Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2013, del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es deleguen determinades atribucions en diferents òrgans de la Conselleria. [2013/2163]

(DOGV núm. 6975 de 28.02.2013) Ref. Base de dades 002109/2013

RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2013, del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es deleguen determinades atribucions en diferents òrgans de la Conselleria. [2013/2163]
El Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat. La de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua és una de les que formen part de la nostra Administració autonòmica.

El Decret 187/2012, de 21 de desembre, del Consell, va establir l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.
A fi de dotar de major agilitat la gestió dels assumptes la competència dels qual té assignada la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i d'acord amb el principi d'eficàcia que regix l'actuació de les administracions públiques, es considera oportú delegar determinades atribucions en distints òrgans de la conselleria.

Per tant, i de conformitat amb el que disposen els articles 28 i 63 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i els articles 13 i 14 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, resolc:


Primer
Delegar en la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Presidència la resolució dels procediments instats per a delimitar la responsabilitat patrimonial de l'Administració, als quals es referixen els articles 139 i següents de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en l'àmbit de la secretaria autonòmica i els òrgans directius que en depenen.

Segon
Delegar en la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua exercir les competències següents:

1. La resolució dels recursos administratius i de la suspensió de l'execució dels actes impugnats, respecte a les resolucions i els actes adoptats per les direccions generals i la secretaria autonòmica, sense perjuí del que disposa l'article 13. 2. c de la Llei 30/1992.

2. La resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les direccions generals dependents jeràrquicament de la secretaria autonòmica i en les matèries atribuïdes directament a la mateixa secretaria autonòmica.
3. La revisió d'ofici dels actes administratius nuls de ple dret i la declaració de lesivitat dels actes administratius anul·lables dictats per les direccions generals dependents jeràrquicament de la secretaria autonòmica i per la mateixa secretaria autonòmica.
4. La resolució dels procediments instats per a delimitar la responsabilitat patrimonial de l'Administració, als quals es referixen els articles 139 i següents de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en l'àmbit de la secretaria autonòmica i els òrgans directius que en depenen.

5. L'adopció dels actes administratius que s'hagen de dictar en execució de resolucions judicials que afecten la secretaria autonòmica o els centres directius que en depenen.
6. La resolució de les reclamacions prèvies a la via judicial civil plantejades en l'àmbit de les direccions generals dependents jeràrquicament de la secretaria autonòmica i en l'àmbit de la mateixa secretaria autonòmica.
7. La iniciació, tramitació i resolució dels expedients d'expropiació forçosa en les matèries de la seua competència, així com l'aprovació de totes les fases comptables del gasto que això comporta.
8. L'adopció de les resolucions i altres documents relatius a la constitució, fusió, escissió, dissolució i cancel·lació de les societats agràries de transformació.
9. Les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat, incloent-hi les fases d'ordenació del gasto i l'aprovació del reajustament d'anualitats, i l'adjudicació, modificació o resolució de contractes, amb el límit de 150. 000 euros, IVA exclòs, de l'àmbit de gestió de la secretaria autonòmica i dels òrgans directius que en depenen, a excepció de les facultats en matèria de contractació delegades en altres òrgans de la conselleria.
10. L'aprovació de les factures i certificacions d'obra dels capítols II i VI dels programes pressupostaris la competència dels quals tinga atribuïda com a pròpia, així com el gasto que això comporta.
11. L'aprovació definitiva d'estudis, avantprojectes i projectes en relació amb els contractes sobre matèries de la seua competència.
12. El nomenament de director facultatiu d'obra o treball, el nomenament de coordinador en matèria de seguretat i salut durant l'elaboració dels projectes d'obres o la seua execució, i la designació de la representació de l'Administració en la recepció de les obres o treballs, tot això en relació amb els contractes sobre matèries de la seua competència.
13. L'aprovació dels programes de treball i plans de seguretat i salut en el treball que establix l'article 7 del Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'establixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció, així com l'acceptació del pla de gestió de residus de la construcció que arreplega el Reial Decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició, en relació amb les obres o treballs que es duguen a terme en les matèries de la seua competència.

14. La resolució i concessió de les ajudes en matèria d'agricultura, pesca, alimentació i aigua, llevat que la persona titular de la conselleria, en la corresponent convocatòria de subvencions, establisca una altra cosa, així com la retenció del crèdit que haja d'efectuar-se.
15. La retenció de crèdit, l'autorització i disposició de gastos i el reconeixement d'obligacions i propostes de pagament dels capítols IV i VII dels programes pressupostaris la competència dels quals tinga atribuïda com a pròpia.
16. L'adopció de resolucions i la tramitació de tots els documents administratius i economicoadministratius que siguen necessaris per a la gestió de les transferències que, amb caràcter nominatiu, apareguen en la Llei de Pressupostos de la Generalitat o siguen aprovades pel Consell i corresponguen al seu àmbit de gestió.
17. L'aprovació dels justificants i la resolució d'incidències que es produïsquen després de la concessió de les transferències corrents i de capital que corresponguen al seu àmbit de gestió, incloent-hi la minoració, revocació o resolució de la subvenció concedida per algun dels supòsits previstos en la normativa vigent, i la incoació i resolució dels expedients de reintegrament, així com la devolució d'avals i garanties prestats pels beneficiaris.
18. La formalització dels documents administratius relatius a ingressos pressupostaris i fons extrapressupostaris que corresponguen a l'àmbit de gestió de la secretaria autonòmica o al dels centres directius que en depenen.
19. La tramitació i la resolució dels expedients de demora, incloent-hi la retenció del crèdit, l'autorització de gastos, la disposició i la liquidació del crèdit exigible i la sol·licitud d'ordenació de pagaments del capítol III del pressupost, relacionats amb assumptes de l'àmbit de gestió dels centres directius dependents de la secretaria autonòmica o de l'àmbit de gestió de la mateixa secretaria autonòmica.


Tercer
Delegar en la persona titular de la Subsecretaria de la Conselleria de Presidència, Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, l'exercici de les atribucions següents:
1. L'adopció dels actes administratius que s'hagen de dictar en execució de resolucions judicials que afecten l'àmbit de gestió de la subsecretaria.
2. Les actuacions necessàries per a gestionar el patrimoni de la Generalitat adscrit a la conselleria.
3. La iniciació, tramitació i resolució dels expedients d'expropiació forçosa en les matèries de l'àmbit de gestió de la subsecretaria, així com l'aprovació de totes les fases comptables de gasto que això comporta.

4. La tramitació i resolució de totes les qüestions en matèria de personal que corresponguen a la persona titular de la conselleria.
5. La facultat per a autoritzar l'assistència a cursos, jornades, conferències i altres activitats formatives del personal de la conselleria, així com la retenció i autorització del gasto per la inscripció i l'assistència.

6. L'aprovació dels expedients de modificació de crèdits que siguen competència de la persona titular de la conselleria, dins dels límits legals i pressupostaris vigents, a proposta de l'òrgan corresponent, així com la proposta dels expedients l'aprovació dels quals corresponga a altres òrgans de la Generalitat.
7. La retenció dels crèdits de les caixes pagadores, així com l'aprovació dels comptes justificatius per a la imputació pressupostària dels pagaments realitzats a través del sistema de bestretes de caixa fixa per part de les diferents habilitacions de pagaments.
8. La formalització dels documents administratius relatius a ingressos pressupostaris i fons extrapressupostaris que corresponguen a l'àmbit de gestió de la Secretaria Autonòmica de Presidència i els centres directius que en depenen, o de la mateixa subsecretaria.
9. La tramitació i la resolució dels expedients de demora, incloent-hi la retenció del crèdit, l'autorització de gastos, la disposició i la liquidació del crèdit exigible i la sol·licitud d'ordenació de pagaments del capítol III del pressupost, quan versen sobre assumptes de l'àmbit de gestió de la Subsecretaria o de la Secretaria Autonòmica de Presidència i els centres directius que en depenen.
10. Els actes i documents de retenció de crèdit, autorització del gasto, disposició de crèdit, reconeixement d'obligacions i propostes de pagament, dins dels límits legals i reglamentaris, referits a qualsevol capítol de l'estat de gastos dels programes pressupostaris corresponents a la subsecretaria, a la Secretaria Autonòmica de Presidència i a les direccions generals que en depenen.
11. Les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat, incloent-hi les diverses fases d'ordenació del gasto i l'aprovació de reajustament d'anualitats, i l'adjudicació, modificació o resolució de contractes, amb el límit de 150. 000 euros, IVA exclòs, de l'àmbit de gestió de la Subsecretaria i de la Secretaria Autonòmica de Presidència i els òrgans directius que en depenen.
12. L'aprovació de les factures i certificacions d'obra dels capítols II i VI dels programes pressupostaris corresponents a la subsecretaria, a la Secretaria Autonòmica de Presidència i a les direccions generals que en depenen.
13. L'aprovació definitiva d'estudis, avantprojectes i projectes en relació amb els contractes sobre matèries de la competència de la Secretaria Autonòmica de Presidència, de les direccions generals que en depenen i de la subsecretaria.
14. El nomenament del director facultatiu de l'obra o treball, el nomenament de coordinador en matèria de seguretat i salut durant l'elaboració dels projectes d'obres o la seua execució, i la designació de la representació de l'Administració en la recepció de les obres o treballs, tot això en relació amb els contractes sobre matèries de l'àmbit de competències de la Secretaria Autonòmica de Presidència, dels centres directius que en depenen i de la subsecretaria.
15. L'aprovació dels programes de treball i plans de seguretat i salut en el treball que establix l'article 7 del Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'establixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció, així com l'acceptació del pla de gestió de residus de la construcció que arreplega el Reial Decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició, en relació amb les obres o treballs que es facen en les matèries de la competència de la Secretaria Autonòmica de Presidència, dels centres directius que en depenen i de la subsecretaria.

16. L'adopció de resolucions i la tramitació de tots els documents administratius que siguen necessaris per a la gestió de les transferències que, amb caràcter nominatiu, figuren en la llei de pressupostos de la Generalitat o siguen aprovades pel Consell i corresponguen al seu àmbit de gestió o a l'àmbit de gestió de la Secretaria Autonòmica de Presidència i dels centres directius que en depenen.
17. L'aprovació dels justificants i la resolució d'incidències que es produïsquen després de la concessió de les transferències corrents i de capital que corresponguen al seu àmbit de gestió, incloent-hi la minoració, revocació o resolució de la subvenció concedida per algun dels supòsits previstos en la normativa vigent i la incoació i resolució dels expedients de reintegrament, així com la devolució d'avals i garanties prestats pels beneficiaris, en els assumptes de l'àmbit de les seues competències.

Quart
Delegar en les persones titulars de les direccions generals de la Secretaria Autonòmica de Presidència l'aprovació dels justificants i la resolució d'incidències que es produïsquen després de la concessió de les transferències corrents i de capital que corresponguen al seu àmbit de gestió, incloent-hi la minoració, revocació o resolució de la subvenció concedida per algun dels supòsits previstos en la normativa vigent, i la incoació i resolució dels expedients de reintegrament, així com la devolució d'avals i garanties prestats pels beneficiaris, en els assumptes de l'àmbit de les seues competències respectives.


Quint
Delegar en les persones titulars de les direccions generals de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua les atribucions següents:
1. L'adjudicació dels contractes menors dels capítols II i VI dels seus corresponents programes pressupostaris i l'aprovació de totes les fases comptables del gasto que això comporta.
2. L'aprovació de les factures i certificacions d'obra dels capítols II i VI dels programes pressupostaris respectius.
3. L'aprovació definitiva d'estudis, avantprojectes i projectes en relació amb els contractes sobre matèries de la competència de la direcció general respectiva.
4. El nomenament del director facultatiu de l'obra o treball, el nomenament del coordinador en matèria de seguretat i salut durant l'elaboració dels projectes d'obres o la seua execució, i la designació de la representació de l'Administració en la recepció de les obres o treballs, tot això en relació amb els contractes sobre matèries de l'àmbit de competències de la direcció general corresponent.
5. L'aprovació dels programes de treball i plans de seguretat i salut en el treball que establix l'article 7 del Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'establixen les disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció, així com l'acceptació del pla de gestió de residus de la construcció que arreplega el Reial Decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició, en relació amb les obres o treballs que es duguen a terme en les matèries de la competència de la direcció general respectiva.
6. L'autorització i disposició de gastos i el reconeixement d'obligacions i propostes de pagament dels capítols IV i VII dels programes pressupostaris de la competència respectiva.
7. L'adopció de resolucions i la tramitació de tots els documents administratius que siguen necessaris per a la gestió de les transferències que, amb caràcter nominatiu, apareguen en la Llei de Pressupostos de la Generalitat o siguen aprovades pel Consell i corresponguen al seu àmbit de gestió.
8. L'aprovació dels justificants i la resolució d'incidències que es produïsquen després de la concessió de les transferències corrents i de capital, incloent-hi la minoració, revocació o resolució de la subvenció concedida per algun dels supòsits previstos en la normativa vigent, i la incoació i resolució dels expedients de reintegrament, així com la devolució d'avals i garanties prestats pels beneficiaris, tot això en l'àmbit de les competències corresponents.

9. La iniciació, tramitació i resolució dels expedients d'expropiació forçosa en les matèries de les competències respectives i l'aprovació del gasto que això comporta.

Sext
Delegar en la persona titular de la Secretaria General Administrativa l'exercici de les competències següents:
1. La resolució de la devolució de les fiances i avals constituïts a favor de la conselleria en tots els expedients de contractació.
2. La firma dels documents comptables i els que siguen necessaris per a la imputació pressupostària dels pagaments efectuats a través de bestretes de caixa fixa per part de les diverses habilitacions de pagaments.
3. L'exercici de les competències relatives a la gestió dels gastos de personal, així com la firma de tots els documents administratius i de gestió comptable que siguen necessaris per a la preparació i execució d'estos gastos.
4. La firma dels documents necessaris per a altes, baixes o modificacions de l'inventari de béns mobles de la conselleria.

Sèptim
Delegar en els directors territorials de la conselleria l'exercici de les competències relatives a la contractació menor dels capítols II i VI, i el reconeixement de l'obligació i proposta de pagament corresponents a les diverses fases del gasto dels contractes destinats a satisfer directament necessitats de les direccions territorials o dels centres que en depenen.


Octau
Esta delegació d'atribucions la pot revocar en qualsevol moment l'òrgan delegatori, d'acord amb el que establixen l'article 63. 5 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 13. 6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Les atribucions delegades en esta resolució es poden avocar, en els termes i amb els requisits que establix l'article 14 d'esta última norma.


Nové
En tots els casos en què es faça ús d'esta delegació, s'ha de fer constar expressament esta circumstància en la resolució o acte que s'adopte, i es consideraran dictats per l'òrgan que delega.

Les atribucions exercides per delegació no poden ser objecte de delegació en un altre òrgan.

Deu
Queda sense efecte la Resolució de 20 de gener de 2012, de la consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual delega atribucions en diversos òrgans de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (DOCV 6698, 24.01.2012), així com totes les delegacions de firma o d'atribucions que s'hagen dictat abans.


Onze
Esta resolució té efecte des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 25 de febrer de 2013.- El conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua: José Ciscar Bolufer.

linea
Mapa web