Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 123/2020, de 5 de novembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'investigadors i investigadores científics de l'Administració de la Generalitat, escala científica titular, A1-28-01, sector administració especial, convocatòria 166/18, torn lliure general i persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2018 per a personal de l'Administració de la Generalitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8949 de 11.11.2020
Número identificador:  2020/9378
Referència Base de Dades:  009050/2020
 



ORDRE 123/2020, de 5 de novembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'investigadors i investigadores científics de l'Administració de la Generalitat, escala científica titular, A1-28-01, sector administració especial, convocatòria 166/18, torn lliure general i persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2018 per a personal de l'Administració de la Generalitat [2020/9378]



El Decret 224/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2018, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 7 llocs de treball del cos superior tècnic d'investigadors científics de l'Administració de la Generalitat, escala científic titular, A1-28-01, que hauran de ser convocats per torn lliure general i persones amb diversitat funcional, mitjançant procediment ordinari d'ocupació i el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 224/2018, i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la L ey 10/2010, de 9 de juliol, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana (d'ara en avant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'investigadors científics de l'Administració de la Generalitat, escala científic titular, A1-28-01, sector administració especial, torn lliure general i persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir 7 llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix: en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en la LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació, i pel que es disposa en les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir 7 llocs de treball del cos superior tècnic d'investigadors científics de l'Administració de la Generalitat, escala científic titular, A1-28-01, sector administració especial pel torn lliure general i persones amb diversitat funcional.

D'acord amb el que assenyala el Decret 224/2018, es reservarà 1 lloc per a persones amb diversitat funcional.

Els llocs convocats corresponen a les següents especialitats:



Especialitat 1: Investigació en obtenció, millora i conservació de material vegetal. Nombre de llocs: 2 torn lliure.

Especialitat 2: Investigació en protecció de cultius. Nombre de llocs: 1 torn lliure.

Especialitat 3: Investigació en sostenibilitat dels sistemes productius agraris. Nombre de llocs: 2, torn lliure – 1, torn persones amb diversitat funcional.

Especialitat 4: Investigació en producció ramadera. Nombre de llocs: 1 torn lliure.

1.2. Els llocs de torn lliure general que queden sense cobrir per cadascuna de les especialitats, s'acumularan als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional en aquesta especialitat i viceversa.

1.3. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present ordre, es convocaran pel torn de promoció interna, idèntics llocs als inclosos en aquesta convocatòria; només es podrà concórrer a un dels torns convocats, i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a tots dos torns, i caldrà optar per un d'aquests.



1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna per cadascuna de les especialitats, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure en aquesta especialitat de l'oferta o de les ofertes corresponents.





2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els següents requisits:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les espanyoles i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho dispose el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar-hi els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

Els nacionals del Regne Unit podran participar en el present procés selectiu sempre que la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds siga anterior a la data de retirada efectiva del Regne Unit com a estat membre de la Unió Europea.

2.1.2. Edat: haver fet els 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

2.1.3. Estar en possessió del Títol de Doctorat en Ciències Experimentals, Enginyeria o en Veterinària o equivalent o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i acreditar una experiència postdoctoral en l'especialitat o especialitats científiques i tecnològiques per les quals s'opte d'almenys tres anys per als llocs del cos superior tècnic d'investigadors científics, escala científic titular, A1-28-01. Les equivalències dels títols al·legats hauran de justificar-se per part de la persona interessada.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat/ada per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/ada disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.1.6. Podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants, que complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran d'acreditar-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podria quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar, en aquest procediment selectiu, el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS, podria recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en aquest cas, aquella podria participar condicionalment, i quedaria en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017; a aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o, posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III de la present convocatòria i s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 166/18, tramitació amb certificat) i es realitzarà el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Cuando, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu i havent abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquelles haurien d'esmenar la seua sol·licitud en la forma establida en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que, requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les següents prescripcions:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud, el tipus de diversitat funcional que posseeixen assenyalant el que procedisca en cada cas, segons siga: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar, el tipus de mesures que els cal, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, d'entre les que figuren en aquella i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'aportar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps d'ampliació que requereix, expressat en nombre de minuts..

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Unes altres, especificant quines són en la casella corresponent.

4.5. Les persones aspirants hauran de presentar una única sol·licitud, independentment del nombre d'especialitats a les quals opten. En l'apartat de dada addicional de la sol·licitud, marcaran les caselles corresponents a la/les especialitat/s per la/les qual/s opte.



Especialitat Marcar en dada addicional 1

Especialitat 1: Investigació en obtenció, millora i conservació de material vegetal. Casella 1

Especialitat 2: Investigació en protecció de cultius. Casella 2

Especialitat 3: Investigació en sostenibilitat dels sistemes productius agraris. Casella 3

Especialitat 4: Investigació en producció ramadera. Casella 4





5. Especialitat dels llocs pels quals s'opta i ordre de preferència.



5.1. Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar l'opció que figura com a model en l'annex I, fent constar la modalitat per les quals es presenta, i adjuntar-la a la sol·licitud.

5.2. Les persones aspirants que opten per més d'una especialitat, indicaran també en l'esmentat model de l'annex I, l'ordre de preferència entre elles per al supòsit que poguera resultar amb puntuació suficient per a superar el procés de selecció per a places de més d'una especialitat, entenent-se, en cas de donar-se el supòsit esmentat, que opta per la plaça triada amb prioritat i renúncia a la seua participació en les altres.





6. Drets d'examen i forma de pagament

6.1. Els drets d'examen són de 30 euros.

6.1.2. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del deu per cent de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica i s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

6.1.3. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) A les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, els serà aplicable automàticament en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) A les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial, els serà aplicable automàticament en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) A les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova establits en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com, els qui acrediten estar en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència, els serà aplicable automàticament en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

6.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

6.3. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i podran únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i després de la verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, on es contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, amb distinció, si escau. entre aquelles que accediran pel contingent de reserva per a diversitat funcional i l'especialitat o especialitats triades.



7.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es disposa en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, efectuar-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran, que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud, consten correctament en les relacions de persones admeses, així com l'especialitat o les especialitats triades.

7.5. Després d'haver transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà resolució elevant a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, però distingint, si escau, entre aquelles que accediran pel contingent de reserva per a diversitat funcional, l'especialitat o especialitats triades i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu, s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora del començament de les proves, així com, l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra F, conformement amb el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).

7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, que del seu origen es desprenga que no posseeixen coneixements del castellà, hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'«apta» o de «no apta», i serà necessari obtindre la valoració d'apta per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova, les persones que estiguen en possessió dels diplomes, certificats o títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'espanyol com a llengua estrangera (SICELE). Referent a cadascun dels seus sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el seu corresponent nivell A1, A2, B1, B2, C1 i C2, tot això, conformement amb el que es disposa en la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, esmentats adés.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció de les persones aspirants és el de concurs oposició, constarà d'una fase de concurs, de caràcter eliminatori i obligatori, i d'una fase d'oposició, de caràcter eliminatori.



8.2. En la publicació de la data, hora i lloc per al començament de les proves, es concedirà un termini de 10 dies, perquè les persones aspirants presenten, per cadascuna de les especialitats per la qual opte, en sobre tancat i en un màxim de cinc folis, un resum en el qual es continga la seua visió sobre l'estat actual del tema objecte de la plaça convocada, així com de les seues possibles línies d'investigació que preveu desenvolupar la persona aspirant en relació amb algun dels temes del sector agroalimentari de la Comunitat Valenciana inclosos en les línies d'actuació prioritària de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries, l'enumeració de les quals es descriu en l'annex II. Aquest document constituirà la base de l'exposició a desenvolupar en la fase d'oposició.



8.3. El concurs oposició es desenvoluparà de manera independent per a cadascuna de les especialitats i constarà de dues fases: fase de concurs i fase d'oposició.

8.4. Fase de concurs.

8.4.1 La fase de concurs consistirà en l'exposició oral i pública per la persona aspirant, en el temps màxim d'una hora, dels mèrits al·legats relacionats amb l'àrea d'especialització de les convocades per la qual opte i de la labor científica desenvolupada descrita en el currículum, per a la seua avaluació i qualificació per l'OTS. Seguidament, l'OTS debatrà amb la persona aspirant, sense límit de temps, sobre el contingut de l'exposició oral d'aquesta, i es podran formular totes les preguntes que considere convenients i, fonamentalment, aquelles que es relacionen amb els temes de treball més rellevants de la investigació i que aclarisquen la participació de la persona aspirant en aquesta.



8.4.2 En la qualificació de les persones aspirants en la fase concurs es valoraran els mèrits següents:





INDICADORS CIENTÍFICS

Indicador Descripció detallada

Articles en revistes científiques indexades Articles publicats en revistes indexades en SCI

Articles en revistes científiques no indexades Articles científics revisats per parells publicades en revistes no indexades

Llibres i/o capítols de llibre Llibres i capítols de llibres, sense incloure aquells que recullen les comunicacions a congressos i altres esdeveniments científics

Participacions en l'organització de congressos Accions rellevants en l'organització de congressos (comité organitzador, comité científic, ponència convidada en sessió plenària, responsable de mesa …)

Tesis doctorals llegides Tesis doctorals llegides i aprovades

Projectes obtinguts en convocatòries competitives Projectes concedits i/o en execució, corresponents a convocatòries competitives de qualsevol àmbit.

INDICADORS DE DIVULGACIÓ, TRANSFERÈNCIA I FORMACIÓ



Indicador Descripció detallada

Articles de divulgació Articles publicats en revistes tècniques i de divulgació

Participació en jornades i accions de divulgació Participació en jornades i accions de divulgació tècnica dirigides al sector, sense incloure les classes en els cursos formatius sectorials

Accions de divulgació online Accions de divulgació online mitjançant comunicacions, notes de premsa, notes tècniques, fitxes, bases de dades, etc.

Accions de formació sectorial Cursos formatius organitzats pel sector i les administracions públiques per a tècnics, agricultors i altres agents interessats

Accions de formació universitària Cursos universitaris reglats de grau, postgrau o especialització

Contractes d'R+D+I amb empreses del sector Contractes i convenis signats i/o en execució amb empreses o institucions privades

Contractes d'R+D+I amb administracions públiques Contractes i convenis signats i/o en execució amb administracions públiques

Registres i explotacions de patents i material biològic Registres i explotacions de patents, varietats vegetals, races animals, ceps de microorganismes i altres materials biològics

Sanejament, conservació i propagació de material biològic Sanejament, conservació i propagació de varietats vegetals, races animals, ceps de microorganismes i altres materials biològics

Informes tècnics i accions d'assessorament  al sector i les administracions públiques Informes tècnics, de diagnòstic, de caracterització de varietats vegetals, races animals, ceps de microorganismes i altres materials biològics, així com altres accions d'assessorament al sector i les administracions públiques, amb suport documental

Portals i aplicacions informàtiques a la disposició del sector Pàgines web, aplicacions app i altres eines online no incloses en l'indicador de divulgació online





INDICADORS ECONÒMICS

Indicador Descripció detallada

Finançament obtingut mitjançant projectes d'investigació Tota mena de projectes d'investigació o tecnològics amb concurrència competitiva

Finançament obtingut mitjançant contractes o convenis d'R+D+I Tota mena de contractes i convenis amb empreses del sector i amb l'administració

Recursos financers obtinguts mitjançant concurrència competitiva al servei de la investigació Contractació de personal, infraestructura, equipament, etc.





8.4.3 Només podran ser valorats els mèrits que es tingueren ben acreditats en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

8.4.4 La qualificació de les persones aspirants en la fase de concurs es farà:

– Per a l'exposició oral, mitjançant deliberació conjunta dels membres de l'OTS cadascun dels quals podrà adjudicar a cada persona aspirant de zero a 30 punts. Aquesta qualificació haurà de justificar-se individualment pels membres de l'OTS mitjançant formulació per escrit d'un judici raonat relatiu a la valoració. Els esmentats escrits de justificació s'uniran a l'acta corresponent.

– Per a la valoració dels mèrits documentats: mitjançant valoració dels mèrits expressats en l'apartat 8.4.2, amb les puntuacions que s'indiquen, amb un màxim de 70 punts.

La suma de les puntuacions computades constituirà la qualificació de la fase de concurs, i serà necessari aconseguir 50 punts, com a mínim, per a passar a la fase d'oposició.

8.4.5 Una vegada calculades les puntuacions, l'OTS publicarà la llista de persones aspirants que han superat la fase de concurs amb la puntuació obtinguda, desglossada en els apartats referits en la base 8.4.2., i se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions i esmenes que estimen pertinents en relació amb la baremació.

8.4.6 Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà, en els llocs previstos en la base anterior, la relació definitiva de les puntuacions obtingudes pels aspirants que han superat la fase de concurs.

8.5. Fase d'oposició.

8.5.1 La fase d'oposició consistirà en una exposició oral i pública per part de l'aspirant, durant un temps màxim d'una hora, de la visió sobre l'estat actual del tema objecte de l'àrea d'especialització científica o tecnològica a la qual concórrega la persona aspirant, així com les línies d'investigació que preveu desenvolupar en relació amb algun dels temes del sector agroalimentari de la Comunitat Valenciana inclosos en les línies d'actuació prioritària de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries descrits en l'annex II.

Seguidament, l'OTS debatrà amb la persona aspirant durant un temps màxim d'una hora, sobre els continguts científics exposats i de tots aquells aspectes que considere rellevants en relació amb el tema presentat.

La prova es valorarà mitjançant deliberació conjunta dels membres de l'OTS, cadascun dels quals podrà adjudicar a cada aspirant de zero a 10 0 punts. Aquesta qualificació haurà de justificar-se individualment pels membres del tribunal mitjançant formulació per escrit d'un judici raonat relatiu a la valoració. Els esmentats escrits de justificació s'uniran a l'acta corresponent.

8.5.2 La fase d'oposició tindrà una valoració màxima de 100 punts, i serà necessari aconseguir per a superar-la: 50 punts.

8.5.3 En cap cas la puntuació obtinguda en la fase de concurs podrà aplicar-se per a superar la fase d'oposició.

8.6. Puntuació final del concurs oposició.

La puntuació final del concurs oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en cada fase.

Conclòs el procés, l'OTS aprovarà la relació de les persones aspirants que han superat el procés selectiu en cada àrea d'especialització, i s'exclourà aquells aspirants que no hagen superat les puntuacions mínimes descrites en els punts 8.4.4. i 8.5.2.

Es configurarà una relació ordenada de major a menor, per a cadascuna de les especialitats, que s'interromprà quan el nombre d'inclosos en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats en cada especialitat, tenint en compte el que s'estableix en la base 5. Aquesta llista constituirà la llista definitiva d'aprovats.

En el supòsit de produir-se empats en confeccionar les llistes d'aspirants aprovats, aquells es dirimiran en primer lloc a favor de qui haguera obtingut major puntuació en la fase de concurs; en cas de persistir l'empat en segon lloc, s'acudirà successivament a la puntuació dels mèrits contemplats en la base 8.4.2, apartat d'indicadors científics, i després a la puntuació dels mèrits contemplats en la base 8.4.2, apartat indicadors de transferència.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimiria a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional, objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimiria per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el mencionat ordre per la lletra F conformement amb el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).

De conformitat amb el que s'assenyala en l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, las persones aspirants que, havent optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per unes altres o altres aspirants de la convocatòria d'un procés selectiu, i no hagueren obtingut vacant en el contingent de reserva esmentat, seran incloses per la seua ordre de puntuació en el torn al qual corresponga la reserva.

En cap cas l'OTS podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats en la seua respectiva àrea d'especialització.



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. Convocatòria per a la celebració de les proves.

9.1.1. La primera compareixença de les persones aspirants davant l'OTS es realitzarà en la data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva d'admesos a la realització de les proves.

9.1.2. Totes les proves i compareixences dels aspirants es desenvoluparan en l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA), CV-315, km 10,7 (carretera Moncada – Nàquera, km. 4,5. 46113 Moncada (València), llevat que l'OTS comunique expressament un altre lloc d'actuació.

9.1.3. Per a facilitar la compareixença de les persones aspirants que participen en més d'una àrea d'especialització, les compareixences davant l'OTS en les dues fases que integren el procediment es desenvoluparan de manera seqüencial seguint l'ordre amb el qual apareixen numerades. En conseqüència, no s'iniciarà les compareixences de les persones aspirants davant l'OTS fins que no haja conclòs el desenvolupament de la prova de l'anterior especialitat, i es deixarà transcórrer entre les actuacions un mínim de 48 hores.

9.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves.

9.2.1. Les persones admeses seran convocades per a cada prova en crida única.

9.2.2. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació escaient, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, acreditat com cal, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, però aquestes no podran demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que hagen superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten com cal que no poden assistir per motius de seguretat.

9.3. Regles generals per a la realització de les proves.

9.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

9.3.2. Abans de l'inici de cada prova, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la seua finalització, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils, comptats des del següent al de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública, els següents documents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que es preceptua en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives pel contingent de reserva de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada de la certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

10.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5, hauran de presentar addicionalment una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència d'una tal exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa de les circumstàncies indicades, o que d'aquesta es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podrien ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.5. No obstant això el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Després d'haver transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que efectuarà el nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional convocat, després de l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloses entre aquestes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 9 anterior, l'òrgan convocant podria requerir a l'OTS una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan Tècnic de Selecció

12.1. L'OTS de la present convocatòria estarà compost per nou membres titulars, i caldrà designar el mateix nombre de suplents, i tindrà la següent composició: president/a, secretari/ària, set vocals, dels/de els quals sis hauran de ser investigadors/es de reconegut prestigi en les matèries objecte de la convocatòria.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma escaient en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3 L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS, exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització, així com, baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs, i en general, adoptar totes les mesures que calga amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en ells circumstàncies de les establides en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix hauran d'abstindre's les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol una altra incidència l'OTS tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, c/ La Democràcia, 77, Torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i d'altres competents en matèria de funció pública, així com els protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emeses per l'OTS es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat: http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 166/18) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria i cada acte administratius que es dicte en el desenvolupament del procés selectiu, exhaureixen la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, postestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, directament, un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme amb el que s'estableix en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 5 de novembre de 2020.– La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo Sanestanislao.







ANNEX I

Model d'opció per àrea d'especialització



COGNOMS: ...

NOM: ...

DNI ...



MANIFESTA

1r. Que a l'efecte del concurs oposició lliure per a l'accés al Grup A1, sector Administració Especial, Cos Superior Tècnic d'Investigadors Científics, Escala: Científic Titular A1-28-01, adjunt de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA), corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2018 per al personal de l'administració de la Generalitat, convocatòria 166/18, torn d'accés lliure i de persones amb diversitat funcional, opta a places de les especialitats convocades que a continuació s'indiquen.



Especialitat 1. Investigació en obtenció, millora i conservació de material vegetal

Especialitat 2. Investigació en protecció de cultius

Especialitat 3. Investigació en sostenibilitat dels sistemes productius agraris

Especialitat 4. Investigació en producció ramadera





(cal marcar amb ics (X) les que siguen procedents)

2n. Que a l'efecte del que es disposa en la base 5.2 de la convocatòria estableix l'ordre de preferència entre especialitats següent:

Ordre de preferència especialitat

1r

2n

3r

4t

(Emplenar quan siga procedent)

3r. Que acredite una experiència postdoctoral en l'especialitat o especialitats científiques i tecnològiques per les quals opte en el present escrit d'almenys 3 anys, tal com estableix en la base 2.1.4.

..., ... d --- de 2020



Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

Direcció General de Funció Pública







ANNEX II

Línies prioritàries de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries. (Aprovades pel Consell Rector de l'Institut en la seua reunió del 12 gener de 2017).

Obtenció, millora i conservació de material vegetal

1. Noves varietats de cítrics

2. Patrons de cítrics

3. Fisiologia aplicada de cítrics: alternança i fisiopaties

4. Obtenció i millora de fruiters no cítrics

5. Millora de l'arròs

6. Conservació, diversificació i millora d'hortalisses

7. Conservació de la diversitat genètica

Protecció de cultius

8. Control integrat i biològic de plagues

9. Prevenció i control de plagues exòtiques i emergents

10. Procediments de quarantena per al material vegetal d'exportació



11. Detecció, diagnòstic, epidemiologia i gestió de malalties bacterianes

12. Prevenció i gestió de malalties fúngiques

13. Detecció i control de virus. Aplicacions

14. Anàlisi i sanejament de material vegetal. Certificació

Sostenibilitat dels sistemes productius agraris

15. Fertilitat del sòl

16. Fertilització nitrogenada i salinitat

17. Optimització del maneig de l'aigua

18. Estimació dels efectes pal·liatius de la producció agrària sobre el canvi climàtic

19. Anàlisi de costos i sostenibilitat econòmica de l'activitat agrària



20. Aplicacions de la mecanització a la distribució de fitosanitaris i a la recol·lecció de cítrics i fruiters

21. Detecció automàtica i agricultura de precisió

22. Tecnologia postcollita per a l'ampliació de la campanya comercial. Qualitat i potencial de conservació

23. Recobriments comestibles per a la fruita fresca i mínimament processada

24. Control integrat i no contaminant de les malalties de postcollita



25. Avaluació sensorial de les fruites

Investigació en ramaderia

26. Genètica i tecnologia de la reproducció animal

27. Benestar animal







ANNEX III



Sistemes d'identificació i signatura

Cl@ve (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les Administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments establits. Per a això hauràs de registrar-te en el sistema bé de manera presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es

Certificat ACCV: Certificats en Suport Programari:

Els Certificats Qualificats de Ciutadà en Suport Programari emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifrat de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la Seu Electrònica de l'Agència Tributària, la Seu Electrònica de la Seguretat Social, la Seu Electrònica del Cadastre, la Seu Electrònica Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/

DNIe:

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'Autenticació de la Identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aqueixa signatura, i es podrà d'aquesta forma demostrar la identitat del signant sense que aquest puga rebutjar-ho.

Com a mitjà de certificació d'Integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web