DECRET 46/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual es regula el procediment i les condicions per al reconeixement i la concessió de la prestació econòmica per a despeses de manutenció dels menors acollits. [2016/2873]
(DOGV núm. 7769 de 27.04.2016) Ref. Base de dades 002807/2016
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 28.04.2016 Data de fi de vigència: 20.01.2018 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Derogada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives Grup temàtic: Legislació, Ajudes Matèries: Benestar social Adopció i menors
DECRET 46/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual es regula el procediment i les condicions per al reconeixement i la concessió de la prestació econòmica per a despeses de manutenció dels menors acollits. [2016/2873]
Preàmbul
La Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei dEnjudiciament Civil, encomana a les administracions públiques competents en matèria de protecció de menors, ladopció de mesures preventives i protectores que garantisquen la seua assistència moral i material.
Correspon a la Generalitat, dacord amb larticle 49.1.27 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana, la competència exclusiva en matèria dinstitucions públiques de protecció i ajuda a menors.
El Codi Civil, en el seu article 172.1, atribueix a lentitat pública a què, en el respectiu territori, estiga encomanada la protecció dels menors, per ministeri de la llei, la tutela dels menors que es troben en situació de desemparament, i en larticle 172.bis estableix, així mateix, la possibilitat que aquesta assumisca la guarda de menors a petició dels pares, mares o tutors o quan així ho acorde una resolució judicial. Dacord amb el 172.ter, la guarda es realitzarà per mitjà de lacolliment familiar, i no sent aquest possible o convenient per a linterès del menor o la menor, per mitjà de lacolliment residencial. El Codi Civil regula, alhora, en els articles 173 i 173.bis, la institució de lacolliment familiar, que produeix la plena participació dels menors en la vida de la família i imposa a qui el rep les obligacions de vetlar-hi, tindrels en companyia seua, alimentar-los, educar-lo si procurar-los una formació integral en un entorn afectiu.
Daltra banda, la lletra k de lapartat 1 de larticle 20.bis de la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei dEnjudiciament Civil, amb la redacció donada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a ladolescència, estableix que els acollidors familiars tenen dret a percebre una compensació econòmica i un altre tipus dajuda que shaguera estipulat, si és el cas.
Aquesta compensació prevista en la legislació civil sha concretat en lordenament autonòmic en el dret a percebre una prestació econòmica, en virtut de la reforma de larticle 121 de la Llei 12/2008, de 3 de juliol de 2008, de la Generalitat, de Protecció Integral de la Infància i lAdolescència a la Comunitat Valenciana, a través de la Llei 10/2015, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat.
En la seua nova redacció, lapartat segon esmentat article 121, estableix que les persones acollidores tenen dret a percebre de la Generalitat una prestació econòmica que contribuïsca a fer front a les despeses de manteniment dels menors acollits, sempre que es donen les condicions següents: que el menor o la menor es trobe davall la guarda o la tutela de la Generalitat; que lacolliment shaja constituït i formalitzat en els termes i amb les prescripcions establides legalment; i que lacolliment no siga preadoptiu. Els apartats tercer i quart del precepte esmentat fixen les regles per a determinar limport de les prestacions i lapartat sisè preveu que reglamentàriament es determine el procediment per mitjà del qual ha de sol·licitar-se la la prestació.
El present decret, per tant, ve a complir amb aquesta previsió normativa, regulant el procediment a què shan de subjectar les prestacions econòmiques individualitzades per a despeses de manutenció per acolliment familiar de menors.
Per tot això, a proposta de la vicepresidenta i consellera dIgualtat i Polítiques Inclusives, en virtut de les competències atribuïdes pel Decret 152/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel què aprova el reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 22 dabril de 2016,
DECRETE
CAPÍTOL I
Objecte i condicions de concessió de les prestacions
Article 1. Objecte de les prestacions
Les prestacions regulades en aquest decret estan destinades a fer front a les despeses de manteniment dels menors acollits, així com, en el cas de les acolliments especialitzats i durgència, als costos indirectes derivats de la disponibilitat i especial dedicació que requereixen aquest tipus dacolliments. Es consideraran despeses de manutenció les dallotjament, alimentació i vestit, així com les destinades a leducació dels menors acollits.
Article 2. Requisits per a lobtenció de la subvenció i forma dacreditació
1. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les prestacions les persones en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en lapartat 2 de larticle 13 la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a excepció de la prevista en la lletra e, que no impedirà lobtenció de la prestació en atenció a la primacia de linterès superior del menor o de la menor i a laplicació preferent de lacolliment familiar respecte de lacolliment residencial, dacord amb el que estableix lapartat 7 de larticle 121 de la Llei 12/2008, de 3 de juliol, de la Generalitat, de Protecció Integral de la Infància i lAdolescència. El compliment daquestes condicions, quan no puga ser justificada per mitjà de certificat expedit per lautoritat competent, sacreditarà per mitjà de declaració responsable.
2. Els acolliments que donen lloc a les prestacions hauran de complir les condicions següents:
a) que la menor o el menor acollit es trobe davall la guarda o la tutela de la Generalitat.
b) que lacolliment shaja constituït i formalitzat en els termes i amb les prescripcions establides legalment.
c) que lacolliment no siga preadoptiu.
El compliment daquesta condicions serà comprovat dofici per lòrgan instructor.
Article 3. Pluralitat de persones acollidores
1. La prestació corresponent a acolliments en què hi haja més duna persona acollidora podrà sol·licitar-la qualsevol delles indistintament o ambdues conjuntament.
2. Un mateix acolliment no podrà donar lloc a dues prestacions distintes, per la qual cosa, si shaguera dictat una resolució reconeixent el dret a la prestació a una de les persones acollidores, la cursada per laltra serà desestimada.
Article 4. Pluralitat de menors acollits
Les prestacions corresponents a diversos acolliments constituïts a favor duna mateixa persona acollidora podran sol·licitar-se en una única sol·licitud i concedir-se en una única resolució, sempre que els acolliments corresponguen a la mateixa modalitat i lòrgan que haja de dictar la resolució siga el mateix, dacord amb el que preveu aquest decret.
CAPÍTOL II
Efectes econòmics, quantia i compatibilitat de les prestacions
Article 5. Efectes econòmics de la prestació
1. Els efectes econòmics de les prestacions seran des de la data de formalització de lacolliment, llevat que la data de formalització corresponga a un exercici pressupostari que es trobara ja tancat en el moment de presentar la sol·licitud, i en aquest cas la data defectes serà des de l1 de gener de lany en què es presente la sol·licitud.
2. En les prestacions per acolliment familiar durgència, els efectes econòmics seran des de l1 de gener de lany en què es presente la sol·licitud, llevat que lanotació de lespecialització per a dur a terme acolliments daquesta modalitat en el Registre de Famílies Educadores de la Comunitat Valenciana shaguera produït després daqueixa data, i en aquest cas els efectes seran des de la data danotació de lespecialització. Per a aquestes prestacions, els efectes econòmics no podran estendres més enllà de lexercici econòmic en el qual se sol·liciten.
Article 6. Criteris per a determinar la quantia de la prestació
1 Limport de la prestació es determinarà per a cada exercici, en funció de la quantia anual establida per la disponibilitat, en el cas de les famílies durgència-diagnòstic, o el mòdul per dia dacolliment, per a la resta de famílies i acolliments, que establisca la llei de pressupostos de la Generalitat corresponent.
2. Quan limport es determine per mitjà duna quantia anual i la persona beneficiària no complisca els requisits per a obtindre la prestació durant tot lexercici, la quantia a percebre serà proporcional al nombre de dies en què haja reunit els requisits.
3. Quan limport de les prestacions es determine per mitjà dun mòdul per dia dacolliment, la quantia de la prestació sobtindrà multiplicant el mòdul esmentat pel nombre de dies en què lacolliment haja tingut o vaja a tindre lloc durant lexercici, dacord amb la durada determinada en el document de formalització. No obstant això, si lacolliment cessara abans de la data prevista, la persona acollidora únicament tindrà dret a percebre limport de la prestació pel nombre de dies en què aquest shaja portat efectivament a cap.
Article 7. Compatibilitat amb altres subvencions
1. Les prestacions regulades en aquest decret són compatibles amb qualsevol ajuda o subvenció que porte causa de lacolliment familiar, sempre que aquesta tinga per objecte atendre despeses diferents de les arreplegades en larticle 1.
2. Les prestacions seran, així mateix, compatibles amb les ajudes o subvencions que puguen concedir les administracions públiques o les entitats privades per a atendre les despeses de menjador escolar, per a la realització dactivitats formatives, per a ladquisició de materials escolar i llibres de text del menor acollit i amb qualsevol altra ajuda destinada a les famílies per a la manutenció de menors a càrrec seu que no tinga per objecte exclusivament els menors en acolliment familiar.
CAPÍTOL III
Òrgans competents
Article 8. Òrgan instructor
Instruirà lexpedient de la prestació el servei amb competència en matèria de protecció de menors dependent de la direcció territorial que instruïsca lexpedient de protecció del menor o de la menor, a excepció de les prestacions per acolliment familiar durgència, per a les que serà territorialment competent la direcció territorial de la província de residència de la família acollidora.
Article 9. Òrgan competent per a la resolució
Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de protecció de menors la competència per a emetre la resolució de lexpedient, aprovant el reconeixement del dret i concedint la prestació.
CAPÍTOL IV
Reconeixement del dret a la prestació
Article 10. Inici de lexpedient
El procediment siniciarà a instància de part, amb la presentació de la sol·licitud. La presentació de la sol·licitud no estarà subjecta a un termini determinat. Els models normalitzats de sol·licitud es trobaran a disposició de les persones sol·licitants en les direccions territorials competents en matèria de protecció de menors, així com en les oficines PROP i en la pàgina web de la Generalitat.
Article 11. Lloc de presentació de la sol·licitud
1. Les sol·licituds es presentaran en el registre de la direcció territorial competent per a resoldre lexpedient i, a falta daixò, en el registre de la corporació local que actue com a entitat col·laboradora a què corresponga tramitar lexpedient.
2. Les sol·licituds podran presentar-se, a més, en la resta de llocs i registres previstos per a la presentació de documents dirigits a les administracions públiques en la normativa de procediment administratiu comú.
Article 12. Documentació a presentar per les persones interessades
1. La persona sol·licitant podrà autoritzar a lòrgan instructor perquè obtinga directament les seues dades didentitat per mitjà del sistema de verificació de dades didentitat. Els qui no tinguen lautorització adés esmentada, hauran daportar còpia compulsada del seu DNI, passaport, targeta identificativa de les persones estrangeres residents en territori espanyol, o una altra documentació acreditativa de la identitat.
2. A la sol·licitud shaurà dacompanyar omplit el model de domiciliació bancària, que servirà per a acreditar la titularitat del compte a través del qual la persona beneficiària percebrà la prestació. No serà necessari que acompanyen el model omplit els qui ja tingueren reconegut el dret a la prestació conforme al procediment previst en el present decret i presenten una nova sol·licitud, sempre que declaren expressament que les seues dades bancàries no han patit cap variació i no desitgen modificar el compte en què es venien abonant aquestes prestacions.
3. A fi de determinar lòrgan competent, quan la prestació se sol·licite per acolliment familiar durgència o quan en la tramitació de la sol·licitud haja dintervindre una entitat col·laboradora, les persones sol·licitants podran autoritzar lòrgan instructor perquè comprove les seues dades de domicili i residència per mitjà del Sistema de Verificació de Dades de Residència. Els qui no tinguen lautorització esmentada, hauran dacompanyar a la seua sol·licitud el certificat dempadronament.
Article 13. Esmena de la sol·licitud
1. Rebudes les sol·licituds i incoat lexpedient, lòrgan instructor les verificarà i podrà realitzar dofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals sha de pronunciar la resolució.
2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, no sacompanye la documentació que, dacord amb aquest decret resulte exigible, existisquen impediments tècnics per a realitzar les comprovacions a què es refereix larticle anterior o saprecien discrepàncies entre el seu resultat i la informació aportada per les persones interessades, lòrgan instructor notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè, de conformitat amb el que disposa la normativa sobre procediment administratiu comú, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució.
Article 14. Informes de lòrgan instructor i tràmit daudiència
1. Si així sacredita per mitjà de la documentació presentada i les comprovacions que han de realitzar-se dacord amb el present decret, lòrgan instructor emetrà un informe en què conste que, de la informació que es troba en el seu poder, es desprèn que la persona beneficiària compleix tots els requisits necessaris per a accedir a les prestacions.
2. Quan lòrgan instructor estime que la persona sol·licitant no compleix els requisits per a obtindre la prestació, ho posarà de manifest a les persones interessades, immediatament abans de redactar la proposta de resolució, atorgant-les un termini de quinze dies per a al·legar i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents. Es prescindirà daquest tràmit quan, per a determinar lincompliment dels requisits, no shagueren tingut en compte al·legacions, proves o fets diferents dels adduïts pels interessats.
Article 15. Proposta de resolució
Correspon a lòrgan instructor formular la proposta de resolució, que expressarà si és procedent o no reconèixer el dret a la prestació. Les propostes de denegació arreplegaran el motiu en què es fonamenten. Les propostes destimació especificaran limport que correspon percebre la persona beneficiària en lexercici pressupostari en curs.
Article 16. Resolució i termini per a resoldre
1. El reconeixement del dret a percebre la prestació es declararà per resolució de lòrgan administratiu que resulte competent, dacord amb el que preveu larticle 9 i la restant normativa daplicació.
2. El termini màxim per a resoldre i notificar serà de sis mesos a comptar de la presentació de la sol·licitud.
3. Si transcorregut el termini abans mencionat no shaguera notificat resolució, la persona sol·licitant tindrà dret a reclamar una revisió per la via durgència, amb un termini per a la resolució dun mes, a lempara del que preveu lapartat 6 de larticle 121 de la Llei 12/2008, de 3 de juliol de 2008, de la Generalitat, de Protecció Integral de la Infància i lAdolescència de la Comunitat Valenciana. Si transcorregut el segon termini no shaguera notificat la resolució, la pretensió sentendrà estimada. Tot això, sense perjuí que subsistisca lobligació legal de ladministració de resoldre expressament sobre la petició formulada.
4. La resolució a què es refereix el present article posarà fi a la via administrativa. En contra, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que lhaja dictat, en el termini dun mes a comptar de lendemà de la notificació o bé interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini assenyalat i davant lòrgan determinat per la legislació reguladora de la jurisdicció Contenciosa Administrativa.
CAPÍTOL V
Determinació i concessió de la quantia la prestació
Article 17. Concessió en la resolució de reconeixement del dret
1. Excepte en els supòsits previstos en els dos articles següents, en la pròpia resolució en què es declare el dret a la prestació es concedirà a la persona beneficiària limport de la prestació que li corresponga percebre. No obstant això, quan lacolliment que done lloc a la prestació siga permanent o quan la seua durada abaste més dun exercici pressupostari, en la resolució de reconeixement del dret únicament es concedirà limport de la prestació per a lexercici en curs.
2. El dret a la prestació per acolliment familiar durgència només es reconeixerà per a lexercici pressupostari en què se sol·licite. Si la persona sol·licitant fera constar que la seua disponibilitat per a realitzar acolliments en aquesta modalitat està limitada a un període inferior a lany natural, la prestació es concedirà únicament pel temps en què la família estiga disponible. El període en què la família estiga disponible haurà de ser prou, almenys, per a completar la durada prevista dels acolliments durgència que ja estiga duent a terme o per a realitzar un nou acolliment de sis mesos de durada.
Article 18. Determinació de la quantia i concessió de la prestació en acolliments plurianuals
Quan lacolliment que haja donat lloc al reconeixement del dret a la prestació es duga a terme durant més dun exercici pressupostari, lòrgan instructor, prèvia comprovació que no han deixat de complir-shi els requisits, proposarà dofici, a linici de cada exercici pressupostari, la concessió de la prestació a qui ja tinguera reconegut el dret en un exercici anterior, per limport que corresponga per a aqueix exercici, dacord amb les regles establides en el present decret.
Article 19. Procediment de concessió de la prestació per ampliació de la durada de lacolliment
1. Quan la durada prevista de lacolliment samplie mitjançant una resolució administrativa, lòrgan instructor, prèvia comprovació que no han deixat de complir-se els requisits, proposarà, dofici, la concessió dun import addicional de la prestació. Limport addicional es determinarà en funció del temps comprés en lexercici pressupostari en què, com a conseqüència de la modificació, la durada de lacolliment shaja ampliat.
2. A lefecte, es considerarà ampliació de la durada de lacolliment tant la pròrroga de lacolliment temporal, com lacolliment permanent duna menor o dun menor que ja estiguera acollit per la persona beneficiària en la modalitat dacolliment temporal.
Article 20. Petició de concessió de la prestació per quanties no previstes en la resolució de reconeixement del dret
Qui tinga reconegut el dret a la prestació i estime que lacolliment que ha donat lloc a aquella es troba en algun dels supòsits arreplegats en els dos articles anteriors, podrà instar la concessió de la prestació per les quanties que no li hagueren sigut atorgades en la resolució de reconeixement del dret, per qualsevol mitjà vàlid per a presentar comunicacions dirigides a les administracions públiques. Transcorreguts tres mesos des de la presentació daquesta comunicació, les persones interessades, en aplicació del que disposa larticle 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i dOrganització de la Generalitat, podran entendre desestimada la seua pretensió per silenci administratiu.
Article 21. Resolució de concessió de la prestació per imports addicionals als arreplegats en la resolució de reconeixement del dret
Els imports de la prestació que no shagueren atorgat en la resolució que declare el dret a la seua percepció, i que hagen de concedir-se dacord amb allò que sha disposat en aquest capítol, es concediran mitjançant una resolució de lòrgan que resulte competent de conformitat amb larticle novè, que posarà fi a la via administrativa.
CAPÍTOL VI
Col·laboració de les corporacions locals
Article 22. Entitats col·laboradores
1. Les corporacions locals de la Comunitat Valenciana podran actuar com a entitats col·laboradores en la gestió, distribució i entrega de les prestacions regulades en aquest decret, quan lacolliment que done lloc a aquelles siga en la modalitat dacolliment familiar en família extensa.
2. Per a actuar com a entitats col·laboradores, les corporacions locals hauran de subscriure un conveni amb la conselleria competent en matèria de protecció de menors, en què es regularan les condicions i obligacions assumides per aquelles en els termes que preveu larticle 161.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
3. Les entitats col·laboradores tramitaran les prestacions corresponents a aquells acolliments en què la família acollidora residisca en el seu terme municipal o àmbit territorial de competència, amb independència del municipi de procedència dels menor o de les menors.
Article 23. Transferència de fons
1. En el període i pel procediment que es determine en el conveni es transferiran a les entitats col·laboradores, en cada exercici pressupostari, els fons destinats a sufragar aquestes prestacions.
2. La transferència de fons a les entitats col·laboradores es farà de bestreta. Lacompte assolirà el percentatge màxim possible previst en la normativa aplicable. Dacord amb el que disposa la lletra a) de lapartat 5 de larticule 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, les corporacions locals que actuen com a entitats col·laboradores estaran exonerades de la presentació de garanties.
CAPÍTOL VII
Del pagament, obligacions, modificació i justificació de la prestació
Article 24. Pagament de les prestacions
El règim de pagament de les prestacions es determinarà en la resolució de concessió. Podran realitzar-se pagaments anticipats o abonaments a compte en els termes i condicions previstos en la normativa aplicable.
Article 25. Obligacions
1. Les persones beneficiàries observaran les obligacions contingudes en larticle 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a excepció de la prevista en la lletra e i queden, en conseqüència, expressament obligades a:
a) Dur a terme lacolliment que fonamenta la concessió de la prestació, complint els deures que sen deriven, dacord amb el que disposa lapartat 2 de larticle 20.bis de la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei dEnjudiciament Civil, i de la restant normativa aplicable. En particular tindran lobligació, dacord amb el que disposa la lletra f de lapartat 2 de larticle 20.bis de la Llei Orgànica 1/1996, esmentada, de col·laborar activament amb les entitats públiques en el desenvolupament de la intervenció individualitzada amb els menors i seguiment de la mesura, tot observant-ne les indicacions i orientacions.
b) Acreditar, quan se li requerisca a aquest efecte, davant lentitat concedent la realització de lactivitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de lajuda.
c) El sotmetiment a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les prestacions i ajudes concedides.
d) Comunicar a lentitat concedent lobtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedent de qualssevol administracions o ens públics o privats. Aquesta comunicació haurà defectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de laplicació donada als fons percebuts.
2. Les persones beneficiàries estaran obligades, a més:
a) a comunicar a lòrgan concedent qualsevol variació de les circumstàncies tingudes en compte per a la concessió de la prestació o la determinació de la seua quantia.
b) a aportar a lòrgan concedent nou model de domiciliació bancària quan haja de modificar-se el compte a través del qual perceben la prestació, amb prou anterioritat la cancel·lació daquell per mitjà del qual la percebien.
Article 26. Termini i forma de justificació
1. La direcció territorial de la conselleria competent en matèria de protecció de menors establirà ladequat seguiment de la despesa objecte de lajuda.
2. El compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció sentendrà justificat sempre que la persona beneficiària duga a terme lacolliment pel qual ha rebut la prestació complint els deures derivats daquell. Aquest extrem serà comprovat dofici per lòrgan concedent a través de linforme de seguiment de lacolliment previst en larticle 61 del Reglament de Mesures de Protecció Jurídica del Menor en la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 93/2001, de 22 de maig, del Govern Valencià. No obstant això, si ho estimara pertinent, lòrgan concedent podrà requerir a les persones beneficiàries els documents necessaris per a justificar ladopció del comportament que fonamenta la concessió de la prestació.
Article 27. Minoració i i reintegrament
1. Tota alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la prestació podrà donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial. En especial, es perdrà el dret al cobrament pel temps en què la durada de lacolliment fóra inferior a la prevista i, en el cas de les prestacions per acolliments durgència, pel temps en què la família no estiguera disponible per a la realització dacolliments daquesta modalitat. En tot cas donaran lloc a la pèrdua del dret al cobrament, lobtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions públiques fora dels casos permesos en el present decret i en les restants normes reguladores.
2. Escaurà, així mateix, la pèrdua del dret al cobrament de la prestació o el reintegrament de les prestacions concedides per incompliment de les obligacions i requisits que sestableixen en el present decret, així com en els supòsits arreplegats en larticle 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb el que disposa larticle 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. En particular, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament lincompliment dels deures derivats de lacolliment.
3. Les quantitats que shagen de reintegrar tindran la consideració dingrés de dret públic als efectes del procediment aplicable a la seua cobrança i meritaran interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció. No obstant això, no sexigiran interessos de demora quan la causa del reintegrament no siga imputable a la persona perceptora.
4. Prèviament a la modificació de la resolució de concessió desistiment sense efectes i minoració de les ajudes econòmiques, es garantirà el dret de la persona interessada a laudiència.
5. El termini per a resoldre i notificar la resolució en el procediment de reintegrament serà de dotze mesos comptats a partir de linici de lexpedient de desistiment sense efectes o de minoració.
6. Correspon a lòrgan concedent dictar la resolució de modificació o de desistiment sense efecte daquesta, així com la resolució de reintegrament quan procedisca. La resolució esgotarà la via administrativa. En contra, es podrà interposar directament recurs davant lordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma, termini i condicions que determina la llei reguladora de la jurisdicció esmentada, sense perjuí de la possibilitat dinterposar, potestativament, recurs de reposició dacord amb el que disposa la normativa de règim jurídic de les administracions públiques.
CAPÍTOL VIII
Règim sancionador i subjecció a polítiques de competència
Article 28. Règim sancionador
La comissió dinfraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal en matèria de subvencions serà sancionada dacord amb el que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
Article 29. No subjecció a polítiques de competència
Les ajudes concedides per mitjà de la present norma no precisen de la seua notificació a la Comissió Europea, per no reunir tots els requisits de larticle 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i en concret per tractar-se duna ajuda de caràcter social i ser les persones beneficiàries de la subvenció persones físiques.
CAPÍTOL IX
Limitació de la publicitat
Article 30. Limitació de la publicitat
La identitat de les persones beneficiàries daquestes prestacions no serà objecte de la publicitat prevista en lapartat primer de larticle 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, ni en la normativa sobre transparència, per a salvaguardar tant la seua intimitat personal i familiar com la de les menors i dels menors acollits.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Model de sol·licitud
Saprova el model normalitzat de sol·licitud de les prestacions regulades en aquest decret, que serà el que figura en lannex. La seua modificació o actualització es realitzarà per resolució de la secretaria autonòmica competent en matèria de menors.
Segona. Despesa pública
El present decret no comporta autorització de despesa pública. No obstant això, la despesa corresponent a les prestacions econòmiques regulades en aquest decret haurà de ser objecte de dotació pressupostària en els successius exercicis econòmics.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Normativa aplicable
En tot allò no regulat en el present decret, caldrà ajustar-se al que disposa el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i els preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com la resta de normativa estatal i autonòmica que hi siga aplicable.
Segona. Normes de desplegament
Sautoritza la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de protecció de menors a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per a laplicació i desplegament daquest decret.
Tercera. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 22 dabril de 2016
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
La vicepresidenta i consellera dIgualtat i Polítiques Inclusives,
MÓNICA OLTRA JARQUE