Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET LLEI 10/2022, de 9 de setembre, del Consell, de mesures extraordinàries de suport a les empreses i persones titulars d'establiments hotelers de la Comunitat Valenciana que participen en el Programa de Turisme de l'IMSERSO en 2022. [2022/8129]

(DOGV núm. 9425 de 12.09.2022) Ref. Base de dades 007853/2022

DECRET LLEI 10/2022, de 9 de setembre, del Consell, de mesures extraordinàries de suport a les empreses i persones titulars d'establiments hotelers de la Comunitat Valenciana que participen en el Programa de Turisme de l'IMSERSO en 2022. [2022/8129]
Preàmbul

I

La invasió d’Ucraïna per part de Rússia està produint un important impacte econòmic en l’economia europea i, per consegüent, en la Comunitat Valenciana. Aquest impacte s’està reflectint, especialment, en l’increment dels costos, principalment energètics, per a tots els sectors d’activitat.
En aquest context, s’han anat acordant diverses mesures de suport a les empreses tant en l’àmbit europeu i nacional com en la Comunitat Valenciana.
Així, juntament amb l’encariment de matèries primeres agrícoles i minerals, s’ha produït un important augment del preu del gas i del petroli. En aquest sentit, el preu del gas natural, que determina en gran manera el preu de l’electricitat, s’ha multiplicat per cinc en un any, i el preu del petroli quasi ha doblat el seu preu durant l’últim any.

En l’àmbit europeu, el passat 23 de març, la Comissió Europea va adoptar el Marc Temporal relatiu a les mesures d’ajuda estatal destinades a recolzar l’economia després de l’agressió contra Ucraïna per part de Rússia. La Comissió reconeix que aquesta agressió, les sancions imposades per la UE o pels seus socis internacionals i les contramesures adoptades, per exemple, per Rússia, han generat importants incerteses econòmiques i han donat lloc a un augment de preus excepcionalment important i inesperat.
Aquest Marc Temporal ha sigut modificat en data 20 de juliol, degut a la prolongació de les pertorbacions econòmiques i als efectes macroeconòmics agreujants dels augments addicionals i prolongats dels costos d’energia, a l’empitjorament de l’escassetat del subministrament de gas i a la inseguretat quant a la seua disponibilitat futura, així com als efectes directes i indirectes de les sancions addicionals adoptades per la Unió o pels seus socis internacionals. Sobre la base del citat Marc Temporal, la Comissió Europea va aprovar per a Espanya, mitjançant la Decisió SA.102771 de 10 de juny de 2022, el Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d’ajuda per a donar suport a l’economia després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia, que recull, entre altres mesures, la possibilitat de concedir ajudes a empreses afectades per la crisi amb determinats requisits que s’estableixen en la Decisió.

D’altra banda, a escala nacional es va aprovar el Reial Decret llei 6/2022, de 29 de març, pel qual s’adopten mesures urgents en el marc del Pla Nacional de resposta a les conseqüències econòmiques i socials de la guerra d’Ucraïna, que ha establit una sèrie de mesures, tant d’agilitació de procediments administratius relatius a projectes d’energies renovables i mesures per les quals es regulen determinats aspectes dels concursos d’accés, com unes altres de suport, tant a sectors específics de l’economia, com de caràcter general, incloent-hi mesures per a reforçar la liquiditat d’empreses i autònoms i altres de suport a treballadors i col·lectius vulnerables. Així mateix, el 26 de juny de 2022 es va publicar el Reial Decret llei 11/2022, de 25 de juny, pel qual s’adopten i es prorroguen determinades mesures per a respondre a les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a Ucraïna, per a fer front a situacions de vulnerabilitat social i econòmica, i per a la recuperació econòmica i social de l’illa de La Palma. Més recentment, s’ha aprovat el Reial Decret llei 14/2022, d’1 d’agost, de mesures de sostenibilitat econòmica en l’àmbit del transport, en matèria de beques i ajudes a l’estudi, així com de mesures d’estalvi, eficiència energètica i de reducció de la dependència energètica del gas natural.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, es va publicar el Decret llei 1/2022, de 22 d’abril, del Consell, de mesures urgents en resposta a l’emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra d’Ucraïna, i s’han establit diferents mesures que es recollien en el Pla Reactiva.
Així mateix, s’ha de tindre en compte l’important pes en l’economia valenciana del sector turístic que, segons dades prèvies a la pandèmia provocada per la covid-19, representava un 15,5 % sobre el total del PIB en la Comunitat Valenciana, així com un 15,9 % del total de l’ocupació en el nostre territori, segons les dades que consten en l’Estudi d’Impacte Econòmic del Turisme IMPACTUR.
En aquest sector econòmic, juguen un paper important els programes de Turisme de l’IMSERSO que permeten, d’una part, mantindre l’ocupació i l’activitat econòmica en determinades zones turístiques i mantindre oberts hotels a l’hivern, amb els efectes sobre altres sectors d’activitat, així com l’impacte social sobre les persones majors en potenciar un envelliment actiu.
En el cas del programa de Turisme, la Comunitat Valenciana representa el 20 % de les places oferides i només Benidorm representa el 18 % de totes les places del programa en tota Espanya.
Aquests programes estableixen un preu a percebre pels establiments hotelers per pernoctació; és a dir, no està determinat per les empreses del sector turístic i, en conseqüència, qualsevol increment de costos que puga produir-se en la seua activitat no pot repercutir-se sobre les persones beneficiàries del Programa. A més, les pròrrogues del programa tampoc no inclouen les actualitzacions de preus.
En conseqüència, per l’important impacte tant des del punt de vista econòmic i de l’ocupació, com des del punt de vista social per a afavorir el desenvolupament d’aquest Programa que permet a les persones majors accedir a les estades oferides i, amb això, millorar la seua qualitat de vida, la seua salut i la prevenció de dependència, des de la Generalitat es considera recolzar a les empreses que participen en aquests Programes de Turisme de l’IMSERSO, en la mesura en què els seus costos s’hagen vist afectats per la crisi derivada de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia, complementant, mitjançant aquesta ajuda, el preu percebut per les habitacions posades a disposició d’aquests programes.

Els destins que han oferit places del programa de Turisme de l’IMSERSO són Benidorm, l’Alfàs del Pi, Calp, Dénia, Xàbia, Guardamar del Segura, Torrevieja, Gandia, Benicàssim, Orpesa, Peníscola i Vinaròs.
Aquestes zones turístiques estan desestacionalitzades, o ho estaven abans de la crisi de la covid-19. La seua climatologia, sumada a hotels i serveis turístics de qualitat i competitius, així com els serveis turístics complementaris que es troben en aquests destins, ha fet que siguen els més demandats per les persones usuàries del programa de Turisme de l’IMSERSO i compten amb demanda permanent de mercats nacionals i internacionals durant tot l’any.
Per això van ser també les més afectades per les restriccions a la mobilitat nacional i internacional per la Covid-19 i de manera especial Benidorm. Només en aquesta ciutat, més de 8.000 persones es van veure incloses en els ERTOS Extraordinaris, sent el seu número superior als de ciutats com Alacant. Es poden veure afectats més de 50 hotels i quasi 3.000 ocupacions.
D’altra banda, cal prendre en consideració que la rendibilitat disminueix sensiblement en els mesos de l’any de temporada baixa -amb un delicat equilibri d’ingressos i despeses de prestació del servei– que és molt sensible al fet que es mantinga aqueixa combinació de demanda pel programa de l’IMSERSO i especialment la demanda internacional, i dins d’aquesta del mercat britànic.
Les empreses titulars dels allotjaments turístics no podran assumir un preu per pernoctació del programa de turisme de l’IMSERSO fixat amb anterioritat a l’inici de la guerra d’Ucraïna i de les mesures preses per la UE, ja que aquestes circumstàncies han suposat un augment de costos inassumible, que impedeix garantir la sostenibilitat econòmica de les empreses, la qual cosa pot comportar que els allotjaments hotelers renuncien a participar en el programa.
Si a això s’afigen les conseqüències de la inestabilitat econòmica i la inflació en els principals mercats emissors internacionals i en el nacional, pot implicar el tancament d’hotels que, abans d’aquesta crisi i les seues conseqüències, romanien oberts i mantenien els nivells d’ocupació.
En la majoria dels destins, aquests programes permeten mantindre l’activitat en temporada baixa i durant tota la setmana, amb un clar efecte directe en l’ocupació en els allotjaments turístics, però també indirectament en altres serveis turístics i no turístics d’aquests municipis.

Per tot el que s’ha exposat, es considera que concorren circumstàncies singulars i raons d’interés públic, social i econòmic que dificulten la convocatòria d’ajudes i justifiquen el seu atorgament en règim de concessió directa, d’acord amb el que preveu l’article 22, apartat 2.c de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.


II

La jurisprudència del Tribunal Constitucional ha recolzat l’aprovació de disposicions de caràcter socioeconòmic mitjançant l’instrument normatiu del reial decret llei en aquells casos en què s’aprecie una motivació explícita i raonada de la necessitat i urgència de la mesura.

La necessitat de la norma s’ha afirmat en els casos de conjuntures econòmiques problemàtiques que exigeixen una ràpida resposta. Així mateix, la urgència s’ha acceptat quan la dilació en el temps de l’adopció de la mesura de què es tracte puga generar algun perjudici.
La justificació de la utilització de l’instrument del decret llei es recolza igualment en una dilatada jurisprudència del Tribunal Constitucional que ha vinculat la utilització d’aquesta norma a la solució d’una situació concreta que, dins dels objectius de l’òrgan emissor, i per raons difícils de preveure, requereix una acció normativa immediata en un termini més breu que el requerit per la via normal o pel procediment d’urgència per a la tramitació parlamentària de les lleis.
L’actual situació, derivada de la guerra d’Ucraïna i la inflació que aquesta ha produït, està generant incertesa, per la qual cosa es preveu una contracció de la demanda turística a Espanya i des de mercats emissors europeus. Això tindrà una especial incidència en zones desestacionalitzades, que són les que concentren més places del programa de Turisme Social i de mercats internacionals com el britànic, i pot generar una greu situació de crisi econòmica i social que requereix l’aprovació de mesures urgents per a pal·liar els efectes d’aquesta.
Així mateix, cal contemplar que correspon al Consell, en aquest tipus de normes, la realització d’un judici polític o d’oportunitat sobre la conjuntura i la motivació de la norma. En aquest sentit, es consideren degudament acreditats els motius d’oportunitat per a l’adopció d’aquesta norma, la finalitat de la qual és contribuir a abordar de manera immediata l’enorme impacte econòmic i social provocat per la guerra d’Ucraïna i les sancions i mesures preses per la UE.
Com és preceptiu, ha d’assenyalar-se que aquest decret llei no afecta a l’ordenament de les institucions bàsiques de l’Estat, als drets i llibertats dels ciutadans regulats en el Títol I de la Constitució, al règim de les comunitats autònomes ni al dret electoral general i que, a la vista del que s’ha exposat, concorren les circumstàncies d’extraordinària i urgent necessitat establides en l’article 44.4 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana com a pressupost habilitant per a recórrer a l’instrument jurídic del decret llei.
Aquesta norma s’articula sobre els principis de necessitat, eficàcia, eficiència, proporcionalitat, seguretat jurídica i transparència previstos en l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En virtut dels principis de necessitat i eficàcia, aquest decret llei es justifica per raons d’interés general, ja que pretén protegir el teixit productiu i evitar un impacte estructural sobre l’economia. Quant al principi de transparència, i atés que es tracta d’un decret llei promogut per raons d’extraordinària urgència de caràcter econòmic i social, s’ha prescindit en la seua elaboració del tràmit de consulta, audiència i informació pública, d’acord amb el que es disposa en l’article 133, apartat 4, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Amb la finalitat de garantir el principi de seguretat jurídica, aquest decret llei és coherent amb l’ordenament jurídic nacional i de la Unió Europea, i en la seua tramitació s’ha seguit el procediment establit i s’han emés els informes preceptius.


III

La Llei 15/2018, de 7 de juny, de la Generalitat, de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana, marca, com a objectiu destacat de la política turística, el de fomentar la sostenibilitat social i ambiental i el desenvolupament local mitjançant la desestacionalització, incidint en l’article 4, entre altres aspectes, en què la política turística del Consell s’orientarà a millorar, diversificar i potenciar l’oferta turística de la Comunitat Valenciana; a incrementar la seua qualitat, rendibilitat socioeconòmica i competitivitat; a procurar el benestar de les persones residents i de les persones usuàries de serveis turístics, així com a fomentar la sostenibilitat social i ambiental i el desenvolupament local mitjançant la diversificació i la desestacionalització.
Amb base en això, l’article 36, apartat 4, de la citada llei estableix que l’acció d’impuls del turisme perseguirà, entre altres, l’objectiu de diversificar, segmentar i desestacionalitzar l’oferta turística.
En aquesta mateixa línia, el Decret 7/2020, de 17 de gener, del Consell, de regulació dels òrgans per a la coordinació de l’acció turística i de l’organisme públic per a la gestió de la política turística, estableix, en l’article 21, apartat 1, que, entre les funcions atribuïdes a Turisme Comunitat Valenciana, està la d’elaborar programes d’actuació que adeqüen el producte turístic a les necessitats de la demanda i que en aquests programes es tindrà en compte que fomenten el desenvolupament local mitjançant la diversificació i desestacionalització, la col·laboració amb els agents socials, així com el creixement de l’ocupació en el sector turístic.
Així mateix, les raons d’interés públic que justifiquen l’atorgament directe de les subvencions radiquen en la urgència d’atendre les necessitats del sector turístic en zones desestacionalitzades i combatre amb això els negatius efectes socials, econòmics i productius que en el curt i mitjà termini tindrà la crisi per la guerra d’Ucraïna i, concretament, l’increment de preus de l’energia en la prestació de serveis com els del Programa de Turisme de l’IMSERSO, que té un preu fixat abans de febrer de 2022, així com la inflació i la contracció de la demanda que pot suposar en mercats emissors com els de la Unió Europea, el Regne Unit o Espanya.
D’altra banda, durant els mesos de juliol i agost s’han produït diversos incendis forestals que, per la seua gravetat, importància de les masses forestals afectades i proximitat a béns no forestals, van obligar a la Generalitat a establir, de conformitat amb el Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals de la Comunitat Valenciana l’Índex de Gravetat Potencial en nivell 1 i 2, amb situacions operatives de nivell 2.

De tots ells destaquen els ocorreguts els dies 13, 14 i 15 d’agost de 2022 que es van produir en els municipis de la Vall d’Ebo, les Useres i Bejís, respectivament, uns incendis forestals que van exigir un gran esforç d’extinció, no sols per a minimitzar la superfície afectada, sinó també, i més important, per a defensar, de manera activa, vides humanes, habitatges i infraestructures.
Aquests incendis, a més de l’impacte mediambiental, han provocat greus desperfectes en infraestructures i en béns públics i privats, així com en cultius, explotacions agropecuàries i altres instal·lacions productives. És per això que és necessari escometre de manera immediata les actuacions precises per a aconseguir, com més prompte millor, la tornada a la normalitat dels municipis afectats.
A causa dels greus desperfectes ocasionats pels incendis a la comarca Alt Palància, es proposa actuar per a donar el màxim suport a l’economia de la comarca. El brollador, propietat de l’Ajuntament de Bejís, destaca especialment per la seua singularitat, per l’ocupació que genera i perquè és un símbol d’aquesta comarca. Després dels danys ocasionats, és imprescindible la implicació del Consell per a garantir la vida econòmica de la comarca, minimitzant l’impacte econòmic, reactivar l’activitat i convertir aquesta catàstrofe mediambiental en una oportunitat de transformació, modernització i resiliència de l’economia de la zona.
Per tot el que s’ha exposat, en virtut del que disposen els articles 18.d i 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell; a proposta conjunta del president de la Generalitat i del conseller d’Hisenda i Model Econòmic, d’acord amb les competències atribuïdes pel Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 9 de setembre de 2022,


DECRETE

Article 1. Objecte i finalitat
Aquest decret llei té per objecte l’aprovació de mesures extraordinàries per a respondre a l’impacte de l’increment dels costos que hagen de suportar les persones físiques o jurídiques, titulars d’establiments d’allotjament hoteler inscrits en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana, que participen en 2022 en els Programes de Turisme de l’IMSERSO, mitjançant l’establiment d’ajudes directes.
Les ajudes directes rebudes pels beneficiaris tindran caràcter finalista, contribuint a pal·liar l’increment de costos derivats de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia que s’hagen produït en les seues instal·lacions destinades als Programes de Turisme de l’IMSERSO que s’hagen desenvolupat durant l’any 2022, és a dir, dins de la temporada 2021-2022 i la temporada 2022-2023 (des de l’1 de febrer fins al 31 de desembre de 2022, que és el període d’aplicació del Marc Nacional Temporal), sense que puguen ser repercutits eixos increments de costos en el preu a cobrar a les persones usuàries del programa, per estar el seu preu fixat amb anterioritat a febrer de 2022.
Les persones físiques o jurídiques sol·licitants de les ajudes hauran d’haver-se vist afectades econòmicament per les conseqüències derivades de la invasió d’Ucraïna, per les sancions imposades per la comunitat internacional contra Rússia o per les contramesures adoptades per aquesta i, a aquest efecte, hauran d’aportar una declaració responsable.

Article 2. Règim jurídic
1. Les ajudes previstes en aquesta norma s’articularan en forma de subvencions de concessió directa, en aplicació del que es preveu en l’article 22.2.c de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per concórrer raons d’interés públic, econòmic, social i humanitari, en virtut dels efectes provocats per l’increment dels costos que assumeixen les empreses derivats de la invasió russa a Ucraïna.

2. Les bases reguladores i la convocatòria de les ajudes s’establiran a través d’un decret del Consell.
3. Aquestes ajudes es concedeixen en l’àmbit del Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d’ajuda per a recolzar l’economia després de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia, en atenció al contingut de la Decisió de la Comissió Europea SA.102771, aprovada per la Decisió de la Comissió Europea el 10 de juny de 2022, per la qual cosa són compatibles amb el mercat interior, d’acord amb el que s’estableix en l’article 107, apartat 3, lletra b del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

Article 3. Finançament
1. Les ajudes previstes en aquest decret llei es tramitaran de conformitat amb el que es preveu en l’article 168.1.C de la Llei 1/2015 i seran ateses amb càrrec a les disponibilitats pressupostàries existents.
2. Aquestes ajudes s’imputaran a les línies de subvenció que s’habiliten mitjançant el corresponent expedient de modificació pressupostària, en el capítol IV del programa pressupostari en el qual es crearà la línia pressupostària corresponent en l’Entitat 22 Turisme Comunitat Valenciana. Per a això, la conselleria competent en matèria d’hisenda impulsarà les modificacions pressupostàries corresponents i l’increment pressupostari oportú en l’Entitat 22 Turisme Comunitat Valenciana.

3. Les bases reguladores i la convocatòria que s’aproven mitjançant decret del Consell, inclouran la quantia global màxima destinada a finançar les ajudes i l’import individualitzat d’aquestes.

Article 4. Entitats col·laboradores
En aplicació de l’article 12 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s’habilita a l’òrgan concedent de les ajudes a les quals es refereix aquest Decret llei, per a designar, com a entitat col·laboradora, a aquella que, actuant en nom i per compte d’aquest òrgan concedent, entregue i distribuïsca els fons públics a les persones o entitats beneficiàries, o col·labore en la gestió de la subvenció sense que es produïsca prèviament el lliurament i distribució dels fons rebuts, tot això en els termes establits en l’article 16.6 de la referida Llei 38/2003.


Article 5. Control intern
L’activitat de gestió de les subvencions contemplades en aquesta norma queda subjecta a l’auditoria pública regulada en els articles 119 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions

Article 6. Bestretes i avals
Podrà anticipar-se fins al 100 % de l’import de la subvenció que en cada cas corresponga sense necessitat de constitució de garanties per part de les persones o entitats beneficiàries, atés l’import, l’objecte i la naturalesa extraordinària de les subvencions.

Article 7. Justificació
1. Pel fet que aquestes ajudes es concedeixen en atenció a la concurrència d’una determinada situació en les persones físiques o jurídiques perceptores, aquestes hauran d’acreditar que han destinat les habitacions declarades per a la seua utilització dins d’un Programa de Turisme de l’IMSERSO, en la temporada 2021-2022 i/o 2022-2023, durant l’exercici 2022, des de l’1 de febrer fins al 31 de desembre de 2022, per la qual cosa no requeriran una altra justificació que la comprovació que aquesta situació s’ha produït en els termes previstos en la sol·licitud, sense perjudici dels controls que pogueren establir-se, d’acord amb el que es disposa en l’article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. A més, l’establiment haurà de romandre en el Programa de Turisme de l’IMSERSO en la temporada 2022-2023.
3. En el Decret de bases reguladores i convocatòria, s’establirà un nombre mínim de dies d’operació vinculats a aquests programes de l’IMSERSO per a poder tindre dret a percebre l’ajuda.
4. Podrà establir-se en les bases reguladores i convocatòria dos períodes de justificació.


DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Col·laboració interadministrativa
A fi de dotar dels instruments necessaris per a la gestió urgent de les ajudes derivades del desenvolupament d’aquest decret llei i amb criteris de simplificació administrativa, les persones responsables de la gestió de les ajudes regulades en aquest decret llei, sol·licitaran a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, a la Tresoreria General de Seguretat Social i a altres administracions públiques que consideren necessàries, les dades imprescindibles per a la seua correcta tramitació, d’acord amb els principis de col·laboració interadministrativa i eficiència en la gestió.

Segona
Modificació de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2022.
1. S’inclou en l’annex de transferències i subvencions de capital del programa pressupostari 615.30. Model Econòmic, una nova línia de subvenció per al finançament d’inversions en el brollador d’Aigua de Bejís, segons el detall següent:

Aplicació pressupostària 06.03.03.0000.615.30.7

PROGRAMA 615.30: MODEL ECONÒMIC
En milers d’euros

CODI LÍNIA S DENOMINACIÓ: Inversions en el brollador d’aigua de Bejís
IMPORT
1.000 BENEFICIARIS PREVISTOS: AJUNTAMENT DE BEJÍS
MANERA DE CONCESSIÓ:
Concessió directa art.168 a) DESCRIPCIÓ I FINALITATS:

Inversió en infraestructures per a la modernització dels recursos d’explotació del brollador d’aigües de Bejís
PUBLICAR DADES: Sí APORTACIÓ GV NO CONDICIONADA: 1.000
APORTACIÓ EXTERNA: 0



2. La inclusió de la línia de subvenció a què es refereix l’apartat 1 anterior es finançarà mitjançant la minoració de disponibilitats existents en l’aplicació pressupostària 09.02.08.0000.421.70.7, línia T8254000, Finançament delegació de competències en matèria d’infraestructures educatives d’educació secundària, del vigent pressupost de la Generalitat per a 2022
3. La subvenció a la qual es refereix la present disposició addicional queda exceptuada del règim de pagament anticipat de subvencions previst en l’article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i podrà lliurar-se immediatament fins al 100 per cent del seu import, una vegada concedida.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació per al desenvolupament reglamentari
Es faculta al Consell per a adoptar les disposicions necessàries per al desenvolupament i aplicació d’aquest decret llei.

Segona. Entrada en vigor
Aquest decret llei entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 9 de setembre de 2022

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic,
ARCADI ESPAÑA GARCÍA

linea
Mapa web