![diari](img/diari.gif)
ORDRE 2/2019, de 14 de gener 2019, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana. [2019/380]
(DOGV núm. 8466 de 17.01.2019) Ref. Base de dades 000481/2019
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 18.01.2019 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball Grup temàtic: Legislació, Ajudes Matèries: Ocupació i formació professional
ORDRE 2/2019, de 14 de gener 2019, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana. [2019/380]
PREÀMBUL
LOrdre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana (DOGV 8090, 24.07.2017), sha evidenciat com un instrument adequat per a aconseguir la finalitat prevista en aquest.
No obstant això, els requisits exigits per a aconseguir els objectius expressament reconeguts en aquesta disposició, així com el procediment establit per a la seua concessió, han suposat una dificultat per als sol·licitants sense que per això es reforçara la seguretat o les garanties establides tant en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, com en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
A això cal afegir les dificultats que per a la tramitació de les sol·licituds presentades, el número de les presentades i els escassos mitjans amb els quals es compta per a això. Aquestes consideracions obliguen a plantejar la modificació daquesta Ordre de manera que, sense disminuir les garanties necessàries per a aconseguir la finalitat prevista, es facilite tant laccés a les ajudes que aquesta preveu i la seua tramitació, permetent daquesta manera una més ràpida resolució, contribuint a leficàcia i eficiència de lactuació administrativa per a aconseguir les finalitats previstes.
Així mateix sha establit com a únic procediment de tramitació el telemàtic, atés que, dacord amb el que es disposa en larticle 14.3 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, lajuda es dirigeix a un col·lectiu de persones físiques la relació de les quals amb la resta de les administracions públiques es realitza telemàticament i, a més, són persones que per la seua activitat professional han de tindre accés i disponibilitat de mitjans electrònics necessaris.
Aquesta modificació no està prevista en el Pla normatiu 2018 daquesta conselleria, com una de les iniciatives reglamentàries a tramitar en el referit marc.
La present ordre sadequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència segons el que sestableix en larticle 129.1 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per tot lanterior, a la vista del Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i en exercici de les competències previstes en els articles 160.2 i 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb larticle 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, emesos els informes preceptius de lAdvocacia General de la Generalitat i de la Intervenció Delegada de la conselleria competent en matèria de treball, conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, amb la participació, a través del tràmit daudiència, de les organitzacions sindicals i empresarials més representatives,
ORDENE
Article únic. Modificació parcial de lOrdre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana.
Es modifiquen els articles 11, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 i 30 de lOrdre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana, que queden redactats en la forma indicada en lannex daquesta ordre.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència pressupostària
La implementació i posterior desenvolupament daquesta ordre no podrà tindre cap incidència pressupostària en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignada a aquesta conselleria, i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials daquesta.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Aquesta ordre entrarà en vigor lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 14 de gener de 2019
El conseller dEconomia Sostenible,
Sectors Productius, Comerç i Treball,
RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ
ANNEX ÚNIC
Nova redacció dels articles 11, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 i 30 de lOrdre 15/2017, de 20 de juliol, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom en la Comunitat Valenciana.
Un. Es modifica larticle 11, que queda redactat de la següent manera:
Article 11. Comissió de valoració
1. Dacord amb el que es disposa en larticle 165.2.c de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es constituirà una Comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició del qual serà la següent:
a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de relacions laborals o persona que li substituïsca.
b) Vocalies:
La persona titular del servei competent en matèria dordenació laboral o persona que la substituïsca.
Una funcionària o funcionari designada per la direcció general competent en matèria de treball, que exercirà, així mateix, les funcions de secretaria de la comissió.
2. La comissió podrà recaptar en qualsevol moment la documentació que considere necessària per a acreditar lexacte compliment de les condicions exigides en les presents bases i la correcta avaluació de la subvenció que, si escau, poguera atorgar-se.
3. La Presidència de la comissió de valoració podrà convocar, a més, altres persones en funció de les característiques de les matèries a analitzar. Aquestes assistiran a les reunions amb veu però sense vot.
4. La Comissió de valoració serà lencarregada daclarir quants dubtes se susciten sobre la interpretació de les presents bases.
5. La Comissió de valoració ajustarà el seu funcionament al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic.
6. La composició daquesta Comissió atendrà el principi de presència equilibrada de dones i homes.
Dos. Es modifica larticle 19, que queda redactat de la següent manera:
Article 19. Persones beneficiàries
Podran ser persones beneficiàries de les ajudes per a finançar els costos fixos dinclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social (RETA), les persones físiques treballadores per compte propi o autònomes que reunisquen els següents requisits:
1. Estar donades dalta en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social.
2. Complir, dins de lany natural de la convocatòria, un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs.
3. Desenvolupar la seua activitat econòmica a títol lucratiu, de forma habitual, personal i directa en la Comunitat Valenciana.
4. No comptar amb més de nou treballadors o treballadores contractats per compte daltri el dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
5. Tindre compliments 19 anys dedat. Als efectes establits en aquestes bases, sexigirà tindre complida aquesta edat en la data de la publicació de la convocatòria daquestes ajudes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Tres. Es modifica larticle 20, que queda redactat de la següent manera:
Article 20. Exclusions i incompatibilitats
1. Sense perjudici de les exclusions previstes en larticle 3 daquestes Bases, no podran ser beneficiàries de les ajudes establides en aquest Capítol, les persones en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:
a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.
b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta lacompliment del càrrec de conseller o administrador, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de forma habitual, personal i directa, sempre que posseïsquen el control efectiu, directe o indirecte, daquella. Sentendrà, en tot cas, que es produeix tal circumstància, quan les accions o participacions de la persona treballadora suposen, almenys, la meitat del capital social.
Es presumirà, excepte prova en contrari, que la persona treballadora posseeix el control efectiu de la societat quan concórrega alguna de les següents circumstàncies:
1r. Que, almenys, la meitat del capital de la societat per a la qual preste els seus serveis estiga distribuït entre socis amb els quals convisca i als qui es trobe unit per vincle conjugal o de parentiu per consanguinitat, afinitat o adopció, fins al segon grau.
2n. Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la tercera part daquest.
3r. Que la seua participació en el capital social siga igual o superior a la quarta part daquest, si té atribuïdes funcions de direcció i gerència de la societat.
En els supòsits en què no concórreguen les circumstàncies anteriors, lAdministració podrà demostrar, per qualsevol mitjà de prova, que la persona treballadora disposa del control efectiu de la societat.
c) Els socis industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries als quals es refereix larticle 1.2.a de la Llei 20/2007, d11 de juliol, de lEstatut del treball autònom.
d) Els comuners de les comunitats de béns i els socis de societats civils irregulars, llevat que la seua activitat es limite a la mera administració dels béns posats en comú, als quals es refereix larticle 1.2.b de la Llei 20/2007, d11 de juliol.
e) Els socis treballadors de les societats laborals quan la seua participació en el capital social juntament amb la del seu cònjuge i parents per consanguinitat, afinitat o adopció fins al segon grau amb els quals convisquen abast, almenys, el 50 per cent, llevat que acrediten que lexercici del control efectiu de la societat requereix el concurs de persones alienes a les relacions familiars.
f) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents als quals es refereix la Llei 20/2007, d11 de juliol.
g) Els membres del Cos Únic de Notaris.
h) Els membres del Cos de Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles, així com els del Cos dAspirants.
i) Les persones incloses en làmbit daplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de lEstatut Marco del personal estatutari dels serveis de salut, que presten serveis, a temps complet, en els serveis de salut de les diferents comunitats autònomes o en els centres dependents de lInstitut Nacional de Gestió Sanitària, per les activitats complementàries privades que realitzen i que determinen la seua inclusió en el sistema de la Seguretat Social, sense perjudici del que es preveu en la disposició addicional dihuitena del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.
j) Qualssevol altres persones que, per raó de la seua activitat, siguen objecte dinclusió mitjançant norma reglamentària, conforme al que es disposa en larticle 7.1.b del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.
2. Així mateix serà motiu dexclusió haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, si escau, reintegrament de subvencions per a la promoció de locupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.
3. Igualment, estaran excloses les persones treballadores autònomes els rendiments nets de les quals dactivitats econòmiques obtinguts durant lexercici anterior al de la convocatòria, del qual es dispose declaració de lIRPF o Certificat Negatiu dHisenda que acredite la no obligació de presentació de declaració de lIRPF, siguen superiors a tres vegades limport de la base mínima de cotització de les persones treballadores autònomes que li corresponga per edat en còmput anual.
Quatre. Es modifica larticle 21, que queda redactat de la següent manera:
Article 21. Quantia de la subvenció
1. La quantia de la subvenció serà:
a) 2.850,00 en els supòsits de:
Dones víctimes de violència de gènere.
Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.
Persones víctimes del terrorisme.
Persones amb 48 o més anys dedat.
b) 2.700,00 , en els altres supòsits.
2. Als efectes establits en aquestes bases, sexigirà trobar-se en qualssevol daquests supòsits a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.
3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, podrà aportar qualsevol dels següents documents: certificat comprensiu daquest extrem emés per la direcció general competent en la matèria; resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique lexistència dindicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte lordre de protecció; en el cas destar inclosa en algun programa demergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre dita participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida daquest.
4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, podrà presentar còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.
5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme: certificat emés pel Ministeri de lInterior o document oficial que acredite tal circumstància.
Cinc. Es modifica larticle 22, que queda redactat de la següent manera:
Article 22. Destinació de les ajudes
La subvenció es destinarà al finançament de les despeses fixes dinclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social.
A lefecte daquestes bases es consideren costos fixos dinclusió en el RETA els derivats de lafiliació i cotització per les contingències previstes en el Títol IV del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social.
Sis. Es modifica larticle 23, que queda redactat de la següent manera:
Article 23. Procediment de concessió
La concessió de la subvenció es farà en règim de concurrència competitiva, recollit en larticle 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en larticle 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, sent lúnic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
Les subvencions seran concedides, dacord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, fins a esgotar el crèdit disponible en cada convocatòria.
Set. Es modifica larticle 24, que queda redactat de la següent manera:
Article 24. Sol·licituds i termini de presentació
1. Les sol·licituds per a lobtenció de les subvencions regulades en aquest Capítol, juntament amb la documentació requerida, es presentaran únicament de forma telemàtica, sense perjudici de les formes previstes en la legislació de procediment administratiu comú, dacord amb els models oficials disponibles en la Seu Electrònica de la Generalitat, mitjançant el procediment que figura publicat i disponible en la mateixa Seu Electrònica de la Generalitat,
Per a això saccedirà al catàleg de procediments administratius de la Generalitat.
Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que el sol·licite haurà de disposar dalgun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la citada Seu de la Generalitat.
2. El termini per a presentació de sol·licituds es fixarà anualment en lacte en el qual es formalitze la convocatòria daquestes subvencions i es done publicitat als crèdits pressupostaris que les financen.
3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada sol·licitant, procedint-se a anul·lar totes aquelles que es consideren duplicades.
4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà lautorització a la Conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a lefecte de verificar que el sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en larticle 13 de la Llei general de subvencions, i larticle 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei general de subvencions, puga recaptar:
a) De lAgència Estatal dAdministració Tributària, lacreditació que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social lacreditació que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
c) De lInstitut Valencià dAdministració Tributària (IVAT), competent en matèria dhisenda, lacreditació que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
En els supòsits dimpossibilitat material dobtindre l'anterior o anteriors documents, lòrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seua presentació, o en defecte daixò, lacreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.
No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent daportar llavors els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència de, almenys, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.
5. Quan hagen daportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de ladministració actuant, el sol·licitant deurà, en tot cas:
a) Identificar el document o documents afectats.
b) Fer constar la data i lòrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.
c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.
d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.
6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no sacompanye de la documentació necessària, es requerirà a la persona interessada perquè, dacord amb el que es disposa en larticle 68.1 de la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en larticle 21 de la mateixa Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Huit. Es modifica larticle 25, que queda redactat de la següent manera:
Article 25. Documentació que ha dacompanyar-se a la sol·licitud
1. Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:
a) A falta del DNI/NIF de la persona sol·licitant, autorització expressa d'aquesta a favor de la conselleria competent en matèria de treball perquè lòrgan instructor procedisca a verificar les seues dades didentitat personals mitjançant accés als Sistemes de Verificació de Dades dIdentitat.
b) Document acreditatiu de trobar-se en situació dalta en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms, en el moment de la convocatòria.
c) Document acreditatiu de lalta en lImpost dactivitats Econòmiques en el qual conste el domicili fiscal de la persona sol·licitant, en el moment de la convocatòria.
d) Informe de vida laboral, actualitzat.
e) Dades de domiciliació bancària, per al que saportarà el model de domiciliació bancària vigent degudament emplenat.
f) A lefecte del que es disposa en larticle 20.3 daquestes bases, còpia de declaració dIRPF de lexercici anterior a la data de la convocatòria o, autorització a lòrgan instructor perquè obtinga directament dita informació de lAgència Tributària.
g) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en larticle 21.1.a, conforme al que en això sindique.
2. El sol·licitant haurà dadjuntar-hi, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents aspectes:
a) Compliment dels requisits establits en larticle 13 de la Llei general de subvencions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.
b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.
c) Compromís de comunicar quantes sol·licituds de subvenció tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb lactivitat subvencionada en la present Ordre, a partir de la data de sol·licitud.
d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant lexercici fiscal en curs. Aquesta declaració podrà fer-se constar en la mateixa instància de sol·licitud, el model oficial de la qual es troba en la seu electrònica de la Generalitat.
e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud.
3. Lòrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar lexacte compliment de les condicions exigides en les presents bases reguladores.
Nou. Es modifica larticle 26, que queda redactat de la següent manera:
Article 26. Proposta de resolució
La comissió de valoració prevista en aquestes bases, formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses, que complisquen els requisits exigits, ordenats per rigorós ordre dentrada.
En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.
Així mateix, es relacionaran les sol·licituds que es propose denegar, i les causes de la denegació.
Deu. Es modifica larticle 27, que queda redactat de la següent manera:
Article 27. Obligacions de les persones beneficiàries
1. Les persones que resulten beneficiàries daquestes subvencions tindran les obligacions establides amb caràcter general en larticle 14 de la Llei general de subvencions i, en particular, estaran obligades a:
a) Adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció en el termini i forma a aquest efecte establits, donant la destinació prevista a la subvenció concedida.
De forma específica, hauran de mantindre la seua alta ininterrompudament en el Règim Especial de Treballadors per compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social durant lanualitat a la qual es contrau la subvenció.
b) Justificar davant la direcció general competent en matèria de treball el compliment dels requisits i condicions i el compliment de la finalitat que hagen determinat la concessió o gaudi de la subvenció. A aquest efecte podran sol·licitar-se quants documents justificatius siguen necessaris per a comprovar laplicació de la subvenció.
c) Sotmetres a les actuacions de comprovació de lòrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, aportant quanta informació li siga requerida en lexercici de les actuacions anteriors.
d) Comunicar a la conselleria competent en matèria de treball, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, qualsevol variació o extinció de les condicions que li van donar dret a obtindre la subvenció, en particular lobtenció daltres subvencions, ingressos o recursos concedits per a la mateixa finalitat contemplada en aquestes Bases. Aquesta comunicació haurà defectuar-se tan prompte com es conega.
e) Acreditar, amb caràcter previ al pagament, que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, així com amb lAdministració de la Comunitat Valenciana, i que no sés deutora per resolució de procedència de reintegrament.
f) Conservar els documents justificatius de laplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
g) Fer pública la informació relativa a la subvenció concedida de conformitat amb el que sestableix en els articles 3 i 8.4 de la Llei 2/2015, de 2 dabril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació.
h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en aquestes Bases, en larticle 37 de la Llei general de subvencions, i en els termes recollits en larticle 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
2. Lincompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a lexigència de les responsabilitats que corresponguen dacord amb la legislació vigent.
Onze. Es modifica larticle 28, que queda redactat de la següent manera:
Article 28. Pagament de la subvenció
Dacord amb el que es disposa en larticle 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per la persona beneficiària de la realització de lactivitat, projecte, objectiu o adopció del comportament per al qual es va concedir.
Sense perjudici de lanterior, es podran establir abonaments a compte i pagaments anticipats el règim dels quals sajustarà a el que es preveu en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i, si escau, al que disposen les lleis de pressupostos anuals per a aquest tipus dajudes.
No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció fins que la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social o mentre tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament. Sense perjudici de lanterior, podrà realitzar-se el pagament de la subvenció des del moment en què, per òrgan competent de lAdministració de la Generalitat, shaja notificat a la persona subjecte deutor del reintegrament, linici del corresponent expedient de compensació de deutes, amb vista a la seua completa extinció.
Dotze. Es modifica larticle 29, que queda redactat de la següent manera:
Article 29. Règim de garanties
Quant al règim de garanties, sestarà al que es disposa en larticle 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Sense perjudici de lanterior, dacord amb el que disposen les Lleis de Pressupostos de la Generalitat per a cada exercici, les persones beneficiàries de les subvencions previstes en aquest capítol, podran quedar exemptes de lobligació de prestar les garanties previstes per al pagament anticipat en larticle 171.2 de la Llei de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
Tretze. Es modifica larticle 30, que queda redactat de la següent manera:
Article 30. Justificació
1. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida mitjançant lacreditació davant la direcció general competent en matèria de treball, dins del termini de quinze dies des de la data que sespecifique en cada convocatòria, de labonament de les quotes del RETA corresponents a lany natural a què es referisca aquesta. La justificació podrà fer-se per mitjà de document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària. En cap cas la suma del justificat podrà ser inferior a limport total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a limport subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, reintegrament de la diferència.
No obstant això, lòrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en la Llei general de subvencions i les seues normes de desenvolupament i en la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en lexpedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.
2. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se li requerirà perquè esmene la falta o present els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. De no fer-ho així, o de resultar inadequada la justificació, siniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.
![linea](img/diari_pie.png)