Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 37/1986, de 10 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableix l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum de la Generalitat Valenciana.

(DOGV núm. 380 de 23.05.1986) Ref. Base de dades 0682/1986

Decret 37/1986, de 10 de març, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableix l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum de la Generalitat Valenciana.
El Decret 114/1985, de 25 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, i el Decret de 25/1985, de 25 de juliol, de la Presidència de la Generalitat, han suposat la creació de la Conselleria de Sanitat i Consum com a resultat, entre d’altres mesures, d'un propòsit de distribució més eficaç de les competències de la Generalitat Valenciana, tant pel que fa referència a les assumides actualment com a les que aviat han de completar les previsions estatuàries.
Obligats per la necessitat de vertebrar orgànica i funcionalment un Departament nou, i de reordenar allò abans estructurat, per a l'acomodació òptima a l'esperit que impulsà la configuració nova del Govern Valencià, s'imposa l'aprovació d'aquesta norma, a l'empara del que disposa l'article 70 de la Llei 5/1985, de 29 de desembre, del Govern Valencià.
En l’àmbit sanitari, aquest Reglament introdueix la diversificació substancial entre la política de promoció i protecció de la salut i d'assistència primària -objectius que s'assignen a la Direcció General de Salut i Assistència Primària- i la responsabilitat de les altres parcel·les de l'assistència sanitària, com són les relatives a les àrees hospitalària i d'especialitats, que s'encomana a la Direcció General de Assistència Hospitalària i Especialitats Mèdiques. Aquesta estructura és indispensable per a una execució correcta de les competències, ja assumides, concernents a l'ordenació i planificació sanitàries, i garanteix, per altra banda, les condicions idònies que hauran de permetre la integració definitiva dels serveis sanitaris pendents de transferència.
Pel que fa referència a les competències de consum s'incardinen i integren en la Direcció General de Consum, de manera que se li responsabilitza d’una en comanda tan fonamental com és la defensa i protecció dels consumidors i usuaris, els drets i interessos dels quals ara seran atesos per un òrgan dedicat específicament a aquesta finalitat, sense perjudici de la tasca important que hi pugen desenvolupar les Corporacions Locals i les Associacions de Consumidors, que hauran de ser impulsades també per l'esmentada Direcció General.
Per tot això, a proposta del Conseller de Sanitat i Consum, i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat Valenciana, en la sessió del dia 10 de març de 1986,
DECRETE:
TITOL I
Dels òrgans de la Conselleria de Sanitat i Consum
Article primer
Els òrgans superiors de la Conselleria de Sanitat i Consum són el Conseller, el Secretari General i els Directors Generals.
Els altres òrgans de la Conselleria depenen dels abans esmentats.
Article segon
Les Direccions Generals de la Conselleria de Sanitat i Consum són les següents: Direcció General de Salut Pública i Assistència Primària, Direcció General d'Assistència Hospitalària i Especialitats Mèdiques, i Direcció General de Consum.
Article tercer
Posat el cas d’absència, malaltia o vacant del Conseller serà substituït en les funcions executives pel Secretari General i si de cos hi manca, pels Directors Generales segons l'enumeració que figura a l'article anterior, sinó hi ha delegació expressa en altre sentit.
Article quart
El Consell de Direcció de la Conselleria estarà constituït pel Conseller, que el presidirà, el Secretari General i els Directors Generals. El Cap del Gabinet Tècnic farà de Secretari.
TITOL II
De l'estructura, de les funcions dels Òrgans Directius i Serveis Centrals
CAPITOL I
Del Conseller
Article cinqué
Correspon al Conseller de Sanitat i Consum, com a autoritat superior de la Conselleria, les atribucions següents:
a) Proposar al Consell el nomenament i cessament dels càrrecs importants del seu Departament.
b) Presentar al Govern, els avantprojectes de Llei, els projectes de decret i les propostes d'acord relatives a les qüestions pròpies de la Conselleria i refrendar els decrets i els acords una vegada aprovats.
c) Formular motivadament l'avantprojecte de Pressupost de la Conselleria.
d) Exercir la potestat reglament ària en les matèries pròpies de la Conselleria, per mitjà d'Ordres d'aquesta.
e) Proposar al Consell, per a l'aprovació, l'estructura i organització de la Conselleria.
f) Executar els acords del Govern en les matèries de la seua competència.
g) Resoldre, en última instància, quan no corresponga a una autoritat inferior, els recursos que s'interposen contra les resolucions dels organismes de la Conselleria i autoritats de la Conselleria, llevat de les excepcions que establesquen les Lleis.
h) Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgesquen entre els diferents organismes i autoritats de la Conselleria i suscitar-los amb altres Departaments.
i) Exercir la direcció i la inspecció de tots els serveis del Departament i l'alta inspecció i les altres funcions que li corresponen pel que fa als Organismes Autònoms adscrits a aquest.
j) Autoritzar les despeses pròpies dels serveis de la Conselleria, disposar el crèdit exigible i fer la proposta del pagament corresponent.
k) Exercir les facultats que li corresponen en matèria de contractació administrativa dins dels límits legals i pressupostaris.
l) Atorgar o proposar, si s'escau, les recompenses que procedesquen i exercir les potestats disciplinària i correctivament d'acord amb les disposicions vigents.
ll)Distribuir temporalment les atribucions dels òrgans de la Conselleria en els casos d'absència, vacant o incapacitat del titular.
m) Delegar l'exercici de les competències pròpies i autoritzar la delegació de les d'altres òrgans de la Conselleria.
n) Advocar l'exercici de les competències dels òrgans inferiors i autoritzar l'advocació de les d'altres òrgans de la Conselleria.
ñ) Qualsevol altra facultat que li atribuesquen les lleis els reglaments, el Consell o el President de la Generalitat.
Article sisé
Depèn directament del Conseller de Sanitat i Consum el Gabinet del Conseller, òrgan d'assistència immediata al titular de la Conselleria.
CAPITOL II
Del Secretari General
Article seté
El Secretari General de Sanitat i Consum, segona autoritat de la Conselleria, exercirà les atribucions següents:
a) La inspecció dels centres i organismes depenent de la Conselleria, disposant de tot allò que concerneix al règim intern dels seus Serveis Centrals i Territorials.
b) Exercir la direcció superior de tot el personal de la Conselleria i resoldre tots els assumptes que s'hi referesquen, llevat dels casos reservats a la decisió del Conseller.
c) Presidir els òrgans col·legiats de la Conselleria, quan no corresponga al Conseller.
d) La realització d'estudis i recopilació de documentació sobre matèries pròpies de la Conselleria, i d'altres previstes a l'article 75 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.
e) Altres funcions que li encomane el Conseller.
Article vuité
U Depèn directament del Secretari General Secretaria General Administrativa i el Gabinet Tècnic.
Dos. A la Secretaria General s'adscriu la Intervenció Delegada de la Generalitat, sense perjudici de la seua dependència de la Conselleria d'Economia i Hisenda.
Article nové
U La Secretaria General Administrativa dirigeix els Serveis Generals de la Conselleria i, especialment, exerceix les atribucions següents:
a) Dirigir el funcionament de les Oficines d'Informació i d'Iniciatives y Reclamacions.
b) Tenir cura de les publicacions tècniques, periòdiques o no, mantenir la biblioteca i el centre de documentació bibliogràfica.
c)Vetlar pel funcionament correcte de l'Arxiu i Registre General.
d) Elaborar les estadístiques sobre les activitats de la Conselleria, per a la qual cosa podrà aconseguir totes les dades i informacions necessàries de les diferents Unitats i d'organismes aliens a aquesta.
e) Tenir cura del procés i de l'emmagatzematge, de les dades i documentació que es consideren necessàries per al funcionament correcte dels Serveis.
f) Programar i desenvolupar la mecanització de la gestió dels Serveis de la Conselleria i la normalització del material i documentació.
g) Preparar les plantilles orgàniques del personal de la Conselleria i actualitzar-les i custodiar els expedients personals dels funcionaris empleats.
h) Trametre les incidències i canvis en les situacions del personal de la Conselleria i instruir els expedients disciplinaris i de recompensa.
i) Dur a terme els procediments de selecció de personal en els casos en què la Conselleria tinga atribuïda aquesta competència.
j) Coordinar la formació i perfeccionament del personal de la Conselleria.
k) Tramitar allò relatiu a la negociació de transferències de funcions i serveis.
l) Revisar i actualitzar periòdicament l'inventari de béns i material.
ll) Preparar i proposar els contractes d'obres, serveis i subministres, així com l'adquisició i l'arrendament d'immobles.
m) Coordinar i seguir l'execució dels programes d'inversió de la Conselleria.
n) Realització de memòries valorades, avantprojectes, bases tècniques, supervisió de projectes d'obres i d'equipament, i seguiment tècnic de les inversions pròpies, així mateix, supervisió de projectes de les obres subvencionades.
ñ) Tenir cura dels subministres necessaris de la Conselleria.
o) Portar a terme la gestió pressupostària, tramitar les despeses i els ingressos ordinaris, i en general els que corres ponen a la Tresoreria.
p) Fiscalització i control de la legalitat pressupostària i eficàcia de la gestió, implantar, desenvolupar i mantenir la comptabilitat pressupostària, coordinació i control de comptes i memòria anual de la gestió econòmica. Tot això sense perjudici de la dependència funcional de la Conselleria d'Economia i Hisenda, i la Secretaria General Administrativa donarà suport administratiu a la Intervenció Delegada.
q) Qualsevol altra funció que se li atribuesca.
Dos Podran haver unitats destacades de la Secretaria General Administrativa en les Direccions Generals, per tal d'atendre els serveis generals d'aquests centres directius. El Secretari General podrà destacar altres unitats d'actuació administrativa en els òrgans centrals o territorials que les necessiten.
Article deu
Per a la realització de les funciones assenyalades a l'article anterior, la Secretaria General Administrativa s'estructura amb els Serveis següents:
- Servei de Gestió Administrativa.
- Servei de Personal.
- Servei de Programació d'Inversions i Gestió Econòmica.
Article onze
El Servei de Gestió Administrativa tramitarà els assumptes generals de caràcter administratiu, les relacions de la Secretaria General amb les Comissions Interdepartamentals del Consell, les sancions i els recursos, gestionarà el programa d'implantació informàtica, publicacions, documentació, biblioteca, estadística i informació, registre general i arxiu i manteniment de les instal·lacions de la Conselleria i la salvaguarda dels seus béns i drets.
Article dotze
El Servei de Personal prepararà les plantilles orgàniques del personal i les actualitzarà, tramitarà les incidències i situacions del personal de la Conselleria, custodiarà els expedients personals de funcionaris i empleats, instruirà els expedients disciplinaris i de recompensa, tramitarà els procediments de selecció de personal en els casos en què la Conselleria tinga atribuïda aquesta competència, coordinarà la formació i el perfeccionament del personal i gestionarà qualsevol altre assumpte que concernesca al personal administratiu i sanitari de la Conselleria.
Article tretze
Al Servei de Programació d’Inversions i Gestió Econòmica li correspon l'elaboració tècnica de les propostes d'inversió de la Conselleria, la confecció dels plans d'inversió i el seguiment de la seua execució, i si s'escau, proposar-ne les mesures pertinents per al compliment, l'estudi financer i la valoració econòmica dels projectes, l'assessorament tècnic que puguen necessitar les Direccions Generals per a la formulació dels plans d'inversió.
Té al seu càrrec la preparació i gestió pressupostària, la tramitació dels expedients de modificació de crèdits, d'aprovació de despeses, la tramitació de documents d'ingressos i pagaments, el moviment de fons de la Conselleria i altres funcions pròpies de les Oficines Pressupostàries.
Tramitarà els expedients de selecció de contractistes d'obres o subministres, així com les modificacions i les incidències d'aquests contractes.
Impulsarà la normalització i l'homologació del mobiliari i material i supervisora la gestió dels immobles efectes als Serveis Públics atribuïts a la Conselleria.
Complimentarà i, si s'escau, supervisora, els informes que cal enviar a la Direcció General d'Economia en ordre al seguiment de les variacions produïdes en l'execució dels projectes d'inversió i es constituirà en oficina permanent d’informació de resultats als centres directius dels quals depenguem l'execució d'aquells. Elaborarà la memòria anual sobre l'execució de les inversions de la Conselleria amb especial referència als llocs de treball que aquestes inversions generen.
El personal del Servei de Programació d'Inversions i Gestió Econòmica donarà suport administratiu a la Intervenció Delegada de la Generalitat per a l'exercici de les funcions de fiscalització, comptabilitat, control i emissió d'informes.
Article catorze
El Gabinet Tècnic és l'òrgan d'estudi i prestació d’assessorament jurídic i d'assistència tècnica al Conseller i al Secretari General, sense perjudici de l'assistència als altres Centres Directius que la requeresquen.
CAPITOL III
Dels Directors Generals
Article quinze
U Els Directors Generals dirigeixen i gestionen els assumptes propis del seu Centre Directiu, inspeccionen les dependències que estan al seu càrrec y proposen al Conseller les resolucions que consideren procedents en els assumptes que siguen de la seua competència i la tramitació de la qual corresponga als Serveis i Unitats que en depenen.
Dos. Anualment elevaran al Conseller un informe relatiu al funcionament, cost i rendiment dels serveis al seu càrrec.
Tres. Imposen les sancions que procedesquen per les infraccions administratives en les matèries de sanitat i consum. Resolen, en matèria de la seua competència, els recursos d'alçada que s'interposen contra els actes emanats dels Directors Territorials.
CAPITOL IV
De la Direcció general de Salut i Assistència Primària
Article setze
U. La Direcció General de Salut i Assistència Primària és l'òrgan directiu que programa i executa la política de la Conselleria i n'exerceix les competències en matèria sanitària en el camp de l'assistència primària i la salut comunitària.
Dos. Té al seu càrrec l'estudi, informe i resolució de tots els assumptes que signen de la seua competència en relació amb la identificació dels problemes sanitaris existents i l'adopció de mesures per a controlar-les, així com l'aplicació, desenvolupament i millora de les disposicions vigents en matèria de salut i assistència primària i la vigilància del compliment.
Tres La Direcció General de Salut i Assistència Primària s'estructura en els Serveis següents:
- Servei de Vigilància Epidemiològica.
- Servei de Protecció de la Salut.
- Servei de Promoció de la Salut.
- Servei de Programació i Avaluació.
- Servei d'Atenció Primària de la Salut.
Article disset
Al Servei de Vigilància Epidemiològica se li encomana l'estudi, vigilància i anàlisis epidemiològiques dels processos que incideixen positivament o negativament en la salut humana, l'estudi i l'anàlisi dels indicadors de morbiditat i mortalitat a la Comunitat Valenciana i l'elaboració i valoració d'enquestes epidemiològiques i de sistema de registres específics.
El Servei de Vigilància Epidemiològica elaborarà el Butlletí Epidemiològic de la Generalitat Valenciana
Article divuit
U El Servei de Protecció de la Salut s'encarrega de l'elaboració i execució dels programes i accions sanitàries pendents a la protecció de la salut, les activitats sanitàries relacionades amb els establiments i les indústries molestes, insalubres, nocives o perilloses, el control sanitari de la producció, l'emmagatzematge, el transport, la manipulació y la venda d'aliments, begudes i productes relacionats directament o indirectament amb l'alimentació humana, el control sanitari de les aigües residuals, els residís sòlids, la contaminació atmosfèrica, l'habitatge i l'urbanisme, els locals i els edificis de convivència pública o col·lectiva i, en general, de les condicions sanitàries del medi ambient en el qual es desenvolupa la vida humana. Assessora i col labora amb altres organismes en la realització d'estudis sobre els factors de risc del procés de treball i les conseqüències d'aquest per a la salut i totes aquelles mesures tendents a millorar la qualitat del medi ambient laboral.
Dos. Correspon al Servei de Protecció de la Salut l'ordenació sanitària de campaments, piscines, locals de pública concurrència i, en general, llocs on es realitzen activitats d'esplai i oci.
Tres. Ordena i manté el Registre Sanitari d'Indústries i Establiments Alimentaris.
Article dinou
El Servei de Promoció de la Salut és l'encarregat de l'elaboració i execució dels programes mèdics preventius com els de salut materno-infantil, creixement i desenvolupament, nutrició i immunitzacions, entre d'altres.
Desplega les activitats en matèria d'educació per a la salut.
Article vint
El Servei de Programació i Avaluació prepara i coordina els programes que la Direcció General de Salut i Assistència Primària du a terme i presta el seu suport per al disseny i la implementació d'aquestes d'acord amb els plans generals de la Direcció General, n'avalua les conseqüències i proposa solucions per corregir desviacions. Manté el sistema d'informació sanitària que permet d'optimitzar la presa de decisions en temps real.
Article vint-i-u
El Servei d'Atenció Primària de la Salut s'encarrega de la gestió dels programes de salut comunitària i de la millora del nivell assistencial, ordena i supervisa l'aplicació del mapa sanitari, defineix les funcions específiques dels Centres de Salut Comunitària de les Arees de Salut, dels Centres d'Assistència Primària, de les Zones de Salut i d'aquelles institucions sanitàries que actuen essencialment en l’àmbit de l'atenció primària.
CAPITOL V
De la Direcció General d'Assistència Hospitalària i Especialitats Mediques
Article vint-i-dos
U. La Direcció General d'Assistència Hospitalària i Especialitats Mèdiques és l'òrgan directiu que programa i executa la política de la Conselleria i n'exerceix les competències en matèria d'assistència sanitària, pel que fa a les àrees hospitalària i d'especialitats.
Dos. Té al seu càrrec l'estudi, la catalogació i el registre de tots els Centres Sanitaris de la Comunitat Valenciana, Autoritza la creació, construcció, modificació, adaptació i supressió dels establiments sanitaris, efectua l'ordenació i la inspecció tècnica d'aquestes i d'aquells dedicats a la producció, la distribució i l'emmagatzematge i la venda d'articles farmacèutics i para-farmacéutics.
Tres. Estableix els indicadors de rendiments de l'assistència sanitària a l’àmbit de la seua competència mitjançant la valoració de l'activitat assistencial, econòmica i de personal.
Quatre. Té encomanat el desplegament i el compliment del Pla d'Informació i Coordinació d'Urgències de la Generalitat Valenciana.
Cinc. Exerceix les competències que en matèria d'hemodonació i Bancs de Sang estan atribuïdes a la Comunitat Valenciana, les de Policia Sanitària Mortuòria i les relatives a publicitat mèdico-sanitària.
Sis. La Direcció General d'Assistència Hospitalària i Especialitats Mèdiques s'estructura en els Serveis següents:
- Servei d'Ordenació Sanitària.
- Servei d'Assistència Farmacèutica.
- Servei d'Obres, Instal·lacions i Equipament.
- Servei d'Informació i Control Assistencial.
Article vint-i-tres
El Servei d'Ordenació Sanitària s'encarrega de:
U. La classificació, catalogació, acreditació i aplicació de la normativa general i específica de tots els Centres Sanitaris de la Comunitat Valenciana
La inspecció tècnica, avaluació i regulació funcional dels Centres Hospitalaris, d'Especialitats i Farmacèutics en les dues vessants de l'assistència, la programada i la urgent.
L'ordenació i supervisió de l'aplicació dels mapes sanitaris, en coordinació amb la Direcció General de Salut i Assistència Primària.
Dos. L'elaboració de propostes pendents a l'optimització dels recursos tant humans com materials destinats a l'assistència hospitalària i especialitzada, i foment de programes de formació de personal.
L'elaboració d'informes sobre el règim econòmic, pressupostari, comptable i control intern, així com la confecció d'estudis sobre la normativa pressupostària, de gestió econòmica de personal i de fiscalització dels Centres d'Assistència Sanitària a l’àmbit de la seua competència.
Tres. L'aplicació de les competències transferides sobre Policia Sanitària Mortuòria.
Article vint-i-quatre
El Servei d'Assistència Farmacèutica té encomanat:
Un. La classificació, el registre i la inspecció de centres i activitats farmacèutiques. Vigilància del compliment dels programes i objectius de la Conselleria en matèria d’assistència farmacèutica, protèsica i ortèsica.
Dos L'estudi i l'avaluació del consum de medicaments a la Comunitat Valenciana, l'adquisició i el control dels medicaments utilitzats als Serveis de la Conselleria i la vigilància de la publicitat mèdico-farmacèutica.
Article vint-i-cinc
El Servei d'obres, Instal·lacions i Equipament s'encarrega de:
U. La tramitació dels expedients d'obertura, construcció, modificació, condicions de seguretat i en general sobre l'estat dels Centres Sanitaris, les instal·lacions i l'equipament.
Dos. Els estudis per a propostes d'inversions en matèria d'obres, instal·lacions i equipament, seguiment de projectes i obres, control del patrimoni, inventari i manteniment de mobles i immobles a l’àmbit de la seua competència.
Article vint-i-sis
El Servei d'Informació i Control Assistencial té com a missió implantar i desenvolupar un sistema integrat d'informació assistencial a curt, mig i llarg termini per al tractament i l'anàlisi de dades que permeten d'elaborar indicadors sanitaris qualitatius, quantitatius i de rendabilitat.
CAPITOL VI
De la Direcció General de Consum
Article vint-i-set
U. La Direcció General de Consum és l'òrgan directiu que programa i executa la política de la Conselleria i n'exerceix les competències en matèria de defensa dels consumidors i usuaris.
Dos. Té al seu càrrec el control de la qualitat i l'aptitud dels béns i serveis susceptibles de consum o ús humà, tenint-ne en compte la incidència en la col·lectivitat.
Tres. Elabora i desplega els programes de formació i informació dels consumidors i usuaris i en promocions i fomenta les organitzacions, la finalitat de les quals siga la defensa, informació, educació i representació dels interessos dels ciutadans ja que són destinataris finals d'uns béns que consumeixen i d'uns serveis que utilitzen.
Quatre. Coordina les actuacions de les Oficines Municipals d'Informació del Consumidor, i informa i proposa els convenis i els acords de col·laboració en matèria de consum amb les Corporacions Locals.
Article vint-i-vuit
La Direcció General de Consum s'estructura en els Serveis següents:
- Servei d'Inspecció.
- Servei d'Ajuda al Consumidor i Usuari.
Article vint-i-nou
U. El Servei d'inspecció s'encarrega del control de l'observància de les disposicions administratives que afecten els béns i serveis susceptibles de consum i ús humà, així com de la tramitació dels recursos interposats contra els actes administratius dels òrgans territorials de la Conselleria competents en la matèria.
Dos. Correspon al Servei d'Inspecció la prevenció i correcció de l'alteració, l'adulteració o el frau en els béns i serveis, de l'incompliment de les condicions relatives a la naturalesa a, la garantia, l'acondicionament o la reparació dels béns duradors, de la imposició injustificada de condicions sobre prestacions no sol·licitades, de l'exigència de quantitats mínimes, de l'incompliment de les normes reguladores de preus o qualsevol altre tipus d'intervenció que suposa un increment dels preus o marges comercials i això ocasiona un perjudici en els interessos econòmics del consumidor i usuari.
Tres. Vigila el compliment de les normes relatives al registre, l'homologació, la tipificació, l'etiquetatge, l'envasament i la publicitat de béns i serveis, i vetla pel compliment de les disposicions sobre seguretat pel que afecten o pugen suposar un risc per al consumidor i l'usuari.
Article trenta
Al Servei d'Ajuda al Consumidor i Usuari se li encomana l'estudi i execució dels programes d'informació que faciliten una elecció racional dels béns i serveis per part dels consumidors i usuaris, impulsar l'educació del ciutadà com a consumidor des dels nivells educatius obligatoris, assessorar les Oficines Municipals d'Informació i Defensa del Consumidor i les Associacions sobre la naturalesa i condicions dels béns i serveis, tramitar les subvencions en matèria de consum dur el Registre d'Associacions de Consumidors i la formació i perfeccionament del personal que faça funcions de control de béns i serveis, en ajuda directa al consumidor i usuari.
TITOL III
De l'organització territorial de la Conselleria de Sanitat i Consum
Article trenta-un
U. Territorialment la Conselleria de Sanitat i Consum s'estructura en Serveis Centrals i Territorials.
Dos. Els Serveis Centrals tenen competència en tot el territori de la Comunitat Valenciana.
Tres. Els Serveis Territorials ten en limitada la seua competència al territori que assenyala aquest Reglament i actualment estan constituïts pel conjunt d'unitats administratives que hi ha a les províncies de Alacant, Castelló i València que gestionen, en el seu respectiu àmbit territorial, les competències encomanades a la Conselleria de Sanitat i Consum.
Article trenta-dos
En cadascuna de les províncies de Alacant, Castelló i València hi haurà una Direcció territorial de la Conselleria de Sanitat i Consum. D'aquesta dependran les unitats administratives i els Serveis de Sanitat i Consum de la Generalitat Valenciana.
Article trenta-tres
Els Directors de cadascuna de les Direccions Territorials seran designats lliurement pel Conseller de Sanitat i Consum.
Sota l'autoritat superior del Conseller de Sanitat i Consum els Directors Territorials dependran orgànicament i funcional del Secretari General, sense perjudici de la competència que en cada matèria correspon als respectius Directors Generals.
El Director Territorial en representació del Conseller de Sanitat i Consum exerceix la direcció superior de tots els serveis de la Conselleria en la província.
Article trenta-quatre
El Director Territorial exercirà les competències que li deleguen els òrgans superiors de la Conselleria.
Coordinarà el funcionament dels Serveis de la Conselleria al se u càrrec, resoldrà els assumptes de la seua competència i proposarà a les autoritats superiors la resolució d'aquells assumptes que no li corresponguen.
Article trenta-cinc
En cas de vacant, absència o malaltia, el Director Territorial serà substituït en les seues funcions o pel Secretari Territorial o per un dels Caps del Servei Territorial que amb aquesta finalitat designe el Conseller.
Article trenta-sis
Els Serveis Territorials integrats dins de la Conselleria de Sanitat i Consum tindran al seu càrrec la gestió, el desenvolupament, l'assessorament i el control dels programes de la Conselleria dins de l’àmbit de les seues respectives províncies. Al front de cada Servei Territorial hi haurà un Cap de Servei, qui funcionalment dependrà del Director General corresponent i orgànicament del Director Territorial.
Article trenta-set
Sota la dependència jeràrquica del Director Territorial hi haurà les Unitats següents:
- Servei Territorial de Sanitat.
- Servei Territorial de Consum.
Article trenta-vuit
En cada Direcció Territorial hi haurà un Secretari Territorial, com a òrgan de suport i assistència al Director dels Serveis Territorials.
El Secretari Territorial es nomenat pel Conseller de Sanitat i Consum i tindrà nivell orgànic de Cap de Servei.
Correspon al Secretari Territorial la coordinació, la direcció de la tramitació i l'impuls dels expedients administratius. D'aquest dependrà el registre de documents, l'Oficina d'Informació i Reclamacions, la gestió administrativa de personal i material, la gestió pressupostària, la informàtica, l'informe dels expedients de sancions i recursos i tots els assumptes que li encomana el Director Territorial. Li correspondrà l'habilitació i la pagadoria provincials i la supervisió de la recaptació de taxes.
Article trenta-nou
El Conseller de Sanitat i Consum podrà adscriure als Serveis Territorials les competències transferides a la Comunitat Valenciana que, assignades a la Conselleria de Sanitat i Consum, competesquen a les Direccions Generals d'Assistència Hospitalària i Especialitats Mèdiques i de Salut i Assistència Primària.
DISPOSICIO DEROGATORIA
Queden derogades totes les normes de categoria igual o inferior que s'oposen a l'establert en aquest Decret, en especial del Decret 39/1984, de 2 d'abril, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat, Treball i Seguretat Social de la Generalitat Valenciana.
DISPOSICIO TRANSITORIA
Les Direccions Generals de Salut i d'Assistència Sanitària actuals es denominaran, Direcció General de Salut i Assistència Primària i Direcció General d'Assistència Hospitalària i Especialitats Mèdiques, respectivament.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
La determinació dels nivells que corresponguen a les diferents Unitats i lloc s de treball es farà de conformitat amb les normes que en matèria de personal establesca la Generalitat Valenciana, per mitjà de les plantilla orgàniques corresponents.
Segona
El Conseller de Sanitat i Consum dictarà les disposicions necessàries per al desenrotllament del que estableix aquest Decret, amb informe previ de les Conselleries d'Economia i Hisenda i d'Administració Pública.
Tercera
Aquest Decret entrarà en vigor el mateix dia que es publique al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 de març de 1986.
El President de la Generalitat,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller de sanitat i consum
JOAQUIN COLOMER I SALA

linea
Mapa web