ORDRE 2/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es desenvolupa el sistema d'avaluació de l'exercici, així com l'accés i el procediment de progressió dins del sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix de l'Administració de la Generalitat. [2015/10000]
(DOGV núm. 7678 de 15.12.2015) Ref. Base de dades 009651/2015
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 16.12.2015 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: - DECRET 211/2018, de 23 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat. [2018/11361]
- Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 2 de desembre de 2021, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual s'aprova el Pla anual d'avaluació per a l'ascens en el sistema de carrera professional de l'any 2022. [2021/12302]
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques Grup temàtic: Legislació Matèries: Funció pública Descriptors: Temàtics: funcionari, funció pública, carrera professional, prima salarial , personal de la Generalitat, monografies, personal laboral de la Generalitat
ORDRE 2/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es desenvolupa el sistema d'avaluació de l'exercici, així com l'accés i el procediment de progressió dins del sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix de l'Administració de la Generalitat. [2015/10000]
PREÀMBUL
Per Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, complint amb allò acordat per la Mesa General de Negociació I de la Generalitat, sobre condicions de treball i retribucions del personal dels sectors de lAdministració de la Generalitat, docent, sanitari i de justícia, en el marc del diàleg social per al període 2014-2015, es va reconèixer el dret del personal funcionari de carrera de lAdministració de la Generalitat a promocionar professionalment a través de la modalitat de carrera horitzontal, i es va regular el sistema davaluació de lexercici vinculat a aquella.
El Decret esmentat resulta també daplicació al personal laboral fix de lAdministració de la Generalitat, gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública, en virtut dAcord de la Comissió dInterpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni Col·lectiu (CIVE), de data 12 de novembre de 2014, dadhesió al que estableix el Decret 186/2014, i a les seues normes de desplegament.
Larticle 8.2 de lesmentat Decret preveia que laccés al sistema de carrera professional horitzontal del personal que, a lentrada en vigor de la norma, tinguera la condició de personal funcionari de carrera, es duria a terme de conformitat amb allò que sha disposat per les seues disposicions addicionals i transitòries. Dacord amb la previsió esmentada, la Direcció General de Recursos Humans de la Conselleria dHisenda i Administració Pública va publicar la corresponent resolució dinici del procediment dincorporació al sistema del referit de personal i, una vegada tramitats els corresponents procediments, dacord amb el que preveu el decret indicat, i lOrdre 19/2014, de 12 de novembre, reguladora del procediment electrònic per a laccés al sistema de carrera professional horitzontal, shan dictat les resolucions denquadrament en els distints graus de desenvolupament professional del citat personal.
Una vegada portat a terme laccés al sistema de carrera professional horitzontal de la forma indicada, escau ara comptar amb un instrument normatiu que regule el procediment ordinari daccés del personal que vaja adquirint la condició de funcionari o funcionària de carrera o laboral fix una vegada el Decret 186/2014 ha entrat en vigor. També ha dabordar-se la regulació del procediment de progressió dins del sistema, així com de la valoració específica a què es refereix larticle 9.2 de lesmentada norma, com a requisit complementari al temps mínim dexercici professional, perquè puga produir-se lesmentada progressió. Per a això ha de dur-se a terme el desplegament normatiu de les àrees de valoració previstes en el Decret esmentat.
La regulació del procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior continguda en lOrdre, preveu, com exigeix larticle 34 del Decret 186/2014, un procediment de tramitació electrònica, si bé, de manera transitòria, sestableix leficàcia demorada dalguns dels seus preceptes fins al moment en què laplicació informàtica esmentada es pose en funcionament. En tant açò no ocórrega, la tramitació del procediment es portarà a efecte de forma no electrònica, dacord amb les previsions contingudes en les normes de procediment administratiu vigents.
Respecte a la regulació de les àrees de valoració, el Decret 186/2014 va optar, com es dedueix de la seua disposició transitòria cinquena, per una implantació progressiva del sistema davaluació de lexercici. En aquest sentit, per Resolució de 22 de desembre de 2014, de la Direcció General de Recursos Humans, es va aprovar el Pla Anual dAvaluació per a lascens en el sistema de carrera professional horitzontal lany 2015. Lesmentada resolució determina que les àrees que són objecte de valoració en el present exercici són les àrees Desenvolupament de coneixements i Transferència de coneixements. Per aqueix motiu, la present ordre aborda el desenvolupament complet únicament de les àrees a què fa referència la resolució indicada, si bé, com no pot ser duna altra manera, conté algunes referències relatives a la resta dàrees en aquells aspectes de tipus procedimental o organitzatiu que també són objecte de regulació.
Finalment, la norma aborda la regulació de lorganització del sistema de carrera professional horitzontal, establint la composició de les comissions incloses per larticle 33 del Decret 186/2014 i fixant les competències atribuïdes a aquelles.
Quant a làmbit subjectiu de la norma, la present Ordre fa referència al personal empleat públic de caràcter fix, a fi denglobar no sols el personal funcionari de carrera, sinó també el personal laboral fix de lAdministració de la Generalitat gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública, atès que la CIVE, mitjançant Acord de data 12 de novembre de 2014, es va adherir, no sols al que estableix el Decret 186/2014, sinó també a les corresponents normes del seu desplegament.
En virtut de tot el que exposa i de lhabilitació prevista en la disposició final primera del Decret 186/2014, havent sigut negociada amb la representació sindical de conformitat amb el que estableix larticle 37 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 doctubre, pel qual saprova el Text Refós de la Llei de lEstatut Bàsic de lEmpleat Públic, complits els tràmits de larticle 43.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i previs els informes preceptius,
ORDENE
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Objecte
LOrdre té per objecte el desenvolupament parcial del Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i lavaluació de lexercici, del personal funcionari de carrera de lAdministració de la Generalitat (dara en avant Decret 186/2014). En aquest sentit, shi regula:
a) Laccés al sistema del personal que adquirisca la condició de personal empleat públic de caràcter fix després de lentrada en vigor de la norma esmentada.
b) La progressió dins del sistema.
c) La regulació de les àrees de valoració desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements.
d) Els aspectes organitzatius del sistema de carrera professional horitzontal, així com la composició i funcions dels distints òrgans previstos en lesmentat decret.
Article 2. Àmbit daplicació
La norma serà aplicable al personal funcionari de carrera a què es refereix larticle 3 del Decret 186/2014, i al personal laboral fix gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública, segons lAcord de la Comissió dInterpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni Col·lectiu, de data 12 de novembre de 2014, pel qual sacorda ladhesió al que estableix el decret referit, així com a les corresponents normes i mesures de desenvolupament daquest.
La regulació continguda en la present ordre serà aplicable al personal laboral fix de lAdministració de la Generalitat sense perjuí del que puga establir loportú conveni col·lectiu que hi siga aplicable.
CAPÍTOL II
Accés al sistema de carrera professional horitzontal i progressió en aquest
Secció primera
Accés al sistema de carrera professional horitzontal
Article 3. Accés al sistema de carrera professional horitzontal
1. Sense perjuí dallò que sha disposat per les disposicions addicionals i transitòries del Decret 186/2014, laccés al sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix de lAdministració de la Generalitat, dacord amb el que disposa larticle 7, es produirà, de forma automàtica, des de la presa de possessió, sempre que la persona interessada no manifeste formalment la seua renúncia a laccés esmentat, per mitjà del model normalitzat, que figura com a annex I a la present ordre.
2. La competència per a dictar la resolució daccés al sistema correspon a la direcció general competent en matèria de funció pública.
3. El personal empleat públic de caràcter fix que, trobant-se dins del sistema de carrera professional, accedisca amb caràcter definitiu a un altre cos, agrupació professional funcionarial o grup professional a través dels sistemes daccés previstos en la normativa vigent, serà enquadrat en el GDP daccés amb efectes de la data de la seua presa de possessió, sense perjuí de poder sol·licitar, si és el cas, el complement compensatori previst en larticle 18.2 del Decret 186/2014.
Secció segona
Progressió en el sistema de carrera professional horitzontal
Article 4. Tramitació electrònica del procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior
1. Dacord amb el que preveu larticle 34 del Decret 186/2014, la tramitació del procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior, sefectuarà de forma electrònica, per a la qual cosa shabilitarà una aplicació informàtica.
2. Cada persona que accedisca al sistema de carrera professional horitzontal disposarà dun expedient personal informatitzat en lesmentada aplicació (dara en avant expedient).
Article 5. Incorporació de mèrits a lexpedient als efectes de lavaluació
1. Els mèrits obtinguts, resultants de lavaluació de cada una de les àrees, seran incorporats a lexpedient.
2. La incorporació dels mèrits que hagen de ser tinguts en compte per a laccés als distints GDP es regirà pel principi de celeritat.
3. A lefecte, la direcció general competent en matèria de funció pública establirà els mitjans necessaris perquè la informació que conste en el Registre de Personal i resulte rellevant als efectes de progressió en la carrera professional horitzontal, sincorpore dofici en laplicació informàtica davaluació de lexercici i carrera professional horitzontal (dara en avant, aplicació informàtica).
4. Els mèrits corresponents al resultat de lavaluació de les Àrees de Compliment dobjectius i Professionalitat en lexercici de les tasques assignades seran incorporats dofici a lexpedient de la persona interessada, una vegada lavaluació citada siga efectuada.
5. Els mèrits corresponents a les àrees diniciativa i contribució per a la millora de la prestació del servei públic, desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements, que siguen presentats per les persones interessades a fi que sincorporen al seu expedient, seran objecte danotació en laplicació informàtica per la direcció general competent en matèria de funció pública, prèvia comprovació de la seua adequació als requisits establits en el Decret 186/2014 i la resta de normativa aplicable.
En aquells casos en què la direcció general competent en matèria de funció pública considere que el mèrit al·legat per la persona interessada no puga ser anotat, bé per no consistir en un mèrit valorable als efectes davaluació de lexercici, bé per no resultar degudament acreditat, li ho comunicarà a fi que puga formular al·legacions o aportar els documents que estime convenients.
En el cas que, dacord amb la normativa daplicació al Registre de Personal de lAdministració de la Generalitat, el mèrit al·legat resulte a més susceptible dinscripció en aquell, la direcció general competent en matèria de funció pública acordarà dofici que sefectue lanotació esmentada.
Article 6. Consulta de lexpedient davaluació de lexercici
El personal empleat públic de caràcter fix adherit al sistema, en consultar el seu expedient i, en particular, la puntuació de cada una de les àrees davaluació, podrà sol·licitar lesmena de qualsevol error detectat.
Article 7. Procediment i terminis per a la sol·licitud daccés al GDP superior
1. Quan el personal empleat públic de caràcter fix que ha accedit al sistema de carrera professional horitzontal considere que compleix amb els requisits establits normativament, podrà sol·licitar linici del corresponent procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior. La sol·licitud haurà de dirigir-se a la direcció general competent en matèria de funció pública i podrà acompanyar-se de la documentació que sestime convenient.
2. Els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des del dia que es complisquen els requisits per a laccés al següent GDP, sempre que la persona interessada haja presentat la sol·licitud. Si la sol·licitud sefectua durant els tres mesos posteriors al compliment dels requisits exigits per al progrés, els efectes econòmics i administratius es retrotrauran a la data del compliment daquests requisits.
Si la sol·licitud sefectua una vegada transcorreguts els tres mesos posteriors al compliment dels requisits, els efectes econòmics i administratius seran els de la data de sol·licitud.
Article 8. Instrucció i resolució del procediment daccés al GDP superior
1. Presentada la sol·licitud daccés a un GDP superior, dacord amb el que preveu larticle anterior, la unitat administrativa competent en matèria davaluació de lexercici comprovarà si la persona interessada compleix els requisits per a lesmentada progressió.
2. Efectuada la comprovació esmentada, lexpedient serà inclòs per a la seua avaluació per la Comissió Tècnica de Gestió de la Carrera Professional Horitzontal corresponent (dara en avant Comissió Tècnica de Gestió).
3. Lesmentada comissió formularà proposta relativa a la sol·licitud formulada per la persona interessada, incloent-hi la puntuació parcial de totes les àrees objecte de valoració, així com la puntuació global, amb indicació de la pertinença o no de la progressió al GDP que corresponga.
4. En el cas que existisca discrepància entre la valoració presentada per la persona interessada i la realitzada per la Comissió Tècnica de Gestió, se li posarà de manifest a fi que puga al·legar i presentar la documentació que considere oportuna.
Complits els tràmits anteriors, la Comissió Tècnica de Gestió elevarà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de funció pública.
5. La competència per a dictar la resolució daccés al GDP superior, correspon a la direcció general competent en matèria de funció pública, que resoldrà i notificarà en un termini de sis mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut el mencionat termini sense que lAdministració haja notificat la resolució expressa, es considerarà estimada la sol·licitud daccés al GDP superior.
CAPÍTOL III
Procediment de valoració de les distintes àrees que componen lavaluació de lexercici
Secció primera
Avaluació i puntuació
Article 9. Puntuació necessària per a la progressió en el sistema de carrera professional horitzontal
1. Per a poder accedir a un GDP superior serà necessari obtindre almenys 75 punts en el procediment de valoració de mèrits.
2. La puntuació màxima a obtindre per a sol·licitar lascens al següent GDP, per cada una de les àrees davaluació de lexercici, serà lestablida en els barems que figuren com a annex I i II del Decret 186/2014.
3. La puntuació màxima a obtindre en les àrees desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements establida en els annexos del Decret 186/2014, vindrà referida al període complet que conforma el període de permanència necessari per a laccés al GDP superior.
Article 10. Conseqüències del venciment del temps mínim de permanència sense obtindre la puntuació mínima exigida
1. En el cas que, complit el període mínim de permanència necessari per a lascens al següent GDP, no shaguera aconseguit la puntuació mínima exigida, la persona interessada haurà de demorar la seua sol·licitud de valoració per al progrés de GDP al moment en què assolisca la puntuació mínim esmentada.
2. Els efectes econòmics i administratius de laccés al següent GDP, es reconeixeran des del dia que es compliren els requisits per a laccés esmentat, per la qual cosa el període de permanència per a un nou accés siniciarà lendemà daquella data.
Secció segona
Desenvolupament de coneixements
Article 11. Valoració del desenvolupament de coneixements
1. Per la participació en activitats formatives que complisquen amb els requisits establits pel Decret 186/2014, per a la seua valoració com a mèrit per a la progressió en la carrera professional horitzontal, satorgarà una puntuació de 0.2 punts per hora de formació.
2. En el cas que en lexpedició de certificats acreditatius de les activitats esmentades es distingisca entre assistència i aprofitament, la valoració de lactivitat requerirà lacreditació daquesta última circumstància.
3. Per a poder ser objecte de valoració, aquests certificats hauran dindicar el nombre dhores de lactivitat formativa.
Secció tercera
Transferència de coneixements
Article 12. Valoració de la transferència de coneixements, investigació i innovació
Les activitats incloses en lapartat Transferència de coneixements seran valorades dacord amb el barem següent:
1. Docència: 0,75 punts per hora.
En el supòsit dimpartició de més duna sessió duna mateixa activitat formativa dins dun mateix pla de formació, la segona i posteriors sessions es valorarà a 0,30 punts per hora.
2. Tutoria:
a) Aquest apartat es valorarà dacord amb la següent escala segons la durada de lactivitat:
1r. Fins a 15 hores: 2 punts.
2n. De 16 a 30 hores: 3 punts.
3r. Més de 30 hores: 4 punts.
b) Les activitats de tutorització hauran de ser aprovades per la direcció general competent en matèria de funció pública, perquè resulten valorables als efectes de progressió en la carrera professional.
A aquests efectes, la persona interessada comunicarà a la Sotssecretaria o òrgan superior de personal de lorganisme en què preste serveis, la realització de lactivitat, acompanyant-hi una memòria que haurà de contindre la descripció de lactivitat, la seua durada i persones participants, tant com tutors com tutoritzats.
La descripció de lactivitat haurà de precisar aquelles característiques que la distingeixen duna activitat merament formativa o daccions informals valorables en làrea de Professionalitat en lexercici de les tasques assignades, en lítem «Col·laboració i cooperació amb companys i companyes. Compartir i transmetre coneixements. Treball en equip».
La Sotssecretaria o òrgan superior de personal de lorganisme remetrà lesmentada memòria acompanyant informe, a la direcció general competent en matèria de funció pública, la qual resoldrà sobre la inclusió de lactivitat com a actuació susceptible de valoració als efectes de carrera.
3. Coordinació o participació en grups de treball per a lelaboració i posada en pràctica dun projecte professional sobre una temàtica dinterès per a lAdministració:
a) Aquest apartat es valorarà dacord amb la següent escala:
1r. Coordinació: 0,40 punts per hora
2n. Participació: 0,20 punts per hora
b) La creació de grups de treball serà comunicada per la Sotssecretaria o òrgan superior de personal de lorganisme en què aquests tinguen lloc, acompanyant una descripció de lobjecte del grup citat, la seua durada, així com persones que en formen part com a coordinadors i participants, a la direcció general competent en matèria de funció pública, la qual resoldrà sobre la inclusió de lactivitat com a actuació susceptible de valoració als efectes de carrera professional horitzontal.
4. Direcció o participació en treballs dinvestigació, innovació o qualitat relacionades amb lactivitat professional o institucional:
a) Aquest apartat es valorarà dacord amb lescala següent:
1r. Direcció: 7 punts
2n. Participació: 5 punts
b) Els treballs dinvestigació, innovació o qualitat sajustaran als criteris que, si és el cas, siguen establits per les comissions regulades en els articles 13 i següents de la present ordre.
5. Participació en congressos, jornades i conferències relacionades amb lactivitat professional i institucional:
Aquest apartat es valorarà dacord amb lescala següent:
Ponència: 4 punts
Comunicació, pòster o semblants: 2 punts
Assistència: 1 punt
6. Publicacions relacionades amb làmbit de lAdministració Pública, tant en format digital com en paper: aquest apartat es valorarà amb 4 punts.
CAPÍTOL IV
Organització del sistema de carrera professional horitzontal
Article 13. Composició de la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal
La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal estarà integrada pels membres següents:
1) Presidència: La persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de funció pública o òrgan que delegue amb rang, almenys, de director general.
2) Vocals:
Les persones titulars de les direccions generals competents en les matèries següents:
a) Funció pública
b) Pressupostos
c) Tecnologies de la informació i comunicacions
d) Un nombre de vocals amb rang de Sotssecretaria, nomenats per la persona que ocupe la presidència que, units als anteriors, iguale el nombre de vocals en representació de les organitzacions sindicals.
e) Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals dacord amb el que estableix lapartat 3 de larticle 33, del Decret 186/2014.
3) Secretaria: les funcions de secretària o secretari sexerciran per la persona funcionària de carrera, pertanyent a un cos del subgrup professional A1, nomenada per qui nostente la presidència i que hi actuarà amb veu però sense vot.
Article 14. Funcions de la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal
Correspon a la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal:
a) Conèixer i analitzar lestat dimplantació del sistema de carrera professional i proposar mesures que en permeten el desenvolupament fins a la seua total posada en marxa.
b) Emetre informe instància de lòrgan superior competent en matèria davaluació dexercici i carrera professional horitzontal sobre qüestions relacionades amb les matèries esmentades.
c) Establir criteris genèrics que permeten una aplicació homogènia de la normativa sobre carrera professional horitzontal.
d) Determinar lajust de les accions dissenyades pels EGP a les línies dacció estratègica que aprove el Consell, dacord amb larticle 23.2 a) del Decret 186/2014.
e) Acordar, si és el cas, els criteris generals que hagen de seguir-se en els procediments de valoració de mèrits i accés al GDP superior.
f) Resoldre les qüestions que siguen plantejades per la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal.
g) Instar la Comissió de Formació constituïda en làmbit de la Mesa General de Negociació de la Generalitat Valenciana, per tal que analitze i emeta un informe en cas dexistència de desestimacions reiterades de sol·licituds daccés a la formació del personal de lAdministració de la Generalitat.
A lefecte, la persona interessada comunicarà la situació adés esmentada a la direcció general competent en matèria de funció pública, la qual, una vegada constatada lexistència de reiteració en la desestimació daccions formatives, inclourà lassumpte esmentat en lordre del dia de la sessió que corresponga.
h) Quantes funcions de caràcter semblant a les anteriors que, dins del marc dactuació de la comissió, es consideren pertinents.
Article 15. Composició de la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal
La Comissió de Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal estarà integrada pels membres següents:
1) Presidència: La persona titular de la direcció general competent en matèria de funció pública o òrgan que delegue amb rang, almenys, de direcció general.
2) Vocals.
a) Un nombre de vocals amb rang, almenys, de direcció de servei, nomenats per la persona que ocupe la presidència, que iguale el nombre de representants de les organitzacions sindicals.
b) Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals dacord amb el que estableix lapartat 3 de larticle 33, del Decret 186/2014.
3) Secretaria: les funcions de secretària o secretari sexerciran pel vocal nomenat per qui nostente la presidència que actuarà amb veu i vot.
Article 16. Funcions de la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal
Correspon a la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal:
a) Proposar criteris a aplicar en el procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior, de conformitat amb els criteris genèrics que, si és el cas, establisca la Comissió de Seguiment.
b) Proposar criteris genèrics per a la valoració de les activitats incloses en les àrees Iniciativa i participació per a la millora de la qualitat del servei públic, desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements.
c) Formular proposta respecte a sol·licituds que haja de resoldre la direcció general competent en matèria de funció pública sobre valoració de les activitats de làrea Iniciativa i participació en la millora de la qualitat del servei públic i de les activitats de tutoria i de grups de treball per a lelaboració i posada en pràctica dun projecte professional, ambdós englobades en làrea Transferència de coneixements, investigació i innovació.
d) Proposar els criteris exigibles per a determinar la idoneïtat com a activitat avaluable, dels treballs dinvestigació, innovació o qualitat.
e) Aprovar els models de qüestionari sobre implicació i contribució individual a la consecució dels objectius col·lectius o, si és el cas, dinforme individual de resultats relatiu al compliment dobjectius individuals que figuren en els DOCI, proposats per les comissions tècniques de Gestió de la Carrera Professional Horitzontal.
e) Proposar a la direcció general competent en matèria de funció pública lacreditació dactivitats de làrea Transferència de coneixements com a activitats susceptibles de valoració en la carrera professional horitzontal.
f) Resoldre les qüestions que se li plantegen a instància de la direcció general competent en matèria de funció pública, determinant els criteris i regles daplicació, en els casos en què sadverteix divergència de criteris entre les distintes comissions de gestió de la carrera professional.
g) Resoldre les qüestions que plantegen les distintes comissions tècniques de gestió.
Article 17. Composició de les comissions tècniques de gestió de la carrera professional horitzontal
Es constituirà una comissió tècnica de gestió de la carrera professional horitzontal en cada un dels serveis centrals de les conselleries i organismes, i una altra en cada una de les seues direccions territorials. Les comissions esmentades estaran integrades pels membres següents:
1) Presidència: La persona que ocupe la secretaria general administrativa de la Conselleria o equivalent de lorganisme, o bé el lloc de director o directora territorial o unitat administrativa que delegue amb rang, almenys, de direcció de servei.
2) Vocals.
a) Un nombre de vocals amb rang, almenys, de cap de servei o de secció, nomenats per la persona que ocupe la presidència, que iguale el nombre de representants de les organitzacions sindicals.
b) Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals dacord amb el que estableix lapartat 3 de larticle 33, del Decret 186/2014.
3) Secretaria: Les funcions de secretària o secretari seran exercides pel vocal nomenat per qui nostente la presidència, i actuarà amb veu i vot.
Article 18. Funcions de les comissions tècniques de gestió de la carrera professional horitzontal
correspon a les comissions tècniques de gestió:
a) Dur a terme la valoració de mèrits establint la puntuació parcial de totes les àrees objecte de valoració, així com la puntuació global i formular proposta de resolució, tot això respecte al procediment a què es refereix larticle 17 del Decret 186/2014, i secció segona del capítol II de la present ordre.
b) Aprovar linforme de resultats del compliment dobjectius col·lectius i atorgar la puntuació que corresponga per este concepte.
c) Proposar a la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal laprovació dels models qüestionari sobre implicació i contribució individual a la consecució dels objectius col·lectius o, si és el cas, linforme individual de resultats relatiu al compliment dobjectius individuals que figuren en els DOCI, i atorgar la puntuació que corresponga.
d) Valorar i proposar mesures per a garantir la implantació i desenvolupament del sistema de carrera professional en làmbit de la Conselleria o organisme de què es tracte, en la línia dels criteris generals establits per la Comissió de Seguiment i la Comissió de Coordinació de la carrera professional horitzontal.
e) Valorar el compliment dobjectius i proposar, si és el cas, als òrgans competents de les conselleries i organismes aquells objectius i mesures que es considere oportú incorporar en futurs exercicis.
f) Elaborar propostes de formació i transferència de coneixements en làmbit de la corresponent Conselleria o organisme susceptibles de valoració en làmbit de la carrera professional horitzontal, així com els criteris per al seu accés, realització o compliment.
Article 19. Règim de funcionament de les comissions de seguiment, coordinació i gestió del sistema de carrera professional
1. Els òrgans regulats en els articles anteriors quedaran integrats en lAdministració de la Generalitat encara que sense participar-ne en lestructura jeràrquica.
El seu funcionament es regularà, en allò no previst en els articles precedents, pel règim establit en la legislació bàsica estatal en matèria dòrgans col·legiats.
2. El vot de la persona que ocupe la presidència dels òrgans col·legiats regulats en el present capítol serà diriment en cas dempat.
3. La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal es reunirà, com a mínim, una vegada a lany. Les comissions previstes en els articles 15 i 17, es reuniran amb la periodicitat que exigisca ladequat compliment de les funcions que tenen assignades i, en tot cas, cada sis mesos.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Única. Procediment per a laccés al sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix en el moment de lentrada en vigor del Decret 186/2014, a què es refereix la disposició transitòria segona de la norma esmentada.
1. Dacord amb el que preveu la disposició transitòria segona del Decret 186/2014, laccés al sistema de carrera professional horitzontal del personal que, a la seua entrada en vigor, tinguera la condició de personal empleat públic de caràcter fix i es trobe en qualssevol de les situacions relacionades en lesmentada disposició, es produirà en la data de reingrés al servei actiu, sempre que, en aqueixa data, complisca els requisits establits en la disposició transitòria primera.
2. Per a això, la persona interessada sol·licitarà, en el termini de tres mesos, a comptar de la data en què tinga lloc el reingrés, laccés al sistema de carrera professional horitzontal, acompanyant indicació del mèrit que pretén al·legar dentre els relacionats en la disposició transitòria primera del Decret 186/2014. En el cas que el mèrit esmentat no estiga inscrit en el Registre de Personal, haurà dacompanyar, alhora, documentació acreditativa del mèrit esmentat.
3. Els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des del dia en què es produïsca el reingrés al servei actiu, sempre que la sol·licitud es presente dins del termini de tres mesos previst en lapartat anterior, i la persona interessada complisca els requisits establits en la disposició transitòria primera del Decret 186/2014, bé en el moment del reingrés o bé en el termini i del mode previst per lapartat 2 de la disposició transitòria segona de la norma esmentada.
4. Com a annex II a la present ordre sinclou model de sol·licitud daccés al sistema de carrera professional del personal afectat per la Disposició transitòria segona del Decret 186/2014.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Procediment daccés al GDP superior en casos de venciment del temps de permanència abans de lentrada en vigor de la present Ordre
1. En aquells casos en què el venciment del temps de permanència necessari per a laccés a un GDP superior es produïsca amb anterioritat a lentrada en vigor de la present ordre, sobrirà un nou termini de presentació de sol·licituds del procediment previst per larticle 17 del Decret 186/2014 i 7 de la present ordre per a laccés a un GDP superior, que siniciarà lendemà de la seua entrada en vigor.
2. No serà necessària la presentació de nova sol·licitud daccés al GDP superior en el cas que la persona interessada haguera presentat la sol·licitud esmentada amb anterioritat a lentrada en vigor de la present ordre.
3. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos a comptar de la data en què shaguera presentat la sol·licitud per la persona interessada
4. Els efectes econòmics i administratius de laccés citat es retrotrauran a la data del compliment dels requisits establits per les disposicions esmentades, en relació amb la Resolució de 22 de desembre de 2014, de la Direcció General de Recursos Humans, per la qual saprova el Pla anual davaluació per a lascens en el sistema de carrera professional horitzontal lany 2015.
Segona. Tramitació dels procediments previstos en la present Ordre fins a la posada en funcionament de laplicació informàtica prevista aquella
Fins que no es pose en funcionament laplicació informàtica regulada en els articles 4, 5 i 6 de la present ordre, els preceptes referits a aquella no seran aplicables. En aquest cas, les sol·licituds es presentaran per qualsevol dels mitjans previstos en larticle 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú o la vigent en la matèria en eixe moment, i el procediment subsegüent se substanciarà de forma no electrònica.
Tercera. Període dimplantació progressiva del sistema davaluació de lexercici
Durant el període dimplantació progressiva del sistema davaluació de lexercici, a què es refereix la disposició transitòria quinta del Decret 186/2014, la puntuació mínima necessària per a poder accedir a un GDP superior prevista en larticle 9.1 de la present disposició, serà la que sestablisca en el Pla Anual dAvaluació.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Aplicació de lOrdre
Se autoritza la direcció general competent en matèria de funció pública per a dictar les instruccions necessàries per a laplicació de la present Ordre i, en particular, per a laprovació dels models i qüestionaris normalitzats previstos en el Decret 186/2014.
Segona. Entrada en vigor
1. La present Ordre entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
2. Les referències de la present ordre a les àrees que componen lavaluació de lexercici segons el Decret 186/2014, i el procediment davaluació del qual no es regula en aquesta ordre, no tindran eficàcia fins al seu desplegament normatiu.
Igualment, la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal, i les comissions tècniques de gestió de la carrera professional horitzontal no es posaran en funcionament fins que entre en vigor el desenvolupament normatiu adés esmentat.
València, 3 de desembre de 2015
La consellera de Justícia, Administració Pública,
Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,
GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO