Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 27 de maig de 2004, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual és d'aplicació el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i òrgans dependents. [2004/X6281]

(DOGV núm. 4779 de 21.06.2004) Ref. Base de dades 2775/2004

ORDE de 27 de maig de 2004, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual és d'aplicació el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i òrgans dependents. [2004/X6281]
L'article 43 de la Constitució espanyola, en proclamar el dret a la protecció de la salut, reconeix l'especial importància que, tant a nivell individual com familiar i social, tenen les prestacions de caràcter sanitari. L'esmentat precepte constitucional encarrega als poders públics l'organització i tutela de la sanitat pública, a través de mesures preventives i de les prestacions i servicis necessaris, la qual cosa determina que un elevat nombre dels centres i establiments en què estes prestacions i servicis es duen a terme hagen de romandre en funcionament, de manera constant i continuada. Els centres i establiments han d'adoptar, per tant, un model d'organització funcional específic, directament orientat a poder atendre, en qualsevol moment, les demandes de prestació sanitària que puguen produir-se.
Este mandat constitucional exigix dels gestors sanitaris l'assegurament de la prestació sanitària durant les vint-i-quatre hores del dia, els set dies de la setmana i els tres-cents seixanta-cinc dies de l'any, de manera que la demanda assistencial per part dels usuaris estiga, en tot moment, garantida.
La peculiaritat en la prestació de l'assistència sanitària està en el fonament de l'existència mateixa de l'anomenat personal estatutari el qual, tot i que compartix traços bàsics i principis rectors amb la resta d'empleats públics, té unes característiques pròpies derivades de les seues funcions que el doten de singularitat i especificitat i que justifiquen, per si mateixes, una regulació específica.
La gestió de recursos humans per part de l'administració sanitària ha de tindre en compte la singularitat de la prestació sanitària per tal d'habilitar procediments i mecanismes basats en principis de desburocratització, flexibilitat, agilitat i immediatesa en la demanda, al mateix temps que es respecten estrictament els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat. L'aplicació, harmònica i ponderada, dels principis citats per part dels gestors sanitaris ha de tindre, com a finalitat última, la satisfacció dels usuaris a través d'una prestació sanitària eficient i de qualitat.
L'experiència acumulada, al llarg de diversos anys, en la gestió de la llista d'ocupació d'institucions sanitàries ha posat de manifest l'existència d'unes realitats, de caràcter estructural que no troben un encaixament eficaç en la vigent configuració de la Llista d'ocupació i que, a pesar de les modificacions introduïdes per a pal·liar ineficiències existents, afloren de forma recurrent. En efecte, un dels nuclis sobre els quals es concentra l'oferta d'ocupació temporal està constituït per contractes de curta duració, fonamentalment incapacitats temporals, permisos, etc. als quals l'actual procediment de borsa és incapaç de respondre de manera àgil i eficient. Igualment ocorre amb determinades categories professionals, facultatius i infermeria, en les quals, durant molts períodes de l'any, l'oferta d'ocupació arriba a ser superior a la demanda existent.
Situacions com les descrites estan provocant una creixent judicialització en la cobertura d'ocupacions temporals derivades de la impossibilitat, per part dels gestors de les diferents àrees de salut, de garantir una eficaç prestació sanitària als usuaris a través d'uns procediments que s'han demostrat anquilosats i excessivament burocratitzats, incompatibles amb una administració sanitària àgil, flexible i eficient com demanen els ciutadans que garantisca, en tot moment, el dret constitucional a la salut.
D'altra banda, s'ha establit un nou marc normatiu per a la selecció del personal temporal, constituït per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels servicis de salut, i el Decret 7/2003, de 28 de gener, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de Selecció i Provisió de Places de Personal Estatutari al Servici d'Institucions Sanitàries de la Generalitat Valenciana, per la qual cosa pareix evident la necessitat d'adequar els procediments de selecció a estes normes.
Es fa doncs indefugible una regulació “ex novo” de la Llista d'ocupació de les institucions sanitàries que compte amb instruments àgils i flexibles per a la cobertura de places amb caràcter temporal.
Per això, la Mesa Sectorial de Sanitat, en sessions de 22 i 30 de desembre de 2003, aprovà “l'Acord entre la Conselleria de Sanitat i les Organitzacions Sindicals amb representació en la mesa sectorial de sanitat sobre la cobertura temporal de places del personal al qual resulta d'aplicació el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i òrgans dependents”.
Per tot allò que s'ha exposat, prèvia negociació en la mesa sectorial de sanitat, i d'acord amb l'article 44 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i les competències atribuïdes pel Decret 116/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat, i oït el Consell Jurídic Consultiu
ORDENE
Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
La present orde té per objecte regular el sistema de provisió de places de personal amb caràcter d'interinitat, eventual o de substitució, de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, que es preveja que tinguen una duració superior a 1 mes.
En el cas que la duració prevista siga igual o inferior a 1 mes, es recorrerà al sistema establit en la disposició addicional primera d'esta orde.
Els nomenaments en els llocs de treball dependents de les institucions sanitàries es faran a través de les llistes d'ocupació que es constituïsquen, segons els criteris i normes de funcionament que a continuació s'exposen, i sotmeses al control de comissions paritàries integrades per l'administració sanitària i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat, segons que preveu la Llei 9/1987, de 12 de juny.
Article 2. Principis jurídics aplicables
La present orde es regix pels principis i criteris generals següents:
a) Sotmetiment ple a la llei i al dret de totes les actuacions en els processos selectius.
b) Agilitat, igualtat, mèrit, capacitat, competència i publicitat en l'accés a la condició de personal estatutari temporal.
c) Eficàcia i imparcialitat en l'actuació dels responsables de la contractació del personal temporal.
d) Planificació eficient de les necessitats de recursos humans.
Article 3.Característiques generals
3.1. Incompatibilitats. Durant l'exercici temporal de la plaça no es pot compatibilitzar este lloc de treball amb un altre lloc, càrrec o activitat en el sector públic o privat, excepte els supòsits excepcionals que, amb una autorització prèvia, preveuen les disposicions en matèria d'incompatibilitats.
3.2. Règim de prestació de servicis. El règim de prestació de servicis és l'establit en el Decret 137/2003, de 18 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual es regula la jornada i horari de treball, permisos i llicències del personal al servici de les institucions sanitàries de la Generalitat dependents de la Conselleria de Sanitat.
3.3. Retribucions. Al personal temporal li correspondran les retribucions íntegres del lloc de treball per al qual haja sigut nomenat o contractat.
3.4. Règim jurídic. El personal que siga nomenat temporalment estarà subjecte, mentre dure tal nomenament al règim jurídic corresponent al lloc de treball per al qual ha sigut nomenat.
3.5. Complement específic. El personal mèdic interí o eventual, vinculat temporalment per causa de vacant o acumulació de tasques, tindrà assignat el complement específic C, excepte en el cas que no existisca este complement específic per a eixa categoria professional, especialitat o activitat, d'acord amb l'article 55.4 de la Llei 11/2000, de 28 de desembre.
3.6. Vinculació orgànica i funcional. El personal que siga nomenat temporalment tindrà, durant la vigència del nomenament temporal, la vinculació orgànica i funcional corresponent al lloc de treball per al qual haja sigut nomenat.
3.7. Sota cap supòsit la vinculació temporal a la Conselleria de Sanitat atorgarà cap dret a l'exercici definitiu del lloc o de preferència per a l'ingrés en el citat organisme, sense perjuí que els servicis prestats siguen valorats d'acord amb els barems de les fases de concurs de les corresponents convocatòries per a la provisió definitiva de llocs.
3.8. Contractes de guàrdies o Atenció Continuada: es regularan d'acord amb la legislació que hi siga d'aplicació.
Article 4. Requisits per a la inscripció en les llistes d'ocupació
4.1. Requisits generals
Les llistes d'ocupació estaran compostes per les persones que, havent sol·licitat la seua inclusió, reunisquen i acrediten els requisits següents:
1) Posseir la nacionalitat espanyola o la d'un Estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o ostentar el dret a la lliure circulació dels treballadors d'acord amb els tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, amb coneixement d'alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.
2) Estar en possessió de la titulació exigida en la convocatòria o en condicions d'obtindre-la dins del termini de presentació de sol·licituds.
3) Posseir la capacitat funcional necessària per a l'exercici de les funcions que es deriven del corresponent nomenament.
4) Haver fet els 18 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa.
5) No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servici de qualsevol Administració Pública o servici de salut, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques ni, si és procedent, per a l'exercici de la corresponent professió.
6) Obtindre almenys un punt segons el que disposa el barem de mèrits previst en l'article 10 de la present orde.
4.2. Requisits específics.
4.2.1. Per a places de medicina general, inclús metges de servici d'urgència, reforços, sanitaris locals o altres places de metges assistencials no especialistes, estar en possessió d'algun dels títols, certificats o diplomes previstos en el Reial Decret 853/1993, de 4 juny (BOE de 01.07.1993).
4.2.2. Per a places estatutàries de facultatiu especialista.
a) Metges: estar en possessió del títol de llicenciat o doctor en Medicina i Cirurgia i posseir el corresponent títol de metge especialista expedit pel Ministeri d'Educació i Ciència, excepte per a les places de les unitats de documentació clínica i admissió que només requeriran el títol de llicenciat o doctor en Medicina i Cirurgia.
b) Metges SAMU: trobar-se en possessió de qualsevol títol de metge especialista o del certificat previst en l'article 3 del Reial Decret 853/1993, de 4 de juny, sobre exercici de les funcions de metge de medicina general en el Sistema Nacional de Salut, així com del certificat acreditatiu d'haver realitzat els cursos d'actualització en transport sanitari medicalitzat terrestre i aeri o del diploma de transport sanitari medicalitzat, expedits pels òrgans competents o oportunament reconeguts.
c) Metge d'Empresa: estar en possessió del títol de llicenciat o doctor en Medicina i Cirurgia i posseir el corresponent títol de metge especialista en medicina del treball o diploma en medicina d'empresa.
d) Farmacèutics: estar en possessió del títol de Farmacèutic Especialista, expedit pel Ministeri d'Educació i Ciència, i acreditar la seua formació en l'especialitat que es tracte mitjançant diploma expedit per la corresponent escola d'especialització o formació completa com a farmacèutic intern i resident, realitzada en centres acreditats o degudament reconeguts, prèvia la superació de la prova nacional selectiva que establixen les disposicions vigents. Estos llicenciats o doctors podran accedir a places de les especialitats de farmàcia hospitalària, anàlisi clínica, microbiologia, bioquímica clínica i parasitologia clínica en funció del títol d'especialitat que ostenten.
e) Químics: estar en possessió del títol de llicenciat o doctor en Ciències Químiques i acreditar la seua formació en l'especialitat que es tracte mitjançant diploma expedit per la corresponent escola d'especialització o formació completa com a químic intern i resident, realitzada en centres acreditats o degudament reconeguts, prèvia la superació de la prova nacional selectiva que establixen les disposicions vigents. Estos llicenciats o doctors podran accedir a places de les especialitats d'anàlisi clínica, microbiologia i parasitologia i bioquímica clínica en funció del diploma d'especialització o certificat de residència efectuada que ostenten.
f) Biòlegs: estar en possessió del títol de llicenciat o doctor en Ciències Biològiques, i acreditar la seua formació en l'especialitat que es tracte mitjançant formació completa com a biòleg intern i resident, realitzada en centres acreditats o degudament reconeguts, prèvia la superació de la prova nacional selectiva que establixen les disposicions vigents. Estos llicenciats o doctors podran accedir a places de les especialitats de bioquímica clínica, immunologia, microbiologia i parasitologia i anàlisi clínica, en funció del certificat de residència efectuada que tinguen.
g) Especialistes en Radiofísica Hospitalària: estar en possessió del títol de llicenciat o doctor en Ciències Físiques, i acreditar la seua formació en l'especialitat que es tracte mitjançant formació completa com a físic intern i resident, realitzada en centres acreditats o degudament reconeguts, després de la superació de la prova nacional selectiva que establixen les disposicions vigents.
h) Odontòlegs: estar en possessió del títol de llicenciat o doctor en Odontologia. Estos llicenciats o doctors podran accedir a places d'Odontologia.
i) Psicòlegs clínics: estar en possessió del títol de llicenciat o doctor en Psicologia, i acreditar la seua formació en l'especialitat que es tracte mitjançant formació completa com a psicòleg intern i resident, realitzada en centres acreditats o degudament reconeguts, després de la superació de la prova nacional selectiva que establixen les disposicions vigents.
4.2.3. Per a places de personal sanitari no facultatiu, fins i tot sanitaris locals.
a) ATS/diplomat en Infermeria: estar en possessió del títol d'ATS/diplomat en Infermeria o equivalent. Estos titulats podran accedir als llocs d'ATS/DUI i practicant/ATS, així com, en funció de tindre la corresponent titulació i especialitat, als de comare, ATS/DUI de Salut Mental o ATS/DUI d'Empresa.
b) ATS/DUI SAMU: trobar-se en possessió del títol de diplomat universitari en Infermeria o bé d'ajudant tècnic sanitari així com del certificat acreditatiu d'haver fet els cursos d'actualització en transport sanitari medicalitzat terrestre i aeri o del diploma de transport sanitari medicalitzat, expedits pels òrgans competents o oportunament reconeguts.
c) Fisioterapeutes: estar en possessió del títol de diplomat en Fisioteràpia o ATS amb l'especialitat de fisioteràpia. Podran accedir a places de fisioterapeuta.
d) Tècnics especialistes: estar en possessió del títol de formació professional de grau superior o equivalent, en l'especialitat corresponent al lloc de treball.
e) Auxiliars d'Infermeria: estar en possessió del títol de tècnic en atencions auxiliars d'infermeria, o Formació Professional de primer grau, branca sanitària, expedit pel Ministeri d'Educació i Ciència.
4.2.4. Per a places de personal no sanitari.
a) Estar en possessió de la titulació que l'habilite per a l'exercici del lloc de treball corresponent.
b) Per a les places d'informàtics es requerirà la següent titulació.
– Grup A: analista d'aplicacions: llicenciat en Informàtica o enginyer superior en Informàtica.
– Grup B: analista programador: diplomat en Informàtica o enginyer tècnic en Informàtica.
– Grup C: grau superior en Informàtica.
c) Els aspirants a places de la categoria de conductors han de trobar-se en possessió, a més de la titulació corresponent, del permís de conduir de la categoria B2 o D, segons el vehicle a conduir i, si és procedent, estar en possessió del certificat de conductor portalliteres.
d) Els aspirants a places de cuiner o marmitó han d'estar en possessió del carnet de manipulador d'aliments d'alt risc.
Els requisits establits en els apartats anteriors han de complir-se en el moment d'inscriure's en la llista d'ocupació i mantindre's en el moment del nomenament, moment en què s'acreditaran.
Amb les excepcions que es recullen en els distints apartats del present article, en cap cas es requerirà a la persona aspirant a ocupació eventual o interí titulació acadèmica o experiència superior a l'exigida oficialment en les diferents ofertes d'ocupació pública per a la seua categoria.
Article 5. Inscripció en les llistes d'ocupació
5.1. Sol·licitud
Les persones interessades a inscriure's en les llistes d'ocupació, tant de torn lliure com de promoció interna temporal, han de formular una única sol·licitud, segons el model oficial que consta com a annex I de la present orde, i que serà facilitat gratuïtament a les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat i en els centres de gestió. S'admetran fotocòpies dels models.
Cada persona interessada presentarà una única sol·licitud, en la qual podrà inscriure's com a màxim en tres àrees o departaments i en tres categories professionals distintes.
5.2. Presentació
Les sol·licituds d'inscripció i aportació de nous mèrits es presentaran dirigides a la Direcció Territorial de la Conselleria de Sanitat o Gerència de l'Àrea d'Alcoi que trie el sol·licitant.
5.3. Períodes de presentació.
Les sol·licituds de nous aspirants es presentaran, excepte les excepcions que s'indiquen, durant el mes d'octubre de cada any, i estaran obertes per a l'aportació de nous mèrits de sol·licitants ja inscrits durant el mes de novembre de cada any. Estos nous mèrits es presentaran en el mateix model annex I, i haurà de presentar-se juntament amb la nova autobaremació.
En els casos de personal facultatiu i sanitari de grup B de titulació, les llistes estaran obertes entre els dies 1 al 15 de cada mes per a noves inscripcions, i durant els mesos de març i novembre per a l'actualització de mèrits. Les inscripcions produiran efectes transcorreguts dos mesos des de la data de la seua presentació.
Excepcionalment, la Comissió Central podrà acordar l'obertura d'altres períodes, tant per a noves inscripcions com per a l'actualització d'estes. Estos acords seran publicats en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i en els taulers d'anuncis de les Direccions Territorials de Sanitat i Àrea de Salut d'Alcoi, i es comunicaran als sindicats representats en les Comissions Central i Sectorials de Seguiment.
5.4. Documentació que cal aportar juntament amb la instància.
5.4.1. Junt amb la instància, les persones interessades a formar part de les llistes d'ocupació, han d'aportar la documentació següent:
a) Documentació acreditativa de la titulació que els habilita per a l'exercici de la plaça que sol·liciten.
b) Documentació acreditativa dels mèrits que les persones interessades desitgen fer valdre d'acord amb el barem establit en l'article 10 de la present orde, referit al barem de mèrits.
c) Full d'autobaremació que s'acompanya junt amb la instància. Han de presentar una autobaremació per cada categoria en què s'inscriguen.
d) En el cas de la llista de promoció interna temporal han de presentar una còpia del nomenament en propietat en institució sanitària dependent de la Conselleria de Sanitat, així com certificat de servicis prestats des de la data de presa de possessió i de trobar-se en situació d'actiu o equivalent.
e) Fotocòpia del document nacional d'identitat o document d'identificació equivalent per als ciutadans d'estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o que tinguen el dret a la lliure circulació de treballadors conforme als tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya.
5.4.2. La documentació aportada al costat de la instància ha de presentar-se ben compulsada, per l'organisme que emeté el document o per qualsevol administració pública, d'acord amb els articles 2 i 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
5.5. Mitjans de localització
Per a millorar l'agilitat en la localització de la persona a nomenar, en la sol·licitud d'inscripció en la llista d'ocupació, haurà d'indicar, d'entre els següents, dos mitjans pels quals desitge rebre els avisos de nomenaments: telèfon mòbil, telèfon fix, telegrama, correu electrònic o missatge SMS. La comunicació del nomenament s'efectuarà per un dels dos migs indicats, i en el supòsit que no s'haguera indicat cap, s'utilitzarà el telegrama.
5.6. Llistes d'inscrits
En cada direcció territorial, d'àrea o centre de gestió es publicarà, en la pàgina web de la conselleria i en el tauler d'anuncis, la llista nominal d'inscrits en cada torn (ordinari o de promoció interna temporal), i en cada una de les llistes d'ocupació que s'hagueren constituït, amb expressió de la puntuació atorgada a cada inscrit i, si és procedent, el motiu de l'exclusió. Esta publicació, que tindrà caràcter provisional, obrirà automàticament un termini de 15 dies naturals per a l'esmena d'errors o defectes, d'ofici o a instància de les persones interessades. Finalitzat el dit termini, es publicarà la llista definitiva d'inscrits, amb expressió de la puntuació corresponent i, si és procedent, el motiu d'exclusió. L'entrada en vigor de les llistes es decidirà per la Comissió Central de Seguiment.
Article 6. Funcionament de les llistes d'ocupació temporal
6.1. Constitució de llistes
Es constituirà una llista d'ocupació temporal per cada àrea, subdividida en tantes llistes sectorials com categories, especialitats o modalitats de llocs de treball existisquen i estes, al seu torn, s'organitzaran en dos torns: torn de promoció interna temporal i torn ordinari.
6.2. Assignacions
Els nomenaments s'assignaran segons el lloc que ocupe en les llistes d'ocupació de la categoria sol·licitada, aprovades definitivament les llistes, respectant l'orde cronològic de les sol·licituds de cobertura de llocs per les institucions sanitàries.
6.3. Efectes
El nomenament d'un treballador suposarà que passa automàticament a la situació d'actiu, segons es definix més endavant.
6.4. Avisos i documentació necessària.
Quan es produïsca la necessitat de fer un nomenament temporal s'avisarà, mitjançant el sistema indicat per la persona interessada en la seua sol·licitud, segons l'orde de puntuació de la llista d'inscrits, el sol·licitant corresponent. Es farà constar, mitjançant diligència firmada per dos persones, el sistema de comunicació emprat i la comunicació personal amb la persona interessada.
La persona interessada disposarà fins a les 15 hores del següent dia hàbil per a presentar-se davant l'òrgan de contractació aportant la documentació necessària:
a) Document Nacional d'Identitat
b) Títol acadèmic exigit per a l'exercici del corresponent lloc de treball.
En el supòsit de no comparéixer en el termini concedit, s'entendrà que rebutja l'oferta, la qual cosa serà causa de passar a situació de no disponible per penalització.
6.5. Supòsits de no existir inscrits en la llista d'ocupació.
En els supòsits de falta d'aspirants inscrits en les llistes d'una àrea o d'esgotament d'estes, es procedirà a la cobertura urgent pel procediment regulat en la disposició addicional primera d'esta orde, i se'n donarà compte en tot cas a la Comissió Sectorial de Seguiment.
6.6. Situació de no disponible voluntari.
Els sol·licitants inclosos en les distintes llistes d'ocupació podran sol·licitar passar a la situació de no disponible voluntari d'una o diverses de les llistes, a petició pròpia presentada amb 15 dies d'antelació a la data d'inici de la dita situació. La duració mínima d'esta situació serà d'un mes, transcorregut el qual podran sol·licitar la seua reactivació en qualsevol moment, reactivació que tindrà efectes a partir dels 30 dies de la seua presentació.
Igualment, els sol·licitants inclosos en les distintes llistes d'ocupació hauran de sol·licitar passar a situació de no disponible voluntari en la llista o llistes en què s'haja inscrit, en els supòsits d'obtenció d'un nomenament en qualsevol Administració Pública o contracte en el sector privat; podran sol·licitar la seua reactivació a la finalització del contracte, que tindrà efectes en el mateix termini fixat en el paràgraf anterior.
6.7. Nomenaments d'Atenció Continuada o de guàrdies mèdiques o a temps parcial.
El personal amb nomenaments d'Atenció Continuada o de guàrdies mèdiques podrà renunciar al nomenament al terme del primer any o successius sense que la renúncia supose cap penalització per a este. Les renúncies han de presentar-se dins del mes següent al qual es complisca cada any de duració d'este nomenament.
De la mateixa manera, si el nomenament fóra a temps parcial, el nombre d'hores del qual siga igual o inferior a la meitat de la jornada establida, podrà renunciar al nomenament, en els mateixos termes que en el paràgraf anterior.
Els inscrits amb este tipus de nomenaments estaran en situació de disponible especial per a ser nomenats per a places vacants (no subjectes a reserves).
Article 7. Llista d'ocupació del torn de promoció interna temporal
7.1. Inscripció en les llistes del torn de promoció interna temporal
El personal amb nomenament en propietat en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, que es trobe en situació d'actiu o assimilat, podrà inscriure's en les llistes de promoció interna temporal.
7.2. Assignació de puntuació
Per a l'assignació de puntuació en les llistes del torn de promoció interna temporal seran tinguts en compte els apartats a) i c) del barem de mèrits previst en l'article 10 d'esta orde, referit al barem de mèrits.
A més, es tindrà en compte la formació contínua i continuada, fins a un màxim de 5 punts, d'acord amb l'escala que es regule per resolució de la Direcció General de Recursos Humans.
Es puntuarà com a temps treballat el primer any en la situació d'excedència per a l'atenció de fills.
7.3. Nomenaments a oferir
El 50 per 100 dels nomenaments de cada categoria, especialitat i àrea, de duració prevista igual o superior a tres mesos, s'oferiran alternativament entre els torns ordinari i de promoció interna temporal.
Les llistes del torn de promoció interna temporal quedaran suspeses per a nomenaments amb data d'inici entre els mesos de juny a setembre que no tinguen la consideració de vacants, i s'activaran novament a la finalització del període citat.
Article 8. Situacions en les llistes d'ocupació
Els integrants de les distintes llistes d'ocupació que es constituïsquen, tant els de torn ordinari com els de promoció interna temporal, podran estar en qualsevol de les situacions següents:
8.1. Actiu
Quan el sol·licitant es trobe vinculat a alguna institució sanitària de la Conselleria de Sanitat mitjançant qualsevol nomenament temporal.
8.2. Disponible
Quan el sol·licitant es trobe en la llista a l'espera de rebre qualsevol nomenament temporal
8.3. No disponible voluntari
Quan el sol·licitant inclòs en les distintes llistes d'ocupació sol·licite la seua suspensió d'una o diverses de les llistes, a petició pròpia.
També estaran en esta situació en els supòsits d'obtenció d'un nomenament en qualsevol Administració Pública o contracte en el sector privat.
8.4. Disponible especial
Estaran en esta situació:
– Els sol·licitants actius amb nomenaments per a guàrdies, ATC o a temps parcial.
– Els inscrits en el torn de promoció interna temporal als quals s'haja oferit un nomenament per a plaça no vacant.
– Els inscrits en el torn ordinari que tinguen una puntuació superior a 14,4 punts en l'apartat d'antiguitat.
En esta situació es conservarà, durant la vigència de la corresponent Edició de les Llistes d'Ocupació, el número d'orde per a ser-los oferits nomenaments per a places vacants, i així ho sol·liciten.
8.5. No disponible provisionalment
Esta situació, que es declararà d'ofici, es produirà quan l'interessat haja sigut seleccionat tres vegades sense que se li haguera pogut comunicar la selecció a través dels mitjans que haguera indicat en la seua sol·licitud.
D'este fet, se'n donarà compte a la persona interessada mitjançant notificació escrita en la qual s'indicarà que ha de sol·licitar passar a situació de disponible dins dels deu dies següents a la recepció d'esta, i que en cas contrari, transcorregut eixe termini, passarà a la situació de no disponible voluntari.
Esta notificació de passar a la situació de disponible serà efectiva als set dies d'haver-la presentada.
8.6. No disponible per penalització.
8.6.1. Penalitzacions: el personal que, després d'haver sigut avisat d'un nomenament, amb constància de la seua recepció per la persona interessada, no comparega en el termini concedit per a formalitzar-lo o que hi renuncie sense concórrer cap de les causes justificatives, romandrà tres mesos en esta situació la primera vegada que es produïsca, sis mesos la segona, i un any a partir de la tercera vegada. Les renúncies han de ser consecutives. En esta situació no se li podrà oferir cap nomenament, excepte situacions excepcionals en què s'esgoten íntegrament les llistes.
Quan es produïsca tal situació, serà comunicada per escrit a la persona interessada, a fi que al·legue el que estime oportú en defensa dels seus interessos, advertint-li que si no justifica documentalment i fefaentment els motius per què no ha formalitzat el nomenament, en el termini de deu dies hàbils des de la recepció de la notificació, passarà a ser definitiva i inamovible fins a finalitzar els terminis establits en el paràgraf anterior.
8.6.2. Causes Justificatives: no s'incorrerà en situació de no disponible per penalització en supòsits de permís per maternitat, paternitat i adopció, el compliment d'un deure públic inexcusable, supòsits d'embaràs en els quals estiga contraindicat mèdicament la prestació laboral i la resta de supòsits previstos en la Llei 39/1999, de 5 de novembre, de conciliació de la vida familiar i laboral.
Igualment, es consideraran justificades les renúncies a nomenaments en casos de malaltia greu de la persona interessada, entenent com a tal la que requerisca hospitalització en institució sanitària o hospitalització domiciliària de llarga duració.
Article 9. Publicitat
Mensualment es farà públic en els taulers d'anuncis de les direccions territorials i àrees de salut i en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat, la relació d'inscrits que hagen formalitzat i finalitzat nomenaments temporals del mes anterior. Igualment, en eixa publicació es farà constar en quina situació es troba cada un dels inscrits.
La dita relació, amb indicació del número d'orde en la llista del treballador, i de la classe de nomenament subscrit, serà entregada amb la mateixa periodicitat als sindicats representats en les Comissions de Seguiment en suport informàtic.
Article 10. Barem de mèrits
Per a l'assignació de puntuació en la fase de baremació, es tindran en compte els mèrits següents:
a) Temps treballat
a.1) per cada mes de treball en institucions sanitàries públiques, gestionades directament o indirectament segons que establix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en la mateixa categoria o especialitat en què se sol·licita ocupació temporal: 0'30 punts.
a.2) per cada mes de treball en institucions sanitàries públiques, gestionades directament o indirectament segons que establix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en distinta categoria o especialitat: 0'15 punts.
Al personal nomenat per a guàrdies o realització d'Atenció Continuada, per cada 130 hores se li reconeixerà com un mes de treball, o la part que hi corresponga proporcionalment.
La puntuació màxima que es podrà obtindre en este apartat serà de 70 punts.
b) Nota d'oposició:
D'acord amb la nota obtinguda en l'últim procés selectiu convocat per la Conselleria de Sanitat, i en la categoria en què sol·licite la seua inscripció, s'aplicarà l'escala següent:
0 : 0 punts
de 0'1 a 2'9: 3 punts
de 3 a 4'9: 7 punts
de 5 a 6'9: 14 punts
de 7 a 10: 26 punts
Si el procés selectiu consta de més d'un examen, s'aplicarà l'escala anterior al resultant de sumar les notes obtingudes dividit pel nombre d'exercicis eliminatoris de la fase d'oposició.
La puntuació màxima que es podrà obtindre en este apartat serà de 26 punts.
c) Valencià:
Fins a un màxim de 4 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat emés o homologat per la JQCV, d'acord amb l'escala següent:
Oral: 1 punt
Elemental: 2 punts
Mitjà: 3 punts
Superior: 4 punts
En cas d'empat, s'acudirà a la major puntuació obtinguda en cada apartat, segons el seu orde; si persistira dirimirà la nota de la fase d'oposició i, si continuara l'empat, es resoldrà a favor del sol·licitant de major edat.
Article 11. Nomenaments
11.1. Òrgan competent
Els nomenaments els farà l'òrgan competent d'acord amb la normativa aplicable. En el moment del nomenament, el candidat proposat ha d'acreditar que reunix tots els requisits, generals i específics, exigits en l'article 4.
11.2. Període de prova
El personal estatutari temporal podrà estar subjecte a un període de prova, durant el qual serà possible la resolució de la relació estatutària a instància de qualsevol de les parts. El període de prova no podrà superar els tres mesos de treball efectiu en el cas de personal previst en els articles 6.2.a) i 7.2.a) de l'Estatut Marc, i els dos mesos per a la resta del personal. En cap cas el període de prova podrà excedir la meitat de la duració del nomenament, si hi està explicitat. Estarà exempt del període de prova qui ja ho haguera superat amb ocasió d'un anterior nomenament temporal per a la realització de les mateixes funcions en la Conselleria de Sanitat en els dos anys anteriors a l'expedició del nou nomenament.
La falta de superació del període de prova suposarà l'exclusió en la llista d'eixa categoria i requerirà un informe del gerent o director de la institució que n'explique els motius, que haurà d'emetre's abans dels quinze dies. Tot açò ho ha d'aprovar la comissió sectorial corresponent, que determinarà el canvi de la seua situació en les llistes .
Article 12. Comissions sectorials i central de seguiment
12.1. Comissió Central de Seguiment
S'establix una Comissió Central de Seguiment. Esta comissió serà paritària i estarà formada per representants de l'administració Sanitària i de les Organitzacions Sindicals presents en mesa sectorial de sanitat i firmants de l'acord de 12.01.2004 o adherides a este amb posterioritat. D'entre els representants de l'administració Sanitària serà nomenat un president que tindrà vot de qualitat. La Comissió Central de Seguiment tindrà les funcions atribuïdes per esta orde i, a més, les següents:
a) Dictar les instruccions necessàries per a l'eficaç compliment d'esta orde.
b) Resoldre les discrepàncies que siguen sotmeses al seu coneixement.
c) Definir criteris uniformes d'actuació.
d) Rebre les notificacions de les penalitzacions que acorden les comissions sectorials de seguiment, així com resoldre els conflictes sorgits en relació amb estes.
e) Atendre totes les qüestions que en matèria de contractació no estiguen previstes en la present orde.
La Comissió Central de Seguiment es reunirà, com a mínim, una vegada a l'any.
12.2 Comissions Sectorials de Seguiment
En cada direcció territorial i la Gerència d'Àrea d'Alcoi es constituirà una Comissió Sectorial de Seguiment de les Llistes d'Ocupació. Estes comissions seran paritàries i estaran formades per representants de l'administració Sanitària i de les organitzacions sindicals presents en mesa sectorial de sanitat i firmants de l'Acord de 12 de gener de 2004, o adherides a este amb posterioritat. D'entre els representants de l'administració Sanitària serà nomenat un president que tindrà vot de qualitat.
Les Comissions Sectorials de Seguiment tindran com a funcions el control i el seguiment del compliment dels acords de la Comissió Central en els seus respectius àmbits territorials.
Cada Comissió Sectorial de Seguiment es reunirà, com a mínim, una vegada al mes.
Disposició addicional primera
Procediment per als nomenaments de personal per termini igual o inferior a un mes.
Per a atendre els casos en què es preveja que la necessitat de cobertura temporal de la necessitat assistencial no requerisca la formalització d'un nomenament per a un període superior a un mes, es procedirà de la forma següent:
a) Es constituirà en cada centre de gestió una Comissió de Seguiment composta per dos membres en representació de l'administració i un en representació dels sindicats presents en mesa sectorial de sanitat i firmants de l'Acord de 12 de gener de 2004, o adherits a este amb posterioritat, les funcions del qual seran:
– Tindre coneixement de la idoneïtat dels aspirants que hagen presentat sol·licitud per a l'obtenció de nomenaments de duració igual o inferior a un mes en el centre de gestió respectiu.
– Rebre informació quinzenal dels nomenaments de duració igual o inferior a un mes duts a terme pel corresponent centre de gestió.
b) Per part de la direcció dels centres de gestió es nomenarà amb caràcter urgent a la persona, d'entre els aspirants, que reunisca els requisits per a l'exercici del corresponent lloc de treball.
Disposició addicional segona
Categories professionals en les llistes d'ocupació temporal i
desplegament de la present orde
En el termini de sis mesos, per resolució del director general de Recursos Humans, prèvia negociació en la mesa sectorial de Sanitat, s'establiran les categories en què es constituiran Llistes d'Ocupació Temporals, i es regularan totes aquelles qüestions no contemplades en la present orde.
Disposició addicional tercera
Adhesió a l'Acord de 12.01.2004 per les organitzacions sindicals presents en mesa sectorial de sanitat que no el van firmar
Les organitzacions sindicals presents en la mesa sectorial de Sanitat que no firmaren l'Acord de 12.01.2004 sobre la cobertura temporal de places de personal a qui els resulte d'aplicació el Decret 71/89, de 15 de maig, podran adherir-s'hi mitjançant un escrit dirigit a l'òrgan competent en matèria de personal de la Conselleria de Sanitat.
Disposició addicional quarta
Full d'autobaremació per al torn de promoció interna temporal
L'apartat 2 de l'article 7 de la present orde preveu el còmput de la formació contínua i continuada, fins a un màxim de 5 punts, en el barem dels candidats del torn de promoció interna temporal i que per resolució de la Direcció General de Recursos Humans es regularà l'escala de puntuació corresponent.
Es faculta el director general de Recursos Humans perquè simultàniament aprove el full d'autobaremació del torn de promoció interna temporal.
Disposició transitòria primera
Unificació de les llistes d'ocupació temporal
La Conselleria de Sanitat té regulades les següents borses de treball:
– Resolució de 20 de març de 1997, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'ordena la publicació de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat per al seguiment de la contractació temporal de personal al servici de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, sobre normes de funcionament de la borsa de treball per a la vinculació temporal de personal a les citades institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, modificada per resolucions de 18.09.1997, del secretari general de la Conselleria de Sanitat; de 11.02.1999, del secretari general de la Conselleria de Sanitat; de 25.08.2000, del director general de Recursos Humans i Econòmics de la Conselleria de Sanitat; i de 23.05.01, del director general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat.
– Resolució de 19 de maig de 1998, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'ordena la publicació de les normes de funcionament de la borsa de treball per a la vinculació temporal de personal informàtic en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
– L'Orde de 23 de juny de 2003, del conseller de Sanitat, per la qual es publica el pacte sobre constitució de borses de treball per a la cobertura d'ocupació temporal en llocs de treball de centres de salut pública de la Conselleria de Sanitat i s'establixen les seues normes de funcionament.
– Resolució de 20 d'octubre de 2003, del director general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'ordena la publicació de les bases per a la selecció de personal per a la cobertura temporal de 63 places en les Unitats Perifèriques del Servici de Prevenció de Riscs Laborals dependents de la Conselleria de Sanitat.
En el termini màxim de dotze mesos, es regularà, mitjançant resolució del director general de Recursos Humans, la unificació de totes les borses de personal existents en una que englobe tot el personal inclòs en el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat Valenciana, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i òrgans dependents.
Queden excloses d'esta unificació les borses regulades per l'Orde de 23.06.2003, del conseller de Sanitat i per Resolució de 20.10.2003, del director general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat, fins a la finalització de la següent oferta d'ocupació públic de les categories professionals corresponents.
Disposició transitòria segona
Aplicació plena del barem de mèrits
La puntuació màxima establida en l'apartat de temps treballat i l'apartat de nota d'oposició del barem de mèrits de l'article 10, no s'aplicaran fins a la finalització de la següent oferta d'ocupació pública de les categories professionals corresponents.
Disposició transitòria tercera
Període extraordinari d'inscripcions en les llistes d'ocupació i d'actualització de mèrits
En el moment que finalitze l'execució de la primera oferta pública d'ocupació ordinària, s'obrirà un període extraordinari per a noves inscripcions i actualització de mèrits, de la categoria corresponent i es procedirà en eixe moment a la reordenació de les llistes d'ocupació existents.
L'obertura del mencionat termini extraordinari d'inscripció i actualització de mèrits serà publicada en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i en el tauler d'anuncis de les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat i de l'Àrea de Salut d'Alcoi.
Disposició transitòria quarta
Extinció de les actuals llistes d'ocupació
Les actuals borses de treball deixaran de funcionar, inclosa la borsa de personal informàtic en les institucions sanitàries, quan entren en funcionament les llistes d'ocupació previstes en esta orde. Totes les persones interessades a participar en les llistes noves han d'inscriure-s'hi novament.
Disposició derogatòria
Derogació de normes
Sense perjuí del règim transitori previst en esta orde, queden derogades les disposicions següents:
Resolució de 20 de març de 1997, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'ordena la publicació de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat per al seguiment de la contractació temporal de personal al servici de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, sobre normes de funcionament de la borsa de treball per a la vinculació temporal de personal a les citades institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat.
Resolució de 18 de setembre de 1997, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual es dicten normes sobre la borsa de treball d'institucions sanitàries, en desenvolupament de l'Acord de 13 de març de 1997.
Resolució d'11 de febrer de 1999, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual es publiquen distints acords sobre la borsa de treball d'institucions sanitàries, en desenvolupament de l'Acord de 13 de març de 1997.
Resolució de 25 d'agost de 2000, del director general per als Recursos Humans i Econòmics de la Conselleria de Sanitat, per la qual es publiquen distints acords sobre borsa de treball d'institucions sanitàries, en desenvolupament de l'Acord de 13 de març de 1997.
Resolució de 23 de maig de 2001, del director general per als Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat, per la qual es publiquen distints acords sobre borsa de treball d'institucions sanitàries, en desenvolupament de l'Acord de 13 de març de 1997.
Resolució de 19 de maig de 1998, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'ordena la publicació de les normes de funcionament de la borsa de treball per a la vinculació temporal de personal informàtic en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
València, 27 de maig de 2004
El conseller de Sanitat,

linea
Mapa web