Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 21/2011, de 4 de març, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica. [2011/2718]

(DOGV núm. 6475 de 08.03.2011) Ref. Base de dades 002886/2011

DECRET 21/2011, de 4 de març, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica. [2011/2718]
Mitjançant la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, en el capítol XXVI, article 120, es va crear l'Ens Prestador de Servicis de Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana.
La Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, va realitzar modificacions substancials que afecten el Decret 149/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar l'estatut de l'Ens Prestador de Servicis de Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana i, entre estes, el canvi de denominació, que passa a anomenar-se Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
La disposició final tercera de l'esmentada Llei 3/2010 establix que, en el termini de sis mesos, el Consell adaptarà els estatuts de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
A causa de les modificacions que s'han produït en l'estructura organitzativa de la Generalitat des de la creació de l'entitat mitjançant la Llei 14/2005, en la qual es fixaren els òrgans del Consell de Direcció i la presidència per les denominacions específiques del càrrec, es produïx una discordança en el text aprovat per la llei en el seu dia i les competències actuals, ajustant-se este estatut a l'actual organització competencial.
Per tal d'evitar una dispersió normativa s'aprova este estatut i queden derogats els anteriors.
En conseqüència, a proposta de la consellera de Justícia i Administracions Públiques, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 4 de març de 2011,
DECRETE
Article únic. Aprovació de l'Estatut
S'aprova l'Estatut de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, el text del qual figura com a annex d'este decret.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Denominació
Les referències al Decret 87/2002, de 30 de maig, del Consell, pel qual es regula la utilització de la firma electrònica avançada en la Generalitat, les referències a l'Autoritat Certificadora de la Generalitat s'entenen fetes a l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queda expressament derogat el Decret 149/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel que es va aprovar l'Estatut de l'Ens Prestador de Servicis de Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació normativa
El conseller o la consellera de la Generalitat amb competències horitzontals en matèria d'administració electrònica queda facultat per a dictar totes les disposicions que calguen per a l'aplicació i execució d'este decret. El president o la presidenta de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica podrà establir les relacions funcionals i orgàniques que calguen o siguen convenients per a la realització del servici.
Segona. Entrada en vigor
El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 4 de març de 2011
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
La consellera de Justícia i Administracions Públiques,
PAULA SÁNCHEZ DE LEÓN GUARDIOLA
ANNEX
ESTATUT DE L'AGÈNCIA DE TECNOLOGIA
I CERTIFICACIÓ ELECTRÒNICA
CAPÍTOL I
Naturalesa i funcions
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
1. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica és una entitat de dret públic de les previstes en l'article 5.2 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.
2. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica gaudirà de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins i queda adscrita a la conselleria de la Generalitat amb competències horitzontals en matèria d'administració electrònica.
3. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica es regix pel que establix el capítol XXVI, article 120, de la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, i pels presents estatuts.
4. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica ajustarà la seua activitat a l'ordenament jurídic privat, amb les excepcions establides en la llei. En tot cas, subjectarà la seua activitat a les normes de dret públic en aquelles actuacions que suposen l'exercici de potestats administratives.
5. Als efectes d'allò que assenyala la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, la Llei 34/2010, de 5 d'agost, de modificació de les Lleis 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, 31/2007, de 30 d'octubre, sobre Procediments de Contractació en els Sectors de l'Aigua, l'Energia, els Transports i els Servicis Postals, i 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, per a l'adaptació a la normativa comunitària de les dues primeres i de la resta de normativa pública de contractació que siga d'aplicació, l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica tindrà la consideració de mitjà propi i servici tècnic de l'administració de la Generalitat i dels seus organismes i entitats de dret públic, a la qual li poden encomanar la realització de treballs i tasques incardinades en l'àmbit de les seues competències. Les comandes establiran els termes i les condicions de la realització dels esmentats treballs i tasques.
Article 2. Competències
1. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica és una entitat de dret públic de la Generalitat a la qual correspon la prestació dels servicis de certificació de firma electrònica avançada en l'àmbit de la Generalitat, les seues entitats autònomes, entitats de dret públic i empreses públiques que en depenen, així com en les relacions que puguen establir totes elles amb els ciutadans i les ciutadanes, empreses i altres administracions públiques, d'acord amb les directrius establides per la conselleria de la Generalitat amb competències horitzontals en matèria d'administració electrònica, així com totes les competències de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana.
2. Igualment, l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica prestarà els servicis relacionats en este article, per a persones o entitats públiques o privades, tant nacionals com estrangeres. Pel que fa a la prestació del servici a persones o entitats de fora de l'àmbit de la Comunitat Valenciana, s'haurà de sotmetre's a l'ordenament jurídic privat.
En la prestació de servicis electrònics, informàtics o telemàtics, així com en l'expedició i subministrament de certificats d'usuari i suports o targetes destinats a l'àmbit privat, l'entitat actuarà, a tots els efectes en règim de dret privat.
3. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica podrà explotar amb criteri de rendibilitat, tant social com econòmica, els béns incorporals de naturalesa tecnològica adscrits a les conselleries i organismes de la Generalitat, mitjançant d'acords amb les conselleries i organismes, en els quals es fixaran els termes i condicions de l'explotació.
4. Així mateix, l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica assumirà la prestació dels servicis tècnics i administratius següents:
a) Servici d'expedició de certificats digitals, seguint les directrius fixades en el Document de Pràctiques de Certificació i les Polítiques de Certificació aprovades per a cada tipus de certificat emés.
b) Servici de gestió i revocació de certificats digitals, seguint les directrius fixades en el Document de Pràctiques de Certificació i les Polítiques de Certificació aprovades per a cada tipus de certificat emés.
c) Suport a la creació d'entitats de certificació: assistència en la posada en marxa d'estes entitats, en la redacció de documents de Pràctiques i Polítiques de Certificació i col·laboració en el manteniment de llistes de certificats revocats.
d) Servici de consignació de data i hora en els documents electrònics.
e) Servici d'anàlisi, avaluació i acreditació dels sistemes d'informació que facen ús dels servicis del certificat prestat per l'Agència, per a assegurar el correcte ús de les tecnologies, l'aplicació de les normes i procediments tècnics i, en definitiva, la preservació dels nivells de seguretat adequats a cada entorn.
f) Validació de l'estat dels certificats digitals utilitzats per les aplicacions, siguen expedits per la propia agència o per altres prestadors de servicis de certificació
g) Servici de font de temps segura basat en el protocol NTP a través d'Internet.
h) Servici d'arxiu de claus de xifrat.
i) Servici de suport a usuaris i usuàries a través del Centre d'Assistència a Usuaris i Usuàries (call center), guies i manuals, qüestions comunes (FAQs).
j) Servici de provisió de dispositius criptogràfics (targetes, lectors, dispositius criptogràfics USB, dispositius USB de memòria, etc.).
k) Servici de representació electrònica a través del Registre de Representants.
l) Qualssevol altres servicis tècnics i administratius que es considere convenient atribuir reglamentàriament a l'Agència.
5. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica es coordinarà amb el Centre Criptològic Nacional per al desplegament, en l'àmbit de la Generalitat, de les funcions relatives a la seguretat de la informació, arreplegades en el Reial Decret 421/2004, de 12 de març, pel qual es regula el Centre Criptològic Nacional. En concret, seran competències de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, en l'àmbit de les administracions públiques valencianes, en coordinació amb el Centre Criptològic Nacional, les següents:
a) Difondre les normes i instruccions, i elaborar guies i recomanacions per a garantir la seguretat dels sistemes de les tecnologies de la informació i les comunicacions de l'administració valenciana.
b) Formar i conscienciar el personal de l'administració relacionat amb les tecnologies de la informació i les comunicacions, o que tracten amb sistemes d'informació.
Article 3. Funcions
1. Com a prestador de servicis de certificació, l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica desplegarà totes aquelles activitats necessàries per a prestar els servicis de certificació de firma electrònica en relació amb l'ús de certificats i la firma electrònica, i en particular:
a) Redactarà els documents de Polítiques de Certificació, definint l'ús de cada tipus de certificat emés, els usuaris i usuàries possibles, els nivells de responsabilitat i confiança, les responsabilitats i obligacions dels titulars dels certificats, els mecanismes d'identificació dels titulars de certificats i els controls de seguretat aplicats.
b) Aprovarà, publicarà i revisarà els documents de Pràctiques i Polítiques de Certificació.
c) Executarà les polítiques de certificació.
d) Aplicarà els procediments i pràctiques operatives per a l'emissió de certificats digitals.
e) Gestionarà la infraestructura de clau pública (PKI), entesa com el conjunt d'equipaments i aplicacions informàtiques necessàries per a l'emissió i gestió de les claus i certificats reconeguts.
f) Prestarà assessorament i consultoria necessàries a la Generalitat, els seus organismes autònoms i entitats de dret públic, a la resta d'administracions públiques i empreses públiques o privades que ho sol·liciten, en matèria d'aplicacions i desplegament de firma electrònica i seguretat de la informació i les comunicacions.
g) Podrà prestar servicis de creació d'altres entitats de certificació, proporcionant assessorament tècnic i jurídic.
h) Prestarà els servicis tècnics i administratius per a garantir la seguretat, la validesa i l'eficàcia dels actes i documents realitzats amb el concurs de tècniques o mitjans electrònics, informàtics i telemàtics, així com de la seua emissió i reenviament.
i) Prestarà els servicis de formació i divulgació dels servicis de certificació digital i la seua aplicació en l'administració electrònica, en coordinació amb l'Institut Valencià d'Administració Pública o altres organismes amb funcions formatives.
j) Prestarà els servicis de verificació de firmes a llarg termini, per temps indefinit, per a garantir la validesa d'una firma realitzada en un moment concret, una vegada vençut el període de validesa del certificat amb què es va firmar.
Així mateix, s'adscriuen a l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica totes les funcions de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana.
2. Com a activitats complementàries a la prestació de servicis de certificació, l'Agència podrà prestar els servicis següents:
a) Consultoria de seguretat de la informació i les comunicacions, la qual inclourà, entre altres:
1er. Elaboració de polítiques de seguretat.
2n. Elaboració de plans de resposta davant d'incidents i continuïtat dels servicis.
b) Formació, divulgació i conscienciació sobre la seguretat en tecnologies de la informació i les comunicacions, en coordinació amb l'Institut Valencià d'Administració Pública i altres organismes amb funcions formatives.
c) Prestarà servicis de gestió documental electrònica:
1er. Custòdia documental electrònica.
2n. Firmes mancomunades.
3er. Infraestructures tècniques per a l'arxiu de documents electrònics, seguint les directrius marcades pels òrgans competents en matèria d'arxiu i qualificació de documents.
d) Prestarà servicis relacionats amb la facturació electrònica.
e) Realitzarà l'homologació de productes de firma electrònica i la certificació d'utilitat a l'efecte de la seua correcta aplicació en els procediments i aplicacions informàtiques.
f) Prestarà servicis d'arxiu de fonts de programes, per a garantir la seua seguretat i integritat al llarg del temps.
g) Podrà actuar com tercer de confiança, segons la concepció de l'article 25 de la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de Servicis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic, arxivant en suport informàtic les declaracions de voluntat que integren els contractes electrònics i consignant la data i hora en què estes comunicacions s'han produït.
h) Podrà dur a terme servicis d'eliminació o destrucció certificada de suports magnètics o òptics d'informació. Quan es tracte de documents administratius, se seguiran les directrius marcades per la Junta Qualificadora de Documents Administratius, o l'òrgan competent en esta matèria de l'administració que es tracte.
i) L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica serà l'autoritat administrativa competent per a ordenar la pèrdua de vigència de la representació en el Registre de Representants, així com la seua notificació a l'interessat o la interessada.
j) Qualssevol altres servicis administratius o tècnics que es considere convenient atribuir reglamentàriament a l'Agència.
3. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica podrà constituir o participar en societats mercantils i entitats públiques o privades sense finalitats lucratives per a desplegar qualsevol activitat que estiga relacionada amb les funcions que li atribuïxen esta llei, si així ho acorda el seu Consell de Direcció.
CAPÍTOL II
Organització
Article 4. Òrgans
Els òrgans de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica són:
1. El president o la presidenta.
2. El vicepresident o la vicepresidenta.
3. El Consell de Direcció.
4. La gerència.
Article 5. Del president o la presidenta
1. El president o la presidenta de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, que ho serà alhora del Consell de Direcció, serà el conseller o la consellera que ostente les competències en matèria d'administració electrònica.
2. El president o la presidenta exercirà les funcions següents:
a) Ostentar la màxima representació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica i exercir l'alta direcció i govern .
b) La representació de l'Agència per a la firma de convenis.
c) El president o la presidenta serà l'òrgan de contractació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
d) Coordinar les línies generals de funcionament de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
e) Convocar, fixar l'orde del dia, presidir i moderar les sessions del Consell de Direcció, dirimir si, fa el cas, els empats de les votacions amb el seu vot de qualitat.
f) Autoritzar amb la seua firma, juntament amb la del secretari o secretària, les actes aprovades de les sessions del Consell de Direcció i el certificat dels acords o extrems continguts en les actes.
g) Demanar, si ho estima oportú, el parer del Consell de Direcció sobre qualsevol aspecte relacionat amb l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica i el seu funcionament.
h) Resoldre la publicació dels programes anuals d'actuació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, així com les convocatòries d'ajudes, subvencions i beques.
i) En general i, de forma àmplia, exercir totes aquelles funcions que possibiliten el millor desplegament dels fins de l'Agència.
3. El president o la presidenta podrà delegar les següents funcions en el vicepresident o la vicepresidenta i, en el cas que no estiga present en qualsevol altre membre del Consell de Direcció i en el gerent:
a) Representació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
b) Representació de l'Agència per a la firma de convenis.
c) Presidir i moderar les reunions del Consell de Direcció.
d) Coordinar les línies generals de funcionament de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
e) Autoritzar amb la seua firma, juntament amb la del secretari o secretària, les actes aprovades de les reunions del Consell de Direcció i els certificats dels acords o extrems continguts en les actes.
f) Resoldre la publicació dels programes anuals d'actuació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, així com les convocatòries d'ajudes, subvencions i beques.
g) Aquelles funcions que siguen necessàries per al bon funcionament de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
h) Les funcions que s'establisquen reglamentàriament.
4. Correspon al president o presidenta l'exercici de les potestats administratives que s'atribuïxen a l'Agència: potestat reglamentària, de planificació, sancionadora i de revisió d'ofici dels actes administratius.
Article 6. El Consell de Direcció. Funcions
1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat de govern i control de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
2. Estarà integrat:
a) Pel president o la presidenta de l'Agència.
b) Pel vicepresident o la vicepresidenta, càrrec que recaurà en el titular o la titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d'Administració Electrònica.
c) Pels vocals següents:
1er. Pel secretari o la secretària autonòmica competent en matèria de Pressupostos.
2n. Pel secretari o la secretària autonòmica competent en matèria d'indústria.
3er. Pel secretari o la secretària autonòmica competent en matèria de salut.
4t. Pel director o la directora general competent en matèria d'arxius.
5é. Pel director o la directora general competent en matèria d'administració electrònica.
3. La secretaria del Consell de Direcció recaurà en el director o directora general competent en matèria d'administració electrònica de la Generalitat, qui participarà en les reunions amb veu i vot, i tindrà les funcions d'alçar acta de les sessions, rebre les actes de comunicació dels membres amb l'òrgan i les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol altra classe d'escrits dels quals haja d'assabentar-se, així com totes les funcions que establix l'article 25 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
4. El vicepresident o la vicepresidenta substituirà el president o la presidenta en cas de vacant, absència o malaltia.
5. Al Consell de Direcció li correspon exercir aquelles facultats i poders, en general, que calguen per al compliment dels seus fins, i, en particular, se li atribuïxen les funcions següents:
a) Definir les directrius generals i les línies d'actuació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica
b) Aprovar el pla anual d'activitats de l'Agència, així com les modificacions d'este, a proposta de la Gerència.
c) Aprovar i elevar a la conselleria/ Direcció General de la Generalitat amb competències horitzontals en matèria d'administració electrònica, l'avantprojecte de pressupost anual de l'Agència, així com les seues modificacions.
d) Aprovar els estats d'execució del pressupost i els comptes anuals de l'Agència.
e) Aprovar la plantilla, l'organització funcional i el règim de retribució del personal de l'Agència, a proposta de la gerència i dins de les limitacions legals i pressupostàries.
f) L'aprovació i regulació de l'organització interna de l'entitat i el desplegament de l'organigrama de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica a partir del present Estatut.
6. El Consell de Direcció podrà delegar les funcions 5.c), d) i e) en el president o presidenta, en qualsevol dels seus membres i en el gerent.
Article 7. Règim jurídic del Consell de Direcció
1. El Consell de Direcció es reunirà, prèvia convocatòria del seu president o presidenta, com a mínim, dues vegades a l'any. La primera reunió se realitzarà durant el primer trimestre natural per a analitzar i, si fa el cas, aprovar la memòria i els comptes anuals de l'exercici anterior. La segona per a deliberar i, si fa el cas, aprovar l'avantprojecte de pressupostos i els plans d'actuació anuals.
2. Les reunions extraordinàries del Consell de Direcció podran ser convocades sempre que ho acorde el seu president o presidenta, així com a petició de la meitat més un dels components del Consell.
3. Les reunions del Consell de Direcció seran dirigides pel seu president o presidenta. En cas de vacant, absència, malaltia, abstenció o delegació expressa presidirà les reunions el vicepresident o vicepresidenta.
4. L'orde del dia serà fixat pel president o la presidenta del Consell de Direcció ateses, si fa el cas, les peticions dels altres membres, formulades amb antelació suficient.
5. El quòrum per a la constitució vàlida del Consell de Direcció serà el de majoria absoluta dels seus membres, en primera convocatòria, i d'un mínim de quatre dels seus components, en segona convocatòria. I ha d'estar necessàriament entre ells el president o la presidenta i el secretari o la secretària, si fa el cas, o els qui els substituïsquen. Entre la primera i la segona convocatòria hauran de transcórrer, com a mínim, trenta minuts. No obstant, quedarà vàlidament constituït, encara que no s'hagueren complit els requisits de convocatòria, quan estiguen presents tots els seus membres i així ho acorden per unanimitat.
6. Els acords es prendran per majoria simple dels assistents. En cas d'empat decidirà el vot de qualitat de qui presidisca la reunió.
7. Els acords que s'adopten constaran en l'acta corresponent, que podrà ser aprovada pel Consell de Direcció en la mateixa reunió a què es referisca o en la següent, i serà firmada pel secretari o la secretària amb el vistiplau del president o la presidenta i inscrita en el llibre d'actes.
8. En allò no previst en este article caldrà ajustar-se al que disposa el capítol II del títol II de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 8. De la gerència
1. El gerent o la gerent de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica com a alt càrrec de l'administració de la Generalitat, serà nomenat i, si fa el cas, separat, per Decret del Consell, a proposta del conseller o la consellera de la Generalitat amb competències horitzontals en matèria d'administració electrònica.
2. Correspon al gerent de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica l'exercici de les funcions següents:
a) La direcció i gestió de les activitats de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica.
b) L'execució dels acords del Consell de Direcció.
c) L'elaboració del pla anual d'activitats de l'Agència, l'avantprojecte de pressupost per a cada exercici i les modificacions d'este, així com els estats d'execució del pressupost i els comptes anuals, per tal d'elevar-los al Consell de Direcció per a la seua aprovació.
d) La contractació i acomiadament del personal laboral de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica. La creació dels llocs de treball de naturalesa laboral propis de l'Agència serà realitzada pel gerent, previs els informes preceptius, i aprovarà els criteris de selecció i admissió, conforme amb la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.
e) La gestió econòmica i financera i el control tècnic i administratiu dels servicis.
f) Efectuar qualsevol classe de cobraments.
g) La direcció del personal de l'Agència, així com l'elaboració de la plantilla de personal, per a la seua aprovació pel Consell de Direcció.
h) La resolució dels procediments administratius corresponents al seu àmbit de competència i la formulació de les propostes a l'òrgan competent quan la resolució haja d'adoptar-se en una altra instància.
i) La representació de l'entitat per a l'exercici de qualsevol classe d'accions i recursos.
j) La celebració de contractes de l'Agència de Tecnologia i Certificació electrònica d'una quantia inferior a 750.000 euros, d'acord amb la legislació vigent en matèria de contractes del sector públic.
k) Qualssevol altres funcions que li siguen atribuïdes o delegades pel president o la presidenta o el Consell de Direcció.
CAPÍTOL III
Organització administrativa
Article 9. Organització central
1. L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica s'organitzarà en departaments, dependents jeràrquicament de la gerència, aprovats pel Consell de Direcció, a proposta del gerent.
2. Al capdavant dels departaments podrà haver-hi un responsable.
3. La gestió de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica estarà integrada pels diversos servicis i unitats que aprove el Consell de Direcció, a proposta del gerent.
CAPÍTOL IV
Personal
Article 10. Personal laboral propi de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica
1. El personal de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica es regirà, amb caràcter general, per les normes del dret administratiu o laboral que li siguen d'aplicació.
2. La contractació i selecció d'este personal es realitzarà en règim de dret laboral comú.
3. El règim de retribució del personal laboral de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica tindrà en compte el que, amb caràcter general, regisca per al personal al servici de la Generalitat.
4. Es realitzarà la contractació del personal laboral fix mitjançant els anuncis corresponents publicats pel gerent, amb l'aprovació del president o la presidenta, basats en els principis d'igualtat, mèrit i capacitat i respectant, en tot cas, els principis de publicitat, transparència i no discriminació.
Article 11. Dels funcionaris que presten servicis en l'entitat
El personal funcionari adscrit a l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica es regirà pel que disposa la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, les seues normes de desplegament i la resta de legislació d'aplicació general. Els llocs de treball de naturalesa funcionarial de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, així com les persones que els ocupen i les relacions de llocs de treball, seran gestionats per l'òrgan competent en matèria de funció pública de la Generalitat.
CAPÍTOL V
Recursos i règim econòmic
Article 12. Recursos financers
L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica disposarà dels recursos econòmics següents per al compliment dels seus fins:
1. Les consignacions que anualment s'establisquen a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.
2. Els ingressos ordinaris i extraordinaris que obtinga per l'exercici de les seues activitats.
3. Els productes i rendes dels béns, drets i valors integrants del seu patrimoni.
4. Els crèdits, préstecs, emprèstits i altres operacions que puga concertar.
5. Les subvencions, herències, llegats, donacions, i qualsevol altra aportació voluntària d'entitats o organismes públics i privats i dels particulars.
6. Els altres ingressos de dret públic o privat que li siga autoritzat percebre o que pogueren correspondre-li d'acord amb la normativa vigent. Com a ingrés de dret públic se cedix a l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica la gestió de la taxa per la prestació dels servicis de firma electrònica reconeguda.
7. Els ingressos derivats de la gestió per l'explotació dels béns incorporals de les conselleries i organismes de la Generalitat amb què l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica haja arribat a un acord.
8. Qualssevol altres recursos que li pogueren ser atribuïts.
Article 13. Pressupost
El pressupost de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica s'ajustarà al que establix el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i a les previsions de les lleis de pressupostos de la Generalitat.
Article 14. Elaboració del pressupost
1. L'avantprojecte de pressupost, una vegada aprovat pel Consell de Direcció de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, serà remés a la conselleria a la qual estiga adscrita, per a la seua posterior elevació a la conselleria competent en matèria d'hisenda, a l'efecte de la seua integració en el pressupost de la Generalitat.
2. Els avantprojectes de pressupostos seran elaborats sota el principi d'equilibri pressupostari.
3. La comptabilitat s'ajustarà a les normes aplicables a les entitats de dret públic subjectes a la Generalitat.
Article 15. Control financer
El control financer de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica s'efectuarà d'acord amb el que establix el Text Refós de la Llei de la Hisenda Pública de la Generalitat.
CAPÍTOL VI
Règim patrimonial
Article 16. Patrimoni propi
L'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica podrà adquirir béns i drets a títol onerós i gratuït, posseir, arrendar béns i drets de qualsevol classe.
Les competències relatives a l'adquisició a títol onerós de béns immobles, així com per a celebrar contractes en matèria d'arrendament, correspon al president o presidenta de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, amb un informe previ favorable de la conselleria competent en matèria de patrimoni.
Article 17. Béns adscrits
S'adscriuen a l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica els béns i drets de la Generalitat necessaris per al desplegament de les seues funcions. En concret, passen a formar part del patrimoni de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica els següents:
1. La infraestructura de clau pública necessària per a l'emissió i gestió de claus i certificats.
2. Els servidors i sistemes d'informació necessaris per al desplegament de les funcions associades a l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, que estaven adscrits a la Direcció General de Modernització.
3. Els drets de propietat industrial sobre la marca ACCV
4. Els dominis d'Internet i .
5. Qualssevol altres que es considere necessaris per al compliment dels seus fins
CAPÍTOL VII
Règim jurídic
Article 18. Règim jurídic
Caldrà l'autorització del conseller o la consellera de la Generalitat amb competències horitzontals en matèria d'administració electrònica a qui estiga adscrita per a celebrar contractes d'una quantia superior a 750.000 euros.
L'Advocacia General de la Generalitat prestarà a l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica assistència jurídica i representació i defensa en juí, davant de qualsevol classe de jurisdiccions, en aquells assumptes en què este ens, en l'àmbit de les seues competències, actue amb sotmetiment ple a l'ordenament jurídic públic.
No obstant això, l'advocat general de la Generalitat, a proposta del gerent de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, podrà encomanar esta assistència, representació i defensa en juí en algun assumpte concret, per raons de coneixement del tema en litigi o especialització en la matèria de què es tracte, a l'advocat col·legiat especialment designat a l'efecte.

linea
Mapa web