Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 18 de maig de 2006, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) per la qual es convoquen places en les residències juvenils de l'IVAJ per al curs 2006/2007. [2006/7016]

(DOGV núm. 5282 de 16.06.2006) Ref. Base de dades 3353/2006

RESOLUCIÓ de 18 de maig de 2006, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) per la qual es convoquen places en les residències juvenils de l'IVAJ per al curs 2006/2007. [2006/7016]
L'article 8 de l'ordre de 25 de juliol de 1991, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual s'estableixen les normes reguladores del funcionament de les residències juvenils de la Generalitat Valenciana, assenyala que cada any es realitzarà la convocatòria d'adjudicació de places per a les residències juvenils, i la seua disposició final segona faculta el titular de la Direcció General de l'IVAJ per a desplegar-la.
En conseqüència, en ús de les competències que m'atribueix l'art. 7 de la Llei 4/1989 de la Generalitat Valenciana sobre l'Institut Valencià de la Joventut, resolc:
Primer
Convocar, per al curs acadèmic 2006/2007, places de residents per a jóvens estudiants a les residències juvenils de l'Institut Valencià de la Joventut.
Segon
Aprovar les bases que han de regir la convocatòria, que s'inclouen com a annex I d'esta resolució.
Tercer
Aprovar el corresponent model normalitzat de sol·licitud. (Annex II)
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), d'acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o bé directament recurs contenciós administratiu davant de la sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació en el DOGV, segons el que preveuen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que consideren oportú.
València, 18 de maig de 2006.. El director general de l'IVAJ: Marcos Alós Cía.
ANNEX I
Bases
Primera. Objecte de la Convocatòria
Es convoquen places de residents per a jóvens estudiants a les residències juvenils de l'Institut Valencià de la Joventut per al curs acadèmic 2006/2007 d'acord amb les condicions següents:
1.1. A l'efecte de la present convocatòria, tant per als estudis universitaris com per als no universitaris, es considerarà curs acadèmic lectiu el que en el seu moment fixe la Universitat corresponent i la Conselleria de Cultura, Educació i Esports.
1.2. La plaça que s'obtinga s'estendrà fins a la finalització dels estudis oficials, sempre que es mantinguen els requisits que estableix la base segona.
1.3. Durant els caps de setmana, les residències juvenils El Maestrat i Mare de Déu del Lledó prestaran el servei d'allotjament, però no prestaran el servei d'alimentació.
1.4. La residència juvenil Sant Crist del Mar romandrà tancada els caps de setmana.
1.5. A l'efecte d'esta convocatòria, es considerarà .cap de setmana. des de la vesprada de divendres fins a la vesprada de diumenge, i no es prestarà cap servei d'alimentació a les residències juvenils El Maestrat, Mare de Deu del Lledó i Sant Crist del Mar fins al desdejuni de dilluns.
1.6. Totes les residències juvenils romandran tancades, a l'efecte de servei de residència, durant les vacances escolars de Nadal i de Setmana Santa.
1.7. Les residències acolliran estudiants dels nivells educatius següents:
. Residència Juvenil El Maestrat, de Castelló: estudiants universitaris i no universitaris.
. Residència Juvenil Mare de Déu del Lledó, de Castelló de la Plana: estudiants universitaris i no universitaris
. Residència Juvenil Universitària La Florida, d'Alacant: estudiants universitaris.
. Residència Juvenil Sant Crist del Mar, de Benicarló: estudiants no universitaris.
1.8. El nombre de places convocades per al curs acadèmic 2006/07 a les residències juvenils de la Generalitat Valenciana són les següents:
. Residència Juvenil El Maestrat 75 places
. Residència Juvenil Mare de Déu del Lledó 46 places
. Residència Juvenil Universitària La Florida 68 places
. Residència Juvenil Sant Crist del Mar 63 places
Segona. Requisits dels sol·licitants
Les persones que sol·liciten una plaça en alguna de les residències juvenils objecte d'esta convocatòria hauran de ser estudiants d'estudis reglats i no podran tindre una edat superior a 26 anys.
Tercera. Adjudicació de les places i llista d'espera
3.1. Adjudicació de les places:
a) A l'efecte d'adjudicació de places tindran prioritat els sol·licitants residents a la Comunitat Valenciana.
b) Si, en alguna residència, el nombre de sol·licitants excedeix el nombre de les places oferides, es farà una selecció d'acord amb el barem previst en la present convocatòria.
3.2. Llista d'espera. Estarà formada per les sol·licituds presentades en termini, que reunisquen els requisits i que no hagen obtingut plaça en la primera adjudicació.
3.3. En cas d'empat en la puntuació total, tant en les sol·licituds que obtinguen plaça com en les sol·licituds de la llista d'espera, prevaldrà, per a desempatar i per este ordre, la puntuació dels factors següents: dificultats d'escolarització pel que fa a la distància del domicili familiar al centre d'estudis, renda anual, valoració acadèmica, condició d'orfandat absoluta, situació de desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar sense subsidi ni prestació, situació família monoparental, situació de família nombrosa, existència de germans matriculats a la residència sol·licitada. Quan l'empat persistisca, es resoldrà mitjançant sorteig.
3.4. Posat que existisquen places vacants durant el curs escolar, les residències juvenils podran admetre estudiants residents que no hagueren sol·licitat plaça en el marc d'esta convocatòria, o que l'hagueren sol·licitada fora de termini. Els residents així admesos conservaran la plaça fins a la finalització del corresponent curs i, si desitgen continuar a la residència juvenil, hauran de participar en la següent convocatòria de places.
3.5. Igualment, posat que existisquen places vacants durant el curs escolar les residències juvenils podran admetre estudiants que hagen de realitzar algun tipus d'activitat relacionada amb els seus estudis, com ara pràctiques, congressos, o altres activitats acadèmiques.
3.6. Només s'adjudicarà una plaça per persona.
Quarta. Sol·licituds i termini de presentació
4.1. Cada sol·licitant haurà de presentar, degudament emplenat, un únic imprés de sol·licitud, segons el model que figura en l'ANNEX II. En el supòsit d'interessar-li més d'una residència haurà d'indicar-ho en l'imprés de sol·licitud, on quedaran ordenades per preferència.
4.2. Els models de sol·licituds es facilitaran als serveis centrals de l'IVAJ a València, a les seues unitats territorials d'Alacant i a Castelló, a les mateixes residències juvenils i en el web de l'IVAJ (www.ivaj.es).
4.3. Les sol·licituds podran presentar-se al Registre de l'Institut Valencià de la Joventut (carrer de l'Hospital, 11, València, 46001), al de les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant (Rambla de Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant) o de Castelló (carrer dels Orfebres Santalínea, 2, 12005 Castelló); o en qualsevol dels llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació a l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial Decret 1.829/1999, de 3 de desembre, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a l'IVAJ siga datat i segellat abans de ser certificat. Posat que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella en què tinga entrada en el Registre de l'Institut Valencià de la Joventut.
4.4. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes des de l'endemà al de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat.
Cinquena. Documentació
5.1. Documentació requerida. La sol·licitud haurà d'acompanyar-se de la documentació següent:
5.1.1. Identificació. Fotocòpia confrontada dels documents següents:
a) DNI en el cas d'espanyols
b) Document d'identitat o passaport nacional vàlid en vigor en el cas de
nacionals dels estats membres de la Unió Europea o d'altres estats que formen part de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu inclosos en els supòsits que preveu l'article 6.1 del Reial Decret 178/2003, de 14 de febrer.
c) Targeta de residència a Espanya en els altres casos.
5.1.2. Residència: Certificat municipal d'empadronament o residència
5.2. Documentació complementària a efectes de barem:
a) Certificat de Renda 2004 original o fotocòpia confrontada de tots els membres de la unitat familiar, emés per l'Agència Estatal de l'administració Tributària i, si escau, certificat d'imputacions de renda de 2004 dels membres que no van estar obligats a presentar la declaració de l'IRPF 2004.
Es consideren membres de la unitat familiar els cònjuges no separats legalment, els fills menors d'edat i els majors discapacitats subjectes a la pàtria potestat, i els descendents amb dret a deducció (fills .germans del sol·licitant. majors de 18 anys i menors de 25 anys el 31 de desembre de 2004, fadrins, que convisquen en la llar familiar i que no presenten declaració ni sol·licitud de devolució model 104).
Els menors emancipats o majors d'edat que al·leguen vida independent respecte dels pares o tutors en data 31 de desembre de 2004, hauran d'acreditar fefaentment esta circumstància, i també els mitjans econòmics de què disposaven.
b) Certificat de les notes obtingudes en el curs acadèmic 2004/2005 expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat els dits estudis; només en el cas de no haver cursat estudis durant el referit any acadèmic, certificat de les notes obtingudes en l'últim any en què va realitzar estudis, expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat els dits estudis.
c) Acreditació documental, quan corresponga i mitjançant fotocòpies confrontades, de la condició d'orfandat absoluta, situació de desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar, sense subsidi ni prestació, situació de família monoparental, situació de família nombrosa i existència de germans matriculats a la residència sol·licitada.
Sisena. Criteris de barem
6.1. Valoració socioeconòmica
a) Dificultats d'escolarització pel que fa a la distància entre la localitat de residència del sol·licitant i la ubicació del centre escolar o universitari on cursarà els estudis sol·licitats, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb la distribució següent:
Més de 100 km 10 punts
De 81 fins a 100 km 8 punts
De 66 fins a 80 km 6 punts
De 51 fins a 65 km 4 punts
De 36 fins a 50 km 2 punts
De 20 fins a 35 km 1 punt
b) Renda anual per membre familiar computable
La valoració econòmica a l'efecte d'esta sol·licitud s'obtindrà per agregació de les rendes de l'exercici 2004 de cada un dels membres computables de la família que obtinga ingressos de qualsevol naturalesa, calculats, segons s'indica en el paràgraf següent i de conformitat amb la normativa reguladora de l'impost sobre la renda de les persones físiques i la resta de normativa vigent en matèria tributària. En tot cas, s'exclouran els saldos negatius de guanys i pèrdues patrimonials corresponents a exercicis anteriors.
Per a la determinació de la renda dels membres computables que hagen presentat declaració o sol·licitud de devolució per l'impost sobre la renda de les persones físiques, es sumarà la part general amb la part especial de la renda del període impositiu. D'esta suma es restarà la reducció per rendiments del treball i per discapacitat de treballadors actius, inclosa en l'article 46 bis de la Llei 40/1998, en la redacció donada per la Llei 46/2002.
Per a la determinació de la renda dels membres computables que obtinguen ingressos propis i no hagueren presentat declaració, per no estar-hi obligats, ni hagueren sol·licitat devolució, es sumaran els ingressos íntegres obtinguts, minorats en la quantia corresponent a les despeses deduïbles del treball personal i en la quantia corresponent a la reducció per rendiments del treball (3.500 €) i per discapacitat de treballadors actius.
La puntuació s'obtindrà de dividir la renda familiar entre tots els membres de la família. D'acord amb la quantitat obtinguda a partir d'esta divisió, s'atorgarà la puntuació següent:
Fins a 6.000 € 10 punts
« 7.000 € 9 punts
« 8.000 € 8 punts
« 9.000 € 7 punts
« 10.000 € 6 punts
« 11.000 € 5 punts
« 12.000 € 4 punts
« 13.000 € 3 punts
« 14.000 € 2 punts
« 15.000 € 1 punt
La situació a valorar per a comptabilitzar la puntuació econòmica és la de l'exercici 2004, per la qual cosa no es tindrà en compte cap variació produïda amb posterioritat al 31 de desembre de 2004.
6.2. Valoració acadèmica
a) Per al càlcul de la nota mitjana en els estudis organitzats per assignatures, es dividirà la suma de les notes obtingudes en cada una d'elles, pel nombre de les cursades. A este efecte es computarà com a definitiva la nota més alta obtinguda en cada assignatura entre les convocatòries ordinàries i extraordinàries del curs acadèmic 2004/2005; només en el cas de no haver cursat estudis durant el referit any acadèmic, les notes obtingudes en l'últim any en què va realitzar estudis.
Les qualificacions obtingudes en les proves d'accés a la universitat no seran tingudes en compte per al càlcul de la nota mitjana.
b) L'aplicació del barem es farà en la forma que s'assenyala a continuació:
. En tots els casos en què l'alumne haja rebut una qualificació numèrica per cada una de les assignatures cursades, s'aplicarà el barem corresponent a les dites qualificacions, i s'obtindrà la nota mitjana dividint la suma aritmètica aconseguida pel nombre d'assignatures cursades.
. En els ensenyaments mitjans en què existisca legalment qualificaió global per curs, el barem s'aplicarà directament a la dita qualificació.
c) Les qualificacions acadèmiques no numèriques es valoraran segons el barem següent:
Matrícula d'honor: 10 punts
Excel·lent: 9 punts
Notable: 8 punts
Bé: 6 punts
Suficient o Apte: 5 punts
Insuficient o No apte: 2 punts
Molt deficient o No presentat: 0 punts
d) Per al càlcul de la nota mitjana en el cas de plans d'estudi estructurats en crèdits, es ponderarà en funció del nombre de crèdits que integra cada assignatura, d'acord amb la fórmula següent:
P x Nca
V = ......
NCt
V = valor resultant de la ponderació de la nota mitjana obtinguda en cada assignatura.
P = puntuació de cada assignatura d'acord amb els punts 1 i 2 d'este apartat.
Nca = nombre de crèdits que integren l'assignatura.
NCt = nombre de crèdits matriculats en el curs acadèmic que es barema.
Els valors resultants de l'aplicació de la dita fórmula es sumaran i el resultat serà la nota mitjana final.
Es podrà obtindre pel criteri acadèmic fins a un màxim de 18 punts, d'acord amb la distribució següent:
Nota mitjana de 0 a 0,99 punts 0 punts
Nota mitjana d'1 a 1,99 punts 2 punts
Nota mitjana de 2 a 2,99 punts 4 punts
Nota mitjana de 3 a 3,99 punts 6 punts
Nota mitjana de 4 a 4,99 punts 8 punts
Nota mitjana de 5 a 5,99 punts 10 punts
Nota mitjana de 6 a 6,99 punts 12 punts
Nota mitjana de 7 a 7,99 punts 14 punts
Nota mitjana de 8 a 8,99 punts 16 punts
Nota mitjana de 9 a 10 punts 18 punts
6.3. Altres criteris complementaris
a) Condició d'orfandat absoluta 5 punts
b) Situació de desocupació o atur laboral
de tots els membres de la unitat familiar,
sense subsidi ni prestació 5 punts
c) Situació de família monoparental 2 punts
d) Situació de família nombrosa 2 punts
e) Existència de germans matriculats
a la residència sol·licitada 1 punt
Setena. Instrucció del procediment
7.1. La instrucció del procediment correspondrà al Servei de Participació, Activitats i Productes de l'Institut Valencià de la Joventut, que podrà demanar de la persona sol·licitant l'aportació addicional de tots els documents o les dades aclaridores que es consideren necessaris per a l'examen de la sol·licitud presentada.
7.2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no acompanye la documentació que, d'acord amb esta resolució es requereix en la base cinquena, de conformitat amb el que disposa l'article 59.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es notificarà a la persona sol·licitant a través dels taulers oficials d'anuncis de la residència sol·licitada, dels serveis centrals i de les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant i de Castelló, i a través del web de l'IVAJ (www.ivaj.es), perquè, en el termini de deu dies, comptadors a partir de l'endemà de la notificació, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, i la resta de documentació voluntària a l'efecte de barem. Si no s'efectua l'esmena de la documentació requerida en el termini esmentat, s'entendrà que ha desistit de la seua petició i es procedirà a arxivar-la, després de la prèvia resolució dictada en els termes que preveu l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. D'altra banda, si no es fa l'aportació de la documentació de millora, no es tindrà en compte a l'efecte de barem en esta convocatòria.
Huitena. Comissió Avaluadora
8.1. Per a l'estudi i la valoració de les sol·licituds acollides a la present resolució es constituirà una comissió avaluadora formada per les persones al servei de l'IVAJ següents:
President: Jaime Bernácer Alpera; suplent, Angeles Cuenca Adam
Secretari: Pedro Vives Silvestre; suplent, Mª Carme Climent Espí
Vocals titulars: Tomás Edo Pupla, Silvia Brotons Vegara, Maria José Pla Olcina
Vocals suplents: Cristina Navarro Díaz, Javier Emilio Roselló Domenech, María José Rodrigo García
8.2. La comissió avaluadora ajustarà el seu funcionament a les normes que contenen els articles del 22 al 27 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
8.3. A fi de facilitar l'anàlisi de les sol·licituds presentades, la comissió avaluadora podrà demanar als sol·licitants la informació addicional que considere necessària.
8.4. La comissió elevarà el director general de l'IVAJ una proposta de resolució que continga la relació nominal de persones excloses de la convocatòria, tot indicant la causa d'exclusió; la relació nominal de sol·licitants que han obtingut plaça, si escau, ordenada d'acord amb els criteris establits i el barem recollit en la base onzena, tot expressant la puntuació total obtinguda, i la relació de persones en llista d'espera, i també la de renúncies. Així mateix i si correspon, elevarà el director general de l'IVAJ una proposta de resolució que continga la relació de persones que n'han desistit.
Novena. Resolució de la convocatòria
9.1. El director general de l'IVAJ, a la vista de la proposta de la comissió avaluadora, resoldrà la convocatòria. En el procediment, en tot cas, hauran de quedar acreditats els fonaments de la resolució que s'adopte.
9.2. El termini màxim de resolució serà de tres mesos, comptadors a partir de l'endemà del dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds. Si transcorregut el dit termini no s'haguera dictat resolució expressa, les sol·licituds presentades podran entendre's desestimades, sense perjuí de l'obligació de resoldre que estableix l'article 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
9.3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el DOGV a l'efecte que preveuen els articles 59.5 i 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i es farà pública als serveis centrals i a les unitats territorials de l'IVAJ, i també a les residències juvenils adscrites a l'IVAJ.
Deu. Obligacions dels beneficiaris
10.1. Quota
Les persones seleccionades hauran d'abonar, durant el curs 2006/2007, el preu que estableix l'apartat 1.3 de l'annex de l'Ordre de 4 d'agost de 2003, de la Conselleria de Benestar Social, publicada el 10.09.2003 en el DOGV núm. 4.584 i, si escau, el que establisca la posterior normativa d'actualització.
a) Els períodes inferiors al mes natural que, a causa de motius acadèmics, siguen ocupats de manera contínua pels residents s'abonaran al preu equivalent de dividir el preu mensual entre els dies.
Per a la resta dels casos, els residents hauran de formalitzar la corresponent reserva i hauran d'abonar el preu d'alberguista d'acord amb el que preveu la normativa de preus vigent assenyalada en el primer paràgraf d'esta base.
b) Els residents que obtinguen una plaça a la residència una vegada iniciat el curs acadèmic, i en els casos en què no coincidisca amb un mes natural complet, abonaran en el primer mes d'estada la part proporcional que corresponga als dies que utilitzen la residència.
c) El preu s'abonarà en pagaments mensuals que s'hauran de liquidar dins dels 5 primers dies del mes corresponent; tret de la primera mensualitat, que es liquidarà en un termini màxim de cinc dies des de la formalització de la inscripció en la residència.
d) Juntament amb la primera mensualitat, el resident efectuarà un pagament de la quantitat equivalent a una quota mensual, en concepte de fiança.
e) La quantitat ingressada com a fiança respondrà de les obligacions per quotes mensuals no abonades, per despeses no satisfetes i per danys o desperfectes ocasionats i no reparats.
f) La quantitat ingressada com a fiança es tornarà en finalitzar l'estada posat que no renove la plaça a la residència per al curs lectiu següent, excepte les retencions que puguen practicar-se per aplicació del paràgraf anterior.
g) No es tindrà dret a la devolució de la quantitat abonada en concepte de fiança en els supòsits de no-incorporació a la residència o d'abandó, excepte en els casos següents suficientment acreditats:
1. Força major
2. Causes acadèmiques següents:
. abandó d'estudis
. realització de pràctiques d'estudis obligatoris en una altra localitat
. participació en programes d'intercanvis d'estudiants
10.2. En els supòsits d'abandó de la residència per motius acadèmics, com ara la participació en programes d'intercanvi d'estudiants, les pràctiques que hagen de realitzar-se en altres localitats, i altres situacions assimilables, el resident conservarà, prèvia sol·licitud, la plaça a la residència. En estos supòsits el resident no abonarà la quota durant el període que no romanga a la residència i no es realitzarà la devolució de la fiança.
10.3. Davant de la falta de pagament de dos mesos, s'iniciarà l'oportú procediment de requeriment i/o revocació
10.4. Les quantitats que les entitats bancàries cobren a l'IVAJ pels rebuts tornats a la residència, hauran de ser abonades pel resident.
10.5. Les quantitats a abonar per als cursos successius fins a finalitzar la seua estada a la residència seran les que es determinen en la convocatòria anual de places, d'acord amb la normativa vigent de preus públics a aplicar per a les activitats i els serveis que presta l'IVAJ.
10.6. Formalització de la inscripció i documentació.
Els sol·licitants que hagen obtingut plaça en el marc de la present convocatòria disposaran d'un termini de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el DOGV de la Resolució de la present convocatòria, per a formalitzar la inscripció, davant de la secretaria de la residència en què s'haja adjudicat la plaça i aportaran la documentació següent:
. Quatre fotografies de carnet
. Certificat mèdic
. Fotocòpia de la cartilla o targeta sanitària de la Seguretat Social o de qualsevol altre document que justifique la cobertura mèdica i sanitària
Si en el termini indicat no es formalitza la inscripció en la residència en què s'haja adjudicat la plaça, es considerarà que la persona interessada ha renunciat a la plaça adjudicada, i la seua sol·licitud s'arxivarà prèvia resolució del director general, d'acord amb el que estableix l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i la plaça que deixe vacant podrà adjudicar-se, seguint els criteris que estableix esta convocatòria.
10.7. La persona admesa haurà de matricular-se al centre docent que ha declarat en el formulari de sol·licitud de plaça, i també realitzar els estudis del nivell, igualment declarats, en l'esmentada sol·licitud. Així mateix, haurà de presentar abans del 15 de novembre de 2006 el certificat de matrícula o un document acreditatiu de la matrícula realitzada per al curs 2006/2007.
10.8. La persona admesa es compromet a respectar les normes reguladores de les residències juvenils i el reglament de règim intern de la seua residència.
10.9. La persona admesa es compromet, igualment, a romandre a la residència durant tot el període lectiu del curs escolar, excepte força major o per les causes acadèmiques següents: abandó d'estudis, realització de pràctiques d'estudis obligatòries en una altra localitat o per participació en programes d'intercanvi d'estudiants, sempre suficientment justificades.
10.10. Declaració
Durant la primera quinzena del mes de maig de cada any, a l'efecte de continuïtat en la residència, les persones beneficiàries presentaran a la direcció de la residència una declaració responsable que no s'ha modificat cap dels requisits exigits per a participar en la convocatòria en què van ser admeses, i també una sol·licitud de renovació de plaça a la residència per al següent curs lectiu.
Posat que no renove la plaça, farà una sol·licitud de devolució de la quantitat abonada en concepte de fiança.
Onze. Revocació de la plaça i anul·lació del servei
11.1. L'incompliment o alteració pel beneficiari dels requisits i de les condicions que donaren lloc a l'atorgament de la plaça, i també l'incompliment de les obligacions assenyalades en la base novena de la present resolució podran donar lloc al corresponent procediment de revocació de la plaça concedida. Serà causa específica de revocació l'organització i la participació en actes que alteren l'ordre i la bona convivència a la residència juvenil, i els que atempten contra els seus béns, i també tots aquells actes que menyspreen la dignitat i la intimitat d'altres residents. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret a l'audiència de la persona interessada.
11.2. Per causes justificades i prèvia comunicació als residents amb una antelació mínima d'un mes, excepte causes de força major, l'IVAJ podrà suspendre el servei de residència per un temps determinat i mentre duren les circumstàncies que provocaren la suspensió del servei.
Dotze. Renúncia de plaça i devolució de la quota
12.1. La sol·licitud de renúncia a la plaça es realitzarà sempre per escrit, trametent-la a l'IVAJ o presentant-la al registre de la seu central de l'IVAJ a València, de les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant i de Castelló, o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Quan les sol·licituds es presenten en una oficina de correus per a ser enviades per correu certificat, s'hauran de presentar en sobre obert, i inclouran una còpia perquè siga segellada i datada per la persona responsable, i puga acreditar-se'n la presentació.
12.2. Les sol·licituds de renúncia hauran d'indicar clarament el nom i els cognoms del resident, la residència juvenil de què es tracte, i també la data a partir de la qual es fa efectiva la seua renúncia. Així mateix, s'adjuntaran les dades bancàries del compte al qual, si correspon, s'han de reintegrar els imports sol·licitats, i també els justificants dels pagaments efectuats.
12.3. D'acord amb el que disposa el Decret 73/1991, de 13 de maig, correspondrà la devolució de l'import que corresponga quan, per causa no imputable a la persona interessada no es realitze l'activitat, no tinga lloc la utilització del servei o no es preste, i l'interessat ho acredite mitjançant document fefaent.
12.4. El procediment de devolució de les quantitats, en els casos que corresponga, es realitzarà d'acord amb el Decret 151/1994, de 29 de juliol, del Govern Valencià.
Tretze
La normativa a aplicar als residents admesos en el marc d'esta convocatòria per als cursos successius fins a finalitzar la seua estada a la residència serà la que es determine en la convocatòria anual de places.
Catorze. Acceptació de les bases
La participació en la present convocatòria implica l'acceptació de les bases que la regulen.

linea
Mapa web