Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 15 de març de 2023, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es publiquen la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2023 de l'Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties a la Comunitat Valenciana. [2023/3052]

(DOGV núm. 9561 de 24.03.2023) Ref. Base de dades 003120/2023

RESOLUCIÓ de 15 de març de 2023, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es publiquen la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2023 de l'Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties a la Comunitat Valenciana. [2023/3052]
L’article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que les convocatòries de les subvencions hauran de recollir, entre altres aspectes, la línia o línies a què s’imputa la subvenció, així com l’import global màxim que s’hi destina. Aquests aspectes depenen de la llei anual de pressupostos, en aquests moments la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2023.

Aquesta línia d’ajuda està cofinançada de la manera següent:
– Per a les indemnitzacions pel sacrifici d’animals subjectes al Programa nacional d’erradicació de tuberculosi bovina:
– 50 % Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació.
– 50 % aportació condicionada de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.
– Per a les indemnitzacions pel sacrifici d’animals subjectes al Programa de control i erradicació de la tuberculosi caprina a la Comunitat Valenciana: 100 % Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (sense cofinançament).

– Per a la resta d’indemnitzacions:
– 30 % Unió Europea.
– 35 % Ministeri d’Agricultura Pesca i Alimentació.
– 35 % aportació condicionada de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.
Per això, vista la proposta del director general d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, i en l’exercici de les funcions que tinc atribuïdes, resolc:


Apartat primer. Objecte
L’ajuda regulada mitjançant l’Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació (DOGV núm. 6495/05.05.2011), per la qual s’apliquen els barems d’indemnització per sacrifici obligatori d’animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d’una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties a la Comunitat Valenciana, es concedirà, en l’exercici 2023, amb càrrec a la línia de subvenció i per l’import global màxim que s’assenyalen, d’acord amb el que es preveu en els estats de despeses de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2023, dins del programa 714.80, Agricultura i ramaderia.
Línia de subvenció: S 0178 000.
Denominació línia: Millorar la sanitat animal.
Import global màxim: 610.000,00 €

Apartat segon. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds podran presentar-se al llarg de tot l’any.
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar la documentació, segons siga procedent:
a) Model de domiciliació bancària: és necessari indicar en la sol·licitud un compte bancari per al cobrament d’ajudes i indemnitzacions, quan les persones interessades necessiten donar d’alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes o indemnitzacions convocades. Aquesta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es/proc22648), si bé tenen aquesta obligació els subjectes previstos en l’article 6 de l’Ordre 2/2022 de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d’alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. Les persones no obligades a realitzar el tràmit telemàtic poden optar per fer-lo de manera no automatitzada (http://sede.gva.es/proc15996), i en aquest cas hauran d’aportar el corresponent model de domiciliació bancària.
b) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, quan siga procedent, en cas de no autoritzar la seua consulta a l’òrgan gestor del procediment.
c) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan aquesta representació la duga a terme una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta a l’òrgan gestor del procediment.
d) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per part l’òrgan gestor del procediment.
L’acreditació de la documentació relacionada s’efectuarà sense perjudici del que s’estableix en l’article 28.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Quan l’administració actuant consulte o sol·licite dades o documents que estiguen en poder seu o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:
a) L’òrgan gestor del procediment haurà d’estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d’estar al corrent dels pagaments amb l’Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d’identitat fiscal davant l’Agència Estatal de l’Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d’aportar els documents acreditatius corresponents.
b) L’òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d’identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, el seu representant legal, d’estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, així com de les dades registrades de les agrupacions de defensa sanitària i de les seues explotacions, incloses en el Registre d’explotacions ramaderes (REGA) i el Registre d’identificació individual d’animals i Registre de moviment de bestiar (RIIA/REMO). No obstant això, si la persona interessada vol oposar-s’hi, és imprescindible que indique la informació concreta de la consulta a què s’oposa i els motius que ho justifiquen. Si s’hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.
c) L’òrgan gestor podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d’acord amb el que s’estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre; en l’article 4 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les sol·licituds i documentació que s’hi adjunten es presentaran preferentment en els registres dels orgues administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l’adreça d’internet:
http://sede.gva.es/va/proc642.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, encara que no hi estan obligades, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l’adreça d’internet: http://sede.gva.es/va/proc642.
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (si és persona física), ambdós emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, http://sede.gva.es/va/sede_certificados.
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l’ACCV
(https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L’accés a aquest registre per part de les persones representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica).
En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els qui siguen competents per a fer-ho signaran electrònicament aquells documents que s’adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.
Si algun dels subjectes als quals fa referència l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, se’ls requerirà perquè l’esmenen a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l’article 68.4 de l’esmentada Llei 39/2015, d’1 d’octubre. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s’haja fet l’esmena.


Apartat tercer. Gestió de les sol·licituds
Per a la valoració de les sol·licituds de conformitat amb l’esmentada Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació, es tindrà en compte el compliment de les obligacions notificades pel Servei Veterinari Oficial, i les causes que van donar lloc al sacrifici obligatori.

Apartat quart. Resolució i notificació
1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de la indemnització serà de sis mesos comptats a partir de la data de registre de la sol·licitud d’indemnització. Transcorregut aquest termini sense que s’haja notificat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú vigent.
2. La notificació es realitzarà individualment per a cada sol·licitud, en la forma sol·licitada, complint la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de ser notificada, de conformitat amb el que s’estableix en l’article 123, en relació amb els articles 114.c i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la data de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la capital de província en què el demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que s’estableix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que s’utilitze una altra via que es considere oportuna.

Apartat cinqué. Protecció de dades de caràcter personal
1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, i hauran de complir-se les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. De conformitat amb el que s’estableix en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar del següent:
a) Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d’agricultura
b) Responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d’agricultura
c) Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.
http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.
d) Exercici de drets: Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l’accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al tractament d’aquestes i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d’internet: http://sede.gva.es/va/proc19970.
e) Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant de la Delegació de protecció de dades de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d’internet: http://sede.gva.es/va/proc2209, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant de l’Agència espanyola de protecció de dades.
f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.
3. Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l’obligació d’informar-les dels aspectes següents:

a) La comunicació d’aquestes dades a l’Administració per al seu tractament en l’àmbit de les seues competències i d’acord amb els fins del procediment.
b) La possibilitat que l’Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà d’haver sol·licitat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l’Administració en qualsevol moment.
c) La possibilitat i manera d’exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l’assisteixen amb relació al tractament de les seues dades personals.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de ser notificada, de conformitat amb el que s’estableix en l’article 123, en relació amb els articles 114.c i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la data de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la capital de província en què el demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que s’estableix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.


València, 15 de març de 2023.– La consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Isaura Navarro Casillas.

linea
Mapa web