ORDRE 20/2023, de 29 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la implantació i el funcionament dels instituts escola que integren ensenyaments d'educació infantil, educació primària i educació secundària de la Comunitat Valenciana. [2023/7515]
(DOGV núm. 9631 de 04.07.2023) Ref. Base de dades 007182/2023
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport Grup temàtic: Legislació Matèries: Educació Descriptors: Temàtics: ensenyament públic, educació, ensenyament primari, educació preescolar, ensenyament secundari , monografies
ORDRE 20/2023, de 29 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la implantació i el funcionament dels instituts escola que integren ensenyaments d'educació infantil, educació primària i educació secundària de la Comunitat Valenciana. [2023/7515]
Índex
Preàmbul
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
Article 2. Implantació dels instituts escola
Article 3. Caràcter i ensenyaments dels instituts escola
Article 4. Òrgans unipersonals de govern
Article 5. Òrgans col·legiats de govern
Article 6. Òrgans de coordinació docent
Article 7. Tutories
Article 8. Altres figures de coordinació docent
Article 9. Consell de delegades i delegats
Article 10. Projecte educatiu
Article 11. Normes dorganització i funcionament
Article 12. Programació general anual
Article 13. Adscripció dels instituts escola
Article 14. Manteniment, conservació i vigilància de les instal·lacions
Article 15. Personal docent i personal no docent
Disposició addicional única. No increment de la despesa pública
Disposició derogatòria única. Derogació normativa
Disposició final primera. Aplicació i execució
Disposició final segona. Entrada en vigor
Preàmbul
La Conselleria dEducació, Cultura i Esport ha posat en funcionament, des del curs 2018-2019, diverses experiències de centres públics integrats deducació infantil, primària i secundària (a partir dara, instituts escola) amb la finalitat de donar continuïtat a lescolarització de lalumnat dels centres públics deducació infantil i primària en aquells contextos que, per la seua particularitat, ho exigien. Les necessitats de lalumnat i de les famílies són la prioritat i el focus datenció daquesta conselleria, per la qual cosa forma part del seu nucli de preceptes la voluntat doferir noves vies de suport educatiu en aquells casos que la situació ho demane.
Fins ara, tres han estat les línies principals per a la constitució, de manera experimental, dels instituts escola en làmbit educatiu valencià: la consecució de lequitat i la lluita contra labandonament escolar prematur, les mesures contra el despoblament de les zones rurals i el reequilibri i la redistribució de loferta educativa.
Com a resultat de la primera línia dactuació, a partir del curs 2018-2019, sautoritzaren els ensenyaments deducació secundària al col·legi deducació infantil i primària (CEIP) Carlos Selma i al CEIP Guitarrista Tàrrega, tots dos de Castelló de la Plana. Per la seua banda, amb la intenció de combatre el despoblament de les zones rurals, el Col·legi Rural Agrupat (CRA) Penyagolosa, dAtzeneta del Maestrat, va començar a funcionar com a institut escola el curs 2020-2021. Així mateix, com a resultat de la combinació daquest últim criteri i del criteri del reequilibri i la redistribució de loferta educativa, el curs 2020-2021 es va constituir com a institut escola el CEIP Francesc Carròs, de la Font den Carròs, el curs 2021-2022 el CEIP José Alba, de la Vilavella, i el curs 2022-2023 el CEIP Serra de Bèrnia, de Xaló. Finalment, també el CEIP Gaspar Gil Polo de València es va constituir com a institut escola el curs 2022-2023, en aquest cas dacord amb el criteri de la consecució de lequitat i la lluita contra labandonament escolar prematur.
Daltra banda, aquesta nova estructura organitzativa permet als centres línies de recerca centrades en la innovació pedagògica i els facilita el desenvolupament de la pràctica educativa des de lautonomia de gestió i la capacitat de tramitar els recursos propis. Lobjectiu, una vegada més, és que lalumnat assolisca lèxit escolar amb el suport de les famílies, la comunitat escolar i ladministració educativa.
Els antecedents daquest tipus dorganització educativa integrada es poden trobar en alguns territoris de lestat que, durant els anys 30 del segle passat, treballaren, des de posicions de renovació pedagògica, per a erigir un model deducació secundària que donara continuïtat als ensenyaments instaurats en leducació primària, com una sort dimplementació dhabilitats, coneixements i recursos per a contribuir a la maduració personal i intel·lectual de lalumnat.
En aquest sentit, i amb la intenció de crear un pont amb aquelles institucions pioneres i avantguardistes, amb aquest model dels instituts escola es posa en valor el concepte densenyament integral i semfasitzen les nocions dunió i cohesió a partir de lassumpció dels eixos següents: continuïtat, seguiment de levolució de lalumnat, convivència dinfants i adolescents, metodologies innovadores o versatilitat i polivalència en la pràctica docent.
A més, la filosofia organitzativa dels instituts escola ha de preveure un projecte educatiu únic per a totes les etapes, una oferta formativa de 2-3 anys fins a 16 anys que incorpore no només els ensenyaments deducació infantil i primària i educació secundària obligatòria (ESO), sinó també de cicles formatius de grau bàsic (CFGB) en aquelles situacions en què la conselleria competent en matèria deducació ho considere (per les característiques del centre i del context), un edifici compartit o un complex dedificis en un mateix recinte i uns espais adequats per a totes les edats escolaritzades.
Per a tal fi, la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, dEducació, disposa en larticle 107, apartat 5, que les administracions educatives podran considerar centre educatiu, als efectes dorganització, gestió i administració, lagrupació de centres públics ubicats en un àmbit territorial determinat. També estableix, en larticle 111, apartat 5, que correspon a les administracions educatives determinar la denominació daquells centres públics que oferisquen ensenyaments agrupats de manera diferent a lordinària.
Lesmentada Llei orgànica 2/2006 estableix en el capítol II del títol II que, per a fer efectiu el principi digualtat en lexercici de leducació, les administracions públiques desenvoluparan accions de caràcter compensatori en relació amb les persones, grups i àmbits territorials en què es troben situacions desfavorables i proveiran els recursos econòmics i els suports precisos per a fer-ho efectiu. Dacord amb això, el disseny de la política educativa ha destablir mesures compensatòries per tal de reforçar lacció del sistema educatiu, amb lobjectiu devitar desigualtats derivades de factors socials, econòmics, culturals, geogràfics, ètnics o duna altra índole. En aquest sentit, correspon a les administracions educatives ladopció de mesures singulars en aquells centres educatius o zones geogràfiques en les quals resulta necessària una intervenció educativa compensatòria per tal de garantir la igualtat doportunitats.
Daltra banda, larticle 20 del Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual sestableixen els requisits mínims dels centres que impartisquen els ensenyaments de segon cicle de leducació infantil, leducació primària i leducació secundària, disposa la flexibilització dels requisits mínims dinstal·lacions per als centres docents que imparteixen diferents ensenyaments en el mateix edifici o recinte escolar.
Així mateix, la Conselleria dEducació, Cultura i Esport de la Comunitat Valenciana, dacord amb el que disposa el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, té assignades les competències en relació a lensenyament, constituint-se en ladministració educativa competent de la Comunitat Valenciana, als efectes que preveu el conjunt de lordenament jurídic vigent en matèria educativa. Per això, dacord amb el Decret 173/2020, de 13 doctubre, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dEducació, Cultura i Esport, té competència, entre altres, per a autoritzar els ensenyaments que shi imparteixen, adaptar la normativa dorganització i funcionament i determinar la denominació daquells centres públics que oferisquen ensenyaments agrupats de manera diferent a lordinària.
Finalment, lorganització dels col·legis deducació infantil i primària està regulada pel Decret 253/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de lorganització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments deducació infantil o deducació primària. En larticle 7 sindica que es podran autoritzar diferents tipus densenyaments no regulats per lesmentada norma. A més, assenyala la conselleria competent en matèria deducació, que autoritzarà aquests ensenyaments i adoptarà les mesures necessàries per a la posada en marxa daquests, particularment pel que fa a la dotació de professorat i daltres recursos materials i tècnics. Així mateix, el Decret 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, determina la regulació de lorganització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments deducació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional.
Analitzats els resultats de les experiències desenvolupades al CRA del Penyagolosa dAtzeneta del Maestrat, al CEIP Maestro Carlos Selma de Castelló de la Plana, al CEIP Guitarrista Tàrrega de Castelló de la Plana, al CEIP Don José Alba de la Vilavella i al CEIP Francesc Carròs de La Font den Carròs, i tenint en compte la demanda generada en altres nuclis de característiques semblants, sha considerat oportuna i necessària laprovació duna ordre que dispose la implantació i el funcionament daquest tipus de centres a la Comunitat Valenciana.
En la tramitació daquesta norma shan respectat els principis de bona regulació previstos en larticle 129 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.
Lorganització dels ensenyaments en aquests centres contribueix a objectius diversos: la consecució de lequitat i la lluita contra labandonament escolar prematur, lestabliment de mesures contra el despoblament de les zones rurals i el reequilibri i la redistribució de loferta educativa, amb la qual cosa es compleix el principi de necessitat i eficàcia.
Quant al principi de proporcionalitat, la norma conté la regulació adequada i imprescindible i estableix les obligacions necessàries a fi datendre els objectius ja esmentats.
La disposició compleix també el principi de seguretat jurídica, atés que semmarca en la resta de lordenament jurídic i assumeix, de manera coherent, els mandats i recomanacions disposats en els àmbits estatal, autonòmic i europeu.
A més a més, el principi deficiència queda suficientment acreditat perquè aconsegueix evitar temps de desplaçament per carretera de lalumnat de zones rurals que hauria de cursar els ensenyaments deducació secundària previstos en aquesta ordre fora del seu municipi.
Per últim, el principi de transparència sha garantit mitjançant un procés de consulta i audiència pública i a través de la negociació amb els representants dels treballadors de lensenyament públic en la mesa sectorial. A més, aquesta ordre sha sotmés a la consideració del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, que ha emés el dictamen 3/2023 amb data 3 de març de 2023.
Aquesta ordre està inclosa en el Pla normatiu de ladministració de la Generalitat per a lany 2023.
Per això, vista la proposta del director general de Centres Docents, de conformitat amb aquesta, amb linforme de lAdvocacia General; després de la negociació amb les persones representants de les treballadores i els treballadors; amb el dictamen preceptiu del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana; conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en exercici de la potestat reglamentària atribuïda per larticle 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en virtut de latribució de competències efectuada en larticle 7 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i amb linforme previ de les conselleries competents en matèria dhisenda i administració pública i de les facultats atorgades per la disposició final tercera dels decrets 252/2019 i 253/2019, de 29 de novembre, del Consell
ORDENE
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
Aquesta ordre té per objecte la implantació i regulació dels centres educatius de titularitat de la Generalitat que integren els ensenyaments deducació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria i, si és el cas, cicles formatius de grau bàsic de la Comunitat Valenciana. La denominació genèrica daquests centres serà institut escola.
Article 2. Implantació dels instituts escola
1. Sentén per institut escola aquell centre que, reunint els requisits establits en larticle 20 del Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual sestableixen els requisits mínims dels centres que impartisquen els ensenyaments de segon cicle de leducació infantil, leducació primària i leducació secundària, impartisca, almenys, les etapes deducació primària i educació secundària obligatòria.
2. La integració dels ensenyaments esmentats en un mateix centre es farà per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria deducació, després de considerar-ne la necessitat i en funció dels requisits marcats en aquesta ordre.
Article 3. Caràcter dels instituts escola
Els instituts escola són institucions escolars, que responen a contextos de característiques sociodemogràfiques especials, dependents de la conselleria competent en matèria deducació. En aquests centres es desenvolupen els processos densenyament, aprenentatge i formació integral de lalumnat, les activitats dinvestigació i innovació de la pràctica educativa i el perfeccionament del personal docent, amb la participació de tota la comunitat educativa.
Article 4. Òrgans unipersonals de govern
1. Les funcions i atribucions dels òrgans unipersonals de govern es regiran pel que preveu la normativa autonòmica que regula lorganització i el funcionament dels centres docents públics deducació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional.
2. Els instituts escola de la Comunitat Valenciana tindran, amb caràcter general, els següents òrgans unipersonals de govern: director o directora, vicedirector o vicedirectora, cap destudis deducació infantil i primària i cap destudis deducació secundària, i secretari o secretària.
3. El nomenament de la persona que ostente la direcció del centre, així com el nomenament de la resta de lequip directiu, sefectuarà per part de la direcció territorial competent en matèria educativa de la província on estiga situat el centre, dacord amb el que es disposa en la normativa específica de la Comunitat Valenciana.
4. Qualsevol persona funcionària docent que impartisca algun ensenyament en el centre podrà accedir als òrgans unipersonals de govern, independentment del cos de pertinença. No obstant això, les persones que exercisquen de cap destudis deducació infantil i primària i deducació secundària obligatòria han de pertànyer als cossos docents de letapa corresponent.
5. La coordinació de les activitats complementàries i extraescolars serà competència de la persona que exercisca de cap destudis de cadascuna de les etapes.
6. Els instituts escola disposaran dun nombre global dhores lectives setmanals perquè els equips directius en desenvolupen les funcions. La conselleria competent en matèria deducació determinarà aquestes hores dacord amb la regulació específica que es determine de les plantilles dels centres de secundària.
7. Per a la classificació del centre, a efectes retributius de lequip directiu, linstitut escola es considerarà com a centre públic deducació secundària i es comptabilitzaran totes les unitats en funcionament de les diverses etapes que shi imparteixen.
Article 5. Òrgans col·legiats de govern
1. El consell escolar daquests centres es regirà pel que preveu la normativa autonòmica que regula lorganització i el funcionament dels centres docents públics deducació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional. En aquest sentit, es respectarà la paritat entre dones i homes, llevat que, per raons fundades i objectives, degudament motivades, no fora possible. Així, el consell escolar dels instituts escola estarà integrat per:
a) La directora o el director del centre, que en serà la presidenta o el president.
b) Una de les persones que exerceixen de cap destudis, designada per la direcció del centre.
c) La secretària o el secretari del centre, que actuarà com a secretària o secretari del consell escolar, amb veu, però sense vot.
d) Una regidora o un regidor o persona representant de lajuntament en el terme municipal del qual es trobe radicat el centre.
e) Set representants del professorat triats pel claustre de professorat.
f) Cinc representants de les mares, pares o representants legals de lalumnat, dels quals un serà designat per lassociació de famílies de lalumnat més representativa al centre.
g) Fins a quatre representants de lalumnat, elegits a partir del primer curs de leducació secundària obligatòria. Els centres que tinguen fins a quatre unitats deducació secundària tindran dos representants de lalumnat. No obstant això, lalumnat dels dos primers cursos de leducació secundària obligatòria no podrà participar en la selecció o el cessament de la persona titular de la direcció del centre.
h) Una persona representant del personal dadministració i serveis.
2. El claustre de professorat dels instituts escola es regirà pel que preveu la normativa autonòmica que regula lorganització i el funcionament dels centres docents públics deducació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional.
Article 6. Òrgans de coordinació docent
1. Als ja establits per als col·legis deducació infantil i primària, els òrgans de coordinació docent dels instituts escola incorporaran els departaments didàctics i el departament dorientació educativa i professional en substitució de lequip dorientació educativa.
2. Els equips docents deducació primària i de cicle deducació infantil es regularan per la normativa específica per als col·legis deducació infantil i primària, mentre que els departaments didàctics es regiran segons la normativa específica per als instituts deducació secundària.
3. La comissió de coordinació pedagògica estarà integrada, com a mínim, per la persona que ostente la direcció, que en serà la presidenta, les persones que exercisquen de caps destudis, les persones coordinadores dels equips docents deducació primària i de cicle deducació infantil i les direccions de departament. En lexercici de la seua autonomia, la direcció del centre podrà nomenar altres persones com a integrants daquesta comissió. La persona de menor edat actuarà com a secretària. En la constitució de la comissió de coordinació pedagògica es respectarà la paritat entre dones i homes, llevat que, per raons fundades i objectives, degudament motivades, no fora possible. Així mateix, podran actuar dues subcomissions en assumptes específics de cada etapa educativa, una per a educació infantil i primària i una altra per a educació secundària. Pel que fa al funcionament i a les atribucions daquesta comissió, es complirà el que disposa la normativa autonòmica que regula lorganització i el funcionament dels centres docents públics deducació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional.
4. Els instituts escola disposaran dels departaments didàctics següents:
a) Departament de ciències, al qual sadscriurà el professorat que impartisca assignatures de les àrees de coneixement de ciències de la naturalesa, física i química i matemàtiques.
b) Departament dhumanitats, al qual sadscriurà el professorat que impartisca assignatures de les àrees de coneixement de filosofia, geografia i història i religió.
c) Departament dart i tecnologia, al qual sadscriurà el professorat que impartisca assignatures de les àrees de coneixement darts plàstiques, música, tecnologia, informàtica i educació física.
d) Departament de llengües, al qual sadscriurà el professorat que impartisca assignatures de les àrees de coneixement de castellà, valencià, llengües estrangeres i llengües clàssiques.
e) En els centres en què simpartisca CFGB es constituirà un departament que agrupe tot el professorat que hi impartisca les assignatures específiques.
5. El departament dorientació acadèmica i professional es regularà pel que preveu el Decret 72/2021, de 21 de maig, del Consell, dorganització de lorientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià.
Article 7. Tutories
Pel que fa a les tutories, es complirà el que estableix la normativa autonòmica que regula lorganització i el funcionament dels centres docents públics deducació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional, en funció de letapa educativa que corresponga, així com la normativa de dotació de plantilles per a les etapes específiques implantades en centres que imparteixen educació infantil i primària i educació secundària de la Comunitat Valenciana.
Article 8. Altres figures de coordinació docent
1. Els instituts escola tindran, almenys, les següents figures de coordinació docent: tecnologies de la informació i la comunicació, formació, igualtat i convivència, programa de reutilització de llibres i materials curriculars i de laula dinformàtica, i es regularan segons el que preveu la normativa autonòmica que regula lorganització i el funcionament dels centres docents públics deducació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional.
2. Els instituts escola disposaran dun nombre global dhores lectives setmanals perquè els coordinadors desenvolupen les seues funcions. La conselleria competent en matèria deducació determinarà aquestes hores dacord amb les unitats que tinguen en funcionament, així com altres característiques singulars.
Article 9. Consell de delegades i delegats
Als instituts escola hi haurà un consell de delegades i delegats de lalumnat deducació secundària obligatòria, segons el que indiquen els articles 62, 63, 64 i 65 del Decret 252/2019. En aquest consell de delegades i delegats de lalumnat deducació secundària obligatòria també sha de respectar la paritat entre dones i homes, llevat que, per raons fundades i objectives, degudament motivades, no fora possible.
Article 10. Projecte educatiu
El projecte educatiu dels instituts escola serà un document unitari. El contingut sajustarà al que disposen larticle 121 de la Llei orgànica 2/2006, els articles 55 i 56 del Decret 253/2019 i els articles 70 i 71 del Decret 252/2019, amb una especial menció a lorientació acadèmica i professional. També seran aplicables la resta de disposicions vigents que estableixen la inclusió de determinats aspectes com a part del contingut del projecte educatiu de centre (PEC).
Article 11. Normes dorganització i funcionament
Els instituts escola redactaran les normes dorganització i funcionament atenent el que es disposa en la normativa bàsica i dacord amb les línies i criteris indicats en el PEC. La comunitat educativa haurà de ser escoltada en les seues propostes per a lelaboració daquestes normes. Les normes dorganització i funcionament han dincloure el conjunt dobjectius, principis, drets, responsabilitats i normes pels quals es regula la convivència de tots els membres de la comunitat educativa i shan dajustar al que estableix el Decret 195/2022, d11 de novembre, del Consell, digualtat i convivència en el sistema educatiu valencià.
Article 12. Programació general anual
Els instituts escola elaboraran al principi de cada curs acadèmic una programació general anual (PGA). Es regirà dacord amb el que preveu la normativa bàsica, els decrets de regulació de lorganització i el funcionament dels ensenyaments que integra i les resolucions vigents que establisquen la inclusió de determinats aspectes com a part del contingut de la programació general anual.
Article 13. Adscripció dels instituts escola
En els instituts escola es podran definir adscripcions, a lefecte de ladmissió, en batxillerat, dacord amb el que estableix larticle 14 de lOrdre 7/2016, de 19 dabril, de la Conselleria dEducació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment dadmissió de lalumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments deducació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria i batxillerat.
Article 14. Manteniment, conservació i vigilància de les instal·lacions
1. La conservació, el manteniment i la vigilància dels edificis destinats als instituts escola que integren els ensenyaments deducació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria i cicles formatius de grau bàsic correspondran al municipi respectiu, sempre que aquests edificis siguen de titularitat municipal, amb lexcepció de les infraestructures de comunicacions.
Per a poder finançar les despeses de funcionament i conservació corresponents a les unitats deducació secundària, la conselleria competent en matèria deducació establirà una dotació addicional en forma de mòdul econòmic per cada unitat deducació secundària. Aquesta dotació es concretarà en un conveni entre la Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria deducació, i cada entitat local. Aquest conveni haurà dincloure, entre altres coses, duna banda, el mòdul econòmic amb què es finança cada unitat deducació secundària, així com la seua actualització i, duna altra, el compromís per part de lentitat local de remetre a lòrgan autonòmic un certificat trimestral de despeses que acredite que aquestes són dimport igual o superior a les quantitats assignades en el mòdul econòmic esmentat.
En el cas que les instal·lacions de linstitut escola subiquen en locals que no siguen de titularitat municipal, la conservació, el manteniment i la vigilància correspondran al seu titular.
2. Qualsevol membre de la comunitat educativa que siga coneixedor duna deficiència en les instal·lacions o en lequipament didàctic la comunicarà immediatament a la direcció del centre.
3. La direcció del centre docent comunicarà a la corporació local qualsevol deficiència que es produïsca en les instal·lacions tan bon punt en tinga coneixement.
4. La direcció del centre docent comunicarà a lòrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC), mitjançant el procediment que es determine, qualsevol deficiència que es produïsca en la infraestructura de comunicacions tan bon punt en tinga coneixement; així mateix, informarà de la comunicació realitzada a la direcció territorial de la conselleria competent en matèria deducació.
5. La direcció del centre facilitarà laccés al centre dels tècnics de lòrgan competent en matèria TIC, i atendrà les seues indicacions al voltant de la infraestructura i els accessos de comunicacions, així com respecte al maquinari i el programari.
Article 15. Personal docent i personal no docent
1. La conselleria competent en matèria deducació dotarà els instituts escola del personal necessari per a impartir el currículum de les diferents etapes segons el que sestableix en la normativa de dotació de plantilles per a les etapes específiques implantades en centres que imparteixen educació infantil i primària i educació secundària de la Comunitat Valenciana.
2. Per a la gestió administrativa sha de comptar amb personal del cos auxiliar C2-01 a càrrec de la conselleria competent en matèria deducació. A més a més, hi haurà personal subaltern a càrrec del municipi respectiu.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. No increment de la despesa pública
Laplicació i el posterior desplegament daquesta ordre no podran tindre incidència en lincrement de la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignada a la conselleria competent en matèria deducació i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de lesmentada conselleria.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que soposen al que disposa aquesta ordre.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Aplicació i execució
Sautoritza la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria deducació perquè dicte les disposicions necessàries per a laplicació i execució daquesta ordre.
Segona. Entrada en vigor
Aquesta ordre entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i produirà efectes a partir de linici del curs escolar 2023-2024.
València, 29 de juny de 2023
La consellera dEducació, Cultura i Esport,
RAQUEL TAMARIT IRANZO