Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient.

(DOGV núm. 1904 de 16.11.1992) Ref. Base de dades 2701/1992

Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient.
El Decret 194/1991, de 28 d'octubre, del Govern Valencià, va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, i va establir l’estructura per al desplegament de les competències atribuïdes pel Decret 12/1991, de 29 de juliol, del President de la Generalitat Valenciana.
El projecte de Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 1993, que preveu la supressió d'una direcció general d'aquesta conselleria, i també l’experiència adquirida en el funcionament d'algunes unitats, fan necessària la modificació del Reglament Orgànic i Funcional vigent.
Per això, d'acord amb les disposicions de l'article 35.f) i 70 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, a proposta del Conseller de Medi Ambient, i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 10 de novembre de 1992,
DECRETE
Article únic
Es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, aprovat per Decret 194/1991, de 28 d'octubre, del Govern Valencià, en els termes que s'hi expressen tot seguit:
a) L’article 2.2 queda redactat com segueix:
«2. Les direccions generals de la conselleria són les següents:
- Direcció General de Recursos Forestals.
- Direcció General de Qualitat Ambiental.
- Direcció General de Conservació del Medi Natural».
b) S'afegeix el següent paràgraf a l'article 6:
«3. Sota la dependència del Cap del Gabinet del Conseller, el Gabinet Tècnic, amb rang de servei, és una unitat pluridisciplinar que té atribuït l’estudi i prestació d'assessorament i assistència tècnica a la conselleria i, en especial, al conseller i al secretari general. Realitza les funcions de creació, manteniment i gestió d'un arxiu cartogràfic i els elements de cartografia territorial que conté, per a aplicar-los en els processos de planificació, anàlisi i control. Li correspon també l’elaboració de la memòria anual d'activitats de la conselleria. Cuidarà de totes les publicacions de la conselleria i mantindrà un centre de documentació sobre aquelles matèries del seu interès. A més executarà i gestionarà els programes de difusió i divulgació ambiental de la conselleria».
c) L'article 8 queda redactat com segueix:
«La Secretaria General, per al desenvolupament de les funcions que té, s'estructura en les següents unitats:
- Secretaria General Administrativa.
- Servei Jurídic».
d) El paràgraf b) de l'apartat 1 de l'article 9 queda derogat i sense efecte.
e) L'apartat 2 de l'article 9 queda redactat com segueix:
«Per a la realització de totes aquestes funcions, la Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:
- Servei d'Inspecció.
- Servei de Gestió Administrativa.
- Servei de Gestió Econòmico-pressupostària».
f) L'apartat 1 de l'article 10 queda derogat i sense efecte.
g) L'article 11 queda redactat com segueix:
«Al Servei Jurídic, com a unitat específica en matèria jurídica, integrada en la Secretaria General, li correspondran les funcions següents:
1. L'assessorament jurídic de tota la conselleria.
2. Informar i, si escau, elaborar les disposicions de caràcter general, convenis i circulars que emanen dels distints òrgans directius de la conselleria. Informar sobre disposicions que, procedents d'altres conselleries, hagen de ser sotmeses al Govern Valencià. Emetre informes i dictàmens jurídics a sol·licitud del conseller o d'altres òrgans de la conselleria.
3. Informar sobre els recursos que s'interposen davant el conseller o d'altres òrgans de la conselleria i, si escau, elaborar les propostes de resolució.
4. L'ordenació de la documentació jurídica i el seguiment de la legislació estatal i d'altres comunitats autònomes.
5. Les actuacions que, per imperatiu legal, vinguen imposades en els procediments establerts en la legislació aplicable en matèria de medi ambient».
h) El capítol V passa a denominar-se «De la Direcció General de Qualitat Ambiental».
i) L'article 15 queda redactat com segueix:
«A la Direcció General de Qualitat Ambiental li compet l’elaboració i proposta de plans i programes ambientals, la declaració d'impacte ambiental, residus sòlids, la qualificació d'activitats, el control de la contaminació atmosfèrica, la gestió i control de la qualitat de les aigües continentals i naturals i els recursos hidrològics».
j) L'article 16 queda redactat com segueix:
«Per al desplegament de les seues funcions, la Direcció General de Qualitat Ambiental s'estructura en els següents serveis:
1. Servei de Programació i Avaluació de l’Impacte Ambiental, al qual corresponen la proposta d'establiment de directrius per a l’ordenació dels recursos naturals de cara a un aprofitament sostingut, les avaluacions d'impacte ambiental, el seu estudi i declaració, el seguiment i vigilància del compliment de les condicions establertes en la declaració d'impacte ambiental, informar sobre els instruments de planejament urbanístics, la instrucció i tramitació dels expedients d'activitats subjectes a qualificació, les matèries d'activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses, informar a les comissions provincials de qualificació d'activitats i impacte ambiental i l’elaboració, formulació i proposta de plans i programes mediambientals.
2. Servei de Residus i Contaminació, al qual corresponen la planificació i coordinació de la gestió dels residus sòlids, urbans i industrials, en especial els tòxics i perillosos, així com també, dels procediments i tècniques d'eliminació, tractament, recuperació, reciclatge i reutilització, i la vigilància, el seguiment i el control de la contaminació atmosfèrica, tant acústica com gasosa.
3. Servei d'Anàlisi i Vigilància de la Qualitat de les Aigües, al qual correspon la vigilància, el seguiment i el control dels nivells de qualitat de les aigües continentals i de les platges, els assumptes relacionats amb el vessament d'aigües residuals i industrials, la vigilància, seguiment i control de les aigües de consum públic, residuals, litorals i continentals, i de les condicions sanitàrio-ambientals de locals i edificis de convivència o ús públic, campaments, piscines i aigües de bany, i, en general, dels llocs on s'hi realitzen activitats d'esbargiment i oci.
4. Servei de Planificació del Recursos Hidrològics, al qual corresponen l’estudi i l’elaboració de propostes i programes de depuració, orientats a millorar i, si s'escau, a eliminar la contaminació de les aigües continentals, i el seguiment i control de les activitats relacionades amb els recursos hidrològics de la Comunitat Valenciana».
k) El capítol VII (articles 19 i 20) queda derogat i sense efecte.
l) La disposició addicional queda redactada com segueix:
«Les actuals comissions provincials de qualificació d'activitats i impacte ambiental s'integren en els corresponents serveis territorials, sota la dependència orgànica i funcional de la Direcció General de Qualitat Ambiental».
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Autoritzar el Conseller de Medi Ambient per a elaborar, aprovar i publicar el text refós del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient amb les modificacions derivades d'aquest decret.
Segona
Aquest decret entrarà en vigor el mateix dia de publicar-lo al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 de novembre de 1992.
El President de la Generalitat Valenciana,
JOAN LERMA i BLASCO.
El Conseller de Medi Ambient,
ANTONIO ESCARRE I ESTEVE.

linea
Mapa web