Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 65/2009, de 15 de maig, del Consell, pel qual s'aproven les Normes d'Organització i Funcionament de la Universitat Internacional Valenciana. [2009/5536]

(DOGV núm. 6016 de 19.05.2009) Ref. Base de dades 005564/2009

DECRET 65/2009, de 15 de maig, del Consell, pel qual s'aproven les Normes d'Organització i Funcionament de la Universitat Internacional Valenciana. [2009/5536]
La Llei 7/2008, de 13 de juny, de la Generalitat, va reconéixer la Universitat Internacional Valenciana com a universitat privada.
La Fundació de la Comunitat Valenciana Universitat Internacional de València, entitat titular de la Universitat Internacional Valenciana, ha sol·licitat l'aprovació de les Normes d'Organització i Funcionament de la dita universitat, en compliment del que establix l'article 6, apartats 2 i 5, de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.
D'acord amb els preceptes indicats en el paràgraf anterior, ha sigut tramitada la sol·licitud, una vegada efectuat l'oportú control de legalitat.
Per tot això, a proposta del conseller d'Educació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 15 de maig de 2009,
DECRETE
Article únic. Aprovació de les Normes
Aprovar les Normes d'Organització i Funcionament de la Universitat Internacional Valenciana, que s'incorporen com a annex d'este decret.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada de vigor
Este decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Així mateix, serà publicat en el Boletín Oficial del Estado.
València, 15 de maig de 2009
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller d'Educació,
ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN
ANNEX
NORMES D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE LA UNIVERSITAT INTERNACIONAL VALENCIANA
Preàmbul
Títol preliminar
Article 1. Naturalesa i denominació
Article 2. La seu
Article 3. L'objecte i les funcions
Article 4. Els principis informadors de l'activitat
Article 5. Els idiomes oficials
Article 6. La imatge corporativa
Títol I. Estructura acadèmica de la universitat
Article 7. L'estructura acadèmica
Article 8. Els departaments
Article 9. Els instituts d'investigació
Article 10. Les càtedres institucionals
Article 11. El Consorci Virtual de la Universitat
Títol II. Del govern de la universitat
Article 12. Els òrgans de govern
Article 13. El Patronat
Article 14. El Consell de Govern
Article 15. El Consell Acadèmic
Article 16. El rector
Article 17. Els vicerectors
Article 18. El secretari general
Article 19. El gerent
Títol III. De la comunitat universitària
Article 20. La comunitat universitària
Article 21. El personal docent i investigador
Article 22. Els drets i els deures dels professors
Article 23. El personal d'administració i servicis
Article 24. L'alumnat
Article 25. Els drets i els deures dels alumnes
Títol IV. Del Defensor Universitari
Article 26. El Defensor Universitari
Disposició final única
PREÀMBUL
La Universitat Internacional Valenciana és una institució acadèmica promoguda per la Fundació de la Comunitat Valenciana Universitat Internacional de València i creada per la Llei 7/2008, de 13 de juny, de la Generalitat, a l'empara de l'article 53.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de l'article 27 de la Constitució Espanyola.
La Universitat Internacional Valenciana naix d'un ferm compromís amb els principis democràtics i l'autonomia universitària i, en particular, amb els valors de la llibertat acadèmica, la igualtat d'oportunitats, la solidaritat i la justícia basada en el respecte als drets humans, tot això al servici de la investigació i la docència universitària de qualitat, en una modalitat majoritàriament no presencial, amb projecció nacional i internacional, a través d'un ús extensiu de les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
Amb esta finalitat, la Universitat Internacional Valenciana s'adequarà a les exigències de futur que la societat espanyola i l'espai europeu d'educació superior requerixen, en el marc establit per la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats (d'ara en avant LOU), modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril.
Per tot això i en virtut del que establix l'article 6, apartats 2 i 5 de la LOU, el Patronat de la Fundació de la Comunitat Valenciana Universitat Internacional de València, en la sessió de 27 d'abril de 2009, ha acordat aprovar les següents Normes d'Organització i Funcionament de la Universitat Internacional Valenciana.
TÍTOL PRELIMINAR
Article 1. Naturalesa i denominació
1. La Universitat Internacional Valenciana és una universitat privada, sense ànim de lucre, promoguda per la Fundació de la Comunitat Valenciana Universitat Internacional de València i creada per la Llei 7/2008, de 13 de juny, de la Generalitat, dotada de personalitat jurídica pròpia i amb una actuació que es fonamenta en el principi de llibertat acadèmica que inclou les llibertats de càtedra, d'investigació i d'estudi.
2. Com a institució d'educació superior, té autonomia, d'acord amb la Constitució i la legislació vigent.
3. Sense perjuí de la seua denominació oficial, la Universitat Internacional Valenciana podrà utilitzar també esta mateixa denominació en anglés, Valencian International University i el seu acrònim, VIU.
4. Es regix per la Constitució, per la LOU, per la normativa estatal i autonòmica en matèria d'universitats, per la seua Llei de Reconeixement, per les seues pròpies Normes d'Organització i Funcionament i per totes les normes que es dicten per a desplegar-les.
5. S'integra dins del Sistema Universitari Valencià.
Article 2. La seu
1. La universitat té la seu en la ciutat de Castelló de la Plana, sense perjuí de l'extensió de les seues activitats i de la creació de centres en altres àmbits territorials, d'acord amb la normativa aplicable.
2. La universitat podrà disposar d'altres centres en les províncies d'Alacant i València.
Article 3. L'objecte i les funcions
1. L'objecte de la universitat és l'activitat d'educació superior, per mitjà del compliment de les funcions previstes per l'article 1.2 de la LOU.
2. La seua oferta formativa se centrarà, preferentment, en l'educació no presencial basada en l'ús intensiu i extensiu de les tecnologies de la informació i la comunicació (d'ara en avant TIC).
Article 4. Els principis informadors de l'activitat
1. La universitat complirà les funcions que li són inherents amb plena autonomia, dictant les seues pròpies normes de funcionament i programant i exercint les activitats que crega oportunes de conformitat amb l'ordenament jurídic.
2. L'autonomia de la universitat comprén totes les facultats enumerades en l'article 2.2 de la Llei Orgànica d'Universitats i totes les que siguen necessàries per a complir els seus fins.
3. El seu funcionament intern i, en especial, el dels seus òrgans de govern estaran d'acord amb els principis constitucionals i respectaran i garantiran, de forma plena, la llibertat acadèmica que es manifesta en les llibertats de càtedra, d'investigació i d'estudi. Igualment, el funcionament de la universitat estarà basat pels principis d'igualtat, independència, pluralitat, accessibilitat i solidaritat.
4. La universitat promourà una política de concessió de beques i ajudes, dins de les limitacions de caràcter financer i pressupostari, que faciliten l'accés a les seues prestacions a alumnes que reunisquen els requisits de mèrit i capacitat, encara que no posseïsquen mitjans suficients per a sufragar els seus estudis. En tot cas, les ajudes es concediran d'acord amb els criteris d'imparcialitat i d'objectivitat, de conformitat amb les normes que, a este efecte, establisca el Patronat.
5. La universitat durà a terme les seues activitats amb criteris d'excel·lència, i promourà la investigació i la innovació en els aspectes metodològics i docents, amb especial incidència en la utilització de les TIC en l'educació a distància.
6. La universitat aspira a ser una institució de la societat de la informació i del coneixement, i ha de proporcionar formació continuada als professionals futurs i presents, per a la qual cosa crearà, compartirà i difondrà coneixement a través de la investigació, el desenrotllament i la innovació. Amb este objectiu, la universitat establirà relacions de cooperació amb altres universitats i institucions d'ensenyança i investigació, nacionals i estrangeres, i subscriurà convenis amb entitats públiques i privades.
Quan la gestió del conveni faça necessari crear una organització comuna, esta podrà adoptar la forma de consorci dotat de personalitat jurídica. Els estatuts del consorci en determinaran els fins, així com les particularitats del règim orgànic, funcional i financer.
Article 5. Els idiomes oficials
1. Els idiomes oficials de la universitat són el valencià i el castellà, reconeguts com a tals en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
2. Tenint en compte la seua vocació internacional, la Universitat podrà organitzar activitats acadèmiques i d'una altra índole en llengües diferents de les assenyalades i, en particular, en anglés.
Article 6. La imatge corporativa
Correspon al Patronat de la Fundació de la Comunitat Valenciana Universitat Internacional de València determinar els signes d'identitat de la universitat.
TÍTOL I
ESTRUCTURA ACADÈMICA DE LA UNIVERSITAT
Article 7. L'estructura acadèmica
Per a atendre les activitats docents, d'estudi i d'investigació, la universitat s'estructura en un centre docent únic, departaments, instituts d'investigació i càtedres institucionals, així com un consorci virtual i totes les altres estructures que es consideren necessàries en un futur per al compliment de les seues finalitats.
Article 8. Els departaments
1. El professorat s'agrupa en departaments, definits per branques de coneixement, per a dur a terme les tasques acadèmiques.
2. El Consell de Govern definirà el nombre de departaments i les seues branques de coneixement, així com les altres estructures acadèmiques que facen possible l'activitat del centre únic.
3. El rector nomenarà un director per a cada un dels departaments entre el professorat propi.
Article 9. Els instituts d'investigació
1. Els instituts d'investigació són centres dedicats a la investigació científica o tècnica, o a la creació artística.
2. Les seues funcions seran l'impuls de la investigació multidisciplinària o interdisciplinària. Podran organitzar, així mateix, estudis de postgrau, així com proporcionar assessorament en l'àmbit de les seues competències.
3. Els instituts d'investigació podran ser propis, mixtos, concertats o adscrits.
a) Els instituts propis comptaran amb personal docent/investigador i personal d'administració i servicis de la universitat.
b) Els instituts mixtos es podran constituir amb entitats públiques o privades, i comptaran amb personal docent i investigador i personal d'administració i servicis de les dos parts en la proporció en què el Consell de Govern i l'òrgan competent de les altres entitats acorden.
c) Els instituts concertats es podran constituir amb entitats públiques o privades, i només comptaran amb el personal d'estes últimes.
d) En el cas dels instituts tant mixtos com concertats, la universitat destinarà recursos econòmics en la mesura que el Consell de Govern crega oportuna per a la realització de les investigacions i les possibles activitats docents.
e) L'adscripció d'entitats d'investigació públiques o privades no comportarà, en canvi, cap tipus de compromís econòmic per a la universitat.
4. Sense perjuí del que, a este efecte, puga establir la normativa vigent en cada moment, la creació d'instituts universitaris d'investigació o, si és el cas, l'adscripció i no-adscripció d'estos, serà acordada pel Consell de Govern de la universitat i aprovada pel Patronat.
5. El rector nomenarà un director o responsable de cada un dels instituts d'investigació, amb les directrius del Consell de Govern de la universitat.
Article 10. Les càtedres institucionals
1. Constituïxen una forma de col·laboració de la universitat amb empreses, administracions públiques i altres entitats públiques o privades.
2. La seua finalitat és realitzar activitats de docència, investigació i difusió del coneixement per part de rellevants personalitats en les àrees temàtiques corresponents.
3. A fi de poder dur a terme les activitats de la càtedra, l'entitat col·laboradora es comprometrà a dotar-la econòmicament cada exercici pressupostari.
4. Amb caràcter previ a la firma del corresponent conveni de col·laboració, la creació de càtedres institucionals serà acordada pel Consell de Govern de la universitat i aprovada pel Patronat.
Article 11. El Consorci Virtual de la Universitat
1. El Consorci Virtual de la Universitat es configura com un instrument encaminat a l'intercanvi de coneixement i d'experiències i al desenrotllament de titulacions compartides i programes conjunts entre unes quantes universitats o altres institucions docents acreditades.
2. Per al compliment d'estos objectius, el consorci establirà els mecanismes adequats de cooperació i coordinació acadèmica i els mitjans organitzatius i tècnics que possibiliten el desenrotllament compartit de titulacions.
3. Els òrgans de decisió del consorci estaran integrats per representants de totes les entitats consorciades, en la proporció que es fixe en els seus Estatuts.
4. Per a la gestió dels servicis que s'encomanen al consorci, es podrà utilitzar qualsevol de les formes previstes en la legislació aplicable a les institucions consorciades.
TÍTOL II
DEL GOVERN DE LA UNIVERSITAT
Article 12. Els òrgans de govern
Els òrgans de govern i representació de la universitat seran el Patronat, el Consell de Govern i el Consell Acadèmic com a òrgans col·legiats, i el rector, els vicerectors, el secretari general, el gerent, els directors de departaments i els directors dels instituts d'investigació com a òrgans unipersonals.
Article 13. El Patronat
1. El Patronat de la fundació és el màxim òrgan col·legiat de govern i representació de la universitat, i com a tal vetlarà perquè esta dispose dels mitjans materials i humans necessaris per a un funcionament adequat, i adoptarà les mesures oportunes per a garantir l'obtenció dels recursos suficients per a finançar les seues activitats.
2. La composició i el funcionament del Patronat es regirà pel que disposen els Estatuts de la fundació. A les reunions hi podrà assistir, amb veu però sense vot, el rector de la universitat i el gerent.
3. El Patronat podrà delegar aquelles facultats que expressament determine en la Comissió Delegada, prevista en els Estatuts de la fundació.
4. A més de les expressament previstes en els Estatuts, al Patronat li corresponen les següents competències relatives al govern de la universitat:
a) Determinar les línies estratègiques bàsiques de funcionament de la universitat.
b) Establir les línies directrius de gestió econòmica de la universitat.
c) Aprovar la Memòria Anual d'Activitats de la universitat.
d) Aprovar la Memòria Anual Econòmica de la universitat.
e) Determinar el pressupost ordinari i extraordinari de la universitat, i aprovar-ne la liquidació.
f) Aprovar els signes d'identitat de la universitat.
g) Nomenar i remoure el Defensor Universitari.
h) Aprovar el Reglament d'Organització i Funcionament del Consell de Govern.
i) Aprovar el Reglament d'Organització i Funcionament del Consell Acadèmic.
j) Determinar la política de beques i de criteris per a concedir-les.
k) Resoldre els conflictes de competències entre els òrgans de la universitat.
l) Aprovar qualsevol operació de la universitat que, per la seua naturalesa, estiga sotmesa a la supervisió del Protectorat de la fundació.
m) Modificar les presents Normes d'Organització i Funcionament, sense perjuí de l'aprovació definitiva per part del Consell.
n) Interpretar les presents Normes d'Organització i Funcionament, i dictar les disposicions de desplegament que siguen necessàries per a aplicar-les adequadament.
o) Qualssevol altres competències que no hagen sigut assignades expressament a un altre òrgan, sense perjuí del que disposa l'article 15.4.
Article 14. El Consell de Govern
1. El Consell de Govern és l'òrgan col·legiat del govern ordinari de la universitat.
2. El Consell de Govern està constituït pel rector, que el presidix, els vicerectors, el gerent, el secretari general, tres representants dels directors de departament elegits per ells i entre ells, tres representants dels directors d'institut d'investigació elegits per ells i entre ells, dos representants del personal d'administració i servicis elegits entre ells pel mateix personal d'administració i servicis, i un representant dels estudiants elegit per ells i entre ells.
3. El Consell de Govern elaborarà un Reglament d'Organització i Funcionament, que elevarà al Patronat perquè el conega i l'aprove.
4. Al Consell de Govern li corresponen les funcions següents:
a) Elaborar la Memòria Anual d'Activitats de la universitat, a proposta del rector, i elevar-la al Patronat perquè l'aprove.
b) Elaborar la Memòria Anual Econòmica de la universitat, a proposta del rector, i elevar-la al Patronat perquè l'aprove.
c) Aprovar, amb un informe previ del rector, el calendari acadèmic.
d) Orientar, planificar i avaluar l'activitat de la universitat.
e) Conéixer i, si cal, aprovar les propostes del Consell Acadèmic sobre impartició de les noves titulacions i programes i els seus respectius plans d'estudis, d'acord, si és el cas, amb els requisits establits per la normativa aplicable.
f) Conéixer i, si cal, aprovar la creació, extinció o modificació de departaments de la universitat a proposta del Consell Acadèmic.
g) Conéixer i, si cal, acordar la creació, extinció o modificació d'instituts d'investigació propis, mixtos o concertats de la universitat, així com l'adscripció o revocació de l'adscripció d'instituts o centres d'investigació privats, d'acord amb els requisits establits per la normativa aplicable.
h) Conéixer els convenis de col·laboració amb entitats públiqu
es i privades, nacionals o estrangeres, subscrits en cada cas pel rector.
i) Establir la política de personal aplicable al personal d'administració i servicis i aprovar, a proposta del Consell Acadèmic, les directrius aplicables al personal docent, així com les condicions per a participar en els processos de selecció del personal de la universitat.
j) Determinar, amb un informe previ del Consell Acadèmic, en el cas del personal docent, la política retributiva aplicable al personal de la universitat, d'acord amb les limitacions pressupostàries existents.
k) Elaborar, perquè l'aprove el Patronat, amb un informe previ del Consell Acadèmic, el reglament que continga les normes aplicables al personal docent i investigador, especificant, en tot cas, les categories professionals, les competències corresponents a cada categoria, els criteris de promoció i els drets i les obligacions que els corresponen.
l) Elaborar, perquè l'aprove el Patronat, amb un informe previ del Consell Acadèmic, el reglament amb les normes aplicables a l'ingrés i al règim de permanència dels alumnes, als seus drets i deures, a les modalitats de participació en el funcionament de la universitat i a la tutela dels seus drets.
m) Proposar al Patronat la normativa de règim intern.
n) Proposar al Patronat l'aprovació de les tarifes dels servicis universitaris.
Article 15. El Consell Acadèmic
1. El Consell Acadèmic és l'òrgan de participació i representació dels diferents sectors de la comunitat universitària, al qual correspon la gestió acadèmica de la universitat.
2. El Consell Acadèmic estarà constituït pels membres següents:
a) Membres nats: el rector, els vicerectors, el secretari general, el gerent, els directors de departaments i els directors dels instituts d'investigació de la universitat.
b) Membres electes: un professor de cada departament, elegit per este; tres alumnes elegits per ells i entre ells; i tres professors elegits per ells i entre ells; i tres representants del personal d'administració i servici, elegits per ells i entre ells.
c) A proposta del rector, amb l'acord previ del Patronat, podran formar part del Consell Acadèmic altres membres de les entitats consorciades amb la universitat o que compartisquen titulacions amb esta.
3. El Consell Acadèmic elaborarà un Reglament d'Organització i Funcionament, que elevarà al Patronat perquè el conega i l'aprove.
4. Sense perjuí de les competències atribuïdes a altres òrgans, al Consell Acadèmic li corresponen, a títol enunciatiu, les competències següents:
a) Ser oït en el nomenament del rector.
b) Proposar al Consell de Govern la política de personal aplicable al personal docent i investigador.
c) Proposar al Consell de Govern la impartició de noves titulacions i programes, així com la modificació dels existents.
d) Elevar propostes al Consell de Govern sobre la creació, modificació o extinció de departaments de la universitat.
e) Emetre un informe previ al reglament del personal docent i investigador de la universitat.
f) Emetre un informe previ a l'aprovació o modificació de les normes d'ingrés o permanència dels alumnes en la universitat.
g) Donar directrius per a elaborar la Memòria Anual d'Activitats de la universitat i qualsevol informe que haja de ser sotmés a organismes públics encarregats de verificar.
h) Qualssevol altres competències d'assessorament o proposta, vinculades a aspectes acadèmics de la universitat, que no estiguen atribuïdes a un altre òrgan.
Article 16. El rector
1. El rector és la màxima autoritat acadèmica de la universitat.
2. El rector és elegit pel Patronat de la Fundació de la Comunitat Valenciana Universitat Internacional de València i nomenat pel seu president, oït el Consell Acadèmic. El seu nomenament i cessament han de ser ratificats pel Consell.
3. Són competències del rector:
a) Exercir les funcions de representació externa i institucional de la universitat.
b) Expedir en nom del rei els títols acadèmics i tots els que siguen de la competència de la universitat.
c) Assumir la gestió ordinària de la universitat, dins de les directrius estratègiques establides pel Patronat, administrar el pressupost ordinari i extraordinari de la universitat i sotmetre al Patronat l'aprovació de la seua liquidació.
d) Aprovar gastos de conformitat amb els pressupostos de la universitat.
e) Subscriure contractes i adquirir béns mobles i immobles en nom i representació de la universitat.
f) Subscriure convenis de col·laboració amb entitats públiques i privades, nacionals o estrangeres.
g) Determinar el nombre, la denominació i les competències dels vicerectors.
h) Designar, nomenar i destituir els qui ocupen els vicerectorats.
i) Designar, nomenar i destituir els qui ocupen els càrrecs de lliure designació, excepte el gerent i el secretari general.
j) Nomenar els titulars de qualssevol altres òrgans unipersonals de la universitat (directors de departaments, directors d'instituts d'investigació, etc.) i els dels òrgans col·legiats que haja de designar.
k) Convocar els processos de selecció per a l'accés i la provisió de places de personal d'administració i servicis.
l) Convocar els concursos per a la selecció de personal docent i investigador.
m) Subscriure els contractes del personal docent i investigador, així com els del personal d'administració i servicis que haja de prestar servicis en la universitat.
n) Convocar eleccions per a representants dels distints òrgans de la universitat.
o) Exercir les facultats disciplinàries en els termes que establix el reglament disciplinari.
p) Exercir totes aquelles competències que li delegue el Patronat o el Consell de Govern de la universitat.
4. El rector cessarà a petició pròpia o per acord del Patronat de la Fundació de la Comunitat Valenciana Universitat Internacional de València.
Article 17. Els vicerectors
1. El rector designarà un o més vicerectors, que assumiran les funcions que els atribuïsca per delegació. En l'acte de nomenament hauran de constar les competències que s'atribuïxen a cada vicerector i l'orde en la jerarquia de la universitat.
2. En cas d'absència, malaltia, defunció o cessament del rector, assumirà interinament les seues funcions el vicerector a qui corresponga per rang, que haurà de comunicar al Consell de Govern i al Patronat de la universitat esta situació d'interinitat.
Article 18. El secretari general
1. El secretari general és el secretari de tots els òrgans de govern de la universitat, en els quals actuarà amb veu i sense vot.
2. El rector designarà el secretari general, amb la conformitat prèvia del Patronat, entre els professors de la universitat.
3. Al secretari general li correspon:
a) Custodiar la documentació de la universitat i exercir la facultat de certificar.
b) Fer la convocatòria de les sessions per orde del president i les notificacions.
c) Rebre els actes de comunicació i preparar el despatx dels assumptes.
d) Estendre l'acta de les sessions, que contindrà, com a mínim, la relació d'assistents, l'orde del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i el temps en què s'han dut a terme, els punts principals de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats.
e) Firmar les actes, amb el vistiplau del president.
f) Expedir certificacions dels acords adoptats, sense perjuí de la ulterior aprovació de l'acta, fent constar expressament esta circumstància.
g) Totes les altres funcions que siguen necessàries per al bon compliment de la Secretaria.
Article 19. El gerent
1. El gerent, que no podrà exercir funcions docents, serà designat pel Patronat a proposta del rector.
2. El gerent exercirà, sota la supervisió del rector, la gestió ordinària en matèria econòmica, administrativa, de recursos humans i d'infraestructura i servicis de la Universitat.
TÍTOL III
DE LA COMUNITAT UNIVERSITÀRIA
Article 20. La comunitat universitària
La comunitat universitària està formada pel personal docent i investigador, els estudiants i el personal d'administració i servicis.
Article 21. El personal docent i investigador
1. El personal docent i investigador haurà d'estar en possessió de la titulació exigible legalment i serà contractat a través d'alguna de les modalitats previstes per la normativa aplicable i amb subjecció als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat de la convocatòria corresponent.
2. Els òrgans de govern de la universitat vetlaran perquè es complisquen els percentatges de personal docent i investigador en possessió del títol de doctor i de l'acreditació de l'organisme competent establits per la normativa vigent.
3. En la configuració de la plantilla del personal docent i investigador es tindrà en compte el desenrotllament preferent d'activitats acadèmiques de caràcter no presencial.
4. El professorat de la universitat no podrà ser funcionari d'un cos docent universitari en situació d'actiu i destinació en una universitat pública. La mateixa limitació s'aplicarà al personal docent i investigador a temps complet.
Article 22. Els drets i els deures dels professors
1. Són drets del personal docent i investigador:
a) Exercir les llibertats de càtedra i d'investigació, amb el respecte degut a la Constitució Espanyola, les lleis i estes Normes.
b) Participar en la gestió i el govern de la universitat en la forma prevista en estes Normes i en les disposicions que les despleguen.
c) Disposar dels mitjans necessaris per a complir les seues funcions.
d) Ser avaluats, internament i externament, amb criteris d'objectivitat i transparència i conéixer el resultat de la seua avaluació.
e) Dirigir-se a qualsevol òrgan universitari per a elevar propostes o fer reclamacions.
2. Són deures del professorat:
a) Exercir les seues funcions amb respecte a la missió i els valors de la universitat, així com a les lleis i normes que en regulen el funcionament.
b) Complir les tasques docents i investigadores que li corresponguen amb respecte i atenció als alumnes que els les confien.
c) Procurar la seua formació contínua i actualitzar els seus mètodes pedagògics, tant en competències genèriques i corporatives, amb especial incidència en el coneixement i ús de les tecnologies de la societat de la informació, com en les específiques de la seua àrea de coneixement.
d) Tots aquells que es deriven de la seua relació laboral i professional amb la universitat.
Article 23. El personal d'administració i servicis
1. Correspon al personal d'administració i servicis, sota la direcció del gerent, les funcions de suport, assistència i manteniment que requerix el funcionament de la universitat.
2. Este personal serà seleccionat segons criteris de professionalitat i idoneïtat per al lloc de treball i amb subjecció als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat de la convocatòria corresponent.
3. Són drets del personal d'administració i servicis:
a) Conéixer les funcions assignades al seu lloc de treball, així com disposar dels mitjans adequats per a complir les seues tasques.
b) Rebre la formació necessària per a l'actualització i el perfeccionament professionals.
c) La promoció professional.
d) Dur a terme les seues activitats en un ambient adequat de seguretat i salut laboral.
e) Conéixer els esdeveniments que afecten la vida universitària.
f) Conéixer els sistemes i procediments d'avaluació del seu rendiment establits per la universitat.
4. Són deures del personal d'administració i servicis:
a) Dur a terme les tasques encomanades amb professionalitat, competència i eficàcia, i contribuir al bon funcionament i millora de la universitat.
b) Assumir les responsabilitats derivades de l'exercici de les funcions assignades al seu lloc de treball.
c) Observar les ordes i instruccions dels òrgans de la universitat.
d) Atendre adequadament els diversos usuaris i el personal de la universitat i coadjuvar en la qualitat del servici educatiu.
e) Participar en els procediments d'avaluació i control de la seua activitat.
f) Tots els que corresponguen a la seua condició laboral i professional.
Article 24. L'alumnat
1. L'alumnat de la universitat estarà integrat per tots aquells estudiants que es troben matriculats en qualsevol de les ensenyances oficials o pròpies que organitze la Universitat.
2. La condició d'alumne es perdrà per baixa voluntària, exclusió de la universitat com a resultat d'un procediment disciplinari, amb audiència de l'interessat, per incompliment de les normes administratives que exigisca la permanència en la universitat o per incompliment de les obligacions econòmiques contretes amb esta.
Article 25. Els drets i els deures dels alumnes
1. Són drets dels alumnes:
a) La igualtat d'oportunitats i no-discriminació per raons de sexe, raça, religió o discapacitat o qualsevol altra condició o circumstància personal o social en l'accés o permanència en la universitat i en l'exercici dels seus drets acadèmics.
b) L'accés, en els termes que es regulen, a les beques i ajudes a l'estudi que siguen oferides per la universitat.
c) Una ensenyança de qualitat que els permeta aconseguir els resultats esperats d'aprenentatge, comptant amb el seu esforç i capacitat.
d) L'assistència i orientació en els seus estudis per part dels professors i tutors.
e) La publicitat de les normes de la Universitat que regulen la verificació dels seus coneixements.
f) L'avaluació dels seus coneixements per mitjà de procediments objectius i transparents.
g) La llibertat d'expressió, de reunió i d'associació en l'àmbit universitari.
h) La garantia dels seus drets, per mitjà de procediments adequats, ja que poden acudir davant de les autoritats universitàries i, si és el cas, davant del Defensor Universitari quan consideren que els seus drets són lesionats.
i) La participació en els òrgans de govern de la universitat.
2. Són deures dels alumnes:
a) Cursar els estudis amb l'aprofitament suficient.
b) Respectar les normes d'organització i funcionament de la universitat i la resta de disposicions que les despleguen i les normes essencials de convivència.
c) Cooperar amb la resta de la comunitat universitària en el bon funcionament dels seus servicis.
TÍTOL IV
DEL DEFENSOR UNIVERSITARI
Article 26. El Defensor Universitari
1. El Defensor Universitari vetlarà pel respecte als drets i les llibertats del personal docent i investigador, del personal d'administració i servicis, i dels estudiants de la universitat.
2. Les seues actuacions sempre estaran dirigides a la millora de la qualitat universitària en tots els seus àmbits, no estaran sotmeses a mandat imperatiu de cap instància universitària i estaran regides pels principis d'independència i autonomia.
3. El Defensor Universitari serà nomenat pel Patronat, a proposta del rector, oït el Consell Acadèmic, entre membres de la comunitat universitària o persones de reconegut prestigi, per un temps de tres anys renovable per un període de la mateixa duració.
4. El Defensor Universitari cessarà en les seues funcions:
a) A petició pròpia.
b) Per compliment del període de mandat per al qual va ser nomenat.
c) Per acord del Patronat, oït el Consell Acadèmic.
DISPOSICIÓ FINAL
Única
En el termini de dos anys, des de l'entrada en vigor de les presents Normes d'Organització i Funcionament, els òrgans competents aprovaran els reglaments de desplegament de les Normes.
No obstant això, la universitat haurà de dictar, en el termini d'un any des de l'entrada en vigor de les Normes d'Organització i Funcionament, els Reglaments d'Organització i Funcionament del Consell de Govern i del Consell Acadèmic, així com les normes bàsiques aplicables a professors i alumnes.

linea
Mapa web