Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial de l'Administració de justícia a la Comunitat Valenciana.. [2020/1427]

(DOGV núm. 8741 de 17.02.2020) Ref. Base de dades 001564/2020

ORDRE 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges forenses, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial de l'Administració de justícia a la Comunitat Valenciana.. [2020/1427]

PREÀMBUL

La Llei orgànica 6/1985, d’1 de juliol, del poder judicial, en la redacció que en fa la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, en l’article 471, apartat 1, disposa que les competències respecte de tot el personal al servei de l’Administració de justícia corresponen, en els termes establits en aquesta llei, al Ministeri de Justícia o, si escau, a les comunitats autònomes amb competències assumides, en totes les matèries relatives al seu estatut i règim jurídic, compreses la selecció, la formació inicial i continuada, la provisió de destinacions, els ascensos, les situacions administratives, la jornada laboral, l’horari de treball i el règim disciplinari.
En els mateixos termes, el Govern o, si escau, les comunitats autònomes amb competències en la matèria, han d’aprovar els reglaments que s’exigisquen en el seu desplegament.
En virtut del Reial decret 1950/1996, de 23 d’agost, sobre traspàs de funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Valenciana en matèria de mitjans personals al servei de l’Administració de justícia (BOE 05-11-96), i el Reial decret 491/1997, de 14 d’abril, sobre l’ampliació dels mitjans personals adscrits als serveis traspassats a la Comunitat Valenciana de l’Administració de justícia (BOE 29-04– 97), correspon a l’Administració de la Comunitat Valenciana regular i nomenar personal temporal per a cobrir les places del personal transferit que presta serveis en els òrgans judicials i fiscals de l’Administració de justícia a la Comunitat.

Per la seua banda, l’article 489.1 del mateix text legal disposa que el Ministeri de Justícia o, si escau, els òrgans competents de les comunitats autònomes que hagen rebut els traspassos de mitjans personals per al funcionament de l’Administració de justícia, poden nomenar funcionaris interins per necessitats del servei, per a exercir amb caràcter temporal llocs de treball dotats pressupostàriament i adscrits a la condició de personal funcionari de carrera, en les relacions de llocs de treball de l’Administració de justícia susceptibles de cobrir-se per concurs de trasllat, mentre no puga ocupar-los el personal funcionari de carrera mitjançant els mecanismes ordinaris i extraordinaris de provisió de llocs de treball, així com per a seleccionar el personal funcionari interí de reforç i de substitució.

Així mateix, el Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament d’ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l’Administració de justícia determina en l’article 30, sobre la selecció i el nomenament del personal, que el Ministeri de Justícia o, si escau, els òrgans competents de les comunitats autònomes que hagen rebut els traspassos de mitjans personals al servei de l’Administració de justícia, poden nomenar funcionaris interins, per raons d’urgència o per necessitats del servei, quan no siga possible, amb la celeritat exigida per les circumstàncies, la prestació del servei per funcionari de carrera, d’acord amb els criteris objectius que es fixen en l’ordre ministerial o, si escau, la disposició de la comunitat autònoma que haja rebut els traspassos de mitjans personals al servei de l’Administració de justícia. Els funcionaris interins han de desenvolupar les funcions pròpies d’aquests cossos, mentre no siga possible que els funcionaris de carrera les complisquen o continuen les raons que n’hagen motivat el nomenament.

La finalitat d’aquesta ordre és cobrir les necessitats de personal nomenant funcionaris interins amb la suficient transparència, agilitat i rapidesa, sense minvament dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat que regeixen l’accés a la funció pública.
S’hi incorporen noves mesures, tant en els requisits generals d’accés com en els específics per cossos, que garanteixen la qualificació professional del personal funcionari interí i la formació prèvia a la incorporació al lloc de treball, tant en aspectes processals com en eines informàtiques pròpies de l’Administració de justícia. S’hi han introduït noves normes de funcionament i de control, i s’hi incorporen mesures de conciliació de la vida familiar més ajustades a la realitat de la societat actual.
El procés d’elaboració d’aquesta ordre s’ha adequat als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica i eficiència previstos en l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. La necessitat esdevé de la racionalització del sistema d’accés a la justícia i de compaginar-lo amb l’eficàcia que suposa la creació d’una borsa de treball per a cobertura adequada de la plantilla temporal. La publicació de la present Ordre compleix la necessària seguretat jurídica que ha de presidir l’accés a la provisió temporal de llocs de treball atenent principalment la proporcionalitat que deriva de la naturalesa de la mateixa relació sense augmentar el cost de prestació del servei públic.

Aquesta iniciativa normativa és coherent amb la resta de l’ordenament jurídic nacional i de la Unió Europea, generant un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certitud, facilitant així el seu coneixement i comprensió als ciutadans.
Durant la tramitació d’aquesta Ordre s’ha donat audiència al Consell General del Poder Judicial i s’ha procedit de conformitat amb l’informe d’aquest òrgan.
En virtut de les competències atribuïdes per l’article 28 lletra c) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, l’article 489 de la Llei orgànica 6/1985, d’1 de juliol, del Poder Judicial, segons redacció donada per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre i conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,


ORDENE

CAPÍTOL I
Disposicions generals

Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
Aquesta ordre és aplicable al procediment de selecció, formació, nomenament i cessament del personal interí dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial al servei de l’Administració de justícia a la Comunitat Valenciana.
Pot nomenar-se personal funcionari interí per necessitats del servei quan no siga possible, amb la urgència exigida per les circumstàncies, que personal funcionari de carrera preste el servei, d’acord amb els criteris objectius d’aquesta ordre, així com per a atendre mesures extraordinàries de reforç que s’estimen necessàries, quan no els puga ocupar de manera immediata el personal de carrera pels mitjans legals previstos.

Els llocs de treball susceptibles de ser ocupats per personal interí seran els existents en les plantilles d’òrgans judicials, fiscalies, instituts de medicina legal i unitats administratives per a la gestió de mitjans materials i personals de l’Administració de justícia.

Article 2. Borses de treball
1. A fi de satisfer les necessitats de personal dels òrgans de justícia de la Comunitat Valenciana, es constitueixen borses de treball provincials dels següents cossos de l’Administració de justícia:

a) Metges forenses.
b) Gestió processal i administrativa.
c) Tramitació processal i administrativa.
d) Auxili judicial.
Exclusivament en les borses corresponents a cadascun dels cossos generals hi haurà dos llistats: en primer lloc, una llista preferent d’aspirants composta pels aspirants a què fa referència l’article 3.3. b, c i d d’aquest text, i a continuació s’inclourà una llista ordinària que comprendrà la resta d’aspirants. Per al cos especial de metges forenses hi haurà una llista única.
2. Aquestes borses s’han d’ajustar als principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
3. Els qui desitgen formar part de les borses de personal interí han de presentar una sol·licitud ajustada al model de la convocatòria. En aquesta sol·licitud s’ha d’optar per un cos de l’Administració de justícia i un determinat àmbit territorial provincial.

Article 3. Integrants de la borsa de personal interí.
1. El nombre d’integrants de cada borsa s’ha d’establir en la convocatòria corresponent, conformement a aquests criteris:
– Nombre de persones nomenades interinament l’any anterior.
– Necessitats previstes durant el temps de vigència de les borses que es convoquen.
2. En cada borsa s’ha de reservar una quota, el 7 % dels llocs, per a persones amb diversitat funcional, que han de cobrir els qui tinguen aquesta condició legal de grau igual o superior al 33 %, sempre que l’òrgan administratiu competent n’acredite el grau indicat i la compatibilitat funcional amb l’acompliment de les tasques que corresponen al cos a la borsa del qual opten.
Els llocs no coberts per aquest contingent s’han d’incorporar al general.
3. En qualsevol cas, i sense perjudici de complir els altres requisits establits en aquesta ordre, les borses de cadascun dels cossos i les províncies s’integraran:
a) La de metges forenses, que s’han d’incorporar conforme a la puntuació total resultant dels mèrits establits en l’article 8 d’aquesta ordre.

b) La del cos de gestió processal i administrativa, pels qui hagen superat en l’últim procés selectiu finalitzat el primer i el segon exercicis de l’oposició i hagen obtingut en el tercer la puntuació mínima necessària per a superar-lo segons es determine en la convocatòria, que s’integraran en la llista preferent.
c) La del cos de tramitació processal i administrativa, pels qui hagen superat en l’últim procés selectiu finalitzat el primer exercici de l’oposició i hagen obtingut en el segon exercici la puntuació mínima necessària per a superar-lo segons s’establisca en la convocatòria, que s’integraran en la llista preferent.
d) La del cos d’auxili judicial, pels qui hagen aconseguit en l’últim procés selectiu finalitzat, almenys, la puntuació mínima necessària per a superar-lo establida en la convocatòria d’aquest, que s’integraran en la llista preferent.
e) Les borses dels cossos generals esmentats estan integrades, a més, pels qui havent participat en l’últim procés selectiu finalitzat o en curs per a l’ingrés o l’accés al cos de funcionaris al servei de l’Administració de justícia triat, hagen aconseguit, almenys, el 30 % de la puntuació màxima possible en el primer exercici segons es determine en la convocatòria d’aquest.
f) Les borses dels cossos generals esmentats estan integrades, a més, pels qui hagen prestat serveis com a personal interí del cos a què es pretenga accedir, durant almenys dos anys acumulatius, o en qualsevol dels cossos durant almenys cinc anys acumulatius. S’entén per serveis prestats a aquest efecte els servits en els cossos, que està previst que s’extingisquen, d’agent judicial, auxiliar de l’Administració de justícia i oficial de l’Administració de justícia.

Article 4. Vigència
Les borses de treball tenen una vigència com a màxim de trenta mesos, i les labors de constitució de la següent borsa de treball comencen al cap de díhuit mesos de vigència d’aquesta.


CAPÍTOL II
Constitució de les borses de treball

Article 5. Convocatòria
La constitució de les borses correspon a la direcció general competent en matèria de justícia, que les haurà de convocar mitjançant una resolució publicada en el Diari Ocial de la Generalitat Valenciana.
Simultàniament a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la convocatòria s’ha d’anunciar en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de justícia. Així mateix, s’ha de remetre a les organitzacions sindicals i a les direccions territorials amb competències en matèria de justícia.

Article 6. Requisits generals d’accés
1. Per a admetre-les en la convocatòria de constitució de les borses de personal interí, s’han de complir els requisits que s’estableixen en els apartats següents l’últim dia del termini de presentació de les sol·licituds de participació, tret del que disposa el paràgraf h d’aquest article. Aquests requisits han de mantindre’s durant tota la vigència de les borses.
2. S’estableixen com a requisits generals dels sol·licitants:

a) Ser de nacionalitat espanyola, tindre 16 anys i no excedir l’edat establida per a la jubilació.
Per al cos d’auxili judicial, i a causa de la condició d’autoritat pública que la Llei orgànica del poder judicial atribueix a aquest cos, l’edat mínima ha de ser de díhuit anys.
b) Tindre, o estar en condicions d’obtindre el dia de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, la titulació que s’haja exigit per a accedir a les proves selectives d’accés com a personal funcionari de carrera al cos de què es tracte en l’última ordre de convocatòria publicada en el Boletín Oficial del Estado.
c) No haver sigut condemnat, ni estar processat, ni inculpat per un delicte dolós, llevat que s’haja obtingut la rehabilitació o haja recaigut en la causa un acte de sobreseïment.
d) No estar inhabilitat per a exercir un treball o un càrrec públic.

e) No haver sigut separat mitjançant un procediment disciplinari d’un cos de l’Estat, de les comunitats autònomes o de les administracions locals, ni suspés per a exercir funcions públiques, en via disciplinària o judicial, llevat que haja sigut degudament rehabilitat.

f) No patir cap malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb el desenvolupament de les funcions corresponents.
g) No haver sigut exclòs definitivament de la borsa immediatament anterior, a conseqüència de la imposició d’una sanció disciplinària per falta molt greu, absència o falsedat inicial o sobrevinguda d’alguns dels requisits exigits o de circumstàncies al·legades per a la inclusió en la borsa.
h) Per al cos de tramitació processal i administrativa, cal acreditar tindre coneixements i pràctica en processament de textos, en el termini i la forma que s’establisquen en la convocatòria.
S’exceptuen d’aquest requisit:
– Els qui hagen superat el període de pràctiques com a personal funcionari interí de l’Administració de justícia.
– Els qui hagen aprovat proves informàtiques en processos selectius convocats per qualsevol administració pública.
– Els qui hagen prestat serveis com a auxiliar administratiu (grup C2), administratiu (grup C1) o tècnic mitjà (grup A2) en òrgans de qualsevol administració pública, durant un període mínim de tres mesos.

3. Curs formatiu teoricopràctic de caràcter obligatori:
a) Els aspirants que no acrediten serveis prestats en l’Administració de justícia per un període mínim de tres anys han de fer un curs formatiu de caràcter obligatori. Per a això, n’hi haurà diferents edicions amb la finalitat de formar les persones aspirants que, d’acord amb les necessitats del servei, l’Administració preveja nomenar.

El curs de formació s’avalua mitjançant una prova de caràcter obligatori i eliminatori, amb la qualificació d’apte o no apte. S’efectua en els termes que indique la direcció general competent en matèria de justícia en la convocatòria. L’objectiu del curs és aconseguir els continguts mínims en matèries tecnicoprocessals i en eines informàtiques de justícia.
No superar el curs de formació i/o no assistir-hi suposa cessar immediatament en la borsa, fet que s’ha de declarar mitjançant una resolució de la direcció general competent en matèria de justícia, excepte en els casos en què haja presentat una renúncia justificada en els termes de l’article 17 d’aquesta ordre.
4. Tutorització excepcional
Així mateix, per desconeixement de la jurisdicció o quan es considere necessari, el responsable funcional de l’òrgan judicial pot sol·licitar a la direcció general amb competències en matèria de justícia una tutorització per al personal interí destinat a aquest, i ha de motivar la circumstància excepcional que aconsella el nomenament del funcionari que exercirà la tutoria.
El nomenament del tutor ha de recaure en una persona pertanyent a un cos de titulació igual o superior a la persona autoritzada. La tutoria ha de tindre una durada no superior a 20 hores.
A l’efecte d’aquesta ordre, s’entenen com a responsables funcionals els lletrats de l’Administració de justícia, els qui exercisquen les prefectures de la fiscalia i els qui exercisquen la direcció dels instituts de medicina legal.

Article 7. Comissió de Seguiment de Borses
1. A l’efecte de comprovar els requisits al·legats i justificats pels sol·licitants i el seguiment dels treballs de valoració dels mèrits aportats, s’ha de constituir una comissió de seguiment de la gestió de borses, per a comprovar o verificar les sol·licituds presentades pels qui aspiren a integrar les borses de treball, així com les altres funcions que li atorgue aquesta ordre. Així mateix, la Comissió té la funció de seguiment de la gestió de les borses.

2. La Comissió estarà composta per aquestes persones, amb la possibilitat de suplència:
– Cinc persones a proposta de la direcció general competent en matèria de justícia, que hi presten serveis, de les quals una n’exercisca la presidència i una altra, la secretaria de la Comissió.
– Cinc persones a proposta de les organitzacions sindicals integrades en la Mesa Sectorial de Justícia.
3. Els integrants de la Comissió els ha de designar la direcció general competent en matèria de justícia.
4. La composició de la Comissió de Seguiment de Borses s’ha de publicar en la pàgina web de la direcció general competent en matèria de justícia i en els taulers de les seus de les direccions territorials competents en matèria de justícia.
5. El funcionament de la Comissió s’ha de regir pel que s’estableix en la secció 3a, capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. La Comissió de Seguiment de Borses s’ha de reunir trimestralment.
6. En la seua composició, s’ha d’atendre la paritat entre dones i homes establida en la Llei 9/2003, de 2 d’abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.
7. La Comissió de Seguiment pot assistir-la personal tècnic o auxiliar per a complir les seues funcions. Aquest personal no formarà part d’aquesta Comissió.

Article 8. Ordenació i valoració dels mèrits.
Les borses de cadascun dels cossos i províncies s’ha de constituir així:
Els metges forenses s’han d’integrar en la seua pròpia llista.
Per als cossos generals:
En primer lloc, per una llista preferent integrada pels sol·licitants a què fan referència els apartats b, c i d de l’article 3.3 relacionats de més a menys ordre de puntuació obtingut de la suma del procés selectiu, més el resultant dels mèrits establits en l’article 8 d’aquesta ordre.

En segon lloc, i a continuació, una llista ordinària fins al nombre total d’integrants de cada borsa, composta per les persones a què fa referència l’article 3.3., apartats e i f, amb barem més alt obtingut conforme a la puntuació total resultant dels mèrits establits en aquest article.

Tots s’han d’ordenar en cadascuna de les borses de treball i les seues llistes, si escau, de conformitat amb l’autobaremació efectuada en la sol·licitud que s’haurà de publicar en la convocatòria, d’acord amb aquest barem:
1) Antiguitat. Fins a un màxim de 100 punts.
– 0,60 punts per cada mes complet de servei com a personal funcionari titular o interí de l’Administració de justícia en el cos al qual s’opte (metge forense, gestió, tramitació o auxili judicial) o al cos immediat superior o el seu equivalent segons les denominacions anteriors per als cossos generals (oficial, auxiliar o agent), i els períodes inferiors es computen proporcionalment (0,0166666 punts per dia).
– 0,40 punts per cada mes complet de servei com a personal funcionari titular o interí de l’Administració de justícia, en qualsevol altre cos diferent del cos a què s’opta o superior, o l’equivalent segons la denominació anterior per als cossos generals (oficial, auxiliar o agent), i els períodes inferiors es computen proporcionalment (0,01 punts per dia).

– 0,40 punts per cada mes complet de servei com a personal funcionari titular o interí o laboral en qualsevol administració pública en el lloc de metge o facultatiu, i els períodes inferiors es computen proporcionalment (0,01 punts per dia).
2) Superació d’exercicis en processos selectius. Fins a un màxim de 60 punts.
Per superar cada exercici en processos selectius finalitzats o en curs per a accedir a cadascun dels cossos al servei de l’Administració de justícia en les tres últimes ofertes d’ocupació pública, 20 punts per cadascun, fins a un màxim de 60 punts.
En cadascuna de les borses es valora únicament la superació d’exercicis corresponents al cos en què se sol·licita la inclusió. No es valoren en aquest apartat la coincidència de la superació d’exercicis dels aspirants a què fa referència l’article 3.3. lletres b, c i d.

3) Titulacions acadèmiques. Fins a un màxim de 17 punts.
Les titulacions acadèmiques dels aspirants per a les borses de treball dels cossos de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial es valoren així:

– Doctorat en Dret, 12 punts.
– Llicenciatura o grau en Dret, o dobles llicenciatures que incloguen Dret, 10 punts.
– Haver superat els tres primers cursos de la llicenciatura en Dret, 5 punts, llevat que s’haja valorat la llicenciatura.
– Grau o llicenciatura en Criminologia, 5 punts.
– Grau en Gestió i Administració Pública (o la denominació anterior de diplomatura), 5 punts.
– Grau en Relacions Laborals (o la denominació anterior de Graduat Social Diplomat), 5 punts.
4) Formació complementària. Fins a un màxim de 15 punts.
Es valoren exclusivament els cursos de formació i perfeccionament que es relacionen mitjançant un annex a la convocatòria corresponent. No es computen dues vegades cursos d’igual contingut.
– Curs de més de 100 hores: 2,5 punts
– Curs de 81 a 100 hores: 2 punts
– Curs de 60 a 80 hores: 1 punt
– Curs de 30 a 59 hores: 0,50 punts
– Curs de 15 a 29 hores: 0,25 punts
5) Coneixements de valencià. Fins a un màxim de 8 punts conforme a aquest barem:
– Certificat de grau superior o nivell C2: 8 punts
– Certificat de grau mitjà o nivell C1: 6 punts
– Certificat nivell B2 MCER: 5 punts
– Certificat de grau elemental o nivell B1: 4 punts
– Certificat de coneixements orals o nivell A2: 2 punts
– Certificat nivell A1 MCER: 1 punt
Únicament es valoren els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o els títols homologats, segons l’Ordre de 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l’homologació i la validació d’altres títols i certificats. Quan s’acredite més d’un nivell, només es computa el certificat de nivell més alt.
6) Mèrits específics per a la borsa de metges forenses. Per a la borsa de metges forenses es valoren, a més, aquests mèrits:
– 12 punts per l’especialitat en Medicina Legal i Forense.
– 10 punts per cada especialitat en Psiquiatria, Traumatologia, Ginecologia, Laboratori, Radiologia, Anatomia Patològica, Medicina Interna i Medicina de Família i Comunitària, amb un màxim de 16 punts.
– 8 punts per la titulació de doctorat en Medicina.
– 4 punts per altres especialitats mèdiques, amb un màxim de 8 punts.
– 2 punts per màsters en matèries pròpies de la medicina legal fins a un màxim de 4 punts.
– Un màxim de 20 punts per cursos o diplomes en matèries pròpies en medicina legal, homologats per l’administració pública competent, amb aquesta valoració:
· Cursos o diplomes de 20 a 40 hores: 0,50 punts
· Cursos o diplomes de 41 a 80 hores: 1 punt
· Cursos o diplomes de 81 a 100 hores: 2 punts
· Cursos o diplomes de més de 100 hores: 2,5 punts
Els requisits i els mèrits que s’invoquen han d’estar referits a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds i s’han d’acreditar en la forma que es determine en aquesta ordre i en la convocatòria.
Per a resoldre els empats, preval la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Si persisteix l’empat, s’ha de dirimir pel criteri de prioritat alfabètica, començant per la lletra que s’haja determinat en l’últim dels sortejos efectuats abans de la convocatòria, a què es refereix l’article 17 del Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’Estat.


Article 9. Inscripció en les borses de treball
1. Les persones a què fa referència l’article 3 han de presentar la sol·licitud d’inscripció corresponent en la forma i dins del termini que s’establisca en la convocatòria, sempre que reunisquen els altres requisits establits en aquesta ordre.
2. La inclusió en les noves borses de personal funcionari interí no és automàtica en cap cas, per la qual cosa totes les persones incloses en les borses anteriors que vulguen formar part de les noves tenen l’obligació de presentar la inscripció corresponent al cos a què vulguen optar.


Article 10. Constitució de les borses de treball
1. La direcció general competent en matèria de justícia ha de determinar en la convocatòria la forma en què els interessats han de presentar la sol·licitud d’inscripció i/o d’inclusió si escau, així com la forma en què han de presentar els documents que acrediten els requisits d’accés i els mèrits al·legats.
2. Per a verificar els mèrits, la Direcció General pot requerir els documents originals en qualsevol moment.
Als qui no presenten la sol·licitud d’inscripció i/o inclusió, així com la documentació que se’ls sol·licite dins del termini concedit a aquest efecte, se’ls exclourà del procés.
En cap cas es valoren:
– Els mèrits al·legats inicialment en la fase d’autobaremació que no s’acrediten degudament en la forma i el termini que se sol·licite.

– Altres mèrits no al·legats inicialment en la fase d’autobaremació.

3. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds d’inscripció o d’inscripció i inclusió, segons s’indique, amb l’acreditació de mèrits, la Direcció General revisarà i publicarà les llistes provisionals, i ordenarà els sol·licitants segons disposa l’article 3 d’aquest text. Els llistats provisionals s’han de remetre per a exposar-los públicament al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, a les direccions territorials competents en matèria de justícia i a la pàgina web de la Generalitat. Així mateix, s’ha de comunicar a les organitzacions sindicals.

La resolució en què es publiquen les llistes provisionals ha de fixar un termini en el qual els interessats puguen formular les al·legacions que estimen pertinents.
4. L’autobaremació resulta vinculant tant per al sol·licitant com per a la Direcció General, en tant que aquesta no pot tindre en compte altres mèrits diferents dels al·legats per aquell, i no pot baremar amb una puntuació superior a l’al·legada.
5. Quan després de revisar i comprovar els mèrits al·legats corresponga una puntuació inferior a la que resulte de l’autobaremació, es tindrà en compte la que realment li corresponga. S’exclouen les persones que presenten una diferència entre la puntuació total autobaremada respecte de l’article 8 i la que realment els corresponga superior al 20 % d’aquesta última.
6. Examinades les al·legacions, i efectuades si escau les rectificacions que siguen procedents, es publicaran les llistes definitives, en les quals s’unificaran els aspirants del torn general i del torn de persones amb diversitat funcional, que formaran les borses dels cossos respectius, seguint el mateix procediment que per a la resolució provisional, i es publicaran en el Diari Ocial de la Generalitat Valenciana.


Article 11. Personal funcionari en pràctiques
1. Qui haja sigut seleccionat per a ser nomenat personal funcionari interí i no acredite serveis prestats en l’Administració de justícia per un període mínim de tres anys, serà nomenat funcionari interí en pràctiques. En aquests casos, el període de pràctiques serà de dos mesos de durada, i es computarà de manera contínua o discontínua. Durant el període de pràctiques tenen els mateixos drets retributius que la resta del personal. La situació d’incapacitat temporal suspén el període de pràctiques.
La direcció general competent en matèria de justícia pot designar una tutoria, el nomenament de la qual ha de recaure en una persona pertanyent a un cos de titulació igual o superior a la persona tutoritzada. La persona en qui recaiga la responsabilitat funcional de l’òrgan judicial ha de motivar la circumstància excepcional que aconsella el nomenament del funcionari que exercirà la tutoria i, en tot cas, la tutoria ha de tindre una durada no superior a 20 hores.
3. Una vegada finalitzat el període de pràctiques de dos mesos, qui exercisca la responsabilitat funcional ha d’emetre un informe, i pot adjuntar a més, si escau, la valoració efectuada per qui haja exercit la tutoria, en el termini màxim de deu dies següents a la finalització total del període treballat si el període de pràctiques s’ha realitzat de manera contínua, o a la finalització de cada període treballat acumulable si s’ha realitzat de manera discontínua.
4. En el cas de no emetre’s un informe desfavorable, una vegada transcorregut el període de pràctiques s’entén superat.
5. Si el personal funcionari interí en pràctiques és nomenat en diversos òrgans de l’Administració de justícia per terminis inferiors a 2 mesos, el període de pràctiques s’entén superat quan no s’emet un informe desfavorable en més d’un dels òrgans judicials de destinació.

6. Quan s’emeta un informe desfavorable en l’òrgan o els òrgans de destinació, la direcció general competent en matèria de justícia ha de destituir el funcionari en pràctiques, i donar-li trasllat de l’informe emés a fi que puga formular al·legacions en el termini de deu dies. Formulades aquestes, si escau, la direcció general en matèria de justícia ha de dictar la resolució procedent amb una reunió prèvia amb la Comissió de Valoració i Seguiment.
Si s’estimen les al·legacions formulades, s’ha d’acordar readmetre la persona en pràctiques en la posició que li corresponga conforme a la seua puntuació en la borsa de treball a la qual pertanyia. El nomenament posterior ha d’estar subjecte a un nou període de pràctiques d’un mes de durada que, en cas de no superar-lo, suposa el cessament en el nou lloc de treball i l’exclusió definitiva de la borsa de treball.
7. Una vegada superat el període de pràctiques, en el moment que cesse en la primera destinació o, si el període de pràctiques s’ha realitzat de manera discontínua en un o en més òrgans judicials, en el moment que cesse en l’última destinació, l’aspirant queda integrat definitivament en la borsa del cos al qual pertanga.


CAPÍTOL III
Comissió Mixta d’Estudi de Diversitat Funcional

Article 12. Creació i funcions
La Comissió Mixta d’Estudi de Diversitat Funcional té per objecte dur a terme l’estudi o el dictamen sobre les capacitats residuals de les persones que, amb diversitat funcional acreditada, participen en la convocatòria per a constituir les borses de treball de l’Administració de justícia a la Comunitat Valenciana, quan es plantegen dubtes sobre la seua compatibilitat funcional respecte a les funcions que han d’exercir en els llocs de treball als quals opten.

Article 13. Composició
1. La Comissió Mixta d’Estudi de Diversitat Funcional ha d’estar composta per:
a) Presidència: un representant de la direcció general competent en matèria de justícia, designat pel director general.
b) Vocal:
– Un representant de cadascuna de les tres disciplines o especialitats que integren el centre de valoració de persones amb diversitat funcional adscrit a la conselleria amb competències en matèria de diversitat funcional, que ha de nomenar la direcció general amb competències en matèria d’integració social de les persones amb diversitat funcional.

– Dos representants de les organitzacions sindicals integrants de la Taula Sectorial de Justícia de la Comunitat Valenciana.
c) Secretaria: un representant de la direcció general competent en matèria de justícia, designat pel seu titular, que actua amb veu i vot.

d) Hi poden assistir a fi d’assessorar la resta dels integrants de la Taula Sectorial de Justícia.
2. En la composició dels integrants de la Comissió de Seguiment de Borses s’ha d’atendre la paritat entre dones i homes establida en la Llei 9/2003, de 2 d’abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.

Article 14. Dictàmens
Els dictàmens de la Comissió han d’especificar motivadament, en cada cas, les causes d’exclusió de la persona amb diversitat funcional.

Aquesta comissió la pot assistir personal tècnic o auxiliar per tal que complisca les seues funcions. Aquest personal no formarà part d’aquesta comissió.


CAPÍTOL IV
Funcionament de les borses de treball

Article 15. Selecció i nomenament per a un lloc concret
1. Quan hi haja la necessitat de cobrir interinament un lloc per alguna de les causes previstes en l’article 1 d’aquesta ordre, els qui exercisquen la responsabilitat funcional de l’òrgan judicial, la prefectura de la fiscalia o la direcció dels instituts de medicina legal hauran de sol·licitar a la direcció general competent en matèria de justícia el nomenament de personal funcionari interí, i s’iniciarà el procediment que s’indica en l’article 16 d’aquesta, d’acord amb la normativa autonòmica vigent en matèria econòmica.
2. Quan calga cobrir llocs de treball com a resultat de l’existència de concursos de trasllats o de la posada en funcionament d’òrgans judicials de nova creació, la direcció general competent en matèria de justícia, analitzades les necessitats del servei, podrà iniciar d’ofici el procediment per a cobrir aquests llocs de treball.
3. En cas d’haver de disposar el cessament de personal funcionari interí per la reincorporació del funcionari al qual substituïa, o per proveir de manera definitiva la plaça que ocupava el personal funcionari de carrera, podrà acordar-se el canvi, a petició del titular de l’òrgan o el responsable funcional i amb la conformitat prèvia de l’interessat, a un altre lloc de treball en el mateix òrgan, sempre que no hi haja una interrupció en la prestació del servei. En aquests casos, cal donar-ne compte a la Comissió de Seguiment de Borses.

Article 16. Procediment de nomenament
1. Davant de la necessitat de cobrir un lloc de treball de metge forense, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa o d’auxili judicial, i rebuda la petició, si l’examina la direcció general competent en matèria de justícia i resol nomenar personal funcionari interí, cal seguir aquest procediment:

a) Les places que s’han d’oferir i la causa del nomenament s’han de publicar en el web de la conselleria competent en matèria de justícia, excepte en casos excepcionals. A l’efecte de millorar l’agilitat en la localització de les persones que integren les borses de treball, en la sol·licitud d’inscripció cal indicar, entre aquests, dos mitjans pels quals desitgen rebre les citacions a les reunions: telèfon (fix o mòbil), correu electrònic o missatge de mòbil SMS. La comunicació s’efectua per un dels dos mitjans indicats, i en el cas que no es verifique aquesta en el termini de vint-i-quatre hores, l’Administració utilitzarà el telegrama.

b) En aquesta comunicació cal indicar el dia, l’hora i el lloc de la reunió. En els casos en què es reunisca alguna causa de renúncia justificada prevista en l’article 17 d’aquesta ordre, en el termini màxim de tres dies hàbils des de la comunicació han de remetre la justificació a la direcció general competent en matèria de justícia. A excepció del cas en què el lloc de treball oferit estiga en una localitat que diste més de 60 km de la localitat de residència de l’aspirant, que haurà de justificar-ho en la forma que s’indique en aquesta ordre, després de l’acte de selecció.
c) La convocatòria s’ha d’efectuar seguint un ordre rigorós d’inscripció en cadascuna de les borses i les llistes previstes i a un nombre suficient de persones per a cobrir les places oferides.
d) En el cas que un aspirant estiga inclòs en la borsa de treball anterior i s’integre en la nova borsa de treball en un cos superior, se’l podrà nomenar i acceptar el lloc oferit del cos superior, renunciarà llavors a la seua situació en la borsa de treball anterior i s’integrarà en la del cos superior.
e) Les treballadores que formen part d’una borsa d’ocupació temporal i siguen avisades per a l’adjudicació d’un lloc de treball i estiguen en les primeres sis setmanes obligatòries de la llicència per maternitat, podran sol·licitar la reserva del lloc de treball corresponent fins al transcurs del període esmentat. La resolució denegatòria ha de ser motivada, segons les necessitats del servei.
f) Quan es produïsquen almenys dues convocatòries públiques per a cobrir una plaça oferida i el resultat siga infructuós, es considerarà plaça de “difícil cobertura”. Els dies u i quinze o el següent hàbil de cada mes, es publicaran les places de difícil cobertura existents i la causa del nomenament en el web de la conselleria competent en matèria de justícia. Hi poden optar els integrants de qualsevol de les borses provincials de la Comunitat Valenciana que siguen del mateix cos que la plaça oferida.
En el web esmentat hi haurà una instància a aquest efecte en què s’establirà el termini i la forma de presentació, i la plaça s’adjudicarà a la persona amb millor posició en les borses.
El cessament de la plaça de difícil cobertura s’efectua quan es produeix alguna de les causes previstes en l’article 18 d’aquesta ordre i amb els efectes previstos en l’article 19.
2. Elecció de destinació pels aspirants:
a) Oberta la sessió, s’ofereixen els llocs de treball a les persones avisades pel seu ordre en la borsa i en la llista, començant per la llista preferent i a continuació l’ordinària, i han de manifestar si accepten o no. En el cas de no acceptar de manera injustificada, es produeix la baixa automàtica de la borsa de treball.
b) Si efectuada la citació per l’ordre de la borsa i la llista alguna de les persones està treballant al servei de l’Administració de justícia, se l’ha de mantindre en el mateix lloc i no se l’ha d’avisar fins que no hi cesse, tret del que es disposa en el punt 1 apartat d d’aquest article.

c) Si a través de l’ordre rigorós de la borsa i la llista correspon convocar alguna persona integrant del torn de diversitat funcional, no se l’avisarà quan, a la vista del seu expedient personal, el certificat haja caducat, i se li requerirà que n’aporte un altre d’actualitzat. Se li ha de reservar la seua posició en la borsa fins que l’aporte.

3. Documentació. Per a ser nomenat personal funcionari interí tant en el primer nomenament com en successius, cal presentar aquesta documentació, que s’ha de presentar en el temps i la forma que li indique l’òrgan directiu:
a) Una fotocòpia compulsada de la llibreta d’estalvis o el compte corrent.
b) Una declaració jurada de no incórrer en causa d’incompatibilitat.
c) Un certificat mèdic oficial de no patir cap defecte físic o malaltia que incapacite per a exercir les funcions del lloc de treball.
La documentació que es presente ha de ser original o bé cal presentar els originals amb la còpia pertinent per a compulsar-la.
En cas de modificació d’alguna circumstància de les acreditades anteriorment, s’ha de comunicar de manera immediata a l’Administració.
4. Per a treballar en els òrgans judicials en què es tinga relació o contacte freqüent amb menors, com les fiscalies secció menors, els jutjats de menors i l’Institut de Medicina legal, i de conformitat amb la Llei 26/2015, de 28 de juliol de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència, cal aportar tant en el primer nomenament com en els successius un certificat negatiu de delictes sexuals, en el termini i la forma que es determine en la convocatòria.

5. Examinada i conforme la documentació presentada, es nomenarà el funcionari interí i posteriorment prendrà possessió del seu lloc. En cap cas es poden exercir les funcions pròpies del lloc ni prendre’n possessió fins que la direcció general competent en matèria de justícia n’haja comunicat el nomenament.

6. El cessament s’ha d’efectuar quan es produïsca alguna de les causes previstes en l’article 18 d’aquesta ordre i amb els efectes previstos en l’article 19.
Una vegada produït el cessament, l’administració d’ofici ha de reingressar el funcionari interí cessat en la borsa i la llista corresponent, llevat que manifeste el contrari l’endemà del cessament.

El personal interí ha de cessar en el lloc que exerceix en els termes que indique la resolució de nomenament.

Article 17. Causes justicades de renúncia
1. S’admeten com a causes justificades per a renunciar al lloc de treball aquestes:
a) Incapacitat temporal derivada d’una malaltia comuna o d’un accident no laboral.
b) Incapacitat temporal derivada d’accident de treball i malaltia professional.
c) Maternitat, si la renúncia es produeix entre el seté mes d’embaràs i la setzena setmana posterior al part (o el període de temps que reconega a aquest efecte la legislació vigent) o durant el període de lactància. Una vegada transcorregut aquest període de temps, és la funcionària interina qui ha de sol·licitar la reincorporació a la borsa, i no efectuar la sol·licitud suposa quedar-ne exclosa. El progenitor no gestant també pot renunciar al lloc de treball que se li oferisca com a personal funcionari interí amb els mateixos drets que la mare, si aquesta ha mort.

En el cas de permís de progenitor diferent de la mare biològica per naixement, guarda, guarda amb finalitats d’adopció, acolliment o adopció de fill o filla, és causa justificada la renúncia que es produïsca dins de les dotze setmanes posteriors al naixement (o el període de temps que reconega a aquest efecte la legislació vigent).
d) En els casos de guarda amb finalitats d’adopció o acolliment, d’adopció o acolliment tant preadoptiu com permanent, des que es dicta la resolució que l’acorda i durant el temps de setze o sis setmanes, segons el cas, en cas de menors de fins a sis anys, o d’infants majors de sis anys, quan es done alguna d’aquestes circumstàncies:

– Que es tracte de menors amb diversitat funcional.
– Menors que per les seues circumstàncies, experiències personals o per provindre de l’estranger tinguen dificultats especials d’inserció social i familiar, degudament acreditades pels serveis socials competents.

En tots els supòsits, la renúncia al lloc de treball ha de produir-se dins dels dotze mesos posteriors a la resolució judicial d’adopció o acolliment.
e) Per cura de la descendència, fins a complir tres anys, mentre dure aquesta situació, sense perjudici que s’hi puga reincorporar amb anterioritat.
f) Per cura d’un familiar, sempre que estiga a càrrec seu fins al segon grau de consanguinitat o afinitat que, per raons d’edat, accident, malaltia o diversitat funcional, la persona no puga valdre’s per ella mateixa, i no exercisca una activitat retribuïda, per un període màxim d’un any mentre dure aquesta situació, sense perjudici que s’hi puga reincorporar amb anterioritat.
g) Malaltia greu o defunció de familiars fins a segon grau de consanguinitat o anitat, i la renúncia tindrà una limitació temporal de tres o cinc dies, segons si el succés s’ha produït en la mateixa localitat o en una diferent.
h) Matrimoni propi o regularització de la situació de parella de fet, si la renúncia es produeix dins dels vint dies naturals següents o anteriors a la celebració.
i) Privació preventiva de llibertat.
j) Exercici de treball o càrrec públic, nomenament com a personal funcionari interí o contracte laboral temporal en l’Administració pública.
k) Per estar treballant temporalment fora de l’àmbit de l’Administració.
l) En situacions de violència de gènere, fet que cal acreditar mitjançant una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, una ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé per l’informe del Ministeri Fiscal que indique que hi ha indicis que la demandant és víctima de violència de gènere. També poden acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant un informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats, o dels serveis d’acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l’administració pública competent així com mitjançant un atestat policial.

m) Quan el lloc de treball oferit es trobe en una localitat que diste més de 60 km de la localitat de residència de l’aspirant acreditat mitjançant un certificat d’empadronament.
2. Qui al·legue un d’aquests motius de renúncia ha de comunicar-ho en l’acte de selecció corresponent en les dependències de la Direcció General i presentar la documentació justificativa en el termini de tres dies hàbils des d’aquest moment davant de la direcció general competent en matèria de justícia, amb l’excepció del cas m, que ha de justificar-se després d’aquest acte de selecció.
Una vegada desapareguen les causes de renúncia justificada, s’ha de sol·licitar el reingrés a la borsa corresponent, en el termini de tres dies hàbils. Aquest reingrés s’ha d’efectuar en la posició que li corresponga conforme a la seua puntuació.
No presentar la documentació acreditativa en el termini de tres dies hàbils suposa l’exclusió automàtica de la borsa corresponent, amb l’excepció del cas m, que cal justificar després de l’acte de selecció.


Article 18. Cessament en un lloc concret
1. El personal funcionari interí ha de cessar en algun d’aquests casos:
1.1 Quan el lloc que ocupe el cobrisca el titular de la plaça o el proveïsca el personal funcionari de carrera pels procediments establits en la Llei orgànica del poder judicial i els reglaments de desplegament.

Quan en un òrgan judicial hi haja dues o més vacants sense titular, que estiguen cobertes amb personal funcionari interí, el cessament correspondrà a la persona el nomenament en el lloc vacant de la qual s’haja produït en últim lloc. Es consideren com un únic nomenament els casos en què s’hagen produït diversos canvis en les causes del nomenament per al mateix lloc sense que hi haja una interrupció en aquests. En cas d’empat, cal atindre’s a la millor posició inicial en la borsa de personal funcionari interí.
Durant el procés d’implantació de la Nova Oficina Judicial (NOJ) i fins que es convoquen concursos específics per a cobrir llocs de caràcter singularitzat amb perfil lingüístic, si el funcionari a qui correspon cessar per haver sigut nomenat en últim lloc està ocupant un lloc de caràcter singularitzat amb perfil lingüístic, l’interí de més antiguitat passarà a cobrir la plaça esmentada en l’òrgan judicial.

Aquests procediments són aplicables en situacions anàlogues, com els casos de cessament de personal funcionari interí de reforç. Una vegada aprovades les relacions de llocs de treball de la NOJ, la direcció general competent en matèria de justícia queda facultada per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries en aquesta matèria.
1.2 Per expirar el termini per al qual se l’ha nomenat.
1.3 Per renunciar al lloc de treball que està ocupant.
1.4 Per finalitzar la causa que motive el nomenament.
2. La direcció general competent en matèria de justícia ha d’acordar la destitució del personal funcionari interí quan es produïsca alguna d’aquestes circumstàncies:
2.1 Falta o falsedat inicial o sobrevinguda d’alguns dels requisits exigits, o de circumstàncies al·legades, per a la inclusió en la borsa.

2.2 Sanció de falta molt greu comesa pel funcionari interí conformement al que es preveu en el Reglament general de règim disciplinari dels funcionaris al servei de l’Administració de justícia.

2.3 Supressió de la plaça exercida
2.4 Complir l’edat de jubilació establida legalment per al personal interí.
2.5 No superar, si escau, el període de pràctiques, sense perjudici del que es preveu en l’article 11.6 d’aquesta ordre. No superar el curs formatiu de caràcter obligatori i/o no assistir-hi.
2.6 Falta de capacitat manifesta, així com rendiment insuficient, sempre que no comporte una responsabilitat disciplinària. Qui exercisca la responsabilitat funcional d’un òrgan, un servei o una unitat pot promoure la destitució del personal funcionari interí mitjançant una proposta que ha de ser motivada i contindre fets concrets en què es fonamente, dirigida a la direcció general amb competències en matèria de justícia.

Rebuda la proposta de destitució, s’ha d’incoar un expedient administratiu contradictori i de caràcter no disciplinari a fi de determinar la falta de capacitat o de rendiment del personal funcionari interí. En el procediment s’ha de donar tràmit d’audiència a l’interessat, que pot formular al·legacions en el termini que se li indique, i a la Comissió de Seguiment de Borses, que ha de formular una proposta de resolució. Una vegada efectuades, la direcció general competent ha de dictar la resolució que siga procedent.
Si el titular de la direcció general acorda destituir l’interí per falta de capacitat o de rendiment manifesta en l’exercici de les seues funcions, ha de disposar-ne la destitució i ordenar-ne l’exclusió definitiva de la borsa.
Si el titular de la direcció general declara que no s’ha apreciat en l’interí una falta de capacitat o de rendiment manifesta en l’exercici de les seues funcions, ha d’acordar que es quede en el mateix lloc on estava destinat.
No pot incoar-se un expedient de falta de capacitat durant el període de pràctiques.

Article 19. Efectes del cessament
1. Amb caràcter general, el cessament per algun dels motius assenyalats en l’article 18, apartats 1.1, 1.2, 1.4 i 2.3 implica el reingrés automàtic en la borsa respectiva.
El reingrés a la borsa de pertinença, bé a la llista preferent o bé a l’ordinària, es produeix:
a) Si el cessament es produeix abans d’haver passat un any des del primer nomenament, l’interí torna a integrar-se al principi de la llista i se l’avisarà novament per a la pròxima vacant que calga cobrir. El termini de l’any a què es fa referència es computa de manera continuada, o discontínua en períodes acumulables.
Si en la mateixa data es produeix el cessament de més d’un funcionari interí, es reincorporaran al principi de la seua llista tenint en compte la seua posició inicial en la borsa.
b) Si en el moment del cessament l’interí ha estat nomenat durant més d’un any, siga en períodes continus o discontinus, es reincorporarà en la seua borsa i llista d’origen en l’últim lloc de l’ordre.

A l’efecte d’aquest article, quan el nomenament derive d’una borsa anterior, s’entendrà com a data del primer nomenament aquella en què la nova borsa entre en vigor.
c) Respecte dels funcionaris a què fa referència l’article 22, en el moment del cessament es reincorporaran a la seua borsa i llista d’origen amb el número d’ordre que els corresponia inicialment, llevat que havent sigut nomenats per un període inferior a l’any, de manera contínua o discontínua, en ser reincorporats, el seu número d’ordre s’haja sigut anomenat, i en aquest cas tornaran al principi d’aquesta.
2. El cessament per alguna de les causes previstes en l’article 18, apartats 1.3, 2.1, 2.2, 2.5 i 2.6 suposa l’exclusió automàtica de les borses de treball.
3. En els casos d’excedència voluntària per cura d’un fill menor de tres anys o d’un familiar, en els casos en què en l’ingrés no pot fer-se efectiva la reserva de plaça, el reingrés en la borsa d’origen es produirà de conformitat amb el que es disposa en l’apartat 1 d’aquest article.

Article 20. Baixa automàtica de la borsa de treball
És baixa de manera automàtica el candidat que:
a) No accepte el nomenament sense una causa justificada.
b) No presente, en el termini establit en l’article 17 d’aquesta ordre, la documentació que acredite la causa de la renúncia justificada al·legada i l’extinció d’aquesta.
c) No indique que hi ha una causa de renúncia justificada a l’oferta concreta de llocs de treball.
d) No presente la documentació en la forma i el termini que s’indique en la convocatòria per a la presa de possessió.
e) No es presente a la presa de possessió per una causa injustificada.
f) En aplicació dels efectes previstos en l’article 19.2 d’aquesta ordre.

Article 21. Canvi de dades de localització
1. Les persones incloses en les borses de treball que canvien les dades per a localitzar-les (domicili, telèfon fix/mòbil o correu electrònic) han de comunicar-ho al servei de personal de la direcció general competent en matèria de justícia en el termini de quinze dies hàbils següents a produir-se.
2. En cas que no se’ls puga avisar per a ocupar un lloc de treball per incomplir aquest requisit, passaran a ocupar l’últim lloc de la llista de la borsa de treball corresponent.

Article 22. Nomenaments singulars.
Quan l’interí cesse en un lloc de treball d’un centre de destinació, i durant la vigència de la borsa siga necessari nomenar un altre funcionari interí en el mateix partit judicial, per raons d’eficiència i interés públic, podrà nomenar-se la mateixa persona sempre que no haja transcorregut més d’un any des que haja cessat en aquest, i qui exercisca la responsabilitat funcional ho sol·licite per escrit i amb la conformitat prèvia de l’interessat.
Si aquesta necessitat es produeix en una mateixa secció pertanyent a un servei comú processal, o en el mateix ordre jurisdiccional i tipus de jutjat, si el centre de destinació és una unitat processal de suport directe, no es pot nomenar la mateixa persona quan en la RPT el nombre de places del mateix cos que es pretén cobrir per personal interí siga superior a 25.


CAPÍTOL V
Ampliació d’integrants de la borsa

Article 23. Ampliació d’integrants de la borsa de treball.
Sempre que la necessitat de provisió de llocs de treball per interins ho requerisca o quan el nombre d’integrants de la borsa sense ocupar un lloc de treball siga inferior al 15 % dels qui la conformaven inicialment, aquesta s’ampliarà en un nombre igual al 10 % inicial. Aquesta ampliació s’ha de fer incorporant, per ordre de puntuació dels aspirants següents en la llista d’inscrits autobaremats, procedint-se en la forma indicada en aquesta ordre i publicant noves llistes actualitzades.


Article 24. Canvi de residència
S’estableixen aquests casos:
1. Els integrants de la borsa de treball poden sol·licitar a la direcció general amb competències en matèria de justícia el canvi de borsa d’una província a una altra de la Comunitat Valenciana, quan hagen canviat de residència. A aquest efecte, cal justificar el canvi de residència que acredite el canvi de província.
2. Quan hi haja situacions de violència sobre la dona dins de l’àmbit de la Comunitat Valenciana, l’afectada podrà sol·licitar el canvi a una borsa d’una altra província. La situació de violència de gènere s’ha d’acreditar en els termes establits en l’article 17.1.l d’aquesta ordre.

3. El canvi s’ha d’efectuar en la llista i l’ordre que li corresponga. La baremació de requisits i mèrits es referirà a l’últim dia de presentació de sol·licituds de la convocatòria de constitució de borses.
4. Cal donar trasllat dels canvis a la Comissió de Seguiment de Borses.

Article 25. Participació i informació
Les organitzacions sindicals integrants de la Mesa Sectorial de Justícia de la Generalitat han de participar en el procés d’elaboració, convocatòria, constitució i seguiment de les borses de treball, a través de la comissió de seguiment de borses corresponent.

Article 26. Publicitat de les borses
Una vegada constituïdes les borses, els integrants tenen dret a ser informats del lloc que hi ocupen. A aquest efecte, la direcció general competent en matèria de justícia ha de publicar mensualment les llistes actualitzades de cada borsa en la seua pàgina web, amb els aspirants ordenats segons l’ordre de puntuació.

Cal donar compte mensualment de les llistes d’aquestes borses a les organitzacions sindicals.

Article 27. Eficàcia temporal dels nomenaments
La vinculació jurídica i econòmica de la Generalitat amb el personal funcionari interí comença des del moment del nomenament i la presa de possessió subsegüent.
Les persones que s’hagen proposat no poden prendre possessió del lloc de treball ni exercir-ne les funcions pròpies fins que la direcció general competent en matèria de justícia els haja comunicat el nomenament. Aquesta vinculació s’extingeix en la data en què es produïsca alguna de les causes previstes en l’article 18 d’aquesta ordre, per al cessament del personal funcionari interí.


DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Cancel·lació de les borses de treball anteriors
En el moment de la constitució de les borses de treball a què es refereix aquesta ordre, queden anul·lades les anteriors, sense que això supose cap dret per als integrants d’aquelles. No obstant això, el personal inclòs en les borses que en el moment de la constitució de les noves estiga prestant serveis com a personal funcionari interí, haurà de seguir en el seu lloc de treball fins al cessament.

Segona. Vigència dels nomenaments
Els nomenaments de personal interí vigents en el moment de constituir-se la nova borsa de treball de personal de justícia es mantenen fins que se’n produïsca el cessament, pels termes establits en aquesta ordre. Una vegada produït el cessament, s’han d’integrar en la borsa respectiva de la nova convocatòria, en la posició que els corresponga en la nova borsa, sempre que, complint els requisits, hagen participat en el procés regulat en aquesta ordre i hi estiguen inclosos.

Als efectes previstos en l’article 19, quan el nomenament derive d’una borsa anterior, s’entendrà com a data del primer nomenament la data en què la nova borsa entre en vigor.
La integració no és automàtica. És necessari, en tot cas, presentar la sol·licitud en el termini que marque la convocatòria, i baremar-la posteriorment.

Tercera. Implantació de la Nova Ocina Judicial
En la mesura en què es produïsca la implantació de la Nova Oficina Judicial a la Comunitat Valenciana, qualsevol referència continguda en aquesta ordre a l’actual estructura dels òrgans judicials ha d’entendre’s referida a les noves unitats i centres de destinació establits en la Llei orgànica del poder judicial.

Quarta. Mèrits específics per a la borsa metges forenses
Tal com estableix la disposició transitòria setena en la Llei orgànica 7/2015, de 21 de juliol, per la qual es modifica la Llei orgànica 6/1985, d’1 de juliol, del poder judicial, l’especialitat en Medicina Forense per a accedir al cos de metges forenses no és un requisit obligatori fins que així ho determine el Ministeri de Justícia, una vegada concloguen la seua formació pel sistema de residència almenys la primera promoció d’aquests especialistes i s’haja desenvolupat la via transitòria d’accés a aquest títol per als qui acrediten una experiència professional, com a funcionari del cos de metges forenses, no inferior a la durada del programa formatiu oficial, segons el procediment regulat en la disposició transitòria cinquena del Reial decret 639/2014, de 25 de juliol.


Cinquena. Règim transitori
Fins al moment que s’aprove la constitució de les noves borses, les anteriors continuen en vigor. A partir del moment de constitució de les noves borses, entra en funcionament aquesta normativa.


DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Increment de la despesa
L’aplicació d’aquesta ordre no suposa un augment de la despesa tal com ve recollit en la memòria econòmica elaborada a aquest efecte.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Normes que es deroguen
Queda derogada l’Ordre 3/2011, de 21 setembre de 2011, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, sobre la selecció i el nomenament de funcionaris interins per a cobrir llocs dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l’Administració de justícia a la Comunitat Valenciana.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació per al desplegament reglamentari
Es faculta la direcció general competent en matèria de justícia per a desplegar i executar aquesta ordre.

Segona. Interpretació de l’ordre
La direcció general competent en matèria de justícia es reserva la facultat d’interpretar aquesta ordre i resoldre els possibles dubtes que puga plantejar la seua aplicació.

Tercera. Entrada en vigor
Aquesta ordre entra en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 7 de febrer de 2020

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,
GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

linea
Mapa web