Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 22/1996, de 5 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient.

(DOGV núm. 2690 de 16.02.1996) Ref. Base de dades 0285/1996

DECRET 22/1996, de 5 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient.
Entre els objectius prioritaris que el Govern Valencià s'ha marcat es troba el de mamprendre una reforma administrativa que permeta l'establiment d'una administració pública moderna i eficaç, capaç de complir el manament constitucional de servir amb objectivitat els interessos generals, actuant d'acord amb els principis d'eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació, amb sotmetiment ple a la llei i al dret.
Mitjançant el Decret 138/1995, de 6 de juliol, del Govern Valencià, es va crear la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, a la qual s'han atribuït les competències de les anteriors conselleries d'Agricultura, Pesca i Alimentació, i de Medi Ambient, i que cal dotar d'una adequada estructura per a l'exercici de les funcions que té encomanades.
A l'hora de dissenyar l'estructura de la nova conselleria, s'ha buscat un model que permeta dotar-la dels elements necessaris per al compliment de les finalitats que té encomanades, amb una estructura moderna que facilite a l'administrat la relació amb l'administració, dins de la major economia de mitjans.
Finalment, i pel que fa a l'estructura dels serveis perifèrics de la conselleria, dins de la major simplificació d'aquests, s'ha optat per un model de descentralització i desconcentració administrativa que permet un acostament al professional del sector i a l'administrat a través dels serveis territorials i les oficines comarcals de la conselleria.
Per això, d'acord amb el que es disposa en els articles 35.f) i 70 de la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, a proposta de la consellera d'Agricultura i Medi Ambient i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 5 de febrer de 1996,
DECRETE
CAPíTOL I
òrgans superiors de la Conselleria
Article 1
La Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient és el màxim òrgan encarregat de la direcció i l'execució de la política del Govern Valencià en agricultura, pesca, alimentació i medi ambient, i exerceix les competències que té atribuïdes en aquestes matèries.
Article 2
La consellera és l'autoritat superior de la conselleria. Per davall d'aquesta, el nivell directiu s'estructura en els òrgans següents:
1. Sotsecretaria.
2. Secretaria General.
3. Direcció General de Comercialització, Indústria Agroalimentària i Relacions Agràries.
4. Direcció General de Política d'Estructures, Regadius i Desenvolupament Rural.
5. Direcció General d'Investigació, Sanitat i Tecnologia.
6. Direcció General de Producció Agrària i Pesca.
7. Direcció General de Desenvolupament Forestal.
8. Direcció General de Qualitat Ambiental.
9. Direcció General del Medi Natural.
Article 3
La consellera té totes les competències inherents al càrrec i, expressament, les següents:
1. Proposar al Govern Valencià el nomenament i cessament dels alts càrrecs del departament.
2. Preparar i presentar al Govern Valencià els avantprojectes de llei, les propostes d'acords i els projectes de decrets relatius a les qüestions pròpies del departament i ratificar aquests últims una vegada aprovats.
3. Formular motivadament l'avantprojecte dels pressupostos de la conselleria.
4. Exercir la potestat reglamentària en les matèries pròpies de la conselleria, en forma d'ordres d'aquesta.
5. Proposar al Govern Valencià, perquè l'aprove, la modificació de l'estructura i l'organització de la Conselleria.
6. Executar els acords del Govern Valencià en el marc de les seues competències.
7. Resoldre en via administrativa els recursos que s'interposen contra les resolucions dels òrgans o autoritats de la Conselleria, llevat de les excepcions que establisquen les lleis.
8. Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgisquen entre els diversos òrgans i autoritats de la Conselleria.
9. Exercir la direcció, iniciativa i inspecció de tots els serveis del departament i l'alta inspecció i altres funcions que li corresponguen en relació amb les entitats autònomes adscrites a aquest.
10. Disposar les despeses pròpies dels serveis de la conselleria dins dels límits legals i pressupostaris i la proposta de pagament corresponent.
11. Exercir les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa dins dels límits legals i pressupostaris.
12. Atorgar o proposar, si escau, les recompenses oportunes i, si s'escau, exercir les potestats disciplinàries i correctives d'acord amb les disposicions vigents.
13. Qualsevol altra facultat que li atribuïsquen les lleis, els reglaments, el Govern Valencià o el president de la Generalitat Valenciana.
Article 4
En el cas d'absència, vacant o malaltia de la consellera, i llevat del que s'estableix en l'article 16.i) de la Llei de Govern Valencià, serà substituïda en les funcions pel sotsecretari, pel secretari general o pels directors generals, segons l'ordre establit en l'article 2.
Article 5
A fi d'assistir la consellera en l'elaboració de la política general de la conselleria, es constitueix un consell de direcció que, sota la seua presidència, estarà integrat pel sotsecretari, el secretari general, els directors generals i el cap del seu Gabinet. Quan la consellera ho estime convenient, podran assistir a les reunions els responsables de serveis o unitats administratives la presència dels quals es considere oportuna pels temes que s'han de tractar.
Article 6
El Gabinet de la Consellera, directament dependent d'ella, és l'òrgan per al suport i l'assistència immediats d'aquesta. S'ocuparà igualment de les relacions institucionals de la conselleria.
Article 7
Sota la dependència directa de la consellera, es configura també el Gabinet Tècnic, amb rang d'àrea, com a òrgan pluridisciplinar que coordinarà i dirigirà les funcions del Servei d'Estudis Agraris i Comunitaris, i del Servei d'Estudis i Educació Ambiental. Així mateix, li correspondrà l'elaboració de la memòria de la Conselleria.
Al Servei d'Estudis Agraris i Comunitaris correspon recopilar, analitzar i proporcionar als òrgans directius la informació socioeconòmica adequada per a la política agrària, com també organitzar l'estadística agrària valenciana, tant per a ús propi com en compliment dels acords amb altres institucions. En relació amb la política agrària comunitària, les seues funcions són: seguiment, recopilació i coordinació de la informació; impuls i coordinació de les publicacions agràries de la Conselleria, i l'organització i la custòdia dels fons bibliogràfics i de dades, i la proposta de contractació o de realització dels estudis tècnics necessaris per al millor coneixement del sector agrari valencià.
El Servei d'Estudis i Educació Ambiental té encomanades les funcions de creació, manteniment i gestió d'un arxiu cartogràfic i els seus elements d'informació territorial, per a l'aplicació en els processos de planificació i d'anàlisi mediambiental; el manteniment d'un centre de documentació sobre medi ambient; la planificació dels programes d'educació ambiental i la seua coordinació amb la resta de departaments de l'administració de la Generalitat Valenciana; la difusió i divulgació mediambiental, com també l'impuls i la coordinació de les publicacions de la conselleria relatives a medi ambient.
CAPíTOL II
Estructura i funcions
dels serveis centrals de la Conselleria
Secció primera
La Sotsecretaria
Article 8
Sota l'autoritat de la consellera, el sotsecretari, segon òrgan jeràrquic de la conselleria, exercirà les funcions que li encomane la consellera, les relatives a la inspecció de tots els serveis de la Conselleria i la de direcció de tot el personal d'aquesta.
Article 9
En el cas d'absència, vacant o malaltia, serà substituït en les funcions pel secretari general o pels directors generals per l'ordre establit en l'article 2.
Article 10
Directament dependent del sotsecretari, la Unitat d'Inspecció Mediambiental, amb categoria de servei, exerceix les funcions de control, vigilància i seguiment del compliment de les matèries que són competència de la Sotsecretaria, sense perjudici de les atribuïdes a cada direcció general i, en particular, les relatives a la qualitat de les aigües, qualitat dels sòls, flora, fauna, geomorfologia, recursos forestals, impacte ambiental, espais naturals, funcionament d'indústries i activitats i, en general, totes les que calguen per a la defensa del medi ambient. En coordinació amb el Servei Jurídic, li correspon la tramitació i instrucció dels expedients sancionadors en les matèries esmentades, com també l'informe dels recursos que es formulen contra els actes que imposen sancions.
Secció segona
La Secretaria General
Article 11
1. El secretari general proveeix la coordinació dels diferents òrgans de la conselleria en les actuacions que cal realitzar conjuntament, vetla per l'eficaç tramitació dels assumptes que han d'atendre els serveis que en depenen i que afecten els restants, i exerceix les funcions determinades en l'article 75 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.
2. En particular, desplegarà les funcions següents:
a) Exercir la coordinació de les direccions generals i dels serveis territorials de la conselleria.
b) Coordinar la negociació de qualsevol transferència de competències relativa a la conselleria.
c) Coordinar i elaborar projectes o plans d'actuació i programes de necessitats, i els avantprojectes dels pressupostos de la conselleria.
d) Prestar assistència tècnica a la consellera i als directors generals en tot el que calga.
e) Informar el personal directiu de la conselleria sobre la procedència legal i la viabilitat econòmica dels seus programes d'actuació i establir els mitjans d'informació necessaris per mantenir-lo al corrent de les activitats de la conselleria.
f) Emetre informe sobre els assumptes que la consellera ha de sotmetre al Govern Valencià o al president de la Generalitat Valenciana.
g) Proposar la millora i el perfeccionament dels serveis dels diferents centres de la conselleria i vetlar per l'organització i els mètodes de treball, depenent, primordialment, dels costs i rendiments respectius.
h) Proposar normes generals sobre adquisició de material i totes les disposicions que afecten el funcionament dels serveis.
i) Preparar compilacions de les disposicions vigents que afecten la Conselleria, proposar les refoses i revisions de textos legals que es consideren oportunes i cuidar de les publicacions tècniques, periòdiques o no, de la Conselleria.
j) Dirigir i facilitar la formació d'estadístiques sobre les matèries de competència del Govern Valencià que afecten la conselleria, en col·laboració amb la Direcció General d'Economia o amb altres organismes que es considere convenient.
3. En els casos d'absència, vacant o malaltia, el secretari general serà substituït en les funcions per un dels directors generals, segons l'ordre establit en l'article 2.
Article 12
Integren la Secretaria General les unitats següents:
- La Secretaria General Administrativa.
- El Servei Jurídic.
- El Servei de Promoció Comarcal.
Article 13
La Secretaria General Administrativa, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, atén tots els serveis generals de la Secretaria General.
Article 14
Els serveis dependents de la Secretaria General Administrativa, sense perjudici del que s'estableix en l'article anterior, tindran a càrrec seu l'exercici de les funcions generals següents:
- Servei de Gestió Administrativa, al qual correspon l'estudi i les propostes en matèria de personal pròpies de la Conselleria; estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació administrativa d'obres, serveis i subministraments; la secretaria de la Junta de Compres, i la tramitació administrativa general.
- Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, al qual correspon l'elaboració de l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria, les propostes i tramitacions d'ingressos, com també el seguiment i control sobre aquests, i les propostes de pagaments, moviment de fons, provisió de comptes, i l'estudi i la proposta de control dels pressupostos i dels programes d'inversions. Finalment, participarà en les propostes que tinguen per finalitat l'obtenció de fons externs a la Generalitat Valenciana.
- Servei de Supervisió de Projectes, al qual correspon l'examen dels avantprojectes i projectes d'obres, i també les modificacions d'aquests, fins i tot la comprovació aritmètica, i recaptarà els aclariments, les ampliacions de dades, els estudis o les rectificacions que crega oportuns i exigirà la correcció o esmenarà ell mateix els defectes observats; la vigilància del compliment de les normes reguladores en la matèria, per la qual cosa farà complir el que es preveu en les normes sobre contractació administrativa i en les d'ordenació, regulació i coordinació dels criteris tècnics i, en general, totes les funcions que li atribuïsca la legislació de contractes de les administracions públiques.
- Servei d'Assumptes Generals, al qual correspon l'arxiu, el registre i la custòdia de documents i la gestió dels assumptes generals, com ara règim interior, parc mòbil, inventari i manteniment de les instal·lacions de la Conselleria.
- Servei d'Informàtica, al qual correspon cuidar de l'harmonització del material i la documentació informàtica utilitzats per la Conselleria, amb la coordinació i l'impuls de les accions realitzades en la matèria; assessorar les diverses unitats i desenvolupar els criteris per a l'adquisició i la utilització de béns i serveis informàtics, amb la garantia d'una adequada compatibilitat d'aquests, i el perfeccionament tècnic del personal de la Conselleria.
- Servei d'Organització i Tècniques de Gestió, que té a càrrec seu l'ordenació, la coordinació, la supervisió i el control de l'esquema organitzatiu de la Conselleria, el control del rendiment i bon funcionament dels serveis i del personal adscrit a aquesta, la simplificació i normalització dels procediments administratius.
Article 15
Correspon al Servei Jurídic emetre informe sobre les disposicions de caràcter general, els convenis i les circulars que emanen dels diversos òrgans directius de la Conselleria i, si s'escau, elaborar-los, i emetre qualsevol informe o dictamen jurídic que sol·licite la consellera o els altres òrgans de la Conselleria. També li competeix informar sobre els recursos que s'interposen davant la consellera o altres òrgans i, si s'escau, elaborar les propostes de resolució; la ordenació de la documentació jurídica; el seguiment de la legislació estatal i d'altres comunitats autònomes i la resta d'actuacions que, per imperatiu legal, s'imposen en els procediments establits en la legislació aplicable en les matèries que siguen competència de la Conselleria.
Article 16
Sota la dependència directa del secretari general, al Servei de Promoció Comarcal correspon l'establiment dels programes de treball de les oficines comarcals de la Conselleria; la coordinació i el seguiment de les activitats i dels resultats obtinguts; l'organització i la supervisió de la relació informativa amb els ciutadans; facilitar a les oficines comarcals les informacions necessàries per a divulgar-les als administrats; coordinar i organitzar les activitats formatives del personal destinat en les oficines comarcals; avaluar les necessitats de mitjans personals i materials per al desenvolupament de les seues activitats i dur a terme les gestions necessàries per a la dotació de les oficines.
Secció tercera
Les direccions generals
Article 17
Són funcions de les direccions generals de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient:
1. Disposar de tot allò que concerneix el règim intern dels serveis que dirigeixen i resoldre els respectius expedients sempre que no siga facultat privativa d'altres òrgans superiors.
2. Dirigir i gestionar els serveis i resoldre els assumptes que els assigne aquest reglament o que la consellera, el sotsecretari o el secretari general els encomanen.
3. Vigilar, fiscalitzar i supervisar el funcionament de totes les dependències a càrrec seu.
4. Proposar a la consellera la resolució que estimen pertinent en assumptes que són de competència seua i la tramitació dels quals corresponga a la direcció general.
5. Establir el règim intern de les oficines que en depenen.
6. Elevar anualment a la consellera un informe sobre el funcionament, cost i rendiment dels serveis a càrrec seu.
Secció quarta
La Direcció General de Comercialització,
Indústria Agroalimentària i Relacions Agràries
Article 18
A la Direcció General de Comercialització, Indústria Agroalimentària i Relacions Agràries correspon el desplegament i l'execució de la política de la Conselleria en matèria de comercialització, industrialització, política agroalimentària i control de qualitat dels productes, com també les relacions agràries i la gestió dels auxilis econòmics d'àmbit autonòmic, estatal i comunitari corresponents a aquesta.
Particularment, tindrà a càrrec seu l'exercici de les funcions i competències en matèria d'indústria agroalimentària; ordenació de l'oferta; denominacions d'origen i altres modalitats de protecció; defensa de la qualitat agroalimentària, i les relacionades amb les corporacions previstes en la Llei 23/1986, de 24 de desembre, com també altres organitzacions i òrgans públics representatius del sector agrari l'àmbit territorial dels quals no excedisca el de la Comunitat Valenciana.
Article 19
Per al desplegament d'aquestes funcions, la Direcció General de Comercialització, Indústria Agroalimentària i Relacions Agràries s'estructura en els serveis següents:
- Servei d'Indústries i Ordenació de Mercats, al qual s'atribueix l'aplicació de les mesures relacionades amb l'organització, el foment i la millora de les indústries agroalimentàries; les accions derivades de polítiques sectorials; l'ordenació i el funcionament del Registre d'Indústries Agroalimentàries; l'aplicació de mesures dirigides a adaptar l'oferta a les exigències del mercat; les organitzacions de productors agraris; les normes comunes de qualitat i contractació de productes agraris, i l'anàlisi del funcionament i l'elaboració de propostes per a aconseguir l'equilibri dels mercats agraris.
- Servei de Promoció i Control de la Qualitat dels Productes Agroalimentaris, al qual corresponen les accions de millora i promoció de la qualitat dels productes agraris; les denominacions d'origen, genèriques i específiques, dels productes agroalimentaris, industrials i artesanals, i les funcions i serveis en matèria de defensa contra fraus i qualitat agroalimentària.
- Servei de Relacions Agràries, al qual s'assignen les funcions en matèria de relacions amb les cambres agràries i altres ens i òrgans públics en matèria agrària en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana; la coordinació de les relacions amb les organitzacions professionals agràries, i les funcions en matèria de qualificació, registre i assistència a les societats agràries de transformació. Tindrà la responsabilitat de portar i custodiar el Registre de Societats Agràries de Transformació de la Comunitat Valenciana.
- Servei de Cooperativisme Agrari Valencià, que exercirà les funcions següents: promoure fórmules associatives agràries en els processos de producció, comercialització i crèdit agrari; realitzar i estimular la investigació i estudis econòmics i agraris d'interés per a les cooperatives agràries, difondre'n els resultats i comunicar-los a les societats cooperatives agràries; l'educació cooperativa d'interés específic del sector agrari, amb la instrumentació de les mesures conduents a la millor formació cooperativa dels agricultors i ramaders; prestar col·laboració tècnica a les societats cooperatives i altres societats semblants en els aspectes específics relacionats amb la seua activitat; servir d'òrgan difusor, canalitzador i consultor dels programes d'actuació de la Generalitat Valenciana en matèria de política agrària que afecten el moviment cooperatiu agrari de la Comunitat Valenciana; i, en general, totes les actuacions que tendisquen a impulsar i potenciar l'organització cooperativa agrària de la Comunitat Valenciana.
Secció cinquena
La Direcció General de Política d'Estructures,
Regadius i Desenvolupament Rural
Article 20
A la Direcció General de Política d'Estructures, Regadius i Desenvolupament Rural correspon el desenvolupament i l'execució de la política d'estructures i infraestructures agràries i desenvolupament rural, i la millora en la utilització dels recursos naturals, especialment de l'aigua per al reg.
Article 21
Per al desplegament d'aquestes funcions, la Direcció General de Política d'Estructures, Regadius i Desenvolupament Rural disposarà dels serveis següents:
- Servei de Projecció i Direcció d'Obres, al qual correspon el desplegament i la gestió dels diferents plans d'obres que executa la direcció general; la redacció d'instruccions tècniques que garantisquen l'adequada projecció i direcció de les dites obres; el control del compliment d'aquelles, el seguiment de l'execució i la recepció, la liquidació i la proposta d'entrega de les obres.
- Servei d'Infraestructures i Recursos Hidràulics, al qual correspon el desplegament i l'aplicació de les actuacions de la Conselleria en matèria de regadius i la racionalització de l'ús de l'aigua de reg, com també la participació en òrgans de cooperació hidràulica. Així mateix, li corresponen les actuacions en matèria de concentració parcel·lària, arrendaments rústics i històrics, i la tramitació d'altres actuacions que es deriven de l'execució de la legislació de reforma i desenvolupament agrari.
- Servei d'Ajudes Estructurals i Desenvolupament Rural, al qual correspon l'estudi i la gestió de les actuacions de desenvolupament rural integral, especialment localitzades en les comarques de l'interior; la coordinació del programa comunitari Leader que despleguen els grups d'acció local; la instrumentalització i gestió d'ajudes en matèria de política d'estructures i de modernització de les explotacions agràries.
Secció sisena
La Direcció General d'Investigació,
Sanitat i Tecnologia
Article 22
A la Direcció General d'Investigació, Sanitat i Tecnologia correspon el desplegament i l'execució de la política de la Conselleria en matèria d'investigació, experimentació, capacitació, transferència de tecnologia, defensa fitosanitària, certificació vegetal i anàlisi de productes agroalimentaris.
L'adscripció de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries a la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, prevista en l'article 1 de la Llei de la Generalitat Valenciana 4/1991, de 13 de març, es desenvoluparà a través de la Direcció General d'Investigació, Sanitat i Tecnologia.
Article 23
Per a l'exercici d'aquestes funcions, la Direcció General d'Investigació, Sanitat i Tecnologia s'estructura en els serveis següents:
- Servei de Desenvolupament Tecnològic Agrari, al qual correspon l'experimentació i l'adaptació de les innovacions en les tècniques de producció agropecuària; la introducció i l'assaig de nous materials vegetals, i la detecció i resolució dels problemes que afecten els cultius, com també el suport a les investigacions sobre aquests. També són funcions d'aquest servei la transferència de tecnologia agrària als sectors productius; l'assessorament i l'assistència tècnica als agricultors i ramaders; la divulgació de la informació sobre els avanços tecnològics, i la formació professional agrària a través de l'organització de cursos, conferències i demostracions.
- Servei de Sanitat i Certificació Vegetal, al qual correspon la detecció de plagues i malalties dels cultius i l'estudi de noves estratègies de prevenció dels danys que causen sobre les collites; l'experimentació i el desenvolupament de mètodes de defensa fitosanitària, inclosa la planificació de la lluita biològica, dirigida i integrada; la proposta de normativa per a l'ús correcte dels plaguicides; el foment de l'agricultura compatible amb el medi ambient i la gestió del Registre d'Establiments i Serveis de Plaguicides. També són funcions d'aquest servei l'ordenació del procés de producció de material vegetal de reproducció i flor tallada, inclosos el control, la certificació i la inspecció del procés comercial; els assajos de valor agronòmic en el material vegetal de reproducció; la gestió del Registre Oficial de Productors, Comerciants i Importadors de Vegetals, i les funcions derivades dels registres de Productors de Plantes de Viver, de Comerciants de Llavors i Plantes de Viver, i de Productors de Flor Tallada.
- Servei d'Anàlisi Agroalimentària, al qual correspon la realització de les valoracions analítiques relacionades amb els mitjans de producció agrària, com ara aigües, sòls, materials vegetals, fertilitzants, plaguicides, etc.; les anàlisis per a la determinació dels nivells de contaminació pels productes d'ús agrícola dels recursos mediambientals; la verificació de la qualitat dels productes agroalimentaris, com també la detecció d'additius o residus de productes fitosanitaris prohibits, perillosos o contaminants en aquells; el registre i l'autorització dels laboratoris privats dedicats a aquestes matèries, i l'expedició de certificats oficials d'anàlisi.
Secció setena
La Direcció General de Producció Agrària i Pesca
Article 24
A la Direcció General de Producció Agrària i Pesca correspon la proposta, el desplegament i l'execució de la política de la Conselleria en matèria d'ordenació, desenvolupament i millora de les produccions agrícoles, ramaderes i pesqueres, i també les relacions amb les confraries de pescadors i la formació i capacitació professional maritimopesquera, inclosa la gestió dels auxilis econòmics d'àmbit autonòmic, estatal i comunitari corresponents a aquesta política, i l'elaboració de les propostes que permeten establir la posició de la Conselleria en les matèries de la seua competència.
Article 25
Per al desplegament d'aquestes funcions, la Direcció General de Producció Agrària i Pesca s'estructura en els serveis següents:
- Servei de Producció Vegetal, al qual correspon la programació i l'execució de les activitats tècniques derivades de l'ordenació i la millora de les produccions agrícoles en el marc de la normativa comunitària, incloses les mesures de reestructuració i reconversió de cultius; les relatives als mitjans de producció; la introducció d'innovacions i l'avaluació de noves tècniques; la cobertura front a danys climatològics mitjançant el foment de la contractació d'assegurances agràries; la valoració i instrumentació d'ajudes econòmiques en cas de catàstrofes meteorològiques i l'exercici de les funcions administratives en relació amb els registres de cultius i plantacions.
- Servei de Producció i Sanitat Animal, al qual correspon la programació de les activitats tècniques derivades de l'ordenació i la millora de les produccions ramaderes, inclosa la racionalització de l'ús dels recursos i sistemes emprats en l'activitat pecuària; nuclis zoològics, animalaris i activitats relacionades amb la producció animal i els animals de companyia, centres aqüícoles i indústries d'eliminació de cadàvers. Així mateix, competeixen a aquest servei les actuacions en matèria de sanitat animal, incloses l'anàlisi, el disseny i l'execució de campanyes per a la prevenció, el control i l'eradicació de malalties; la vigilància sanitària de les explotacions; els medicaments veterinaris i el benestar animal.
- Servei de Pesca, al qual corresponen les actuacions relacionades amb la pesca marítima en aigües interiors, el marisqueig i l'aqüicultura; l'ordenació del sector pesquer i la protecció de la pesca i del medi marí, inclosos els estudis i l'experimentació en aquestes matèries. Així mateix, li competeixen les relacions amb les confraries de pescadors i les funcions relatives a la formació i ensenyament nàutic i pesquer.
L'Institut Politècnic Maritimopesquer de la Mediterrània, els òrgans de govern del qual es regeixen pel Decret 100/1990, de 25 de juny, del Govern Valencià, s'adscriu a la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient a través d'aquest servei.
Secció vuitena
La Direcció General de Desenvolupament Forestal
Article 26
A la Direcció General de Desenvolupament Forestal correspon el desplegament i l'execució de les competències en matèria de promoció i protecció dels recursos naturals renovables.
Article 27
Per al desplegament de les seues funcions, la Direcció General de Desenvolupament Forestal s'estructura en els serveis següents:
- Servei de Gestió Forestal, al qual corresponen les matèries de muntanyes patrimonials de la Generalitat Valenciana, de les declarades o ser susceptibles de ser declarades d'utilitat pública, de les comunals, de les consorciades i objecte de convenis, i de les particulars; el foment de les masses forestals mitjançant repoblacions i altres pràctiques silvícoles; l'aprofitament de les rendes forestals; la conservació i la lluita contra l'erosió; la defensa hidrologicoforestal; la producció i comercialització de materials forestals de reproducció, i el control, la certificació i la inspecció del procés productiu i comercial; la vigilància, prevenció i lluita contra agents nocius, plagues i malalties forestals; el control fitosanitari de vivers i dipòsits de llavors forestals.
- Servei de Prevenció d'Incendis Forestals, al qual correspon la prevenció en la lluita contra incendis forestals; la direcció tecnicoforestal d'aquesta; la conciliació d'interessos, la vigilància fixa i mòbil, i la potenciació del voluntariat mediambiental; la silvicultura preventiva i les infrastructures de prevenció; la informació geogràfica i estadística, i la investigació de causes i motivacions.
- Servei de Coordinació. Es constitueix com una unitat delegada de la Secretaria General per a la gestió i coordinació dels assumptes econòmics i administratius que se li encomanen relatius a la direcció general.
Secció novena
La Direcció General de Qualitat Ambiental
Article 28
A la Direcció General de Qualitat Ambiental competeix l'elaboració i la proposta de plans i programes ambientals; les declaracions d'impacte ambiental; els residus sòlids; la qualificació d'activitats; el control de la contaminació atmosfèrica; la gestió i el control de la qualitat de les aigües continentals i naturals i els recursos hidrològics.
Article 29
Per al desplegament de les seues funcions, la Direcció General de Qualitat Ambiental s'estructura en els serveis següents:
- Servei de Programació i Avaluació d'Impacte Ambiental, al qual correspon la proposta d'establiment de directrius per a l'ordenació dels recursos naturals amb vista a l'aprofitament sostingut d'aquests; les avaluacions d'impacte ambiental, estudi i declaració; el seguiment i la vigilància del compliment de les condicions establides en la declaració d'impacte ambiental; emetre informe sobre els instruments de planejament urbanístic; la instrucció i tramitació dels expedients d'activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses; informar les comissions provincials de qualificació d'activitats i impacte ambiental; i l'elaboració, la formulació i la proposta de plans i programes mediambientals.
- Servei de Residus i Contaminació, al qual correspon la planificació i coordinació de la gestió dels residus sòlids, urbans i industrials, en especial els tòxics i perillosos, i també dels procediments i les tècniques per a eliminar-los, tractar-los, recuperar-los, reciclar-los i reutilitzar-los, i la vigilància, el seguiment i el control de la contaminació atmosfèrica, tant acústica com gasosa.
- Servei de Planificació dels Recursos Hidrològics, al qual correspon l'estudi i l'elaboració de propostes i programes de depuració orientats a millorar i, si s'escau, eliminar la contaminació de les aigües continentals i de les platges; el seguiment i control de les activitats relacionades amb els recursos hidrològics de la Comunitat Valenciana; la vigilància, el seguiment i el control de les aigües de consum públic, residuals, litorals i continentals, i de les condicions sanitarioambientals de locals i edificis de convivència o ús públic; el control de campaments, piscines i aigües de bany i, en general, dels llocs en què es realitzen activitats d'esbargiment i oci.
Secció deu
De la Direcció General del Medi Natural
Article 30
A la Direcció General del Medi Natural correspon el desplegament de les actuacions relatives a conservació, protecció, desenvolupament i utilització racional del medi físic, i la caça i la pesca en aigües continentals, com també la gestió dels espais naturals protegits.
Article 31
Per al desplegament de les seues funcions, la Direcció General del Medi Natural s'estructura en els serveis següents:
- Servei d'Espais Naturals, al qual corresponen l'elaboració, l'execució i el seguiment de plans i programes de protecció dels espais naturals i altres elements i conjunts de valor mediambiental; la restauració o rehabilitació dels espais afectats per processos degradatoris d'origen humà o natural; l'administració i la gestió dels parcs i paratges naturals de la Comunitat Valenciana i de qualsevol altra figura jurídica de protecció dels espais naturals d'acord amb la legislació vigent; les zones humides; l'execució dels programes d'educació ambiental i les aules de la naturalesa.
- Servei de Protecció d'Espècies, al qual corresponen les matèries de vies pecuàries; estimació de riberes; reserves i refugis de caça; vedats de caça controlada socials, locals i privats; caça i pesca continental; i la protecció de la flora i fauna silvestres.
CAPíTOL III
Organització territorial
de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient
Article 32
Per a la gestió desconcentrada de les seues competències, la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient s'organitza territorialment en serveis territorials i en oficines comarcals.
Secció primera
Els serveis territorials
Article 33
En cada una de les tres províncies de la Comunitat Valenciana hi haurà un servei territorial d'Agricultura i Medi Ambient, que gestionarà les competències que se li atribuïsquen en matèria agrària, ramadera, pesquera, alimentària i de medi ambient, en el seu respectiu àmbit territorial.
Article 34
Els serveis territorials dependran orgànicament del secretari general i funcionalment d'aquest i dels directors generals en les matèries de la respectiva competència, sense perjudici de la superior autoritat del sotsecretari i de la consellera d'Agricultura i Medi Ambient.
Article 35
Al front de cada servei territorial hi haurà un director territorial que dirigirà i coordinarà les diferents seccions i unitats administratives, vetlarà pel seu correcte funcionament, amb l'adopció de les mesures que foren necessàries, i exercirà totes les facultats que se li deleguen o assignen.
Article 36
Sota la dependència del director territorial, els serveis territorials s'estructuraran en les unitats següents:
- Sotsdirecció Territorial d'Agricultura
- Sotsdirecció Territorial de Medi Ambient
- Secretaria Territorial.
Exerciran les funcions que se'ls atribuïsquen o deleguen.
Secció segona
Les oficines comarcals
Article 37
Les oficines comarcals de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient són unitats administratives territorialment desconcentrades, orgànicament adscrites a la Secretaria General a través dels serveis territorials i funcionalment dependents d'aquella i de les direccions generals. La planificació i coordinació de la seua activitat, l'efectuarà la Secretaria General, a través del Servei de Promoció Comarcal.
Article 38
Corresponen a les oficines comarcals de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient les funcions d'informació i assistència als ciutadans, la formació i capacitació dels professionals del sector, i la tramitació d'expedients i el subministrament de dades i informació als seus centres directius superiors.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
Les referències que les disposicions vigents facen a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, i a la Conselleria de Medi Ambient, o a qualsevol dels seus òrgans, s'entendran referides a la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient i als respectius òrgans previstos en aquest reglament.
Segona
El cap de la unitat competent en matèria de pesca marítima a què fa referència la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1994, de 18 d'abril, sobre la defensa dels recursos pesquers, serà el tècnic de pesca marítima dels serveis territorials d'agricultura i medi ambient.
DISPOSICIó TRANSITòRIA
Mentrestant no s'adeqüen els distints llocs de treball a allò previst en aquest reglament, el personal afectat per les seues disposicions romandrà en els seus llocs corresponents, sense perjudici de l'adscripció als centres directius que corresponga.
DISPOSICIó DEROGATòRIA
Es deroguen expressament el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació contingut en el Decret 179/1993, de 28 de setembre, del Govern Valencià (DOGV núm. 2118, de 06.10.93), i el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, el text refós del qual fou aprovat mitjançant l'Ordre de la Conselleria de Agricultura i Medi Ambient de 23 de juny de 1994 (DOGV núm. 2304, de 06.07.94); el Decret 202/1995, d'11 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es creà la Sotsecretaria de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, i totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que estableix aquest decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
La consellera d'Agricultura i Medi Ambient dictarà les disposicions que calga per a l'aplicació i el desplegament del present decret.
Segona
El present decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 5 de febrer de 1996
El president de la Generalitat Valenciana,
EDUARDO ZAPLANA HERNáNDEZ-SORO
La consellera d'Agricultura i Medi Ambient,
MARIA àNGELS RAMóN-LLIN i MARTíNEZ

linea
Mapa web