Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 132/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge. [2023/8926]

(DOGV núm. 9661 de 14.08.2023) Ref. Base de dades 008596/2023

DECRET 132/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge. [2023/8926]
El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, determina el nombre i la denominació de les conselleries en què s’estructura l’Administració del Consell, així com les seues atribucions. L’article 4 assigna a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge les competències en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb discapacitat, igualtat, famílies, infància i adolescència, adopcions, joventut, dona, persones migrants, cooperació al desenvolupament, voluntariat social i habitatge.
El Decret 11/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es nomena les persones titulars de les vicepresidències i de les conselleries estableix, en l’article 2, nomenar secretària del Consell la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.
El Decret 10/2023, de 19 de juliol, ha sigut completat pel Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l’Administració del Consell. L’article únic disposa com a òrgans superiors dependents de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, les següents secretaries autonòmiques: Secretaria Autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials, Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari i Secretaria Autonòmica d’Habitatge.
Seguidament, el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual estableix l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, adopta les mesures organitzatives necessàries per a establir aquesta estructura, amb l’objectiu primordial d’atendre amb eficàcia les competències que s’han atribuït als departaments de l’Administració del Consell.
A aquest efecte, el títol III del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, regula l’estructura i competències dels òrgans superiors i directius d’aquesta Vicepresidència Segona i Conselleria.
D’una banda, l’article 6 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, estableix que l’Institut Valencià de la Joventut està adscrit a la conselleria competent en matèria de joventut. D’altra banda, la disposició addicional tercera del Decret 10/2023, de 19 de juliol, estableix que les entitats del sector públic instrumental queden adscrites als corresponents departaments del Consell, d’acord amb les competències que se’ls assignen.

D’acord amb aquest marc normatiu, cal aprovar el reglament orgànic i funcional que determine les competències que s’atribueixen als òrgans superiors i als centres directius que componen la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

Per tot això, de conformitat amb el que estableixen articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 d’agost de 2023.


DECRETE

TÍTOL I
Disposicions generals

Article 1. Competències de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
La Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge és el màxim òrgan encarregat de la direcció i execució de la política del Consell en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb discapacitat, igualtat, famílies, infància i adolescència, adopcions, joventut, dona, persones migrants, cooperació al desenvolupament, voluntariat social i habitatge.


Article 2. Òrgans superiors, centres directius i nivell administratiu

1. Sota l’autoritat de la persona titular, la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge s’estructura en tres nivells: nivell superior, nivell directiu i nivell administratiu.
2. La Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:
a) Secretaria Autonòmica d’Igualtat i Diversitat
b) Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials
c) Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari
d) Secretaria Autonòmica d’Habitatge
e) Sotssecretaria
f) Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona

g) Direcció General d’Igualtat i de l’Institut de les Dones
h) Direcció General de Diversitat
i) Comissionat o Comissionada per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona
j) Direcció General de Dependència i de les Persones Majors
k) Direcció General d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament
l) Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic
m) Direcció General de les Persones amb Discapacitat
n) Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries
o) Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials.

p) Direcció General d’Habitatge.
3. Directament dependent de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, la Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona és l’òrgan de suport d’aquesta vicepresidència.
4. El nivell administratiu de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge està constituït per totes les unitats dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu, en els termes previstos en l’ordre que desplegue el present decret.

5. Per raó de l’àmbit territorial en el qual s’exerceixen les atribucions, els òrgans de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge es classifiquen en serveis centrals i serveis territorials.
6. L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) està adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge i depén directament de la persona titular del departament.
7. L’Institut Valencià de Serveis Socials (IVASS) està adscrit per la seua normativa específica a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.
8. L’Entitat Valenciana de l’Habitatge i el Sòl (EVHA) s’adscriu a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge que es regeix per la seua normativa i depén directament de la persona titular del departament.

Article 3. Competències de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
1. La persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge exerceix de secretària del Consell.
2. La persona titular de la Vicepresidència segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge és l’òrgan jeràrquic superior el departament i exerceix totes les atribucions conferides per la Llei del Consell en l’àmbit de les competències que estableix l’article 4 del Decret 10/2023, de 19 de juliol, i qualsevol altra que li atorgue l’ordenament jurídic en l’esmentat àmbit competencial
3. Correspon a la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge la presidència de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), la presidència de l’Institut Valencià de Serveis Socials (IVASS) i la presidència de l’Entitat Valenciana de l’Habitatge i el Sòl (EVHA).
Article 4. Gabinet de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
El Gabinet de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de qui depén directament.

Article 5. Consell de Direcció
1. El Consell de Direcció és l’òrgan col·legiat d’assessorament i assistència a la persona titular del departament en l’elaboració, coordinació i execució del programa d’actuacions d’aquest.
Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, la sotssecretaria, les direccions generals i el Gabinet de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.

2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de les direccions territorials, serveis, centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular del departament ho considere convenient.
3. La persona titular del departament podrà disposar, sempre que ho considere convenient, la constitució d’altres grups o comissions de treball de caràcter consultiu i d’assessorament, per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que, en cada cas, determine.


Article 6. Substitució en cas d’absència, vacant o malaltia
1. En els casos d’absència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que es disposa en l’apartat i de l’article 12.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.
2. Fins que es resolga la substitució, les competències d’aquell o aquella com a titular del departament, a excepció de les quals li corresponen com a membre del Consell de la Generalitat, seran exercides seguint l’ordre de prelació establit en l’article 2 d’aquest reglament.

3. En cas d’absència, vacant o malaltia de la persona titular d’alguna de les secretaries autonòmiques, les competències d’aquestes seran exercides per la direcció general que depenga de la secretaria autonòmica amb competències en la matèria corresponent.
4. En cas d’absència, vacant o malaltia de la persona titular de la Sotssecretaria, les competències d’aquesta, passarà a exercir-les una secretaria autonòmica seguint l’ordre de prelació establit en l’article 2 d’aquest reglament.
5. En cas d’absència, vacant o malaltia de la persona titular d’alguna de les direccions generals, les competències d’aquestes seran exercides per la Secretaria Autonòmica de la qual depenga la direcció general afectada.
6. Si concorre simultàniament el supòsit d’absència, vacant o malaltia tant de la persona titular d’alguna de les secretaries autonòmiques com de la persona titular de la direcció general amb competències en la matèria, la competència corresponent passarà a exercir-la la Sotssecretaria.
7. El que estableixen els paràgrafs anteriors s’entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular del departament mitjançant resolució.


TÍTOL II
Estructura i competències dels òrgans superiors,
directius i serveis centrals del departament


CAPÍTOL I
Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona

Article 7. Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona
Directament dependent de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, la Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona és l’òrgan de suport d’aquesta vicepresidència, que exerceix les funcions de coordinació en les matèries que el president de la Generalitat encomane o delegue a la persona titular de la Vicepresidència Segona, de conformitat amb el que preveu l’article 15.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en totes aquelles que li encarregue la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge en el seu àmbit competencial. Així mateix, és l’òrgan de coordinació amb la Presidència en matèria de secretariat del Consell.



CAPÍTOL II
Secretaria Autonòmica d’Igualtat i Diversitat

Article 8. Secretaria Autonòmica d’Igualtat i Diversitat
1. La Secretaria Autonòmica d’Igualtat i Diversitat exerceix les funcions atribuïdes per l’article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de direcció, coordinació i implementació de les polítiques d’igualtat entre dones i homes, reconeixement dels drets de les dones, lluita contra la violència sobre la dona, reconeixement de la diversitat ètnica i cultural, i diversitat sexual, igualtat de tracte i no discriminació.
2. De la Secretaria Autonòmica d’Igualtat i Diversitat depenen els centres directius següents:
a) Direcció General d’Igualtat i de l’Institut de les Dones
b) Direcció General de Diversitat
c) Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona.


Article 9. Direcció General d’Igualtat i de l’Institut de les Dones

1. La Direcció General d’Igualtat i de l’Institut de les Dones exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria de promoció de la igualtat entre dones i homes, i reconeixement dels drets de les dones.
2. Corresponen a la direcció general les següents competències:
a) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la promoció de la igualtat de gènere, reconeixement dels drets de les dones.
b) Vetlar per l’aplicació del principi d’igualtat d’oportunitats i la perspectiva de gènere en les polítiques públiques de la Generalitat i, en particular, previndre conductes discriminatòries contra les dones.
c) Coordinar els serveis i programes d’atenció i suport a la igualtat de gènere i lluita contra el masclisme.
d) Gestionar les prestacions públiques i programes, serveis i centres d’atenció social del seu àmbit competencial i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
e) Dissenyar la política residencial i gestionar el concert social de la seua àrea funcional.
f) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics en l’àmbit de les competències pròpies de la direcció general.
g) Coordinar la Xarxa Valenciana d’Igualtat.
h) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
i) Proposar i gestionar contractes de prestació de serveis en l’àmbit residencial i ambulatori de les seues competències.
j) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit.

Article 10. Direcció General de Diversitat
1. La Direcció General de Diversitat exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria de polítiques de drets i reconeixement de la diversitat ètnica i cultural, diversitat sexual, i igualtat de tracte, no discriminació i prevenció dels delictes d’odi, i migratòria.
2. Corresponen a la direcció general les següents competències:
a) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la diversitat sexual, de gènere, ètnica, cultural, religiosa, de creença i origen.
b) Vetlar per l’aplicació del principi d’igualtat de tracte i no discriminació en les polítiques públiques de la Generalitat, així com previndre i contribuir a eliminar els delictes d’odi per motiu de sexe, nacionalitat, origen racial o ètnic, edat, orientació sexual, identitat i expressió de gènere, desenvolupament sexual, religió o creença, idees polítiques, pobresa, llengua, cultura, malaltia, estètica o del cos.
c) Coordinar els serveis i programes d’atenció i suport a la diversitat, a la igualtat de tracte i no discriminació.
d) Gestionar les prestacions públiques i programes, serveis i centres d’atenció social del seu àmbit competencial i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
e) Disseny del model d’intervenció social i residencial, tant dels centres com del concert social de la seua àrea funcional.
f) Gestionar, en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, les competències atribuïdes a les comunitats autònomes en la legislació vigent en matèria de deures i llibertats de les persones estrangeres i refugiades en l’Estat espanyol.
g) Prestar assessorament en els centres i serveis, tant de caràcter públic com privat, que actuen en l’àmbit de les competències de la direcció general.
h) Gestionar els concerts de programes i serveis, en l’àmbit de les competències pròpies de la direcció general, sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, així com les subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics.
i) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèria de la seua competència.
j) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit funcional.

Article 11. Comissionat o Comissionada per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona
1. El Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, amb rang de direcció general, exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria de prevenció i atenció integral a les dones víctimes de violència i als seus fills i filles.
2. Corresponen al Comissionat les següents competències:
a) Impulsar, coordinar, planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la prevenció i atenció integral a les dones víctimes de violència sobre la dona i als seus fills i filles.
b) Coordinar els serveis i programes de prevenció, atenció i suport a les dones víctimes de violència sobre la dona i als seus fills i filles.

c) Gestionar les prestacions públiques i programes, serveis i centres d’atenció social del seu àmbit competencial i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
d) Dissenyar la política residencial i gestionar el concert social de la seua àrea funcional.
e) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específic en l’àmbit de les competències pròpies de la direcció general.
f) Coordinar la xarxa dels diferents tipus de centres dedicats a l’atenció a les dones víctimes de violència sobre la dona i als seus fills i filles.
g) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
h) Proposar i gestionar contractes de prestació de serveis en l’àmbit residencial i ambulatori de les seues competències.
i) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit.


CAPÍTOL III
Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials

Article 12. Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials
1. La Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials exerceix les funcions atribuïdes per l’article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de política integral en benefici de la família, la infància i la joventut; polítiques de protecció, promoció i participació dels xiquets, xiquetes i adolescents; repte demogràfic; atenció primària del sistema de serveis socials; coordinació sociosanitària, servei d’atenció a les persones en situació de dependència i promoció de l’autonomia personal; programes d’atenció, foment de l’autonomia personal i reconeixement de drets a les persones amb discapacitat; promoció de l’envelliment actiu i prevenció de la soledat no triada; atenció, protecció i reconeixement de drets a les persones majors i política residencial, i cooperació al desenvolupament, promoció i defensa dels drets humans i acció humanitària.

2. De la Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials depenen els centres directius següents:
a) Direcció General de Dependència i de les Persones Majors
b) Direcció General d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament
c) Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic
d) Direcció General de les Persones amb Discapacitat

Article 13. Direcció General de Dependència i de les Persones Majors

1. La Direcció General de Dependència i de les Persones Majors exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria d’atenció primària bàsica i específica social, atenció a la dependència i promoció de l’autonomia personal, així com la promoció de l’envelliment actiu i prevenció de la soledat no desitjada, atenció social a persones majors, atenció residencial i reconeixement dels seus drets.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Promoure l’atenció primària bàsica i específica del sistema de serveis socials d’atenció primària públic de qualitat en tot el territori de la Comunitat Valenciana.
b) Impulsar l’establiment d’instruments de coordinació en matèria de serveis socials entre les administracions públiques de la Comunitat Valenciana i tots els serveis adscrits o acreditats per aquesta direcció general.
c) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
d) Coordinar, supervisar, avaluar i establir directrius en els serveis socials d’atenció primària de les corporacions locals.
e) Promoure el treball en xarxa dels equips de serveis socials d’atenció primària, la integració dels equips, el treball coordinat i la derivació i seguiment dels programes o intervencions amb les persones.

f) Coordinar, en el marc de les seues competències, els serveis i els centres d’atenció primària de serveis socials que siguen de titularitat de la Generalitat.
g) Prestar l’assessorament tècnic en els centres i serveis, tant de caràcter públic com privat, que actuen en l’àrea funcional de la direcció general.
h) Coordinar amb la Direcció General de Persones amb Discapacitat els procediments destinats a l’assignació de serveis i prestacions inclosos en l’elaboració de programes individuals d’atenció.

i) Establir, programar i gestionar els procediments destinats al reconeixement de la situació de les persones dependents, gestionar i supervisar els serveis i prestacions del seu àmbit competencial, incloent-hi l’elaboració dels programes individuals d’atenció.
j) Aportar a l’Administració general de l’Estat la informació necessària per a la recepció del nivell mínim de protecció garantit. Informar sobre el marc de cooperació interadministrativa amb l’Administració general de l’Estat, que es desenvoluparà per mitjà dels corresponents convenis, en els quals s’acordaran els objectius, els mitjans i els recursos per a l’aplicació dels serveis i les prestacions.

k) Impulsar la formació en matèria de dependència de les persones professionals d’atenció primària, cuidadores i assistents personals, en coordinació amb la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ).
l) A més de col·laborar i proposar aquelles accions formatives en aquesta matèria que siguen competència de l’Escola Valenciana d’Administració Pública.
m) Supervisar les actuacions relatives als serveis i als centres en l’àmbit de les seues competències, incloent-hi els tràmits d’autorització i acreditació d’aquests, sense perjudici de les competències que té assignades la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries.
n) Portar el seguiment de l’execució dels expedients de contractació en l’àmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
o) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments necessaris per a aconseguir coherència i coordinació entre tots els programes i actuacions de la direcció general.
p) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la promoció dels drets de les persones majors, envelliment actiu i la prevenció de la soledat no triada, solidaritat generacional i l’atenció social a persones majors.

q) Dissenyar i desenvolupar programes d’envelliment actiu i lluita contra la soledat no desitjada, en el marc de l’actual repte demogràfic.
r) Coordinar els serveis i programes d’atenció i suport a les persones majors i la solidaritat generacional.
s) Gestionar les prestacions públiques i programes i serveis, així com dissenyar el model d’intervenció social i residencial dels centres d’atenció social del seu àmbit competencial, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
t) Gestionar els centres diürns especialitzats d’atenció a persones majors i de promoció de l’envelliment actiu, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries.
u) Dissenyar, implantar i supervisar els protocols d’intervenció en matèria de persones majors, promovent l’autonomia personal i el foment dels bons tractes.
v) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials en l’àmbit de les competències pròpies de la Direcció General.

w) Disseny del model d’intervenció social i residencial, tant dels centres com del concert social de la seua àrea funcional.
x) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
y) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit funcional.

Article 14. Direcció General d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament
1. La Direcció General d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria de voluntariat, desenvolupament i gestió de la renda valenciana d’inclusió i altres prestacions socials i itineraris d’inclusió social, i gestió dels programes d’acció social de l’IRPF per a l’acció coordinada en la política d’accés a l’habitatge social per a col·lectius o persones vulnerables desenvolupada per la Secretaria Autonòmica d’Habitatge, així com la cooperació al desenvolupament, promoció i defensa dels drets humans i acció humanitària. Així mateix, li correspon coordinar, impulsar i realitzar el seguiment i l’avaluació de la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.

2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Planificar, fer el seguiment i executar el Pla Valencià d’Inclusió i Cohesió Social.
b) Planificar, fer el seguiment i executar programes en matèria d’inclusió social i desenvolupament comunitari.
c) Gestionar i impulsar les prestacions socials, en cooperació amb les administracions locals, destinades a la inclusió social, la ruptura generacional de l’empobriment i la redistribució de la riquesa.
d) Establir i desenvolupar les mesures estratègiques específiques destinades a evitar o pal·liar les desigualtats patides per col·lectius vulnerables i/o en situació d’exclusió social.
e) Coordinar, fer el seguiment i l’avaluació de les prestacions no contributives d’invalidesa i jubilació (PNC), les prestacions del Fons d’Assistència Social (FAS) i les previstes en la disposició transitòria única del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seua inclusió social.
f) Coordinar i fer el seguiment dels programes estatals i europeus d’inclusió social, especialment aquells vinculats a la inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables i en situació d’exclusió social.

g) Fer el seguiment de l’execució dels expedients de contractació en l’àmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
h) Fomentar les accions de convivència social o voluntariat social a través de les entitats i associacions mitjançant les quals s’organitzen socialment.
i) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
j) Coordinar i impulsar el projecte del Pla director de Cooperació Internacional al Desenvolupament.
k) Efectuar el seguiment, l’avaluació i elaborar el grau d’execució anual del Pla director de Cooperació Internacional al Desenvolupament.

l) Elaborar i efectuar el seguiment i avaluació dels plans anuals i dels plans estratègics de cooperació internacional al desenvolupament que s’han d’executar en el territori de la Comunitat Valenciana i als països desfavorits.
m) Promoure, fomentar, secundar i coordinar el coneixement, l’aplicació i el seguiment de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.
n) Impulsar, promocionar, fomentar i desenvolupar programes, projectes i accions de cooperació internacional al desenvolupament, així com efectuar el seguiment, l’avaluació i la justificació posterior per a la millora contínua de les polítiques i intervencions.
o) Donar suport a les iniciatives solidàries de cooperació que duguen a terme les organitzacions no governamentals i la resta dels agents de la cooperació valenciana, i, si és el cas, efectuar-ne el seguiment i l’avaluació.
p) Promoure i coordinar accions de caràcter humanitari, encaminades a previndre i pal·liar els efectes originats pels desastres naturals o provocats per l’ésser humà a conseqüència de guerres o conflictes armats, així com establir relacions de col·laboració amb agents públics o privats, nacionals o internacionals, per a la realització de programes conjunts en aquesta matèria.
q) Coordinar amb l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament i amb altres administracions públiques, organismes i institucions nacionals o supranacionals, la realització de programes conjunts en matèria de la seua competència.
r) Impulsar, promocionar, fomentar i desenvolupar programes, projectes i accions d’educació per a la ciutadania global i sensibilització de la societat valenciana, així com el seu seguiment, avaluació i justificació.
s) Establir i impulsar actuacions de cooperació per a la protecció de la defensa de drets humans.
t) Secundar i promocionar actuacions de cooperació tècnica dirigida a la formació i a la qualificació de recursos humans als països socis.

u) Donar suport a la formació, els estudis i les investigacions en matèria de cooperació internacional al desenvolupament, així com promocionar iniciatives de noves formes de cooperació sense perjudici de les competències que puguen correspondre a l’Escola Valenciana d’Administració Pública.
v) Elaborar projectes normatius i programes, així com l’esborrany de l’avantprojecte de pressupostos corresponents a les matèries de la seua competència.
w) Gestionar i coordinar els òrgans consultius i de participació propis de la seua competència, així com, si és el cas, donar-hi suport tècnic.
x) Gestionar i coordinar el Registre d’agents de cooperació internacional al desenvolupament.
y) Dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes i subvencions en les matèries pròpies de la direcció general, així com el seu seguiment, avaluació i justificació.
z) Executar qualssevol altres competències que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèria del seu àmbit d’actuació funcional.

Article 15. Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic
La Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria de política integral en benefici de la família, la infància i la joventut; repte demogràfic; polítiques de prevenció, protecció, promoció i participació de xiquets, xiquetes i adolescents; mesures de protecció i responsabilitat penal establides per la legislació vigent en matèria d’infància i adolescència, i adopcions que siguen competència de la Generalitat.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Planificar les polítiques d’infància i adolescència i d’intervenció amb les famílies i establir directrius, coordinar i impulsar els serveis i recursos en els àmbits de promoció de drets de la infància i l’adolescència, la participació tant en l’àmbit públic com en el privat, el foment de polítiques d’igualtat en la població infantil, la prevenció de les situacions de vulnerabilitat, risc i/o desemparament, i de les mesures de protecció i de responsabilitat penal establides per la legislació vigent que siguen competència de la Generalitat i de les entitats públiques.

b) Promoure i incentivar els drets de la infància i l’adolescència i la seua participació activa en la societat com a membres de ple dret.

c) Fomentar la cultura de la diversitat, del respecte, de la responsabilitat i de l’empatia cap a la infància i adolescència.
d) Treballar per a aconseguir l’equitat, promocionant la igualtat d’oportunitats, l’oci educatiu i evitar la transmissió generacional de la pobresa.
e) Establir mesures dirigides a garantir el desenvolupament integral dels xiquets, xiquetes i adolescents en els seus entorns de convivència i evitar el desarrelament.
f) Impulsar i coordinar les actuacions de les administracions públiques per a dotar dels recursos i suports necessaris les famílies amb filles i fills en situació de vulnerabilitat i risc.
g) Dissenyar i coordinar protocols i actuacions en matèria de risc, desemparament, tutela i guarda.
h) Prioritzar l’acolliment familiar davant de la residencial quan haja de posar-se en marxa una mesura de protecció i treballar per al retorn quan siga possible i, si no, afavorir mesures estables davant de temporals en funció de l’interés superior del menor.
i) Dotar de transparència i qualitat els recursos d’acolliment familiar i d’adopció, en coordinació amb la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ).
j) Treballar per a la inclusió social de les persones menors d’edat en conflicte social i amb mesures judicials.
k) Generar recursos que acompanyen o donen suport en la vida independent per a les persones joves que compleixen la majoria d’edat quan estan sota una mesura de protecció.
l) Exercir, com a autoritat central en matèria d’adopció internacional, les competències que la Generalitat té atribuïdes en aquest àmbit.

m) Afavorir el dret dels xiquets, xiquetes i adolescents a mantindre contacte amb els seus progenitors i familiars en les situacions de ruptura familiar quan així ho aconselle l’interés superior del menor.
n) Impulsar la formació dels professionals i la investigació, en col·laboració amb la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ), així com impulsar mecanismes de coordinació entre les administracions públiques presents en la Comunitat Valenciana i tots els serveis adscrits a aquesta direcció general o que estiguen acreditats per aquesta. A més de col·laborar i proposar aquelles accions formatives en aquesta matèria que siguen competència de l’EVAP.
o) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions en les direccions territorials, els serveis de les xarxes públiques d’atenció primària i específica i promoure la transparència, així com fomentar la cultura de la participació i el bon tracte a la infància i l’adolescència.
p) Elaborar les propostes dels projectes normatius i de convocatòries relatius a l’àmbit de les competències atribuïdes.
q) Portar el seguiment de l’execució dels expedients de contractació en l’àmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
r) Gestionar els concerts, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, així com les subvencions i les prestacions en matèria de la seua competència.
s) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments necessaris per a aconseguir coherència i coordinació entre tots els programes i les actuacions de la direcció general.
t) Executar qualsevol altra funció que li assignen les persones titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit d’actuació funcional.

Article 16. Direcció General de les Persones amb Discapacitat
1. La Direcció General de les Persones amb Discapacitat exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i la resta prevista en l’ordenament jurídic, en matèria d’atenció a les persones amb discapacitat i la promoció de la seua autonomia personal, l’atenció residencial i el reconeixement dels seus drets.

2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb l’atenció a les persones amb discapacitat i la promoció de la seua autonomia personal i el reconeixement dels seus drets.
b) Coordinar els serveis i programes d’atenció i suport a les persones amb discapacitat i les seues famílies per a promoure l’autonomia personal, la inclusió social i la convivència.
c) Gestionar les prestacions públiques, programes i serveis, així com dissenyar el model d’intervenció social i residencial dels centres d’atenció social del seu àmbit competencial, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.

d) Gestionar els concerts de programes i serveis, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics en l’àmbit de les competències pròpies de la Direcció General.

e) Dissenyar el model d’intervenció social i residencial tant dels centres com del concert social de la seua àrea funcional.
f) Promoure i establir línies de coordinació i actuació que possibiliten prestar l’atenció integral, social i sanitària necessària i adequada per a les persones amb discapacitat i amb problemes de salut mental i les seues famílies.
g) Establir directrius per a la coordinació dels centres de valoració i orientació de la discapacitat
h) Procedir al reconeixement i acreditació de gossos d’assistència per a persones amb discapacitat.
i) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèria de la seua competència.
j) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, amb matèries del seu àmbit funcional.




CAPÍTOL IV
Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari

Article 17. Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari
1. La Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari exerceix les funcions atribuïdes per l’article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria d’impuls de polítiques de planificació estratègica, formació, qualificació professional, avaluació de polítiques públiques i de qualitat en matèria de serveis socials, així com la coordinació del mapa de serveis socials, d’infraestructures i gestió del sistema.

2. Així, correspon a la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari liderar l’impuls normatiu i coordinar el desplegament normatiu de la Llei 3/2019, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana i de la normativa complementària que estructura el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, sense perjudici de les competències atribuïdes a la Sotssecretaria».
3. A la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari corresponen les funcions d’inspecció dels serveis socials en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.
4. A la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari a través de la Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries correspon la coordinació i supervisió de l’Institut Valencià d’Atenció Social i Sanitària.
5. De la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari depenen els centres directius següents:
a) Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries
b) Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials.


Article 18. Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries
1. La Direcció General d’Infraestructures Sociosanitàries és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari que exerceix les competències establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria de planificació i coordinació de les infraestructures i centres del sistema públic de serveis socials, així com la coordinació i supervisió de l’Institut Valencià d’Atenció Social i Sanitària.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Coordinar i supervisar l’actuació de l’Institut Valencià d’Atenció Social i Sanitària.
b) Dissenyar i executar el Pla d’Infraestructures de Serveis Socials

c) Garantir l’adequació permanent dels centres i serveis a les determinacions establides per la normativa i impulsar la millora de les seues condicions d’accessibilitat, habitabilitat, sostenibilitat, eficiència i qualitat en la prestació de serveis.
d) Secundar i coordinar amb les direccions generals en la cerca d’espais per a la ubicació de nous centres de serveis socials.
e) Inscriure en el Registre general de titulars d’activitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana les entitats de l’àmbit dels serveis socials.
f) Autoritzar i acreditar els serveis i centres de serveis socials en col·laboració amb les direccions generals i territorials competents per raó de la matèria i el territori.
g) Proposar i gestionar els contractes de prestació de serveis, subministraments, equipaments i obres dels centres del sistema públic de serveis socials, llevat d’aquells subjectes al règim d’acció concertada i dels d’àmbit de la Direcció General d’Igualtat i de l’Institut de les Dones.

h) Exercir la potestat sancionadora prevista en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius.
i) Executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de l’àmbit funcional del centre directiu i d’acord amb el que s’estableix en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.
j) Exercir les competències del departament en matèria d’infraestructures, manteniment, reforma, adequació i eliminació de barreres arquitectòniques que no siguen expressament atribuïdes a un altre centre directiu.
k) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
l) Executar qualsevol altra funció que li assignen les persones titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit d’actuació.

Article 19. Direcció General del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels serveis Socials

1. La Direcció General del Sistema Sociosanitari i de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic, en matèria de gestió i organització del sistema sociosanitari, especialment del contracte-programa municipal i la implementació de l’acció concertada.
Així mateix, exerceix les funcions establides en l’article 125 de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Dissenyar, coordinar i gestionar la implantació, seguiment, definició i avaluació del model de finançament dels serveis socials, amb l’assistència funcional de les corresponents direccions generals competents en les matèries objecte de finançament.
b) Fomentar relacions jurídiques, administratives, tècniques, econòmiques i de col·laboració interadministratives en matèria de serveis socials per a la idònia regulació i implementació dels contractes programa.
c) Impulsar la creació, així com la posada en funcionament, gestió i seguiment de l’òrgan de coordinació i col·laboració interadministrativa en serveis socials, previst en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
d) Generar polítiques d’harmonització, impuls i desenvolupament de l’acció concertada amb entitats d’iniciativa social, incloent-hi el disseny i coordinació del model general de concerts.
e) Harmonitzar, impulsar i gestionar l’acció concertada per a la prestació de serveis de places residencials de titularitat d’entitats d’iniciativa social en coordinació funcional amb les direccions generals, d’acord amb el seu àmbit d’actuació.
f) Elaborar un pla director de subvencions en matèria de serveis socials, definint el model i la seua complementarietat amb el sistema públic de serveis socials, en col·laboració amb les direccions generals i la Sotssecretaria.
g) Dirigir, coordinar, realitzar el seguiment i avaluar els plans d’actuació que desenvolupe el Consell en matèries de la seua competència.
h) Prestar assessorament a les entitats locals i a les entitats d’iniciativa social que actuen en l’àmbit de competències d’aquesta direcció general.
i) Impulsar les iniciatives i les actuacions necessàries amb altres administracions públiques de la Comunitat Valenciana per a aconseguir una coordinació eficaç en polítiques socials de la seua àrea.
j) Portar el seguiment de l’execució dels expedients de contractació en l’àmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
k) Dissenyar, desenvolupar i implantar el Sistema d’Informació Valencià en Serveis Socials i la història social única, en coordinació amb altres conselleries.
l) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
m) Dissenyar la planificació de serveis socials, definint els objectius, estratègies i directrius que s’han de seguir en el sistema públic valencià de serveis socials i que inclou, entre altres, l’elaboració del Pla estratègic de serveis socials de la Comunitat Valenciana i del Mapa de Serveis Socials de la Comunitat Valenciana.

n) Impulsar i dissenyar el desplegament normatiu de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
o) Coordinar i harmonitzar, sense perjudici de les competències pròpies de la Sotssecretaria, l’acció normativa que despleguen les direccions generals en relació amb el seu àmbit sectorial que afecte el sistema de serveis socials.
p) Impulsar la creació i desenvolupament de l’Observatori del sistema públic de serveis socials, previst en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
q) Impulsar la normalització de la qualitat, així com impulsar i, si és el cas, elaborar estudis, propostes i plans d’actuació estratègics i de qualitat en el sector dels serveis socials valencians en col·laboració amb les direccions generals i sense perjudici de les competències atribuïdes en matèria de qualitat a la Sotssecretaria o altres òrgans o departaments.

r) Establir les prioritats formatives i els criteris metodològics i de continguts en matèria de serveis socials mitjançant la planificació formativa dirigida a les persones professionals dels serveis socials, en col·laboració i coordinació amb les direccions generals del departament, d’acord amb l’article 125.2.f) de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.

s) Impulsar la innovació i cooperació amb aquelles institucions i entitats que tinguen com a finalitat les activitats investigadores, formatives, d’avaluació i de gestió de la qualitat en serveis socials.
t) Elaborar i implementar procediments d’avaluació dels centres i programes de serveis socials, amb la col·laboració de les direccions generals i la Inspecció de Serveis Socials.
u) Establir els estàndards de qualitat i fomentar la seua millora en totes les actuacions pròpies del sistema públic valencià de serveis socials, amb la col·laboració de les direccions generals i en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Sotssecretaria.

v) Transferir els resultats científics i fomentar la qualitat en totes les actuacions pròpies del sistema públic valencià de serveis socials, principalment quant a la determinació de les bones pràctiques i la certificació de la qualitat, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes en matèria de qualitat a la Sotssecretaria o altres òrgans o departaments.
w) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
x) Executar qualsevol altra funció que li assignen les persones titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit d’actuació.


CAPÍTOL V
Secretaria Autonòmica d’Habitatge

Article 20. Secretaria Autonòmica d’Habitatge i òrgans directius dependents
1. La Secretaria Autonòmica d’Habitatge exerceix les funcions atribuïdes per l’article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria d’habitatge i la seua funció social, regeneració urbana, patrimoni públic de l’habitatge, atenció de les necessitats d’habitatge de les persones més desfavorides, disseny i execució de plans d’ajudes a l’accés a l’habitatge i promoció d’habitatges socials, arquitectura i qualitat en l’edificació, amb especial atenció a la implantació de models de construcció sostenible, accessible i energèticament eficient i ecològica.

2. De la Secretaria Autonòmica d’Habitatge depén la Direcció General d’Habitatge.

Article 21. Direcció General d’Habitatge
1. La Direcció General d’Habitatge exerceix les funcions establides en l’article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l’ordenament jurídic en matèria d’habitatge.

2. Corresponen a la direcció general les següents competències:
a) Estudi i anàlisi de la situació de l’habitatge a la Comunitat Valenciana i de les necessitats dels sectors més desfavorits.
b) Elaboració de plans d’ajudes al lloguer i de promoció d’habitatges socials.
c) Gestió, ampliació i millora del parc públic d’habitatge de la Generalitat.
d) Projectes i actuacions de regeneració urbana; promoció de sòl per a l’edificació d’habitatges i actuacions urbanes relacionades, i actuacions concertades amb les entitats locals en matèria d’habitatge públic, patrimoni, infraestructures i equipaments urbans.
e) Gestió de l’atenció a les necessitats d’habitatge de les persones més desfavorides i de les ajudes al lloguer.
f) Actuacions en matèria d’arquitectura, disseny i qualitat en l’edificació, amb especial atenció a la sostenibilitat, a la millora de l’accessibilitat i a l’eficiència energètica, petjada ambiental i etiqueta ecològica en l’àmbit de la construcció, així com la col·laboració amb el departament competent en matèria de medi ambient per a la gestió i el reciclatge de residus de la construcció i de la demolició.
3. L’Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana, com a òrgan col·legiat i consultiu d’aquesta conselleria, queda adscrit a aquesta secretaria autonòmica a través de la Direcció General d’Habitatge.


CAPÍTOL VI
Sotssecretaria

Article 22. Sotssecretaria
La Sotssecretaria, sota la directa dependència de la persona titular del departament, exercirà les competències establides en l’article 69 de la Llei del Consell, així com la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial i l’exercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei, i les seues competències són, entre altres, les següents:
a) Exercir la superior coordinació i supervisió administrativa i tècnica de les direccions territorials.
b) Dirigir i gestionar els serveis generals i dependències comunes del departament.
c) Supervisar i remetre els expedients d’assumptes que hagen d’elevar-se a la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries, així com emetre un informe sobre els assumptes que hagen de sotmetre’s al Consell, al president o presidenta de la Generalitat o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la conselleria.
d) Portar la gestió patrimonial dels béns adscrits al departament.

e) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial de la conselleria.
f) Realitzar la planificació i programació econòmica, incloses les inversions; elaborar la proposta d’avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l’execució del pressupost, excepte en els casos de delegació que s’establisquen.
g) Tramitar i formalitzar els ingressos que s’originen per les activitats dels diferents centres directius del departament, excepte els casos de delegació que s’establisquen.
h) Tramitar els expedients de contractació, excepte en els casos de delegació que s’establisquen.
i) Gestionar les despeses de personal, excepte en els casos de delegació que s’establisquen.
j) Disposar la publicació, quan siga procedent, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen d’òrgans del departament, en els diaris oficials.
k) Elaborar estudis i anàlisis relatives a la racionalització i reorganització, tant de l’estructura organitzativa del departament, com dels procediments de gestió que es realitzen en aquesta i juntament amb la Direcció General de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ), coordinar els treballs que en aquesta matèria s’elaboren per altres òrgans o unitats del departament.

l) Impulsar i, si és el cas, elaborar normes, plans i projectes d’actuació relacionats amb les competències assignades al departament.
m) Controlar la qualitat dels serveis administratius i impulsar-ne la millora, en coordinació i sense perjudici de les competències assignades a la Direcció General de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials.
n) Informar sobre els avantprojectes i projectes normatius provinents d’altres departaments.
o) Exercir la potestat disciplinària respecte del personal adscrit al departament, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei.
p) Promoure i coordinar les accions i mesures de transparència que s’establisquen en l’àmbit del departament, en compliment del que es disposa en la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Generalitat Valenciana, i fer-ne el seguiment i vigilància.
q) Promoure i coordinar el compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal en relació amb els tractaments de dades de les quals la conselleria té la consideració de responsable, sense perjudici de les funcions de gestió i supervisió que corresponen als òrgans superiors i directius, en l’àmbit de les seues competències materials.

r) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit d’actuació funcional.


TÍTOL III
Organització territorial

Article 23. Direccions territorials
1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en les capitals de les províncies d’Alacant, Castelló i València, hi haurà serveis perifèrics en les matèries de serveis socials, igualtat i habitatge, amb la denominació de direccions territorials.
2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de les secretaries autonòmiques a través dels centres directius del departament, en funció de la matèria a la qual, en cada cas, es referisca l’actuació administrativa corresponent.


DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Única. Règim transitori de les unitats de nivell administratives, i llocs de treball
Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes per aquest decret.
Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades d’acord amb l’anterior estructura del Consell quedaran subsistents i continuaran donant suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans que la tinguen atribuïda; la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris.
Tot això fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions procedents per a la seua adequació a la nova estructura orgànica, sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queden derogats:
a) El Decret 240/2019, de 25 d’octubre, d’aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.
b) El Decret 170/2020, de 30 d’octubre, del Consell, d’aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.
c) El Decret 179/2020, de 30 d’octubre, del Consell, d’aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, respecte a la regulació de l’estructura i les funcions de la competència en matèria de cooperació al desenvolupament.
Així mateix, queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior s’oposen a aquest decret.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació
S’autoritza la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge per a desplegar aquest decret.

Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà d’haver estat publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 10 d’agost de 2023

El president de la Generalitat,
CARLOS MAZÓN GUIXOT

La vicepresidenta segona i
consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge,
SUSANA CAMARERO BENÍTEZ

linea
Mapa web