![diari](img/diari.gif)
Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. RESOLUCIÓ de 13 de març de 2019, de la directora general de Treball i Benestar Laboral, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms de la Seguretat Social dins del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2019. [2019/2633]
(DOGV núm. 8507 de 15.03.2019) Ref. Base de dades 002473/2019
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball Grup temàtic: Ajudes Matèries: Ocupació i formació professional
RESOLUCIÓ de 13 de març de 2019, de la directora general de Treball i Benestar Laboral, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms de la Seguretat Social dins del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2019. [2019/2633]
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions siniciarà sempre dofici, mitjançant convocatòria aprovada per lòrgan competent.
LOrdre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, modificada parcialment per lOrdre 2/2019, de 14 de gener, de 2019, aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de Foment del Treball Autònom en la Comunitat Valenciana (DOGV 8090, 24.07.2017 i DOGV 8466, 17.01.2019). En la seua disposició final primera estableix que es delega expressament la convocatòria anual de subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
Mitjançant la present resolució, es convoquen per a lexercici 2019, exclusivament, les ajudes destinades a finançar els costos fixos dinclusió en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms de la Seguretat Social (RETA), de les persones treballadores autònomes o per compte propi de la Comunitat Valenciana que dins de lany natural al daquesta convocatòria hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, a lempara del capítol II de les bases reguladores i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.
La present convocatòria queda sotmesa a més, en el que siga procedent, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el seu reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i, en els articles 44.3.d i 44.14.m de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2019. Per a la present convocatòria ha sigut sentida la Mesa dAutònoms, constituïda en el si del Consell Tripartit per al Desenvolupament de les Relacions Laborals i la Negociació Col·lectiva de la Comunitat Valenciana.
Per lanterior i de conformitat amb el que sestableix en larticle 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb larticle 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determina les conselleries en què sarticula lAdministració de la Generalitat, el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, lOrdre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, modificada parcialment per lOrdre 2/2019, de 14 de gener, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, resolc:
Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria
Lobjecte de la present resolució és convocar per a lexercici 2019 ajudes per a finançar els costos fixos dinclusió en el règim especial de treballadors autònoms (RETA), de les persones treballadores autònomes o per compte propi de la Comunitat Valenciana que, dins de lany natural de la publicació, en extracte, de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, dacord amb els requisits establits en lOrdre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, modificada parcialment per lOrdre 2/2019, de 14 de gener, de 2019 (bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). Lobjectiu daquestes ajudes és la consolidació de locupació autònoma en la Comunitat Valenciana.
Segon. Finançament
1. Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a laplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, línia de subvenció S8084.000, dels pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2019, fins a un import global màxim d1.995.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.
2. Es podrà fixar una quantia addicional laplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà duna nova convocatòria tal com disposa larticle 58.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta ampliació de crèdits podrà aconseguir, com a màxim, el 50 % dels crèdits inicials. Lefectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit i si escau, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, en un moment anterior a la resolució de la concessió de subvenció.
3. Les minoracions sobre les subvencions concedides inicialment podran destinar-se a pagament de recursos.
Tercer. Persones Beneficiàries
1. Podran ser persones beneficiàries daquestes ajudes les persones físiques treballadores per compte propi o autònomes que reunisquen els següents requisits:
a) Estar donades dalta en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms de la Seguretat Social.
b) Complir dins de lany natural de la convocatòria un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs.
c) Desenvolupar la seua activitat econòmica a títol lucratiu, de forma habitual, personal i directa en la Comunitat Valenciana.
d) No comptar amb més de nou persones treballadores contractades per compte daltri el dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
e) Tindre compliments 19 anys dedat. Sexigirà tindre complida aquesta edat en la data de publicació, en extracte, de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
2. Sense perjudici de les exclusions previstes en larticle 3 de les bases reguladores, no podran ser beneficiàries daquestes ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:
a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.
b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta lacompliment del càrrec de conseller o administrador, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de forma habitual, personal i directa, sempre que posseïsquen el control efectiu, directe o indirecte, daquella. Sentendrà, en tot cas, que es produeix tal circumstància, quan les accions o participacions de la persona treballadora suposen, almenys, la meitat del capital social.
Es presumirà, excepte prova en contrari, que la persona treballadora posseeix el control efectiu de la societat quan concórrega alguna de les següents circumstàncies:
1r Que, almenys, la meitat del capital de la societat per a la qual preste els seus serveis estiga distribuït entre les persones sòcies amb les quals convisca i als qui es trobe unit per vincle conjugal o de parentiu per consanguinitat, afinitat o adopció, fins al segon grau.
2n Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la tercera part daquest.
3r Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la quarta part daquest, si té atribuïdes funcions de direcció i gerència de la societat.
En els supòsits en què no concórreguen les circumstàncies anteriors, lAdministració podrà demostrar, per qualsevol mitjà de prova, que la persona treballadora disposa del control efectiu de la societat.
c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries a les quals es refereix larticle 1.2.a de la Llei 20/2007, d11 de juliol, de lEstatut del treball autònom.
d) Les persones comuneres de les comunitats de béns i les persones sòcies de societats civils irregulars, llevat que la seua activitat es limite a la mera administració dels béns posats en comú, als quals es refereix larticle 1.2.b de la Llei 20/2007, d11 de juliol.
e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals quan la seua participació en el capital social juntament amb la del seu cònjuge i parents per consanguinitat, afinitat o adopció fins al segon grau amb els quals convisquen abast, almenys, el 50 %, llevat que acrediten que lexercici del control efectiu de la societat requereix el concurs de persones alienes a les relacions familiars.
f) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents als quals es refereix la Llei 20/2007, d11 de juliol.
g) Les persones membres del Cos Únic de Notaris.
h) Les persones membres del Cos de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles, així com les del Cos dAspirants.
i) Les persones incloses en làmbit daplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de lEstatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, que presten serveis, a temps complet, en els serveis de salut de les diferents comunitats autònomes o en els centres dependents de lInstitut Nacional de Gestió Sanitària, per les activitats complementàries privades que realitzen i que determinen la seua inclusió en el sistema de la Seguretat Social, sense perjudici del que es preveu en la disposició addicional dihuitena del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social.
j) Qualssevol altres persones que, per raó de la seua activitat, siguen objecte dinclusió mitjançant norma reglamentària, conforme al que es disposa en larticle 7.1.b del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social.
3. Així mateix serà motiu dexclusió haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, si escau, reintegrament de subvencions per a la promoció de locupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.
4. Igualment, estaran excloses les persones treballadores autònomes els rendiments nets de les quals dactivitats econòmiques obtinguts durant lexercici anterior al de la convocatòria, del qual es dispose declaració de lIRPF o certificat negatiu dHisenda que acredite la no obligació de presentació de declaració de lIRPF, siguen superiors a tres vegades limport de la base mínima de cotització de les persones treballadores autònomes que li corresponga per edat en còmput anual.
Quart. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries daquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions contemplades en les bases reguladores i especialment les establides en larticle 27 daquestes bases.
Cinqué. Quantia i gestió de les ajudes
1. La quantia de la subvenció serà:
a) 2.850,00 en els supòsits de:
Dones víctimes de violència de gènere.
Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.
Persones víctimes del terrorisme.
Persones amb 48 o més anys dedat.
b) 2.700,00 , en els altres supòsits.
2. Als efectes establits en les bases reguladores daquestes ajudes, sexigirà trobar-se en qualssevol daquests supòsits a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.
3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, podrà aportar qualsevol dels següents documents: certificat comprensiu daquest extrem emés per la direcció general competent en la matèria; resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique lexistència dindicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte lordre de protecció; en el cas destar inclosa en algun programa demergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre dita participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida daquest.
4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, podrà presentar còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.
5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme: certificat emés pel Ministeri de lInterior o document oficial que acredite tal circumstància.
Sisé. Presentació de sol·licituds
1 Les sol·licituds per a lobtenció daquestes ajudes, juntament amb la documentació requerida, es presentaran únicament de forma telemàtica. El punt daccés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en ladreça web https://sede.gva.es
Laccés directe a aquest tràmit estarà disponible en el següent enllaç:
https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciartramite.html?tramite=dgm_sub_sugus&version=1&login=c&idioma=es&idcatguc=pr&idprocguc=18856
o bé:
http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18856
Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que el sol·licite haurà de disposar dalgun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la citada Seu de la Generalitat, de conformitat amb larticle 10.2 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En el cas dutilitzar un certificat digital duna persona actuant en representació duna altra persona física, shaurà dinscriure prèviament en el Registre de representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible en: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/
Les instruccions sobre tramitació telemàtica les trobaran en la web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en lenllaç «Instruccions».
2. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada persona sol·licitant, i es procedirà a anul·lar totes aquelles que es consideren duplicades.
3. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà lautorització a la conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a lefecte de verificar que la persona sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en larticle 13 de la Llei general de subvencions, i larticle 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei general de subvencions, puga recaptar:
a) De lAgència Estatal dAdministració Tributària, lacreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social lacreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
c) De lInstitut Valencià dAdministració Tributària (IVAT), competent en matèria dhisenda, lacreditació que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
En els supòsits dimpossibilitat material dobtindre el o els anteriors documents, lòrgan competent podrà requerir a la persona sol·licitant la seua presentació, o si no és possible, lacreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.
No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent daportar llavors els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència d'almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.
4. Quan hagen daportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de ladministració actuant, la persona sol·licitant deurà, en tot cas:
a) Identificar el document o documents afectats.
b) Fer constar la data i lòrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.
c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.
d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.
5. Les sol·licituds i documentació annexa hauran de presentar-se de forma telemàtica, dacord amb larticle 14.3 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6. Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tècnic-informàtiques satendran mitjançant el correu: generalitat_en_red@gva.es
Els dubtes relacionats amb el contingut daquesta convocatòria seran ateses, exclusivament, mitjançant les següents adreces de correu electrònic:
Òrgans instructors:
Castelló: sttreball_cas@gva.es
València: sttreball_valencia@gva.es
Alacant: stta_seg@gva.es
Òrgan concedent: dgtrabajobl@gva.es
Seté. Documentació que acompanya a la sol·licitud
1. Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:
a) A falta del DNI/NIF de la persona sol·licitant, autorització expressa de la mateixa a favor de la conselleria competent en matèria de treball perquè lòrgan instructor procedisca a verificar les seues dades didentitat personals mitjançant accés als Sistemes de Verificació de Dades dIdentitat.
b) Document acreditatiu de trobar-se en situació dalta en el règim especial de treballadors per compte propi o autònoms, en el moment de la convocatòria.
c) Alta censal en activitats econòmiques.
d) Informe de vida laboral, actualitzat.
e) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat. No serà obligatori presentar aquest model si ja sha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, en aquest cas serà obligatori indicar, en lapartat específic del formulari de sol·licitud, el número de compte utilitzat anteriorment i donat dalta a aquest efecte.
f) A lefecte del que es disposa en larticle 20.3 de les bases reguladores, còpia de declaració dIRPF de lexercici anterior a la data de la convocatòria o, autorització a lòrgan instructor perquè obtinga directament dita informació de lAgència Tributària.
g) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en larticle 21.1.a de les bases reguladores, conforme al que en això sindique.
2. La persona sol·licitant haurà dacompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents punts:
a) Compliment dels requisits establits en larticle 13 de la Llei general de subvencions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.
b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.
c) Compromís de comunicar les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb lactivitat subvencionada, a partir de la data de sol·licitud.
d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant lexercici fiscal en curs. Aquesta declaració podrà fer-se constar en la mateixa instància de sol·licitud, el model oficial de la qual es troba en la seu electrònica de la Generalitat.
e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud.
3. Lòrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar lexacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.
Huité. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 21 de març de 2019 fins al 3 dabril de 2019, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de lúltim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
Nové. Esmena de sol·licituds
1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no sacompanye la documentació necessària es requerirà a la persona interessada perquè, dacord amb el que es disposa en larticle 68.1 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.
Lesmena o aportació de documentació a iniciativa de la persona sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació dun expedient de sol·licitud dajudes de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball", que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la següent adreça: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450
2. Els requeriments als quals es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dAdministració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa larticle 53 daquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan la persona interessada haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, haja consentit expressament la seua utilització o quan la dita via resulte obligatòria per a aquesta.
De conformitat amb larticle 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:
1) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de lactuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, senviarà per correu electrònic a ladreça que aquesta haja facilitat, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà lexistència duna notificació dirigida a aquesta, així com ladreça de la pàgina web a la qual ha daccedir per a obtindre-la.
2) Aquest avís de notificació haurà despecificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació, sense que tinga lloc laccés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que dofici o a instàncies de la persona destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de laccés.
3) La persona interessada podrà accedir a la notificació electrònica prèvia la seua identificació personal per qualsevol dels mitjans definits en larticle 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de lòrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número dexpedient al qual es refereix, i la data i registre deixida.
4) Si la persona interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte daquesta, que també tindran format per a impressió.
5) Es deixarà constància en lexpedient administratiu de lacceptació o rebuig de la notificació electrònica, produint els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.
Dècim. Criteris de valoració de les sol·licituds
El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, sent lúnic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
Onzé. Comissió de valoració
De conformitat amb el que es disposa en larticle 11 de les bases reguladores, es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball.
Vistes les propostes realitzades per les direccions territorials competents en matèria de treball i dacord amb les disponibilitats pressupostàries existents per a aquestes ajudes, la comissió formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball.
Dosé. Resolució de concessió, termini, notificació i recursos
1. La competència per a resoldre la concessió daquestes ajudes correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball, i per delegació daquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
2. La resolució de concessió es notificarà a les persones interessades en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu. Haurà de ser dictada de forma expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de lendemà a la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. El contingut de la resolució serà lestablit en larticle 16 de les bases reguladores.
La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea Treball, disponible en el següent enllaç: http://www.indi.gva.es/es/web/dg-trabajo/ayudas-al-programa-de-fomento-del-trabajo-autonomo-en-la-cv, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu, així com en compliment del que sestableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de subvencions concedides.
3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, lobtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
4. La resolució de concessió que es dicte posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que lha dictada, en el termini dun mes a comptar des de lendemà a la notificació de la resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de lendemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en larticle 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Tretzé. Pagament i justificació de les ajudes. Termini i documentació
1. Dacord amb el que es preveu en larticle 44.3.d de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2019, es lliurarà immediatament, una vegada concedida, el 100 per cent de limport de la subvenció, amb caràcter previ a la justificació, prèvia comprovació de la documentació presentada dacord amb les corresponents bases reguladores i la present convocatòria.
2. Així mateix, dacord amb el que es preveu en larticle 44.14.m de la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, les persones beneficiàries daquestes subvencions estaran exemptes de lobligació de prestar les garanties previstes per al pagament anticipat en lapartat 2 de larticle 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.
3. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, de forma telemàtica a través del citat procediment: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450, tenint-se per no efectuada si es realitza duna altra manera. La justificació es realitzarà mitjançant lacreditació, dins del termini de quinze dies naturals a partir del 30 de novembre de 2019, de les quotes abonades al RETA en 2019. La justificació podrà fer-se per mitjà de document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària. En cap cas la suma del justificat podrà ser inferior a limport total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a limport subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, reintegrament de la diferència.
Catorzé. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides
1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i lexigència de linterés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què sacorde la procedència del reintegrament, en cas que la persona beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en larticle 37 de la Llei general de subvencions. Així mateix, procedirà la revocació i el reintegrament total de les quantitats percebudes i lexigència dinteressos de demora en els casos establits en larticle 5.2 de les bases reguladores. Igualment, si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se li requerirà perquè esmene la falta o present els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. Si no es fa així, o si resulta inadequada la justificació, siniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.
2. El procediment de reintegrament siniciarà per la direcció general competent en matèria de treball, i seguirà les disposicions generals establides en la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb les especialitats contingudes en larticle 172 de la Llei de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
Quinzé. Compatibilitat i acumulació de les ajudes
1. Tal com disposa larticle 4 de les bases reguladores, limport de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes daltres administracions públiques, o daltres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost de lobjecte de la subvenció.
2. Les ajudes de minimis que puguen concedir-se amb base en aquesta convocatòria podran acumular-se amb altres ajudes de minimis concedides fins al límit màxim de 200.000 euros, en les condicions que estableix larticle 3, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013, relatiu a laplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE el 24 de desembre de 2013. No obstant això, limport total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa que realitze per compte daltri operacions de transport de mercaderies per carretera no excedirà de 100.000,00 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Aquestes ajudes de minimis no podran utilitzar-se per a ladquisició de vehicles de transport de mercaderies per carretera, exceptuant el que està disposat en larticle 3.3 del referit Reglament.
3. Les ajudes de minimis no sacumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables, o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament del risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat dajuda o de limport dajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament dexempció per categories o una decisió adoptada per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut dun reglament dexempció per categories o duna decisió adoptats per la Comissió.
4. A lefecte dassegurar el compliment de les indicades regles dacumulació les persones beneficiàries de les subvencions hauran de presentar declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, tal com sestableix en el resolc seté, apartat 2, a fi de comprovar que no se superen els límits de lapartat 2 de larticle 5 del citat Reglament.
Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini dun mes a comptar des de lendemà de la seua publicació, de conformitat amb el que sestableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de lendemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, dacord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.
València, 13 de març de 2019. La directora general de Treball i Benestar Laboral: Cristina Moreno Fernández.
![linea](img/diari_pie.png)