les funcions que se li atribuïxen en la normativa de la seua creació.
TÍTOL III
De l'organització territorial
Article 29
1. Territorialment, la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació s'organitza en servicis centrals i servicis territorials.
2. Els servicis centrals tenen competència sobre tot el territori de la Comunitat Valenciana.
3. Les direccions territorials són l'expressió organitzativa del principi de desconcentració que regix l'activitat administrativa de la conselleria i depenen orgànicament de la Sotsecretaria i funcionalment d'esta i de cada direcció general o organisme autònom, en les matèries de les respectives competències.
Article 30
Els servicis territorials de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació d'àmbit provincial exercixen les competències que legalment o reglamentàriament tinguen atribuïdes, i s'estructuren en:
– Direcció Territorial d'Economia i Hisenda.
– Direcció Territorial d'Ocupació i Treball.
Article 31
1. Al davant de la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda hi haurà un director/a nomenat pel conseller, que tindrà caràcter de delegat de l'administració financera de la Generalitat i representant permanent de la conselleria en el terme de la seua jurisdicció en el seu àmbit competencial.
Amb este caràcter i representació exercirà la direcció immediata de tots els servicis, programes i activitats que en matèria econòmica i tributària duen a terme els diversos òrgans integrats en la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda, així com les funcions de direcció, coordinació i control d'aquells, i serà l'òrgan regular i normal de relació amb els servicis centrals.
2. Al davant de la Direcció Territorial d'Ocupació i Treball hi haurà un director/a nomenat pel conseller que exercirà les funcions de foment d'ocupació, treball, seguretat i salut laboral, formació i inserció professional i intermediació laboral, circumscrites a la seua província, i tindrà el caràcter de representant de la conselleria en el terme de la seua jurisdicció en el seu àmbit competencial.
Les direccions territorials d'Ocupació i Treball s'estructuren en l'Àrea Territorial de Treball, que depén orgànicament del director territorial d'Ocupació i Treball, i funcionalment d'este i del director general de Treball, Cooperativisme i Economia Social; i en la Direcció Territorial d'Ocupació del SERVEF amb rang d'àrea, sense perjudici del que establixen les disposicions reglamentàries reguladores del SERVEF.
3. Correspondrà a les direccions territorials exercir i vetlar pel correcte desplegament de les competències pròpies de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en el respectiu àmbit territorial i material, mentre no es troben específicament atribuïdes a altres òrgans de l'administració. Per al correcte exercici de les seues funcions tindran atribuïdes les competències assenyalades en les normes legals i reglamentàries.
4. Contra els actes emanats dels directors territorials es podrà interposar, si és el cas, recurs davant la Sotssecretària o els directors generals que siguen competents per raó de la matèria, llevat de les especialitats que preveja la legislació tributària.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
Queda adscrit a la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació el Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana.
Segona
Les competències i facultats atorgades per la Llei de Patrimoni de la Generalitat i altres disposicions normatives a l'anterior Direcció General de Patrimoni, s'entendran atribuïdes a la Sotssecretaria de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
Així mateix, les competències i facultats atorgades per disposicions normatives, siga quin siga el seu rang, a l'anterior Secretaria General d'esta conselleria, s'entendran atribuïdes a la Sotssecretaria de la conselleria d'Economia Hisenda i Ocupació.
Tercera
Se suprimix la Comissió Tècnica del Joc.
Les funcions que les normes reguladores del joc atribuïxen a la Secretaria de l'extingida Comissió Tècnica del Joc s'entendran atribuïdes al Servici de Joc, unitat administrativa dependent de la Sotssecretaria de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
Sense perjudici del que disposa el paràgraf anterior, les competències i facultats atorgades per les disposicions normatives a l'extingida Comissió Tècnica del Joc, siga quin siga el seu rang, s'entendran atribuïdes a la Sotssecretaria de la conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Es deroguen totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que establix el present decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació per a dictar totes aquelles disposicions que requerisca el desplegament i l'execució del present decret, en compliment del que disposa la Llei del Consell.
Segona
El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Valencia, 27 de juliol de 2007
El President de la Generalitat,
Francisco Camps Ortiz.
El Conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,
Gerardo Camps Devesa.

linea
Mapa web