Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 27 de diciembre de 2022, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral per la qual s'efectua la convocatòria anticipada de les ajudes per a l'impuls dels delegats i les delegades, supervisors i supervisores o responsables territorials de prevenció de riscos laborals, per a l'exercici 2023..



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9501 de 30.12.2022
Número identificador:  2022/12956
Referència Base de Dades:  012332/2022
 



RESOLUCIÓ de 27 de diciembre de 2022, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral per la qual s'efectua la convocatòria anticipada de les ajudes per a l'impuls dels delegats i les delegades, supervisors i supervisores o responsables territorials de prevenció de riscos laborals, per a l'exercici 2023.. [2022/12956]



La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 13/2022, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de les ajudes per a l'impuls dels delegats i les delegades, supervisors i supervisores o responsables territorials de prevenció de riscos laborals (DOGV 9473, 18.11.2022), d'ara en avant les bases reguladores. En l'article 21.2 es delega expressament en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball la convocatòria anual de les subvencions reflectides en l'ordre.

Mitjançant aquesta resolució es convoquen, per a l'exercici 2023, les ajudes destinades a l'impuls dels delegats i les delegades, supervisors i supervisores o responsables territorials de prevenció de riscos laborals, a l'empara de les bases reguladores d'aquestes ajudes i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.



La present convocatòria queda sotmesa, a més, en el que siga procedent, a l'LGS, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS).

El projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023 inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 315.10, Condicions de treball i administració de les relacions laborals, la previsió de la línia de subvenció S8950 denominada, «Ajudes impuls delegats territorials de prevenció de riscos laborals», amb una dotació màxima de 150.000,00 euros.



Els articles 40 i 41 de l'LHPS estableixen que podran tramitar-se anticipadament els expedients de despesa per subvencions a càrrec dels capítols IV i VII, sempre que aquests estiguen recollits en els annexos de transferències inclosos en el projecte de la llei de pressupostos del pròxim exercici.

De conformitat amb el que preveu l'article 167 de l'esmentada LHPS, i l'article 56 de l'RLGS, en la tramitació anticipada de concessió de subvencions podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de concessió, i haurà de constar en tots els tràmits del procediment dels quals tinga coneixement la ciutadania que la convocatòria es realitza per una quantia total màxima estimada i que la concessió estarà condicionada a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient.



Així mateix, es preveu en l'article 56 del reglament esmentat la facultat, reservada a l'òrgan gestor, d'aplicar a la convocatòria tramitada anticipadament i sense necessitat d'una nova convocatòria, la quantitat aprovada en la Llei de pressupostos.

Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de l'LHPS, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, l'article 107 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la presidència i de les conselleries de la Generalitat, el Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç, l'Ordre 10/2022, de 26 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, mitjançant la qual es desplega l'esmentat decret i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:





Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar en l'exercici 2023, en règim de concurrència competitiva, ajudes destinades a subvencionar a les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana que subscriguen convenis col·lectius estatutaris l'àmbit territorial dels quals no siga superior al de la Comunitat Valenciana, el seu àmbit funcional siga superior a l'empresa o grup d'empreses i en el clausulat del conveni col·lectiu s'haja regulat la figura del delegat/ada, supervisor/a o responsable territorial de prevenció de riscos laborals, d'acord amb els requisits establits en les bases reguladores d'aquestes subvencions.



Els convenis col·lectius sobre els quals es fonamenta l'ajuda hauran de complir els requisits establits en l'article 3 de les bases reguladores.





Segon. Finançament

1. Les ajudes que es convoquen per a l'exercici 2023 per la present resolució es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S8950, de l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, fins a un import global màxim de 150.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.



2. De conformitat amb el que es disposa en l'article 41.1 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la present resolució queda condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2023.



Tercer. Entitats beneficiàries

Las organitzacions empresarials i sindicals, legalment constituïdes, que hagen subscrit un conveni col·lectiu en els termes assenyalats en el paràgraf primer de l'article 1 i en l'article 3 de les bases reguladores.



Queden expressament excloses les entitats a les quals es refereix l'article 2.2 de les bases reguladores.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de l'LGS, amb caràcter específic seran obligacions de les empreses beneficiàries les contemplades en les bases reguladores i especialment les disposades en l'article 18 d'aquestes bases.



Cinqué. Actuacions subvencionables

A l'efecte d'aquestes ajudes es defineix com a delegat/ada, supervisor/a o responsable territorial de prevenció de riscos laborals, aquelles persones designades per les organitzacions sindicals o les associacions empresarials per a desenvolupar, en el marc de l'àmbit del conveni col·lectiu, entre altres, alguna de les funcions establides en el paràgraf segon de l'article 1 de les bases reguladores, sempre que l'activitat es desenvolupe en empreses en les quals no existisca representació legal de les persones treballadores, o no s'haja designat delegat/ada de prevenció o no s'haja constituït el comité de seguretat i salut.

Les persones que exercisquen la labor de delegat/ada, supervisor/a o responsable territorial de prevenció de riscos laborals hauran de comptar, com a mínim, amb una formació de 300 hores en matèria de prevenció de riscos laborals.

Las actuacions a realitzar, objecte de subvenció, podran executar-se en el període comprés entre el dia 1 de gener i el 30 de novembre de 2023, tots dos inclusivament.



Sisé. Costos subvencionables

Es consideren subvencionables les despeses realitzades des de l'1 de gener fins al 30 de novembre de 2023, tots dos inclusivament, que responguen de manera indubtable a la naturalesa de les activitats subvencionades i que es detallen en l'article 7 de les bases reguladores.

L'entitat beneficiària podrà subcontractar l'activitat objecte de la subvenció en els termes establits en l'article 8 de les bases reguladores.



Seté. Quantia de la subvenció

La quantia màxima que pot rebre cada pla d'actuació serà de 75.000,00 euros. En cap cas es podrà presentar més d'una sol·licitud de subvenció per una mateixa entitat en aquesta convocatòria.

El pressupost anual del programa es distribuirà en els trams i termes previstos en l'article 5 de les bases reguladores.



Huité. Presentació de sol·licituds

1. Les organitzacions o associacions hauran de presentar una única sol·licitud de subvenció, segons model normalitzat en formulari web disponible en el tràmit telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes.

L'accés directe a aquest tràmit estarà disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22785

Tant el formulari web de sol·licitud del tràmit telemàtic com la resta dels documents a annexar a aquest tràmit per a l'obtenció de les ajudes regulades en la present convocatòria han de presentar-se exclusivament de manera telemàtica i signar-se electrònicament.

Per a això, la persona que presente la sol·licitud haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten:

– El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, persona empleada pública o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació Comunitat Valenciana).

– El sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats).

– I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @fima

Més informació en: https://sede.gva.es/es/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat

Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat Valenciana, actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), aquesta haurà d'inscriure prèviament aqueixa representació en el Registre de representants de l'ACCV, o bé en el Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració General de l'Estat, la informació de la qual està disponible en:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp

https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/

https://sede.administracion.gob.es/pag_sede/servicioselectronicos/registroelectronicodeapoderamientos.html#2

2. Les instruccions sobre tramitació telemàtica de les ajudes les trobaran en:

https://cindi.gva.es/es/tramitacion-telematica

Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques s'atendran mitjançant el correu: generalitat_en_red@gva.es

Els dubtes relacionats amb el contingut d'aquesta convocatòria seran atesos, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es

No es tindran en consideració aquelles sol·licituds i documentació que no s'hagen presentat de manera telemàtica.

3. De conformitat amb l'article 9.2 de les bases reguladores, la presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació d'aquestes.

4. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits, o no s'hi acompanye la documentació necessària, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPACAP) es requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fa, se la tindrà per desistida de la seua petició, amb una resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa LPACAP.

5. L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de l'entitat sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la següent adreça: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp



Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran de complir els requisits exigits amb caràcter general en l'LPACAP i l'LGS, i aniran acompanyades de la següent documentació a annexar en el tràmit telemàtic:

a) ANNEX a la sol·licitud de subvenció (segons model normalitzat ANEXDELE disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit).

b) «PLA d'actuació dels delegats/ades, supervisors/ores o responsables territorials de prevenció» que haurà d'exposar-se en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud ANEXDELE i en aquest ha d'indicar-se l'activitat programada per al delegat/ada, supervisor/a o responsable territorial de prevenció, sense perjudici de les actuacions que puguen determinar-se en funció de les necessitats concretes del sector o empreses en les quals actue.

c) Documentació que acredite la formació del delegat/ada, supervisor/a o responsable territorial de prevenció de riscos laborals.

d) Compromís de l'organització de col·laboració amb la conselleria competent en matèria de treball en l'avaluació i seguiment del pla presentat. Per a aquest últim objecte, les organitzacions autoritzaran la cessió de dades i estadístiques anonimitzades a efectes exclusius de l'estudi científic dels resultats del pla. Tant el compromís, com l'autorització, estan inclosos en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud ANEXDELE.

e) Dades de domiciliació bancària que, en tot cas, han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries'del formulari web de sol·licitud general de subvenció del tràmit telemàtic.

I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat», en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat aqueixes dades han experimentat qualsevol variació. El tràmit esmentat està disponible en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp

f) Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció no s'autoritza la conselleria competent en matèria de treball perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), o s'oposa a aqueixa obtenció respecte al compliment de les seues obligacions davant la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'empresa sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'empresa sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'empresa sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

Aquests documents hauran de tindre una vigència d'almenys cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

g) Les següents DECLARACIONS RESPONSABLES (totes aquestes incloses en un dels apartats de l'annex a la sol·licitud ANEXDELE:

– Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions.

– Declaració responsable que acredite que l'entitat sol·licitant no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, compleix els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment.

2. L'òrgan instructor podrà, així mateix, sol·licitar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar millor l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.





Desé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 17.01.2023 fins al 31.01.2023, ambdós dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Onzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els criteris de valoració que s'assenyalen en el punt 4 de l'article 12 de les bases reguladores, amb un màxim de 100 punts, d'acord amb el següent detall:





2. En cas d'igual puntuació, s'atorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles entitats que, conforme a l'article 11 del Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, compten amb un pla d'igualtat registrat per l'autoritat laboral, conforme al que es disposa en l'RD 901/2020 de 13 d'octubre, encara que hi estiguen obligades legalment.

Si persisteix la igualtat, s'atorgarà preferència a aquelles que tinguen la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desenvolupament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social.

Si finalment persisteix la igualtat, el criteri de concessió serà per ordre de registre d'entrada de la sol·licitud.



Dotzé. Òrgan col·legiat per a la valoració de les sol·licituds



De conformitat amb el que s'estableix en l'article 12 de les bases reguladores, en la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la Subdirecció General de Relacions Laborals o persona que es designe per a la seua substitució, que la presidirà; dos vocals; i un secretari, amb veu però sense vot, els quals actuaran de vocals i el secretari/ària seran designats per la persona titular de la direcció general.



L'òrgan col·legiat aplicarà els criteris de valoració de les sol·licituds que complisquen els requisits, conforme al que s'estableix en el punt 4 de l'esmentat article 12.

Finalitzada la valoració, de conformitat amb l'article 13 de les bases reguladores, l'òrgan col·legiat formularà proposta de concessió que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, juntament amb el seu informe d'avaluació de les sol·licituds.



Tretzé. Resolució de concessió

1. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

2. La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la data de publicació de la present convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'LPACAP.

3. La resolució acordarà, de forma motivada, la concessió de la subvenció, la seua desestimació o la no concessió per falta de crèdit disponible, desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

4. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.

5. Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes esgotaran la via administrativa i, contra aquestes, podran interposar-se els recursos que establisca la mateixa resolució de concessió, conforme al que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, d'acord amb el que s'estableix en l'article 19.4 de l'LGS.

7. La resolució de concessió es notificarà a les entitats interessades en els termes previstos en la legislació vigent en matèria del procediment administratiu comú.



Catorzé. Justificació de l'ajuda

1. La modalitat de justificació d'aquestes subvencions serà la de compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor en els termes previstos en l'article 74 de l'RLGS. El compte justificatiu incorporarà, a més de la memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, a què es refereix l'apartat 1 de l'article 72 de l'RLGS, una memòria econòmica abreujada que contindrà un estat representatiu de les despeses incorregudes en la realització de les activitats subvencionades, degudament agrupades, i, si és el cas, les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes.

2. La justificació de la subvenció es realitzarà, com a màxim, el 30 de novembre (inclusivament) del 2023 i, de conformitat amb el que es preveu en la normativa bàsica en matèria de procediment administratiu, es podrà contemplar una pròrroga dels terminis de realització i justificació, quan el projecte o activitat subvencionada no puga realitzar-se o justificar-se en el termini previst, per causes degudament justificades previstes.

3. La presentació del compte justificatiu es realitzarà de manera electrònica i exclusivament a través del procediment: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp

4. En cas d'observar-se deficiències corregibles en la documentació justificativa aportada per la beneficiària, la direcció general competent en matèria de treball ho posarà en el seu coneixement, i li concedirà un termini de deu dies per a l'esmena d'aquelles. Si no es du a terme l'esmena requerida, es tindrà per no justificada la despesa corresponent.





Quinzé. Pagament de la subvenció i règim de garanties

1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries de la següent manera: una bestreta del 30 % de l'import de la subvenció en el termini d'un mes a partir de la data de notificació de la resolució, prèvia sol·licitud de l'entitat beneficiària i acompanyada de garantia o justificació de l'exoneració en els termes assenyalats en el punt següent; el 70 % restant, a la finalització de l'acció per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'acció subvencionada.

2. Quant al règim de garanties, s'atindrà al que es disposa en l'article 171.5 de l'LHPS, sense perjudici del que puguen disposar les lleis de pressupostos de la Generalitat per a cada exercici, amb vista a la seua exempció.



Setzé. Reintegrament de la subvenció

1. Serà procedent la revocació i el reintegrament total de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament (o la data en què la deutora ingresse el reintegrament si és anterior a aquesta), o bé la declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'aquesta si aquest pagament no s'haguera efectuat, en cas que concórrega alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. Igualment, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes en excés i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la beneficiària no haja procedit al reintegrament voluntari.

3. Serà procedent la minoració o, si escau, el reintegrament parcial de les quantitats concedides quan la beneficiària no justifique la totalitat de l'import subvencionat, en una quantia igual a la diferència entre el concedit i l'efectivament justificat, més els interessos de demora, si és el cas.

4. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball seguint les disposicions generals sobre procediment administratiu comú, amb les especialitats assenyalades en l'article 172 de l'LHPS.



Disseté. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Dihuité. Sobre transparència i protecció de dades de caràcter personal

1. Les entitats beneficiàries de la subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de l'LGS i altra legislació aplicable:

a) En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 50.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que suposen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

b) Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 3 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, per import superior a 100.000 euros, hauran de donar l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.



2. La difusió de la informació que estableix aquesta base s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA oberta, a la qual es pot accedir en https: https://gvaoberta.gva.es/es/tep

3. La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

3.1. Responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

3.2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria; en les bases reguladores; en l'LGS, i en la seua normativa de desplegament, i, supletòriament, en l'LPACAP (vegeu el Registre d'activitats de tractament).

3.3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

3.4. Registre d'activitats de tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ RATGEN004.pdf

3.5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest. Per a exercir els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

Hauran d'especificar quin d'aquests drets sol·licita siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de la persona que exercisca la representació legal, hauran d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podran exercir els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades:

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https:// www.aepd.es/



3.6. Delegat o delegada de Protecció de Dades:

En qualsevol cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat o delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

3.7. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_ INFORMACION_ADDICIONAL.pdf



Dinové. Verificació telemàtica de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.



2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Vinté. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de l'LPAC, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.





València, 27 de desembre de 2022. – La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral: Elvira Ródenas Sancho

Mapa web