LLEI 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut [2017/10179]
(DOGV núm. 8168 de 13.11.2017) Ref. Base de dades 009766/2017
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Presidència de la Generalitat Grup temàtic: Legislació Matèries: Joventut Descriptors: Temàtics: monografies
LLEI 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut [2017/10179]
Sia notori i manifest a tots els ciutadans i totes les ciutadanes que les Corts han aprovat i jo, dacord amb el que estableixen la Constitució i lEstatut dAutonomia, en nom del rei, promulgue la llei següent:
PREÀMBUL
I
Les polítiques en matèria de joventut són una de les millors inversions per al futur de la societat valenciana. Tant la Generalitat com les diferents administracions públiques implicades, i també la societat en general, han dassumir la necessitat dunes sòlides polítiques de joventut, no sols com un conjunt de garanties i drets per al desenvolupament dels nostres joves sinó també com un element estratègic de desenvolupament social.
LAgenda 2030 de desenvolupament sostenible de Nacions Unides, adoptada per lAssemblea General de lONU al setembre de 2015, que va entrar en vigor oficialment l1 de gener de 2016, estableix un pla dacció a favor de les persones, el planeta i la prosperitat, amb la intenció denfortir la pau universal i laccés a la justícia. En el món actual, les persones joves ja no volen únicament ser informades sobre les polítiques públiques, els plans i els models de desenvolupament que els impacten; volen dissenyar-los, prendre les decisions i ser el vehicle que els implementen. Com a joves volen tenir un rol actiu mitjançant el paper principal de la participació juvenil significativa en tots els nivells de presa de decisió, per a garantir un desenvolupament sostenible, un creixement econòmic inclusiu, la promoció de societats pacífiques i leradicació de la pobresa.
La finalitat daquesta llei és garantir que els i les joves puguen definir i construir el seu projecte vital, individual i col·lectiu, en igualtat doportunitats. Així, aquesta norma pretén establir les bases per a les polítiques de joventut, unes accions que hauran datendre la diversitat social, econòmica i cultural del nostre territori. Igualment, aquesta nova regulació persegueix garantir la participació i la coresponsabilitat de les persones joves en la presa de decisions de la nostra comunitat, i fomentar al màxim els espais de trobada i de debat.
Per a aconseguir aquests objectius cal que les polítiques de joventut es dissenyen i sexecuten de manera integral i transversal, amb la implicació necessària de les diferents administracions i de la societat civil.
II
LOrganització Iberoamericana de Joventut, organisme internacional format per ens oficials de joventut dIberoamèrica, va adoptar, en 2005, la Convenció iberoamericana de drets dels joves. Aquesta convenció té com a principal objectiu la promoció del respecte a la joventut i la seua realització plena en la justícia, la pau, la solidaritat i el respecte dels drets humans mitjançant el reconeixement de les persones joves com a subjectes de drets, actors estratègics del desenvolupament i persones capaces dexercir responsablement els drets i les llibertats que recull la carta.
La Constitució espanyola, en larticle 9.2, estableix el mandat, als poders públics, de promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de lindividu i dels grups en què sintegra siguen reals i efectives, i també el de remoure els obstacles que impedisquen o dificulten la seua plenitud, i de facilitar la participació de tota la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social. Daltra banda, i de forma més específica, en larticle 48 consagra el deure, per als poders públics, de promoure les condicions per a la participació lliure i eficaç de la joventut en el desenvolupament polític, social, econòmic i cultural. La Convenció sobre els Drets de lInfant (CDI), tractat internacional de les Nacions Unides firmat pels estats en 1989, reconeix els drets de la infància. És necessari desenvolupar el dret a estar protegits a partir de les polítiques de prevenció, detecció, protecció i reparació.
Basant-se en les previsions del text constitucional, lEstatut dautonomia de la Comunitat Valenciana disposa, en larticle 49.1.25, que correspon a la Generalitat la competència exclusiva en matèria de joventut.
En exercici daquesta competència, la Generalitat ha desplegat un conjunt de disposicions que conformen el marc jurídic de les polítiques de joventut a la nostra comunitat.
Així, la Llei de la Generalitat 8/1989, de 26 de desembre, de participació juvenil, recollia per primera vegada les formes de participació juvenil a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, la Llei 18/2010, de 30 de desembre, de joventut, refermava i reforçava el paper de lassociacionisme juvenil alhora que atorgava un nou paper a lInstitut Valencià de la Joventut, com a ens impulsor de les tasques de coordinació de lexecució de polítiques integrals en el si de la Generalitat.
Si bé lesmentada Llei 18/2010 va assentar les primeres bases de la transversalitat com a mètode per a planificar les polítiques de joventut, en la societat actual resulta convenient continuar avançant en aquest enfocament integral. Daltra banda, es fa igualment necessari avançar cap a un marc normatiu que garantisca a les persones joves els drets que els permeten aconseguir lemancipació i lautonomia personal de forma plena, responsable i en igualtat de condicions. Finalment, en aquest nou context, la participació de la joventut es revela com un eix fonamental per a abordar les accions que cal emprendre, tant en els processos de presa de decisions com en el seu desenvolupament.
III
Aquesta llei sestructura en cinc títols, cinquanta-nou articles, set disposicions transitòries, una disposició derogatòria i dues disposicions finals.
En el títol preliminar es defineix lobjecte i làmbit daplicació de la llei. Cal destacar que la definició de la persona jove sacomoda a un nou tram dedat, dels 12 als 30 anys. Aquesta nova regulació persegueix alinear-se amb ledat en què els i les joves canvien de cicle escolar i entren en una nova etapa no només educativa sinó també de socialització, com és el pas de lescola a linstitut.
Igualment, sestableixen les directrius que hauran de regir les polítiques de joventut i que tenen com a fonament els principis següents: integralitat, transversalitat, proximitat, universalitat i igualtat. Mereix una menció especial la reivindicació de lapoderament de les persones joves, tant en el disseny com en lexecució de les polítiques que els afecten, mitjançant la seua coresponsabilitat i participació, i també en ladopció per part de les administracions duna perspectiva intergeneracional, no adultocentrista.
Daltra banda, sha volgut enunciar una llista específica de drets reconeguts a les persones joves com un grup demogràfic amb necessitats pròpies, sense perjudici de la regulació que hi ha en la protecció de menors, continguda en la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, i en la Carta de drets del menor de la Comunitat Valenciana, recollida en la Llei 12/2008, de 3 de juliol, de la Generalitat, de protecció integral de la infància i ladolescència de la Comunitat Valenciana.
Finalment, sesbossen les grans línies dintervenció cap a les quals hauran de tendir les polítiques de joventut, sempre en règim de coresponsabilitat entre les diferents administracions públiques implicades.
El títol I comprèn la regulació de lInstitut Valencià de la Joventut, que queda configurat com a organisme autònom de la Generalitat, adscrit a la conselleria competent en matèria de joventut. LIvaj sadequa així a la nova regulació del sector públic instrumental de la Generalitat, que defineix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
En primer lloc sen regulen les funcions, entre les quals destaca el paper de lideratge en limpuls i la coordinació de les polítiques de joventut, tant en làmbit de la Generalitat com en el conjunt dagents intervinents al territori de la Comunitat Valenciana.
En segon lloc, sen determina lestructura organitzativa. El nivell directiu es troba integrat per la Presidència, el Consell Rector i la Direcció General. Cal destacar la nova composició del Consell Rector, lòrgan de representació i participació de lIvaj, ja que shi dóna cabuda a una major participació de joves. També cal assenyalar la representació garantida a una persona jove amb diversitat funcional i a la promoció de la igualtat entre dones i homes mitjançant una composició paritària.
El títol II està dedicat a la participació juvenil. En el capítol primer, a més de definir-ne el concepte, shi determinen els agents i les vies de la participació de les persones joves. Es proposa un nou concepte dentitat juvenil i sintrodueix una consideració explícita als grups de joves, tot atorgant-los alguna mena de representació. Daltra banda, sassenten les bases per al funcionament dels fòrums joves i de les consultes, com a eines de participació de les persones joves.
El segon capítol sencarrega de la regulació del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana, màxim òrgan de representació de la joventut organitzada valenciana. Sen determinen les funcions, la composició i òrgans, i també les fonts de finançament. Shi regulen, així mateix, els consells de joventut territorials.
El títol III aborda les polítiques integrals en matèria de joventut. Shi dissenya lEstratègia valenciana de joventut com el marc general de la planificació de les polítiques que cal desplegar en tot el territori de la Comunitat Valenciana. Igualment, shi concreta la implicació de les entitats locals i shi estableixen els nous instruments al servei de la dita planificació. Hi destaca la creació dun sistema de xarxes, en especial la Xarxa Jove, que permetrà unir els recursos i el treball dels distints agents.
A lúltim, es defineixen els recursos i serveis per a la joventut, entre els quals cal destacar la promoció de leducació no formal, mitjançant la creació de la Xarxa Valenciana de lOci Educatiu, una de les principals apostes daquesta norma.
Lavantprojecte va ser sotmès a diferents processos participatius. Duna banda, es va concedir audiència a les entitats més representatives del sector i es va obrir un període dinformació pública. Daltra banda, es va arbitrar el procés de participació ciutadana que preveu larticle 47 de la Llei 2/2015, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Aquest procés es va articular mitjançant la creació dun fòrum de participació, al qual es podia accedir a través del web de lIvaj.GVA Jove i el Portal de Transparència de la Generalitat, GVA Oberta. També es va organitzar un fòrum jove, en el marc del qual es van recollir opinions de joves de tot el territori de la comunitat.
Així mateix, shan seguit les disposicions previstes per la normativa bàsica en matèria de tramitació de disposicions de caràcter general. Shan sol·licitat al·legacions a la Presidència de la Generalitat i a les conselleries, moltes de les quals shan incorporat al text, i lavantprojecte va disposar dels informes favorables de la Intervenció General, de la Direcció General de Pressupostos i de la Direcció General de la Funció Pública. Igualment, sha demanat informe de lAdvocacia General i shan incorporat les observacions que incloïa.
TÍTOL PRELIMINAR
Disposicions generals
Article 1. Objecte
Lobjecte daquesta llei és establir un marc normatiu que coordine les polítiques de joventut i que regule els drets i la coresponsabilitat de les persones joves, amb la finalitat de garantir que puguen definir i construir el seu projecte vital individual i col·lectiu com a membres de la comunitat, fomentant la participació activa en el desenvolupament polític, social, econòmic i cultural.
Article 2. Àmbit daplicació
Aquesta llei serà aplicable a les persones entre 12 i 30 anys, ambdues edats incloses, que hagen nascut o que es troben en el territori de la Comunitat Valenciana, sense perjudici que determinades polítiques públiques consideren altres límits dedat, les quals, en cap cas, no podran suposar detriment dels principis ni de les garanties que preveu aquesta llei.
Daltra banda, les disposicions daquesta llei seran aplicables a totes les persones menors dedat que es troben en el territori de la Comunitat Valenciana, pel que fa a la utilització del seu temps lliure i en làmbit de la seua promoció.
Article 3. Principis rectors i directrius de les polítiques de joventut
Les polítiques de joventut es regiran pels principis i directrius següents:
1. Es dissenyaran integralment perquè socupen de tots els àmbits vitals i socials de la joventut, i també transversalment, és a dir, des de tots els departaments de les administracions públiques.
2. Estaran arrelades al territori i es basaran en el principi de proximitat, per a garantir un major i millor servei directe a les persones joves. A més a més, tindran en compte les diferents realitats territorials i prestaran una atenció especial a les especificitats de làmbit rural.
3. Es dissenyaran coordinadament entre les administracions i amb la societat civil, per a respondre als principis dintegritat, transversalitat, proximitat, universalitat i igualtat.
4. Sesbossaran i sexecutaran des duna perspectiva intergeneracional, no adultocentrista, i com un procés continu amb les polítiques dinfantesa i adolescència, que facilite lapoderament de les persones joves com a agents principals de la societat valenciana.
5. Es fonamentaran en la igualtat real entre dones i homes, amb perspectiva de gènere, i en la promoció de la diversitat com un valor per si mateix.
6. Tindran caràcter universal, des duna perspectiva dequitat, per tal de garantir la igualtat doportunitats i combatre les desigualtats socials, estructurals i conjunturals, mitjançant la promoció de les habilitats per a la vida, laposta per loci educatiu i leducació no formal, com a instrument fonamental per a la inclusió social.
7. Es perfilaran i es desenvoluparan des de la participació directa i amb la coresponsabilitat de les persones joves, a través de les entitats i del teixit associatiu juvenil. Les administracions públiques reconeixeran el Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana com a interlocutor directe de la Generalitat en matèria de joventut i creador de vies dinterlocució entre les administracions públiques i la joventut no associada.
8. Es fonamentaran en la transparència, lavaluació i la democratització de la informació.
Article 4. Drets de la joventut
Amb independència dels drets reconeguts en altres normes, a les persones joves, com a grup demogràfic amb necessitats específiques, sels reconeixen els drets següents:
Dret a lautonomia personal
Dret a latenció, a la promoció i a leducació
Dret a la participació i al ple exercici de la ciutadania activa
Dret a laccés, amb garanties, a una ocupació de qualitat
Dret a lemancipació
Dret daccés a lhabitatge
Dret a la protecció social
Dret a la llibertat dexpressió i dinformació
Dret a la no-discriminació i a la igualtat doportunitats
Dret a una vida lliure de violències masclistes
Dret al reconeixement i el respecte de la identitat de gènere
Dret a aprendre les llengües oficials i a expressar-shi
Dret a la llibertat de pensament, de consciència i de religió o creences
Dret a la justícia de menors, a la no-privació de la llibertat i també als serveis de prevenció i reinserció social
Dret a la mobilitat
Dret a la salut sexual i reproductiva, a la vida sana i a decidir sobre el propi cos, i també a leducació per a la salut
Dret a lesport i a lactivitat física
Dret a un entorn ambiental sostenible i saludable, i a la protecció davant dun entorn contaminat
Dret a laccés gratuït i universal a internet i a les tecnologies de la informació i la comunicació
Dret a laccés a la informació i a la transparència de les administracions públiques
Dret al consum responsable i a la protecció com a consumidores
Dret a loci i el benestar.
Article 5. Coresponsabilitat de les administracions públiques en les polítiques de joventut
Les administracions públiques es comprometen a:
1. Promoure polítiques públiques que afavorisquen lemancipació jove i lautonomia personal amb itineraris individualitzats, un sistema de protecció social que garantisca uns ingressos mínims i un recolzament professional en la transició de lescola al treball per a la inserció sociolaboral, laccés a lhabitatge i la inclusió social.
2. Assegurar laccés universal a leducació pública, inclusiva, de qualitat i plurilingüe, tant formal com no formal, com un sistema per a combatre les desigualtats socials i generar cohesió social.
3. Garantir el dret a lesport i lactivitat física, al joc i a loci educatiu i inclusiu, tot assignant-hi equips professionals, recursos i serveis didàctics.
4. Desenvolupar polítiques públiques de joventut amb perspectiva de gènere per a promoure la igualtat real entre les persones joves des de la coresponsabilitat i la deconstrucció de rols de gènere, com també des de programes de prevenció, detecció, sensibilització i formació, amb caràcter transversal sobre tot tipus de violències, especialment la violència masclista i la infantil, incloent-hi lassetjament i el ciberassetjament sexual.
5. Dur a terme polítiques públiques de joventut per a promoure el valor de la diversitat, tot prestant una atenció especial a la identitat, lexpressió i lorientació.
6. Vetlar, transversalment, per la inclusió de joves pertanyents a col·lectius vulnerables o en situació de risc i/o amb diversitat funcional, i garantir laccés als recursos socials de totes les persones joves, considerant les seues prioritats i necessitats pròpies.
7. Garantir laccés universal a la sanitat pública de la joventut valenciana, a la comunitat i a lexterior, i també impulsar programes de promoció de models i hàbits de vida saludables vinculats a lesport i a la prevenció de malalties i conductes de risc.
8. Garantir laccés a la cultura, amb programes democratitzadors, i donar suport a la creació jove i al desenvolupament de llenguatges artístics i creatius, especialment en valencià, en el marc duna societat col·laborativa i innovadora.
9. Potenciar el valencià i la cultura valenciana com a eines dinclusió de les persones joves nouvingudes i la promoció del respecte, el coneixement i lintercanvi cultural; impulsar accions i programes adreçats a possibilitar que la joventut valenciana conega altres realitats culturals; fomentar, al costat de les llengües oficials a la comunitat, laprenentatge daltres llengües, a més de la llengua de signes i del romaní, com a eina bàsica de comunicació entre joves de diferents orígens.
10. Promoure programes de suport al consum responsable, de proximitat, ecològic i just, per a fomentar models de vida sostenibles i solidaris entre les persones joves.
11. Assegurar la participació directa de les persones joves i de les seues formes organitzades a través dassociacions, entitats juvenils o consells de joventut.
12. Desenvolupar polítiques públiques de joventut per a involucrar i facilitar la participació activa de la joventut en el procés de consecució de lAgenda 2030 de Nacions Unides, en col·laboració amb el Consell de la Joventut dEspanya i amb qualsevol organisme, plataforma, entitat i estructura de participació dels joves en làmbit de la Unió Europea.
13. Potenciar el voluntariat juvenil, promocionar-ne el reconeixement social i acreditar les habilitats adquirides.
14. Garantir a les persones joves el dret a la connexió, als canals i laccés a la informació, com també facilitar laccés a internet i a la formació en les tecnologies de la informació i la comunicació, i facilitar el seu accés al programari lliure.
15. Fomentar laccés assequible de les persones joves al transport públic i a la mobilitat sostenible pel nostre territori, especialment de les persones joves pertanyents a col·lectius vulnerables, en situació de risc i/o amb diversitat funcional.
16. Promoure programes específics per a la joventut en làmbit rural per a garantir una igualtat doportunitats i laccés als serveis públics, i també el desenvolupament dun projecte de vida propi.
17. Impulsar programes de mobilitat, de trobada i dintercanvi de joves per la Comunitat Valenciana, i per territoris darreu del món, especialment Europa, la Mediterrània i Iberoamèrica.
18. Potenciar una societat col·laborativa, amb respecte al medi ambient i a la natura.
19. Facilitar la formació de les persones professionals de joventut i de les persones que, professionalment o no, treballen amb joves, de les persones amb responsabilitats polítiques relacionades amb la joventut i les persones membres dassociacions juvenils.
20. Garantir polítiques dirigides a famílies joves en situació de pobresa, vulnerabilitat o exclusió social amb fills o filles a càrrec seu.
TÍTOL I
Institut valencià de la joventut
Article 6. Institut Valencià de la Joventut
1. LInstitut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove passa a denominar-se Institut Valencià de la Joventut (Ivaj) i es configura com un organisme autònom de la Generalitat, amb personalitat jurídica pública, patrimoni i tresoreria propis, i autonomia de gestió, adscrit a la conselleria competent en matèria de joventut. És lorganisme encarregat de coordinar la política de joventut en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
2. LInstitut Valencià de la Joventut es regirà pel que estableix aquesta llei, la legislació en matèria de sector públic instrumental i la resta de legislació aplicable als organismes autònoms, i també per la normativa de desplegament daquesta llei.
Article 7. Funcions de lInstitut Valencià de la Joventut
1. Informar i coordinar les actuacions que duga a terme la Generalitat, i també les administracions públiques, en aquelles matèries que afecten específicament la joventut, de conformitat amb la legislació que consagra els principis de competència i autonomia dels ens administratius, i impulsar lexecució i la divulgació dels drets de les persones joves i de les polítiques integrals de joventut que regula el títol III daquesta llei.
2. Elaborar, proposar i, si escau, modificar la planificació global de les polítiques juvenils en làmbit territorial de la comunitat, mitjançant lEstratègia valenciana de joventut, i propiciar la coordinació i la cooperació entre les diferents administracions públiques i la participació de joves i associacions juvenils i els interlocutors respectius, especialment el Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana.
3. Defendre els drets socials i les llibertats de les persones joves emparades per lordenament jurídic, i denunciar les desigualtats de tracte i les discriminacions del col·lectiu.
4. Donar suport material i econòmic al desplegament de les iniciatives i els projectes de les estructures de participació juvenil previstes en els articles 17 i 18 daquesta llei, com a vehicles principals de transmissió dels valors democràtics de tolerància, solidaritat i respecte a la diversitat, sense excloure el suport a altres formes de participació.
5. Promoure la participació juvenil, amb el Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana, i garantir el desenvolupament de les tasques per a les quals ha sigut creat.
6. Impulsar la prestació de serveis a la joventut, des del sector públic, i fomentar les relacions i la cooperació amb els ajuntaments, i també entre els municipis.
7. Acreditar les activitats, les instal·lacions i els serveis juvenils enumerats en aquesta llei.
8. Planificar, gestionar, crear i mantenir les instal·lacions juvenils de lInstitut Valencià de la Joventut.
9. Regular reglamentàriament les condicions dels centres, les instal·lacions, els serveis, les activitats i programes que sincloguen dins de les competències de joventut i oci.
10. Fomentar les relacions i la cooperació amb els organismes competents en matèria de joventut daltres comunitats autònomes, lEstat, la Unió Europea i altres països.
11. Potenciar lexercici dactivitats doci educatiu i facilitar-hi laccés de tots els col·lectius.
12. Potenciar la mobilitat estatal i internacional de la joventut, especialment en el marc dels programes desenvolupats per la Unió Europea.
13. Determinar els currículums i els requisits de les diverses titulacions de temps lliure i informació juvenil dàmbit autonòmic, expedir els títols pertinents i regular les convalidacions corresponents respecte a altres titulacions, i també les homologacions i els reconeixements de titulacions daltres comunitats autònomes o estats.
14. Fomentar i donar suport al voluntariat juvenil, i potenciar lacreditació de les habilitats i de les competències adquirides en realitzar-les.
15. Establir un observatori de joventut per a portar a terme els estudis, les investigacions, les publicacions i els programes experimentals de joventut i oci a la Comunitat Valenciana; impulsar la investigació i lestudi sobre la realitat juvenil de forma periòdica realitzant com a mínim un estudi integral de joventut amb caràcter previ a la realització de lEVJ, per a proporcionar a ladministració informació per al disseny i el desenvolupament de les polítiques de joventut, i col·laborar en la creació, la gestió i la difusió de les estadístiques autonòmiques sobre joventut, que inclouran dades desagregades de 12 a 18 anys, de 18 a 24 i de 24 a 30.
Aquest observatori assegurarà la col·laboració amb experts i expertes de diferents àmbits en el seu treball.
16. Qualsevol altra funció que estiga directament vinculada i que servisca als fins i a la naturalesa de lIvaj.
Article 8. Òrgans directius de lIvaj
LInstitut Valencià de la Joventut estarà regit pels òrgans de direcció següents:
1. Presidència
2. Consell Rector
3. Direcció General.
Article 9. Presidència
La Presidència de lInstitut Valencià de la Joventut, que ho serà també del Consell Rector, lexercirà la persona titular de la conselleria competent en matèria de joventut. Així mateix, li correspondrà lalta direcció de lorganisme.
Article 10. Consell Rector
1. El Consell Rector de lInstitut Valencià de la Joventut és lòrgan de representació i participació de lIvaj i lintegren els càrrecs i membres següents:
1.1. Presidència: la persona titular de la conselleria competent en matèria de joventut.
1.2. Vicepresidència primera: la persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de la Joventut.
1.3. Vicepresidència segona: la persona titular de la Presidència del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana.
1.4. Secretaria: una persona funcionària de lInstitut Valencià de la Joventut per designació de la Presidència del Consell Rector, que actuarà en les sessions amb veu però sense vot.
1.5. Vocalies:
a) Cinc representants de les conselleries, amb rang com a mínim de director o directora general, que designe la Comissió Interdepartamental de Joventut de la Generalitat entre els seus membres.
b) Una diputada o diputat, preferentment menor de trenta anys, de cada diputació provincial que designe el seu ple.
c) Un o una representant de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, preferentment menor de trenta anys, que designe el seu òrgan de govern.
d) Quatre representants que designe lAssemblea del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana.
e) Una persona jove designada pel Consell Escolar de la Comunitat Valenciana entre les representants de lalumnat.
f) Una persona jove entre les representants destudiants dels estudis superiors.
g) Una persona en representació dels i les professionals de joventut preferentment menor de trenta anys.
h) Dues representants joves residents a la Comunitat Valenciana triades per insaculació entre les persones que presenten la seua candidatura, sempre que siga possible.
i) Una persona jove associada amb diversitat funcional.
2. Les vocalies f, g i i les nomenarà la Presidència del Consell Rector entre les propostes que formulen les vicepresidències.
3. Es promourà una presència equilibrada de dones i homes en què cap sexe no estiga representat per menys del 40 %. En tot cas, en la composició dels apartats a, d i h la presència equilibrada serà obligatòria.
4. Es promourà, així mateix, una presència equilibrada dels diferents trams dedat entre la representació jove, entenent com als trams esmentats: dels 12 als 18 anys, dels 19 als 24 anys i dels 25 als 30 anys.
5. Corresponen al Consell Rector les funcions següents:
a) Aprovar la proposta de lEstratègia valenciana de joventut.
b) Aprovar els criteris dactuació de lInstitut Valencià de la Joventut.
c) A proposta de la Direcció General de lInstitut Valencià de la Joventut, aprovar, per majoria de dos terços, linforme davaluació de lEstratègia valenciana de joventut.
d) Conèixer de totes les qüestions que li sotmeta la seua presidència a iniciativa pròpia o a petició dun terç dels membres.
6. El Consell Rector es reunirà, almenys, una vegada a lany i es dotarà dun reglament de funcionament que haurà de ser aprovat per majoria de dos terços dels membres.
Article 11. Direcció General
1. La persona titular de la Direcció General serà nomenada i cessada per decret del Consell, a proposta de la Presidència de lInstitut Valencià de la Joventut, i ocuparà la vicepresidència primera del Consell Rector.
2. Són funcions de la Direcció General:
a) La direcció i la gestió de les activitats de lInstitut Valencià de la Joventut en làmbit de les seues competències.
b) Exercir la direcció del personal.
c) Lelaboració dels acords que shagen de sotmetre a laprovació del Consell Rector, i la seua execució.
d) Lautorització i la disposició de les despeses i la liquidació i lordenació dels pagaments.
e) La facultat per a subscriure contractes en nom de lInstitut Valencià de la Joventut, dacord amb la normativa vigent.
f) Efectuar la coordinació i el seguiment de lEstratègia Valenciana de Joventut. A aquest efecte elaborarà el corresponent informe davaluació per a la seua aprovació pel Consell Rector.
g) Coordinar les relacions institucionals de lInstitut Valencià de la Joventut.
h) Les que li encomanen el Consell Rector i la seua presidència, dins de les seues atribucions.
i) La resta de les que determina larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i que no especifica el present article.
3. Correspon a la persona titular de la Direcció General la representació legal de lInstitut Valencià de la Joventut.
Article 12. Estructura organitzativa
1. LInstitut Valencià de la Joventut sestructura en subdireccions generals, o unitats administratives del mateix rang, de les quals dependran jeràrquicament serveis, o unitats administratives del mateix rang, en funció dels diferents àmbits dactuació. Les persones titulars daquestes unitats administratives seran nomenades entre el personal funcionari de carrera de ladministració de la Generalitat.
2. Correspondrà al Consell el desplegament de lestructura de lInstitut i la fixació de les funcions de les unitats administratives que el conformen, per mitjà de laprovació, per decret, del reglament orgànic i funcional de lIvaj.
3. A lefecte de la desconcentració de les funcions que així ho requerisquen, es podran crear òrgans o unitats administratives amb competències circumscrites a un determinat àmbit territorial.
Article 13. Personal al servei de lInstitut Valencià de la Joventut
El personal al servei de lInstitut Valencià de la Joventut serà empleat públic funcionari o laboral, en els mateixos termes que sestableixen per a ladministració de la Generalitat.
Article 14. Recursos econòmics
LInstitut Valencià de la Joventut disposarà per al seu funcionament dels recursos següents:
1. Els béns i drets que constituïsquen el seu patrimoni i els seus productes i rendes.
2. Els recursos que se li assignen amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.
3. Les consignacions provinents dels pressupostos daltres administracions públiques.
4. Les subvencions, les aportacions voluntàries o les donacions que concedisquen a favor seu persones físiques o jurídiques.
5. Els ingressos ordinaris i extraordinaris obtinguts de les seues activitats de gestió i explotació.
6. Qualssevol altres que se li atribuïsquen legalment.
Article 15. Actes que posen fi a la via administrativa
Els actes administratius que dicten la Presidència de lIvaj i la Direcció General de lInstitut Valencià de la Joventut posen fi a la via administrativa.
TÍTOL II
Participació juvenil
CAPÍTOL I
Definició i estructures de participació juvenil
Article 16. Definició de participació juvenil
1. La participació juvenil és el conjunt daccions i de processos que generen, entre les persones joves, la capacitat per a incidir en el seu entorn, en les seues relacions i en el seu desenvolupament personal i col·lectiu, per a intervenir-hi i transformar-los. Aquesta participació pot dur-se a terme tant individualment com col·lectivament, amb igualtat doportunitats, a través dentitats juvenils, grups de joves o consells de joventut, i duna manera horitzontal, lliure i democràtica.
2. Les administracions públiques, amb lobjectiu dafavorir la cultura democràtica i ciutadana de la joventut, fomentaran els processos participatius com a eines per a la construcció de les polítiques públiques que afecten els i les joves com a ciutadans i ciutadanes.
Article 17. Entitats juvenils
A lefecte daquesta llei, són entitats juvenils:
1. Les associacions juvenils i les seues federacions, confederacions i unions.
2. Les associacions dalumnat universitari i no universitari, i les seues federacions, confederacions i unions les persones associades de les quals siguen joves.
3. Les seccions, àrees, departaments i organitzacions juvenils daltres entitats socials, com ara associacions de caràcter general, seccions juvenils de partits polítics, sindicats, associacions de consumidors, culturals, esportives, festives, de joventut empresària o de confessions religioses, i de les seues federacions, confederacions i unions.
4. Les entitats prestadores de serveis a la joventut sense ànim de lucre, enteses com les associacions no juvenils legalment constituïdes, en els estatuts de les quals sestablisca de forma clara i explícita que entre els seus fins socials hi ha el de dur a terme, de manera continuada, programes i actuacions adreçats de forma exclusiva a persones joves. Així mateix, més de la meitat de la junta directiva haurà destar composta per persones joves.
Article 18. Grups de joves
Els grups de joves són aquells col·lectius sense personalitat jurídica formats per persones joves no inclosos en larticle precedent. Les administracions locals i els consells de la joventut locals i territorials facilitaran la seua representació en els espais de participació local i donaran suport a les seues iniciatives en la mesura que puguen.
Article 19. Formes de participació juvenil
1. Es consideren formes de participació juvenil les diverses expressions que tenen les persones joves per a participar en els assumptes públics, que poden ser:
a) Lacció, entesa com la capacitat per a desenvolupar per si mateixes iniciatives i projectes, amb la voluntat dintervenir, de forma directa i vinculant, en laplicació de les polítiques públiques.
b) La interlocució, entesa com a la capacitat de dialogar amb les administracions públiques, amb la voluntat de decidir sobre les polítiques transversals de joventut que desenvolupen o hagen de desenvolupar.
2. Les administracions públiques, en lacció de les persones joves, establiran mecanismes que la faciliten i, dins de les possibilitats darticulació, la cogestió tant de programes com de recursos.
3. Les administracions públiques, en la interlocució amb els i les joves, tindran en compte tant les entitats juvenils com els grups de joves i les persones joves considerades individualment.
4. Ladministració de la Generalitat estarà atenta a les noves possibilitats de canalitzar la participació juvenil que puguen aparèixer per tal dincorporar-les, en especial, als avanços de les tecnologies de la informació i la comunicació.
Article 20. Fòrum Jove
1. El Fòrum Jove és una eina de participació de durada concreta, amb vocació de ser periòdica, mitjançant la qual les administracions públiques i les persones joves dialoguen i treballen conjuntament per a construir les polítiques públiques territorials i sectorials.
2. Les entitats juvenils i les administracions públiques impulsaran fòrums amb les persones joves del seu àmbit territorial.
3. Els poders públics donaran suport als processos de participació i consulta, i vetlaran perquè es regisquen pels principis de màxima transparència, representativitat, eficàcia, incidència i igualtat doportunitats.
Article 21. Consultes
Quan les administracions públiques duguen a terme les consultes que preveu larticle 47 de la Llei 2/2015, de 2 dabril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, tindran en compte les persones joves, les quals hi participaran amb igualtat de drets a partir dels 16 anys.
CAPÍTOL II
Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana
i consells locals i territorials de joventut
Article 22. Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana
1. El Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana (CJCV) és el màxim òrgan de representació de les organitzacions de la joventut valenciana i linterlocutor amb el Consell i les institucions públiques i privades en matèria de joventut.
2. El CJCV es constitueix en corporació pública sectorial de base privada amb personalitat jurídica pròpia i amb plena capacitat per a complir els seus fins. El CJCV disposarà duna dotació específica en els pressupostos de la Generalitat.
3. El CJCV es regirà per les normes de dret privat, i en particular per aquelles que regulen el funcionament de les associacions, amb les especificitats que preveu aquesta llei i les disposicions que la despleguen. No obstant això, subjectarà la seua activitat a les normes de dret públic quan exercisca potestats administratives atribuïdes per lordenament jurídic.
Article 23. Fins i funcions del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana
Són fins del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana:
1. Defensar els interessos i els drets de la joventut, i col·laborar en la promoció duna efectiva igualtat doportunitats de les persones joves en el seu desenvolupament polític, social, econòmic i cultural.
2. Fomentar en les persones joves lassociacionisme juvenil, a fi que emprenguen en grup la solució de les qüestions que les afecten.
3. Representar el moviment associatiu juvenil valencià en les institucions de joventut.
4. Col·laborar amb la Generalitat en lelaboració de la política juvenil.
Són funcions del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana:
1. Promoure activitats adreçades a assegurar la participació de les persones joves en les decisions i en les mesures que les afecten.
2. Elaborar i promoure, per iniciativa pròpia o a petició daltres, informes o estudis sobre matèries relacionades amb la joventut i amb els seus problemes.
3. Promoure la creació de consells de joventut dàmbit local i territorial.
4. Prestar serveis a les associacions i els consells locals de la joventut que el formen, i facilitar la cooperació i la coordinació entre les diferents associacions i consells locals i territorials de joventut.
5. Fer dinterlocutor entre la Generalitat i les organitzacions juvenils en tot allò que afecta el col·lectiu.
6. Participar en els òrgans consultius de ladministració quan se li requerisca.
7. Emetre, si escau, els informes que se li demanen.
8. Elaborar, anualment, un informe sobre les actuacions que realitza i proposar, si escau, les mesures que es consideren oportunes per a la millora de la qualitat de la vida dels i les joves.
9. Ser consultat quan es duguen a terme actuacions, programes, campanyes, destinació de recursos, ajudes o subvencions a entitats juvenils, a consells de joventut o a la joventut en general.
10. Promoure la cultura, i especialment el valencià i la cultura valenciana, com a expressió de les nostres senyes didentitat pròpies.
11. Qualssevol altres que sacorden amb ladministració en el marc de les funcions que estableix aquest article.
12. Fomentar la vertebració de les relacions de participació, amb qualsevol organisme, plataforma, entitat i estructura de participació dels joves en làmbit de la Unió Europea, en col·laboració amb el Consell de la Joventut dEspanya.
Article 24. Composició del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana
1. El CJCV està compost per entitats membres de ple dret i entitats membres adherides.
2. Són entitats membres de ple dret del CJCV els consells locals i territorials de joventut, i les entitats juvenils que complisquen els requisits que estableix el reglament de règim intern del CJCV.
3. Són entitats membres adherides del CJCV les entitats que no complisquen alguns dels requisits exigits per a ser membres de ple dret i que sol·liciten participar-hi com a tals.
4. Per a formar part del CJCV, les entitats hauran de sol·licitar-ho per escrit. Els seus estatuts, estructures i activitats no contradiran els principis daquesta llei ni el reglament de règim intern del CJCV.
Article 25. Finançament del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana
El CJCV es manté econòmicament amb els recursos següents:
a) Les aportacions de les entitats que lintegren.
b) Les dotacions específiques que satribuïsquen al Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana amb càrrec al pressupost de la Generalitat. A aquest efecte, per raons dinterès públic i social, les quanties atorgades, en règim de concessió directa, es podran anticipar en un cent per cent de limport, de conformitat amb la legislació vigent, a través de la subscripció dun conveni amb lIVAJ, que cal realitzar durant la primera mensualitat de lanualitat corresponent.
c) Les subvencions que pot rebre daltres entitats públiques.
d) Els donatius de persones o entitats privades.
e) Les rendes que produïsquen els béns i els valors que constitueixen el seu patrimoni.
f) Els rendiments que legalment o reglamentàriament generen les activitats pròpies.
g) Qualssevol altres que se li atribuïsquen, per llei o per reglament.
Article 26. Òrgans del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana
1. Els òrgans del CJCV són:
a) LAssemblea General, el màxim òrgan de participació i decisió del CJCV.
b) La Reunió Plenària dEntitats Membres, lòrgan de participació i coordinació entre assemblees.
c) La Comissió Permanent, lòrgan dexecució.
d) Les comissions especialitzades o les àrees de treball que lAssemblea General decidisca.
2. El CJCV el regularà un reglament de règim intern, que haurà de ser aprovat per lAssemblea General. Una vegada aprovat, el reglament serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La convocatòria, la constitució, el funcionament i el règim dacords dels òrgans del CJCV es determinaran en el seu reglament de funcionament, dacord amb el que estableix la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, per als òrgans col·legiats.
3. LAssemblea General integrarà com a mínim dues persones representants de cada entitat amb una presència equilibrada de gènere sempre que siga possible. El nombre de representants per entitat com també la representació equilibrada de gènere seran determinats reglamentàriament.
3.1. Són funcions de lAssemblea General les següents:
a) Determinar les línies generals dactuació i el programa biennal del CJCV, i efectuar mandats als altres òrgans del CJCV.
b) Aprovar, si escau, la memòria anual del CJCV presentada per la Comissió Permanent.
c) Aprovar, si escau, la gestió biennal de la Comissió Permanent.
d) Resoldre sobre les sol·licituds dadmissió i les propostes de pèrdua de la condició de membres del CJCV que presente la Comissió Permanent.
e) Encomanar encàrrecs específics a la Reunió Plenària dEntitats Membres i a les comissions especialitzades, i fixar un pla de treball biennal. Estudiar i debatre els documents elaborats per aquests dos òrgans, i ratificar, si escau, les seues resolucions.
f) Escollir i cessar els membres de la Comissió Permanent.
g) Decidir sobre la incorporació del CJCV a òrgans nacionals i internacionals de representació juvenil, i també sobre leixida.
h) Crear i dissoldre les comissions especialitzades o àrees de treball.
i) Aprovar i modificar les bases dexecució del pressupost.
j) Aprovar el reglament de funcionament del CJCV.
k) Aprovar anualment, si escau, el balanç de situació i lestat de comptes presentats per la Comissió Permanent.
l) Aprovar, si escau, els pressupostos anuals que presente la Comissió Permanent.
m) Aprovar, si escau, lexecució del programa de treball del CJCV.
n) Qualssevol altres que el reglament de règim intern del CJCV reconega.
3.2. LAssemblea General es reunirà amb caràcter ordinari una vegada a lany, en el primer quadrimestre, i amb caràcter extraordinari totes les vegades que ho consideren adient la Comissió Permanent o la Reunió Plenària dEntitats Membres, o així ho sol·licite un terç dels membres de ple dret del CJCV.
4. En el temps transcorregut entre la celebració de les reunions ordinàries de lAssemblea General i amb la finalitat de coordinar, desplegar i prendre els acords necessaris que garantisquen el bon funcionament del CJCV, i també per a promoure la relació entre els membres de la Comissió Permanent i les entitats membres, tindrà lloc la Reunió Plenària dEntitats Membres. A aquesta reunió assistiran els membres de la Comissió Permanent i una persona delegada per cada entitat, amb dret a veu i vot, en el cas de les entitats de ple dret, i amb dret només a veu, en el cas de les entitats adherides.
5. La Comissió Permanent és lòrgan que dirigeix i coordina les activitats del CJCV, i li correspon lexecució dels acords de lAssemblea General i la gestió ordinària del CJCV. Mitjançant el reglament intern del CJCV es determinarà el nombre de membres de la Comissió Permanent i les seues funcions.
LAssemblea General elegirà, per un període de dos anys, la Comissió Permanent. Entre els membres daquesta Comissió Permanent, lAssemblea General escollirà, així mateix, la persona que presidirà el CJCV, i també la Comissió Permanent. El nomenament de la Comissió Permanent haurà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Quan el president o la presidenta i les persones membres de la Comissió Permanent no siguen delegades duna entitat també formaran part de lAssemblea General, amb veu però sense vot.
6. La representació legal del CJCV recaurà sobre la persona que presidisca el CJCV.
7. Les comissions especialitzades o àrees de treball són òrgans del CJCV amb funcions destudi i assessorament, sense perjudici de les competències que són pròpies de lAssemblea General i de la Comissió Permanent.
8. Les entitats membres adherides poden assistir a lAssemblea General amb veu però sense vot. Les persones delegades daquestes entitats no tenen dret a ser escollides unipersonalment ni en comissió ni en cap òrgan de representació del CJCV.
Article 27. Consells locals de joventut i consells territorials de joventut
1. Els consells locals de joventut i els consells territorials de joventut són entitats independents i democràtiques, funcionalment i organitzativament, integrades per estructures organitzades o informals de participació juvenil dins del seu respectiu àmbit territorial, que es constitueixen amb les finalitats següents: fomentar lassociacionisme juvenil, promoure iniciatives que asseguren la participació de les persones joves del seu àmbit en les decisions i les mesures que les afecten, i representar-les davant de ladministració corresponent com a òrgans màxims de representació i dinterlocució de les associacions juvenils i de la joventut del seu territori, per a portar les seues propostes, demandes i necessitats al Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana.
Així mateix, poden admetre com a membres, tot i que amb caràcter especial, grups de persones joves no associades i col·lectius, plataformes i assemblees juvenils, i també cercar formes dincorporar la participació de la joventut del seu territori.
2. Els consells locals de joventut i els consells territorials de joventut són corporacions públiques sectorials de base privada, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per a complir les finalitats que els assignen, i la seua constitució i el seu règim jurídic i econòmic es determinaran reglamentàriament.
3. Els consells locals i els consells territorials de joventut disposaran duna dotació específica tant de ladministració autonòmica com de les diferents administracions dàmbit local respectives, sempre en la mesura de les seues disponibilitats pressupostàries.
4. Per a formar un consell local de joventut seran necessàries, com a mínim, tres entitats juvenils amb implantació al municipi del seu àmbit dactuació.
5. Per a instituir un consell territorial de joventut caldran, almenys, tres entitats juvenils inscrites en els registres locals de dos municipis limítrofs, com a mínim, i tindrà com a àmbit dactuació el territori al qual pertanyen les entitats juvenils membres.
6. No podrà haver-hi més dun consell de la joventut amb el mateix àmbit territorial.
CAPÍTOL III
Foment de la participació i de lassociacionisme juvenils
Article 28. Foment de la participació juvenil
1. Els poders públics impulsaran la cultura participativa de les persones joves per tal de millorar els sistemes i les estructures democràtiques, i també de garantir-los lexercici dun paper actiu de transformació i de canvi de la societat amb la seua intervenció en els afers públics.
2. Les administracions públiques buscaran processos de participació juvenil a través dels quals incorporar les persones joves i els grups de joves en la dinàmica quotidiana, i els facilitarà les condicions que ho possibiliten en igualtat doportunitats.
Article 29. Foment de lassociacionisme juvenil
Els poders públics tenen les obligacions següents:
a) Promoure lassociacionisme entre les persones joves.
b) Incrementar la participació juvenil mitjançant grups de joves, dacord amb el que estableix aquesta llei.
c) Fomentar la creació de consells locals i territorials de joventut.
d) Impulsar la vertebració de lassociacionisme en els àmbits territorial i sectorial.
e) Idear estratègies i plans de suport a lassociacionisme juvenil.
f) Qualsevol iniciativa que afavorisca lassociacionisme juvenil i els interessos dels joves dins làmbit de la Unió Europea.
Article 30. Funcionament de les estructures de participació juvenil
1. En el funcionament de qualsevol consell de joventut, estructura o espai de participació juvenil, siga de làmbit que siga, es procurarà que, en la presa de decisions, es tinguen en compte les opinions i les necessitats de totes les persones joves, sense discriminació per raó de sexe, en especial de les que es troben en situació de desigualtat.
2. Tot consell de joventut, estructura o espai de participació juvenil, siga de làmbit que siga, procurarà fomentar la participació activa tant de les entitats com de les persones joves associades i no associades.
3. En tot cas, en la composició daquestes estructures de participació juvenil es promourà una presència equilibrada de dones i homes en què cap sexe no estiga representat per menys del 40 %, i també dels diferents trams dedat, en què la representació de cada tram no siga menor del 30 %.
Article 31. Educació en la participació
1. Leducació en la participació serà un dels eixos bàsics dels plans de joventut i es facilitarà la creació destructures daprenentatge de la participació.
2. Es donarà suport als consells municipals dinfància, a les assemblees de delegats i delegades, a lassociacionisme estudiantil, als grups dalumnat actiu, a les assemblees i grups coordinadors destructures i espais joves, als fòrums joves i a totes aquelles iniciatives que col·laboren amb lassociacionisme juvenil i els consells locals de joventut en les oportunitats deducació en la participació.
TÍTOL III
Polítiques integrals en matèria de joventut
CAPÍTOL I
Estratègia valenciana de joventut
Article 32. Estratègia valenciana de joventut
1. Les polítiques de joventut a la Comunitat Valenciana es planifiquen a través de lEstratègia valenciana de joventut, que tindrà una vigència de cinc anys.
2. Mitjançant lEstratègia valenciana de joventut (EVJ) sestabliran les directrius generals de la política juvenil que es durà a terme a la Comunitat Valenciana i es coordinaran totes les actuacions i programes de les distintes conselleries i de les administracions locals en totes aquelles àrees que incidisquen en matèria de joventut.
3. LEVJ contindrà mesures concretes per a facilitar lemancipació dels i les joves, tant a nivell de formació i ocupació, orientació i conciliació de la vida personal, familiar i laboral, com dhabitatge i mobilitat. Així mateix, inclourà accions des dels àmbits de la salut, el consum responsable i laccés a un oci educatiu, a través de la cultura i lesport, amb una atenció particular als col·lectius amb dificultats especials: joves del medi rural, joves amb diversitat funcional, joves amb persones al seu càrrec, famílies monomarentals, minories, immigrants i joves que han hagut de desplaçar-se a lexterior per raons econòmiques. Així mateix, recollirà les actuacions en matèria dinformació, dinamització i animació juvenil; la promoció de la participació; la promoció de la mobilitat internacional, i la promoció del voluntariat i el seu reconeixement. Igualment es promourà lactivitat associativa i la participació lliure i eficaç de la joventut en la societat i en la presa de decisions; es fomentaran actituds i valors democràtics entre la joventut, com també la igualtat efectiva de les persones joves, i seliminaran discriminacions per raó de sexe o qualsevol altra condició o circumstància personal o social i sinclourà una perspectiva intercultural.
Article 33. Elaboració, execució i seguiment de lEstratègia valenciana de joventut
1. A partir de la proposta de la Comissió Interdepartamental de Joventut de la Generalitat, on necessàriament es tindrà en compte lavaluació de limpacte de lEstratègia valenciana de joventut anterior, lIvaj elaborarà lEstratègia valenciana de joventut. Després dels processos de participació juvenil previs previstos en aquesta llei, que comptaran necessàriament amb la intervenció del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana, es sotmetrà a laprovació del Consell Rector i es trametrà a la conselleria competent en la matèria, la qual lelevarà al Consell perquè laprove.
2. Correspondrà a lInstitut Valencià de la Joventut limpuls, la coordinació, el seguiment i el control de lEstratègia valenciana de joventut.
3. Correspondrà a lInstitut Valencià de la Joventut garantir uns mitjans i uns mecanismes per a generar estudis i informes relatius a la situació de la joventut valenciana, i també establir un sistema dindicadors que ajude a controlar limpacte de lexecució de lEstratègia valenciana de joventut, fent un seguiment planificat de la seua execució.
LInstitut Valencià de la Joventut impulsarà una planificació ordenada i prospectiva de les mesures de lEstratègia valenciana de joventut, establint les prioritats en objectius i estratègies dacció, amb la col·laboració i participació de les diferents conselleries i de les entitats locals de la forma assenyalada en aquesta llei.
El seguiment i lavaluació de les mesures executades es faran en la periodicitat que es determine, que, en tot cas, haurà de ser duna vegada lany.
4. Les administracions implicades en lEstratègia valenciana de joventut adoptaran i pressupostaran, en les seues actuacions, les mesures necessàries per a lexecució de les accions incloses en lEVJ i, quan nacabe el període de vigència, en retran compte a lInstitut Valencià de la Joventut.
5. LEstratègia valenciana de joventut disposarà dels recursos i els pressupostos propis que siguen necessaris per a desenvolupar-la i garantir-ne el disseny, lexecució, lavaluació i el seguiment, com també recursos per a promocionar-la, i retrà compte en qualsevol cas a lInstitut Valencià de la Joventut.
Article 34. Avaluació de limpacte de lEstratègia valenciana de joventut
1. Per a poder fer una avaluació objectiva de limpacte de lEstratègia valenciana, lEstratègia valenciana de joventut contindrà preceptivament el diagnòstic previ, els indicadors que cal aconseguir i una memòria econòmica detallada que reflectisca la previsió de les despeses corresponents a cada àrea de lEVJ.
2. Al terme de la vigència de lEVJ, lIvaj elaborarà un informe sobre limpacte de lEstratègia valenciana de joventut, tenint en compte el seu grau de compliment, com també la planificació i els efectes de la seua execució, que selevarà al Consell Rector per a la seua aprovació.
CAPÍTOL II
Intervenció dels ajuntaments
en lEstratègia valenciana de joventut
Article 35. Competències dels ajuntaments
1. Els ajuntaments de la Comunitat Valenciana, dacord amb el que disposa la normativa bàsica de règim local i lautonòmica que puga desenvolupar-la, i dins de les seues possibilitats, tenen atribuïdes, als efectes del que estableix aquesta llei, les competències següents:
a) Participar en la planificació en làmbit autonòmic de les polítiques juvenils i impulsar les actuacions que es duguen a terme al municipi.
b) Supervisar i coordinar els programes i accions juvenils en làmbit municipal, de conformitat amb les normes de coordinació que, amb la finalitat daconseguir els objectius de la planificació global, establisca lEVJ.
c) Treballar de forma coordinada amb altres ajuntaments.
d) Realitzar, aprovar i, si és procedent, modificar el pla municipal de joventut amb un procediment que garantisca la participació, si escau, dels consells de la joventut, de les associacions juvenils i les persones joves en general del seu àmbit territorial.
e) Elaborar, si escau, programes i accions dàmbit municipal que faciliten lautonomia personal de la joventut i que promoguen hàbits de vida saludables i actituds responsables, solidàries i de respecte a la diversitat, dacord amb la planificació global.
f) Prestar serveis dinformació, dinamització, formació, assessorament i orientació i doci educatiu, dacord amb les necessitats de la localitat.
g) Impulsar, mitjançant les activitats de temps lliure educatiu, la promoció de la infància, ladolescència i la joventut del municipi, per tal de trencar, si escau, dinàmiques de desigualtat.
h) Promoure la creació dequipaments i espais públics per a la joventut.
i) Desenvolupar activitats culturals, esportives i docupació del temps lliure de la joventut del municipi.
j) Promoure la participació ciutadana i la implicació de la societat en general en la prevenció i la resolució dels problemes juvenils detectats, i fomentar el teixit associatiu juvenil com a forma prioritària de participació de la joventut.
k) Donar suport tècnic, econòmic i formatiu als consells locals de la joventut, com a òrgans de consulta, assessorament i participació del col·lectiu jove, en el disseny de les polítiques de joventut dàmbit municipal que els són pròpies.
l) Elaborar o col·laborar amb la Generalitat en la realització destudis que siguen dinterès per a la joventut.
m) Vetlar per la formació permanent dels seus empleats públics que gestionen polítiques juvenils.
2. Per a complir els seus fins en matèria de joventut, les entitats locals rebran el suport tècnic i econòmic de ladministració de la Generalitat, mitjançant un pla de finançament concertat amb les entitats locals amb les condicions que es fixen reglamentàriament.
3. Les normes mínimes del funcionament dels serveis municipals de joventut sestabliran reglamentàriament.
CAPÍTOL III
Elements de suport de lEstratègia Valenciana de Joventut
Article 36. Elements de suport de lEstratègia valenciana de joventut
Els elements de suport per a la planificació i control de lEVJ seran:
a) El Consell Rector de lIvaj
b) La Comissió Interdepartamental de Joventut de la Generalitat
c) Els plans territorials de joventut
d) La Xarxa Jove.
Article 37. Comissió Interdepartamental de Joventut de la Generalitat
1. Es crearà una comissió interdepartamental de joventut de la Generalitat, adscrita a la conselleria competent en matèria de joventut, que serà lòrgan específic de coordinació, consulta i proposta en làmbit de la programació i lexecució de les polítiques que, en matèria de joventut, promoga el Consell, des de les distintes conselleries, en els àmbits a què fa referència aquesta llei.
2. La composició i les funcions de la Comissió Interdepartamental de Joventut de la Generalitat les regularà la seua norma de creació.
Article 38. Plans territorials de joventut
1. Els plans territorials de joventut són el conjunt dactuacions plurianuals, integrades en lEVJ, que han destablir mesures relatives als àmbits específics en matèria de joventut.
2. Aquests plans territorials poden ser municipals o supramunicipals.
3. Els municipis o les entitats locals supramunicipals elaboraran els plans territorials de joventut, en tot cas amb la interlocució de les persones joves, i dels consells locals de la joventut del seu territori, si nhi ha.
Article 39. Xarxa Jove
1. La Xarxa Jove la componen la Generalitat, tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana i les administracions locals que tinguen entre els seus objectius la intervenció en joventut.
2. Els objectius de la Xarxa Jove són:
a) La coordinació, en làmbit municipal, de totes les actuacions descentralitzades de les diferents administracions i conselleries.
b) La coordinació amb totes les entitats que participen en les polítiques municipals dintervenció amb joves.
c) El treball coordinat intermunicipal.
3. Les administracions integrants facilitaran mitjans econòmics, tècnics i humans per al bon funcionament de la Xarxa Jove i garantiran que arribe a tots els municipis de la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en els municipis de menor grandària de zones rurals.
Article 40. Retiment de comptes
Amb caràcter anual, lIvaj elaborarà un informe sobre les actuacions efectuades en compliment daquesta llei, que elevarà a les Corts.
Article 41. Professionals de joventut
1. Lexecució de les polítiques de joventut, dacord amb aquesta llei i les normes que la despleguen, es materialitzarà a través del treball, remunerat o voluntari, de totes les persones que actuen en activitats, serveis o equipaments de joventut i de totes les persones que desenvolupen la seua tasca en limpuls de les polítiques transversals o en algun sector relacionat amb la joventut.
2. Les administracions públiques valencianes competents en matèria de joventut garantiran que aquests professionals disposen duna formació adequada que els garantisca un coneixement teòric i pràctic suficient en matèria de joventut.
3. El col·lectiu de professionals de joventut, format per les persones tècniques de joventut, informadores juvenils, animadores juvenils, directores i monitores dactivitats de temps lliure, constitueixen els recursos humans necessaris per al desenvolupament adequat de les polítiques de joventut, tant des de les administracions públiques com des del teixit associatiu.
4. Les funcions concretes de cada perfil professional es regularan reglamentàriament.
CAPÍTOL IV
Recursos i serveis per a la joventut
Article 42. Recursos i serveis per a la joventut
La Xarxa Jove disposarà, almenys per al seu funcionament, dels recursos i serveis següents:
1. La Xarxa Valenciana dInformació i Animació Juvenil
2. La Xarxa Valenciana dOci Educatiu
3. La Xarxa Valenciana dAlbergs Juvenils, les residències i campaments juvenils, i la resta despais al servei de la joventut
4. Les escoles danimació juvenil
5. El Carnet Jove i altres credencials
6. El Servei dAssessorament i Recursos Tècnics per a Municipis.
Article 43. Xarxa Valenciana dInformació i Animació Juvenil
1. La Xarxa Valenciana dInformació i Animació Juvenil la integren aquells serveis promoguts a la Comunitat Valenciana per entitats sense ànim de lucre que tinguen per objecte desplegar serveis dinformació, formació, assessorament o orientació, especialment adreçats a joves en els seus processos demancipació, i que hagen sigut reconeguts i registrats per lInstitut Valencià de la Joventut.
2. LInstitut Valencià de la Joventut, en col·laboració amb la resta dintegrants de la Xarxa Valenciana dInformació i Animació Juvenil, establirà una xarxa virtual dinformació juvenil que oferirà continguts i serveis de qualitat, en Internet i en les xarxes socials, a tota la joventut valenciana i als professionals de la joventut.
Article 44. Xarxa Valenciana dOci Educatiu
1. La Xarxa Valenciana dOci Educatiu és el conjunt dels serveis i espais físics que serveixen per a la realització dactivitats doci educatiu, socials, culturals, esportives, mediambientals i de temps lliure que permeten el desenvolupament integral de la joventut i que eduquen en hàbits de participació i en valors de compromís i integració social.
2. Aquestes activitats les hauran de promoure entitats sense ànim de lucre o ajuntaments, i constituiran una oferta estable i periòdica que ajude els i les joves a desenvolupar-se com a persones.
Els serveis i espais físics que integren aquesta xarxa hauran de ser reconeguts i registrats per lInstitut Valencià de la Joventut. Els requisits que hauran de complir les entitats titulars dels serveis i els espais es determinaran reglamentàriament.
3. Els objectius de la Xarxa Valenciana dOci Educatiu són:
a) Reconèixer les activitats que ja es realitzen en làmbit del temps lliure, des del punt de vista de leducació no formal.
b) Garantir la promoció de la infància i ladolescència, linterès superior del menor i la joventut en el seu desenvolupament integral, i també la prevenció, detecció i protecció davant circumstàncies i conductes de risc.
c) Impulsar i coordinar un àmbit de referència orientador, saludable i flexible per al desenvolupament integral de la infància, ladolescència i la joventut.
d) Promoure la professionalització dels agents doci educatiu.
e) Fomentar leducació en la participació.
f) Impulsar la intervenció amb persones joves en làmbit local.
4. LInstitut Valencià de la Joventut promourà, amb la conselleria responsable deducació, mesures transversals de connexió entre leducació no formal i leducació formal de joves i adolescents.
5. La Generalitat, a través de lInstitut Valencià de la Joventut, mantindrà una xarxa dinstal·lacions públiques la destinació prioritària de la qual serà lexercici dactivitats doci educatiu de caràcter cultural, social, lúdic, esportiu, mediambiental i inclusiu.
Article 45. Xarxa Valenciana dAlbergs Juvenils
La Xarxa Valenciana dAlbergs Juvenils la formen els albergs juvenils de titularitat de lInstitut Valencià de la Joventut, i també tots els albergs juvenils de titularitat pública o privada que, amb el compliment previ dels requisits que estableixen aquesta llei i la normativa que la desplega, siguen reconeguts per lIvaj com a tals i estiguen inclosos a aquest efecte en el cens dalbergs juvenils estatal.
Article 46. Escoles danimació juvenil
1. La Generalitat, a través de lInstitut Valencià de la Joventut, atendrà la formació danimadors juvenils i de monitors de temps lliure i el reconeixement de les escoles de formació danimadors juvenils en làmbit de la Comunitat Valenciana.
2. Totes les escoles danimació juvenil participen i són consultades en matèria de formació en animació juvenil en el Fòrum dEscoles dAnimació.
3. LInstitut Valencià de la Joventut presentarà cada any una proposta de formació per a les persones responsables i professionals de joventut que incloga, almenys, una trobada anual, espais de debats i de reflexió conjunta i una oferta de cursos. Així mateix, crearà un espai de recollida i difusió de documentació sobre joventut.
4. Les persones que realitzen o hagen de realitzar activitats educatives de temps lliure, i també funcions de coordinació dactivitats de temps lliure i de direcció de centres de vacances, amb xiquets i joves, a la Comunitat Valenciana, hauran de disposar duna formació i duna acreditació adequades, dacord amb la normativa vigent.
5. LInstitut Valencià de la Joventut establirà un sistema dacreditació de les competències adquirides en el voluntariat juvenil.
Article 47. Carnet Jove i altres credencials
1. La Generalitat potenciarà programes destinats a promoure i facilitar laccés de la població juvenil a serveis i productes de caràcter cultural, esportiu, recreatiu, de consum, de transport i semblants, amb la intermediació i, si escau, la concessió de determinats avantatges econòmics mitjançant lexpedició del Carnet Jove i altres credencials.
2. La Generalitat, a través de lInstitut Valencià de la Joventut, oferirà productes de mobilitat juvenil que sadeqüen als recursos econòmics de les persones joves, que faciliten el coneixement de la història, el territori i el patrimoni valencians, i que augmenten també les seues possibilitats de conèixer altres persones i realitats, tant en làmbit estatal com europeu o mundial.
3. Lemissió i la gestió dels carnets correspondran a lInstitut Valencià de la Joventut, que podrà portar-les a terme directament o a través dentitats públiques o privades.
4. El contingut de les prestacions i dels carnets el regirà la normativa de desplegament corresponent.
Article 48. Servei dAssessorament i Recursos Tècnics per a Municipis
La Generalitat, a través de lInstitut Valencià de la Joventut, oferirà als municipis assessorament perquè puguen elaborar i portar endavant els seus plans locals de joventut, i proposarà recursos tècnics per a dur a terme, coordinadament, activitats i campanyes de sensibilització. Al mateix temps, establirà un sistema dajudes i subvencions per a donar suport a aquestes iniciatives.
TÍTOL IV
El règim sancionador
CAPÍTOL I
Inspecció en matèria de joventut
Article 49. Competències dinspecció
1. Ladministració de la Comunitat Valenciana vetlarà pel compliment daquesta llei i destinarà els mitjans materials i personals necessaris per a lexercici de la funció inspectora.
2. En el cas concret de la inspecció dactivitats de temps lliure, es determinarà reglamentàriament un mecanisme de coordinació entre les diferents conselleries implicades per a lexercici de lactivitat inspectora.
Article 50. Habilitació dinspectors
LInstitut Valencià de la Joventut habilitarà, entre els seus funcionaris, personal per a realitzar les funcions dinspecció, el qual rebrà formació específica en les matèries relacionades amb lobjecte de la funció inspectora.
Article 51. Facultats dinspecció
1. Els funcionaris habilitats per a lexercici de lactivitat dinspecció tindran la consideració dautoritat en lexercici daquesta activitat i gaudiran, com a tals, de la protecció i atribucions establides en la normativa vigent.
2. Per a realitzar les funcions pròpies dinspecció, els funcionaris habilitats podran requerir la informació i documentació que estimen necessàries per a verificar el compliment de la normativa vigent en matèria de joventut, així com accedir, lliurement i sense previ avís, als locals, instal·lacions juvenils, activitats i serveis sotmesos al règim establit per aquesta llei i en la resta de la normativa aplicable.
3. Els funcionaris que exercisquen una activitat dinspecció estaran obligats a identificar-se en lexercici daquesta activitat mostrant les credencials acreditatives de la seua condició.
4. En lexercici de les seues funcions, els funcionaris habilitats per a realitzar tasques dinspecció podran demanar la col·laboració de les forces i cossos de seguretat de lEstat i de la policia local.
5. Els funcionaris habilitats per a lexercici de lactivitat inspectora hauran de guardar secret i sigil professional dels fets que coneguen en lexercici de les seues funcions.
Les actuacions inspectores es duran a terme amb estricta subjecció al que disposa aquesta llei i restants normes aplicables.
6. Finalitzada lactivitat dinspecció, el resultat daquesta es farà constar documentalment en una acta dinspecció. En aquesta es farà constar tant la possible comissió dalguna infracció legalment prevista com labsència dinfracció.
Lacta sajustarà al model oficial que es determine reglamentàriament. Els fets continguts en les actes dinspecció formalitzades legalment es presumiran certs, sense perjudici de les proves que puguen aportar els interessats en defensa dels seus drets i interessos.
CAPÍTOL II
Infraccions i sancions
Article 52. Classificació de les infraccions
Les infraccions tipificades en aquesta llei es classifiquen en lleus i greus.
Article 53. Infraccions lleus
Són infraccions lleus:
1. Les comeses per persones, organitzacions i entitats que presten serveis juvenils en els casos següents:
a) Lincompliment de qualsevol obligació prevista en aquesta llei, quan no estiga tipificat com a greu.
b) La prestació dels serveis de formació i informació juvenil per persones que no compten amb les titulacions exigides per a la realització de tasques de formació i informació juvenil.
c) La negativa a facilitar a les persones joves informació, documentació i assessorament dins de làmbit dactuació dun servei dinformació juvenil.
d) Lincompliment, per part de les entitats públiques o privades, dels compromisos adquirits amb Institut Valencià de la Joventut en matèria de Carnet Jove.
e) Lemissió, per entitats autoritzades, de carnets per a joves promoguts per Institut Valencià de la Joventut sense ajustar-se a la normativa que en regula lexpedició.
f) La realització dactivitats de temps lliure, amb xiquets i joves, sense comptar amb una formació i acreditació adequada, dacord amb el que reglamentàriament sestablisca.
2. La inobservança, pels usuaris dels serveis o instal·lacions juvenils de titularitat pública, de les normes establides en el reglament intern corresponent, quan aquesta conducta no genere una alteració en el funcionament o en la convivència de la instal·lació o servei.
Article 54. Infraccions greus
Són infraccions greus:
1. Les comeses per persones, organitzacions i entitats que presten serveis juvenils en els casos següents:
a) Lobstaculització de la tasca inspectora.
b) La comissió de tres o més faltes lleus en el període dun any.
c) Les establides com a lleus quan comporten greu risc per a la salut o la seguretat de les persones, shaja causat dany físic o psíquic a les persones o afecten un gran nombre de persones.
d) Lemissió de carnets per a joves promoguts per lInstitut Valencià de la Joventut sense comptar amb autorització prèvia.
2. Les comeses pels usuaris dels serveis o instal·lacions juvenils de titularitat pública, en els casos següents:
a) La comissió de tres o més faltes lleus en el període dun any.
b) La inobservança, pels usuaris dels serveis o instal·lacions juvenils de titularitat pública, de les normes establides en el reglament intern corresponent, quan aquesta conducta genere una alteració en el funcionament o en la convivència de la instal·lació o servei.
Article 55. Sancions
1. Per a les infraccions lleus:
a) Les infraccions tipificades en lapartat 1 de larticle 53 se sancionaran amb advertència i multa de 300 fins a 3.000 euros, si bé podrà imposar-se únicament la sanció dadvertència quan, no havent-hi reincidència, es considere oportú per lescassa transcendència de la infracció.
b) Les infraccions tipificades en lapartat 2 de larticle 53 se sancionaran amb advertència i multa de 50 fins a 500 euros, si bé podrà imposar-se únicament la sanció dadvertència quan, no havent-hi reincidència, es considere oportú per lescassa transcendència de la infracció.
En el cas dels residents de les residències juvenils, la multa podrà ser substituïda per lexpulsió temporal de la residència entre 1 i 30 dies, sense dret al reintegrament del preu corresponent al període dexpulsió.
2. Per a les infraccions greus:
a) Les infraccions tipificades en lapartat 1 de larticle 54 se sancionaran amb multa de 3.001 a 30.000 euros.
A més, podrà imposar-se alguna o algunes de les següents sancions, segons siga procedent, en funció de la naturalesa de lactivitat o del seu responsable.
Suspensió de lautorització administrativa necessària per al desenvolupament de les activitats previstes en aquesta llei o la impossibilitat dobtenir-ne per un període de temps de fins a un any.
Inhabilitació per al desenvolupament de les activitats de formació i informació, per un període de fins a un any, del personal titulat per a això.
Inhabilitació per a percebre subvencions de la Generalitat durant un període d1 a 3 anys.
b) Les infraccions tipificades en lapartat 2 de larticle 54 se sancionaran amb multa de 501 fins a 3.000 euros, si bé, en el cas dels residents de les residències juvenils, la multa podrà ser substituïda per lexpulsió definitiva, sense dret a la devolució de la fiança.
3. Per a la graduació de les sancions es tindrà en compte:
a) El nombre de persones afectades.
b) Els perjudicis ocasionats.
c) El benefici il·lícit obtingut.
4. Amb independència de la sanció que simpose, el subjecte responsable estarà obligat a reparar els danys i perjudicis causats per la infracció.
Article 56. Subjectes responsables
Seran responsables de les infraccions administratives tipificades en aquesta llei les persones físiques o jurídiques, de caràcter privat o públic, que participen o incórreguen en les infraccions, inclús a títol de simple inobservança.
Article 57. Prescripció de les infraccions i sancions
1. Les infraccions lleus prescriuen al cap de sis mesos, i les greus, als dos anys.
2. Les sancions imposades per infraccions lleus prescriuran al cap dun any; les imposades per faltes greus, als dos anys.
Article 58. Procediment
1. Lexercici de la potestat sancionadora sajustarà al que disposa la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions, i dacord amb el procediment aplicable en la Generalitat.
2. Iniciat el procediment, lòrgan competent per a resoldre lexpedient sancionador podrà adoptar motivadament les mesures cautelars necessàries per a assegurar leficàcia de la resolució final que puga recaure i salvaguardar linterès públic tutelat per aquesta llei.
Article 59. Competències sancionadores
En làmbit de lInstitut Valencià de la Joventut.Generalitat Jove, els òrgans competents per a incoar els procediments sancionadors en matèria de joventut i per a imposar les sancions correlatives són:
a) Tractant-se dinfraccions lleus, el/la titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de la Joventut.
b) Tractant-se dinfraccions greus, el/la titular de la presidència de lInstitut Valencià de la Joventut.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Règim jurídic de les disposicions reglamentàries sobre matèries regulades en la llei
Les disposicions normatives de caràcter reglamentari sobre les matèries regulades en aquesta llei continuaran vigents mentre no shi oposen i no siguen derogades expressament.
Segona. Funcionament del Consell Rector de lIvaj
Mentre no es promulgue la disposició reglamentària a què fa referència larticle 37.2 daquesta llei, la composició, les comissions, la designació de membres i el funcionament del Consell Rector de lInstitut Valencià de la Joventut es regiran pel que preveu la normativa anterior.
Tercera. Adaptació de les entitats prestadores de serveis a la joventut a la nova llei
Les entitats prestadores de serveis a la joventut previstes en lapartat e de larticle 17 de la Llei 18/2010, de 30 de desembre, de joventut, de la Comunitat Valenciana, sequiparen, a tots els efectes daquesta llei i durant el termini de sis anys des que entre en vigor, a les entitats juvenils que regula larticle 17 daquesta llei. Transcorregut aquest període, shauran de constituir en alguna de les modalitats definides en larticle esmentat per a ser considerades com a tals per la Generalitat.
Quarta. Composició del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana
Les entitats que, a lentrada en vigor daquesta llei, formen part del CJCV, hi continuaran mentre no sen modifique el reglament de règim intern.
Cinquena. Mencions a lInstitut València de la Joventut.Generalitat Jove
Totes les referències a lInstitut València de la Joventut.Generalitat Jove que hi ha en disposicions normatives, convenis i contractes actualment en vigor sentendran fetes a lInstitut Valencià de la Joventut.
Sisena. Desenvolupament normatiu de la llei
Els reglaments i les normatives que desenvolupen aquesta llei hauran de dictar-se en el termini dun any després que entre en vigor aquesta llei.
Setena. Estratègia valenciana de joventut
LEVJ a la qual es refereixen els articles 33 i 34 haurà destar desenvolupada i en vigor en el termini dun any després que entre en vigor daquesta llei.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única
Queden derogades totes les disposicions que, del mateix rang o dun rang inferior, soposen al que disposa aquesta llei i, en concret, la Llei 18/2010, de 30 de desembre, de joventut, de la Comunitat Valenciana.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació de desplegament reglamentari
Sautoritza el Consell perquè dicte totes les disposicions que siguen necessàries per a executar i desplegar aquesta llei.
Segona. Entrada en vigor
Aquesta llei entrarà en vigor als vint dies des que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Per tant, ordene que tots els ciutadans i totes les ciutadanes, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, observen i facen complir esta llei.
València, 10 de novembre de 2017
El president de la Generalitat,
Ximo puig i ferrer