![diari](img/diari.gif)
RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2024, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual s'establixen les condicions per a seleccionar les entitats financeres col·laboradores i el text del conveni que subscriuran, en el marc del programa Carnet Jove Europeu a la Comunitat Valenciana. [2024/4893]
(DOGV núm. 9860 de 30.05.2024) Ref. Base de dades 005015/2024
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 30.05.2024 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Corregida per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Institut Valencià de la Joventut Grup temàtic: Convenis Generalitat
RESOLUCIÓ de 22 de maig de 2024, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual s'establixen les condicions per a seleccionar les entitats financeres col·laboradores i el text del conveni que subscriuran, en el marc del programa Carnet Jove Europeu a la Comunitat Valenciana. [2024/4893]
El Protocol internacional de Carnet Jove, subscrit a Lisboa l1 de juny de 1987, i del qual Espanya forma part, és linstrument jurídic pel qual es crea el Carnet Jove Europeu en un intent destendre a este àmbit internacional els avantatges relacionats amb els carnets jove nacionals dels països membres i establir una sèrie de disposicions harmonitzadores en la matèria, que han de complir obligatòriament els països adherits.
El programa Carnet Jove Europeu es desenvolupa conjuntament amb la resta de les comunitats autònomes i amb més de 30 països de lentorn europeu que conformen lAssociació Europea del Carnet Jove (EYCA), que garantix la reciprocitat de les prestacions en els diferents països adscrits.
En març de 2017, lEYCA i Hostelling International (HI), matriu mundial de la Xarxa Espanyola dAlbergs Juvenils (REAJ), van firmar un MOU (memoràndum denteniment) per a animar els països i les regions a reunir esforços entorn dun projecte conjunt que avale la fusió del Carnet Jove Europeu i el Carnet dAlberguista. Per això, des de 2019, a la Comunitat Valenciana, el Carnet Jove integra el Carnet dAlberguista Internacional.
En el cas de la Comunitat Valenciana, larticle 49.1, 25a de lEstatut dAutonomia conferix a la Generalitat la competència exclusiva en matèria de joventut i, dacord amb larticle 6 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, lInstitut Valencià de la Joventut, dara en avant, IVAJ, és lorganisme encarregat de coordinar la política de joventut en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Larticle 47 de la llei esmentada establix que la Generalitat potenciarà programes destinats a promoure i facilitar laccés de la població juvenil a servicis i productes de caràcter cultural, esportiu, recreatiu, de consum, de transport i semblants, amb la intermediació i, si és el cas, la concessió de determinats avantatges econòmics mitjançant lexpedició del Carnet Jove i altres credencials. Lemissió i la gestió dels carnets correspon a lIVAJ, que podrà dur-les a terme directament o a través dentitats públiques o privades.
El Decret 86/2015, de 5 de juny, del Consell, pel qual es desplega reglamentàriament la Llei 18/2010, de 30 de desembre, de la Generalitat, de joventut de la Comunitat Valenciana, en el títol IV, capítol I, article 51, regula les dos modalitats del Carnet Jove: clàssic i financer. Esta última modalitat lexpediran les entitats amb les quals lIVAJ nhaja acordat lemissió, mitjançant la firma del conveni o el contracte oportú, i sassociarà a un compte específic del titular.
La intenció de lIVAJ és promoure la participació del màxim nombre dentitats financeres en este procés de col·laboració, per la qual cosa no sarticula un mecanisme de concurrència competitiva, com seria el de contractació administrativa. Per tant, entre les dos opcions possibles i igualment legals que preveu el Decret 86/2015, es tria la subscripció de convenis.
Desta manera, lIVAJ ha mantingut des de 2018 un conveni tipus amb diverses entitats financeres per a aconseguir la màxima difusió i promoció del Carnet Jove, així com beneficis realment avantatjosos per a la joventut. Amb la finalitat que sha assenyalat, el 26 de febrer de 2022 es va acordar prorrogar els convenis de col·laboració subscrits el 28 febrer de 2018 amb Cajamar, Caixa Popular i Caixa Ontinyent per dos anys més. Atesa la finalització de la vigència dels convenis i una vegada revisada lexperiència acumulada durant estos anys, es manifesta que lIVAJ continua interessat a firmar este tipus de convenis amb entitats financeres en el marc del programa del Carnet Jove Europeu.
Per a això, és necessari aprovar unes noves bases que possibiliten la incorporació dentitats financeres amb presència a la Comunitat Valenciana, a lefecte de firmar un conveni de col·laboració. Este conveni té com a objectiu principal establir el marc de col·laboració per a la promoció i la dinamització del programa Carnet Jove mitjançant lemissió del Carnet Jove en la modalitat de targeta financera com a instrument dirigit a oferir una sèrie doportunitats i avantatges als seus titulars i en els seus programes específics dirigits a les persones jóvens.
La firma destos convenis es realitzarà amb el contingut concret que figura en lannex II de les bases reguladores que acompanyen esta resolució.
En virtut de tot això i fent ús de les facultats que larticle 11 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, conferix al director general de lIVAJ, resolc
Primer
Establir les condicions per a seleccionar entitats o grups dentitats financeres col·laboradores en el marc del programa Carnet Jove Europeu a la Comunitat Valenciana, la instància de participació (annex I) i el model de conveni que se subscriurà (annex II).
Segon
Publicar esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini dun mes comptat des de lendemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, en el termini de dos mesos comptats des de lendemà de publicar-se en el DOGV. Tot això, dacord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjuí que les persones interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que consideren oportú.
València, 22 de maig de 2024. El director general de lIVAJ: Vicente Ripoll Gimeno.
Procediment per a la selecció i la firma posterior de Convenis de col·laboració amb entitats financeres per a la promoció, la dinamització i lemissió del Carnet Jove de la Comunitat Valenciana
Primera. Objecte dels convenis de col·laboració que se subscriuran.
A través deste procediment, sestablixen els criteris i les condicions generals per a la selecció i la firma posterior de convenis de col·laboració amb entitats o grups dentitats financeres per a la promoció, la dinamització i lemissió del Carnet Jove de la Comunitat Valenciana.
Este objecte comporta que lIVAJ cesse a lEntitat lús del logotip del Carnet Jove i de lAssociació Europea del Carnet Jove (dara en avant, EYCA), a fi que els incorpore a les targetes financeres que lEntitat o lempresa participada designada emeta en el territori de la Comunitat Valenciana, de manera que addicione el valor afegit que suposa la inclusió dels logotips esmentats.
Segona. Requisits per a sol·licitar la col·laboració
Les entitats financeres interessades a subscriure un conveni de col·laboració amb lIVAJ han de reunir els requisits següents:
1. Estar constituïdes com a entitats financeres i tindre, com a mínim, deu sucursals obertes situades en almenys cinc municipis diferents de la Comunitat Valenciana.
2. Les entitats financeres podran ser col·laboradores de manera individual o per agrupació. Lagrupació dentitats es considerarà, a lefecte deste conveni, com una sola entitat amb una única xarxa doficines.
3. Disposar duna organització amb elements personals i materials suficients per a emetre el Carnet Jove Europeu a la Comunitat Valenciana.
4. Estar reconegudes com a entitats financeres col·laboradores de la Tresoreria de la Generalitat o, dacord amb larticle 74.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, autoritzades per la persona titular de la conselleria amb competències en matèria dhisenda.
A estos efectes, es prendrà en consideració el certificat que aporte lentitat, en la qual farà constar estos requisits en la data de la certificació.
Tercera. Presentació de sol·licituds
Les entitats financeres que vulguen optar a la subscripció del conveni de col·laboració han de presentar, amb caràcter obligatori, una instància de sol·licitud segons el model que figura com a annex I desta convocatòria.
La instància es presentarà telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, en ladreça següent:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id
proc=18926
Dacord amb el que es disposa en els articles 16.8 i 66.6 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (dara en avant, LPAC), es consideraran no presentades les sol·licituds que no sajusten al model de sol·licitud que sadjunta com a annex I en estes bases i que no es presenten de manera telemàtica a través del registre general electrònic de la Generalitat Valenciana. Per tant, si es consideren no presentades, estes sol·licituds no seran objecte desmena.
El termini de presentació de la sol·licitud serà dun mes comptat a partir de lendemà de la publicació de les presents bases en el DOGV.
Si la sol·licitud no reunira els requisits necessaris, es requerirà a lentitat financera interessada que, en un termini de deu dies, esmene la falta, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desistix de la seua petició, amb la resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu larticle 21 de lLPAC.
La presentació de la sol·licitud implica lacceptació de les condicions que conté esta resolució.
Quarta. Selecció dentitats
Totes les entitats o els grups dentitats financeres que presenten una sol·licitud i complisquen els requisits establits en la base segona, seran seleccionades per a subscriure el conveni de col·laboració corresponent.
Quinta. Aportació de les entitats col·laboradores
Les entitats o els grups dentitats financeres amb els quals se subscriga el conveni abonaran a lIVAJ una quantitat fixa anual per la cessió dels logotips esmentats, que serà el resultat daplicar el barem que sindica a continuació, en relació amb lactiu en balanç de lentitat a data 31 de desembre de 2022 i el nombre dentitats amb les quals se subscriga el conveni:
A) Si en foren una o dos les entitats financeres amb les quals se subscriga el conveni:
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 100.000 milions deuros: 120.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 60.000 milions deuros i inferior o igual a 100.000 milions deuros: 80.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2012 superior a 10.000 milions deuros i inferior o igual a 60.000 milions deuros: 50.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 inferior a 10.000 milions deuros: 40.000 anuals.
B) Si en foren tres les entitats financeres amb les quals se subscriga el conveni:
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 100.000 milions deuros: 100.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 60.000 milions deuros i inferior o igual a 100.000 milions deuros: 60.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 10.000 milions deuros i inferior o igual a 60.000 milions deuros: 40.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 inferior a 10.000 milions deuros: 30.000 anuals.
C) Si en foren quatre o més les entitats financeres amb les quals se subscriga el conveni:
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 100.000 milions deuros: 80.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 60.000 milions deuros i inferior o igual a 100.000 milions deuros: 50.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 superior a 10.000 milions deuros i inferior o igual a 60.000 milions deuros: 30.000 anuals.
Entitats financeres amb lactiu en balanç a 31.12.2022 inferior a 10.000 milions deuros: 25.000 anuals.
En cas duna pròrroga del conveni, laportació sactualitzarà dacord amb el nombre dentitats financeres que la subscriguen, segons el que es preveu en este apartat, i conformement a líndex de preus al consum (IPC) de lEstat. Esta aportació, una vegada actualitzada, es reflectirà en lacord que subscriguen les parts.
Sexta. Formalització del conveni de col·laboració
Una vegada seleccionades les entitats, es procedirà, dacord amb el que es disposa en la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, a subscriure amb estes el conveni que figura com a annex II desta resolució. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es comunicarà a totes les entitats sol·licitants el nombre dentitats interessades en la firma del conveni i, dins del termini màxim de 15 dies, amb la prèvia conformitat de les entitats financeres, es procedirà, dacord amb el que es disposa en la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, a firmar amb estes el conveni que figura com a annex II desta resolució.
ANNEX I
Instància de participació com a entitat financera col·laboradora en el Programa Carnet Jove
Qui subscriu (nom i cognoms),
, amb DNI número
, i correu electrònic a lefecte de comunicacions
com a representant de lentitat
, amb CIF
i domicili social a
, acredita la seua representació mitjançant lescriptura de poder
que sadjunta.
CERTIFICA:
Que lentitat
, que represente, està constituïda com a entitat financera i té, com a mínim, deu sucursals obertes situades en almenys cinc municipis diferents de la Comunitat Valenciana.
Que disposa duna organització amb elements personals i materials suficients per a emetre el Carnet Jove Europeu a la Comunitat Valenciana.
Que està reconeguda com a entitat financera col·laboradora de la Tresoreria de la Generalitat o, dacord amb larticle 74.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, autoritzada per la persona titular de la conselleria amb competències en matèria dhisenda.
Que lactiu de balanç a 31 de desembre de 2022 de lentitat ascendia a
.
EXPOSA:
Que lentitat que represente,
, està interessada a subscriure un conveni amb lIVAJ com a entitat financera col·laboradora en el marc del programa Carnet Jove, de conformitat amb les dades que saporten en esta instància.
,
. de
. de 2024
(Firmat i segellat)
DIRECCIÓ GENERAL DE LINSTITUT VALENCIÀ DE LA JOVENTUT
ANNEX II
Conveni de col·laboració entre lInstitut Valencià de la Joventut i lentitat
per a la promoció, la dinamització i lemissió del Carnet Jove de la Comunitat Valenciana
València, en la data de la firma digital
REUNITS
Duna banda, la senyora Susana Camarero Benítez, en qualitat de presidenta de lInstitut Valencià de la Joventut (dara en avant, IVAJ), càrrec que exercix la vicepresidenta segona i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, que disposa de la competència per a la firma del present conveni, de conformitat amb el que es preveu en larticle 7 del Decret 176/2014, de 10 doctubre, del Consell, en relació amb larticle 9 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut; el Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, i el Decret 11/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual nomena les persones titulars de les vicepresidències i de les conselleries.
Duna altra banda, el/la senyor/a
en qualitat de
, que actua en nom i representació de lentitat
(dara en avant, lEntitat), domiciliada a
CP
, c/
i amb CIF
, segons els poders atorgats davant del notari de
amb data
de
de
, amb el número
del seu protocol.
Les parts es reconeixen la capacitat plena dactuar en la representació legal que exercixen per a firmar este conveni i, per a este fi,
EXPOSEN
Primer. Què larticle 49.1. 25a de lEstatut dAutonomia conferix a la Generalitat la competència exclusiva en matèria de joventut i, dacord amb larticle 6 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, lInstitut Valencià de la Joventut, dara en avant, IVAJ, és lorganisme encarregat de coordinar la política de joventut en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Segon. Que la European Youth Card Association (EYCA) és una associació constituïda per la suma dels seus membres, lobjecte dels quals consistix a promoure i donar suport al Carnet Jove Europeu en països i regions amb la finalitat de respondre a les necessitats i els desitjos de les persones jóvens, per a facilitar-los laccés al transport, la informació, lallotjament, les activitats doci, la cultura, els esports, així com els avantatges i els servicis de qualsevol mena que siguen susceptibles destimular el seu desenvolupament, augmentar la seua mobilitat i millorar la seua vida quotidiana.
Tercer. Que entre les competències de lIVAJ es troba lemissió i la gestió del Carnet Jove Europeu, a la Comunitat Valenciana, Carnet Jove, i altres carnets, i que podrà dur-les a terme directament o a través dentitats públiques o privades. El programa Carnet Jove és un servici que soferix a la joventut per a facilitar-li la mobilitat i la intercomunicació, així com per a possibilitar-li laccés, mitjançant larticulació de determinats avantatges, a béns i servicis de caràcter social, cultural, econòmic, educatiu, recreatiu, esportiu, de consum, de transport i similars, per a la qual cosa utilitza els logotips i els signes propis deste carnet, i promou i dirigix les seues activitats.
Quart. Que, des de 2019, amb lobjectiu de millorar els avantatges que obtenen les persones jóvens, a la Comunitat Valenciana el Carnet Jove integra el Carnet dAlberguista Internacional, que té una validesa internacional en 90 països que formen el Hostelling International (HI), matriu mundial de la Xarxa Espanyola dAlbergs Juvenils (REAJ).
Quint. Que el Decret 86/2015, de 5 de juny, del Consell, pel qual es desplega reglamentàriament la Llei 18/2010 de la Generalitat, en el títol IV, capítol I, article 51, regula les dos modalitats del Carnet Jove: clàssic i financer. Esta última modalitat lexpedixen les entitats amb les quals lIVAJ haja acordat lemissió mitjançant la subscripció del conveni o contracte oportú, i està associada a un compte específic del titular.
Sext. Que lEntitat està interessada a promoure la utilització del Carnet Jove entre la joventut com a instrument perquè puga accedir a avantatges financers, culturals, comercials, així com de mobilitat, autonomia i emancipació.
Sèptim. Mitjançant la Resolució
/2024, de
de
, del director general de lIVAJ, es van aprovar les bases i els annexos per a la subscripció de convenis de col·laboració amb entitats financeres en el marc del programa Carnet Jove Europeu (DOGV
, de
de
de 2024).
Octau. Que, amb data
de
de 202
, lEntitat ha manifestat la seua intenció de participar en el programa Carnet Jove, i de subscriure el conveni corresponent a este efecte, en els termes que sestablixen en la resolució del director general de lIVAJ, de
de
de 202
.
En conseqüència, les parts acorden subscriure este conveni, que es regirà per les següents
CLÀUSULES
Primera. Objecte i finalitat del conveni
És objecte del present conveni establir el marc de col·laboració per a la promoció i la dinamització del programa Carnet Jove a la Comunitat Valenciana, mitjançant lemissió del Carnet Jove en la seua modalitat de targeta financera, com a instrument dirigit a oferir una sèrie doportunitats i avantatges als seus titulars.
Este objecte comporta que lIVAJ cesse a lEntitat lús del logotip del Carnet Jove i de lAssociació Europea del Carnet Jove (dara en avant, EYCA), a fi que els incorpore a les targetes financeres que lEntitat o lempresa participada designada emeta en el territori de la Comunitat Valenciana, de manera que addicione el valor afegit que suposa la inclusió dels logotips esmentats.
Segona. Obligacions de les parts
LEntitat es compromet a:
a) Aportar, per la cessió del logotip del Carnet Jove i lEYCA, la quantitat de xxx anuals, dacord amb el barem previst en la resolució del director general de lIVAJ, de
de
de 2024, publicada en el DOGV.
Este import referit a la primera anualitat singressarà en el compte que designe lIVAJ en el termini dun mes comptat des de la firma del present conveni. La següent anualitat sabonarà en el mateix mes natural que la primera.
En cas de pròrroga del conveni, laportació sactualitzarà dacord amb el nombre dentitats financeres que la subscriguen, segons el que es preveu en la resolució del director general de lIVAJ, de
de
de 2024, publicada en el DOGV, i conformement a líndex de preus al consum (IPC) de lEstat.
b) Emetre i distribuir el Carnet Jove financer a través de les seues oficines i sucursals existents en el territori de la Comunitat Valenciana o a través de mitjans en línia. Lemissió telemàtica del Carnet Jove té caràcter obligatori i ha de facilitar-se en format digital Passbook (iOS) i WalletPasses (Android).
c) Subscriure una assegurança dassistència en viatge gratuïta per a tots els titulars del Carnet Jove financer, les cobertures mínimes de la qual seran les habituals de les targetes de lentitat emissora, i la pòlissa desta sentregarà en el moment en què sexpedisca. LEntitat, com a prenedora de lassegurança, podrà subscriure-la amb lasseguradora que considere convenient i es farà càrrec del cost anual desta assegurança associada als carnets de modalitat financera que emeta. LEntitat facilitarà el document que arreplegue les cobertures de la pòlissa de lassegurança dassistència en viatge a lIVAJ, tant en espanyol com en anglés, perquè es publique en la pàgina web.
LEntitat enviarà mensualment a lIVAJ un fitxer amb linforme acumulat de les assistències que hagen generat els jóvens titulars del Carnet Jove, el qual ha dincloure les dades bàsiques del titular, la data dobertura i tancament de lexpedient, lassistència relacionada amb la resolució i lestat de la tramitació.
d) Dur a terme, amb recursos propis, les activitats o els servicis que, en promoció del programa Carnet Jove, considere convenients i que redunden en benefici de les persones jóvens en general i dels titulars del Carnet Jove en particular, amb laprovació prèvia de lIVAJ.
En concret, ha de realitzar, almenys, una campanya anual de comunicació i difusió del Carnet Jove, dels avantatges i els descomptes, a través de la seua xarxa de sucursals i clients de la Comunitat Valenciana, amb laprovació prèvia de lIVAJ.
e) Tramitar diàriament les altes, les baixes o les modificacions en les titularitats del carnet, així com generar un registre destes dacord amb els paràmetres que establix lIVAJ, al qual sha de remetre amb una periodicitat diària perquè les dades sincorporen a la base de dades de titulars del Carnet Jove, tal com es detalla en la clàusula quinta.
LIVAJ es compromet a:
a) Posar el logotip del Carnet Jove i lEYCA a la disposició de lentitat financera per tal de facilitar-li les disposicions reguladores dús. El disseny de les targetes financeres, tant físiques com digitals, que emeta lEntitat amb el logotip de Carnet Jove i lEYCA, ha daprovar-lo prèviament lIVAJ i lEYCA en aplicació del criteri dhomogeneïtat de disseny.
b) Difondre la col·laboració amb lEntitat en totes i cada una de les accions de promoció que realitze del Carnet Jove.
c) Incloure el logotip de lEntitat en tota difusió de material o publicitat del Carnet Jove.
d) Posar en coneixement de lEntitat els elements publicitaris que sutilitzen en la difusió i la promoció del Carnet Jove.
e) Vigilar lús que lEntitat realitze dels logotips cedits. Atesa la responsabilitat assumida com a organisme responsable del programa Carnet Jove a la Comunitat Valenciana, lIVAJ podrà dictar instruccions en cas que sen faça un ús indegut i, fins i tot, exigir responsabilitats si, a conseqüència deixe ús indegut, es generara un perjuí per a lAdministració de la Generalitat i/o per a lEYCA, siga directament o indirectament.
f) Vetlar perquè totes les activitats o accions que es duguen a terme per lEntitat estiguen en línia amb la filosofia del programa Carnet Jove Europeu.
g) Destinar limport de laportació a sufragar els gastos que comporten la realització de les accions que siguen necessàries per a la gestió i la promoció del Carnet Jove i que sarrepleguen en la clàusula quarta.
Tercera. Carnet Jove financer
El Carnet Jove financer sexpedirà als jóvens amb una edat compresa entre els 14 i els 30 anys, els dos inclusivament.
En cas que la normativa vigent modifique el rang dedat que han de tindre les persones titulars del Carnet Jove, la referència a ledat dels titulars del Carnet Jove establida en esta clàusula sadaptarà a esta normativa.
La vigència del Carnet Jove serà de dos anys comptats des de la data dexpedició, encara que el present conveni finalitze o es resolga abans deste període. No obstant això, la vigència màxima del carnet estarà limitada a lúltim dia del mes en què la persona jove complisca 31 anys.
El Carnet Jove expedit tindrà la consideració de targeta financera (dèbit/crèdit, segons dispose lentitat financera en cada cas particular). El format físic i digital lestabliran lIVAJ i lEntitat conjuntament, per a la qual cosa les dos institucions han de ser respectuoses amb els compromisos internacionals que, sobre este tema, té el Carnet Jove amb lEYCA, i han destar, tant el format inicial com en les possibles modificacions posteriors, sempre, inexcusablement, autoritzats per lIVAJ i lEYCA.
Lexpedició del Carnet Jove en la modalitat financera anirà associada a un compte específic per als seus titulars, ja existent en lentitat o obert en el moment de la sol·licitud.
Pel que fa al compte associat al Carnet Jove, no sexigiran saldos mínims ni tampoc es cobraran comissions de cap mena pel manteniment del compte ni de la targeta.
Les operacions realitzades amb el Carnet Jove no suposaran laplicació de cap comissió per utilitzar-lo com a mitjà de pagament.
Els posseïdors del Carnet Jove financer emés per lEntitat obtindran, en el moment de lentrega, una assegurança dassistència en viatges, les cobertures mínimes de la qual seran les habituals de les targetes de les entitats emissores, i la pòlissa desta sentregarà en el moment en què sexpedisca o quan els jóvens la sol·liciten.
En cas que es vulga emetre el Carnet Jove mitjançant una targeta de crèdit, lhan dautoritzar obligatòriament els pares o els tutors dels menors de 18 anys, excepte si estan emancipats. En cas de sostracció o robatori, saplicaran les normes vigents per a esta mena de targetes emeses per lEntitat.
Quarta. Accions promocionals
A fi dobtindre la repercussió adequada i satisfer les demandes i les necessitats del col·lectiu juvenil, sacorda dirigir de manera conjunta les accions promocionals cap a les matèries següents:
Accions dirigides a promocionar el Carnet Jove.
Oferta de beques per a la realització destudis i pràctiques laborals.
Realització periòdica de campanyes per a lobtenció davantatges i descomptes en comerços, espectacles i esdeveniments dinterés juvenil. També es duran a terme accions promocionals lobjectiu de les quals siga incrementar el nombre de jóvens que disposen del Carnet Jove.
Activitats culturals i doci educatiu.
Accions encaminades a millorar el nivell de vida i lemancipació de la població juvenil.
Realització destudis en matèria de joventut.
Adquisició de maquinari i programari que faciliten i milloren la gestió del programa Carnet Jove.
A més, es realitzaran totes aquelles accions que la comissió de seguiment estime oportunes.
Quinta. Comunicació de dades
LIVAJ és el titular del fitxer Carnet Jove, que arreplega les dades personals de totes les persones titulars del Carnet Jove Europeu a la Comunitat Valenciana.
Després de la firma del conveni de col·laboració, lEntitat es compromet a remetre a lIVAJ les dades de les persones titulars del seu Carnet Jove financer, necessàries per a una gestió adequada del Carnet Jove en els termes següents:
En primera instància, i fins que lIVAJ comunique un canal alternatiu, lentitat durà a terme la comunicació de les altes i les modificacions del Carnet Jove mitjançant un fitxer de text ASCII, amb una periodicitat diària i a través duna pàgina web a la qual saccedirà mitjançant unes credencials (usuari i contrasenya) proporcionades per la DGTIC (Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions) de la Generalitat Valenciana. No soferirà cap altre mecanisme per a lenviament dels fitxers.
LIVAJ entregarà a lEntitat el detall de les especificacions tècniques que ha de complir el fitxer per a la transmissió de dades.
Actualment, lIVAJ es troba immers en una evolució tecnològica dels seus sistemes dinformació, entre els quals hi ha el corresponent al Carnet Jove. Esta evolució dotarà els sistemes de lIVAJ de capacitat per a rebre les altes i les modificacions en línia del Carnet Jove. Durant el període de vigència del conveni, lIVAJ oferirà, a través de la PAI (Plataforma Autonòmica dInteroperabilitat), un servici web (SOAP) que lentitat haurà dutilitzar per a notificar a lIVAJ la seua activitat sobre els Carnet Jove. Lautenticació per al consum deste servici serà mitjançant un certificat electrònic. El contracte dintegració, així com tota la informació referent al servici, es facilitarà almenys amb 3 mesos dantelació a la seua posada en funcionament. Este canal de comunicació reemplaçarà lenviament de fitxers, és a dir, una vegada el servici estiga disponible, totes les notificacions es duran a terme per esta via.
Sexta. Protecció de dades de caràcter personal
A este conveni és aplicable el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 dabril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (RGPD), la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la seua normativa de desplegament. Sadjunta un annex amb el desplegament desta clàusula de protecció de dades i confidencialitat per a este conveni, que constituïx lacte jurídic previst en larticle 28.3 RGPD.
Sèptima. Seguiment del conveni
Després de la firma del present conveni, es constituirà una comissió de seguiment composta per dos persones en representació de lIVAJ i dos persones en representació de lEntitat.
Esta comissió, que es reunirà quan ho sol·licite alguna de les parts i, en tot cas, una vegada a lany, vigilarà lexecució del conveni subscrit i el compliment de les obligacions que contrauen les parts, i serà el fòrum adequat per a plantejar les discrepàncies sorgides durant la vigència deste en relació amb la seua interpretació, aplicació i compliment. Els acords adoptats per la comissió els han de respectar les dos parts.
Esta comissió tindrà, entre altres, les funcions següents:
Dissenyar i fixar els continguts de les diferents accions promocionals del Carnet Jove.
Seguir el desenvolupament de les accions promocionals esmentades.
Controlar el pressupost assignat.
Els acords que sadopten en les reunions de la comissió de seguiment els arreplegaran en una acta una de les persones representants de lIVAJ, la qual firmaran totes les persones membres de la comissió com a mostra de conformitat amb el contingut desta.
Per al funcionament desta comissió, caldrà ajustar-se al que es disposa per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic.
Octava. Duració i extinció del conveni
El conveni de col·laboració tindrà una vigència inicial de dos anys, comptats a partir de la data de la seua firma, i en qualsevol moment abans de la finalització del termini previst, les parts firmants podran acordar-ne la pròrroga per un període de, com a màxim, dos anys addicionals, per acord unànime i exprés de les parts, tant en una sola pròrroga, com en pròrrogues anuals successives.
Sense perjuí de la vigència establida, este conveni podrà rescindir-se de manera unilateral o per acord mutu entre les parts. Així mateix, serà causa de resolució del conveni lincompliment, per qualsevol de les parts firmants, de les obligacions essencials assumides, amb la denúncia prèvia de laltra part. La resolució eventual del conveni no afectarà les actuacions que es troben en curs dexecució, les quals continuaran fins a la seua realització completa.
En qualsevol cas, quan shaja extingit el conveni, lEntitat estarà obligada a retirar les targetes financeres amb el logotip del Carnet Jove una vegada transcorreguts els dos anys des de la seua emissió.
Novena. Inexistència dobligacions econòmiques
Laplicació i lexecució deste conveni de col·laboració, incloent-hi a este efecte tots els actes jurídics que es puguen dictar en la seua execució i desplegament, no podran suposar obligacions econòmiques per a la Generalitat i, en tot cas, shauran datendre amb els seus mitjans personals i materials.
Dècima. Naturalesa jurídica del conveni i règim jurídic
Este conveni té naturalesa administrativa i la consideració de conveni de col·laboració i, per tant, dacord amb larticle 6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, queda exclòs de làmbit daplicació de la llei esmentada i es regix pel que sestipula entre les parts.
El seu règim jurídic està regulat en els articles 47 i següents de la Llei 40/2015, d1 doctubre, i en el Decret 176/2014, de 10 doctubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, així com en les normes del dret administratiu.
Les controvèrsies que soriginen a conseqüència de la interpretació i laplicació deste conveni les resoldrà la Comissió de Seguiment. En defecte daixò, les possibles qüestions se sotmetran als tribunals de la jurisdicció contenciosa administrativa.
I, en prova de conformitat, les parts firmen este conveni en la data i el lloc que sassenyalen en lencapçalament.
ANNEX
Protecció de dades i confidencialitat
Primera. Protecció de dades de caràcter personal
En relació amb el desenvolupament i lexecució deste conveni, les dos parts reconeixen expressament el sotmetiment de qualsevol activitat de tractament de dades de caràcter personal que es produïsca durant lexecució i en el marc deste conveni a la normativa nacional i de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, i, en virtut daixò, manifesten lobligació respectiva de complir el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 dabril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació destes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (dara en avant, RGPD), així com la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (dara en avant, LOPDGDD).
Així mateix, i en compliment del que sestablix en larticle 28 de lRGPD, lEntitat (dara en avant, encarregat del tractament) tractarà les dades de caràcter personal per encàrrec de lIVAJ (dara endavant, responsable del tractament) relatives a les persones sol·licitants i titulars del Carnet Jove, dacord amb el registre de tractament de dades del Carnet Jove publicat en www.ivaj.gva.es/va/ de manera automatitzada i, si és el cas, no automatitzada.
Les finalitats que motiven el tractament de dades del responsable per part de lencarregat són, exclusivament, expedir a jóvens amb una edat compresa entre els 14 i els 30 anys, les dos inclusivament, el Carnet Jove.
Queda terminantment prohibida laplicació o la utilització de les dades de caràcter personal objecte de tractament per a finalitats diferents de les que es preveuen ací, excepte amb lautorització expressa manifestada per un escrit pel responsable del tractament.
Es prohibix, així mateix, la comunicació de les dades objecte de tractament, ni tan sols per a conservar-les, a altres persones, excepte les cessions establides legalment i les que resulten necessàries per al compliment de les finalitats objecte del conveni.
Lencarregat pot tractar dades de caràcter personal dels tipus o les categories següents:
Dades identificatives: DNI/NIF/NIE/passaport, nom i cognoms, data naixement, edat i firma.
Dades de contacte: adreça (postal, electrònica) i telèfon.
El personal que actue davall les directrius de lencarregat del tractament té el deure de guardar-ne la confidencialitat i, si és el cas, el secret professional, respecte a la informació de caràcter personal objecte de tractament. Esta obligació serà exigible al personal, fins i tot després dhaver cessat la seua relació amb lencarregat del tractament.
A més, serà obligació de lencarregat del tractament comunicar i exigir al seu personal el compliment del deure de confidencialitat o secret professional, així com la resta de condicions i termes fixats en este encàrrec. Ha de garantir, si és el cas, la formació necessària en matèria de protecció de dades personals de les persones autoritzades per a tractar dades personals.
Lencarregat ha de mantindre a la disposició del responsable la documentació acreditativa del compliment desta obligació.
Lencarregat del tractament atendrà totes les instruccions en seguretat que li puga transmetre el responsable del tractament, per a la qual cosa tindrà en compte lestat de la tècnica, els costos daplicació i la naturalesa, labast, el context i les finalitats del tractament, així com els riscos de probabilitat variables per als drets i les llibertats de les persones físiques.
Lencarregat del tractament establirà les mesures tècniques i organitzatives necessàries per a garantir el nivell de seguretat adequat al risc existent, les quals, si és el cas, han dincloure, entre altres:
a) La pseudoanimització i lencriptació de dades personals.
b) La capacitat de garantir la confidencialitat, la integritat, la disponibilitat i la resiliència permanents dels sistemes i els servicis de tractament.
c) La capacitat de restaurar la disponibilitat i laccés a les dades personals de manera ràpida, en cas dincident físic o tècnic.
d) Un procés de verificació, avaluació i valoració regulars de leficàcia de les mesures tècniques i organitzatives per a garantir la seguretat del tractament.
En qualsevol cas, lencarregat del tractament adoptarà les mesures de seguretat, tècniques i organitzatives, apropiades per a garantir la seguretat de les dades de caràcter personal i evitar-ne lalteració, la pèrdua, el tractament o laccés no autoritzat, tenint en compte lestat de la tecnologia, la naturalesa de les dades i els riscos a què estiguen exposades, provinguen de lacció humana o del medi físic natural.
Les mesures de seguretat que ha dadoptar lencarregat del tractament han de ser conformes a les que sexigixen a lAdministració pública, en virtut del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula lEsquema Nacional de Seguretat. En concret, són les mesures de caràcter organitzatiu, operacional i de protecció que sarrepleguen en lannex II del reial decret esmentat, sense perjuí daltres estàndards i bones pràctiques del sector de la seguretat de la informació que es puguen disposar.
Així mateix, lencarregat del tractament haurà datendre les mesures que arreplega el Decret 66/2012, de 27 dabril, del Consell, pel qual sestablix la política de seguretat de la informació de la Generalitat, i lOrde 7/2019, de 4 de juny de 2019, de la Conselleria dHisenda i Model Econòmic, per la qual sestablixen les normes sobre lús segur de mitjans tecnològics en lAdministració de la Generalitat.
Lencarregat del tractament posarà a la disposició del responsable del tractament tota la informació necessària per a demostrar el compliment de les obligacions establides en este encàrrec, així com per a permetre i contribuir a la realització dauditories, inspeccions incloses, per part del responsable del tractament o dun altre auditor autoritzat pel responsable del tractament.
Si és el cas, lencarregat del tractament col·laborarà en el supòsit dhaver defectuar una notificació de violacions de dades a les autoritats de protecció de dades i, si és el cas, la comunicació als interessats.
La comunicació sha defectuar sense dilació indeguda i, en qualsevol cas, abans del termini màxim de 48 hores i a través de correu electrònic. Haurà de comunicar les violacions de la seguretat de les dades personals a càrrec seu de què tinga coneixement, juntament amb tota la informació rellevant per a la documentació i la comunicació de la incidència.
Si es disposa desta, sha de facilitar, com a mínim, la informació següent: a) Descripció de la naturalesa de la violació de la seguretat de les dades personals, incloent-hi, quan siga possible, les categories i el nombre aproximat dinteressats afectats, i les categories i el nombre aproximat de registres de dades personals afectats. b) El nom i les dades de contacte del delegat de protecció de dades o dun altre punt de contacte en el qual sen puga obtindre més informació. c) Descripció de les possibles conseqüències de la violació de la seguretat de les dades personals. d) Descripció de les mesures adoptades o proposades per a posar remei a la violació de la seguretat de les dades personals, incloent-hi, si és el cas, les mesures adoptades per a mitigar els possibles efectes negatius.
Si no és possible facilitar la informació simultàniament, i en la mesura que no ho siga, la informació es facilitarà de manera gradual sense dilació indeguda.
Lencarregat del tractament també ha de col·laborar en la realització de les avaluacions dimpacte relatives a la protecció de dades i, si és el cas, la realització de consultes prèvies.
En tot cas, lencarregat del tractament ha de col·laborar amb el responsable del tractament davant de qualsevol requeriment fet per lautoritat competent en relació amb el tractament de dades personals encomanat.
No obstant això, si lencarregat del tractament considera que alguna de les instruccions infringix lRGPD o qualsevol altra disposició en matèria de protecció de dades de la Unió Europea o dels estats membres, lencarregat ha dinformar-ne immediatament el responsable.
Els drets daccés, rectificació, supressió i, si és el cas, limitació, portabilitat o oposició els han dexercir els interessats davant del responsable del tractament.
Si lencarregat del tractament rep una petició dexercici de drets, ha dinformar immediatament linteressat o lafectat de la identitat del responsable del tractament perquè aquell es dirigisca a este. La comunicació ha de fer-se de manera immediata i en cap cas més enllà del dia laborable següent al de la recepció de la sol·licitud, juntament, si és el cas, amb altres informacions que puguen ser rellevants per a resoldre la sol·licitud.
A elecció del responsable del tractament, lencarregat del tractament suprimirà o retornarà totes les dades personals una vegada finalitze la prestació dels servicis de tractament, i en suprimirà les còpies existents llevat que es requerisca la conservació de les dades personals en virtut duna disposició legal.
Aquelles dades que no es tornen han de destruir-se, per a la qual cosa sadoptaran les mesures de seguretat pertinents per a evitar laccés, la recuperació o la restauració per part de tercers.
Lencarregat no podrà subcontractar, ni totalment ni parcialment, cap de les prestacions que formen part de lobjecte deste encàrrec que comporten el tractament de dades personals sense autorització prèvia i per escrit del responsable.
Si calguera subcontractar, totalment o parcialment, algun tractament de dades, este fet sha de comunicar prèviament i per escrit al responsable, amb lantelació suficient i la indicació dels aspectes que es pretenen subcontractar i la identificació, de manera clara i inequívoca, de lempresa subcontractista i les seues dades de contacte. La subcontractació lha dautoritzar el responsable per escrit, sempre abans que sinicie.
No obstant això, en el supòsit daccedir el responsable a la subcontractació proposada per lencarregat, hem de tindre en consideració que el subcontractista, que també tindrà la condició dencarregat del tractament, està obligat, igualment, a complir les obligacions establides en este document per a lencarregat del tractament i les instruccions que dicte el responsable. Correspon a lencarregat inicial regular la nova relació de manera que el nou encarregat quede subjecte a les mateixes condicions (instruccions, obligacions, mesures de seguretat, etc.) i amb els mateixos requisits formals que este, pel que fa al tractament adequat de les dades personals i a la garantia dels drets de les persones afectades. En el cas dincompliment per part del nou subencarregat, lencarregat inicial continuarà sent plenament responsable davant del responsable pel que fa al compliment de les obligacions.
En el cas que lencarregat del tractament destine les dades a una finalitat diferent de les assenyalades, les comunique o les utilitze incomplint les estipulacions deste encàrrec, este es considerarà amb caràcter general responsable del tractament i haurà de respondre de les infraccions en què haja incorregut personalment davant de les autoritats competents.
Este encàrrec entrarà en vigor en la data de la firma i les seues clàusules estaran vigents mentres dure el conveni al qual acompanya, firmat entre el responsable del tractament i lencarregat del tractament.
Segona. Informació sobre el tractament de dades dels interlocutors i firmants del conveni
Dacord amb lRGPD i lLOPDGDD, sinforma dels punts següents respecte del tractament de dades personals proporcionades a lIVAJ:
Responsable del tractament: Institut Valencià de la Joventut (dara en avant, IVAJ), amb adreça postal de contacte al c/ Hospital, 11, 46001 València i adreça electrònica pdp
ivaj@gva.es.
Dades de contacte del delegat de protecció de dades: La persona interessada pot contactar amb el delegat de protecció de dades a través de les direccions de contacte següents:
Electrònica: dpdsectorpublico@gva.es.
Postal: passeig de lAlbereda, 16, 46010 València.
Categoria de les dades objecte de tractament i origen destes: Seran objecte de tractament les dades personals identificatives, de contacte, econòmiques i duna altra naturalesa comunicades per la persona interessada mitjançant formularis, declaracions responsables i documents aportats al conveni, així com les que resulten de la consulta a plataformes autonòmiques dinteroperabilitat (dara en avant, PAI) o altres administracions públiques i qualssevol altres que formen part del procés de firma, compliment i control del conveni.
Base jurídica i fins del tractament: Amb base jurídica en el compliment dobligacions legals, i per al compliment duna missió realitzada en interés públic o en lexercici de poders públics, les dades es tractaran per a dur a terme la firma, lexecució, la justificació i el control del compliment del conveni. Si és el cas, quan corresponga dacord amb les normes aplicables, lexistència del conveni, incloent-hi les dades personals, es publicaran a través dels portals institucionals i llocs web corresponents.
Destinataris: En compliment de les obligacions legals, les dades personals es comunicaran als tercers següents: entitats competents en matèria de transparència, òrgan competent en el sistema dalertes per a la prevenció de males pràctiques en ladministració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, responsable de la Base de dades nacional de subvencions, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau, IGAE, així com, quan corresponga, a altres autoritats i administracions públiques (de làmbit autonòmic, local, estatal o europeu) per raó de la matèria i tercers destinataris en compliment del que sestablix en la Llei 19/2013, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en la Llei 1/2022, de 13 dabril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. Així mateix, tercers encarregats del tractament podran tindre accés a les dades per encàrrec de tractament de lIVAJ.
Transferències internacionals de dades: Les dades personals no seran objecte de transferències internacionals.
Drets: Les persones interessades tenen dret a sol·licitar laccés a les seues dades personals, la rectificació, la supressió, loposició, la limitació de tractament, la portabilitat i a no ser objecte duna decisió basada únicament en el tractament automatitzat de les dades, lelaboració de perfils inclosa, mitjançant les vies següents:
Tràmit electrònic segons sindica en la guia del procediment establit a este efecte que es pot consultar en este enllaç accessible a través de la seu electrònica de la GVA.
Enviant la petició a qualsevol de les adreces següents:
Adreça postal: c/ Hospital, 11, 46001 València.
Adreça electrònica: pdp
ivaj@gva.es.
De manera presencial, amb laportació de la sol·licitud corresponent.
Lexercici dels drets és molt personal i requerix la identificació inequívoca de la persona interessada, que pot efectuar-se mitjançant laportació dun document vàlid que la identifique i, si és el cas, de la persona que tinga la representació, o instruments electrònics equivalents.
Dret a reclamar davant de lautoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de lAgència Espanyola de Protecció de Dades si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Amb caràcter previ, la persona interessada pot contactar amb el delegat/ada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de les direccions de contacte següents:
Electrònica: dpdsectorpublico@gva.es.
Postal: passeig de lAlbereda, 16, 46010 València.
Així mateix, en els casos en els quals, a conseqüència deste conveni, les parts duguen a terme el tractament de dades de persones diferents a les firmants (com per exemple, les persones que participen en la prestació del servici objecte del conveni), estes quedaran obligades al compliment del principi de transparència, per a la qual cosa informaran les terceres persones que participen en el servici del tractament de les seues dades personals per part de lIVAJ, dacord amb el que sestablix en lRGPD i lLOPDGDD.
![linea](img/diari_pie.png)