ACORD de 20 de maig de 2015, de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Generalitat, en relació amb la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. [2015/5532]
(DOGV núm. 7550 de 17.06.2015) Ref. Base de dades 005515/2015
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 18.06.2015 Aquesta disposició afecta: Afecta: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Administració de l'Estat;El Consell Grup temàtic: Legislació Matèries: Turisme Funció pública Benestar social Descriptors: Temàtics: cooperació administrativa, competència administrativa, control de constitucionalitat
ACORD de 20 de maig de 2015, de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Generalitat, en relació amb la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. [2015/5532]
La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de lEstat - Generalitat ha adoptat lAcord següent:
1. De conformitat amb les negociacions prèvies mantingudes pel grup de treball constituït en compliment del que preveu lAcord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de lEstat - Generalitat, per a lestudi i proposta de solució de discrepàncies competencials manifestades en relació amb els articles 95, 107, 153, 154 i 155 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat, les parts consideren resoltes les discrepàncies en els termes següents:
a) Les dos parts entenen que el règim de comunicació prèvia o declaració responsable dinici dactivitat que establix larticle 8 de la Llei 3/1998, de 21 de maig, de la Generalitat, de Turisme de la Comunitat Valenciana, que resulta modificat per larticle 95 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat, ha dinstrumentar-se basant-se en el principi de necessitat i proporcionalitat, dacord amb les previsions arreplegades en els articles 5 i 17 de la Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat (LGUM). En este sentit, en el desplegament reglamentari del precepte, per a linici de lactivitat dallotjament en cada una de les modalitats soptarà per lexigència de declaració responsable o de comunicació prèvia, atés que es tracta de figures diferents i que les autoritats competents han de triar un únic mitjà dintervenció.
b) En relació amb larticle 107 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, pel qual es modifica lapartat 4 de larticle 130 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dordenació i gestió de la funció pública valenciana, les dos parts consideren que la referència prevista en el paràgraf segon de lesmentat apartat 4 respecte a la possibilitat que el temps de permanència en la situació dexcedència voluntària per atenció de cònjuge o parella de fet legalment constituïda serà computable als efectes dels drets en el règim de seguretat social que els siga aplicable quan la legislació estatal aplicable ho permeta, no pot condicionar ni determinar el legislador estatal respecte dun àmbit competencial del qual la comunitat autònoma no és titular, de manera que eixe incís respon a la competència exclusiva estatal prevista en larticle 149.1.17 de la Constitució referent a la legislació bàsica i règim econòmic de la Seguretat Social.
c) Les dos parts consideren que el règim dintervenció que establixen els articles 47, 47 bis i 48 de la Llei 5/1997, de 25 de juny, per la qual es regula el Sistema de Servicis Socials en lÀmbit de la Comunitat Valenciana, que resulten modificats pels articles 153, 154 i 155 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat, sha dinterpretar dacord amb els principis establits en la LGUM de necessitat i proporcionalitat (art. 5 i 17) i deficàcia nacional (art. 6, 19 i 20), i en conseqüència:
La declaració responsable que sexigix en larticle 47 bis amb caràcter previ al funcionament dun servici o programa, sentén referida, únicament, a servicis o programes que es presten fora o no vinculats a un centre, ja que tal com establix lapartat 1 de larticle 26 del Decret 91/2002, de 30 de maig, del Govern Valencià, sobre Registre dels Titulars dActivitats dAcció Social, i de Registre i Autorització de Funcionament dels Servicis i dels Centres dAcció Social a la Comunitat Valenciana: «lautorització administrativa de funcionament dun centre comporta la del servici que shi haja de prestar» i les autoritats competents només poden establir un únic mitjà dintervenció.
En el desplegament reglamentari de la declaració responsable, la comunitat autònoma establirà la salvaguarda del principi deficàcia nacional establit en la LGUM, en virtut del qual, en principi, no es podrà exigir el compliment de nous requisits ni tràmits addicionals als operadors degudament habilitats en una altra comunitat autònoma, encara que en la comunitat autònoma dorigen no se sol·licite cap tràmit previ.
El requisit de la inscripció en el registre corresponent que sexigix per a lautorització i la declaració responsable (art. 47.1.b i 47 bis.1.b sentén en el marc del que disposen els articles 9 i 10 del Decret 91/2002, de 30 de maig, que establix la inscripció dofici dels centres i servicis, per la qual cosa no tenen caràcter habilitant, ni suposa una càrrega administrativa més perquè loperador econòmic puga començar a exercir lactivitat, la qual cosa resulta conforme, igualment, amb el principi de simplificació de càrregues que establix larticle 7 de la LGUM.
2. Comunicar este acord al Tribunal Constitucional als efectes previstos en larticle 33.2 de la Llei Orgànica 2/1979, de 3 doctubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir el present acord en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Madrid, 20 de maig de 2015. El ministre dHisenda i Administracions Públiques: Cristóbal Montoro Romero. El conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i vicepresident: José Císcar Bolufer.