LLEI 4/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de modificació del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell. [2015/3124]
(DOGV núm. 7500 de 08.04.2015) Ref. Base de dades 002990/2015
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Presidència de la Generalitat Grup temàtic: Legislació Matèries: Tresor i política financera Descriptors: Temàtics: caixa d'estalvis, reglamentació financera, Dret bancari, banc , òrgan col.legiat, registre, monografies
LLEI 4/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de modificació del Text Refós de la Llei sobre Caixes d'Estalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell. [2015/3124]
Sia notori i manifest a tots els ciutadans que Les Corts han aprovat i jo, dacord amb el que establixen la Constitució i lEstatut dAutonomia, en nom del rei, promulgue la Llei següent:
PREÀMBUL
La Llei 26/2013, de 27 de desembre, de Caixes dEstalvis i Fundacions Bancàries, ha establit, entre altres qüestions, determinades normes de caràcter bàsic relatives a lactivitat de les caixes destalvis, així com a lestructura, lorganització interna i les funcions.
Entre les mencionades normes, cal destacar una nova definició de les caixes destalvis i una limitació del seu àmbit dactuació, així com una restricció a la seua dimensió.
Així mateix, la llei esmentada reforça considerablement el component de professionalització exigible a les persones membres del consell dadministració i de la comissió de control de les caixes, per a la qual cosa, entre altres aspectes, sintroduïx de manera notable la figura del conseller o consellera independent en la composició destos òrgans de govern.
En esta mateixa línia dincrement de la professionalització en la gestió de les caixes, es reduïx el percentatge de participació de les administracions públiques i saugmenta la presència de representants dimpositors i impositores en lassemblea general.
En este context, esta llei té com a objectiu fonamental ladaptació a la Llei 26/2013 esmentada del text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat per mitjà del Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell.
En particular, cal assenyalar la modificació de làmbit dactuació funcional i territorial de les caixes destalvis; lestabliment de requisits dhonorabilitat comercial i professional, coneixements i experiència adequats, i estar en disposició dexercir un bon govern, per a totes les persones membres del consell dadministració i de la comissió de control, així com per a les persones que siguen titulars de la direcció general o assimilades, les que ocupen llocs de responsabilitat en funcions de control intern i les que exercisquen altres llocs claus per al desenrotllament diari de lactivitat de la caixa destalvis.
Així mateix, de conformitat amb la normativa bàsica estatal, sintroduïx una nova incompatibilitat per a ser membre dun òrgan de govern, la dexercir qualsevol càrrec executiu en un partit polític, associació empresarial o organització sindical.
Daltra banda, el nombre de membres dels òrgans de govern es reduïx sensiblement. En este sentit, els estatuts de les caixes destalvis hauran de fixar, segons la seua dimensió econòmica, el nombre de membres de cada òrgan dins dels intervals que sestablixen en esta llei.
Quant als percentatges de participació dels diferents grups de representació que componen lassemblea general, cal destacar la important disminució que es du a terme en el conjunt de les administracions públiques, mentres que el grup dimpositors i impositores arreplega quasi tot lincrement de percentatge i es consolida com a grup hegemònic en lassemblea general. Precisament, dins del grup dimpositors i impositores, i dacord amb la normativa estatal, sestablix també una quota per als grans impositors i impositores.
Respecte a la composició del consell dadministració i de la comissió de control, cal destacar lexigència que la majoria de les persones membres del consell dadministració i, almenys, la mitat de les de la comissió de control siguen consellers o conselleres independents, que no podran ser membres de lassemblea general. En este sentit, se suprimix lobligatorietat de la presència, en estos òrgans de representants de tots els grups que componen lassemblea general i la proporcionalitat establida entre ells.
Daltra banda, de conformitat amb la normativa bàsica, sestablix que lobra social de les caixes destalvis podrà tindre com a destinataris els impositors i impositores, el personal de la mateixa caixa i els col·lectius necessitats, així com dedicar-se a fins dinterés públic del seu territori dimplantació. Així mateix, sadapten els fets que poden ser qualificats com a infracció en relació amb les funcions regulades en la normativa bàsica per a les persones membres de la comissió de control.
Finalment, es regulen les especialitats que han de complir tant les fundacions sorgides per transformació de caixes destalvis, com les fundacions obra social de les caixes, a fi de garantir que els fons constituïts per les caixes sapliquen a lactivitat i lexercici dactivitats pròpies de lobra social.
Esta llei sha elaborat de conformitat amb les competències atribuïdes a la Generalitat en els articles 49.1, apartats 23 i 34, i 50.4 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana.
Article únic. Modificació del text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell
1. Saprova la modificació del text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, en els termes que consten en lannex i que afecten els articles següents: article 1, article 2, article 1, article 13 (denominació i apartat 1), article 16, article 17, article 18, article 19, article 20, article 21, article 22, article 23, article 24, article 25, article 26, article 28, article 29, article 30, article 31, article 32, article 34, article 35, article 36, article 37, article 38, article 39, article 40, article 41, article 42, article 43, article 44, article 45, article 46, denominació de la secció 3.ª del capítol V del títol II i articles 47 i 48 que la integren, denominació duna nova secció 4.ª del capítol V del títol II i article 48 bis que lintegra, article 50, article 60, article 67 (denominació i apartats 2.b i 3.d, article 70, denominació del títol IV i articles 72 i 73 que lintegren, disposicions addicionals primera, segona i tercera.
2. Safig al text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, en els termes que consten en lannex, una nova disposició addicional quinta.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Adaptació destatuts i reglament de les caixes destalvis
1. En el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana del desplegament reglamentari desta llei, les caixes destalvis hauran de procedir a ladaptació dels seus estatuts socials i del reglament del procediment regulador del sistema de designacions i eleccions de les persones membres dels òrgans de govern.
2. Una vegada aprovada la modificació dels dits textos per lassemblea general, selevarà, en el termini dun mes, a lInstitut Valencià de Finances, en sol·licitud de lautorització administrativa preceptiva.
Segona. Adaptació dels òrgans de govern
1. Una vegada autoritzats els estatuts i el reglament, les caixes destalvis, en el termini que sestablisca reglamentàriament, hauran diniciar el procés electoral conduent a la configuració de la nova assemblea general. El nombre de representants de cada un dels grups de representació que integren lassemblea general de les caixes destalvis haurà de quedar determinat de tal manera que sajuste als nous percentatges de participació establits en larticle 24 desta llei, i permetre, al mateix temps, la renovació parcial a parts iguals en tots els grups, en successius processos electorals. A este efecte, en els casos en què fóra necessari, es determinarà per sorteig qui vorà acurtada la duració del seu mandat.
2. Fins que no shaja produït ladaptació de lassemblea general al que preveu esta llei, el govern, la representació i ladministració de les caixes destalvis continuaran atribuïts als seus òrgans de govern en la composició actual, els quals, en conseqüència, adoptaran els acords necessaris per a la deguda execució i compliment de les normes contingudes en la llei.
Tercera. Adaptació destatuts i patronat de les fundacions sorgides per transformació de caixes destalvis i de les fundacions obra social
Sense perjuí del que disposa la legislació bàsica de lEstat, en el termini de sis mesos, a comptar des de lentrada en vigor desta llei, les fundacions sorgides per transformació de caixes destalvis i les fundacions obra social els àmbits dactuació principal de les quals siguen a la Comunitat Valenciana, hauran de procedir a ladaptació dels seus estatuts i la composició del seu patronat, si és el cas, al que disposa esta llei. En particular, hauran dajustar els períodes de mandat a sis anys i possibilitar-ne la renovació a parts iguals cada tres anys, segons el que preveu larticle 72.3.c del text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogats expressament els articles 13.7, 15 bis, 27, 33 i 48 ter; el capítol VI del títol II i els articles que lintegren (articles 48 quater, 48 quinquies i 48 sexies); els articles 51, 74 i 75; el títol V i larticle 77 que lintegra, i les disposicions transitòries primera, segona i tercera del text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell.
Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o dun rang inferior soposen al que disposa esta llei i, en particular, les següents:
a) La disposició addicional única i les disposicions transitòries primera, segona, tercera i quarta de la Llei 10/2003, de 3 abril, de la Generalitat, de modificació del text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell.
b) Les disposicions transitòries primera, segona, tercera, quarta i quinta del Decret Llei 4/2010, de 30 de desembre, del Consell, pel qual es modifica el text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell.
c) La disposició addicional novena de la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de Fundacions de la Comunitat Valenciana.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Modificació de la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de Fundacions de la Comunitat Valenciana
Es modifica la disposició addicional tercera, que queda redactada com seguix:
«Disposició addicional tercera. Règim jurídic de les fundacions sorgides per transformació de caixes destalvis i de les fundacions obra social
Les fundacions sorgides per transformació de caixes destalvis domiciliades a la Comunitat Valenciana i les fundacions obra social o fundacions de lobra social de les caixes destalvis els àmbits dactuació principal de les quals siguen els de la dita comunitat autònoma, es regiran pel que disposa esta llei amb les especialitats establides en el text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell.»
Segona. Entrada en vigor
Esta llei entrarà en vigor lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Per tant, ordene que tots els ciutadans, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, observen i facen complir esta llei.
València, 2 dabril de 2015
El president de la Generalitat,
Alberto Fabra Part
ANNEX
Relació completa, en la seua nova redacció, dels preceptes que es modifiquen del text refós de la Llei sobre Caixes dEstalvis, aprovat pel Decret Legislatiu 1/1997, de 23 de juliol, del Consell
U. Larticle 1 queda redactat de la manera següent:
«Article 1. Àmbit daplicació i definició
1. Esta llei serà aplicable a les caixes destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana i, si és el cas, a les domiciliades en altres comunitats, exclusivament pel que fa a les activitats realitzades al territori de la Comunitat Valenciana.
2. Als efectes desta llei, sentén per caixes destalvis les entitats de crèdit de naturalesa fundacional i caràcter social lactivitat financera de les quals soriente principalment a la captació de fons reembossables i a la prestació de servicis bancaris i dinversió per a clients detallistes i xicotetes i mitjanes empreses.»
Dos. Larticle 2 queda redactat de la manera següent:
«Article 2. Àmbit dactuació territorial
Les caixes destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana limitaran el seu àmbit dactuació al territori de la dita comunitat autònoma. No obstant això, podrà sobrepassar-se este límit sempre que sactue a les províncies limítrofes amb la dita comunitat.»
Tres. Larticle 11 queda redactat de la manera següent:
«Article 11. Denominació
Qualsevol persona física o jurídica shaurà dabstindre dutilitzar a la Comunitat Valenciana les denominacions caixa destalvis i mont de pietat, o altres que puguen induir-hi a confusió, sense estar inscrita en el registre que legalment corresponga a les caixes destalvis.
No obstant això, les fundacions bancàries i ordinàries podran utilitzar en la seua denominació i en la seua activitat les denominacions pròpies de les caixes destalvis de què procedisquen.
Així mateix, les entitats de crèdit que hagen rebut, en tot o en part, lactivitat financera duna caixa destalvis podran utilitzar en la seua activitat les marques o els noms comercials notoris o anomenats, sempre que siguen titulars o compten amb el consentiment previ de la caixa titular de les dites marques o noms comercials.»
Quatre. Es modifica lapartat 1 de larticle 13 i la seua denominació, que queden redactats de la manera següent:
«Article 13. Autorització de modificacions estructurals
1. Adoptat lacord pertinent per lassemblea general, correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda autoritzar qualsevol fusió, escissió, transformació o cessió global de lactiu i del passiu en què intervinga alguna caixa destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana. Així mateix, quedaran subjectes a autorització els acords relatius a la integració en sistemes institucionals de protecció. No requerirà autorització la transformació obligatòria en fundacions ordinàries o bancàries, en els termes establits en la legislació bàsica de lEstat.»
Cinc. Larticle 16 queda redactat de la manera següent:
«Article 16. Òrgans de Govern
1. Ladministració, gestió, representació i control de les caixes destalvis correspon als òrgans de govern següents:
a) Assemblea General.
b) Consell dAdministració.
c) Comissió de Control.
2. Addicionalment, al si del consell dadministració, es constituirà la comissió dinversions i la comissió de retribucions i nomenaments. També podrà constituir-se la comissió dobra social.
3. Així mateix, hi podrà haver comissions delegades la composició de les quals es determinarà en els estatuts.
4. Els òrgans de govern actuaran amb caràcter col·legiat i les persones components exerciran les seues funcions en benefici exclusiu dels interessos de la caixa destalvis a què pertanguen i del compliment de la seua funció economicosocial, amb plena independència de qualssevol altres interessos que els pogueren afectar.»
Sis. Larticle 17 queda redactat de la manera següent:
«Article 17. Dietes i retribucions
1. El càrrec de membre de qualsevol dels òrgans de govern, com de les comissions delegades, no podrà originar percepcions diferents de les dietes per assistència a reunions i desplaçament. Lassemblea general, a proposta del consell dadministració, determinarà limport de les citades dietes, que no excediran els límits màxims autoritzats, amb caràcter general, per la conselleria competent en matèria dhisenda. Daltra banda, limport de les dietes dassistència a consells dadministració daltres societats participades, directament o indirectament, per la caixa, quan el càrrec sostente en representació o promogut per esta, no podran excedir limport fixat per lassemblea de la caixa per lassistència al propi consell dadministració, per la qual cosa tal excés, en cas que lhi haguera, haurà de cedir-se a la caixa.
2. Sense perjudici del que hi ha disposat en lapartat anterior, lassemblea general podrà atribuir funcions executives a la persona que nostente la presidència, que hauran de detallar-se en els estatuts; en tal cas, se li podrà assignar una retribució per haver dexercir les seues funcions amb dedicació exclusiva. Lexercici de la presidència executiva serà, per tant, incompatible amb qualsevol activitat retribuïda tant de caràcter públic com privat, excepte ladministració del propi patrimoni i aquelles activitats que exercisca en representació de la caixa. En este últim cas, els ingressos que obtinga, diferents a dietes dassistència a consells dadministració, o altres compensacions amb idèntica finalitat, hauran de cedir-se a la caixa pel compte de la qual realitza esta activitat o representació, o deduir-se de la retribució percebuda en la mateixa; no obstant lanterior, limport de les citades dietes dassistència que excedisquen del fixat per lassemblea de la caixa per lassistència al propi consell dadministració, haurà, així mateix, de cedir-se a la caixa.
3. La política general de dietes i retribucions aplicable, si és el cas, a les persones membres dels òrgans de govern, a les persones que siguen titulars de la direcció general o assimilades, les que ocupen llocs de responsabilitat en funcions de control intern i totes aquelles que exercisquen altres llocs clau per al desenrotllament diari de lactivitat de la caixa destalvis, incloent entre estes les que hi mantinguen una relació laboral de caràcter especial dalta direcció, es regirà pel principi de màxima transparència sobre els distints conceptes retributius.»
Set. Larticle 18 queda redactat de la manera següent:
«Article 18. Requisits
1. Les persones membres dels òrgans de govern hauran de reunir els requisits següents:
a) Ser persona física, major dedat i no estar incapacitat o incapacitada.
b) Tindre la residència habitual en la regió o zona dactivitat de la caixa destalvis.
c) No estar sotmés a les incompatibilitats regulades en larticle següent.
2. Addicionalment, en el cas de ser triades en representació del grup dimpositors i impositores, les persones membres de lassemblea general, així com els compromissaris o compromissàries, hauran de tindre la condició dimpositor o impositora de la caixa destalvis amb una antiguitat superior a dos anys en el moment de lelecció. Així mateix, hauran de tindre un saldo mitjà en comptes no inferiors al que es determine en les normes que desenrotllen esta llei.
3. Daltra banda, les persones membres del consell dadministració i la comissió de control, així com les persones que siguen titulars de la direcció general o assimilades, les que ocupen llocs de responsabilitat en funcions de control intern i les que exercisquen altres llocs clau per al desenrotllament diari de lactivitat de la caixa, incloent-hi entre estes aquelles que hi mantinguen una relació laboral de caràcter especial dalta direcció, hauran de reunir els requisits dhonorabilitat comercial i professional, coneixements i experiència adequats i estar en disposició dexercir un bon govern, exigits per la legislació aplicable a estos efectes a les persones membres de lòrgan dadministració i càrrecs equivalents dels bancs.»
Huit. Larticle 19 queda redactat de la manera següent:
«Article 19. Incompatibilitats
No podran ser membres dels òrgans de govern de les caixes destalvis:
a) La persones que tinguen antecedents penals per delictes dolosos; les persones que estiguen inhabilitades per a exercir càrrecs públics o dadministració o direcció en entitats financeres; les que estiguen inhabilitades dacord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, mentres no haja conclòs el període dinhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs, i les fallides i concursades no rehabilitades en procediments concursals anteriors a lentrada en vigor de la llei indicada.
b) Les persones que ocupen els llocs de president o presidenta, conseller o consellera, administrador o administradora, director o directora, el o la gerent, assessor o assessora o assimilat daltres intermediaris financers, o dempreses dependents dells, així com de corporacions o entitats que propugnen, sostinguen o garantisquen institucions o establiments de crèdit o financers, excepte els que tenen els dits càrrecs en representació de la caixa destalvis, o promoguts per esta.
c) El personal en actiu dun altre intermediari financer.
d) Les persones al servici de lAdministració General de lEstat o de les comunitats autònomes que facen funcions relacionades directament amb les activitats pròpies de les caixes destalvis.
e) Les persones que estiguen lligades a la caixa destalvis o a una societat en el capital de la qual participe aquella per contractes dobres, servicis, subministraments o qualsevol altre treball retribuït, a excepció daquelles que estiguen vinculades a la caixa per relació laboral, durant el període en què es mantinga vigent la respectiva relació contractual i dos anys després, com a mínim, computats a partir de la seua extinció.
f) Les persones que, per si mateixes o en representació daltres persones o entitats, mantingueren, en el moment de ser triades, deutes vençuts i exigibles de qualsevol tipus davant la caixa destalvis, o durant lexercici de les seues funcions hagueren incorregut en lincompliment de les obligacions contretes amb la caixa amb motiu de crèdits, préstecs o per impagament de deutes de qualsevol tipus davant desta.
g) Les persones que exercisquen qualsevol càrrec executiu en un partit polític, associació empresarial o organització sindical, i les persones que exercisquen càrrecs polítics electes o siguen alts càrrecs de lAdministració General de lEstat, de lAdministració de les comunitats autònomes i de lAdministració local, així com de les entitats del sector públic, de dret públic o privat, vinculades o dependents daquelles. Esta incompatibilitat sestendrà durant els dos anys següents a la data del cessament dels dits càrrecs.»
Nou. Larticle 20 queda redactat de la manera següent:
«Article 20. Nomenament, renovació i provisió de vacants
1. Les persones membres dels òrgans de govern seran nomenades per un període de sis anys, i podran ser reelegides sempre que continuen complint els requisits establits en larticle 18. No obstant això, les persones vocals independents del consell dadministració i de la comissió de control no podran tindre esta condició durant un període superior a 12 anys.
2. La renovació de les persones membres dels òrgans de govern sescometrà a parts iguals, cada tres anys. La renovació de lassemblea general respectarà la proporcionalitat de les representacions que la componen.
3. El procediment i les condicions per al nomenament, renovació i provisió de vacants de les persones membres dels òrgans de govern es determinaran en les normes que desenrotllen esta llei.»
Deu. Larticle 21 queda redactat de la manera següent:
«Article 21. Causes de cessament
1. Les persones membres dels òrgans de govern cessaran en lexercici dels seus càrrecs, únicament i exclusivament en algun dels supòsits següents:
a) Per compliment del termini per al qual van ser designades.
b) Per renúncia.
c) Per defunció o declaració de defunció o absència legal.
d) Per la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits per a la designació.
e) Per incórrer en incompatibilitat sobrevinguda.
2. A més, les persones membres de lassemblea general cessaran per acord de separació adoptat per lassemblea general si sapreciara causa justa. Sentendrà que existeix causa justa quan sincomplisquen els deures inherents al càrrec, o perjudiquen amb la seua actuació, pública o privada, el prestigi, el bon nom o lactivitat de la caixa. Lacord de separació haurà destar suficientment motivat i es comunicarà a lInstitut Valencià de Finances.»
Onze. Larticle 22 queda redactat de la manera següent:
«Article 22. Limitacions a la contractació
Els que hagen tingut la condició de membre dels òrgans de govern de la caixa destalvis no podran formalitzar amb esta o amb societats en el capital de les quals participe esta, en la forma que es determine en les normes de desplegament desta llei, contractes dobres, subministraments, servicis o treballs retribuïts durant un període mínim de dos anys, comptadors a partir del cessament en el corresponent òrgan de govern, sense perjuí de la continuïtat de la relació laboral en el cas del personal de la caixa, designat pel seu grup de representació.»
Dotze. Larticle 23 queda redactat de la manera següent:
«Article 23. Nombre de membres
1. Lassemblea general és lòrgan que assumix el suprem govern i decisió de la caixa destalvis. En la seua composició shauran de reflectir adequadament els interessos de les entitats fundadores, dels impositors i impositores i dels destinataris de lobra social. Les persones membres de lassemblea general es denominaran consellers o conselleres generals.
2. Els estatuts de la caixa destalvis han de fixar el nombre de membres de lassemblea general, dacord amb un principi de proporcionalitat en funció de la seua dimensió econòmica, entre un mínim de 30 i un màxim de 100.»
Tretze. Larticle 24 queda redactat de la manera següent:
«Article 24. Composició
1. La representació dels interessos socials i col·lectius en lassemblea general es portarà a efecte per mitjà de la participació dels grups següents:
a) Els impositors i impositores de la caixa, amb una participació del 50%.
b) La Generalitat, amb una participació del 17%.
c) Les corporacions municipals en el terme de les quals tinga oberta una oficina la caixa destalvis, amb una participació del 8%.
d) El personal de la caixa destalvis, amb una participació del 15%.
e) Les persones o entitats fundadores de la caixa destalvis, amb una participació del 5%, si és el cas.
f) Altres entitats representatives dinteressos col·lectius, amb una participació del 5%.
2. Quan la persona o entitat fundadora de la caixa destalvis no estiga reconeguda en els seus estatuts, el percentatge assignat a esta en lapartat anterior es repartirà proporcionalment entre els grups de representació dimpositors i impositores, personal i altres entitats representatives, en relació amb els percentatges establits per a cada un destos.»
Catorze. Larticle 25 queda redactat de la manera següent:
«Article 25. Grups de representació
1. Les persones membres de lassemblea general que siguen representants del grup de la Generalitat les nomenaran les Corts entre persones de reconeguda competència, prestigi i experiència en làrea de leconomia i les finances, de conformitat amb el principi de proporcionalitat en funció de la importància numèrica dels grups polítics integrants en les Corts.
2. Les persones membres de lassemblea general que siguen representants del grup dimpositors i impositores seran elegides per circumscripcions. La distribució del seu nombre per cada circumscripció es farà en proporció a la xifra de depòsits captats per la caixa en cada una destes.
Del nombre de membres corresponents a cada circumscripció, la mitat sassignarà als seus grans impositors i impositores. La resta de representants del grup dimpositors i impositores seran elegits per compromissaris i compromissàries, entre qui tinguen esta condició.
Les persones membres de lassemblea general que siguen representants deste grup han de ser elegides en processos electorals amb la màxima transparència, publicitat i garanties digualtat per als impositors i impositores que participen en cada fase del procés, elecció que ha dassegurar les mateixes possibilitats daccés a la informació del procés electoral per a tots ells.
3. Les persones membres de lassemblea general que siguen representants de corporacions municipals seran designades, atenent criteris de territorialitat, directament per les mateixes corporacions, de forma proporcional a la importància numèrica dels grups municipals que integren de cada una destes.
4. Les persones membres de lassemblea general que siguen representants del personal de la caixa seran elegides, per mitjà de sistema proporcional, per les persones que posseïsquen la seua representació legal. No obstant això, també podran ser elegides, directament, per la plantilla, si així es determina en els seus estatuts. Les persones que formen part de la candidatura hauran de tindre, com a mínim, una antiguitat de dos anys en la plantilla.
5. Les persones membres de lassemblea general que siguen representants de les persones o entitats fundadores, tant institucions públiques com privades, seran nomenades directament per la persona o entitat fundadora.
6. Les persones membres de lassemblea general que siguen representants daltres entitats representatives dinteressos col·lectius seran nomenades, atenent criteris de territorialitat, directament per estes dacord amb les seues normes internes de funcionament. Estes entitats, siguen fundacions, associacions o corporacions de caràcter cultural, científic, benèfic, cívic, econòmic o professional, no podran tindre la consideració dAdministració Pública ni entitat o corporació de dret públic.
7. El procediment per a lelecció de les persones que tinguen la representació de cada un dels grups serà el que es determine reglamentàriament.»
Quinze. Larticle 26 queda redactat de la manera següent:
«Article 26. Representació del personal
1. El personal de la caixa destalvis accedirà a lassemblea general exclusivament per este grup de representació.
2. Les persones membres de lassemblea general que siguen representants del personal tindran les mateixes garanties que les establides per als seus representants legals en larticle 68.c del text refós de la Llei de lEstatut dels Treballadors, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març.»
Setze. Larticle 28 queda redactat de la manera següent:
«Article 28. Funcions
Sense perjuí de les facultats generals de govern, competixen de forma especial a lassemblea general les funcions següents:
a) Nomenar les persones membres del consell dadministració i de la comissió de control, així com a les de la comissió dinversions, de la comissió de retribucions i nomenaments i, si és el cas, de la comissió dobra social. Així mateix, serà competent per a ladopció dels acords de separació del càrrec, de conformitat amb el que establix larticle 21.2.
b) Aprovar i modificar els estatuts i el reglament.
c) Aprovar les operacions previstes en larticle 13.1, així com la dissolució i liquidació de la caixa destalvis.
d) Definir anualment les línies generals del pla dactuació de la caixa destalvis, perquè puga servir de base a la labor del consell dadministració i de la comissió de control.
e) Aprovar la gestió del consell dadministració i els comptes anuals, així com laplicació dels excedents als fins propis de la caixa destalvis.
f) Crear i dissoldre obres socials, així com aprovar els seus pressupostos anuals i la gestió i liquidació destos.
g) Entendre i pronunciar-se sobre les impugnacions presentades contra resolucions o acords presos per la comissió de control, en exercici de la funció que li atribuïx larticle 42.1.g de la llei. Esta funció podrà ser delegada en una comissió constituïda a este efecte.
h) Aprovar linforme anual en què es determinen les mesures adoptades per a garantir la independència de les persones membres de lassemblea general que siguen representants del grup dimpositors i impositores, respecte als daltres grups.
i) Qualssevol altres assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració pels òrgans facultats a este efecte o siguen de la seua competència.»
Dèsset. Larticle 29 queda redactat de la manera següent:
«Article 29. Règim de funcionament
1. Les assemblees generals podran ser ordinàries i extraordinàries. Les assemblees ordinàries tindran lloc una vegada a lany. Les assemblees extraordinàries tindran lloc tantes vegades com siguen expressament convocades.
2. Lassemblea general quedarà vàlidament constituïda en primera convocatòria quan les persones membres presents posseïsquen, almenys, el cinquanta per cent dels drets de vot. La constitució en segona convocatòria serà vàlida siga quin siga el nombre dassistents. Les persones membres de lassemblea general no podran estar representades per un altre membre o per tercera persona, siga física o jurídica.
3. Els acords de lassemblea general sadoptaran, com a regla general, per majoria simple de vots de les persones membres concurrents, excepte en els casos previstos en larticle 21.2 i en els paràgrafs b i c de larticle anterior, en els quals es requerirà, en tot cas, lassistència dun nombre de membres que represente la majoria dels drets de vot, i serà necessari, a més, com a mínim, el vot favorable de dos terços dels assistents.
Cada membre de lassemblea general tindrà dret a un vot, i satorgarà vot de qualitat a qui presidisca la reunió. Els acords vàlidament adoptats obliguen a totes les seues persones membres, incloent-hi les dissidents i absents.
4. Els que posseïsquen la presidència o vicepresidències del consell dadministració ocuparan estos càrrecs en lassemblea general. En la seua absència, lassemblea nomenarà una de les seues persones membres perquè presidisca i dirigisca la sessió de què es tracte.
Daltra banda, la persona que ocupe la secretaria del consell dadministració exercirà el mateix càrrec en lassemblea general.
5. Assistiran a les assemblees generals, amb veu però sense vot, tant la persona titular de la direcció general de la caixa destalvis com les persones vocals del consell dadministració i de la comissió de control que no siguen membres de lassemblea general. No obstant això, si qui posseïx la presidència del consell, o la persona que el o la substituïsca, siga conseller o consellera independent i, per tant, no siga membre de lassemblea general, tindrà, exclusivament, un vot diriment, en cas dempat, per a ladopció dacords de lassemblea general que presidisca.
6. Les altres condicions de convocatòria i funcionament de les assemblees generals es determinaran en les normes que despleguen esta llei.»
Díhuit. Larticle 30 queda redactat de la manera següent:
«Article 30. Funcions
1. El consell dadministració és lòrgan que té encomanat el govern, la representació, ladministració i la gestió financera, així com la de lobra social de la caixa destalvis, per al compliment dels seus fins, amb plenitud de facultats i sense més limitacions que les reservades expressament a la resta dòrgans de govern en esta llei o en els seus estatuts.
2. El consell dadministració elaborarà anualment la proposta de les línies generals del pla dactuació de la caixa destalvis, per a sotmetre la seua aprovació a lassemblea general.
3. El consell dadministració assumirà, com a objectius fonamentals, laprovació de lestratègia de la caixa destalvis i lorganització necessària per a la seua posada en pràctica, així com la supervisió i el control del fet que es complixen els objectius marcats i que es respecta lobjecte i interés social de la caixa.
4. El consell dadministració haurà destablir normes de funcionament i procediments adequats per a facilitar que totes les seues persones membres puguen complir en tot moment les seues obligacions i assumir les responsabilitats que els corresponen dacord amb les normes dordenació i disciplina de les entitats de crèdit i la resta de disposicions que siguen daplicació a les caixes destalvis.»
Dènou. Larticle 31 queda redactat de la manera següent:
«Article 31. Nombre de vocals
El nombre de vocals del consell dadministració estarà comprés entre un mínim de 5 i un màxim de 12, en funció de la dimensió econòmica de la caixa destalvis.»
Vint. Larticle 32 queda redactat de la manera següent:
«Article 32. Elecció de les persones vocals
1. El nomenament de les persones vocals del consell dadministració lefectuarà lassemblea general en la forma que determinen els estatuts.
2. La majoria de les persones vocals del consell dadministració hauran de ser independents, mentres que la resta de vocals seran elegits entre les persones membres de lassemblea general. La seua designació requerirà informe favorable de la comissió de retribucions i nomenaments, que haurà de tindre en compte, a més de la normativa daplicació, les pràctiques i estàndards nacionals i internacionals sobre govern corporatiu dentitats de crèdit. Les persones membres de lassemblea general no podran ser vocals independents.
3. Les persones membres de lassemblea general podran agrupar-se per a designar, entre elles, les persones vocals no independents del consell dadministració en la forma en què sestablisca reglamentàriament. En el cas que es realitze esta representació proporcional, les que sagrupen no podran participar en lelecció de la resta de vocals no independents del consell.»
Vint-i-u. Larticle 34 queda redactat de la manera següent:
«Article 34. Causes dincompatibilitat
Constituiran causes dincompatibilitat per a lexercici del càrrec de vocal del consell dadministració de les caixes destalvis:
a) Les establides en larticle 19 respecte a les persones membres dels òrgans de govern.
b) Pertànyer al consell dadministració o òrgan equivalent de més de quatre societats mercantils o entitats cooperatives. A estos efectes, no es computaran els llocs ocupats en un consell dadministració o òrgan equivalent de societats en què el càrrec, el seu cònjuge, ascendents o descendents, juntament o separadament, siguen propietaris dun nombre daccions o participacions igual o superior al quocient de dividir el total daccions o participacions representatives de la xifra capital social, pel nombre dadministradors o administradores de cada societat. La mateixa norma saplicarà als casos de representació legal de menors, absents o incapacitats. En tot cas, el nombre total de llocs dadministrador o administradora no podrà ser superior a huit, incloent-hi el càrrec que posseïx en la caixa destalvis.»
Vint-i-dos. Larticle 35 queda redactat de la manera següent:
«Article 35. Autoritzacions administratives doperacions de crèdit i transmissió de béns o valors
1. Sense perjuí de les competències atribuïdes al Banc dEspanya en esta matèria, les persones vocals dels consells dadministració, així com els seus cònjuges, ascendents o descendents i les societats en què estes persones participen majoritàriament en el capital, bé de forma aïllada o conjunta, o en les quals exercisquen els càrrecs de president o presidenta, conseller o consellera, administrador o administradora, el o la gerent, director o directora general o que tinguen funcions semblants, no podran obtindre crèdits, avals ni garanties de la caixa destalvis respectiva o alienar a esta béns o valors de la seua propietat o emesos per estes societats, sense que hi haja acord del consell dadministració de la caixa destalvis i autorització de lInstitut Valencià de Finances. Esta prohibició sestendrà, en tot cas, no sols a les operacions realitzades directament per les persones o entitats referides, sinó a aquelles altres en què puguen figurar una o diverses persones físiques o jurídiques interposades. No obstant això, no serà aplicable respecte als que posseïsquen la representació del personal, per als quals la concessió de crèdits es regirà pels convenis laborals, amb un informe previ de la comissió de control i de lInstitut Valencià de Finances.
2. La transmissió de qualsevol bé o valor, propietat duna caixa destalvis, a les persones vocals del consell dadministració, així com a les persones vinculades que se citen en lapartat anterior, haurà de comptar amb lautorització administrativa de lInstitut Valencià de Finances.»
Vint-i-tres. Larticle 36 queda redactat de la manera següent:
«Article 36. Organització
1. El consell dadministració nomenarà, entre les seues persones membres, la persona que ocupe la seua presidència, que, al seu torn, tindrà la de la caixa destalvis i la de lassemblea general. Podrà elegir, així mateix, una o més persones que ocupen les vicepresidències, així com la persona titular de la secretaria, que podrà o no ser membre del consell. Els estatuts de la caixa preveuran les condicions en què estos càrrecs poden ser revocats, en tot cas, sexigirà el vot favorable de, almenys, la majoria absoluta de les persones membres del consell.
2. El consell es reunirà totes les vegades que calga per a la bona marxa de la caixa destalvis. Podrà actuar en ple o delegar funcions, en una comissió executiva o en les persones que ocupen la presidència o la direcció general, a excepció de les relatives a lelevació de propostes a lassemblea general o quan es tracte de facultats especialment delegades en el consell, llevat que siga expressament autoritzat per a això.»
Vint-i-quatre. Larticle 37 queda redactat de la manera següent:
«Article 37. Funcionament
1. Les deliberacions del consell dadministració, de la comissió dinversions, de la comissió de retribucions i nomenaments i, si és el cas, de les comissions delegades i de la comissió dobra social tindran caràcter secret. Així mateix, els acords adoptats per estos òrgans, si és procedent i ho consideren convenient, també tindran caràcter secret. Tindrà la consideració dinfracció greu el trencament deste als efectes de la incompatibilitat prevista en el paràgraf a de larticle 19 i sense perjuí de les responsabilitats dun altre orde que puguen ser procedents.
2. Els acords del consell dadministració sadoptaran per majoria de les persones vocals assistents, excepte en els casos per als quals la normativa aplicable o els seus estatuts prevegen una majoria qualificada. Qui presidisca la reunió tindrà vot de qualitat.
3. A les reunions del consell dadministració assistirà la persona titular de la direcció general amb veu però sense vot.»
Vint-i-cinc. Larticle 38 queda redactat de la manera següent:
«Article 38. Fins
La comissió de control té per objecte cuidar del fet que la gestió del consell dadministració es faça en el marc de les línies generals dactuació que indique lassemblea general i les directrius emanades de la normativa financera, i prestarà especial atenció a la supervisió del procediment electoral i lobra social de la caixa destalvis.»
Vint-i-sis. Larticle 39 queda redactat de la manera següent:
«Article 39. Elecció de les persones vocals
1. El nomenament de les persones vocals de la comissió de control lefectuarà lassemblea general, en la forma que determinen els estatuts, entre persones que no tinguen la condició de vocals del consell dadministració. La mitat de les seues persones membres, en el cas de nombre parell, o la majoria delles, en cas de nombre imparell, seran independents, mentres que la resta de les persones vocals seran elegides entre les persones membres de lassemblea general.
2. El nombre de membres de la comissió de control estarà comprés entre un mínim de 3 i un màxim de 7, en funció de la dimensió econòmica de la caixa destalvis.
3. El sistema de representació proporcional, previst en larticle 32.2 per a les persones vocals del consell dadministració, serà així mateix aplicable per a lelecció de les persones vocals de la comissió de control.
4. En els processos electorals podrà, a més, formar part de la comissió de control, constituïda a este efecte en comissió electoral, una persona designada pel titular de la conselleria competent en matèria dhisenda, entre persones amb capacitat i preparació tècnica adequades. Si és el cas, assistirà a les reunions, amb veu i sense vot, i haurà de guardar secret sobre els assumptes tractats, igual que qualsevol altre membre, excepció feta del seu deure dinformar davant de lInstitut Valencià de Finances.»
Vint-i-set. Larticle 40 queda redactat de la manera següent:
«Article 40. Organització i funcionament
1. La comissió de control nomenarà entre les seues persones membres la persona que ocupe la secretaria i, entre les seues persones vocals independents, qui ocupe la presidència. Els estatuts de la caixa destalvis preveuran les condicions en què els dits càrrecs poden ser revocats, i sexigirà, en tot cas, el vot favorable, almenys, de la majoria absoluta de les persones membres de la comissió.
2. Sempre que la comissió de control així ho requerisca, la persona que ocupe la presidència del consell dadministració, així com la direcció general, assistiran a les reunions amb veu i sense vot.
3. Per al compliment de les seues funcions, la comissió de control es reunirà sempre que siga convocada per qui ocupe la presidència a iniciativa pròpia o a petició dun terç de les persones membres i, com a mínim, una vegada al trimestre.
4. Els acords de la comissió de control sadoptaran per majoria de les persones membres assistents, excepte en els supòsits per als quals la normativa aplicable preveja una majoria qualificada.»
Vint-i-huit. Larticle 41 queda redactat de la manera següent:
«Article 41. Requisits, limitacions i incompatibilitats
Les persones vocals de la comissió de control hauran de reunir els mateixos requisits i tindran les mateixes incompatibilitats i limitacions que les establides per a les persones vocals del consell dadministració.»
Vint-i-nou. Larticle 42 queda redactat de la manera següent:
«Article 42. Funcions
1. Per al compliment dels seus fins, la comissió de control tindrà atribuïdes les funcions següents:
a) Analitzar la gestió econòmica i financera de la caixa destalvis, i elevar a lassemblea general, a lInstitut Valencià de Finances i al Banc dEspanya informació semestral sobre esta.
b) Informar lassemblea general sobre lauditoria dels comptes anuals.
c) Informar lassemblea general i lInstitut Valencià de Finances sobre la gestió del pressupost corrent de lobra social, sobre el projecte de pressupost aprovat pel consell dadministració i sobre lactuació, si és el cas, de la comissió dobra social.
d) Informar lInstitut Valencià de Finances en els casos de nomenament i cessament del titular de la direcció general.
e) Proposar a lassemblea general la suspensió de leficàcia dels acords del consell dadministració de la caixa destalvis quan entenga que vulneren les disposicions vigents o afecten greument la situació patrimonial, els resultats, o el crèdit de la caixa destalvis o els seus impositors i impositores o clients. De les esmentades propostes sinformarà lInstitut Valencià de Finances.
f) Informar sobre qüestions o situacions concretes a petició de lassemblea general, de lInstitut Valencià de Finances o del Banc dEspanya.
g) Vigilar i comprovar si els nomenaments o cessaments de les persones membres dels òrgans de govern han sigut realitzats dacord amb la legislació, així com adoptar, si és el cas, els acords i les resolucions pertinents, sense perjuí de les facultats atribuïdes a la comissió de retribucions i nomenaments. La comissió de control haurà dinformar lInstitut Valencià de Finances de tots els acords i les resolucions presos fent ús de les seues facultats sobre estes matèries.
h) Requerir a qui ocupe la presidència de la caixa destalvis la convocatòria de lassemblea general amb caràcter extraordinari, en el supòsit previst en el paràgraf e.
i) Elaborar un informe anual en què es determinen les mesures adoptades per a garantir la independència de les persones membres de lassemblea general representants del grup dimpositors i impositores, respecte als daltres grups.
j) Exercir, si és el cas, les funcions assignades a la comissió dauditoria, en el text refós de la Llei de Societats de Capital, excepte quan les haguera assumit una comissió creada a este efecte.
2. Per al compliment destes funcions, la comissió de control podrà demanar del consell dadministració i de la persona titular de la direcció general tots els antecedents i la informació que considere necessaris.»
Trenta. Larticle 43 queda redactat de la manera següent:
«Article 43. Nomenament i remoció
1. La persona titular de la direcció general o assimilada serà designada pel consell dadministració entre persones amb capacitat, preparació tècnica i experiència suficient per a desenrotllar les funcions pròpies deste càrrec, i que reunisquen els requisits previstos en larticle 18.3. Lassemblea general haurà de confirmar el nomenament.
2. La persona titular de la direcció general podrà ser remoguda del càrrec per acord motivat de la majoria absoluta de les persones membres del consell dadministració. Este acord haurà de ser ratificat per lassemblea general, amb un informe previ no vinculant de la comissió de control.»
Trenta-un. Larticle 44 queda redactat de la manera següent:
«Article 44. Retribucions i limitacions
1. Lexercici del càrrec de titular de la direcció general requerix dedicació exclusiva i serà, per tant, incompatible amb qualsevol activitat retribuïda, tant de caràcter públic com privat, excepte ladministració del propi patrimoni i aquelles activitats que exercisca en representació de la caixa destalvis. En este últim cas, els ingressos que obtinga, diferents a dietes dassistència a consells dadministració o similars, hauran de cedir-se a la caixa destalvis pel compte dels quals realitza esta activitat o representació; no obstant lanterior, limport de les citades dietes per assistència que excedisquen del fixat per lassemblea de la caixa per lassistència al propi consell dadministració, haurà, així mateix, de cedir-se a la caixa.
2. La persona titular de la direcció general tindrà les mateixes limitacions que les establides per a les persones vocals del consell dadministració en larticle 35.
3. En el cas que sestablisquen contractualment indemnitzacions per cessament de la persona titular de la direcció general, estes no seran eficaces fins que siguen autoritzades per lInstitut Valencià de Finances. La sol·licitud dautorització haurà de ser resolta en el termini dun mes des de la seua recepció en lInstitut. Quan en el procediment no haja recaigut una resolució en termini, sentendrà denegada lautorització.»
Trenta-dos. Larticle 45 queda redactat de la manera següent:
«Article 45. Funcions
La persona titular de la direcció general executarà els acords del consell dadministració i exercirà les funcions que els estatuts o el reglament de la caixa destalvis li encomanen.»
Trenta-tres. Larticle 46 queda redactat de la manera següent:
«Article 46. Registre dalts càrrecs
1. LInstitut Valencià de Finances portarà el registre dalts càrrecs de les caixes destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana, al qual estes entitats estaran obligades a comunicar qualsevol modificació que afecte les persones membres del seu consell dadministració i de la comissió de control, així com la persona titular de la direcció general i la resta dòrgans previstos en larticle 16.2.
2. Els nomenaments, cessaments i reeleccions de les persones referides en lapartat anterior es comunicaran a lInstitut Valencià de Finances com reglamentàriament sestablisca, el qual procedirà a la seua inscripció, després de comprovar ladequació a les normes vigents.
3. La relació de membres del consell dadministració, de la comissió de control i de la resta dòrgans previstos en larticle 16.2, així com la persona titular de la direcció general, tindrà caràcter públic i serà accesible des del portal de transparència de la Generalitat.»
Trenta-quatre. Es modifica la denominació de la secció 3.ª del capítol V del títol II, que queda redactada de la manera següent:
«Secció 3.a Comissions del consell».
Trenta-cinc. Larticle 47 queda redactat de la manera següent:
«Article 47. Comissió dinversions
1. El consell dadministració de la caixa destalvis constituirà en el seu si una comissió dinversions que tindrà la funció dinformar el consell sobre les inversions i desinversions de caràcter estratègic i estable que efectue la caixa, ja siga directament o a través dentitats del seu mateix grup, així com la viabilitat financera de les esmentades inversions i la seua adequació als pressupostos i plans estratègics desta.
2. La comissió dinversions estarà formada per tres persones designades per lassemblea general entre les persones membres del consell dadministració, atenent a la seua capacitat tècnica i experiència professional. La persona que ocupe la presidència de la comissió serà un vocal independent.
3. La comissió dinversions remetrà anualment al consell dadministració un informe en què, almenys, haurà dincloures un resum de les inversions i desinversions a les quals al·ludix lapartat 1. Igualment, sinclourà en linforme anual una relació i el sentit dels informes emesos per lesmentada comissió. Este informe sincorporarà a linforme de govern corporatiu de la caixa destalvis. Així mateix, els informes emesos per lesmentada comissió hauran de remetres a lInstitut Valencià de Finances.
4. El règim de funcionament de la comissió dinversions serà establit pels estatuts de la caixa i el seu reglament intern.»
Trenta-sis. Larticle 48 queda redactat de la manera següent:
«Article 48. Comissió de retribucions i nomenaments
1. El consell dadministració de la caixa destalvis constituirà en el seu si una comissió de retribucions i nomenaments que tindrà les funcions següents:
a) Informar la política general de dietes i retribucions per a les persones membres del consell dadministració i de la comissió de control, per a la persona que ocupe la presidència executiva, si és el cas, i la resta de personal directiu, així com per a la resta dòrgans previstos en larticle 16.2, i vetlar per lobservança de la dita política.
b) Garantir el compliment dels requisits que preveu esta llei per a les persones membres del seu consell dadministració i comissió de control, així com per a la persona titular de la direcció general o assimilada, i per a les persones que assumisquen funcions de control intern o ocupen llocs claus per al desenrotllament diari de lactivitat bancària.
Dels acords adoptats en relació amb les esmentades funcions, la comissió haurà dinformar lInstitut Valencià de Finances.
2. La comissió estarà formada per tres persones, triades per lassemblea general entre les que tinguen la condició de vocals del consell dadministració. Almenys la meitat de les seues persones membres i, en tot cas, la persona que ocupe la presidència, seran independents.
3. Qualsevol membre dels òrgans de govern haurà de comunicar a esta comissió tota situació de conflicte, directe o indirecte, que poguera tindre amb els interessos de la caixa i amb el compliment de la seua funció economicosocial. En cas de conflicte, la persona afectada per este haurà dabstindres dintervindre en loperació de què es tracte.
4. El règim de funcionament de la comissió serà establit pels estatuts de la caixa i el seu reglament intern.»
Trenta-set. Safig una nova secció 4.ª al capítol V del títol II, la denominació de la qual queda redactada de la manera següent:
«Secció 4.ª Govern corporatiu».
Trenta-huit. Larticle 48 bis queda redactat de la manera següent:
«Article 48 bis. Informe de govern corporatiu i de remuneracions
La caixa destalvis haurà de fer públic amb caràcter anual un informe de govern corporatiu i un informe sobre remuneracions, el contingut mínim del qual serà lestablit per la legislació bàsica de lEstat. Ambdós informes seran objecte de comunicació a lInstitut Valencià de Finances.»
Trenta-nou. Larticle 50 queda redactat de la manera següent:
«Article 50. Règim econòmic
1. La política de distribució dexcedents de les caixes destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana haurà destar presidida per la defensa i salvaguarda dels fons rebuts del públic i orientada cap al reforçament dels seus recursos propis.
2. Les caixes destalvis destinaran la totalitat dels excedents que no sapliquen a reserves, o fons de previsió no imputables a riscos específics, a la dotació dun fons per a lobra social. El dit fons podrà tindre com a destinataris els impositors i impositores, el personal de la caixa i col·lectius necessitats, així com dedicar-se a finalitats dinterés públic del seu territori dimplantació.»
Quaranta. Es modifiquen els apartats 2.b i 3.d de larticle 67 i la seua denominació, que queden redactats de la manera següent:
«Article 67. Infraccions
2. Constituïxen infraccions molt greus de les persones membres de les comissions de control de les caixes destalvis:
b) No proposar a lassemblea general la suspensió dacords adoptats pel consell dadministració quan estos infringisquen manifestament la llei i afecten injustament i greument la situació patrimonial, els resultats, el crèdit de la caixa destalvis o els seus impositors i impositores o clients, o no requerir en tals casos la persona que ocupe la presidència de la caixa destalvis perquè convoque assemblea general amb caràcter extraordinari.
3. Constituïxen infraccions greus:
d) No proposar a lassemblea general la suspensió dacords adoptats pel consell dadministració quan la comissió entenga que vulneren les disposicions vigents o afecten injustament i greument la situació patrimonial, els resultats, el crèdit de la caixa destalvis o els seus impositors i impositores o clients, sempre que això no constituïsca infracció molt greu, o no requerir, en tals casos, la persona que ocupe la presidència de la caixa destalvis perquè convoque assemblea general amb caràcter extraordinari.
e) La percepció dingressos econòmics que vulneren el que hi ha previst en esta llei.»
Quaranta-un. Larticle 70 queda redactat de la manera següent:
«Article 70. Informació
Les caixes destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana estaran obligades a remetre a lInstitut Valencià de Finances, en la forma que este determine, qualsevol classe dinformació que sels requerisca sobre la seua activitat i gestió.»
Quaranta-dos. Es modifica la denominació del títol IV, que queda redactat de la manera següent:
«TÍTOL IV Fundacions sorgides per transformació de caixes destalvis i fundacions obra social».
Quaranta-tres. Larticle 72 queda redactat de la manera següent:
«Article 72. Fundacions sorgides per transformació de caixes destalvis
1. Sense perjuí de la normativa bàsica de lEstat aplicable a les fundacions bancàries, tant a estes com a les fundacions ordinàries sorgides per transformació duna caixa destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana, els àmbits dactuació principal de la qual siguen els de la dita comunitat autònoma, els serà aplicable la normativa reguladora de les fundacions de la Comunitat Valenciana, amb les especialitats indicades en els apartats següents.
2. La finalitat destes fundacions serà latenció i el desenrotllament de les activitats pròpies de lobra social de les caixes destalvis, així com la del mont de pietat, en el cas que les caixes de què procedisquen realitzaren esta última activitat.
3. El patronat, com a màxim òrgan de govern destes fundacions, exercirà les seues funcions en benefici exclusiu dels interessos de la fundació i del compliment de la seua funció social. La seua composició i regulació haurà de preveure les peculiaritats següents:
a) El patronat estarà integrat per persones físiques de reconegut prestigi professional en les matèries relacionades amb el compliment dels fins socials de la fundació i per persones jurídiques que representen interessos socials i col·lectius rellevants en el seu àmbit dactuació o aporten, de manera significativa, recursos a la fundació. La persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda podrà designar un membre del patronat.
b) Les persones membres del patronat hauran de reunir els requisits dhonorabilitat comercial i professional, entenent que estos es complixen si no estan incursos en cap de les situacions previstes en el paràgraf a de larticle 19.
c) Les persones membres del patronat seran nomenades per un període de sis anys, i poden ser reelegides. No obstant això, no podran exercir el càrrec durant un període superior a 12 anys, i podran ser triades novament quan hagen transcorregut 8 anys des del compliment de lúltim període. La renovació del patronat es realitzarà a parts iguals, cada tres anys. En el cas de membres nomenats per raó del seu càrrec, la duració del mandat serà indefinida i cessaran quan deixen de tindre el dit càrrec.
4. Estes fundacions hauran de nomenar una persona que ocupe la gerència que posseïsca, a juí del patronat, els coneixements i lexperiència específics per a lexercici de les seues funcions i socupe, amb la deguda diligència, de la gestió ordinària i administrativa de les activitats de la fundació. En cap cas, la dita persona podrà ser membre del patronat.
5. Els comptes anuals destes fundacions hauran dadaptar-se al model normal i ser sotmeses a auditoria externa.
6. Les autoritzacions, oposicions o ratificacions del protectorat i la resta dactes inscriptibles, relatius al seu règim econòmic, així com els estatuts i les seues modificacions, la fusió, extinció i liquidació de la fundació, requeriran un informe previ de lInstitut Valencià de Finances, que serà sol·licitat pel protectorat de fundacions.
Linforme de lInstitut haurà de ser emés en el termini dun mes des de la recepció de la sol·licitud. Si no semet en el termini assenyalat, el protectorat podrà prosseguir les actuacions i continuar la tramitació de lexpedient. La sol·licitud deste informe no suspendrà el transcurs del termini màxim legal per a resoldre i notificar, establit per la normativa sobre fundacions.
7. LInstitut Valencià de Finances podrà efectuar les inspeccions que siguen necessàries a estes fundacions respecte de lactivitat que realitzen, del resultat de les quals haurà dinformar el protectorat per al millor compliment de les funcions deste. Així mateix, podrà requerir la remissió de qualsevol classe dinformació relativa a la seua activitat i gestió.»
Quaranta-quatre. Larticle 73 queda redactat de la manera següent:
«Article 73. Fundacions obra social
1. Les fundacions de lobra social de les caixes destalvis o fundacions obra social, que siguen creades per caixes destalvis per a la gestió i ladministració de la totalitat o duna part de lobra social, estaran subjectes al que disposen els apartats 3 a 7, ambdós inclosos, de larticle anterior.
2. Competix a lassemblea general de les caixes destalvis laprovació de la constitució, la fusió i lextinció de les fundacions de la seua obra social, així com dels seus estatuts i modificacions posteriors, sense perjuí de les funcions inherents al patronat destes fundacions.
3. El règim jurídic establit en lapartat 1 serà també aplicable a les fundacions obra social, creades per una caixa destalvis, encara que esta shaja dissolt o transformat en fundació ordinària o bancària.»
Quaranta-cinc. La disposició addicional primera queda redactada de la manera següent:
«Disposició addicional primera. Obligacions dinformació
1. A més de les caixes destalvis amb domicili social a la Comunitat Valenciana, les entitats de crèdit, quant a les activitats realitzades en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i en els termes que establisca lInstitut Valencià de Finances, estaran obligades a comunicar i informar este sobre:
a) Les obertures, els trasllats, les cessions, els traspassos i els tancaments doficines.
b) El volum de negoci, per províncies, mantingut a la Comunitat Valenciana, amb caràcter trimestral.
c) Facilitar la informació que, fent ús de les seues competències de control i inspecció, els sol·licite, en especial la referida al compliment de la normativa en matèria de transparència de les operacions financeres i protecció de la clientela.
2. Lincompliment en la remissió de la informació, a què es referix esta disposició addicional, sassimilarà a la infracció tipificada en larticle 60.g.»
Quaranta-sis. La disposició addicional segona queda redactada de la manera següent:
«Disposició addicional segona. Recurs dalçada
Els actes administratius que dicte lInstitut Valencià de Finances en lexercici de les funcions de control, inspecció i disciplina de les entitats de crèdit, així com les sancions que impose, si és el cas, seran susceptibles de recurs dalçada davant de la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda.»
Quaranta-set. La disposició addicional tercera queda redactada de la manera següent:
«Disposició addicional tercera. Pròrroga excepcional de mandat
Sense perjuí del que disposa larticle 20.1, de la present llei, excepcionalment i per causes justificades, lInstitut Valencià de Finances, a petició de la caixa destalvis, podrà autoritzar la permanència transitòria de les persones membres dels òrgans de govern de la caixa destalvis que han complit el termini per al qual van ser designades, fins a la data de lassemblea general en què sincorporen les noves persones membres. No obstant això, en cap cas podran transcórrer més de tres mesos entre la data de compliment de mandat i la de lesmentada assemblea general.»
Quaranta-huit. Safig una disposició addicional quinta, que queda redactada de la manera següent:
«Disposició addicional quinta. Federació Valenciana de Caixes dEstalvis
1. Quan el nombre de caixes destalvis, amb domicili social a la Comunitat Valenciana, siga igual o superior a dos podran integrar-se en una federació, i tindrà la representació conjunta desta. Lesmentada federació tindrà personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al desenrotllament de les activitats dirigides al compliment dels seus fins.
2. El seu funcionament es regirà per allò que sha preceptuat en les normes de desplegament desta llei, així com pels seus estatuts.»
Quaranta-nou. Safig a larticle 60 un apartat nou n amb el text següent:
«n) Lincompliment de la normativa específica sobre dietes i retribucions dels membres dels òrgans de govern.»