Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. RESOLUCIÓ de 30 de març de 2020, de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, per la qual se suspenen temporalment les declaracions de zona de gran afluència turística durant el període corresponent a la Setmana Santa i Pasqua [2020/2767]

(DOGV núm. 8778 de 01.04.2020) Ref. Base de dades 002869/2020

RESOLUCIÓ de 30 de març de 2020, de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, per la qual se suspenen temporalment les declaracions de zona de gran afluència turística durant el període corresponent a la Setmana Santa i Pasqua [2020/2767]
FETS

Primer. Atesa l’evolució de la situació de l’epidèmia pel coronavirus COVID-19, i per recomanació del Comitè d’Emergències del Reglament Sanitari Internacional (2005), el 30 de gener de 2020, el director general de l’Organització Mundial de la Salut va declarar el brot del nou coronavirus COVID-19 com una Emergència de Salut Pública d’Importància Internacional (ESPII), ja que la seua propagació internacional suposa un risc per a la salut pública dels països i exigeix una resposta internacional coordinada. En la seua declaració, el Comitè d’Emergències va instar als països a estar preparats per a contenir la malaltia perquè encara és possible interrompre la propagació del virus, sempre que s’adopten mesures fermes per a detectar la malaltia de manera precoç, aïllar i tractar els casos, fer seguiment dels contactes i promoure mesures de distanciament social concordes amb el risc.


Segon. Des de l’aparició de l’epidèmia del coronavirus COVID-19 en l’Estat espanyol, principalment, les autoritats competents en matèria de sanitat, d’interior i de transports, del Govern, del Consell de la Generalitat, així com de la resta dels consells de govern de les comunitats autònomes, han vingut dictant una sèrie de mesures encaminades a frenar la propagació de l’epidèmia del coronavirus COVID-19, tendents a evitar contactes entre les persones des del punt de vista de la vida social, educativa, laboral, cultural i d’oci, així com promoure mesures de distanciament social concordes amb el risc, que inclouen mesures limitadores de la mobilitat, la limitació d’obertura de determinats establiments públics, limitacions de l’ús i freqüència dels transports públics i privats, suspensió del trànsit aeri i marítim i restabliment i tancament de fronteres.


Tercer. En conseqüència, el Decret 4/2020, de 10 de març, del president de la Generalitat, suspén i ajorna la celebració de les festes de les Falles en la Comunitat Valenciana, i de la Magdalena a Castelló.

La Resolució d’11 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda mesures excepcionals per a esdeveniments festius i de concentració de persones, en la Comunitat Valenciana, per a limitar la propagació i el contagi pel Covid-19, i estableix que l’abast de la mesura especial de suspensió i ajornament, en les dates previstes en cada cas, de les festes de Falles que se celebren en la Comunitat Valenciana i de les festes de la Magdalena que se celebren a Castelló de la Plana, inclou tot tipus d’activitats d’alta concurrència de persones directament relacionades amb aquestes celebracions, com ara la plantà, mascletades, castells de focs artificials, ofrenes, processons, desfilades i cercaviles, carpes, concerts, revetles i festejos taurins.

La Resolució d’11 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda mesures excepcionals per a esdeveniments de competició professional esportiva en la Comunitat Valenciana, per a limitar la propagació i el contagi pel Covid-19, i estableix com a mesura especial de caràcter preventiu que les competicions o partits de caràcter professional no podran celebrar-se en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana més que a porta tancada i sense assistència de públic, fins a nova resolució, en el moment en què es valore que la disminució del risc sanitari justifique deixar-la sense efecte o reduir el seu abast.

La Resolució de 12 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda mesures excepcionals en relació amb els centres d’oci especialitzats d’Atenció a Majors (CEAM), clubs socials de jubilats, llars del pensionista o similars, de qualsevol titularitat, l’objectiu de la qual siga cultural o d’oci, per a limitar la propagació i el contagi del Covid-19.
La Resolució de 12 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda mesures excepcionals en relació amb les activitats i viatges d’oci, culturals o similars, organitzats per centres socials i educatius de qualsevol nivell, associació, entitat cultural o uns altres, dins o fora de la Comunitat Valenciana, per a limitar la propagació i el contagi del Covid-19.

La Resolució de 12 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda mesures excepcionals amb els programes d’intercanvi de professorat i alumnat, així com amb les estades formatives del personal docent de qualsevol nivell educatiu, per a limitar la propagació i el contagi del Covid-19.

La Resolució de 12 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda suspendre temporalment l’activitat educativa i formativa presencial en tots els centres i etapes, cicles, graus, cursos i nivells d’ensenyament en la Comunutat Valenciana, a conseqüència de la situació i evolució del coronavirus (Covid-19).

L’Ordre PCM/216/2020, de 12 de març, per la qual es publica l’Acord del Consell de Ministres de 12 de març de 2020, estableix mesures excepcionals per a limitar la propagació i el contagi pel COVID-19, mitjançant la prohibició d’entrada de vaixells de passatge procedents de la República italiana i de creuers de qualsevol origen amb destinació a ports espanyols.

La Resolució de 13 de març de 2020, de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, desenvolupa per a l’àmbit universitari i d’ensenyaments artístics superiors, la Resolució de 12 de març, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de suspensió temporal de l’activitat educativa i formativa presencial en tots els centres, etapes, cicles, graus, cursos i nivells d’ensenyament de la Comunitat Valenciana, a conseqüència de la situació i evolució del coronavirus (Covid-19).

La Resolució de 13 de març de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda mesures excepcionals per a esdeveniments de caràcter cultural, recreatiu o d’oci, de titularitat pública i privada, a la Comunitat Valenciana, per a limitar la propagació i el contagi pel Covid-19, i resol la suspensió d’obertura al públic de centres culturals, museus, teatres, biblioteques, arxius, altres espais escènics i culturals, sales de cinema i sales d’exposicions, de titularitat pública i privada, el tancament de les instal·lacions esportives, així com la suspensió de tota l’activitat esportiva de qualsevol àmbit, de titularitat pública i privada.

La Resolució de 13 de març de 2020, de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda mesures especials de caràcter preventiu en matèria d’espectacles públics, activitats recreatives, activitats socioculturals i establiments públics, per a limitar la propagació i contagi pel COVID-19, que afecta a tots els espectacles, activitats i establiments contemplats en el Catàleg de l’Annex de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat.
En particular, aquesta mesura afecta, a:
- Els espectacles i activitats en via pública i en espais oberts, inclosos els festivals de gran aforament.
- Els espectacles i activitats extraordinaris, tant a aquells que suposen un increment de risc com als que no.
- Les proves esportives l’autorització de les quals competisca als Ajuntaments com a l’Administració Autonòmica d’acord amb els articles 7 i 8 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat.

- Les discoteques, sales de festes, sales de ball i pubs.
- Els cinemes, teatres i establiments amb butaques.
- Els bars, restaurants, cafeteries, i establiments situats en zona marítim-terrestre.
- Els espectacles taurins en plaça de bous, festejos de bous al carrer i espectacles amb animals.
- Les activitats firals i parcs d’atraccions.
- Els establiments on es realitzen activitats de joc i d’atzar.
- Les activitats organitzades per a persones menors d’edat i per a persones majors de 65 anys.
- Els gimnasos, piscines i establiments on es desenvolupen activitats esportives.
- Els altres espectacles, activitats i establiments previstos en la normativa d’Espectacles.

Quart. El Reial Decret 463/2020, de 14 de març, modificat pel Reial Decret 465/2020, de 17 de març, declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, estableix diverses mesures entre les quals es troba la de la limitació de la llibertat de circulació de les persones durant la vigència de l’estat d’alarma, de tal manera que les persones únicament podran circular per les vies o espais d’ús públic per a la realització de les següents activitats, que hauran de realitzar-se individualment, llevat que s’acompanye a persones amb discapacitat, menors, majors, o per una altra causa justificada:

a) Adquisició d’aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat.
b) Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris.
c) Desplaçament al lloc de treball per a efectuar la seua prestació laboral, professional o empresarial.

d) Retorn al lloc de residència habitual.
e) Assistència i cura a majors, menors, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables.
f) Desplaçament a entitats financeres i d’assegurances.
g) Per causa de força major o situació de necessitat.
h) Qualsevol altra activitat d’anàloga naturalesa.

El Reial Decret 463/2020, de 14 de març també estableix mesures de contenció en l’àmbit de l’activitat comercial, equipaments culturals, establiments i activitats recreatius, activitats d’hostaleria i restauració, i altres addicionals, per les quals se suspèn l’obertura al públic dels locals i establiments minoristes, a excepció dels establiments comercials detallistes d’alimentació, begudes, productes i béns de primera necessitat, establiments farmacèutics, sanitaris, centres o clíniques veterinàries, òptiques i productes ortopèdics, productes higiènics, premsa i papereria, combustible per a l’automoció, estancs, equips tecnològics i de telecomunicacions, aliments per a animals de companyia, comerç per internet, telefònic o correspondència, tintoreries, bugaderies i l’exercici professional de l’activitat de perruqueria a domicili, i en qualsevol cas, se suspendrà l’activitat de qualsevol establiment que, segons el parer de l’autoritat competent, puga suposar un risc de contagi per les condicions en les quals s’estiga desenvolupant, quedant habilitat el Ministre de Sanitat per a modificar, ampliar o restringir les mesures, llocs, establiments i activitats enumerades en els apartats anteriors, per raons justificades de salut pública.

En conseqüència la permanència en els establiments comercials l’obertura dels quals estiga permesa haurà de ser l’estrictament necessària perquè les persones consumidores puguen realitzar l’adquisició d’aliments i productes de primera necessitat, quedant suspesa la possibilitat de consum de productes en els propis establiments, s’evitaran aglomeracions i es controlarà que les persones consumidores i empleades mantinguen la distància de seguretat d’almenys un metre a fi d’evitar possibles contagis.

Respecte d’altres establiments públics de màxima concurrència el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, suspèn l’obertura al públic dels museus, arxius, biblioteques, monuments, així com dels locals i establiments en els quals es desenvolupen espectacles públics, les activitats esportives i d’oci, les activitats d’hostaleria i restauració, podent prestar-se exclusivament serveis de lliurament a domicili, i les revetles, desfilades i festes populars.

En matèria de transports el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, redueix en almenys un 50% l’oferta total d’operacions dels serveis de transport públic de viatgers per carretera, ferroviaris, aeri i marítim de competència estatal que estan sotmesos a contracte públic o OSP, i posteriorment reduïda fins al 70% per l’Ordre TMA/273/2020, de 23 de març, per la qual es dicten instruccions sobre reducció dels serveis de transport de viatgers.


Cinqué. Les mesures contingudes en el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, sobre mobilitat de les persones i d’utilització i prestació dels serveis de transports es completen amb les següents publicacions:
- L’Ordre TMA/230/2020, de 15 de març, que concreta l’actuació de les autoritats autonòmiques i locals respecte de la fixació de serveis de transport públic de la seua titularitat.
- L’Ordre TMA/231/2020, de 15 de març, que determina l’obligació de disposar missatges obligatoris en els sistemes de venda de bitllets on line de totes les companyies marítimes, aèries i de transport terrestre, així com qualsevol altra persona, física o jurídica, que intervinga en la comercialització dels bitllets que habiliten per a realitzar un trajecte amb origen i/o destinació en el territori espanyol amb un missatge que desaconselle viatjar excepte per raons inajornables.
- L’Ordre INT/239/2020, de 16 de març, que restableix els controls a les fronteres interiors terrestres amb motiu de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, i només permet l’entrada a territori nacional, per via terrestre, a les següents persones:
a) Ciutadanes espanyoles.
b) Residents a Espanya.
c) Treballadores transfrontereres.
d) Aquelles que acrediten documentalment causes de força major o situació de necessitat.

- L’Ordre TMA/254/2020, de 18 de març, que dicta instruccions en matèria de transport per carretera i aeri.
- L’Ordre INT/248/2020, de 16 de març, que estableix criteris d’actuació per a les Forces i Cossos de Seguretat davant el restabliment temporal de controls fronterers.
- L’Ordre TMA/240/2020, de 16 de març, que dicta disposicions respecte a l’obertura de determinats establiments de restauració i altres comerços en els aeròdroms d’ús públic per a la prestació de serveis de suport a serveis essencials estableix que la permanència en els establiments comercials l’obertura dels quals estiga permesa haurà de ser l’estrictament necessària, i en tot cas, s’evitaran aglomeracions i es controlarà que es mantinga la distància de seguretat d’almenys 1 metre a fi d’evitar possibles contagis.

- L’Ordre TMA/241/2020, de 16 de març, i l’Ordre TMA/242/2020, de 16 de març, que estableixen les mesures de transport a aplicar a les connexions entre la península i la Ciutat de Ceuta.
- L’Ordre TMA/246/2020, de 17 de març, que estableix les mesures de transport a aplicar a les connexions entre la península i la Comunitat Autònoma de Canàries.

- L’Ordre TMA/247/2020, de 17 de març, estableix les mesures de transport a aplicar a les connexions entre la península i la Comunitat Autònoma dels Illes Balears.

- L’Ordre TMA/259/2020, de 19 de març, dicta instruccions sobre transport per carretera.

Sisé. El Reial Decret-llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19, amb l’objectiu de reduir la mobilitat de les persones estableix amb caràcter preferent el treball a distància.
- La Instrucció de 19 de març de 2020, del Ministeri de Sanitat, estableix criteris interpretatius per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, que té per objecte establir criteris interpretatius en relació amb les activitats permeses i que afecten el lliure dret de circulació de les persones.

- L’Ordre INT/262/2020, de 20 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en matèria de trànsit i circulació de vehicles a motor regula el tancament o restricció a la circulació per carretera, podent el Ministre de l’Interior acordar el tancament a la circulació de carreteres o trams d’elles per raons de salut pública, seguretat o fluïdesa del trànsit.

- L’Ordre INT/270/2020, de 21 de març, estableix criteris per a l’aplicació d’una restricció temporal de viatges no imprescindibles des de tercers països a la Unió Europea i països associats Schengen per raons d’ordre públic i salut pública amb motiu de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

- L’Ordre SND/257/2020, de 19 de març, declara la suspensió d’obertura al públic d’establiments d’allotjament turístic, d’acord amb l’article 10.6 del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, i que afecta a tots els hotels i allotjaments similars, allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada, càmpings, aparcaments de caravanes i altres establiments similars, situats en qualsevol part del territori nacional.

Seté. El Reial Decret 476/2020, de 27 de març, pel qual es prorroga l’estat d’alarma declarat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, determina que l’estat d’alarma es prorrogue fins l’11 d’abril, inclòs, tot ratificant totes les mesures adoptades esmentades en els antecedents.

Huité. La pròrroga de l’estat d’alarma suposa que la intensitat de les mesures de tots els antecedents exposats, si no s’incrementen durant la seua vigència, es mantindran fins a l’horitzó de la Setmana Santa, i per tant, projectant el seu impacte sobre el volum de desplaçaments que es realitzen tradicionalment durant aqueixes dates pel conjunt del territori nacional, tant de persones nacionals com estrangeres. És a dir, es manté:
- La reducció de la mobilitat de les persones,
- La prohibició de la circulació de vehicles privats, excepte per a acudir des del seu domicili al treball, o en els supòsits excepcionats, entre els quals no es troben els desplaçaments a les segones residències,
- La reducció de la freqüència i percentatge dels sistemes de transports públics de viatgers per a evitar desplaçaments pel territori nacional,
- La prohibició d’atracada de vaixells en els ports nacionals, de l’aterratge d’avions en els aeroports espanyols i la prohibició d’entrada de persones per les fronteres terrestres,
- La prohibició d’obertura d’hotels i altres establiments d’allotjament turístic, i la possibilitat de realitzar reserves d’allotjament en aquests,

- La limitació de determinades activitats de comerç minorista,
- La prohibició de l’obertura de bars i restaurants,
- La prohibició de celebrar esdeveniments esportius, culturals, socials, intercanvis escolars, i qualssevol altres modalitats d’esdeveniments que impliquen desplaçaments o congregació de persones.

Nové. L’article 5 de la Llei 1/2004, de 21 de desembre, d’Horaris Comercials, estableix que es consideraran zones de gran afluència turística, a proposta dels Ajuntaments corresponents, aquelles àrees coincidents amb la totalitat del municipi o part del mateix en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:
a) Existència d’una concentració suficient, quantitativa o qualitativament, de places en allotjaments i establiments turístics o bé en el nombre de segones residències respecte a les que constitueixen residència habitual.
b) Que haja sigut declarat Patrimoni de la Humanitat o en el qual es localitze un bé immoble d’interès cultural integrat en el patrimoni històric artístic.
c) Que limiten o constituïsquen àrees d’influència de zones frontereres.
d) Celebració de grans esdeveniments esportius o culturals de caràcter nacional o internacional.
e) Proximitat a àrees portuàries en les quals operen creuers turístics i registren una afluència significativa de visitants.
f) Que constituïsquen àrees el principal atractiu de les quals siga el turisme de compres.
g) Quan concórreguen circumstàncies especials que així ho justifiquen.

L’article 21.6 de la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de comerç de la Comunitat Valenciana, estableix que la declaració de zona de gran afluència turística, a l’efecte d’aquesta Llei, tindrà una vigència de quatre anys, prorrogables automàticament per idèntics períodes, sempre que quede acreditada per a cada cas la persistència de les causes que van motivar l’autorització inicial.

Desé. Els supòsits de l’antecedent novè, que serveixen de base per a la declaració de zona de gran afluència turística, resulten incompatibles amb les mesures adoptades durant la declaració de l’estat d’alarma, i amb la recomanació del Comitè d’Emergències del Reglament Sanitari Internacional (2005), per la qual el 30 de gener de 2020, el Director General de l’Organització Mundial de la Salut va declarar el brot del nou coronavirus COVID-19 com una Emergència de Salut Pública d’Importància Internacional (ESPII), ja que la seua propagació internacional suposa un risc per a la salut pública dels països i exigeix una resposta internacional coordinada.

Als anteriors fets són aplicable els següents,

FONAMENTS DE DRET

Primer. Per a la declaració de zones de gran afluència turística, són aplicables l’article 21 de la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana, així com l’article 5 de la Llei 1/2004, de 21 de desembre, d’Horaris Comercials, l’aplicació dels quals té caràcter bàsic.
La disposició transitòria quarta de la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana, enumera tots els municipis o zones de municipis de la Comunitat Valenciana que compten amb una declaració de zona de gran afluència turística, durant el període estacional corresponent a la Setmana Santa i Pasqua, entès com els diumenges i festius compresos entre el Diumenge de Rams i el segon diumenge de Pasqua, basada en alguna de les circumstàncies enumerades en l’article 5 de la Llei 1/2004, de 21 de desembre, d’Horaris Comercials.
El punt 6 de l’article 21 de la Llei 3/2011, de 23 de març, de comerç de la Comunitat Valenciana estableix que la declaració de zona de gran afluència turística, a l’efecte d’aquesta Llei, tindrà una vigència de quatre anys, prorrogables automàticament per idèntics períodes, sempre que quede acreditada per a cada cas la persistència de les causes que van motivar l’autorització inicial.

Segon. L’article 6 del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 estableix que cada Administració conservarà les competències que li atorga la legislació vigent en la gestió ordinària dels seus serveis per a adoptar les mesures que estime necessàries en el marc de les ordres directes de l’autoritat competent a l’efecte de l’estat d’alarma.

El considerant 40 de la Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior assenyala que el concepte de «raons imperioses d’interès general» al qual es fa referència en determinades prescripcions de la present Directiva ha sigut desenvolupat pel Tribunal de Justícia en la seua jurisprudència relativa als articles 43 i 49 del Tractat i pot continuar evolucionant. La noció reconeguda en la jurisprudència del Tribunal de Justícia abasta almenys els àmbits següents: ordre públic, seguretat pública i salut pública, en el sentit dels articles 46 i 55 del Tractat, manteniment de l’ordre en la societat, objectius de política social, protecció dels destinataris dels serveis, protecció del consumidor, protecció dels treballadors, inclosa la seua protecció social. 

A l’efecte del que estableix l’article 15.3 de la Directiva 2006/123/CE, relativa als serveis en el mercat interior, sobre l’avaluació de requisits no discriminatoris, necessaris i proporcionals, la recomanació del Comitè d’Emergències del Reglament Sanitari Internacional (2005), per la qual el 30 de gener de 2020, el Director General de l’Organització Mundial de la Salut va declarar el brot del nou coronavirus COVID-19 com una Emergència de Salut Pública d’Importància Internacional (ESPII), ja que la seua propagació internacional suposa un risc per a la salut pública dels països i exigeix una resposta internacional coordinada, té la consideració de raó imperiosa d’interès general.

Els fets exposats en els antecedents d’aquesta resolució constitueixen criteris no discriminatoris, ja que la propagació internacional del brot del nou coronavirus COVID-19 suposa un risc per a la salut pública dels països.

Les mesures adoptades per les diferents autoritats del Govern de la nació, així com les del Consell de la Generalitat són proporcionals i no es poden substituir per altres mesures menys restrictives que permeten obtenir el resultat d’evitar la propagació de la pandèmia.

Tercer. Els antecedents i fonaments exposats constitueixen raons suficients per a procedir a la suspensió temporal de les declaracions de zona de gran afluència turística dels municipis o zones de municipis de la Comunitat Valenciana, inclosos en la disposició transitòria quarta de la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de comerç de la Comunitat Valenciana, que compten amb una declaració de Zona de gran afluència turística, corresponent al període estacional de Setmana Santa i Pasqua, entès com els diumenges i festius compresos entre el dia 5 d’abril de 2020, Diumenge de Rams, i el dia 12 d’abril de 2020, Diumenge de Pasqua, en aplicació del que disposa l’article 21.6 de la Llei 3/2011, de 23 de març, de comerç de la Comunitat Valenciana ja que durant la duració de l’estat d’alarma han desaparegut totes les circumstàncies i les causes que van motivar l’autorització inicial.


Quart. És competent per a dictar aquesta resolució la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, d’acord amb el que preveu l’article 21, apartat 3, de l’esmentada Llei 3/2011, de 23 de març.

A la vista dels anteriors fonaments de dret,


RESOLC

Primer
Suspendre temporalment les declaracions de zona de gran afluència turística dels municipis o zones de municipis de la Comunitat Valenciana, inclosos en la disposició transitòria quarta de la Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de Comerç de la Comunitat Valenciana, que compten amb una declaració de zona de gran afluència turística, durant el període corresponent a la Setmana Santa i Pasqua, entès com els diumenges i festius compresos entre el dia 5 d’abril de 2020, Diumenge de Rams, i el dia 12 d’abril de 2020, Diumenge de Pasqua, en aplicació del que disposa l’article 21.6 de la Llei 3/2011, de 23 de març, de comerç de la Comunitat Valenciana ja que durant la duració de l’estat d’alarma han desaparegut totes les circumstàncies i les causes que van motivar l’autorització inicial.


Aquesta resolució no és definitiva en via administrativa i contra ella es pot interposar recurs d’alçada davant la Secretaria Autonòmica d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la seua notificació, d’acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercir qualsevol altre dret que estimen oportú.


Gandia, 30 de març de 2020.- La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Rosa Ana Seguí Sanmateu.

linea
Mapa web