Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 5 de junio de 2024, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual publica la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2024 de l'Orde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties en la Comunitat Valenciana. [2024/5367]

(DOGV núm. 9867 de 10.06.2024) Ref. Base de dades 005386/2024

RESOLUCIÓ de 5 de junio de 2024, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual publica la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2024 de l'Orde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties en la Comunitat Valenciana. [2024/5367]

L’article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, establix que les convocatòries de les subvencions recolliran, entre altres aspectes, la línia o línies a les quals s’imputa la subvenció, així com l’import global màxim destinat a estes. Estos extrems depenen de la llei anual de pressupostos, en estos moments la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2024.

Esta línia d’ajuda està cofinançada en funció del programa sanitari, de la manera següent:
· 50 % Ministeri d’Agricultura Pesca i Alimentació, i 50 % aportació condicionada de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, per als programes nacionals davant de pesta porcina africana i pesta porcina clàssica, tuberculosi bovina, brucel·losi bovina, brucel·losi ovina i caprina, llengua blava i encefalopaties espongiformes transmissibles.

· 100 % aportació condicionada de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, per al programa de control o erradicació de la tuberculosi caprina en la C. Valenciana.
No obstant això, la Unió Europea cofinança a través de conferència sectorial el sacrifici obligatori per encefalopatia espongiforme bovina en un 24 %, i en un 30 % per salmonel·la en ramats d’aus reproductores i ponedores del gènere Gallus gallus i de ramats de polits de reproductors.
Per això, vista la proposta del director general de Producció Agrícola i Ramadera i en l’exercici de les funcions que tinc atribuïdes, resolc:


Apartat primer. Objecte
L’ajuda regulada per l’Orde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació (DOGV 6495, 05.04.2011), per la qual s’apliquen els barems d’indemnització per sacrifici obligatori d’animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d’una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties en la Comunitat Valenciana es concedirà, en l’exercici 2024, a càrrec de la línia de subvenció i per l’import global màxim que s’assenyala, d’acord amb el que es preveu en els estats de despeses de la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2024, serà el següent:


Aplicació pressupostària: G01120201GE00000
Subprograma: 714D00 Agricultura i Ramaderia
Capítol: 7
Línia de subvenció: S0132

Denominació línia: millorar la sanitat animal
Import global màxim: 600.000,00 €

Apartat segon. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds podran presentar-se al llarg de tot l’any.
A la sol·licitud s’adjuntarà la documentació, segons siga procedent:
a) Model de domiciliació bancària: serà necessari indicar en la sol·licitud un compte bancari per al cobrament d’ajudes i indemnitzacions, quan les persones interessades necessiten donar d’alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes o indemnitzacions convocades, esta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc22648), si bé tenen esta obligació els subjectes previstos en l’article 6 de l’Orde 2/2022, de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d’alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. Les persones no obligades a realitzar el tràmit telemàtic poden optar per fer-lo de manera no automatitzada (sede.gva.es/proc15996), i en este cas hauran d’aportar el corresponent model de domiciliació bancària.

b) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, quan siga procedent, en cas de no autoritzar la seua consulta per l’òrgan gestor del procediment.
c) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació s’efectue per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l’òrgan gestor del procediment.
d) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l’òrgan gestor del procediment.
e) Declaració responsable de no trobar-se en cap de les situacions previstes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, inclosa la inexistència d’obligacions de reintegrament d’altres subvencions o ajudes, o, si és el cas, el fidel compliment de les seues obligacions de reintegrament d’altres subvencions o ajudes, conforme als termes establits en l’article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i comprometre’s a complir amb este requisit durant el temps inherent a l’exercici del dret de cobrament de la subvenció.

L’acreditació de la documentació relacionada s’efectuarà sense perjuí del que s’establix en l’article 28.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan l’Administració actuant consulte o recapte dades o documents que estiguen en el seu poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:
a) L’òrgan gestor del procediment haurà d’estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d’estar al corrent dels pagaments amb l’Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d’identitat fiscal davant l’Agència Estatal de l’Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d’aportar els documents acreditatius corresponents.
b) L’òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d’identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, el seu representant legal, d’estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, així com de les dades registrades de les Agrupacions de Defensa Sanitària i de les seues explotacions, inclosos en el Registre d’Explotacions Ramaderes (REGA) i del Registre d’Identificació Individual d’Animals i Registre de Moviment de Bestiar (RIIA/REM). No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s’oposa i els motius que ho justifiquen. Si s’oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.
c) L’òrgan gestor podrà verificar l’exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d’acord amb el que s’establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l’article 4 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic i en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l’adreça d’internet sede.gva.es/va/proc642.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l’adreça d’internet sede.gva.es/va/proc642.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (si és persona física), tots dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/seu_certificats).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part de les persones representades pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica).
En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de firmar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, es firmaran electrònicament pels qui siguen competents per a això, aquells documents que s’adjunten la firma dels quals siga obligatòria.
Si algun dels subjectes als quals fa referència l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, se’ls requerirà perquè l’esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l’article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d’1 d’octubre. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l’esmena.


Apartat tercer. Gestió de les sol·licituds
Per a la valoració de les sol·licituds conforme a la citada Orde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació es tindrà en compte el compliment de les obligacions notificades pel Servici Veterinari Oficial, i les causes que van donar lloc al sacrifici obligatori.

Apartat quart. Resolució i notificació
1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de la indemnització serà de sis mesos comptats a partir de la data de registre de la sol·licitud d’indemnització. Transcorregut este termini sense que s’haja notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú vigent.
2. La notificació es realitzarà individualment per a cada sol·licitud en la forma sol·licitada complint la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
3. La Resolució, posarà fi a la via administrativa, i podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà d’aquell en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que s’establix en l’article 123, en relació amb els articles 114.c) i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar directament el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la data de la notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la capital de província en la qual la persona demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que s’establix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí que s’utilitze una altra via que es considere oportuna.

Apartat quint. Protecció de dades de caràcter personal
1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’estes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar el següent:
a) Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d’agricultura.
b) Responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d’agricultura.
c) Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.
d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l’accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d’internet: sede.gva.es/va/proc19970.
e) Reclamacions: sense perjuí de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d’internet: sede.gva.es/es/proc22094, sense perjuí de la possibilitat de reclamar davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments
3. Quan la persona sol·licitant o el seu representant legal aporten dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l’obligació d’informar-los dels següents extrems:

a) La comunicació d’estes dades a l’Administració per al seu tractament en l’àmbit de les seues competències i d’acord amb els fins del procediment.
b) La possibilitat que l’Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si esta consulta requerix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d’haver recaptat esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l’Administració en qualsevol moment.
c) La possibilitat i manera d’exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assistixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà d’aquell en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que s’establix en l’article 123, en relació amb els articles 114.c) i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar directament el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la data de la notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la capital de província en la qual el demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que s’establix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

València, 5 de juny de 2024.–El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca: José Luis Aguirre Larrauri.

linea
Mapa web