DECRET 22/2015, de 13 de febrer, del Consell, pel qual es regulen les funcions i el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana. [2015/1295]
(DOGV núm. 7466 de 16.02.2015) Ref. Base de dades 001347/2015
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria Infraestructures, Territori i Medi Ambient Grup temàtic: Legislació Matèries: Medi ambient Activitats qualificades Descriptors: Temàtics: qualitat del medi ambient, control de la contaminació, contaminació industrial, vigilància del medi ambient, política de medi ambient, gestió de residus , monografies, registre
DECRET 22/2015, de 13 de febrer, del Consell, pel qual es regulen les funcions i el Registre d'Entitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana. [2015/1295]
ÍNDEX
Preàmbul
Capítol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
Article 2. Òrgan competent
Article 3. Definició dentitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental
Capítol II. De les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental
Article 4. Funcions
Article 5. Camps dactuació
Article 6. Requisits per a la inscripció
Article 7. Obligacions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental
Capítol III. Del Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana
Secció I. Accés al registre
Article 8. Procediment per a la inscripció en el registre
Article 9. Esmena
Secció II. Règim del registre
Article 10. Naturalesa
Article 11. Contingut
Article 12. Efectes de la inscripció
Article 13. Manteniment i actualització del registre
Article 14. Suspensió temporal de lacreditació
Article 15. Cancel·lació de la inscripció
Article 16. Inspecció i vigilància
Disposició addicional. No increment del gasto públic
Disposicions transitòries
Primera. Inscripcions efectuades amb anterioritat a lentrada en vigor del present decret
Segona. Camp dactuació de vigilància i control mediambiental dactivitats
Disposició derogatòria. Derogació normativa
Disposicions finals
Primera. Habilitació
Segona. Entrada en vigor
PREÀMBUL
La diversitat dactuacions a realitzar per a garantir una eficaç protecció del medi ambient, no sols en làmbit de la vigilància, seguiment i control extern exigibles a les instal·lacions per la normativa sectorial mediambiental, sinó també en el marc de la prevenció i control integrat de la contaminació, fonamentalment a partir de la Llei 16/2002, d1 de juliol, de Prevenció i Control Integrats de la Contaminació, va determinar la regulació, pel Decret 229/2004, de 15 doctubre, del Consell, de les funcions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental i la creació dun registre autonòmic, i es van establir els requisits que les dites entitats han de complir per a la inscripció en el dit registre.
Per mitjà del Decret 29/2007, de 9 de març, del Consell, es va modificar lanterior Decret 229/2004 i es va introduir en el registre una nova secció relativa als verificadors acreditats per al seguiment i la verificació de gasos defecte dhivernacle, que establix, en la disposició transitòria tercera, la possible actuació dels verificadors mediambientals inscrits en la secció 8 del registre per a la comprovació i el seguiment dels requisits mediambientals derivats dels instruments dintervenció administrativa regulats en la Llei 2/2006, de 5 de maig, de la Generalitat, de Prevenció de la Contaminació i Qualitat Ambiental, fins que no hi hagueren entitats acreditades específicament en làmbit de la prevenció i control integrat de la contaminació que pogueren ser inscrites en la secció 10 del registre.
La Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental dActivitats a la Comunitat Valenciana, que deroga lanterior Llei 2/2006, preveu, igualment, lactuació de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental en el marc dels instruments dintervenció ambiental que regula. En particular, per a linici de lactivitat després de lobtenció de lautorització ambiental integrada, la llei exigix la presentació dun certificat i dun informe emés per una entitat col·laborada de lAdministració en matèria de qualitat ambiental acreditatiu del compliment de les condicions fixades en la mencionada autorització. Així mateix, preveu que, en el cas dactivitats que tinguen llicència ambiental, els ajuntaments poden requerir la presentació dun certificat expedit per una entitat col·laboradora, en substitució de la visita de comprovació per a linici de lactivitat. La possible actuació de les dites entitats està, igualment, referida en la llei en relació amb la revisió de les condicions de lautorització, assistència en les funcions de control per part de lAdministració i comprovació de les mesures aprovades en els supòsits de tancament de la instal·lació.
Lexperiència adquirida, així com el nou marc normatiu daplicació, motiven laprovació del present decret, en el qual, si bé es manté el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental i laccés a este per a actuar en el camp corresponent únicament a entitats acreditades per lEntitat Nacional dAcreditació (ENAC), sadeqüen les funcions destes entitats a la nova normativa autonòmica en matèria de prevenció, qualitat i control ambiental dactivitats. Així mateix, se simplifiquen els tràmits per a la inscripció en el registre dacord amb la Directiva 2006/123/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als servicis en el mercat interior, i la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici, i selimina el procediment dinscripció a través de presentació de sol·licitud i documentació annexa, la seua tramitació i consegüent resolució, que queda substituït per la presentació duna declaració responsable acompanyada del certificat de lENAC relatiu a làmbit de lacreditació.
En línia, igualment, amb la simplificació administrativa, tant lesmentada Llei 17/2009 com, en làmbit autonòmic, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dAdministració Electrònica de la Comunitat Valenciana, impulsen la realització de tràmits electrònicament i a distància. En concret, amb caràcter bàsic, la Llei 11/2007, de 22 de juny, dAccés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, establix en larticle 27 que, reglamentàriament, les administracions públiques, puguen establir lobligatorietat de comunicar-se amb estes utilitzant només mitjans electrònics, quan els interessats es corresponguen amb persones jurídiques o col·lectius de persones físiques que, per raó de la seua capacitat econòmica o tècnica, dedicació professional o altres motius acreditats, tinguen garantit laccés i la disponibilitat de mitjans tecnològics necessaris.
La solvència tècnica i professional de les entitats acreditades per lEntitat Nacional dAcreditació (ENAC), juntament amb la necessitat de promoure de lús de tècniques, mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en lAdministració de la Generalitat, aconsellen establir dobligatòria la presentació electrònica de la declaració responsable i documentació exigida per a la inscripció en el registre regulat en el present decret.
En el procediment delaboració deste decret shan observat els tràmits previstos en larticle 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, lestructura i el procediment delaboració dels projectes normatius de la Generalitat. Igualment, shan observat els principis de bona regulació aplicables a les iniciatives normatives de les administracions públiques establits en larticle 4 de la Llei 2/2011, de 4 de març, dEconomia Sostenible.
En compliment de larticle 52 del citat Decret 24/2009, shan realitzat els tràmits dinformació pública i daudiència a les entitats que agrupen interessos relacionats amb lobjecte del decret. Daltra banda, en la sessió del dia 27 de maig de 2014 es va presentar al Consell Assessor i de Participació del Medi Ambient (CAPMA), de conformitat amb el Decret 242/1993, de 7 de desembre, del Consell, de creació del dit òrgan, com a òrgan assessor i via de participació dinstitucions i entitats públiques i privades en matèria de medi ambient.
Per tot el que antecedix, dacord amb les competències que, en matèria de medi ambient i normes de procediment administratiu derivades de les especialitats de lorganització de la Generalitat, li conferixen els articles 50.6 i 49.1.3a de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana, respectivament, a proposta de la consellera dInfraestructures, Territori i Medi Ambient, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 13 de febrer de 2015,
DECRETE
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
El present decret té per objecte establir les funcions i obligacions de les entitats inscrites en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana, així com els requisits, efectes, procediment dinscripció i manteniment de lesmentat registre.
Este decret serà aplicable en tot làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Article 2. Òrgan competent
El Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana sadscriu a la conselleria competent en matèria de medi ambient i correspon la gestió deste a la direcció general amb atribucions en matèria de qualitat ambiental.
Article 3. Definició dentitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental
Es consideren entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, degudament acreditades per lEntitat Nacional dAcreditació (dara en avant, ENAC) per a realitzar les funcions previstes en el present decret, i que adquirixen la dita condició per mitjà de la seua inscripció en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana.
CAPÍTOL II
De les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental
Article 4. Funcions
1. Les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental podran actuar tant a instàncies del titular de la instal·lació o activitat, com a instàncies de la mateixa Administració.
2. Les funcions que, amb caràcter general, realitzaran les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental estaran determinades per la normativa sectorial en els diferents àmbits ambientals.
Comprendran les actuacions de presa de mostres, anàlisi, verificacions i altres dirigides a determinar la contaminació atmosfèrica, acústica i de les aigües, i a caracteritzar residus, sòls, sediments, organismes vius, abocaments i efluents de qualsevol naturalesa.
Així mateix, podran desenrotllar funcions de verificació de les declaracions i informació remesa pels titulars de les instal·lacions o activitats relacionades amb emissions de gasos defecte dhivernacle, declaracions mediambientals segons al sistema comunitari de gestió i auditoria mediambiental EMAS, registre estatal demissions i fonts contaminants, anàlisi de riscos mediambientals quan legalment es preveja la seua realització per entitat col·laboradora i qualssevol altres que siguen requerides per o per a la conselleria competent en matèria de medi ambient en làmbit de la normativa mediambiental.
En relació amb el funcionament de les instal·lacions o activitats, les entitats podran realitzar les funcions previstes en la normativa daplicació per als diferents instruments dintervenció ambiental, en particular, lelaboració dinformes i emissió de certificacions per a linici de lactivitat després de lobtenció de lautorització ambiental integrada o llicència ambiental, així com lelaboració dinformes i lemissió de certificats acreditatius del compliment de les condicions fixades en linstrument dintervenció ambiental corresponent.
3. Prestaran igualment funcions dassistència a lAdministració en les tasques de vigilància, control i seguiment, i suport a les actuacions dinspecció en els termes legalment previstos.
4. En tot cas, les funcions es desenrotllaran sempre en els àmbits dactuació que resulten de labast de lacreditació expedida per lENAC o organismes reconeguts per esta entitat.
5. Les actuacions a instància de lAdministració sefectuaran de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de contractes del sector públic.
6. Les actuacions que realitzen les entitats col·laboradores podran ser en tot moment verificades per la conselleria competent en matèria de medi ambient, i no podran substituir les potestats dinspecció total o parcial de lAdministració.
Article 5. Camps dactuació
Sense caràcter exhaustiu, els camps dactuació de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental i les funcions específiques segons labast de la seua acreditació, seran els següents:
1. Contaminació atmosfèrica:
a) Inspeccions periòdiques i mesurament de les emissions de contaminants a latmosfera de les activitats potencialment contaminants.
b) Informe sobre el funcionament, estat, manteniment i sistemes de correcció de les instal·lacions potencialment contaminants, i sobre leficàcia de les mesures correctores de la contaminació atmosfèrica adoptades.
c) Presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a determinar la contaminació atmosfèrica, tant en emissió com en immissió.
2. Emissions de gasos defecte dhivernacle. Seguiment i verificació demissions de gasos defecte dhivernacle en les instal·lacions incloses en làmbit daplicació de la normativa reguladora del règim del comerç de drets demissió de gasos defecte dhivernacle.
3. Contaminació acústica:
a) Mesuraments dels nivells de soroll i vibracions, així com mesuraments de laïllament acústic.
b) Elaboració dinformes sobre contaminació acústica i, si és el cas, certificats sobre contaminació acústica.
c) Realització de les auditories acústiques reglamentàries a les activitats comercials, industrials i de servicis.
4. Control dabocaments i qualitat daigües:
a) Presa de mostres, anàlisi i altres dirigides a identificar i caracteritzar els abocaments i la qualitat de les aigües de bany, superficials i/o subterrànies.
b) Inspeccions dels abocaments dactivitats contaminants de les aigües.
5. Residus i sòls contaminats:
a) Presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a caracteritzar i identificar residus, inclosos els residus denvasos, així com a caracteritzar sòls contaminats.
b) Inspecció i informe dempreses productores o gestores de residus.
c) Inspecció i informe dels mitjans empleats per al transport de residus.
6. Sediments: presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a la seua caracterització.
7. Organismes vius: presa de mostres, anàlisi i altres operacions dirigides a la seua caracterització.
8. Vigilància i control mediambiental dactivitats:
a) Visita i comprovació de les instal·lacions com a requisit previ a linici dactivitat després de lobtenció dautorització ambiental integrada o, si és el cas, llicència ambiental.
b) Verificació i comprovació ambiental per a les revisions posteriors de les autoritzacions ambientals integrades i, si és el cas, llicències ambientals.
c) Seguiment i control posterior del funcionament de lactivitat.
9. Verificació mediambiental EMAS. Verificació mediambiental segons el Reglament (CE) núm. 1221/2009, del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre de 2009, relatiu a la participació voluntària dorganitzacions en un sistema comunitari de gestió i auditoria mediambientals (EMAS).
10. Altres camps dactuació per als quals la legislació ambiental preveja la intervenció dentitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental.
Article 6. Requisits per a la inscripció
Per a poder ser inscrites en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana, les entitats hauran de complir els requisits següents:
1. Hauran destar acreditades per lorganisme nacional dacreditació ENAC. En el cas dentitats acreditades en altres estats membres de la Unió Europea, serà necessari linforme previ emés per lENAC en què constate que lentitat en qüestió disposa duna acreditació en vigor.
2. Lentitat no haurà de tindre cap relació de dependència respecte a entitats o empreses que poguera menyscabar la seua capacitat o independència professional. Als efectes del present decret, es considerarà que hi ha relació de dependència quan lentitat es trobe participada per lempresa o entitat en què haja de realitzar les seues funcions o quan estes tinguen algun tipus de participació en aquella.
3. Lentitat haurà de tindre cobertes les responsabilitats civils que puguen derivar-se de la seua actuació, a lefecte de les quals haurà de tindre subscrita una pòlissa de assegurança de responsabilitat civil adequada, que hauran de mantindre actualitzada i en vigor mentres romanga inscrita.
Article 7. Obligacions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental
Les entitats col·laboradores inscrites queden obligades a:
1. Mantindre els requisits dacreditació que van justificar la seua inscripció, incloent-hi les obligacions que estos comporten.
2. Complir les condicions contingudes en lacreditació atorgada.
3. Emprar els mètodes de presa de mostra i anàlisi oficialment aprovats i dacord amb el que establix lacreditació.
4. Renovació tècnica necessària, tant relativa als procediments com als mitjans materials i personals, per a portar a efecte les distintes actuacions per a les quals conste acreditada.
5. Mantindre els expedients, actes, informes i la resta de documentació i dades dels controls realitzats en el desenrotllament de les seues funcions com a entitat col·laboradora, durant un període mínim de cinc anys. Estos hauran destar a disposició de lAdministració.
6. Comunicar a lòrgan competent per a la gestió del Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana, en el termini màxim de 10 dies, qualsevol circumstància que afecte lacreditació i en particular les considerades com a substancials en el present decret.
7. Les entitats col·laboradores són responsables de la veracitat i lexactitud de les dades contingudes en els seus informes i certificats i hauran de desenrotllar les seues funcions amb objectivitat, integritat, imparcialitat i independència.
8. Sense perjuí de la informació que, dacord amb lapartat 5 del present article, ha de ser facilitada a ladministració, les dades obtingudes en lexercici de les funcions de les entitats col·laboradores tindran, respecte a tercers, caràcter confidencial.
El personal de les dites entitats col·laboradores té el deure de respectar el secret professional quant a les informacions que coneguen en lexercici de les seues funcions.
CAPÍTOL III
Del Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana
Secció I
Accés al registre
Article 8. Procediment dinscripció en el registre
1. Per a la inscripció en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana haurà de presentar-se una declaració responsable subscrita per la persona que tinga la representació legal de lentitat, en la qual manifeste el compliment dels requisits exigits en el present decret per a la inscripció, així com de les obligacions establides en larticle 7, dacord amb el model oficial que es pose a disposició en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de medi ambient. Sadjuntarà un certificat expedit per lENAC en què conste làmbit dactuació per al qual està acreditada lentitat.
2. Lompliment i presentació de la documentació indicada en lapartat anterior sefectuarà obligatòriament per via telemàtica amb certificat electrònic reconegut en la seu electrònica de la Generalitat.
3. Realitzada la presentació telemàtica, es produirà la inscripció automàtica en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana.
4. Les modificacions o actualitzacions que hagen de comunicar-se a lòrgan gestor del registre sefectuaran igualment de forma telemàtica.
5. En el que no preveu este decret, serà daplicació supletòria la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 9. Esmena
No obstant el que establix larticle anterior, si rebuda la declaració responsable per via telemàtica es comprova que no reunix els requisits necessaris, o no sadjunta la documentació que, dacord amb el dit article, siga exigible, es requerirà lentitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, de conformitat amb larticle 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, amb la indicació que, si així no ho fera, es declararà el desistiment i lanul·lació de la inscripció, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes de larticle 42 de la mencionada llei.
Secció II
Règim del registre
Article 10. Naturalesa
1. El Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana té naturalesa administrativa i caràcter públic, i queden inscrites les entitats col·laboradores en lacreditació ENAC de què disposen, tenint en compte el seu camp dactuació.
2. Les dades del Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana estaran sotmeses a la regulació continguda en la Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets daccés a la informació, de participació pública i daccés a la justícia en matèria de medi ambient, i en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, o normes que les substituïsquen.
Article 11. Contingut
El Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana contindrà totes les dades derivades de la comunicació i de la documentació que sadjunta, i són públics els següents:
1. Denominació, domicili social i codi didentificació fiscal de lentitat col·laboradora i número dinscripció en el registre.
2. Camp dactuació i abast de lacreditació en què queden incloses les funcions a exercir per lentitat, així com, si és el cas, la informació aclaridora de les dites funcions.
3. Responsable de lentitat i persona de contacte.
4. Adreça postal i adreça de correu electrònic, telèfon i fax de lentitat inscrita.
5. Número identificatiu de lacreditació expedida per lENAC.
Article 12. Efectes de la inscripció
1. La inscripció en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana habilitarà les entitats col·laboradores, en les condicions establides en lacreditació que servix de base per a la inscripció, per a actuar davant de lAdministració a instància dels interessats a fi dacreditar davant desta el compliment dels requisits i condicions establits en la normativa vigent en matèria mediambiental i de control dactivitats, o en els mateixos títols habilitants per a lexercici de lactivitat.
2. Així mateix, habilitarà per a poder actuar a instàncies de lAdministració en lexercici de les funcions de vigilància, seguiment, control, mesurament i informe, sempre que tals funcions no deguen de ser exercides per funcionaris públics, la qual cosa no impedirà que puguen assistir-los en eixa labor.
Article 13. Manteniment i actualització del registre
1. La inscripció en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental de la Comunitat Valenciana es mantindrà mentres continue vigent la corresponent acreditació i es mantinguen els requisits que van donar lloc a la seua inscripció.
2. Qualsevol variació en les dades inscrites hauran de ser objecte de comunicació, via telemàtica, a lòrgan gestor del registre per a la seua actualització.
3. Es consideren variacions o modificacions substancials la suspensió temporal o retirada total o parcial de lacreditació que va servir de base a la inscripció, així com les relatives al tancament, trasllat i canvi de titularitat, o qualssevol altres que impliquen el canvi de labast de lacreditació o del camp dactuació en què consta inscrita lentitat. Estes modificacions hauran de ser objecte de comunicació, per via telemàtica, a lòrgan gestor del registre en el termini màxim de 10 dies, adjuntant, quan procedisca, linforme o certificat de lorganisme que va concedir lacreditació.
Article 14. Suspensió temporal de lacreditació
1. En el cas que sacorde per lorganisme dacreditació la suspensió temporal, total o parcial de lacreditació, lentitat inscrita haurà de comunicar-ho en el termini de 10 dies a lòrgan competent de la gestió del registre per a la seua anotació.
2. En tot cas, es procedirà dofici a lanotació de la suspensió en el registre en el moment en què lòrgan competent tinga coneixement, a través lentitat dacreditació, de la situació de suspensió temporal de lacreditació duna entitat inscrita.
3. En el cas de suspensió parcial de lacreditació, lentitat col·laboradora no podrà realitzar lexercici de les funcions corresponents a la suspensió acordada per lentitat dacreditació.
4. Es procedirà a la cancel·lació de lanotació de la suspensió temporal de lacreditació en el moment en què lentitat col·laboradora o lentitat acreditadora comuniquen al registre tal fet. La comunicació haurà danar acompanyada del certificat de lentitat dacreditació.
Article 15. Cancel·lació de la inscripció
1. La cancel·lació de la inscripció podrà acordar-se per alguna de les causes següents:
a) A sol·licitud expressa de lentitat.
b) Per extinció de la personalitat jurídica o pèrdua de la capacitat dobrar.
c) Per resolució motivada de la direcció general amb competències en matèria de qualitat ambiental, amb la instrucció prèvia de lexpedient corresponent, amb audiència de la persona interessada, de conformitat amb el que establix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, quan concórrega alguna de les causes següents:
1r. Lincompliment reiterat de les obligacions derivades del desenrotllament de les seues funcions de control per a les quals estigueren acreditades.
2n. La falsedat o inexactitud constatades en les dades subministrades o en els informes tècnics emesos.
3r. La modificació de les disponibilitats tècniques de lestabliment que comporte la seua inadequació per a dur a terme les tasques per les quals ha sigut objecte dinscripció en el registre.
4t. La retirada total de lacreditació.
5t. Lincompliment sobrevingut dels requisits necessaris per a poder ser inscrita.
6t. Lexercici de les seues activitats estant lacreditació suspesa temporalment.
2. De lesmentada resolució es donarà trasllat a lENAC per al seu coneixement.
3. La cancel·lació de la inscripció sacordarà sense perjuí de les responsabilitats en què poguera haver incorregut lentitat col·laboradora.
Article 16. Inspecció i vigilància
La conselleria competent en matèria de medi ambient, per si mateixa o amb lauxili de qualsevol altra entitat a què designe, podrà inspeccionar les entitats col·laboradores inscrites en qualsevol aspecte relatiu a la seua inscripció o a les actuacions destes. Els costos derivats de la inspecció seran a càrrec de lentitat inspeccionada.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. No-increment del gasto públic
La aplicació i el desenrotllament del present decret no implicarà augment del gasto públic i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent en matèria de medi ambient.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Inscripcions efectuades amb anterioritat a lentrada en vigor del present decret
Es mantenen les inscripcions de les entitats col·laboradores realitzades en el Registre dEntitats Col·laboradores en Matèria de Qualitat Ambiental realitzades a lempara del Decret 229/2004, de 15 de desembre, del Consell, sense perjuí de les adaptacions o canvis que procedisca realitzar en virtut de les disposicions contingudes en el present decret.
Segona. Camp dactuació de vigilància i control mediambiental dactivitats
Fins que no hi hagen entitats inscrites que hagen sigut acreditades per a actuar en el camp de la vigilància i control mediambiental dactivitats, les funcions previstes en lapartat 8 de larticle 5 del present decret podran ser exercides per les entitats acreditades com a verificadors mediambientals dacord amb el Reglament EMAS.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
1. Queden derogades les disposicions següents:
a) El Decret 229/2004, de 15 de desembre, del Consell, pel qual sestablixen les funcions de les entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental.
b) El Decret 202/1997, d1 de juliol, del Consell, pel qual es regula la tramitació i aprovació del Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana.
c) El Decret 2/2003, de 7 de gener, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament de la Producció, Possessió i Gestió dels Pneumàtics Fora dÚs a la Comunitat Valenciana.
d) LOrde de 12 de març de 1998, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es va crear i regula el Registre dEstabliments, Centres i Servicis Sanitaris i Veterinaris de la Comunitat Valenciana.
e) LOrde de 12 de març de 1998, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual es va crear i regula el Registre de Xicotets Productors de Residus Tòxics i Perillosos de la Comunitat Valenciana.
2. Queden, així mateix, derogades totes les altres disposicions, del mateix rang o dun rang inferior, que soposen al que disposa el present decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació
Es faculta la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de medi ambient per a dictar les disposicions necessàries per a laplicació i el desplegament deste decret.
Segona. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor lendemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 13 de febrer de 2015
El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART
La consellera dInfraestructures, Territori i Medi Ambient,
ISABEL BONIG TRIGUEROS