Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 13 de desembre de 2022, de la directora de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació, per la qual es publica la convocatòria del procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir amb caràcter definitiu el lloc número 18 tècnic o técnica superiores en Restauració de Daurats, torn lliure, de conformitat amb el que es disposa en les disposicions addicionals sexta i octava de la Llei 20/21 de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9493 de 20.12.2022
Número identificador:  2022/12032
Referència Base de Dades:  011403/2022
 



RESOLUCIÓ de 13 de desembre de 2022, de la directora de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació, per la qual es publica la convocatòria del procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir amb caràcter definitiu el lloc número 18 tècnic o técnica superiores en Restauració de Daurats, torn lliure, de conformitat amb el que es disposa en les disposicions addicionals sexta i octava de la Llei 20/21 de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. [2022/12032]

En el DOGV número 9347, de 25.05.2022 es va publicar la resolució de la directora de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació (IVCR+i) mitjançant la qual es dona publicitat a l'acord del Consell Rector de l'entitat adoptat el dia 10 de maig de 2022 pel qual s'aprova l'Oferta d'Ocupació Pública en el marc dels processos d'estabilització d'ocupació temporal que contempla la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. Aquesta OPE està constituïda per 10 places estructurals de naturalesa laboral dotades econòmicament en el pressupost de l'IVCR+i per al present exercici.

De conformitat amb el que es disposa en l'apartat 2 de l'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, la publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en aquesta oferta d'ocupació pública haurà de produir-se abans del 31 de desembre de 2022.

La resolució d'aquests processos selectius haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

El VI Acord de la comissió de diàleg social del sector públic instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, així com als processos d'estabilització derivats de la llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació, en el sector públic instrumental de la Generalitat (DOGV 9329, 02.05.2022) en el seu apartat III regula els Processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Per tot això, fent ús de la facultat d'autoorganització del treball que té l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació, l'aplicació pràctica de la qual correspon a la seua directora, en ús de les facultats atribuïdes en matèria de personal en l'article 13, apartat g del Decret 27/2019, d'1 de març del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació (IVCR+i), i havent sigut aprovada pel Consell Rector de l'entitat en la seua reunió celebrada l'1 de desembre de 2022, resolc:





Primer

Convocar la provisió definitiva del lloc número 18 tècnic/a superiors en Restauració de Daurats, torn lliure, per estabilització d'ocupació temporal, segons Disposició Addicional Sisena i Octava de la Llei 20/21 de 28 de Desembre de Mesures Urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.



Segon

Aprovar les bases de la convocatòria que figuren com a annex a la present resolució, que han sigut redactades de conformitat amb el que s'estableix en el VI Acord de la comissió de Diàleg social del sector públic instrumental de la Generalitat, apartat III; negociades amb la part social (delegats i delegada de personal) i aprovades pel Consell Rector de l'entitat en la seua reunió celebrada el 01.12.2022.



Tercer

Publicar la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de l'IVCR+i.

La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, posen fi a la via administrativa, i contra aquests podrà interposar-se, en el termini d'un mes, recurs potestatiu de reposició segons el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o directament, en el termini de dos mesos, recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contenciosos administratius de la ciutat de València, segons el que es disposa en els articles 8.2 a) i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 13 de desembre de 2022.– La directora de l'IVCR+i: Gemma María Contreras Zamorano.







ANNEX

Bases de la convocatòria de concurs per a la provisió definitiva del lloc núm. 18 tècnic/a superiors en Restauració de Daurats, torn lliure, per estabilització d'ocupació temporal, segons Disposició Addicional Sisena i Octava de la Llei 20/21 de 28 de Desembre de Mesures Urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.





1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per a cobrir el lloc de treball núm. 18 Tècnic/a superior en Restauració de Daurats, mitjançant el sistema de concurs, torn lliure, per estabilització d'ocupació temporal, segons Disposició Addicional Sisena i Octava de la Llei 20/21 de 28 de desembre de Mesures Urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. l perquè es convoca està ocupat de manera temporal i ininterrompudament des d'abans del 01.01.2016.





Categoria professional: A 22E040

Funcions: Investigació, diagnòstics i informes previs a la intervenció sobre obres daurades o platejades en suport lígneo, en pintura com en escultura policromada. Dur a terme els processos de neteja, consolidació i reintegració. Realitzar la memòria. Control de les obres i de les condicions ambientals de les sales d'exposicions.



2. Condicions generals dels aspirants

Per a ser admés a aquesta convocatòria selectiva, serà necessari complir amb els següents requisits:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o alguna altra que, conforme al que es disposa en l'article 62 LLEI 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.

b) Tindre compliments setze anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.

c) Estar en possessió del títol universitari oficial de: Llicenciatura en Belles Arts, especialitat Conservació Restauració de béns culturals o llicenciatura en Belles Arts amb itinerari curricular de conservació i restauració de béns culturals; o títol universitari de grau equivalent amb la mateixa especialitat, que habilite per a exercir les funcions del lloc.



d) Habilitació: no haver sigut separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Administració de l'Estat, o de l'Administració autonòmica o local, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

e) Capacitat: no patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents al lloc convocat.

Les condicions per a ser admés/a hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la seua provisió definitiva.

L'IVCR+i podrà requerir als aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que tinga condició de personal laboral fix de la mateixa categoria professional.



1. Identificació i funcions



Núm. lloc 18

Denominació: Tècnic/a superiors en Restauració de Daurats

Grup professional: Grup A

Retribucions complementàries: 22 E040

Dependència funcional Servei de conservació, restauració i investigació



Funcions: Investigació, diagnòstics i informes previs a la intervenció sobre obres daurades o platejades en suport lígneo, en pintura com en escultura policromada. Dur a terme els processos de neteja, consolidació i reintegració. Realitzar la memòria. Control de les obres i de les condicions ambientals de les sales d'exposicions.

Requisits per al seu acompliment: Llicenciatura en Belles Arts, especialitat Conservació Restauració de béns culturals o llicenciatura en Belles Arts amb itinerari curricular de conservació i restauració de béns culturals; o títol universitari de grau equivalent amb la mateixa especialitat, que habilite per a exercir les funcions del lloc.





4. Presentació de sol·licituds i admissió

Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar i presentar la sol·licitud per via electrònica a través del formulari habilitat en el portal d'Ocupació Pública de la seu electrònica de la Generalitat «http://sede.gva.es»

Els sistemes d'identificació i signatura admesos per a realitzar la presentació de la sol·licitud seran: DNIe, Certificat electrònic i Cl@ve Permanent.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara en avant DOGV).



Els aspirants queden vinculats a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en el paràgraf segon per a la presentació de sol·licituds.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, després de la comprovació del compliment dels requisits de participació, es publicarà la relació provisional d'admesos i exclosos en la forma establida en la Base 10.

Els sol·licitants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o formular les reclamacions que consideren oportunes en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la citada relació provisional.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma oportuna, els aspirants comprovaran no sols que no figuren recollits en la relació provisional d'exclosos sinó, a més, que els seus noms i dades consten correctament en les pertinents relacions d'aspirants admesos.

Transcorregut el termini d'esmena es dictarà resolució aprovant la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses. En el supòsit de no presentar-se cap reclamació, les llistes provisionals esdevindran automàticament en definitives, la qual cosa es farà constar en la resolució prèvia. Els errors de fet podràn en qualsevol moment esmenar-se, d'ofici o a petició de la persona interessada.



5. Procés selectiu

Només podran participar en el concurs de mèrits les persones que consten en el llistat definitiu de persones admeses. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data fi de presentació de sol·licituds, i únicament es computaran fins a aquest moment.

A les persones incloses en els citats llistats, se'ls concedeix un termini de 10 dies hàbils perquè realitzen, obligatòriament, el tràmit d'autobaremació via telemàtica, emplenant degudament el formulari i adjuntant tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en aquest, ajustant-se als previstos en la base 6.

El formulari d'autobaremació té la consideració de declaració responsable en els termes previstos en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Només es valoraràn els mèrits al·legats en l'autobarem.

El procediment selectiu per a la cobertura de les places convocades serà l'excepcional de concurs, la realització del qual s'ajustarà a les següents particularitats:

a) Es desenvoluparà en una única fase de valoració de mèrits

b) Només es valoraran els mèrits al·legats i acreditats dins del termini i en la forma oportuna pels aspirants.

c) Els aspirants seràn ordenats de major a menor puntuació i conforme a l'ordre de prelació resultant de l'aplicació de la base 6 d'aquesta ordre.

d) La superació del procés selectiu es declararà en número idèntic al de places convocades.

e) Els aspirants que no acrediten cap mèrit seran exclosos del procés selectiu.

f) D'aquest procés no es derivarà la constitució de borsa d'ocupació

5.1. Puntuació final del procés selectiu

La puntuació màxima del procés selectiu serà de 100 punts que es distribuiràn d'acord amb el barem que figura en la Base 6

La puntuació final del procés selectiu s'obtindrà del total de punts obtingut en el barem.

Realitzada la valoració dels mèrits, la Comissió de selecció publicarà en la pàgina web de l'IVCR+i les llistes provisionals de baremació de mèrits, amb la puntuació obtinguda, i desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-se un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Resoltes les possibles reclamacions, la Comissió de selecció, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda, desglossada en els diferents apartats del barem. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades.



6. Sistema de provisió

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal mitjançant el sistema de concurs, per a cobrir amb caràcter definitiu el lloc de treball núm. 18 de la Relació de Llocs de treball de l'IVCR+i.



La puntuació màxima que es podrà obtindre en la valoració dels mèrits del concurs específic serà de 100 punts, com a suma dels següents dos apartats:

6.1. EXPERIÈNCIA (màxim 60 punts)

6.1.1. Serveis prestats en la pròpia entitat en el mateix lloc o equivalent (0.40 punts, per mes complet treballat)

6.1.2. Serveis prestats en l'Administració de la Generalitat o altres ens del seu sector públic en el mateix lloc o equivalent (0.15 punts per mes complet treballat)

6.1.3. Serveis prestats en altres Administracions o entitats públiques en el mateix lloc o equivalent (0.12 punts per mes complet treballat)



6.1.4. Serveis prestats en la pròpia entitat en diferent lloc de treball (0.10 punts per mes complet treballat)

6.2. ALTRES MÈRITS (màxim 40 punts)

6.2.1. Coneixements del Valencià (màxim 12 punts)

Coneixement oral o A2: 3 punts

Grau elemental o B1: 6 punts

Nivell B2: 8 punts

Grau mitjà o C1: 10 punts

Grau superior o C2: 12 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant únicament el nivell més alt obtingut.

6.2.2. Coneixement d'altres idiomes comunitaris, inclòs l'anglés, segons el que es disposa en l'Acord de 5 d'agost de 2022, del Consell, pel qual es ratifica l'acord de la Taula Sectorial de Funció Pública per al desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública que aprova el Decret 69/2022, de 27 de maig, del Consell; Annex 1, b.4 (màxim 4 punts):



Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 4 punts. Per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt. La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.



6.2.3. Una titulació acadèmica oficial igual, diferent a la de l'accés, o superior de màster o doctorat universitari: màxim 6 punts.

6.2.4. Formació: cursos rebuts o impartits fins a màxim 18 punts. Només s'admetran cursos impartits per Administracions públiques i Universitats; i/o aquells que estiguen directament relacionats amb les funcions del lloc.

De 100 o més hores: 5 punts

De 50 o més hores: 3 punts

De 25 o més hores: 2 punts

De 15 o més hores: 1 punt



Els serveis efectius s'acreditaran mitjançant certificat expedit pel centre de treball, en el qual s'indique el període o períodes de serveis prestats i categoria professional. Els mèrits relacionats amb la formació, titulació i idiomes, mitjançant la certificació oficial expedida per la institució competent.



7. Preferència i ordre de prelació en cas d'empat

El lloc s'adjudicarà per ordre de puntuació obtinguda, en aplicació del barem establit, amb el següent ordre de prelació en el cas d'empat en la puntuació.

S'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat, s'atendrà, en segon lloc, a favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre aquestes persones es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, es dirimirà, en tercer lloc, si l'empat fora entre persones de diferent sexe, en favor del sexe que estiga infrarepresentat, dins del col·lectiu de persones que formen part del grup o categoria professional convocat.



8. Òrgan tècnic de selecció

L'execució del procediment i l'avaluació dels mèrits de les i els aspirants, serà encomanada a un òrgan col·legiat de caràcter tècnic, que actuarà sotmés a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Els membres de l'òrgan de selecció tindràn una classificació professional de la categoria laboral A. Així mateix, almenys tres dels membres posseirà una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixement exigida en la convocatòria.



En tot cas, els membres de l'òrgan col·legiat de selecció no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.

El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

L'òrgan de selecció encarregat de l'execució de la convocatòria estarà compost per quatre membres designats per resolució de la sotssecretària de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, només un d'ells podrà ser designat entre el personal al servei de l'IVCR+i, aquest membre realitzarà les funcions de secretari/a amb veu però sense vot, a fi d'evitar possibles conflictes d'interés amb els aspirants.



La resta dels membres de l'OTS serà designat entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places els requisits de formació de les quals i funcions assignades siguen equivalents o similars a aquells establits per a les plaça objecte de la convocatòria.

Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar amb el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





9. Nomenament

Conclòs el procés de selecció, l'OTS elevarà a la direcció de l'IVCR+i la proposta de selecció en favor de la persona que haja obtingut la major puntuació. En el termini dels quinze dies hàbils següents se subscriurà el corresponent contracte laboral per temps indefinit per a ocupar el lloc de treball núm. 18 amb el candidat/a proposat/a.





10. Publicacions, comunicacions i informació durant el procediment

Al llarg del procés selectiu, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del seu desenvolupament es publicarà en el portal d'Ocupació Pública de la seu electrònica de la Generalitat «http://seu. gva.es» i en apartat de Selecció de Personal de la pàgina web de l'IVCR+i (https://www.ivcri.es/seleccion-de-personal.)

Mapa web