Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 18 de maig de 2016, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre, de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen la millora de la qualitat de vida dels pacients. [2016/3622]

(DOGV núm. 7789 de 24.05.2016) Ref. Base de dades 003567/2016

RESOLUCIÓ de 18 de maig de 2016, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre, de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen la millora de la qualitat de vida dels pacients. [2016/3622]
La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, contempla, entre altres, com un dels fins rectors del Sistema Valencià de Salut, el fet de vetlar per la participació social i l’enfortiment del grau de control dels ciutadans sobre la seua pròpia salut.
La finalitat de la present resolució és contribuir al compliment d’aquest fi, per mitjà de la convocatòria d’ajudes destinades a finançar programes d’ajuda i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, familiars d’aquests, de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida dels pacients, i com a objecte la realització d’activitats d’atenció i suport psicològic, de caràcter sanitari o tendents a millorar l’estada, en cas d’ingrés hospitalari.
Mitjançant l’Ordre 2/2015, de 28 d’agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (DOCV 7608, 04.09.2015), s’aproven les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar els programes d’ajuda mútua i autoajuda.
Per tot això, i en virtut de les facultats conferides per l’article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb el que estableixen els articles 160.4 b) i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, del Consell, d’Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:

Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
La present resolució té per objecte convocar, en règim de concurrència competitiva, ajudes a programes d’ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients, que continga alguna de les activitats previstes en la base tercera de l’Orde 2/2015, a desenvolupar durant l’any 2016 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.


Article 2. Finançament de les ajudes
Les ajudes per a programes d’ajuda mútua i autoajuda es finançaran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l’any 2016, línia de subvenció S3225000 del programa pressupostari 10.02.96.0000.411.60.4 de la Direcció General d’Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat, per un import total màxim d’un milió i mig d’euros (1.500.000 €).
Serà destinat un import d’un milió tres-cents mil euros (1.300.000 €) a les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars i un import de dos-cents mil euros (200.000 €) a les associacions de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients que continga alguna de les activitats previstes en la base tercera de l’Ordre 2/2015. No obstant això, si hi ha crèdit sobrant en alguna de les partides anteriors l’import serà destinat a l’altra.
Tant les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, i també les de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients, no podran ser beneficiàries en una quantitat superior al 75 % de la quantitat total sol·licitada. Si quedara crèdit sobrant en alguna les partides d’ambdós grups de beneficiaris aquest percentatge es veurà incrementat de forma proporcional entre els diferents beneficiaris.

Article 3. Requisits dels beneficiaris
1. Podran obtenir la condició de beneficiaris de l’ajuda les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida dels pacients, que desenvolupen programes d’ajuda mútua i autoajuda a malalts crònics en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que complisquen els requisits establerts en la base primera de l’esmentada orde.

Article 4. Despeses subvencionables
Les ajudes establertes en la present convocatòria es destinaran a cobrir les despeses que es detallen en el present article, que de manera directa responguen a la naturalesa de l’activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris i es realitzen en el període subvencionable.

1. Així, seran objecte de subvenció del programa aquestes despeses:

a) En el cas de les associacions sense ànim de lucre de pacients o dels seus familiars:
– Despeses derivades de la contractació de professionals per al desenvolupament de les activitats de caràcter psicològic de suport al malalt i els seus familiars, i també activitats de caràcter sanitari dirigides a millorar l’atenció i la qualitat de vida dels malalts. En cap cas, l’ajuda podrà superar els preus de referència en el mercat d’aquestes activitats.

– Despeses corrents. Es consideraran despeses corrents aquelles que complisquen alguna de les següents característiques: ser béns fungibles, tenir una duració previsible inferior a l’exercici econòmic, no ser susceptibles d’incloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives. Podran incloure’s com a despeses corrents les següents: material d’oficina, despeses de correus, despeses de manteniment de la seu (aigua, llum, neteja entre altres), que de cap manera superaran el 20 % de la subvenció concedida. En cap cas, s’inclouran compres de material inventariable.
– Despeses de desplaçament quan les activitats objecte del programa hagen de dur-se a terme en el domicili del pacient. Seran tinguts en compte les despeses de transport amb metro, autobús, trens de rodalia o els realitzats en vehicle propi, i en aquest cas, el quilometratge s’abonarà de conformitat amb el que estableix el Decret 24/1994, d’11 de febrer, del Consell, sobre indemnització per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, sempre que discórreguen dins de l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
b) En els supòsits de les entitats de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients, les despeses subvencionables seran:
– Despeses corrents. Es consideraran despeses corrents aquelles que complisquen alguna de les següents característiques: ser béns fungibles, tenir una duració previsible inferior a l’exercici econòmic, no ser susceptibles d’incloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives. Podran incloure’s com a despeses corrents les següents: material d’oficina i despeses de correus entre altres. En cap cas s’inclouran compres de material inventariable.
– Despeses de desplaçament imprescindibles per al desenvolupament de les activitats objecte del programa i dutes a terme per voluntaris. Seran tingudes en compte les despeses de transport amb metro, autobús, trens de proximitat o les realitzades en vehicle propi, i en aquest cas, el quilometratge s’abonarà de conformitat amb el que estableix el Decret 24/1994, d’11 de febrer, del Consell, sobre indemnització per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, sempre que discórreguen dins de l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
– Despeses de manteniment de la seu de l’associació: lloguer, llum, aigua, assessoria, gestoria, telèfon, neteja, entre altres.
– Despeses del personal administratiu involucrat en el desenvolupament dels programes, sempre que la seua activitat s’exercisca en les dependències de l’entitat.
2. No es consideraran objecte de subvenció les despeses següents:
a) En el cas de les activitats dutes a terme per associacions sense ànim de lucre de pacients o dels seus familiars:
– Despeses de material inventariable, com ara mobiliari, ordinadors, televisors, entre altres.
– Despeses derivades de l’organització, execució i desenvolupament de jornades, assistència a jornades, congressos, convivències, campaments, assessoria o gestoria, i també qualsevol altra que no estiga establerta en l’apartat 1 a) de la present base.
b) En el cas de les activitats dutes a terme per entitats de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients ingressats, les despeses següents:
– Despeses de material inventariable com ara mobiliari, ordinadors, televisors, entre altres.
– Despeses derivades de l’organització, execució i desenvolupament de jornades, assistència a jornades, congressos, convivències, campaments, i també qualsevol altra que no estiga establerta en l’apartat 1 b) de la present base.
3. En els supòsits en què el beneficiari de la subvenció subcontracte amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat que constitueix l’objecte de la subvenció, no podrà excedir el 50 per cent de l’import de l’activitat subvencionada. Es considerarà que el beneficiari de la subvenció subcontracta quan concerta amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat que constitueix l’objecte de la subvenció. Queda fora d’aqueix concepte la contractació d’aquells despeses en què haja d’incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l’activitat subvencionada, de conformitat amb el que estableix l’article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut pagada efectivament, amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de la documentació justificativa, determinada en la corresponent convocatòria.
5. En cap cas, la contractació del personal per part de les entitats sense ànim de lucre subvencionades segons el que disposa l’Orde 2/2015, suposarà cap relació jurídica amb la Generalitat.
6. Amb caràcter general, no es tindran en compte com a justificants de despeses les possibles retribucions dels membres de les juntes directives de les entitats beneficiàries de subvencions, les indemnitzacions per assistència –dietes o viàtics– ni els despeses professionals, quan l’activitat siga duta a terme per un membre de la junta directiva.
7. En tot cas, les despeses s’ajustaran al que disposa l’article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Article 5. Termini i lloc de presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds es presentaran, en el model normalitzat que figura com a annex I, en el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
2. Els interessats podran presentar les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en el carrer de Misser Mascó, 31, de València 46010, i també en els serveis territorials, sitis a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort Corders,12. 12001) i València (Gran Via Ferran el Catòlic, 74. 46008), o en qualsevol altra de les formes establertes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. En cas d’enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l’oficina de correus corresponent, haurà de fer-se d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals, en desplegament del que estableix la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del servei postal universal i de liberalització dels serveis postals, en sobre obert, a fi que l’exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En el cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l’oficina de correus corresponent, s’entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l’entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública


Article 6. Documentació
1. Junt amb la sol·licitud haurà de presentar-se la documentació que s’especifica en la base sexta de l’esmentada orde i d’acord amb els següents models normalitzats establerts en els annexos de la present resolució.
2. El pressupost desglossat a què es refereix l’apartat c de la base sisena de l’esmentada ordre, de conformitat amb el model que figura com a annex II.
3. Pressupost de l’any anterior, d’acord amb el model normalitzat que figura com a annex III.
4. Fitxa descriptiva, segons model normalitzat que figura com a annex IV.
5. Autobaremació de conformitat amb el model normalitzat que figura com a annex V-A per a associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients o familiars, i com a annex V-B per a associacions o entitats sense ànim de lucre de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida dels pacients.

6. En els casos en què els que documents estiguen en poder de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, el sol·licitant podrà acollir-se al dret establert en l’article 35.f de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sempre que es faça constar la data, l’òrgan o dependència a què van ser dirigits, la identificació del procediment en què s’incloguen i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment a què corresponguen.

7. Així mateix, es podrà requerir al sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l’expedient, i també l’acreditació dels requisits a què es refereix la documentació administrativa.
8. Quan la sol·licitud no complisca els requisits establerts en la convocatòria o no s’hi adjunte la documentació exigida, es requerirà, de conformitat amb l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, a la persona interessada, d’acord amb l’article 59.6 b) de l’Esmentada Llei 30/1192, perquè en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte la documentació necessària amb l’advertència que, si no ho fa, s’arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les sol·licituds de documentació es publicarà en el tauler d’anuncis de la seu central de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i en la seua pàgina web.

Article 7. Valoració i criteris de valoració
D’acord amb els continguts establerts en les bases setena i vuitena de l’esmentada ordre.

Article 8. Resolució
Correspon a la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública dictar la resolució de concessió de les ajudes. El termini màxim per a resoldre i notificar serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Tant la resolució provisional com la definitiva seran publicades en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública http://www.san.gva.es/inicio.
Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l’endemà de la seua publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d’un mes des de l’endemà de la seua publicació, d’acord amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i, si és el cas, la legislació del procediment administratiu comú vigent en aquell moment.


Article 9. Justificació i pagament
1. El pagament de la subvenció es realitzarà amb la justificació prèvia de les ajudes concedides per part de l’entitat beneficiària, de conformitat amb el que estableix l’article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Instrumental i de Subvencions i en la base desena de l’Ordre 2/2015, de 28 d’agost. I tenint en compte el que disposa l’article següent.
Per a la justificació dels despeses subvencionables haurà de tenir-se en compte el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

2. El termini de presentació dels justificants de despesa requerits conclourà el 30 d’octubre de 2016.
3. Els justificants correspondran a despeses executades durant l’anualitat 2016, s’efectuaran a través d’un compte justificatiu, d’acord amb el model normalitzat que figura com a annex VI, junt amb una relació numerada de les despeses justificades, de conformitat amb allò que disposa l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en els termes establerts en l’apartat 4 i 5 de la base desena de l’Orde 2/2015, de 28 d’agost.
4. Els beneficiaris hauran de presentar abans del 31 de gener de 2017 la memòria detallada de les activitats realitzades d’acord amb el programa presentat objecte de subvenció, firmada i segellada pel representant legal de l’entitat.
5. Abans de cada pagament, serà necessària la certificació expedida per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d’atenció al pacient, de la comprovació i aprovació de la documentació justificativa, i també acreditativa del compliment dels fins que justifiquen la concessió de la subvenció.

Article 10. Pèrdua o minoració de l’ajuda
Es produirà d’acord amb els continguts establerts en la base dotzena de l’esmentada Ordre.

Article 11. Normativa aplicable
La present resolució es regirà pel que estableix l’Orde 2/2015, de 28 d’agost, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i el Procediment Administratiu Comú, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.


Article 12. Recursos
Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, el recurs de reposició davant del mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la seua publicació. O bé, directament el recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l’endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Article 13. Entrada en vigor
La present resolució produirà efectes a partir de l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 18 de maig de 2016.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Carmen Montón Giménez.

linea
Mapa web