RESOLUCIÓ de 15 de març de 2023, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es publiquen la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2023 de l'Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties a la Comunitat Valenciana. [2023/3052]
(DOGV núm. 9561 de 24.03.2023) Ref. Base de dades 003120/2023
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 24.03.2023 Aquesta disposició afecta: Afecta: Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica Grup temàtic: Ajudes Matèries: Ramaderia i animals
RESOLUCIÓ de 15 de març de 2023, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es publiquen la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2023 de l'Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties a la Comunitat Valenciana. [2023/3052]
Larticle 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que les convocatòries de les subvencions hauran de recollir, entre altres aspectes, la línia o línies a què simputa la subvenció, així com limport global màxim que shi destina. Aquests aspectes depenen de la llei anual de pressupostos, en aquests moments la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2023.
Aquesta línia dajuda està cofinançada de la manera següent:
Per a les indemnitzacions pel sacrifici danimals subjectes al Programa nacional derradicació de tuberculosi bovina:
50 % Ministeri dAgricultura, Pesca i Alimentació.
50 % aportació condicionada de la Conselleria dAgricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.
Per a les indemnitzacions pel sacrifici danimals subjectes al Programa de control i erradicació de la tuberculosi caprina a la Comunitat Valenciana: 100 % Conselleria dAgricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (sense cofinançament).
Per a la resta dindemnitzacions:
30 % Unió Europea.
35 % Ministeri dAgricultura Pesca i Alimentació.
35 % aportació condicionada de la Conselleria dAgricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.
Per això, vista la proposta del director general dAgricultura, Ramaderia i Pesca, i en lexercici de les funcions que tinc atribuïdes, resolc:
Apartat primer. Objecte
Lajuda regulada mitjançant lOrdre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria dAgricultura, Pesca i Alimentació (DOGV núm. 6495/05.05.2011), per la qual sapliquen els barems dindemnització per sacrifici obligatori danimals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial duna malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties a la Comunitat Valenciana, es concedirà, en lexercici 2023, amb càrrec a la línia de subvenció i per limport global màxim que sassenyalen, dacord amb el que es preveu en els estats de despeses de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2023, dins del programa 714.80, Agricultura i ramaderia.
Línia de subvenció: S 0178 000.
Denominació línia: Millorar la sanitat animal.
Import global màxim: 610.000,00
Apartat segon. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds podran presentar-se al llarg de tot lany.
A la sol·licitud shaurà dadjuntar la documentació, segons siga procedent:
a) Model de domiciliació bancària: és necessari indicar en la sol·licitud un compte bancari per al cobrament dajudes i indemnitzacions, quan les persones interessades necessiten donar dalta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes o indemnitzacions convocades. Aquesta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es/proc22648), si bé tenen aquesta obligació els subjectes previstos en larticle 6 de lOrdre 2/2022 de la Conselleria dHisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits dalta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. Les persones no obligades a realitzar el tràmit telemàtic poden optar per fer-lo de manera no automatitzada (http://sede.gva.es/proc15996), i en aquest cas hauran daportar el corresponent model de domiciliació bancària.
b) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, quan siga procedent, en cas de no autoritzar la seua consulta a lòrgan gestor del procediment.
c) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan aquesta representació la duga a terme una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta a lòrgan gestor del procediment.
d) Acreditació destar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per part lòrgan gestor del procediment.
Lacreditació de la documentació relacionada sefectuarà sense perjudici del que sestableix en larticle 28.2 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Quan ladministració actuant consulte o sol·licite dades o documents que estiguen en poder seu o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:
a) Lòrgan gestor del procediment haurà destar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades destar al corrent dels pagaments amb lAgència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades didentitat fiscal davant lAgència Estatal de lAdministració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà daportar els documents acreditatius corresponents.
b) Lòrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades didentitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, el seu representant legal, destar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, així com de les dades registrades de les agrupacions de defensa sanitària i de les seues explotacions, incloses en el Registre dexplotacions ramaderes (REGA) i el Registre didentificació individual danimals i Registre de moviment de bestiar (RIIA/REMO). No obstant això, si la persona interessada vol oposar-shi, és imprescindible que indique la informació concreta de la consulta a què soposa i els motius que ho justifiquen. Si shi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.
c) Lòrgan gestor podrà verificar lexactitud de les dades declarades per la persona interessada, dacord amb el que sestableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre; en larticle 4 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, i en larticle 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les sol·licituds i documentació que shi adjunten es presentaran preferentment en els registres dels orgues administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en ladreça dinternet:
http://sede.gva.es/va/proc642.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de larticle 14 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, encara que no hi estan obligades, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en ladreça dinternet: http://sede.gva.es/va/proc642.
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant dentitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (si és persona física), ambdós emesos per lAgència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, http://sede.gva.es/va/sede_certificados.
Quan es vulga tramitar un procediment en representació daltres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de lACCV
(https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). Laccés a aquest registre per part de les persones representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant dentitat (si és persona jurídica).
En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els qui siguen competents per a fer-ho signaran electrònicament aquells documents que sadjunten la signatura dels quals siga obligatòria.
Si algun dels subjectes als quals fa referència larticle 14.2 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, sels requerirà perquè lesmenen a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en larticle 68.4 de lesmentada Llei 39/2015, d1 doctubre. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què shaja fet lesmena.
Apartat tercer. Gestió de les sol·licituds
Per a la valoració de les sol·licituds de conformitat amb lesmentada Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria dAgricultura, Pesca i Alimentació, es tindrà en compte el compliment de les obligacions notificades pel Servei Veterinari Oficial, i les causes que van donar lloc al sacrifici obligatori.
Apartat quart. Resolució i notificació
1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de la indemnització serà de sis mesos comptats a partir de la data de registre de la sol·licitud dindemnització. Transcorregut aquest termini sense que shaja notificat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú vigent.
2. La notificació es realitzarà individualment per a cada sol·licitud, en la forma sol·licitada, complint la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini dun mes a comptar des de lendemà de ser notificada, de conformitat amb el que sestableix en larticle 123, en relació amb els articles 114.c i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de lendemà de la data de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la capital de província en què el demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que sestableix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que sutilitze una altra via que es considere oportuna.
Apartat cinqué. Protecció de dades de caràcter personal
1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, i hauran de complir-se les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 dabril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació daquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. De conformitat amb el que sestableix en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i larticle 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar del següent:
a) Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria dagricultura
b) Responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria dagricultura
c) Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.
http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.
d) Exercici de drets: Les persones interessades tenen dret a sol·licitar laccés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al tractament daquestes i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça dinternet: http://sede.gva.es/va/proc19970.
e) Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant de la Delegació de protecció de dades de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça dinternet: http://sede.gva.es/va/proc2209, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant de lAgència espanyola de protecció de dades.
f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.
3. Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà lobligació dinformar-les dels aspectes següents:
a) La comunicació daquestes dades a lAdministració per al seu tractament en làmbit de les seues competències i dacord amb els fins del procediment.
b) La possibilitat que lAdministració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres aspectes, la veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà dhaver sol·licitat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de lAdministració en qualsevol moment.
c) La possibilitat i manera dexercir els drets daccés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que lassisteixen amb relació al tractament de les seues dades personals.
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini dun mes a comptar des de lendemà de ser notificada, de conformitat amb el que sestableix en larticle 123, en relació amb els articles 114.c i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de lendemà de la data de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la capital de província en què el demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que sestableix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
València, 15 de març de 2023. La consellera dAgricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Isaura Navarro Casillas.