DECRET 13/2019, de 8 de febrer, del Consell, de creació de la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians. [2019/1435]
(DOGV núm. 8486 de 14.02.2019) Ref. Base de dades 001466/2019
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 15.02.2019 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport Grup temàtic: Legislació Matèries: Valencià Cultura Educació Descriptors: Temàtics: llengua regional, llengua oficial, discriminació lingüística , monografies
DECRET 13/2019, de 8 de febrer, del Consell, de creació de la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians. [2019/1435]
Índex
Preàmbul
Capítol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte
Article 2. Definició i naturalesa
Article 3. Àmbit daplicació
Article 4. Concepte de planificació lingüística
Capítol II. Objectius, composició i funcionament de la Xarxa
Article 5. Objectius de la Xarxa
Article 6. Composició de la Xarxa
Article 7. Direcció tècnica i govern de la Xarxa
Capítol III. Adhesió i exclusió de la Xarxa
Article 8. Procediment dadhesió a la Xarxa
Article 9. Exclusió de la Xarxa
Capítol IV. Els serveis lingüístics valencians de les entitats adherides a la Xarxa
Article 10. Objectius
Article 11. Els serveis lingüístics de les entitats locals adherides a la Xarxa
Article 12. Els serveis lingüístics de les universitats públiques adherides a la Xarxa
Article 13. Instal·lacions
Article 14. Personal
Capítol V. El Consell dels Serveis Lingüístics Valencians
Article 15. Composició i estructura
Article 16. El Ple
Article 17. Funcionament del Ple
Article 18. La Comissió Tècnica Permanent
Article 19. Grups de treball
Article 20. Secretaria Tècnica del Consell
Disposició addicional única. Incidència pressupostària
Disposicions finals
Primera. Modificació de larticle 4.1.d del Decret 73/2018, de 8 de juny, de creació del Consell Social de les Llengües
Segona. Supletorietat
Tercera. Habilitació normativa
Quarta. Entrada en vigor
Preàmbul
Lany 1983, les Corts aprovaren la Llei dús i ensenyament del valencià amb la finalitat principal de superar la relació de desigualtat de les dues llengües oficials i disposar, per a fer-ho, duna sèrie de mesures per a impulsar lús del valencià, especialment en lAdministració i lensenyament, com a vehicles de recuperació. Com és ben sabut, la llei valenciana de normalització lingüística perseguia, en última instància, lequiparació efectiva entre valencià i castellà, «garantir lús normal i oficial dambdós idiomes en condicions digualtat i desterrar qualsevol forma de discriminació lingüística».
Tres dècades i escaig després, loficialitat del valencià ha anat guanyant àmbits dús tant en làmbit institucional com en el territorial. Al llarg daquests més de trenta anys, duna banda, nombroses entitats locals i, de laltra, totes les universitats públiques valencianes han creat unitats al si de les seues organitzacions lobjectiu de les quals era i és la normalització institucional i social del valencià.
Dels primers gabinets de promoció i ús del valencià, creats en la dècada dels huitanta, a les més recents agències de promoció del valencià, passant pels serveis lingüístics universitaris, la geografia valenciana sha anat poblant daquests instruments públics destinats a la planificació lingüística que tenen com a àmbit competencial el municipi respectiu o la comunitat universitària corresponent.
La implicació i la demanda incansable de la societat civil i del món universitari davançar en el camí de la normalització del valencià en tots els àmbits de la vida han estat, adés i ara, en lorigen daquests serveis, que, amb els anys, han generat veritables estructures dinvestigació i treball en làmbit de la planificació lingüística. Tanmateix, aquestes estructures, ubicades institucionalment i territorialment en els àmbits local i universitari, han disposat poques vegades de vasos comunicants que afavoriren la creació duna veritable xarxa dinterconnexió entre aquests dos àmbits.
En la creació daquells primers gabinets de promoció i ús del valencià va ser fonamental la cooperació entre els ajuntaments i la mateixa Generalitat; una cooperació represa lany 2009 en la qual fou cabdal el paper i la presència de lAcadèmia Valenciana de la Llengua, materialitzada en la creació de la Xarxa AVIVA mitjançant laprovació del conveni de col·laboració en matèria de normalització lingüística, subscrit entre la Conselleria dEducació, la institució normativa i més de seixanta entitats locals, entre ajuntaments, mancomunitats i diputacions.
De la signatura del conveni ençà, shan afegit 20 institucions més a AVIVA, Agència de Promoció del Valencià, denominació completa daquella estructura incipient que permeté a lAdministració autonòmica i local avançar en làmbit de la normalització del valencià, amb lAcadèmia Valenciana de la Llengua com la institució capaç de refer el camí conjunt entre totes dues. Al seu torn, durant els vora 10 anys transcorreguts, els ajuntaments han contribuït a donar a conèixer la institució normativa entre la ciutadania valenciana, que la considera un referent científic i font de consulta ineludible en qüestions donomàstica i toponímia. Tanmateix, continua havent-hi entitats locals que, tot i disposar dunitats administratives i de recursos personals i econòmics per a la promoció del valencià, es mantenen al marge daquest conveni. Igualment, lacord marc tampoc no va preveure la incorporació de les universitats públiques valencianes a la xarxa que constituí amb la seua entrada en vigor, a pesar que algunes havien sigut les pioneres en la implementació de les primeres actuacions en matèria de normalització lingüística en terres valencianes.
Daltra banda, en aquests últims anys, la relació entre les entitats locals i la Generalitat en làmbit de la gestió lingüística ha entrat en una via de normalitat i col·laboració que sha vist reflectida en reunions tècniques periòdiques, sessions formatives i consultes als seus representants institucionals, que donen compte de la fluïdesa daquestes relacions. La representació del personal tècnic lingüístic municipal en el Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i la seua incorporació en lOrdre 7/2017 com a personal examinador de la Junta, palesen la importància que el Consell atorga a aquest col·lectiu professional com a agent imprescindible en el procés de normalització lingüística.
Per últim, en aquest procés, la relació entre les universitats públiques valencianes i la Generalitat esdevé necessària perquè, com sha apuntat més amunt i ha quedat demostrat al llarg de les dècades, des de la creació del primer servei de normalització lingüística (1985), aquests centres han estat sempre a lavantguarda en la planificació lingüística, motiu pel qual són un referent per als serveis lingüístics de les entitats locals i per a la mateixa Generalitat.
Per tot això, el Consell considera que ha arribat el moment de construir els vasos comunicants entre tots aquests àmbits, i reunir els serveis lingüístics de les entitats locals i de les universitats públiques en una estructura pròpia de la Generalitat que afavorisca el treball en xarxa i genere la màxima rendibilitat de totes les accions que conformen lanomenat procés de normalització lingüística.
La Llei 4/1983, de 23 de novembre, dús i ensenyament del valencià, estableix en larticle 34 que el Govern Valencià assumirà la direcció tècnica i la coordinació del procés dús i ensenyament del valencià assessorant totes les administracions públiques i particulars i prenent les mesures que calguen per a fomentar lús i lextensió del valencià.
Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de la Generalitat per a 2019.
Per tot això, a lempara de larticle 18.f de la Llei 5/1983 de la Generalitat, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller dEducació, Investigació, Cultura i Esport, el Consell, amb la deliberació prèvia, en la reunió del 8 de febrer de 2019,
DECRETE
Capítol I
Disposicions generals
Article 1. Objecte
Aquest decret té com a objecte crear i regular la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians, determinar les actuacions dels serveis que la integren, establir els requisits i compromisos per a pertànyer-hi i regular el procediment dadhesió i exclusió.
Article 2. Definició i naturalesa
La Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians (la Xarxa, en avant) és el conjunt organitzat dentitats públiques titulars de serveis de planificació lingüística que té com finalitat crear un espai de treball i diàleg, així com les sinergies adequades, que permeten compartir i intercanviar informació, experiències i interessos comuns als serveis lingüístics valencians amb la finalitat davançar en la normalització lingüística.
Article 3. Àmbit daplicació
Les disposicions daquest decret són aplicables a les entitats que integren la Xarxa dacord amb el que disposa larticle 6.
Article 4. Concepte de planificació lingüística
A lefecte de laplicació daquest decret, es considera com a planificació lingüística el conjunt daccions institucionals i administratives encaminades a la promoció, la dinamització i el foment del valencià amb la finalitat de normalitzar-ne lús social.
Capítol II
Objectius, composició i funcionament de la Xarxa
Article 5. Objectius de la Xarxa
Els objectius de la Xarxa són els següents:
a) Crear un espai de treball on selaboren estratègies conjuntes de planificació lingüística mitjançant les quals es puguen assolir els seus objectius de manera més eficaç.
b) Articular-se com un canal àgil de comunicació entre el departament del Consell amb competències en matèria de política lingüística i els serveis lingüístics valencians de les entitats locals i les universitats públiques, a fi dintercanviar informació dinterès relativa a les activitats de dinamització que realitzen cadascuna daquestes.
c) Organitzar conjuntament activitats i programes relacionats amb la normalització del valencià en els diferents àmbits dús social.
d) Facilitar que les administracions que la integren puguen compartir eines i recursos en totes aquelles qüestions relacionades amb les funcions pròpies dels serveis lingüístics valencians.
e) Impulsar, de manera conjunta i coordinada, accions formatives i de reciclatge dels professionals que integren els serveis lingüístics valencians.
f) Potenciar i visibilitzar els serveis lingüístics valencians com a centres de dinamització social del valencià, i afavorir-ne la consolidació com a centres de referència en qüestions de normalització lingüística.
g) Fixar criteris davaluació i indicadors unificats que permeten obtindre dades sobre la incidència de les activitats dels serveis lingüístics valencians en la normalització del valencià.
Article 6. Composició de la Xarxa
La Xarxa estarà integrada per:
a) La Generalitat a través del departament amb competències en matèria de política lingüística.
b) Les universitats públiques valencianes amb serveis destinats a la planificació lingüística que sol·liciten expressament adherir-shi dacord amb el procediment establert en larticle 8.
c) Les entitats locals de la Comunitat Valenciana amb serveis destinats a la planificació lingüística que sol·liciten expressament adherir-shi dacord amb el procediment establit en larticle 8.
Article 7. Direcció tècnica i govern de la Xarxa
1. La Xarxa estarà coordinada pel departament de la Generalitat amb competències en matèria de política lingüística, el qual nassumirà la direcció tècnica, a més de ser el responsable dimpulsar-ne i facilitar-ne lactivitat, de proporcionar-hi suport tècnic i administratiu i exercir la seua interlocució.
2. El govern de la Xarxa correspondrà al Consell dels Serveis Lingüístics Valencians, òrgan administratiu de caràcter col·legiat integrat en lAdministració del Consell, a través de la conselleria competent en matèria de política lingüística, de la qual dependrà i exercirà la seua direcció.
Capítol III
Adhesió i exclusió de la Xarxa
Article 8. Procediment dadhesió a la Xarxa
1. Les entitats que desitgen adherir-se a la Xarxa i que complisquen els requisits prevists en el capítol II hauran de formalitzar la sol·licitud dadhesió fent servir el model normalitzat que estarà disponible en la web de la conselleria amb competències en matèria de política lingüística.
2. Les sol·licituds, signades per la persona que represente legalment a lentitat, juntament amb la documentació que es demane, es presentaran en el registre electrònic de la Generalitat, o per qualsevol dels mitjans que preveu larticle 16.4 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, de procediment administratiu comú, i aniran adreçades a la direcció general de la Generalitat amb competències en matèria de política lingüística.
3. La sol·licitud haurà danar acompanyada de la documentació següent:
a) Acord dadhesió a la Xarxa aprovat per lòrgan de govern de lentitat local o de la universitat pública de què es tracte.
Aquest acord dadhesió incorporarà la declaració relativa a les instal·lacions i al personal en els termes prevists en el model normalitzat que estarà disponible en la web de la conselleria amb competències en matèria de política lingüística.
b) Designació de les persones representants de lentitat local o de la universitat i de les suplents.
4. La integració duna entitat a la Xarxa es fa per acord del Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians, el qual es notificarà a lentitat sol·licitant dins del termini de 10 dies des de la data dadopció de lacord.
Article 9. Exclusió de la Xarxa
1. Seran motius dexclusió:
a) La petició de lentitat interessada. Per a deixar de formar part de la Xarxa, lentitat interessada haurà de remetre una comunicació a la Presidència, signada per la persona que represente legalment a lentitat, sense perjudici del compliment dels compromisos pendents que li corresponguen com a entitat adscrita i respecte dels quals se li podrà exigir el compliment. La petició inclourà lacord aprovat per lòrgan de govern de lentitat local o universitat pública de què es tracte, manifestant la voluntat de no seguir formant part de la Xarxa.
b) Per incompliment sobrevingut dels requisits per a pertànyer a la Xarxa.
2. La direcció general amb competències en matèria de política lingüística emetrà un informe sobre la causa de lexclusió, que elevarà al Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.
3. Lexclusió duna entitat de la Xarxa es fa per acord del Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians i es notificarà a lentitat afectada en el termini de 10 dies des de la data dadopció de lacord.
Capítol IV
Els serveis lingüístics valencians
de les entitats adherides a la Xarxa
Article 10. Objectius
1. Els serveis lingüístics de les entitats que integren la Xarxa (dara en avant, serveis lingüístics valencians) tindran com a objectiu assolir lús igualitari i normalitzat del valencià en tots els sectors socials i en totes les funcions sociolingüístiques, a través de les entitats locals i de les institucions públiques universitàries en làmbit territorial valencià.
2. Per aconseguir-ho, aquests serveis realitzaran, com a mínim, actuacions dassessorament lingüístic, promoció social, dinamització i foment del valencià, a més de totes aquelles relacionades amb la planificació lingüística.
Article 11. Els serveis lingüístics de les entitats locals adherides a la Xarxa
Les entitats locals adherides a la Xarxa es comprometen a dur a terme, a través dels seus serveis lingüístics, entre altres, les actuacions següents:
a) Promoure i impulsar lús del valencià en làmbit municipal i supramunicipal fins a aconseguir-ne un ús equitatiu i normalitzat.
b) Organitzar activitats i programes de dinamització i sensibilització lingüística en làmbit local.
c) Organitzar, coordinar i supervisar els cursos de valencià per al personal de lAdministració local i per a la població en general.
d) Informar la ciutadania dels recursos públics disponibles, tant econòmics com duna altra classe (formatius, promocionals, etc.), per a la promoció social i el foment del coneixement del valencià, i facilitar els tràmits a les persones i als col·lectius interessats per a beneficiar-sen.
e) Realitzar tasques dassessorament lingüístic en làmbit de ladministració local a la qual estiguen adscrits.
f) Elaborar estudis i anàlisis sobre la realitat sociolingüística de làmbit municipal i supramunicipal corresponent per a redefinir les accions de planificació lingüística.
g) Assessorar i informar la ciutadania sobre els seus drets lingüístics i col·laborar amb lOficina de Drets Lingüístics de la Generalitat en la tramitació de les reclamacions i dels suggeriments en aquesta matèria.
h) Assessorar els òrgans directius de lentitat local sobre la creació dun consell social integrat per representants del teixit associatiu amb lobjectiu de consensuar i perioditzar accions de planificació lingüística.
Article 12. Els serveis lingüístics de les universitats públiques adherides a la Xarxa
Dacord amb els respectius estatuts, els serveis lingüístics de les universitats públiques valencianes adherides a la Xarxa es comprometen a dur a terme, entre altres, les actuacions següents:
a) Promoure lús i el coneixement del valencià amb la finalitat de satisfer les demandes dels membres de les respectives comunitats universitàries, amb vista a la consolidació i plena normalització daquell en tota la vida universitària.
b) Impulsar lús i la qualitat del valencià dacord amb la política lingüística dels seus òrgans de govern.
c) Aconseguir que les activitats acadèmiques, administratives, institucionals i interpersonals es duguen a terme de manera normal en valencià.
d) Formar i assessorar el personal docent i investigador (PDI), el personal dadministració i serveis (PAS) i lestudiantat a fi que aconseguisquen la màxima competència comunicativa lingüística i autonomia, tant en valencià com en altres llengües.
e) Donar resposta a les necessitats multilingües de les respectives comunitats universitàries.
f) Promoure, en concret, les actituds sociolingüístiques favorables al valencià i, en general, la diversitat lingüística.
Article 13. Instal·lacions
Les entitats responsables vetlaran perquè els serveis lingüístics valencians disposen dun espai adequadament condicionat perquè el personal adscrit puga realitzar les tasques que els corresponguen amb normalitat i adequació a la seua categoria professional.
Article 14. Personal
1. Els serveis lingüístics valencians hauran de disposar de prou personal per a dur a terme les tasques a realitzar. Aquest personal ha de tindre la qualificació professional i el nivell tècnic adequat per a efectuar amb rigor i professionalitat aquestes tasques.
2. Es considera que per a realitzar les tasques previstes en els articles 11 i 12 cada servei lingüístic valencià haurà de disposar, com a mínim, dun lloc de treball classificat com A1 o A2, dacord amb la classificació professional que estableix larticle 24 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dordenació i gestió de la funció pública valenciana, en la relació de llocs de treball de lentitat de què es tracte amb una denominació i especificació daquestes tasques adequades a les funcions a realitzar.
Capítol V
El Consell dels Serveis Lingüístics Valencians
Article 15. Composició i estructura
1. El Consell dels Serveis Lingüístics Valencians és lòrgan de govern de la Xarxa i està integrat per:
a) Dues persones en representació de lòrgan directiu de la Generalitat amb competències en política lingüística. Una delles serà la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de política lingüística.
b) Una persona en representació de cadascuna de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana adherides a la Xarxa.
c) Una persona en representació de cadascuna de les entitats locals adherides a la Xarxa.
2. Els òrgans del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians són:
El Ple
La Comissió Tècnica Permanent
La Secretaria Tècnica
3. En el nomenament de les persones que integren el Consell dels Serveis Lingüístics Valencians, la Presidència vetlarà perquè hi haja paritat entre dones i homes, en compliment del que estableix larticle 10 de la Llei 9/2003, d1 dabril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.
Article 16. El Ple
1. El Ple del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians és lòrgan superior de decisió i de formació de la voluntat del Consell, i està integrat per la Presidència, les vicepresidències Primera i Segona, la Secretaria i les vocalies.
2. La Presidència correspondrà a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de política lingüística, i exercirà les funcions següents:
a) Representar el Consell dels Serveis Lingüístics Valencians i la Xarxa.
b) Fixar i aprovar lordre del dia daquestes sessions.
c) Presidir i alçar les sessions, moderar els debats i dirimir els empats en les votacions amb el seu vot de qualitat.
d) Visar les actes i disposar el compliment dels acords del Ple.
e) Nomenar els vocals del Ple.
f) Nomenar els vocals de la Comissió Tècnica Permanent.
3. Les persones titulars de les vicepresidències Primera i Segona seran nomenades pel president o presidenta del Consell entre les persones que representen les entitats locals, duna banda, i les universitats públiques, duna altra, que estiguen adherides a la Xarxa. Aquestes vicepresidències seran exercides de manera rotatòria per un període de dos anys per una persona representant daquests dos grups dentitats. Es determinarà per sorteig en la sessió constitutiva del Consell lordre de rotació. Les vicepresidències tindran aquelles funcions que els delegue el president o presidenta, i a la Vicepresidència Primera li correspondrà substituir-lo en cas de vacant per absència o malaltia.
4. La Secretaria lexercirà la persona que ocupe de la subdirecció general amb funcions en matèria de política lingüística, i li correspondrà vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions de lòrgan col·legiat; certificar les actuacions daquest, i garantir que es respecten els procediments, les regles de constitució i ladopció dacords.
5. Les vocalies estaran integrades per les persones que representen cada una de les entitats adherides a la Xarxa.
6. El nomenament de les persones titulars de les vicepresidències i les vocalies, així com de les persones suplents, correspondrà a la Presidència, a proposta de lòrgan de govern de lentitat local o universitat de què es tracte, per un període de quatre anys.
7. El cessament dels membres del Ple es produirà per alguna de les causes següents:
a) Per renúncia.
b) Per expiració del termini del seu mandat.
c) A proposta de lentitat que representen.
d) Per exclusió de la Xarxa de lentitat a la qual representen seguint el procediment establert en larticle 9.
8. Lassistència a les reunions del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians no generarà en cap cas dret a la percepció de quanties econòmiques en concepte de remuneració, dietes o indemnitzacions amb càrrec al pressupost de la Generalitat.
Article 17. Funcionament del Ple
1. Seran funcions del Ple:
a) Adoptar els acords dadhesió i dexclusió de les entitats que integren la Xarxa.
b) Aprovar el pla dactuació per a assolir els objectius de la Xarxa.
c) Aprovar la memòria anual dactivitats del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.
d) Aprovar els informes i els treballs realitzats pels grups de treball.
2. El Ple es reunirà en sessió ordinària una vegada a lany, i amb caràcter extraordinari quan així ho acorde la Presidència o a sol·licitud dun terç de la totalitat de les persones membres.
3. Per a la vàlida constitució del Ple serà necessària la presència de la persona titular de la Presidència o de qui la substituïsca, de la persona titular de la Secretaria i de la meitat, almenys, de la resta de les persones membres del Consell.
4. La convocatòria la realitzarà la Secretaria amb lacord previ de la Presidència, i es cursarà amb una antelació mínima de 48 hores. En la convocatòria senviarà lordre del dia fixat per la Presidència, lhora i el lloc de celebració de la reunió i lacta de la sessió anterior.
5. Per a ladopció dacords, el vot serà ponderat entre la representació de la Generalitat, la representació de les universitats públiques i la representació de les entitats locals, dacord amb els percentatges següents:
a) Generalitat: 30 %
b) Universitats: 20 %
c) Entitats locals: 50 %
6. Mitjançant laprovació del reglament dorganització i funcionament del Consell es determinarà la manera de computar el vot dacord amb els percentatges establits en lapartat anterior.
Els acords sadoptaran per majoria. Si el resultat de la votació és dempat, sefectuarà una nova votació, i, si persisteix, el vot de qualitat de la Presidència resoldrà lempat.
Article 18. La Comissió Tècnica Permanent
1. La Comissió Tècnica Permanent estarà integrada per:
a) La Presidència del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.
b) La Vicepresidència Primera del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.
c) La Secretaria del Consell dels Serveis Lingüístics Valencians.
d) Sis vocalies, nomenades per la Presidència entre els que integren el Ple. Una en representació de la Generalitat, dos en representació de les universitats públiques i tres en representació de les entitats locals.
2. Són funcions de la Comissió Tècnica Permanent:
a) Acceptar provisionalment la incorporació de nous membres a la Xarxa.
b) Crear i coordinar grups de treball per a lestudi de temes relacionats amb la planificació lingüística.
c) Elaborar el pla dactuació de la Xarxa.
d) Elaborar la memòria anual dactivitats.
e) Estudiar els informes i treballs realitzats pels grups de treball que es presenten perquè els aprove el Ple.
f) Qualssevol altres que puga encomanar-li el Ple.
3. La Comissió Tècnica Permanent es reunirà una vegada a lany i quan així ho determine la Presidència del Consell.
Article 19. Grups de treball
1. La Comissió Tècnica Permanent podrà acordar la creació de grups de treball per a lemissió dinformes sobre aspectes concrets en matèria de planificació lingüística. Els grups de treball estaran coordinats per una persona membre de la Comissió Tècnica Permanent i estaran integrats pel nombre de vocalies que aquesta determine.
2. Podran integrar els grups de treball, en qualitat dassessores, persones que no siguen membres del Consell però que hagen destacat en el camp objecte del treball; en aquest cas, la designació com a tals correspondrà a la Comissió Tècnica Permanent.
Article 20. Secretaria Tècnica del Consell
La Secretaria Tècnica lexercirà un funcionari o funcionària adscrit a lòrgan directiu de la Generalitat amb competències en política lingüística, que assistirà a les reunions del Ple i de la Comissió Tècnica Permanent, on tindrà veu però no vot.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència pressupostària
Laplicació i el desenvolupament dallò que disposa aquest decret no tindran cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la Generalitat i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials daquesta.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Modificació de larticle 4.1.d del Decret 73/2018, de 8 de juny, del Consell, de creació del Consell Social de les Llengües
Es modifica la composició del Consell Social de les Llengües, en el sentit dafegir dues noves vocalies en larticle 4.1.d, de manera que en quede la redacció següent:
Una persona en representació de les entitats locals que integren la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians.
Una persona en representació de les universitats públiques que integren la Xarxa Pública de Serveis Lingüístics Valencians.
Segona. Supletorietat
Per a tot el que no preveu aquest decret, el Consell dels Serveis Lingüístics Valencians es regirà pel que estableix la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, en matèria dòrgans col·legiats.
Tercera. Habilitació normativa
Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de política lingüística a dictar els actes i les disposicions necessàries per al desenvolupament i lexecució daquest decret.
Quarta. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 8 de febrer de 2019
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller dEducació, Investigació, Cultura i Esport,
VICENT MARZÀ IBÁÑEZ