RESOLUCIÓ de 5 de junio de 2024, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual publica la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2024 de l'Orde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties en la Comunitat Valenciana. [2024/5367]
(DOGV núm. 9867 de 10.06.2024) Ref. Base de dades 005386/2024
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 10.06.2024 Aquesta disposició afecta: Afecta: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca Grup temàtic: 000
RESOLUCIÓ de 5 de junio de 2024, del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual publica la línia pressupostària i l'import màxim per a l'exercici 2024 de l'Orde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties en la Comunitat Valenciana. [2024/5367]
Larticle 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, establix que les convocatòries de les subvencions recolliran, entre altres aspectes, la línia o línies a les quals simputa la subvenció, així com limport global màxim destinat a estes. Estos extrems depenen de la llei anual de pressupostos, en estos moments la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2024.
Esta línia dajuda està cofinançada en funció del programa sanitari, de la manera següent:
· 50 % Ministeri dAgricultura Pesca i Alimentació, i 50 % aportació condicionada de la Conselleria dAgricultura, Ramaderia i Pesca, per als programes nacionals davant de pesta porcina africana i pesta porcina clàssica, tuberculosi bovina, brucel·losi bovina, brucel·losi ovina i caprina, llengua blava i encefalopaties espongiformes transmissibles.
· 100 % aportació condicionada de la Conselleria dAgricultura, Ramaderia i Pesca, per al programa de control o erradicació de la tuberculosi caprina en la C. Valenciana.
No obstant això, la Unió Europea cofinança a través de conferència sectorial el sacrifici obligatori per encefalopatia espongiforme bovina en un 24 %, i en un 30 % per salmonel·la en ramats daus reproductores i ponedores del gènere Gallus gallus i de ramats de polits de reproductors.
Per això, vista la proposta del director general de Producció Agrícola i Ramadera i en lexercici de les funcions que tinc atribuïdes, resolc:
Apartat primer. Objecte
Lajuda regulada per lOrde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria dAgricultura, Pesca i Alimentació (DOGV 6495, 05.04.2011), per la qual sapliquen els barems dindemnització per sacrifici obligatori danimals sospitosos, malalts o amb el risc de ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial duna malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties en la Comunitat Valenciana es concedirà, en lexercici 2024, a càrrec de la línia de subvenció i per limport global màxim que sassenyala, dacord amb el que es preveu en els estats de despeses de la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2024, serà el següent:
Aplicació pressupostària: G01120201GE00000
Subprograma: 714D00 Agricultura i Ramaderia
Capítol: 7
Línia de subvenció: S0132
Denominació línia: millorar la sanitat animal
Import global màxim: 600.000,00
Apartat segon. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds podran presentar-se al llarg de tot lany.
A la sol·licitud sadjuntarà la documentació, segons siga procedent:
a) Model de domiciliació bancària: serà necessari indicar en la sol·licitud un compte bancari per al cobrament dajudes i indemnitzacions, quan les persones interessades necessiten donar dalta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes o indemnitzacions convocades, esta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc22648), si bé tenen esta obligació els subjectes previstos en larticle 6 de lOrde 2/2022, de la Conselleria dHisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits dalta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. Les persones no obligades a realitzar el tràmit telemàtic poden optar per fer-lo de manera no automatitzada (sede.gva.es/proc15996), i en este cas hauran daportar el corresponent model de domiciliació bancària.
b) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, quan siga procedent, en cas de no autoritzar la seua consulta per lòrgan gestor del procediment.
c) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació sefectue per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per lòrgan gestor del procediment.
d) Acreditació destar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per lòrgan gestor del procediment.
e) Declaració responsable de no trobar-se en cap de les situacions previstes en larticle 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, inclosa la inexistència dobligacions de reintegrament daltres subvencions o ajudes, o, si és el cas, el fidel compliment de les seues obligacions de reintegrament daltres subvencions o ajudes, conforme als termes establits en larticle 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i comprometres a complir amb este requisit durant el temps inherent a lexercici del dret de cobrament de la subvenció.
Lacreditació de la documentació relacionada sefectuarà sense perjuí del que sestablix en larticle 28.2 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Quan lAdministració actuant consulte o recapte dades o documents que estiguen en el seu poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:
a) Lòrgan gestor del procediment haurà destar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades destar al corrent dels pagaments amb lAgència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades didentitat fiscal davant lAgència Estatal de lAdministració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà daportar els documents acreditatius corresponents.
b) Lòrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades didentitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, el seu representant legal, destar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, així com de les dades registrades de les Agrupacions de Defensa Sanitària i de les seues explotacions, inclosos en el Registre dExplotacions Ramaderes (REGA) i del Registre dIdentificació Individual dAnimals i Registre de Moviment de Bestiar (RIIA/REM). No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual soposa i els motius que ho justifiquen. Si soposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.
c) Lòrgan gestor podrà verificar lexactitud de les dades declarades per la persona interessada, dacord amb el que sestablix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en larticle 4 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic i en larticle 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en ladreça dinternet sede.gva.es/va/proc642.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de larticle 14 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per esta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en ladreça dinternet sede.gva.es/va/proc642.
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant dentitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (si és persona física), tots dos emesos per lAgència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/seu_certificats).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació daltres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de Representants de lACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). Laccés a este registre per part de les persones representades pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant dentitat (si és persona jurídica).
En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de firmar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, es firmaran electrònicament pels qui siguen competents per a això, aquells documents que sadjunten la firma dels quals siga obligatòria.
Si algun dels subjectes als quals fa referència larticle 14.2 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, sels requerirà perquè lesmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en larticle 68.4 de la citada Llei 39/2015, d1 doctubre. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada lesmena.
Apartat tercer. Gestió de les sol·licituds
Per a la valoració de les sol·licituds conforme a la citada Orde 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria dAgricultura, Pesca i Alimentació es tindrà en compte el compliment de les obligacions notificades pel Servici Veterinari Oficial, i les causes que van donar lloc al sacrifici obligatori.
Apartat quart. Resolució i notificació
1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de la indemnització serà de sis mesos comptats a partir de la data de registre de la sol·licitud dindemnització. Transcorregut este termini sense que shaja notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú vigent.
2. La notificació es realitzarà individualment per a cada sol·licitud en la forma sol·licitada complint la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
3. La Resolució, posarà fi a la via administrativa, i podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini dun mes a comptar des de lendemà daquell en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que sestablix en larticle 123, en relació amb els articles 114.c) i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar directament el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de lendemà de la data de la notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la capital de província en la qual la persona demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que sestablix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí que sutilitze una altra via que es considere oportuna.
Apartat quint. Protecció de dades de caràcter personal
1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 dabril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació destes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i larticle 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar el següent:
a) Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria dagricultura.
b) Responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria dagricultura.
c) Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.
d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar laccés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça dinternet: sede.gva.es/va/proc19970.
e) Reclamacions: sense perjuí de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça dinternet: sede.gva.es/es/proc22094, sense perjuí de la possibilitat de reclamar davant lAgència Espanyola de Protecció de Dades.
f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments
3. Quan la persona sol·licitant o el seu representant legal aporten dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà lobligació dinformar-los dels següents extrems:
a) La comunicació destes dades a lAdministració per al seu tractament en làmbit de les seues competències i dacord amb els fins del procediment.
b) La possibilitat que lAdministració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si esta consulta requerix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà dhaver recaptat esta autorització, que estarà disponible a requeriment de lAdministració en qualsevol moment.
c) La possibilitat i manera dexercir els drets daccés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assistixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini dun mes a comptar des de lendemà daquell en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que sestablix en larticle 123, en relació amb els articles 114.c) i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar directament el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de lendemà de la data de la notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la capital de província en la qual el demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que sestablix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
València, 5 de juny de 2024.El conseller dAgricultura, Ramaderia i Pesca: José Luis Aguirre Larrauri.