DECRET 132/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge. [2023/8926]
(DOGV núm. 9661 de 14.08.2023) Ref. Base de dades 008596/2023
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Descriptors: Temàtics: administració regional , monografies, Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
DECRET 132/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge. [2023/8926]
El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, determina el nombre i la denominació de les conselleries en què sestructura lAdministració del Consell, així com les seues atribucions. Larticle 4 assigna a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge les competències en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb discapacitat, igualtat, famílies, infància i adolescència, adopcions, joventut, dona, persones migrants, cooperació al desenvolupament, voluntariat social i habitatge.
El Decret 11/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es nomena les persones titulars de les vicepresidències i de les conselleries estableix, en larticle 2, nomenar secretària del Consell la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.
El Decret 10/2023, de 19 de juliol, ha sigut completat pel Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de lAdministració del Consell. Larticle únic disposa com a òrgans superiors dependents de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, les següents secretaries autonòmiques: Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat, Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials, Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari i Secretaria Autonòmica dHabitatge.
Seguidament, el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual estableix lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, adopta les mesures organitzatives necessàries per a establir aquesta estructura, amb lobjectiu primordial datendre amb eficàcia les competències que shan atribuït als departaments de lAdministració del Consell.
A aquest efecte, el títol III del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, regula lestructura i competències dels òrgans superiors i directius daquesta Vicepresidència Segona i Conselleria.
Duna banda, larticle 6 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, estableix que lInstitut Valencià de la Joventut està adscrit a la conselleria competent en matèria de joventut. Daltra banda, la disposició addicional tercera del Decret 10/2023, de 19 de juliol, estableix que les entitats del sector públic instrumental queden adscrites als corresponents departaments del Consell, dacord amb les competències que sels assignen.
Dacord amb aquest marc normatiu, cal aprovar el reglament orgànic i funcional que determine les competències que satribueixen als òrgans superiors i als centres directius que componen la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.
Per tot això, de conformitat amb el que estableixen articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 dagost de 2023.
DECRETE
TÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Competències de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
La Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge és el màxim òrgan encarregat de la direcció i execució de la política del Consell en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb discapacitat, igualtat, famílies, infància i adolescència, adopcions, joventut, dona, persones migrants, cooperació al desenvolupament, voluntariat social i habitatge.
Article 2. Òrgans superiors, centres directius i nivell administratiu
1. Sota lautoritat de la persona titular, la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge sestructura en tres nivells: nivell superior, nivell directiu i nivell administratiu.
2. La Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:
a) Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat
b) Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials
c) Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari
d) Secretaria Autonòmica dHabitatge
e) Sotssecretaria
f) Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona
g) Direcció General dIgualtat i de lInstitut de les Dones
h) Direcció General de Diversitat
i) Comissionat o Comissionada per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona
j) Direcció General de Dependència i de les Persones Majors
k) Direcció General dInclusió i Cooperació al Desenvolupament
l) Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic
m) Direcció General de les Persones amb Discapacitat
n) Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries
o) Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials.
p) Direcció General dHabitatge.
3. Directament dependent de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, la Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona és lòrgan de suport daquesta vicepresidència.
4. El nivell administratiu de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge està constituït per totes les unitats dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu, en els termes previstos en lordre que desplegue el present decret.
5. Per raó de làmbit territorial en el qual sexerceixen les atribucions, els òrgans de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge es classifiquen en serveis centrals i serveis territorials.
6. LInstitut Valencià de la Joventut (IVAJ) està adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge i depén directament de la persona titular del departament.
7. LInstitut Valencià de Serveis Socials (IVASS) està adscrit per la seua normativa específica a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.
8. LEntitat Valenciana de lHabitatge i el Sòl (EVHA) sadscriu a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge que es regeix per la seua normativa i depén directament de la persona titular del departament.
Article 3. Competències de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
1. La persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge exerceix de secretària del Consell.
2. La persona titular de la Vicepresidència segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge és lòrgan jeràrquic superior el departament i exerceix totes les atribucions conferides per la Llei del Consell en làmbit de les competències que estableix larticle 4 del Decret 10/2023, de 19 de juliol, i qualsevol altra que li atorgue lordenament jurídic en lesmentat àmbit competencial
3. Correspon a la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge la presidència de lInstitut Valencià de la Joventut (IVAJ), la presidència de lInstitut Valencià de Serveis Socials (IVASS) i la presidència de lEntitat Valenciana de lHabitatge i el Sòl (EVHA).
Article 4. Gabinet de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
El Gabinet de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de qui depén directament.
Article 5. Consell de Direcció
1. El Consell de Direcció és lòrgan col·legiat dassessorament i assistència a la persona titular del departament en lelaboració, coordinació i execució del programa dactuacions daquest.
Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat per les persones titulars de les secretaries autonòmiques, la sotssecretaria, les direccions generals i el Gabinet de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge.
2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de les direccions territorials, serveis, centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular del departament ho considere convenient.
3. La persona titular del departament podrà disposar, sempre que ho considere convenient, la constitució daltres grups o comissions de treball de caràcter consultiu i dassessorament, per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que, en cada cas, determine.
Article 6. Substitució en cas dabsència, vacant o malaltia
1. En els casos dabsència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que es disposa en lapartat i de larticle 12.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.
2. Fins que es resolga la substitució, les competències daquell o aquella com a titular del departament, a excepció de les quals li corresponen com a membre del Consell de la Generalitat, seran exercides seguint lordre de prelació establit en larticle 2 daquest reglament.
3. En cas dabsència, vacant o malaltia de la persona titular dalguna de les secretaries autonòmiques, les competències daquestes seran exercides per la direcció general que depenga de la secretaria autonòmica amb competències en la matèria corresponent.
4. En cas dabsència, vacant o malaltia de la persona titular de la Sotssecretaria, les competències daquesta, passarà a exercir-les una secretaria autonòmica seguint lordre de prelació establit en larticle 2 daquest reglament.
5. En cas dabsència, vacant o malaltia de la persona titular dalguna de les direccions generals, les competències daquestes seran exercides per la Secretaria Autonòmica de la qual depenga la direcció general afectada.
6. Si concorre simultàniament el supòsit dabsència, vacant o malaltia tant de la persona titular dalguna de les secretaries autonòmiques com de la persona titular de la direcció general amb competències en la matèria, la competència corresponent passarà a exercir-la la Sotssecretaria.
7. El que estableixen els paràgrafs anteriors sentén sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular del departament mitjançant resolució.
TÍTOL II
Estructura i competències dels òrgans superiors,
directius i serveis centrals del departament
CAPÍTOL I
Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona
Article 7. Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona
Directament dependent de la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, la Direcció General de Coordinació de la Vicepresidència Segona és lòrgan de suport daquesta vicepresidència, que exerceix les funcions de coordinació en les matèries que el president de la Generalitat encomane o delegue a la persona titular de la Vicepresidència Segona, de conformitat amb el que preveu larticle 15.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en totes aquelles que li encarregue la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge en el seu àmbit competencial. Així mateix, és lòrgan de coordinació amb la Presidència en matèria de secretariat del Consell.
CAPÍTOL II
Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat
Article 8. Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat
1. La Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat exerceix les funcions atribuïdes per larticle 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de direcció, coordinació i implementació de les polítiques digualtat entre dones i homes, reconeixement dels drets de les dones, lluita contra la violència sobre la dona, reconeixement de la diversitat ètnica i cultural, i diversitat sexual, igualtat de tracte i no discriminació.
2. De la Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat depenen els centres directius següents:
a) Direcció General dIgualtat i de lInstitut de les Dones
b) Direcció General de Diversitat
c) Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona.
Article 9. Direcció General dIgualtat i de lInstitut de les Dones
1. La Direcció General dIgualtat i de lInstitut de les Dones exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria de promoció de la igualtat entre dones i homes, i reconeixement dels drets de les dones.
2. Corresponen a la direcció general les següents competències:
a) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la promoció de la igualtat de gènere, reconeixement dels drets de les dones.
b) Vetlar per laplicació del principi digualtat doportunitats i la perspectiva de gènere en les polítiques públiques de la Generalitat i, en particular, previndre conductes discriminatòries contra les dones.
c) Coordinar els serveis i programes datenció i suport a la igualtat de gènere i lluita contra el masclisme.
d) Gestionar les prestacions públiques i programes, serveis i centres datenció social del seu àmbit competencial i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
e) Dissenyar la política residencial i gestionar el concert social de la seua àrea funcional.
f) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics en làmbit de les competències pròpies de la direcció general.
g) Coordinar la Xarxa Valenciana dIgualtat.
h) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
i) Proposar i gestionar contractes de prestació de serveis en làmbit residencial i ambulatori de les seues competències.
j) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit.
Article 10. Direcció General de Diversitat
1. La Direcció General de Diversitat exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria de polítiques de drets i reconeixement de la diversitat ètnica i cultural, diversitat sexual, i igualtat de tracte, no discriminació i prevenció dels delictes dodi, i migratòria.
2. Corresponen a la direcció general les següents competències:
a) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la diversitat sexual, de gènere, ètnica, cultural, religiosa, de creença i origen.
b) Vetlar per laplicació del principi digualtat de tracte i no discriminació en les polítiques públiques de la Generalitat, així com previndre i contribuir a eliminar els delictes dodi per motiu de sexe, nacionalitat, origen racial o ètnic, edat, orientació sexual, identitat i expressió de gènere, desenvolupament sexual, religió o creença, idees polítiques, pobresa, llengua, cultura, malaltia, estètica o del cos.
c) Coordinar els serveis i programes datenció i suport a la diversitat, a la igualtat de tracte i no discriminació.
d) Gestionar les prestacions públiques i programes, serveis i centres datenció social del seu àmbit competencial i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
e) Disseny del model dintervenció social i residencial, tant dels centres com del concert social de la seua àrea funcional.
f) Gestionar, en làmbit de la Comunitat Valenciana, les competències atribuïdes a les comunitats autònomes en la legislació vigent en matèria de deures i llibertats de les persones estrangeres i refugiades en lEstat espanyol.
g) Prestar assessorament en els centres i serveis, tant de caràcter públic com privat, que actuen en làmbit de les competències de la direcció general.
h) Gestionar els concerts de programes i serveis, en làmbit de les competències pròpies de la direcció general, sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, així com les subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics.
i) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèria de la seua competència.
j) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit funcional.
Article 11. Comissionat o Comissionada per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona
1. El Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, amb rang de direcció general, exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria de prevenció i atenció integral a les dones víctimes de violència i als seus fills i filles.
2. Corresponen al Comissionat les següents competències:
a) Impulsar, coordinar, planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la prevenció i atenció integral a les dones víctimes de violència sobre la dona i als seus fills i filles.
b) Coordinar els serveis i programes de prevenció, atenció i suport a les dones víctimes de violència sobre la dona i als seus fills i filles.
c) Gestionar les prestacions públiques i programes, serveis i centres datenció social del seu àmbit competencial i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
d) Dissenyar la política residencial i gestionar el concert social de la seua àrea funcional.
e) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específic en làmbit de les competències pròpies de la direcció general.
f) Coordinar la xarxa dels diferents tipus de centres dedicats a latenció a les dones víctimes de violència sobre la dona i als seus fills i filles.
g) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
h) Proposar i gestionar contractes de prestació de serveis en làmbit residencial i ambulatori de les seues competències.
i) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit.
CAPÍTOL III
Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials
Article 12. Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials
1. La Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials exerceix les funcions atribuïdes per larticle 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de política integral en benefici de la família, la infància i la joventut; polítiques de protecció, promoció i participació dels xiquets, xiquetes i adolescents; repte demogràfic; atenció primària del sistema de serveis socials; coordinació sociosanitària, servei datenció a les persones en situació de dependència i promoció de lautonomia personal; programes datenció, foment de lautonomia personal i reconeixement de drets a les persones amb discapacitat; promoció de lenvelliment actiu i prevenció de la soledat no triada; atenció, protecció i reconeixement de drets a les persones majors i política residencial, i cooperació al desenvolupament, promoció i defensa dels drets humans i acció humanitària.
2. De la Secretaria Autonòmica de Família i Serveis Socials depenen els centres directius següents:
a) Direcció General de Dependència i de les Persones Majors
b) Direcció General dInclusió i Cooperació al Desenvolupament
c) Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic
d) Direcció General de les Persones amb Discapacitat
Article 13. Direcció General de Dependència i de les Persones Majors
1. La Direcció General de Dependència i de les Persones Majors exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria datenció primària bàsica i específica social, atenció a la dependència i promoció de lautonomia personal, així com la promoció de lenvelliment actiu i prevenció de la soledat no desitjada, atenció social a persones majors, atenció residencial i reconeixement dels seus drets.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Promoure latenció primària bàsica i específica del sistema de serveis socials datenció primària públic de qualitat en tot el territori de la Comunitat Valenciana.
b) Impulsar lestabliment dinstruments de coordinació en matèria de serveis socials entre les administracions públiques de la Comunitat Valenciana i tots els serveis adscrits o acreditats per aquesta direcció general.
c) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
d) Coordinar, supervisar, avaluar i establir directrius en els serveis socials datenció primària de les corporacions locals.
e) Promoure el treball en xarxa dels equips de serveis socials datenció primària, la integració dels equips, el treball coordinat i la derivació i seguiment dels programes o intervencions amb les persones.
f) Coordinar, en el marc de les seues competències, els serveis i els centres datenció primària de serveis socials que siguen de titularitat de la Generalitat.
g) Prestar lassessorament tècnic en els centres i serveis, tant de caràcter públic com privat, que actuen en làrea funcional de la direcció general.
h) Coordinar amb la Direcció General de Persones amb Discapacitat els procediments destinats a lassignació de serveis i prestacions inclosos en lelaboració de programes individuals datenció.
i) Establir, programar i gestionar els procediments destinats al reconeixement de la situació de les persones dependents, gestionar i supervisar els serveis i prestacions del seu àmbit competencial, incloent-hi lelaboració dels programes individuals datenció.
j) Aportar a lAdministració general de lEstat la informació necessària per a la recepció del nivell mínim de protecció garantit. Informar sobre el marc de cooperació interadministrativa amb lAdministració general de lEstat, que es desenvoluparà per mitjà dels corresponents convenis, en els quals sacordaran els objectius, els mitjans i els recursos per a laplicació dels serveis i les prestacions.
k) Impulsar la formació en matèria de dependència de les persones professionals datenció primària, cuidadores i assistents personals, en coordinació amb la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ).
l) A més de col·laborar i proposar aquelles accions formatives en aquesta matèria que siguen competència de lEscola Valenciana dAdministració Pública.
m) Supervisar les actuacions relatives als serveis i als centres en làmbit de les seues competències, incloent-hi els tràmits dautorització i acreditació daquests, sense perjudici de les competències que té assignades la Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries.
n) Portar el seguiment de lexecució dels expedients de contractació en làmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
o) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments necessaris per a aconseguir coherència i coordinació entre tots els programes i actuacions de la direcció general.
p) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb la promoció dels drets de les persones majors, envelliment actiu i la prevenció de la soledat no triada, solidaritat generacional i latenció social a persones majors.
q) Dissenyar i desenvolupar programes denvelliment actiu i lluita contra la soledat no desitjada, en el marc de lactual repte demogràfic.
r) Coordinar els serveis i programes datenció i suport a les persones majors i la solidaritat generacional.
s) Gestionar les prestacions públiques i programes i serveis, així com dissenyar el model dintervenció social i residencial dels centres datenció social del seu àmbit competencial, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
t) Gestionar els centres diürns especialitzats datenció a persones majors i de promoció de lenvelliment actiu, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries.
u) Dissenyar, implantar i supervisar els protocols dintervenció en matèria de persones majors, promovent lautonomia personal i el foment dels bons tractes.
v) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials en làmbit de les competències pròpies de la Direcció General.
w) Disseny del model dintervenció social i residencial, tant dels centres com del concert social de la seua àrea funcional.
x) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
y) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit funcional.
Article 14. Direcció General dInclusió i Cooperació al Desenvolupament
1. La Direcció General dInclusió i Cooperació al Desenvolupament exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria de voluntariat, desenvolupament i gestió de la renda valenciana dinclusió i altres prestacions socials i itineraris dinclusió social, i gestió dels programes dacció social de lIRPF per a lacció coordinada en la política daccés a lhabitatge social per a col·lectius o persones vulnerables desenvolupada per la Secretaria Autonòmica dHabitatge, així com la cooperació al desenvolupament, promoció i defensa dels drets humans i acció humanitària. Així mateix, li correspon coordinar, impulsar i realitzar el seguiment i lavaluació de la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de lAgenda 2030.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Planificar, fer el seguiment i executar el Pla Valencià dInclusió i Cohesió Social.
b) Planificar, fer el seguiment i executar programes en matèria dinclusió social i desenvolupament comunitari.
c) Gestionar i impulsar les prestacions socials, en cooperació amb les administracions locals, destinades a la inclusió social, la ruptura generacional de lempobriment i la redistribució de la riquesa.
d) Establir i desenvolupar les mesures estratègiques específiques destinades a evitar o pal·liar les desigualtats patides per col·lectius vulnerables i/o en situació dexclusió social.
e) Coordinar, fer el seguiment i lavaluació de les prestacions no contributives dinvalidesa i jubilació (PNC), les prestacions del Fons dAssistència Social (FAS) i les previstes en la disposició transitòria única del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual saprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seua inclusió social.
f) Coordinar i fer el seguiment dels programes estatals i europeus dinclusió social, especialment aquells vinculats a la inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables i en situació dexclusió social.
g) Fer el seguiment de lexecució dels expedients de contractació en làmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
h) Fomentar les accions de convivència social o voluntariat social a través de les entitats i associacions mitjançant les quals sorganitzen socialment.
i) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
j) Coordinar i impulsar el projecte del Pla director de Cooperació Internacional al Desenvolupament.
k) Efectuar el seguiment, lavaluació i elaborar el grau dexecució anual del Pla director de Cooperació Internacional al Desenvolupament.
l) Elaborar i efectuar el seguiment i avaluació dels plans anuals i dels plans estratègics de cooperació internacional al desenvolupament que shan dexecutar en el territori de la Comunitat Valenciana i als països desfavorits.
m) Promoure, fomentar, secundar i coordinar el coneixement, laplicació i el seguiment de lAgenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.
n) Impulsar, promocionar, fomentar i desenvolupar programes, projectes i accions de cooperació internacional al desenvolupament, així com efectuar el seguiment, lavaluació i la justificació posterior per a la millora contínua de les polítiques i intervencions.
o) Donar suport a les iniciatives solidàries de cooperació que duguen a terme les organitzacions no governamentals i la resta dels agents de la cooperació valenciana, i, si és el cas, efectuar-ne el seguiment i lavaluació.
p) Promoure i coordinar accions de caràcter humanitari, encaminades a previndre i pal·liar els efectes originats pels desastres naturals o provocats per lésser humà a conseqüència de guerres o conflictes armats, així com establir relacions de col·laboració amb agents públics o privats, nacionals o internacionals, per a la realització de programes conjunts en aquesta matèria.
q) Coordinar amb lAgència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament i amb altres administracions públiques, organismes i institucions nacionals o supranacionals, la realització de programes conjunts en matèria de la seua competència.
r) Impulsar, promocionar, fomentar i desenvolupar programes, projectes i accions deducació per a la ciutadania global i sensibilització de la societat valenciana, així com el seu seguiment, avaluació i justificació.
s) Establir i impulsar actuacions de cooperació per a la protecció de la defensa de drets humans.
t) Secundar i promocionar actuacions de cooperació tècnica dirigida a la formació i a la qualificació de recursos humans als països socis.
u) Donar suport a la formació, els estudis i les investigacions en matèria de cooperació internacional al desenvolupament, així com promocionar iniciatives de noves formes de cooperació sense perjudici de les competències que puguen correspondre a lEscola Valenciana dAdministració Pública.
v) Elaborar projectes normatius i programes, així com lesborrany de lavantprojecte de pressupostos corresponents a les matèries de la seua competència.
w) Gestionar i coordinar els òrgans consultius i de participació propis de la seua competència, així com, si és el cas, donar-hi suport tècnic.
x) Gestionar i coordinar el Registre dagents de cooperació internacional al desenvolupament.
y) Dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes i subvencions en les matèries pròpies de la direcció general, així com el seu seguiment, avaluació i justificació.
z) Executar qualssevol altres competències que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèria del seu àmbit dactuació funcional.
Article 15. Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic
La Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria de política integral en benefici de la família, la infància i la joventut; repte demogràfic; polítiques de prevenció, protecció, promoció i participació de xiquets, xiquetes i adolescents; mesures de protecció i responsabilitat penal establides per la legislació vigent en matèria dinfància i adolescència, i adopcions que siguen competència de la Generalitat.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Planificar les polítiques dinfància i adolescència i dintervenció amb les famílies i establir directrius, coordinar i impulsar els serveis i recursos en els àmbits de promoció de drets de la infància i ladolescència, la participació tant en làmbit públic com en el privat, el foment de polítiques digualtat en la població infantil, la prevenció de les situacions de vulnerabilitat, risc i/o desemparament, i de les mesures de protecció i de responsabilitat penal establides per la legislació vigent que siguen competència de la Generalitat i de les entitats públiques.
b) Promoure i incentivar els drets de la infància i ladolescència i la seua participació activa en la societat com a membres de ple dret.
c) Fomentar la cultura de la diversitat, del respecte, de la responsabilitat i de lempatia cap a la infància i adolescència.
d) Treballar per a aconseguir lequitat, promocionant la igualtat doportunitats, loci educatiu i evitar la transmissió generacional de la pobresa.
e) Establir mesures dirigides a garantir el desenvolupament integral dels xiquets, xiquetes i adolescents en els seus entorns de convivència i evitar el desarrelament.
f) Impulsar i coordinar les actuacions de les administracions públiques per a dotar dels recursos i suports necessaris les famílies amb filles i fills en situació de vulnerabilitat i risc.
g) Dissenyar i coordinar protocols i actuacions en matèria de risc, desemparament, tutela i guarda.
h) Prioritzar lacolliment familiar davant de la residencial quan haja de posar-se en marxa una mesura de protecció i treballar per al retorn quan siga possible i, si no, afavorir mesures estables davant de temporals en funció de linterés superior del menor.
i) Dotar de transparència i qualitat els recursos dacolliment familiar i dadopció, en coordinació amb la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ).
j) Treballar per a la inclusió social de les persones menors dedat en conflicte social i amb mesures judicials.
k) Generar recursos que acompanyen o donen suport en la vida independent per a les persones joves que compleixen la majoria dedat quan estan sota una mesura de protecció.
l) Exercir, com a autoritat central en matèria dadopció internacional, les competències que la Generalitat té atribuïdes en aquest àmbit.
m) Afavorir el dret dels xiquets, xiquetes i adolescents a mantindre contacte amb els seus progenitors i familiars en les situacions de ruptura familiar quan així ho aconselle linterés superior del menor.
n) Impulsar la formació dels professionals i la investigació, en col·laboració amb la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ), així com impulsar mecanismes de coordinació entre les administracions públiques presents en la Comunitat Valenciana i tots els serveis adscrits a aquesta direcció general o que estiguen acreditats per aquesta. A més de col·laborar i proposar aquelles accions formatives en aquesta matèria que siguen competència de lEVAP.
o) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions en les direccions territorials, els serveis de les xarxes públiques datenció primària i específica i promoure la transparència, així com fomentar la cultura de la participació i el bon tracte a la infància i ladolescència.
p) Elaborar les propostes dels projectes normatius i de convocatòries relatius a làmbit de les competències atribuïdes.
q) Portar el seguiment de lexecució dels expedients de contractació en làmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
r) Gestionar els concerts, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, així com les subvencions i les prestacions en matèria de la seua competència.
s) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments necessaris per a aconseguir coherència i coordinació entre tots els programes i les actuacions de la direcció general.
t) Executar qualsevol altra funció que li assignen les persones titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit dactuació funcional.
Article 16. Direcció General de les Persones amb Discapacitat
1. La Direcció General de les Persones amb Discapacitat exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i la resta prevista en lordenament jurídic, en matèria datenció a les persones amb discapacitat i la promoció de la seua autonomia personal, latenció residencial i el reconeixement dels seus drets.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Planificar, desenvolupar, fer el seguiment i avaluació de les polítiques públiques relacionades amb latenció a les persones amb discapacitat i la promoció de la seua autonomia personal i el reconeixement dels seus drets.
b) Coordinar els serveis i programes datenció i suport a les persones amb discapacitat i les seues famílies per a promoure lautonomia personal, la inclusió social i la convivència.
c) Gestionar les prestacions públiques, programes i serveis, així com dissenyar el model dintervenció social i residencial dels centres datenció social del seu àmbit competencial, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
d) Gestionar els concerts de programes i serveis, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials, subvencions i altres prestacions econòmiques i de reconeixement de drets específics en làmbit de les competències pròpies de la Direcció General.
e) Dissenyar el model dintervenció social i residencial tant dels centres com del concert social de la seua àrea funcional.
f) Promoure i establir línies de coordinació i actuació que possibiliten prestar latenció integral, social i sanitària necessària i adequada per a les persones amb discapacitat i amb problemes de salut mental i les seues famílies.
g) Establir directrius per a la coordinació dels centres de valoració i orientació de la discapacitat
h) Procedir al reconeixement i acreditació de gossos dassistència per a persones amb discapacitat.
i) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèria de la seua competència.
j) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, amb matèries del seu àmbit funcional.
CAPÍTOL IV
Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari
Article 17. Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari
1. La Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari exerceix les funcions atribuïdes per larticle 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria dimpuls de polítiques de planificació estratègica, formació, qualificació professional, avaluació de polítiques públiques i de qualitat en matèria de serveis socials, així com la coordinació del mapa de serveis socials, dinfraestructures i gestió del sistema.
2. Així, correspon a la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari liderar limpuls normatiu i coordinar el desplegament normatiu de la Llei 3/2019, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana i de la normativa complementària que estructura el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, sense perjudici de les competències atribuïdes a la Sotssecretaria».
3. A la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari corresponen les funcions dinspecció dels serveis socials en làmbit de la Comunitat Valenciana.
4. A la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari a través de la Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries correspon la coordinació i supervisió de lInstitut Valencià dAtenció Social i Sanitària.
5. De la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari depenen els centres directius següents:
a) Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries
b) Direcció General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials.
Article 18. Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries
1. La Direcció General dInfraestructures Sociosanitàries és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica del Sistema Sociosanitari que exerceix les competències establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria de planificació i coordinació de les infraestructures i centres del sistema públic de serveis socials, així com la coordinació i supervisió de lInstitut Valencià dAtenció Social i Sanitària.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Coordinar i supervisar lactuació de lInstitut Valencià dAtenció Social i Sanitària.
b) Dissenyar i executar el Pla dInfraestructures de Serveis Socials
c) Garantir ladequació permanent dels centres i serveis a les determinacions establides per la normativa i impulsar la millora de les seues condicions daccessibilitat, habitabilitat, sostenibilitat, eficiència i qualitat en la prestació de serveis.
d) Secundar i coordinar amb les direccions generals en la cerca despais per a la ubicació de nous centres de serveis socials.
e) Inscriure en el Registre general de titulars dactivitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana les entitats de làmbit dels serveis socials.
f) Autoritzar i acreditar els serveis i centres de serveis socials en col·laboració amb les direccions generals i territorials competents per raó de la matèria i el territori.
g) Proposar i gestionar els contractes de prestació de serveis, subministraments, equipaments i obres dels centres del sistema públic de serveis socials, llevat daquells subjectes al règim dacció concertada i dels dàmbit de la Direcció General dIgualtat i de lInstitut de les Dones.
h) Exercir la potestat sancionadora prevista en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius.
i) Executar els actes de gestió econòmica i administrativa que li corresponguen, dins de làmbit funcional del centre directiu i dacord amb el que sestableix en les disposicions i instruccions dictades pels òrgans competents.
j) Exercir les competències del departament en matèria dinfraestructures, manteniment, reforma, adequació i eliminació de barreres arquitectòniques que no siguen expressament atribuïdes a un altre centre directiu.
k) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
l) Executar qualsevol altra funció que li assignen les persones titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit dactuació.
Article 19. Direcció General del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels serveis Socials
1. La Direcció General del Sistema Sociosanitari i de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic, en matèria de gestió i organització del sistema sociosanitari, especialment del contracte-programa municipal i la implementació de lacció concertada.
Així mateix, exerceix les funcions establides en larticle 125 de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
2. Corresponen a la direcció general les competències següents:
a) Dissenyar, coordinar i gestionar la implantació, seguiment, definició i avaluació del model de finançament dels serveis socials, amb lassistència funcional de les corresponents direccions generals competents en les matèries objecte de finançament.
b) Fomentar relacions jurídiques, administratives, tècniques, econòmiques i de col·laboració interadministratives en matèria de serveis socials per a la idònia regulació i implementació dels contractes programa.
c) Impulsar la creació, així com la posada en funcionament, gestió i seguiment de lòrgan de coordinació i col·laboració interadministrativa en serveis socials, previst en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
d) Generar polítiques dharmonització, impuls i desenvolupament de lacció concertada amb entitats diniciativa social, incloent-hi el disseny i coordinació del model general de concerts.
e) Harmonitzar, impulsar i gestionar lacció concertada per a la prestació de serveis de places residencials de titularitat dentitats diniciativa social en coordinació funcional amb les direccions generals, dacord amb el seu àmbit dactuació.
f) Elaborar un pla director de subvencions en matèria de serveis socials, definint el model i la seua complementarietat amb el sistema públic de serveis socials, en col·laboració amb les direccions generals i la Sotssecretaria.
g) Dirigir, coordinar, realitzar el seguiment i avaluar els plans dactuació que desenvolupe el Consell en matèries de la seua competència.
h) Prestar assessorament a les entitats locals i a les entitats diniciativa social que actuen en làmbit de competències daquesta direcció general.
i) Impulsar les iniciatives i les actuacions necessàries amb altres administracions públiques de la Comunitat Valenciana per a aconseguir una coordinació eficaç en polítiques socials de la seua àrea.
j) Portar el seguiment de lexecució dels expedients de contractació en làmbit de les seues competències sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguen a la Sotssecretaria.
k) Dissenyar, desenvolupar i implantar el Sistema dInformació Valencià en Serveis Socials i la història social única, en coordinació amb altres conselleries.
l) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
m) Dissenyar la planificació de serveis socials, definint els objectius, estratègies i directrius que shan de seguir en el sistema públic valencià de serveis socials i que inclou, entre altres, lelaboració del Pla estratègic de serveis socials de la Comunitat Valenciana i del Mapa de Serveis Socials de la Comunitat Valenciana.
n) Impulsar i dissenyar el desplegament normatiu de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
o) Coordinar i harmonitzar, sense perjudici de les competències pròpies de la Sotssecretaria, lacció normativa que despleguen les direccions generals en relació amb el seu àmbit sectorial que afecte el sistema de serveis socials.
p) Impulsar la creació i desenvolupament de lObservatori del sistema públic de serveis socials, previst en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
q) Impulsar la normalització de la qualitat, així com impulsar i, si és el cas, elaborar estudis, propostes i plans dactuació estratègics i de qualitat en el sector dels serveis socials valencians en col·laboració amb les direccions generals i sense perjudici de les competències atribuïdes en matèria de qualitat a la Sotssecretaria o altres òrgans o departaments.
r) Establir les prioritats formatives i els criteris metodològics i de continguts en matèria de serveis socials mitjançant la planificació formativa dirigida a les persones professionals dels serveis socials, en col·laboració i coordinació amb les direccions generals del departament, dacord amb larticle 125.2.f) de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
s) Impulsar la innovació i cooperació amb aquelles institucions i entitats que tinguen com a finalitat les activitats investigadores, formatives, davaluació i de gestió de la qualitat en serveis socials.
t) Elaborar i implementar procediments davaluació dels centres i programes de serveis socials, amb la col·laboració de les direccions generals i la Inspecció de Serveis Socials.
u) Establir els estàndards de qualitat i fomentar la seua millora en totes les actuacions pròpies del sistema públic valencià de serveis socials, amb la col·laboració de les direccions generals i en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Sotssecretaria.
v) Transferir els resultats científics i fomentar la qualitat en totes les actuacions pròpies del sistema públic valencià de serveis socials, principalment quant a la determinació de les bones pràctiques i la certificació de la qualitat, en col·laboració i sense perjudici de les competències atribuïdes en matèria de qualitat a la Sotssecretaria o altres òrgans o departaments.
w) Dirigir i coordinar tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
x) Executar qualsevol altra funció que li assignen les persones titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit dactuació.
CAPÍTOL V
Secretaria Autonòmica dHabitatge
Article 20. Secretaria Autonòmica dHabitatge i òrgans directius dependents
1. La Secretaria Autonòmica dHabitatge exerceix les funcions atribuïdes per larticle 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria dhabitatge i la seua funció social, regeneració urbana, patrimoni públic de lhabitatge, atenció de les necessitats dhabitatge de les persones més desfavorides, disseny i execució de plans dajudes a laccés a lhabitatge i promoció dhabitatges socials, arquitectura i qualitat en ledificació, amb especial atenció a la implantació de models de construcció sostenible, accessible i energèticament eficient i ecològica.
2. De la Secretaria Autonòmica dHabitatge depén la Direcció General dHabitatge.
Article 21. Direcció General dHabitatge
1. La Direcció General dHabitatge exerceix les funcions establides en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en lordenament jurídic en matèria dhabitatge.
2. Corresponen a la direcció general les següents competències:
a) Estudi i anàlisi de la situació de lhabitatge a la Comunitat Valenciana i de les necessitats dels sectors més desfavorits.
b) Elaboració de plans dajudes al lloguer i de promoció dhabitatges socials.
c) Gestió, ampliació i millora del parc públic dhabitatge de la Generalitat.
d) Projectes i actuacions de regeneració urbana; promoció de sòl per a ledificació dhabitatges i actuacions urbanes relacionades, i actuacions concertades amb les entitats locals en matèria dhabitatge públic, patrimoni, infraestructures i equipaments urbans.
e) Gestió de latenció a les necessitats dhabitatge de les persones més desfavorides i de les ajudes al lloguer.
f) Actuacions en matèria darquitectura, disseny i qualitat en ledificació, amb especial atenció a la sostenibilitat, a la millora de laccessibilitat i a leficiència energètica, petjada ambiental i etiqueta ecològica en làmbit de la construcció, així com la col·laboració amb el departament competent en matèria de medi ambient per a la gestió i el reciclatge de residus de la construcció i de la demolició.
3. LObservatori de lHàbitat i Segregació Urbana, com a òrgan col·legiat i consultiu daquesta conselleria, queda adscrit a aquesta secretaria autonòmica a través de la Direcció General dHabitatge.
CAPÍTOL VI
Sotssecretaria
Article 22. Sotssecretaria
La Sotssecretaria, sota la directa dependència de la persona titular del departament, exercirà les competències establides en larticle 69 de la Llei del Consell, així com la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial i lexercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei, i les seues competències són, entre altres, les següents:
a) Exercir la superior coordinació i supervisió administrativa i tècnica de les direccions territorials.
b) Dirigir i gestionar els serveis generals i dependències comunes del departament.
c) Supervisar i remetre els expedients dassumptes que hagen delevar-se a la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries, així com emetre un informe sobre els assumptes que hagen de sotmetres al Consell, al president o presidenta de la Generalitat o a altres òrgans, quan això siga preceptiu o així ho dispose la persona titular de la conselleria.
d) Portar la gestió patrimonial dels béns adscrits al departament.
e) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial de la conselleria.
f) Realitzar la planificació i programació econòmica, incloses les inversions; elaborar la proposta davantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de lexecució del pressupost, excepte en els casos de delegació que sestablisquen.
g) Tramitar i formalitzar els ingressos que soriginen per les activitats dels diferents centres directius del departament, excepte els casos de delegació que sestablisquen.
h) Tramitar els expedients de contractació, excepte en els casos de delegació que sestablisquen.
i) Gestionar les despeses de personal, excepte en els casos de delegació que sestablisquen.
j) Disposar la publicació, quan siga procedent, de les disposicions, resolucions i anuncis que emanen dòrgans del departament, en els diaris oficials.
k) Elaborar estudis i anàlisis relatives a la racionalització i reorganització, tant de lestructura organitzativa del departament, com dels procediments de gestió que es realitzen en aquesta i juntament amb la Direcció General de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ), coordinar els treballs que en aquesta matèria selaboren per altres òrgans o unitats del departament.
l) Impulsar i, si és el cas, elaborar normes, plans i projectes dactuació relacionats amb les competències assignades al departament.
m) Controlar la qualitat dels serveis administratius i impulsar-ne la millora, en coordinació i sense perjudici de les competències assignades a la Direcció General de lInstitut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials.
n) Informar sobre els avantprojectes i projectes normatius provinents daltres departaments.
o) Exercir la potestat disciplinària respecte del personal adscrit al departament, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei.
p) Promoure i coordinar les accions i mesures de transparència que sestablisquen en làmbit del departament, en compliment del que es disposa en la Llei 1/2022, de 13 dabril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Generalitat Valenciana, i fer-ne el seguiment i vigilància.
q) Promoure i coordinar el compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal en relació amb els tractaments de dades de les quals la conselleria té la consideració de responsable, sense perjudici de les funcions de gestió i supervisió que corresponen als òrgans superiors i directius, en làmbit de les seues competències materials.
r) Executar qualsevol altra funció que li assignen els titulars dels òrgans dels quals depenga jeràrquicament, en matèries del seu àmbit dactuació funcional.
TÍTOL III
Organització territorial
Article 23. Direccions territorials
1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en les capitals de les províncies dAlacant, Castelló i València, hi haurà serveis perifèrics en les matèries de serveis socials, igualtat i habitatge, amb la denominació de direccions territorials.
2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de les secretaries autonòmiques a través dels centres directius del departament, en funció de la matèria a la qual, en cada cas, es referisca lactuació administrativa corresponent.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única. Règim transitori de les unitats de nivell administratives, i llocs de treball
Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes per aquest decret.
Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades dacord amb lanterior estructura del Consell quedaran subsistents i continuaran donant suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans que la tinguen atribuïda; la seua retribució es realitzarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris.
Tot això fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions procedents per a la seua adequació a la nova estructura orgànica, sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogats:
a) El Decret 240/2019, de 25 doctubre, daprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria dHabitatge i Arquitectura Bioclimàtica.
b) El Decret 170/2020, de 30 doctubre, del Consell, daprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives.
c) El Decret 179/2020, de 30 doctubre, del Consell, daprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, respecte a la regulació de lestructura i les funcions de la competència en matèria de cooperació al desenvolupament.
Així mateix, queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior soposen a aquest decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació
Sautoritza la persona titular de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge per a desplegar aquest decret.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà dhaver estat publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 dagost de 2023
El president de la Generalitat,
CARLOS MAZÓN GUIXOT
La vicepresidenta segona i
consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge,
SUSANA CAMARERO BENÍTEZ