Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 16 de setembre de 2022, del gerent de l'Institut Valencià d'Art Modern, per la qual es convoca procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix de naturalesa laboral número 46, registrador o registradora, corresponent al torn lliure de l'oferta d'ocupació pública de l'IVAM de 2021, convocatòria 4/2022.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9439 de 30.09.2022
Número identificador:  2022/8439
Referència Base de Dades:  008456/2022
 



RESOLUCIÓ de 16 de setembre de 2022, del gerent de l'Institut Valencià d'Art Modern, per la qual es convoca procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix de naturalesa laboral número 46, registrador o registradora, corresponent al torn lliure de l'oferta d'ocupació pública de l'IVAM de 2021, convocatòria 4/2022. [2022/8439]

L'Institut Valencià d'Art Modern, (d'ara en avant IVAM) és una entitat de dret públic de la Generalitat amb personalitat jurídica pròpia i amb autonomia econòmica i administrativa subjecta a l'ordenament jurídic privat per a la realització de les seues finalitats, entre els quals es troben el coneixement, foment, investigació i difusió de l'art modern i contemporani.

En el marc del desenvolupament i compliment d'aquests objectius i per a atendre les seues necessitats de personal, l'IVAM convoca procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral número 46 registrador o registradora.

El lloc de treball que es convoca correspon al torn lliure de l'oferta d'ocupació pública de l'IVAM de l'any 2021 aprovada per Acord del Consell Rector de l'IVAM de data 15 de desembre de 2021 autoritzada per la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic el 29 de desembre de 2021 i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 9317 de data 11 d'abril de 2022 (d'ara en avant DOGV), i de conformitat amb l'article 36 de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 i amb l'article 19 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021.



Aquesta resolució es dicta de conformitat amb el que es disposa en l'article huité «Provisió de llocs de treball i oferta d'ocupació pública» del II Conveni Col·lectiu del Personal Laboral al Servei de l'Administració Autonòmica, en l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic que disposa que l'execució de l'oferta d'ocupació pública o instrument similar haurà de desenvolupar-se dins del termini improrrogable de tres anys, en la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana i en la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries.

La present convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



La present convocatòria ha sigut negociada en data 14 de juny de 2022, amb el Comitè d'Empresa de l'IVAM i aprovada pel Consell Rector de l'IVAM en data 27 de juny de 2022.

Igualment, el Consell Rector, en la sessió de 27 de juny de 2022, ha acordat delegar la competència per a resoldre les controvèrsies que se susciten en relació amb el present procés en el gerent de l'IVAM. La present delegació de competències podrà ser revocada en qualsevol moment per l'òrgan delegant conforme a l'article 9.6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Sempre que es faça ús d'aquesta delegació de competències, s'haurà de fer constar expressament en la resolució o acte que s'adopte, i es consideraran dictades per l'òrgan delegant, de conformitat amb el que estableix l'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.



Aquesta convocatòria, a fi de facilitar l'accés a la informació, figurarà en la pàgina de l'IVAM http://www.ivam.es/becas-y-convocatorias/ i es desenvoluparà d'acord amb les següents bases.



Per tant, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 12. 2. c de la Llei 1/2018, de 9 de febrer, per la qual es crea l'Institut Valencià d'Art Modern, resolc:



Primer

Convocar procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral número 46, registrador o registradora, per torn lliure i sistema de selecció de concurs oposició.





Segon

Publicar les bases que s'adjunten com a annex de la present resolució, les quals regiran en aquesta convocatòria.



Tercer

La present resolució entrarà en vigor a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa, els interessats podran interposar recurs potestatiu de reposició o directament, en el termini de 2 mesos, recurs contenciós administratiu de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.



València, 16 de setembre de 2022.– El gerent de l'Institut Valencià d'Art Modern: Sergi Pérez Serrano.







ANNEX I

Convocatòria 4/2022



Bases



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal fix, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir el següent lloc de treball de naturalesa laboral de la relació de llocs de treball de l'IVAM pel torn d'accés lliure:



Lloc núm. 46

Denominació: registrador o registradora.

Grup: A

Nivell: 22

Complement específic: E040

Forma de provisió: concurs

Naturalesa: laboral

Adscripció orgànica: Subdirecció General de Col·lecció i Exposicions

Localitat: València

Requisits: títol universitari oficial de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé títol universitari de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.

Idiomes: anglès B1.

Valencià C1.

Funcions: Sota la supervisió del cap del departament:

Assentar en registre totes les obres del centre, supervisió de recepció i expedició d'obres d'exposicions, així com de préstec d'obres.



Realitzar informes de condició i seguiment dels moviments de les obres dins i fora del museu incloses les labors pròpies de «correu»





2. Naturalesa i duració del contracte

El contracte serà de naturalesa laboral indefinit



3. Requisits per a concórrer

3.1. Per a l'admissió a la realització del procés selectiu els i les aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la formalització del contracte de treball a més dels requisits exigits en la descripció del lloc en la base 1, els següents:



3.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra que, tal com es disposa en l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana permeta l'accés a l'ocupació pública.



3.1.2. Haver complit setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei.

3.1.3. Estar en possessió o en condicions d'obtenir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, la titulació i els nivells d'idiomes que s'assenyala en la base 1.

Els i les aspirants amb titulacions acadèmiques o professionals obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació. Aquest requisit no serà aplicable als i les aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de Dret Comunitari.

En el cas dels idiomes, per a acreditar l'equivalència amb els nivells del Marc Europeu de Referència i els títols acreditatius s'estarà al que es disposa en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengua Estrangera.

Coneixement del castellà. Els i les aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar el coneixement de la següent forma:

– Certificat que acredite que s'ha cursat l'educació primària, secundària o el batxillerat a Espanya.

– Diploma d'espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, o equivalent, o certificació acadèmica que acredite haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest. El nivell exigit serà el C1.

– Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

En cas que no pogueren procedir a l'acreditació, hauran de realitzar obligatòriament una prova de coneixement de l'espanyol, en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua. El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considerarà apta o no apta. La no superació d'aquesta prova implicarà que els i les aspirants no compleixen amb el requisit exigit en la convocatòria.

3.1.4. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per al compliment de les corresponents funcions o tasques.

3.1.5. No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres Estats, no han de trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

3.1.6. Així mateix, els qui superen les proves selectives hauran d'acreditar, mitjançant el corresponent certificat mèdic oficial, que posseeixen les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per al compliment de les corresponents funcions o tasques.

3.1.7. L'aspirant seleccionat per a un lloc de treball que implique contacte habitual amb menors haurà de presentar, amb caràcter previ a la contractació, certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte la contractació no es produirà.



3.2. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant OTS) establirà, per als i les aspirants amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, els i les aspirants hauran de formular en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició la petició corresponent a la mena de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Així mateix, podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la següent classificació:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Unes altres, especificant-ne quines.

L'OTS podrà, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, sol·licitar als qui així ho hagen comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan competent. En tot cas i de manera independent, els qui resulten seleccionats hauran de presentar, al final del procés o en qualsevol altre moment del seu desenvolupament si així se'ls requereix, certificat d'estar en possessió de la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica o sensorial, per a exercir les tasques corresponents al lloc objecte de la corresponent convocatòria.



3.3. L'OTS podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar-hi, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



4. Proves selectives

El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

La fase d'oposició representa el 60 % de la puntuació total del concurs oposició, mentre que la fase de concurs el 40 % d'aquesta.



4.1. Fase d'oposició:

L'oposició constarà de 2 exercicis obligatoris i eliminatoris.

4.1.1 Primer exercici

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 80 preguntes, sobre tot el temari recollit en l'Annex I (part general i específica), amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'elles serà la correcta. De les 80 preguntes, 30 versaran sobre les matèries del temari comú i 50 preguntes sobre el temari específic. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta.

No obstant això, hi haurà 5 preguntes de reserva per al supòsit de possibles anul·lacions d'aquestes.

La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i és necessari obtenir per a superar-lo un mínim de 15 punts. El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà: Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3). Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

4.1.2 Segon exercici

Consistirà en la resolució per escrit, durant un temps mínim de dues hores i un màxim de tres, a determinar per l'OTS, d'un supòsit a triar entre dos per l'aspirant de caràcter teoricopràctic del temari específic que figura en l'annex I

Per a accedir al segon exercici serà necessari haver superat el primer exercici, amb una puntuació mínima de 15 punts. L'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts, sent necessari obtenir per a superar-lo un mínim de 15 punts.

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'OTS, el qual anomenarà individualment a les persones aspirants per a l'exposició de l'exercici davant l'OTS. La crida es realitzarà per ordre alfabètic. El lloc, dates i hores de lectura d'aquest exercici s'anunciarà per l'OTS amb la deguda antelació.

En l'exposició de l'exercici davant l'OTS es valoraran els coneixements, l'actualització dels mateixos i l'originalitat en la resolució del supòsit pràctic, la claredat i l'ordre d'idees i la qualitat d'expressió escrita, així com la seua forma de presentació i exposició. Conclosa l'exposició, l'OTS podrà plantejar a l'aspirant qüestions sobre el supòsit teoricopràctic i les respostes a les preguntes escrites formulades, durant un temps màxim de 15 minuts, valorant l'amplitud i comprensió dels coneixements, la claredat d'exposició i la capacitat d'expressió oral.



Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtenir un mínim de 30 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

L'OTS garantirà que els i les aspirants puguen realitzar les proves selectives en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

4.2. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts que es distribuiran de la següent forma:

– Un 25 % d'aquesta correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència dels i les aspirants d'acord amb el que es determine en la convocatòria.

– Un 15 % d'aquesta correspondrà a mèrits relacionats amb la formació dels i les aspirants d'acord amb el que es determine en la convocatòria.

A) Experiència professional relacionada amb les funcions del lloc fins a un màxim de 25 punts:

a) L'experiència laboral en l'IVAM, en el departament de registre amb funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb igual o superior classificació a la del lloc convocat a raó de 0,25 punts per mes complet de serveis. 

b) L'experiència laboral en departaments de registre en institucions museístiques d'altres administracions públiques, en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb igual o superior classificació a raó de 0,17 punts per mes complet de serveis.



c) L'experiència laboral en departaments de registre en institucions culturals d'altres administracions públiques, en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb igual o superior classificació a raó de 0,15 punts per mes complet de serveis.



d) L'experiència laboral en departaments de Registre en l'IVAM en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb inferior classificació a raó de 0,12 punts per mes complet de serveis.



e) L'experiència laboral en departaments de registre en institucions museístiques o culturals en els supòsits no contemplats en els apartats anteriors en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb igual o superior classificació o categoria equivalent a la del lloc convocat a raó de 0,05 punts per mes complet de serveis.



L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els següents criteris:

Per als serveis prestats en la pròpia entitat només serà necessari aportar certificat de vida laboral que expedeix la Tresoreria de la Seguretat Social.

Els treballs per a administracions públiques i entitats de dret públic s'acreditaran aportant certificat de vida laboral i certificació oficial de l'òrgan competent.

La resta dels treballs per compte d'altri, s'haurà d'aportar certificat de vida laboral i certificat d'empresa o contracte/s de treball que contemple el temps treballat, la categoria laboral i una descripció de les funcions desenvolupades.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en el compliment de llocs de treball reservat a personal eventual referit en l'article 12 Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.



B) Formació fins a un màxim de 15 punts:

a) Valencià: màxim de 3 punts. Només es tindrà en compte el coneixement de valencià de nivell superior a l'exigit com a requisit de participació. El coneixement del valencià s'acreditarà mitjançant la presentació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a la següent escala:

Nivell A1: 0,50 punts.

Nivell A2: 0,90 punts.

Nivell B1: 1,20 punts.

Nivell B2: 1,50 punts.

Nivell C1: 2 punts

Nivell C2: 2,80 punts.

Llenguatge administratiu, Llenguatge de mitjans de comunicació, Correcció de textos + 0,20 per certificat.

b) Idiomes comunitaris diferents de la llengua espanyola: fins a un màxim de 3 punts, a raó de 0,40 punts per certificat oficial, de conformitat amb els nivells del Marc Europeu de Referència, expedits per la universitat o Escola Oficial d'Idiomes. En l'idioma anglès sol es puntuaran els nivells superiors a l'exigit.

c) Títols acadèmics oficials d'igual o superior nivell a l'exigit com a requisit de participació, excloent aquest: 1 punt per cada titulació, amb un màxim de 3 punts.

d) Altres titulacions relacionades amb les funcions del lloc diferents de les valorades en l'apartat anterior: 1 punt per cada titulació, amb un màxim d'1 punt.

e) Cursos de formació i perfeccionament, rebuts o impartits, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions del lloc, convocats i homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació fins a un màxim de 3 punts, i conformement a la següent escala:

a) De 100 o més hores, 1,5 punts.

b) De 75 o més hores, 1 punt.

c) De 50 o més hores, 0,70 punts.

d) De 25 o més hores, 0,50 punts.

e) De 15 o més hores, 0,20 punts.

f) De menys de 15 hores, 0,005 punts per hora.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'anterior els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



f) Altres cursos de formació i perfeccionament, rebuts o impartits, el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions del lloc, fins a un màxim de 2 punt, i conformement a la següent escala:

a) De 75 o més hores, 1 punt.

b) De 50 o més hores, 0,70 punts.

c) De 25 o més hores, 0,50 punts.

d) De 15 o més hores, 0,20 punts.

e) De menys de 15 hores, 0,005 punts per hora.



5. Puntuació final del concurs oposició

Una vegada aconseguida la condició d'apte/a, en la fase d'oposició, l'OTS valorarà els mèrits mitjançant un barem disposat per ordre de la major puntuació obtinguda pels i per les aspirants. Únicament es tindran en compte els mèrits al·legats, obtinguts i acreditats abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds per a participar en aquest procés.



6. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Els i les aspirants que concórreguen al procés hauran de presentar la seua sol·licitud en el Registre de l'IVAM (c/ Guillem de Castro 118. València 46003. Horari 09.00 a 14.00 hores) o per alguna de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud es presentarà conforme al formulari que figura en l'annex II, a la qual s'acompanyaran fotocòpia del DNI i currículum conforme al formulari de l'annex III.

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les presents bases.



7. Òrgan tècnic de selecció

L'OTS de la present convocatòria serà designat per resolució de la persona titular de la Sotssecretària de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i estarà integrat per:

– President/a: haurà de ser funcionari de carrera o personal laboral fix designat entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o unes altres administracions públiques la classificació professional de les quals siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria i haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

– 2 vocals: que hauran de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix designats d'entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o unes altres administracions públiques la classificació professional de les quals siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria i hauran de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

– Secretari/ària: un treballador personal laboral fix de l'IVAM la classificació professional del qual siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria, que tindrà veu però sense vot.

En tot cas, els membres dels òrgans col·legiats de selecció no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.



La relació nominal dels membres de l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'1 mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Correspon a l'OTS l'execució dels processos selectius i l'avaluació de les proves i mèrits de les persones aspirants, així com l'adopció de quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció hauran d'abstenir-se i podran ser recusades pels i les aspirants quan concórreguen en ells circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, hauran d'abstenir-se aquells membres que hagen fet tasques de preparació dels i les aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Amb la finalitat de reduir les càrregues administratives els i les aspirants únicament presentaran la sol·licitud degudament emplenada que s'adjunta en annex II, fotocòpia del DNI, el curriculum vitae amb els mèrits conforme a l'annex III.

Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que es reuneixen els requisits exigits per al lloc, l'òrgan convocant dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el web de l'IVAM, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes si així es considerés, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

Aquesta resolució es publicarà en Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el web de l'IVAM, i establirà així mateix la data, hora i lloc de realització del primer exercici, així com la composició de l'OTS. Aquesta resolució serà publicada amb una antelació mínima d'1 mes a la data de celebració del primer exercici. En tot cas, el primer exercici no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Començades les proves, l'anunci de la celebració del segon exercici es farà públic per l'OTS en la web de l'IVAM amb una antelació mínima d'1 mes.

L'ordre de crida de les persones admeses per a cada exercici serà per ordre alfabètic.

8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.



Tractant-se de proves orals o unes altres de caràcter individual i successiu, l'OTS podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la seua finalització i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i no podran demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions de l'OTS o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar aquesta persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, les persones membres de l'OTS, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emès a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, en el seu cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'OTS prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.



9. Publicitat de les llistes

9.1. En finalitzar cadascun dels dos exercicis de la fase d'oposició l'OTS publicarà en la pàgina web de l'IVAM, la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat, i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament els i les aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a cadascun dels exercicis.

Els i les aspirants que no superen el primer exercici quedaran exclosos del procés selectiu. Una vegada fetes públiques les llistes provisionals amb les qualificacions de cada exercici, els i les aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació dels resultats en el web de l'IVAM per a realitzar quantes al·legacions tinguen per convenient.

Transcorregut el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació dels resultats en el web de l'IVAM, i una vegada revisades les al·legacions per l'OTS, es procedirà a publicar les llistes amb les qualificacions definitives obtingudes pels i les aspirants que han superat cadascun dels dos exercicis eliminatoris.

9.2. Els i les aspirants que superen la fase d'oposició hauran d'acreditar documentalment, tant els requisits com els mèrits per a la seua valoració per l'OTS, en un termini de cinc dies hàbils a comptar des del dia de la publicació de les llistes amb les qualificacions definitives obtingudes el web de l'IVAM.

9.3. Una vegada realitzat el barem de mèrits per l'OTS s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'IVAM i en la pàgina web de l'IVAM, www.ivam.es, establint un termini de 3 dies hàbils durant els quals els i les aspirants podran presentar escrit de disconformitat que haurà d'exposar els motius. L'OTS resoldrà les reclamacions que es presenten en el termini de cinc dies hàbils després dels quals es publicarà el barem definitiu d'aquests mèrits.

9.4. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases. Es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en ella coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquesta constituirà la llista definitiva de persones aprovades. Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, s'atendrà, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre aquestes persones es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat. En cas de persistir l'empat, es dirimirà, en quart lloc, si l'empat fora entre persones de diferent sexe, en favor del sexe que estiga infrarepresentat, dins del col·lectiu de persones que formen part del grup o categoria professional convocat. En cap cas podrà recórrer-se a l'entrevista personal com a mitjà de desempat.

Amb els i les aspirants que no hagen resultat adjudicatàries dels llocs convocats però que hagen superat alguna prova selectiva es constituirà una borsa de treball ordinària i prioritària ordenada per la puntuació obtinguda en el procés de selecció de les recollides en l'apartat II.10.2.1 de la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries.



9.5. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'OTS que algun dels i les aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, o dels mèrits al·legats, haurà de requerir-los per a la seua acreditació. En cas de no ser acreditats en termini, quedarà exclòs del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.



10. Formalització del contracte

El present procés de selecció serà resolt pel gerent de l'IVAM i es publicarà en el tauler d'anuncis de l'IVAM, en la pàgina web de l'IVAM, www.ivam.es, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La convocatòria podrà declarar-se deserta si l'òrgan tècnic de selecció considera que cap dels i les aspirants aconsegueix la condició d'apte/a.

Conclòs el procés selectiu, l'aspirant que aconseguisca la major puntuació serà qui es contracte amb caràcter fix mitjançant contracte de duració indefinida i superació d'un període de prova de dos mesos.







11. Protecció de dades

D'acord amb el que s'estableix per la legislació de protecció de dades, s'informa els i les aspirants que les dades de caràcter personal seran tractats per a gestionar la seua candidatura i així incloure-li en el procés de selecció. A més, amb la formalització de la sol·licitud, s'informa que les dades podran ser cedides a altres administracions en cas que això resulte obligatori per disposició legal, i publicats en el web per a garantir la transparència dels resultats, tant de la llista d'admissió com, una vegada finalitzat el procés, de les acceptacions i les exclusions, emparant-se l'IVAM en el seu consentiment en emplenar i enviar el formulari i en marcar la casella acceptant la Política de Privacitat.



L'IVAM no cedirà les seues dades a tercers, excepte per obligació legal.

Els i les aspirants compten amb els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament i portabilitat, respecte de les seues dades de caràcter personal, així com amb la possibilitat de revocar el seu consentiment, podent-los exercitar remetent un correu electrònic a ivam@ivam.es



València, 16 de setembre de 2022.– El gerent de l'Institut Valencià d'Art Modern: Sergi Pérez Serrano.





Temari general



1. Normativa de l'IVAM. Llei 112018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut València d'Art Modern (IVAM). Decret 27/2015, de 27 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut València d'Art Modern. Naturalesa, règim jurídic. Objecte, fins i funcions de l'IVAM.



2. Normativa de l'IVAM. Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut València d'Art Modern (IVAM). Decret 27/2015, de 27 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut València d'Art Modern. Òrgans rectors i organització de l'IVAM.

3. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Comunitat Valenciana. Dels drets dels valencians i valencianes.

4. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat.

5. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Les competències

6. Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. El President i el Consell.

7. Llei 511983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. De les relacions entre el Consell i les Corts.

8. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

9. Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Parts del contracte.

10. Els contractes del sector públic (II). Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques.



Temari específic



11. Història de l'IVAM. Context social i urbà del Centre Julio González de l'IVAM.

12. Història dels museus d'art modern i contemporani a Espanya.



13. Història de les exposicions en el segle XX.

14. El museu d'art contemporani, hui. Nous rols i perspectives.

15. Els professionals de museus a Espanya: evolució i situació actual. Perfils professionals. Codis i mecanismes d'integritat en les institucions museístiques.

16. Caràcter i naturalesa de les col·leccions de museus. Les col·leccions d'art especialitzades en art contemporani.

17. La col·lecció de l'IVAM I: història de la col·lecció i principals línies discursives.

18. La col·lecció de l'IVAM II: principals obres i formats. Reptes de conservació i emmagatzematge.

19. El departament de registre i de muntatge en els museus: rols, perspectives i anàlisi comparada nacional i internacional.

20. El registre de les obres d'art: protocols i manuals d'actuació; bones pràctiques nacionals i internacionals.

21. Criteris, fonts i mètodes per a l'inventari i emmagatzematge de la col·lecció.

22. Principis generals per a la correcta manipulació d'obres d'art durant el transport, embalatge, desembalatge, exposició i emmagatzematge de les obres. Cadena de custòdia de l'obra d'art des de la seua entrada en el museu.

23. Tipologies i característiques dels embalatges. Tipus i materials de suports expositius i elements de subjecció. Últimes propostes i introducció de materials sostenibles. 

24. Característiques generals de la instal·lació i muntatge de les obres d'art. Espais i estructures.

25. Especificitats de l'art contemporani. Fons especials en els museus d'art contemporani: obres multimèdia, registre i conservació.



26. Criteris de preservació i conservació de fons. Emmagatzematge i embalatges.

27. Criteris i condicionants per a la definició del sistema de documentació en el museu. Tècniques i procediments documentals en la gestió de les col·leccions.

28. Normes generals de la conservació preventiva de les obres d'art per a la seua exposició pública. Característiques de la instal·lació de sistemes de seguretat per a les obres, tant per al seu emmagatzematge com per a la seua exposició.

29. Gestió d'exposicions: el paper de l'equip de muntatge en el procés expositiu.

30. El transport especialitzat d'obres d'art. Gestió duanera: importació i exportació d'obres d'art. IVA.

31. Segur d'obres d'art. Modalitats i exclusions. Garantia de l'estat.



32. Seguretat i salut en el muntatge i desmuntatge d'exposicions: legislació i aspectes a observar.

33. Sistemes per al control de temperatura i humitat «dataloggers» en els museus.

34. Principis de l'economia circular en el muntatge i desmuntatge d'exposicions.

35. Museus i sostenibilitat. Compliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) en els museus nacionals i internacionals. El Pla de sostenibilitat de l'IVAM.

Mapa web